Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Peliohjelmat näköradiossa  (Luettu 3447 kertaa)
Peliohjelmat näköradiossa « : 06.04.2008 14:37 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili Väännetäänpäs ensimmäistä keskustelua laudalle ja katsotaan kuinka pahasti se haukutaan lyttyyn.

Vaikka suomalainen televisio tarjoaakin enää laimeaa Tilt.tv:ttä, riittää kuitenkin kaikenmaailman peliohjelmista silti puhuttavaa. Olihan meillä vanhoina hyvinä aikoina mitä mahtavimpia peliohjelmia aina Game Overista Subidoon, joista jälkimmäisessä mukana oli muun muuassa Pelaajassakin häärännyt Harro Grönberg. Kokemuksia, mielipiteitä ja muuta keskustelua siis peliohjelmista.

Omalla kohdallani peliohjelmat ovat olleet tärkeitä jo todella pienestä nassikasta asti. Kasvoin Game Overin sekä wanhan Tilt-ohjleman parissa, joilla on ollut suuri osa pelaamisinnostukseni kanssa. Varsinkin Game Over oli nuorempana ehdottomia suosikki ohjelmiani. Se tarjosi peliarvostelua, hassun hauskan juontajan, läjän teknisiä ongelmia sekä mahdollisuuden seurata erilaisten ihmisten pelailua hieman hankalammilla kontrolleilla. Vielä kun tämä kaikki tosiaan liittyi peleihin, olin myyty.

Game Overin kuitenkin loputtua, jatkoi Tilt elämäänsä. Olen kyseistä ohjelmaa seurannut aivan alusta asti, joten side ohjelmaa kohtaan on vahva ja entisen juontaja Jaana Pelkosen ääni suorastaan porautunut päähäni, kuten myös muutaman arvostelujen lukijan. Tilt olikin joka lauantain kohokohta ja kesät suorastaan maailman loppuja ohjelman jäädessä tauolle. Tuolloin kuitenkin selvisin katsomalla ohjelmia nauhalta yhä uudelleen ja uudelleen. Kuitenkin lopulta tapahtui jotain, mitä harmittelen vieläkin. Tilt alkoi tuntua huonolta. Totesin kuinka osissa arvosteluissa valitettiin aivan älyttömistä asioista, tai muuten vain ne tuntuivat jotenkin amatöörimäisiltä. Osa arvosteluista alkoi tuntumaan myös todella tyngiltä, joista ei saanut juurikaan mitään irti. On toki ymmärrettävää, että ohjelma tulee kerran viikossa (no okei yhtä jaksoa tuputetaan 3 kertaa!), jolloin tilaa on saatava mahdollisimman monelle arvosteluille. Miksi he eivät kuitenkaan voi tunkea osaa arvioistaan nettisivuilleen, jonka mainostukseen kuluu ohjelmassa aivan tuhottomasti aikaa, puhumattakaan javapeli "esittelyistä" ja mainoksista, jotka voisi jättää suosiolla nettiin. Näin olisi kummasti aikaa tehdä jopa kattavampia arvosteluja. Itse juontajaakin tuputetaan nykyään aivan liikaa. Ennen ohjelmassa sentään tuli arvostelu heti arvostelun perään, nykyään joka väliin tungetaan juontaja Wheelerin naamaa, eleitä ja muita pelleilyjä, joiden kanssa räjähtää pää. Tahdon katsoa peliohjelmaa, en hytkyvää naista! Kuulostipas oudolta.

Tiedä kuitenkaan sitten, onko aika tosiaan kullannut muistot. Onko Tilt loppujen lopuksi ollutkin aina sitä samaa sontaa, johon kyllästyy vanhetessa? En ainakaan suostu uskomaan niin. Onhan vuosien varrella ohjelmassa tapahtunut vain niin paljon muutoksia. En myöskään ole ainut, joka ohjelman laadusta on valittanut.

Tiltin rinnalla nähtiin aikoinaan myös Neloselta tullut Play, josta monet muistavat varmasti parhaiten Puhan sekä Huttusen. Ohjelma tuli aikaan, jolloin olin vielä niin sanottu "Tilt-fani". En uskonut Playn pystyvän haastamaan yhtä sen ajan kukkulan kuningasta. Pakko se on kuitenkin myönnettävä, että Play oli hyvä. Arvosteluja ei yhteen ohjelmaan mahtunut paljoa, mutta se korvattiin paneutumalla mukana olleisiin peleihin hyvin. Ensin näytettiin arvostelu pelistä, jonka jälkeen Puha ja Huttunen kävivät läpi peliä vielä keskustelun muodossa. Keskustelussa tuli toki ilmi jo arvostelussa olleita asioita, mutta irtosi niistä muutakin. Kuitenkin tämä loistava idea murtui siihen, kun Puhan väitettiin puhuvan epäselvästi. Mitä helvettiä ihmiset!? Myöhemmin keskustelut ohjelmasta katosivatkin (ainakin näin muistaisin?) ja riesaksi saatiin vielä aivan kamalan ärsyttävä juontaja. Lopulta koko ohjelma lopetettiin. Se oli synkkä hetki.

Toinen peli ohjelma, jossa yksi sen erikoisuuksista oli keskusteleminen, oli Subido. Harmikseni ohjelma tuli kuitenkin Subtv:ltä, mitä meillä (kuten ei tuohon aikaan monilla muullakaan) näkynyt. Lopulta tuo muodostui omalla kohdallani eduksi. Äitini nimittäin nauhoitti minulle jaksoja töissään, minkä johdosta omistan tälläkin hetkellä kaapillisen Subidoa VHS:llä. Ainoastaan jaksoja yhden kuukauden ajalta puuttuu. Turhaankaan ne eivät kaapissa ole, sillä aina joskus päätän katsoa jokaisen jaksoni järjestyksessä. Mukavaa hupia ja muistoja.

Itse ohjelmassa minua viehätti “erilainen” tyyli pelien testaukselle. Juontajat pelasivat studiossaan pelejä, kertoivat mielipiteitään, näyttivät pelin ominaisuuksia ja heittivät sen verran huonoa läppää, että välillä oli pakko nauraa. Toki ohjelmassa oli mukana ihan perusarvosteluja, haastatteluja ja uutisia ja jopa pelaajien kommentteja. Subidon yksi erikoisuus suurimman osan elinajastaan oli nimittäin kehykset, joka oli ainakin allekirjoittaneen mielestä ovela idea. Kehyksissä näkyi uusia kuvia tulevista peleistä, uutisia ja vieläpä pelaajien lähettämiä kommentteja pelattavista peleistä. Kehykset kuitenkin poistettiin ohjelman loppuvaiheiden paikkeilla, sillä valittajat iskivät jälleen. Itse ruutu, jossa juontajat itse hilluivat ja pelailivat oli pienehkö. Itseäni se ei häirinnyt parin ensimmäisen jakson jälkeen ollenkaan, mutta osa ihmisistä ei vain pääse moisesta pikkuasiasta yli. Lopulta myös Subido koki loppunsa. Ohjelma ei ehtinyt pyöriä vuottakaan, mutta itse ainakin ehdin rakastua ohjelmaan. Se on edelleenkin yksi suosikeistani.

Moontv:n peliohjelmisto on myös kerännyt kehuja. Harmikseni olen nähnyt tasan 10 minuuttia kyseisen kanavan ohjelmistoa. Tuolloin kanavalla pyöri Pikmin arvostelu, mutta yksinkertaisesti mitään muuta en ohjelmasta muista. Harmi. Jaksojakaan ei taida olla missään nähtävillä - vai onko!?

Viimeisenä minulla on hämärä muisto Nelosella pyörineestä peliohjelmasta, joka ei kuitenkaan ole Play. Kyseinen ohjelma tuli arkiaamuisin ja siinä pelasivat lapset (tai nuoret) toisiaan vastaan erilaisissa peleissä. Ohjelmaa oli noihin aikoihin mukavaa katsella, mutta harmikseni näin sitä todella vähän. Aika nimittäin, jolloin ohjelma tuli, oli sen verran huono, että aina lähetys vaiheessa piti kesken kaiken painua kouluun...vai tarhassako minä vasta silloin olin? No hauska ohjelma oli kuitenkin kyseessä. Elinikä ohjelmalla ei myöskään tainnut olla kovinkaan pitkä.

Peliohjelmia on tullut siis vuosien varrella katseltua useita. Ne ovat vaikuttaneet pelaamisintohimoon ja muutama ohjelma sai minut myös unelmoimaan tulevaisuudestani. En tahdo palomieheksi tai astronautiksi. Tahdon tehdä töitä pelien parissa!
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #1 : 06.04.2008 23:09 »
KOSHIRRO Jäsen Viestejä: 93 Basaaripisteet: 0 Profiili MoonTv:n peliohjelmat <3

PC-Peliluola oli maailman paras peliohjelma ja Kreivi Stakula paras juontaja.
"Tasa-arvoasioista vastaava ministeri Stefan Wallin (Rkp) korosti, että tasa-arvon lähtökohdat ovat kolme K:ta"
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #2 : 09.04.2008 23:03 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Joo, Jarno Sarkula on kyllä päräyttävintä mitä tässä valtiossa on koskaan siitetty.

Se ohjelma, missä pelattiin Hugoa puhelimitse, oli kans douppi.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #3 : 09.04.2008 23:35 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Siis paskinta, mitä tämän maan televisiolle tapahtui, oli juuri MoonTV:n lakkautus. Siitä lähtien homma onkin ollut vain alamäkeä. Jarno Sarkulaa tosin voisi katsella tölsyssä muutenkin, jätkä oli sen verran rento. Ei haittaa, vaikka ohjelma olisi trumpetinsoitosta, mä katsoisin.

Toisaalta kun netistä saa parempaa peliohjelmaa ilmaiseksi ja ihan laillisesti, eipä tota Tilt.tv:tä vaivaudu katselemaan. Vielä vähemmän nyt, kun ei ole edes millä katsoa. Myin digitikun nimittäin pois joku aika sitten, joten olen aika tavalla netin ja paperijulkaisuiden varassa, mitä uutisiin ja viihteeseen tulee.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #4 : 09.04.2008 23:54 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ennen ohjelmassa sentään tuli arvostelu heti arvostelun perään, nykyään joka väliin tungetaan juontaja Wheelerin naamaa, eleitä ja muita pelleilyjä, joiden kanssa räjähtää pää. Tahdon katsoa peliohjelmaa, en hytkyvää naista! Kuulostipas oudolta.
Kristiina on ihana nainen.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #5 : 09.04.2008 23:57 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Siis paskinta, mitä tämän maan televisiolle tapahtui, oli juuri MoonTV:n lakkautus. Siitä lähtien homma onkin ollut vain alamäkeä.
Peliohjelmien ulkopuolellakin MoonTV:n ohjelmatarjonta oli jotain ihan muuta. Mun feivorisarja koskaan - ihan jo ideatasolla, en tiedä katsoinko tätä oikeasti kertaakaan - on Isot asiat mitkä liikkuu. Kyllä, työkoneita ja muuta vastaavaa. :lol:


Nykyään kellään ei enää ole munaa(taikka tarpeeksi viinapäätä) tehdä mitään vastaavaa.

Kristiina on ihana nainen.
On. Ja häiritsevä juontaja.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #6 : 10.04.2008 08:27 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Ja eikös arvosteluiden lukijoiksi kannattaisi ihan katsojalukujen takia valita joku, jonka ääni ei räjäytä pään jokaista verisuonta?
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #7 : 17.04.2008 14:40 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Game over oli kova koska;

Nipakuusnepa
Vito
Puhelimen välityksellä käydyt kaksinkamppailut joiden lopussa aina toinen huusi puhelimeen, että napit ei toiminu!
Tunnari


"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #8 : 18.04.2008 14:01 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili
Game over oli kova koska;

Nipakuusnepa
Vito
Puhelimen välityksellä käydyt kaksinkamppailut joiden lopussa aina toinen huusi puhelimeen, että napit ei toiminu!
Tunnari




Tähän kaikkeen vielä tekniset probleemat ja läpät, niin tuloksena on pakko olla kova ohjelma.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: Peliohjelmat näköradiossa « Vastaus #9 : 18.04.2008 14:25 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Tähän kaikkeen vielä tekniset probleemat ja läpät, niin tuloksena on pakko olla kova ohjelma.

Siinä youtubessa olevassa jaksossa puoli ohjelmaa menee siihen kun Vito luettelee jutut mitä ohjelmassa piti nähdä, muttei nähdäkään.  :lol:


Die Hard Trilogy oli kuitenkin Game Overissa se paras juttu, se ajeluosio oli ilmeisesti aika vaikea ohjattava puhelimella, koska kaikki pelaajat ajoivat melkein kokoajan jalkakäytävällä, joten ruudussa ei näkynyt muuta kuin tuulilasi täynnä pikselimäistä verimössöä, jota tuulilasinpyyhkijät yrittivät epätoivoisesti putsata.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines