Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Skyrim: Special Edition Switchille: 17.11.2017
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: Skyrim: Special Edition  (Luettu 17397 kertaa)
Vs: Re: Skyrim: Special Edition « Vastaus #30 : 06.11.2016 20:09 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 416 Basaaripisteet: 2 Profiili
Onkos mitään uusia modeja ilmaantunut aitten viime näkemän?
Hardcore difficulty

Tämä ja legendary päälle, ja voit nauttia kohtaamisista, joissa jokainen isku merkitsee.
Aluksi olin innoissani tästä modista, mutta kun kaikki mahdolliset fantasiamaailman möllit kuolee yhtä nopeasti niin menetin mielenkiinnon. Alkupään luolaston isot hämähäkit jo olisivat voineet olla ihan snadisti kestävempiä.
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #31 : 18.11.2016 06:30 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili "No on tämä hemmetti vuori kiivettäväksi!"
"Otahan poika tikkaat."
"Jo tokkiinsa!"

Master the Summit luo kulkutiet vaikeapääsyisille vuorille, herkkua pikasiirtolaa halveksivalle tutkimusmatkailijalle. Jälleen erinomainen modi!

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #32 : 20.11.2016 07:00 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili HUDin poistaminen: paras mahdollinen pelimekaaninen säätö, jota kumma kyllä kokeilin ensimmäistä kertaa vasta Special Editionissa.

Oli niin paljon muttia: se poistaa tähtäimen, se poistaa katsottujen tavaroiden nimet ja ominaisuudet, ei näe ovatko ovet lukittuja vaiko ei, ei näe energian eikä taikavoiman määrää. Täytyy kokeilla! Mennä perstuntumalla! Katsoa, kuunnella ja hengittää peliä, eikä vahdata tylsiä lukuja ja symboleita näytöllä.

Näen sen sijaan edessäni olevan kokemuksen aidoimmillaan, kun välikerros minun ja hiekkalaatikon väliltä on tiessään. Skyrim imaisee tavattomalla vimmalla kauniiseen maailmaansa, ja musiikit poistamalla immersio on jo niin kovaa, että pohjoisilla alueilla hengitän olohuoneessa huuruisesti. Sitäpaitsi jouskarilla hyvän osuman lasauttaminen ilman tähtäintä on tavattoman palkitsevaa.

Pelin suurin ongelma onkin nyt, että Skyrim on melkein jo liian hyvä.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #33 : 25.11.2016 21:50 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 064 Basaaripisteet: 0 Profiili Pakkohan se oli itsekin tämä ostaa kun cdonin black friday diilistä sai 37.95e hintaan.
Luonnollisesti otin xbox one version paremman modi tuen takia. Xbox 360 versiota tuli silloin vuosia sitten pelattua yli 100 tuntia, mutta jos tämän nyt jakaisi aloittaa uudestaan modien voimalla ja onhan mulla kaikki lisäritkin kokematta.
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #34 : 26.11.2016 05:48 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pakkohan se oli itsekin tämä ostaa kun cdonin black friday diilistä sai 37.95e hintaan.
Luonnollisesti otin xbox one version paremman modi tuen takia. Xbox 360 versiota tuli silloin vuosia sitten pelattua yli 100 tuntia, mutta jos tämän nyt jakaisi aloittaa uudestaan modien voimalla ja onhan mulla kaikki lisäritkin kokematta.

Nyt on tullut Xboxille aika monta makeeta grafiikkamodia, esimerkiksi Vivid Weathers ja koko luonnon suurempitekstuuriseksi muokkaava Skyland.

Nappaahan kuvia kuvaketjuun, kun saat Skyrimin modattua. Kiinnostaa nähdä, mihin Xbox One -versio taipuu.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #35 : 26.11.2016 11:21 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt löytyy modeja kaikkeen valaistukseen, tekijän pitäisi päivitellä niitä säännöllisesti.

Yöt eivät vaikuta olevan lainkaan niin pimeitä kuin Darkness Fallia käytettäessä, mutta eiköhän taso ajan kanssa asettaudu sopivaksi. Ajatuksena kuulostaa hienolta, että esimerkiksi synkimmistä luolista poistetaan kynttilöitä, ja niistä tehdään pimeämpiä. Pelissä on kuitenkin soihdun ja valopallotaikojen tapaisia juttuja, jotka säätämättömässä pelissä eivät vaikuta mihinkään.

Ja nyt esimerkiksi talojen sisällä ikkunoista hyökivä valo määräytyy vuorokaudenajan ja säätilan mukaan.

RealLight - Cities
RealLight - CitiesExt
RealLight - Dungeons
RealLight - weathers

DLC-alueille tulossa oma paketti myöhemmin.



« Viimeksi muokattu: 26.11.2016 11:26 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #36 : 27.11.2016 22:04 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 064 Basaaripisteet: 0 Profiili Tyhmä kysymys.
Tässä peliä odotellessa olen selaillut modeja niin toimiiko tuo niin. että kun bethesdan saitilla klikkaan add to library niin tuo on sitten boxilla valmiina ladattavaksi kunhan vaan kirjaudun bethesdan tililleni?
Olisi meinaan kätevää nyt valmiiksi jo kaikki modit laittaa talteen ettei sitten enää tarvitse alkaa hakemaan niitä kun peli saapuu.
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #37 : 28.11.2016 06:11 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tyhmä kysymys.
Tässä peliä odotellessa olen selaillut modeja niin toimiiko tuo niin. että kun bethesdan saitilla klikkaan add to library niin tuo on sitten boxilla valmiina ladattavaksi kunhan vaan kirjaudun bethesdan tililleni?
Olisi meinaan kätevää nyt valmiiksi jo kaikki modit laittaa talteen ettei sitten enää tarvitse alkaa hakemaan niitä kun peli saapuu.

Kyllä, toimii juurikin noin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #38 : 30.11.2016 12:34 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 064 Basaaripisteet: 0 Profiili Mä en ole enää varma, että bugaako oma peli vai kehitinkö mä nostalgia lasit jo muutamassa tunnissa.
Näyttää meinaan tiet kohtuu karuilta kun otin skyland modin pois eikä se mun mielestä noin ruma ollut kun aloitin.

Nyt se näyttää ilman modia tältä:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Skyland modin kanssa taas tältä:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Vaikka nuo kaikki kivitiet näyttää aika samalta niin nuo kuvat on otettu whiterunin ulkopuolelta jos vaikka Epi viitsisi ohikulkiessaan katsoa miltä se modaamaton tie näyttää.

Tuossa vielä oma hahmo kohtuu alussa. On sileämpää ihoa, luonnollisemmat silmät vaikka niitä ei pahemmin edes näe ja uusi kampaus joka näköjään tulee panssarista läpi :D

Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #39 : 30.11.2016 12:56 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Juu juu, on sulla se Skyland ja juu, kyllä se komialta näyttää. Hiton Sony rajoituksineen.  :P

Yritän nappaa tiestä kuvan suht samoilla kohdin tänään tai huomenissa. Mutta kuka tietää, ehkä se Skyland ehti tuudittamaan jo sinut liian hyvätasoisiin tekstuureihin.

Nuo modatut hahmot näyttää niiiiiin paljon paremmalta kuin vaniljat. Se ottaa kupoliin, että tietyistä hahmotyypeistä on lähes mahdotonta saada modaamattomassa pelissä hyvännäköisiä. Myönnän toki senkin, etten ole mikään hahmonluonnin mestari.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #40 : 08.12.2016 12:36 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 064 Basaaripisteet: 0 Profiili Varovaisen positiivisesti ajattelin, että jos tätä nyt modien kanssa jaksaisi hieman pelata.
Noh kolmessa päivässä kertynyt kelloon 40 tuntia joten kyllähän tämä taas koukuttaa. Eilen vasta tapoin sen ihan ekan lohharin ollessani yli 20 tasolla.
Hieman hortoilin muualla ja tuli dawnguard lisärikin pelattua jotta pääsin niistä typeristä vampyyrien hyökkäyksistä eroon.
Onneksi tiesin etukäteen, että nuo alkaa heti kun kuriiri tuo sulle tuohon lisäriin liittyvän kirjeen eli tasolla 10.

Modien kanssa ei ole ollut vielä mitään ongelmia ja peli on rullannut kuten kuuluu noiden kaikkien käyttämieni graffa modien kanssa.
Heti aluksi kävin poimimassa itselle ja Sofialle uudet haarniskat :D
Nuo on myös varsin hyvät joten ei se pelkkää silmänruokaa ole. Itsellä on light armor ja Sofialla heavy armor ja vasta eilen löysin itselleni light armor bootsit joissa oli yhtä hyvä armor statsi ja mukavana lisänä vielä 60% resist frost.
Kaikki muu on edelleen samaa mitä alussa koska parempaa ei ole tullut vastaan enkä saa vielä tehtyäkään.

Siitäkin huolimatta henki on lähtenyt monesti. Pelaan expert tasolla joka kylläkin rampauttaa omaa hahmoa koska vihut tekee 150% vahinkoa minuun ja minä vain 75% niihin.
Homma helpottuisi paljon jos tiputtaisi adeptille jolloin molemmat tekee 100%. En edes tiedä miksi jatkan expertilla.
Oma hahmo ei vaan kestä osumaa ollenkaan ja tuntuu ettei blockaamisesta ole välillä mitään hyötyä. Suurin osa ajasta on mennyt hiipien jouskarin kanssa samalla kun Sofia heittelee tulta ja jäätä sekä huitoo miekalla.
Tuossa on vaan se ongelma, että sneak ja archery kyllä kasvaa, mutta ei armor ja blockaus perkit.
Saas nähdä miten tänään sujuu kun eilen sain päivän päätteeksi tuunattua varusteita hieman paremmaksi taas. Tyylinä on siis one handed ja archery.

Muutenkin Sofia on varsin hauska kumppani. Toki sen random hetkillä laukomat vitsit on käyneet vanhaksi jo 20 tuntia sitten, mutta se kommentoi esim vastaantulijoiden juttuja kuten myös ainakin main questin tehtäviä ja jopa sitä kun ostin whiterunista talon.
Eilenkin sain nauraa oikein kunnolla kun lähdin whiterunin jaarlin luota ja sen poika tuli vastaan.
"Great. Another adventurer coming to kiss my fathers feet" johon Sofia vastasi "Your father is going to be the one doing the kissing. Why don't you go play with your dollies. Like a good little boy" :D
Lisäksi jos Sofia sattuu katoamaan johonkin niin sen voi loitsulla summonoida viereen ja lisäksi jos itse lähtee hevosella johonkin niin sillekin ilmestyy hevonen ihan tyhjästä.
En yhtään ihmettele, että tuo on kehuttu modi.

Myös ars metallica on loistava modi.
Tuollahan ei ole mitään tekemistä kyseisen bändin kanssa vaan tuon ansiosta saa smithing skillia esim mineraalien louhimisesta, taljojen muuttamisesta nahaksi, aseiden ja haarniskojen sulattamisesta sekä tietenkin kaikesta mistä ennenkin.
Normaalistihan ainoa mistä sai tuota skilliä lisää oli esim aseiden valmistus ja niiden sulattamista ei voinut harrastaa ollenkaan.
Jos vaikka löydät jostain arvottoman teräs miekan niin voit sulattaa sen teräs harkoksi ja lisäksi saat lisää smithing expaa.

Sitten mulla on joku modi joka muuttaa bountyista saatavia palkkioita. Esim rosvojoukon johtajan tappamisesta saa 300 kultaa ja yhden perk pisteen ja lohharin taposta 1000 kultaa ja 2 perk pistettä.
Nyt jaksaa noitakin ottaa vastaan ja tehdä ihan vaan noiden perk pojojen takia niin saa hahmoa edes hieman nopeammin kehitettyä.

Tavern games oli ihan kiva pikku lisä. Arpoja olen välillä ostellut ja kerran jopa voittanut ja sain palkinnoksi fireball tomen. Myös pari matsia jotain noppapeliä tuli pelattua. Eihän noilla rikastumaan pääse, mutta kiva pikku extra joka lisää immersiota kun nyt voi tavernassa jopa jotain tehdäkin.
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #41 : 16.11.2017 14:06 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Phew! Switchin Skyrim on kuin onkin laatuporttaus:

http://www.metacritic.com/game/switch/the-elder-scrolls-v-skyrim

Motion controls add a breath of fresh air to a familiar game, with astounding results. A must-have for anyone with a Switch and a love of open world games.

Being able to play such a massive RPG like Skyrim wherever you want is truly a technical marvel, and I’m thoroughly impressed with what Bethesda’s been able to pull off here.

And there’s even an exclusive feature in Skyrim for Nintendo Switch. Lockpicking now uses HD Rumble, letting you feel your way through the lock to find a stronger vibration before unlocking. Thanks to this, some patience will have you unlocking Master locks on your first try, and I feel like what was previously a frustrating game of trial and error has been turned into a slightly skillful minigame, and it’s way more fun.

Gyro-tähtäys jouskarilla ammuttaessa (periaatteessa ainoa liiketunnistusjippo, mistä tätä nykyä pidän), HD-rumble, SE-version käyttäminen pohjana tälle versiolle. Messevää. Olen jälleen innoissani Skyrimistä!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #42 : 18.11.2017 06:43 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Vau: Bethesdalle käännöstyön tehnyt tiimi on kohdellut tätä perkuleellisen koukuttavaa peliä silkkihansikkain. Vajaan viiden tunnin pelaamisen jälkeen olen vaikuttunut näkemästäni.

Ensinnäkin, peli vaikuttaa täysin lukitulta 30 kuvaan sekunnissa. Se on ISO juttu Skyrimin ollessa kyseessä. En tietenkään pysty sanomaan, etteikö droppeja voisi tapahtua pelin myllyttäesä luolaston täydeltä vihollisia kasvoille ja pelaajan viskoessa käsistään tulta ja tappuraa, mutta tällä hetkellä omakohtaiset havainnot ja DF vahvistavat, että peli pysyy komeasti tukevilla jaloillaan.

Toisekseen, käsikonsolimoodissa Skyrimin pelaamisessa on jotakin hyvin tyydyttävää. Se, miltä peli näyttää tarjotessaan parhaimmillaan 236 ppi:n tarkkuutta Switchin 720p IPS-paneelilla, saa aikoinaan PS3:lla JA myös PS4:lla Special Editionia pelanneen pudottelemaan suustaan jessuksia. Nämä kehittäjät todella pullauttivat meille pätevän kannettavan version Elder femmasta, ja jos pääsee yli vähennetyistä ruohotupoista ja tietyistä puuttuvista grafiikkaelementeistä tehokkaampien laitteiden SE-versioihin nähden, voi olla hyvin onnellinen lopputuloksesta. Minä todella olen.

Hämärä nurkkaus, pehmeä sohva, ikkunan takana vinkuu talvesta vihjaileva viima pilkkopimeässä illassa, jonka peittää kuulokkeista korviini rakentuva Skyrim ja samalla tunnen sormissani, miten Master-lukko kilkahtaa. Jahas, ikkunan takaa kurkistaa nyt vanha maagikin... eikun se onkin se kylähullu. Melkein maagi. Pitäisiköhän tehdä vihdoin se kaljanhakuquesti?

Nah... Menen takaisin täyttämään taloani perunoilla ja kaalilla.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #43 : 28.01.2018 11:01 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Hullua, miten paljon tässä pelissä riittää vielä tuoreen tuntuista sisältöä. Olen keskittynyt Switch-versiossa satunnaisen haahuilun ohella Dawnguard-juonilinjaan ja sen myötä eteeni on avautunut ihan uusia luolastoja ja muita siistejä paikkoja, joita en PS3/PS4-versioissa koskaan nähnyt. Käännös hipoo täydellisyyttä, sillä 40 pelitunnin aikana en ole nähnyt kuin kerran tai kaksi silmin nähtävän ruudunpäivityksen notkahduksen kolmestakympistä – eivätkä ne edes tapahtuneet tiukoissa, hirvöiden täyttämissä kohdissa, vaan aakealla laakealla yksin kävellessä.

Se nyt vain on siistiä pelata luolaston alkua kotosalla, ja sitten voi halutessaan jatkaa peliä reissussa täsmälleen samasta kohdasta. Tämän pitäisi jo olla periaatteessa arkipäivää Switchin julkaisusta asti omistaneille, mutta yhä vain se pitää vaikuttavuusarvonsa.

Sanokaa, että Fallout 4:n porttaaminen Switchille on mahdollista. Sanokaa! Videossa edellä F4:n PC-versio vedetään vastaamaan asetuksia, joilla Switchin Skyrim pyörii. Näin ollen kyseessä saattaa olla hyvä veikkaus siitä, miltä konversio näyttäisi. Ja kyllä: pelaisin.



« Viimeksi muokattu: 28.01.2018 11:19 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #44 : 30.01.2018 21:16 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 064 Basaaripisteet: 0 Profiili Jostain syystä en näköjään tähänkään aiheeseen ole pahemmin kirjoittanut vaikka lopulta tätä tuli pelattua yli 200 tuntia.
Joten vedän copy / pastella tekstit konsolifinin puolelta jotka tuli kirjoitettua vuosi sitten.
Oikeastaan pelkkää modeihin liittyvää juttua, koska perus skyrim on...noh perus skyrim josta ei pahemmin ole sanottavaa kaikkien vuosien jälkeen.

Falskaar sisältää uuden ison alueen, tarinan ja läjän sivutehtäviä.
Tarinaa vaan ei pääse läpi, koska viimeinen quest ei käynnisty. Modin kommenteissa monella sama ongelma ja googletuksen perusteella pc pelaajat kärsi tuosta jo vuonna 2014.
Sitä en tiedä korjattiinko tuota koskaan edes pc puolella modin tekijän toimesta, mutta ainakin ne viestit mitä luin oli vaan pelaajien antamia neuvoja miten tuon ehkä saa toimimaan konsolikomentojen avulla.
Eipä tuossa sinänsä mitään menetä kun koko viimeinen tehtävä sisältää vain muutaman minuutin dialogia, laimean tappelun ja vielä laimeamman lopetuksen. Konsoli versiosta ilmeisesti puuttuu vielä koko loppu videokin joten vähintään se on pakko katsoa tubesta.

Muuten kyllä pelaaminen oli kivaa vaikka tarina tehtävissä on melkein aina vähintään yksi AI hahmo mukana ja niillä on välillä vaikeuksia löytää reitti eteenpäin.
Sivutehtävät sitten olikin hyviä ja itse onnistuin Falskaarissa kuluttamaan 15-17 tuntia joista se tarina kestää ehkä 3-4 tuntia. Kun tekeminen loppui ja matka kävi taas kohti skyrimia niin fiilis oli aika haikea sillä tuolla olisi mielellään ollut vielä pidempäänkin.

Treasure of the first nords oli ihan kiva quest jossa löydetään kuollut tyyppi tien vierestä ja sen taskuista löytyvän ohjeistuksen perusteella hommataan neljä avainta joilla pääsee hakemaan kyseisen aarteen.
Tämä sisältää pari uutta luolastoa kuten esim solituden viemärit. Aikaa meni ehkä 1-1.5t kun vaihteeksi koitin hiipimällä vetää alueet läpi.

Dwemer colosseum on nimensä mukaisesti areena mättöä jossa pelaaja tahtomattaan joutuu areenalle ottamaan matsia, mutta tuon jälkeen voi ihan vapaaehtoisesti alkaa taistelemaan kohti mestaruutta.
Varsin hyvin tehty paketti joka sisältää myös ihan jees ääninäyttelyn ja matsien aikana myös yleisö hurraa.
Vaikka sen ihan selvästi huomaa, että tuo on vain muutaman sekunnin pätkä joka pyörii loopilla niin kyllä se fiilistä kohottaa. Varsinkin kun yleisön reaktiot muuttuu matsin tapahtumien mukaan.
Lopulta kun pääsee mestariksi niin palkinto oli jotain sellaista mitä en odottanut...

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Tuo on samalla asunto ja tilaa on paljon aseille, haarniskoille ja muullekin roinalle ja myös eri kasveja löytyy.
Dwarven oil toimii polttoaineena ja yhdellä purkilla pääsee matkustamaan johonkin ennalta määrätyistä kaupungeista eli periaatteessa tuo on vaan hienompi tapa käyttää fast travelia, mutta on se vaan pirun siisti.

Forgotten dungeons lisää peliin yli 40 uutta luolastoa jotka ovat vieläpä hyviä.
Olen noista pelannut ehkä n.20 ja suurin osa kestää helposti puolikin tuntia kun koittaa kaikki paikat koluta.
Myös sille täytyy nostaa hattua, että nämä ei tunnu copy/paste kamalta vaan jokainen paikka tuntuu tarpeeksi erilaiselta.
Kokoakin on vain n.13mt ja tämä löytyy myös ps4:lle.

Jurgholm oli varsin hyvä 2-3 tunnin seikkailu.
Aluksi hommataan eräälle khajitille 4 pulloa skoomaa jonka jälkeen saadaan tietää mistä saadaan avain jolla pääsee Jurgholmiin.
Varsinainen luolasto alkaa simppelinä kaivoksena, mutta mitä syvemmälle mennään niin sitä enemmän maisemista yllättyi.

Lopulta oma vaatimaton modi listaus näytti tältä: https://abload.de/img/modit3mnswh.jpg
Tuosta listasta ainostaan yksi haarniska oli turha ja sitä ei tullut käytettyä ja compound bow oli niin ylivoimainen, että se jäi koristeeksi.

Videoita quest modeista. Clockwork lisää ison "linnan" asunnoksi ja siihen sisältyy myös iso asevarasto ja ihan mukava quest.
Forgotten city on lyhyesti tiivistettynä skyrim versio päiväni murmelina leffasta eli jos haluat hyvän lopun niin tulet kokemaan saman päivän uudestaan ja uudestaan.
Kunnes lopulta ratkaiset syyn joka aiheuttaa kaikkien kuoleman.
Falskaar ja forgotten dungeons tulikin jo selitettyä.



Clockwork linnan asevarasto joka tuli täytettyä aseilla ja haarniskoilla. Meni siinä hetki jos toinenkin.




« Viimeksi muokattu: 30.01.2018 21:45 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #45 : 30.01.2018 22:14 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 416 Basaaripisteet: 2 Profiili En vieläkään pääse yli Skyrimin käsittämättömästä vaikeustason heittelehtimisestä.

Companionien eka quest, tapa vampyyrit luolasta. Itse en saa edes potioneilla pumppauksen jälkeen kuin siivun verran helaa yhdeltä torahampaalta pois, mutta itse kuolen laakista. Alkupään tehtäviä vielä kaiken lisäksi näin muutenkin. Mutta lohikäärmeiden kanssa ei ole mitään ongelmia. Oho, sitten luolassa tuleekin perusbandiitti nahkapöksissä ja rautakirveellä vastaan, ja taas kuolen laakista.

Eikö Special Editioniin oikeasti ole olemassa modia, mikä tekisi vihujen skaalautumisesta edes etäisesti realistista?
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #46 : 30.01.2018 22:24 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 064 Basaaripisteet: 0 Profiili Mikä vaikeustaso sulla on?

Tämä kun on tehty niin laiskasti, että vaikeustaso määrittää kuinka paljon sinä ja vihut aiheuttaa vahinkoa eli ongelma sinänsä ei ole vihujen skaalautumisessa.

tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #47 : 31.01.2018 06:52 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 416 Basaaripisteet: 2 Profiili Legendarylla pelannut, emmä odottanut että ero olisi noin älytön.
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #48 : 31.01.2018 07:23 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Expert tarjoaa minulle vaniljassa sopivasti haastetta, eikä vastustajia tarvitse mätkiä kumoon ikuisuuksia. Kuitenkin yhä tasolla 25 ja suht hyvät raskaan sarjan panssarit ja Ebony-miekan löytäneenä kohtaan toisinaan paikkoja, joissa vaanii käytännössä yhdellä osumalla Thor-tankkihahmoni tappavia vihollisia. Korkean tason tuhomaagit raapaisevat terävimmin, sillä se mikä suojaa teräkseltä ja lasilta, ei pysäytä taikuutta – ainakaan ilman laajennuksia.

PS4-versiossa nautin siitä realistisen vahingontuoton sekä omalle hahmolle että vihollisille antavasta modista (yhteenotot olivat aina nopeita, jännittäviä ja täyttä keskittymistä vaativia), mutta Switchillä en voi käyttää sitä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #49 : 27.02.2020 07:38 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Erehdyin eilen illalla tekemään taas Skyrimissa uuden hahmon (Bow-Mage-Stealth-Thieve-Khajiit), mikä ei ole lainkaan fiksua ottaen loputtomienmahdollisuuksienlogin. En ymmärrä, miten vetovoimainen peli yhä on, vaikka kartan perusmuodon ja vaniljaversion item poolin tuntee suht koht hyvin. Aina yhtä hauskaa hylätä koko pääjuoni ja lähteä Helgenistä haahuilemaan "ohjatun" reitin ulkopuolelle. Nytkin löysin jonkin luolaston, jossa en ole sadoista ja sadoista pelitunneista huolimatta koskaan käynytkään. Luolastosta kykenin alhaisen levelin luurangot napsimaan, mutta sen lopussa odottavaan Master Vampyyriin sain vain nirhaistua piilosta yhden osuman jouskarilla, eikä se tehnyt kakkaakaan vahinkoa. Siispä käännyin sieltä pois.

Peliä voi periaatteessa yrittää pelata eri rooleissa ikuisesti. Pasifisti alkemisti? V-mäinen salamurhaaja? Elantonsa metsästämällä tekevä vegaani? Luolia tutkiva ja väkivaltaisesta käytöksestä kärsivä arkeologi? Ihmissusifetissin omaava Nord? Lohikäärmeensieluille omistautunut taikuri? Kukkia ja hyönteisiä keräävä lisko? Vanilja-versiokin tarjoaa melkoisen maailman roolipelata eri tyyleillä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #50 : 01.02.2021 08:57 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili

Mainitsinkin jo Xbox-ketjussa tämän tyypin, joka on nyt päivittänyt modisuosituksensa uudella videollaan.

Ja täytyy kyllä sanoa, että tämä on erinomainen valikoima modeja, jotka pelin kaunistamisen lisäksi korjaavat alkuperäisen pelin ongelmia, mutta jotka myös toisaalta pitävät tyylin kaikilla osa-alueilla pelille uskollisena. Arvostan todella, että voi istua tällä tavalla "valmiiseen pöytään" tekemättä ollenkaan sitä uuvuttavaa tutkimustyötä, mistä en modien kanssa säätämisestä pidä ollenkaan.

Tämän setin kenties eniten peliin vaikuttava juttu on taistelutasapainon hienosäädöt, uusiksi tehdyt perkit ja taikuuden nostaminen validiksi vaihtoehdoksi; vanilja-Skyrimissä oli hankalaa olla pelin edetessä täysiverinen maagi, sillä loitsut alkoivat nopeasti tuntumaan tuhnuilta – mutta nyt vaikuttaa siltä, että sillä voi oikeasti pelata peliä vaikka Expert-tasolla ilman turhautumista buildin heikkouteen.

Entäs suorituskyky Series X:llä ja 4K-resolla, jos nämä kaikki iskee päälle? Overworldissa paikka paikoin ruudunpäivitys jankkaa selvästikin alle 60:n, varsinkin tiheiden lumisateiden vyöryessä maailmaan, mutta useimmin framerate on täysin lukittu kuuteenkymppiin. Tämä pätee etenkin luolastoissa ja muissa suljetuissa tiloissa, jossa on jopa hankalaa saada ruudunpäivitystä notkahtamaan ollenkaan. Otan pienet ajoittaiset dropit hyvänä kompromissina tuoreen tuntuisesta ja uudelleen tasapainotetusta Skyrimistä.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Skyrim: Special Edition « Vastaus #51 : 01.02.2021 09:15 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 792 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Onkos Skyrimiin mitään modia joka tekisi siitä hyvän pelin?

Edit: jottei nyt ihan trollaamiseksi mene, niin sellainen että se olisi enemmän kuin Morrowind. Kaikenlainen lvl skaalaus vihuista, tavaroista ym.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Skyrim: Special Edition « Vastaus #52 : 01.02.2021 09:25 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili
Onkos Skyrimiin mitään modia joka tekisi siitä hyvän pelin?

Edit: jottei nyt ihan trollaamiseksi mene, niin sellainen että se olisi enemmän kuin Morrowind. Kaikenlainen lvl skaalaus vihuista, tavaroista ym.

Tässä voisi olla hyvä modi siihen: https://bethesda.net/en/mods/skyrim/mod-detail/4028226

Lainaus
An unleveled world, which brings back character progression  Equipment does not scale with skill level, making perks more important and bringing classes back, a little bit at least.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Skyrim: Special Edition « Vastaus #53 : 10.10.2021 15:36 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Tapahtui klassinen, eli aloitin Skyrimin Switch-versiossa uuden seivin, ihan vain nähdäkseni miltä se näyttää uudella laitteella. Josko sitä vaikka 15 minuuttia pelaisi... joopa joo.  :lol:

Hemmetin hyvältä näyttää tämä(kin) peli OLED Switchillä. Menisin jopa niin pitkälle, että paikka paikoin se on vaikuttavampi kuin Series X:n modattu Skyrim 65" B9:llä. Peli, jossa könytään hämärissä luolissa, on kuin omiaan tälle näyttötekniikalle.

EDIT:

 :o





« Viimeksi muokattu: 12.10.2021 09:48 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines