Aaaah, se olisi sitten vuoden odotetuin kisaviikonloppu edessä, ainakin minulle. Spassa ajetaan melkein poikkeuksetta loistavia kisoja ja radan miljöö on maaginen.
Sääennusteet:
Perjantai: öööhh.. Kuivaa tai sadetta? Lauantai: öööhhhhh.. Vaihtelevaa, luulisin? Sunnuntai: OKEI OKEI, MEILLÄ E OLE HAJUAKAAN! AJAKAA JO!
Olipa melkoinen uutinen heti aamusta! Yhden aikakauden loppu.
On hullua fanittaa suuryhtiön pomoa, mutta kyllä tässä vähän palaa sinne kurkkuun hiipii. Emme todennäköisesti näe miestä enää Applen keynote-esityksissä, vaikka hallituksen puheenjohtajana hän toki jatkaakin.
Virallinen muistelmateos ilmestyy muuten tämän vuoden lopussa ja se on itselleni pakko-ostos. Onhan Steve yksi sellaisista ihmisistä, joita katselen ihaillen ylöspäin.
Tuon videon perusteella vauriomallennus on omasta mielestäni pettymys. Ferrarin olisi pitänyt jo noista kolareista tullla tyrmätyksi.
Damage ei varmasti ollut tuossa videossa FULL-asetuksella. Vaikutti lähinnä siltä, että se oli laitettu cosmeticille.
Uusi ennakko. Muistakaa laittaa tekstitykset CC-kohdasta päälle.
EDIT: Toinen arvostelu tullut ulos, PCFormat lehti antoi pelille 6/10.
Lainaus
Codies aim for a handling model that's more intuitive to your "real-world knowledge" As chief designer Steve Hood puts it: " cars will be more predictable and more responsive". Our hand-on time with the game verified that information. Even with all the aids off, cars feel even less likely to lose traction exiting corner. Braking distances are more forgiving than in the previous game, steering can be dealt with a heavier hand - and it must be said, that's bad news for anyone hoping for an f1 sim. Many felt handling was too forgiving in f12010, not the opposite.
Hmmm.... Kuherruskuukausi on ohi pojat, peruuttakaa ennakkotilaukset!
EDIT 2: Äh, ylläoleva arvostelu olikin ilmeisesti feikki, anteeksi tästä kömmähdyksestä.
Lainaus käyttäjältä: Andy Gray
Just seen a report of a supposed PC Format F12011 review on the forum. PC code has not been sent out so someone is winding you guys up.
Lauantaina ajetaan, vaikka harmillisesti kaikille ei näytä käyvän. Kisa pitää saada alta pois ennen seuraavia kisoja, jotka ajetaan siis normaaliin tapaan ensi tiistaina. Ja muut päivämäärät eivät oikein natsaa: to, olen leffassa, pe, taiteiden yö, su, jengillä kfin-formulaa, ma, uusi GT5-huoltotauko.
Poislukien karmea suomennokseni, niin tuo luo isoja odotuksia. Noin pitäisi F1-pelin arviossa lukeakin. Jos menee vaikeimmalle ilman ajoapuja kylmiltään, niin siellä pitäisi tulla turpaan niin että kongit soi. Vaikka käytössä olisi pelin nopein auto.
Mielenkiintoisesti F1 2010 sai samaiselta lehdeltä 9/10. Olikohan arvostelija sama? Toisaalta jatko-osiin liittyy aina myös tämä "nyt kaiken pitääkin jo olla parempaa" -aspekti.
Sukanvarteen oli kertynyt ylimääräistä, joten kävin Ferrarin tehtaalla ostamassa yhden F10-formulan.
Ja vau! Todella makea ajotuntuma. Ajoin ensimmäisen kisani Nurburgringin GP-radalla ja kesti muutamia kierroksia päästä autoon sisään. Kisa oli kymmenen kierroksen koitos F10-autojen kesken ja voitin sen lopulta selkeällä erolla.
Makeinta oli kuitenkin viimeiset kierrokset, kun ryhdyin toden teolla tutkimaan mihin auto pystyy ja missä äärirajat ovat. Pidon tunsi makeasti näpeissään ja yliohjaus oli paikattavissa hanskalla.
Video. Kyseessä todella on oikeasti ensimmäinen kisani k.o autolla, en ennen videossa nähtävää kisaa harjoitellut sillä kierrostakaan. Koko kisa ei mahtunut esille, Youtuben aikarajan takia.
Gamescom-buildista turva-auto oli pakotettu pois. Tämä siksi, kun eivät saaneet omien sanojensa mukaan Mersulta, AMG:ltä ja FOM:ilta tarpeeksi nopeasti hyväksyntää safety carille Gamescom-buildia varten. Ja Hood totesi, ettei se olisi ollut hyvä idea, koska tällöin kaikki peliä testanneet olisivat yrittäneet oikealta ja vasemmalta aktivoida turva-autoa. Ja mehän kaikki tiedämme miten...
Mulla on La Sarthe vähän hakusessa. Ne pitkien suorien jarrutukset menee helposti pitkiksi ja siitähän sitten rankkua ropisee. Mielenkiintoinen rata kyllä, ei siinä mitään.
Monaco onkin sitten ihan toinen tarina, ehdottomasti yksi lempiradoistani. Ja tuo Mitsu sopii sinne aika hyvin, kiltti ajettava kun on.
Toivottavasti saadaan loppukauden kisoille hyvä määrä osallistujia. Toinenkin vastaavanlainen kausi on ehdottomasti tulossa jos kiinnostusta vain riittää ja osallistujamäärä on riittävä. Auto/rata-valikoimaa kun pelissä on vaikka millä mitalla ja muutenkin GT5-innostukseni on nousemaan päin.
Hahah, lähtö on aika... mielenkiintoinen tässä 10 pelaajan moninpelivideossa. Alanin reaktiot oli hauskoja.
Diggaan miten moninpelissäkin tulee aika-ajoin ilmoitus kuka on ajanut kisan nopeimman kierrosajan. Ja purppura syttyy aikalaskuriin kun on ajamassa itse nopeinta kierrosta/sektoria. Hyviä lisäyksiä.
Ja yksinpelissä voi vielä katsoa Race Directorista ketkä olivat osallisena onnettomuuteen, tuliko rangaistuksia ja niin edelleen. Enää ei piilotella AI-kuskien edesottamuksia.
Pistä toki kuvia sen eri vaiheista ja eritoten kun tulee valmista ja ratti polkimineen on kiinnitetty. Ehditte vielä hyvin väkertämään ennen F1 2011:n julkaisua.
Jep, herkempi vaurioherkkyys on varmasti suurin parannus eikä niinkään vauriomallinnuksen parantunut visuaalisuus. On tärkeää, että auton saa keskeytyskuntoon muutenkin kuin kaahaamalla seinään melkein 300 km/h.
Muutama uusi video löytyi Youtuben syvyyksistä. Ovat huonolla laadulla, mutta niissä näkyy mm. valikkosysteemiä, joten annetaan anteeksi. Valikot ovatkin menneet eteenpäin edellisen pelin vastaavista, mutta muuten pelistä ei voi tällä hetkellä sanoa samaa. Olisi kiva nähdä peliä ohjaamosta pelattuna ja nähdä miten ne ovat parantuneet. En odota mitään GT5:n premium-autojen tasoisia ohjaamoita, mutta edistystä ensimmäisestä WRC:stä olisi tällä(kin) saralla kiva nähdä.
Itsekin olen miettinyt G27:n nappiasetelmia, sillä itse ratissa on, poiketen DFGT:n nappipaljoudesta, vain kuusi nappia. Se pakottaa sijoittamaan jotkut nappitoiminnot "keskikonsolin" nappeihin. Tärkeimmät mahtuvat toki aika hyvin rattiinkin. Ajattelin tälläistä:
Kytkimeenkin saa kuulemma asetettua DRS:n, joka olisi houkuttelevaa, sillä se toisi yhden napin lisää rattiin ja pienellä opettelulla DRS:n aukaisu kytkimestä olisi varmasti erittäin luonnollisen tuntuista. Ainakin Mersun autoissahan se oikeasti aktivoidaan jalalla.
Tuli katottua sattumalta just pari päivää sitten Conanin mainitsema leffa Nick and Norah's Infinite Playlist, jossa Kat näyttelee Michael Ceran kanssa. 80-luvulla syntyneistä näyttelijätyttösistä Kat kuuluu kyllä ilman muuta suosikkieni listalle. Eikä toi haastis Conanissa ainakaan sitä kumonnut, mahtavan persoonallinen näyttelijätär.
Mäkin vannon Lidlin nimeen. S-market on about 150 metrin päässä ja lähin Lidl parin kilometrin, mutta ei tuo ongelma ole. Ässään tulee lähinnä mentyä jos tulee unohdettua jotain pientä, esimerkiksi maito. Tai jos iskee illalla tarve ostaa jotain vielä ennen sulkemisaikaa.
Lidl on pitänyt kuitenkin tämän opiskelijan osapuilleen hengissä.
Mitä tulee tuohon '' The Season So Far '' introon niin en usko, että voi tehdä Petrovin ilmalentoa pelissä
Lee Mather, mies joka on vastuussa pitkälti F1 2011:n ohjauksesta, oli henkilö, joka ajoi suurimman osan Season so far -trailerissa näkyneistä tilanteista. Niitä ei kuulemma ole tohtoroitu millään tavalla ja jokaisen tilanteen voi uusia samalla tavalla itsekin.
Se ei tarkoita, että pystyisit uusimaan esimerkiksi tuon Petrovin ilmalennon välittömästi ja viidessä minuutissa. Se vie aikaa, tai sitten se tapahtuu silloin kun vähiten sitä odotat: tiukan online-kisan aikana.
Codies puhui viime liikaa, mutta jokin on tänä vuonna muuttunut. Kaverit haluavat varmistaa, että toiminnot todella löytävät peliin ennenkuin niitä hehkutetaan. Isona esimerkkinä safety car, josta kerrottiin vasta silloin kun oli sataprosenttisen varmaa, että se pelissä on.
Voisin kokeilla onneani, kun sain jonkinlaiset tuunaukset Lanceriini :b
Lämpimästi tervetuloa mukaan kisailemaan.
Lisää Miccis PSN-kaveriksi. Meikäläisen loungessa siis alkaa tapahtua klo. 19:45 alkaen lämmittelyiden merkeissä. Ensimmäinen lähtö pyritään käynnistämään kahdeksan maissa.
EDIT: GT5-palvelinta näköjään huolletaan ja se kestää ilmeisesti useamman tunnin? Katsotaan täytyykö kisa siirtää toiselle päivälle vai odotetaanko esimerkiksi klo 21.00 asti tuleeko palvelin takaisin linjoille.
EDIT 2: Jos ei kasiin mennessä toimi, niin seuraava mahdollinen lähtö klo 21.00. Ja jos ei silloinkaan toimi, niin kisat siirtyvät toiselle päivälle tällä viikolla.
EDIT 3: Siirretään suosiolla kisapäivää: uusi yritys lauantaina 27.8 klo. 20:00. Toivottavasti aika sopii enemmistölle.
Luksusta saada uusi jakso Conania joka päivä. Eikä edes haittaa, että mennään vasta kevään jaksoissa. Täytyy rukoilla, että SuomiTV saa uuden ohjelmistonsa voimin vähän enemmän jalansijaa ja kanava vakiinnuttaisi paikkansa. Eihän tästä luksuksesta tohdi enää luopua.
Lainaus
Tänään Conanin vieraina John Krasinski, Blake Griffin sekä Ian Edwards. Jakso esitetty USA:ssa 5.5.2011.
Codemasters on julkaissut Gamescomilla nähdyn "Season so far" trailerinsa nyt myös virallisesti:
Jos joku tuon 720p:nä nähtyään vielä valittaa, etteivät grafiikat ole parantuneet kuin minimaalisesti edeltäjästä, niin silmälaseja suositellaan. Upeaa jälkeää. Vain trailerin musiikki jätti toivomisen varaa.
Ja Dayuyyym, HRT on NÄTTI! Tahtoo sen rattiin jo <3
Jos on katsonut esimerkiksi Pasi Viherahon videoita, niin ymmärtää miten hirveitä internetin kokkausvideot voi olla. Partiksella on kuitenkin laatukamaa.
Syyskuun 5. päivä Iso-Britannialaiset GT5-pelaajat pääsevät haastamaan David Coulthardin. Erikoista on se, että Coulthard ajaa vielä salaisena pidettävällä radalla oikealla Mersun SLS AMG:llä ja pelaajat ajavat tätä vastaan samaan aikaan samalla autolla ja samalla radalla - mutta pelissä.
Tapahtuma streamataan suorana lähetyksenä internetissä 5.9 ja ainakin minä aion olla linjoilla, sen verran mielenkiintoinen juttu tämä on. Osallistua voivat siis vain Iso-Britanniassa oleskelevat.
Ei voi kyllä kuin ihmetellä miten tuskaista Xbox 360 -omistajilla on löytää ns. mid range FF-rattia. Fanatechilla ei voi mennä metsään, mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta/halua investoida pelkkään pelikonsolin lisälaitteeseen niin paljon.
Ja todella, jos about satasen ratissa ei ole aitoa Force Feedbackia, niin ei kannata edes harkita hankkimista.
Asiasta kolmanteen: selailin googlella rattiohjaimia ja törmäsin ihka ensimmäiseen rattiohjaimeen jonka omistin PS1:n aikoina: Mad Catzin Dual Forcen. Sillä tuli pelattua suu virneessä etenkin Formula One 97:ää, Porsche Challengea ja Colin Mcrae Rallyä. Oli siihen aikaa helkkarin siisti juttu vaikka en edes tiennyt silloin mikä force feedback on! Siitä on noin 15 vuotta, huh huh.
Oi muistoja.
Seuraavaksi hankin Master Driven sen aikaisen high end -ratin, jossa oli liitännät PS1:lle, N64:lle ja Sega Saturnille. Kyseisellä ratilla tuli väännettyä etenkin N64:n loistavia F1 World Grand Prix -formulasimuja.