Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Ephram - 11.10.2016 10:09



Otsikko: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 11.10.2016 10:09
28.10.2016.

Pian saa palata kylmille tundrille, kuusimetsiin ja tuulen pöllyttämiin lumikinoksiin, lisätyin efektein ja tarkemmalla resoluutiolla kuorrutettuna.

Löysitkö kivan modin? Jaa se täällä. Keskustellaan luoduista hahmoista ja pelityyleistä. Suuri maailma tarjoaa jokaisella omanlaisensa kokemuksen.

Millaisella hahmolla aiotte aloittaa pelin? Tyypillisesti olen itse tehnyt aina tankki/lähitaistelu-hahmon ensimmäiseksi, varustanut sen tappavimmalla raudalla ja kestävimmällä teräksellä, ja posottanut läpi luolastojen kaiken alleen talloen.

Mutta nyt, ehkä jotakin erilaista? Ehkä maagi-nainen, joka muutoin välttää kajoamasta rahvaan aseisiin. Olen joskus aiemmin yrittänyt Skyrimissä maagi-pelityyliä, mutta lopulta aina lipsunut takaisin miekanheiluttajaksi.


Modejakin alkaa tipahdella bethesdan sivulle. Esimerkiksi tämä (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/2906172) peruspeliä lisäosista tutulla sisällöllä piristävä sekä monipuolistava modi kuulostaa oikein kiinnostavalta –  sellaiselta, jonka voisin itsekin aktivoida.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 11.10.2016 16:28
Kunhan jotain levelien skaalautumiseen liittyvää modia puskisi pihalle, niin olisin tyytyväinen. Tarkoitus olisi kokeilla ensimmäistä kertaa maagilla, joka painottuu conjuring-kykyihin, sisäinen necromancerini hieroo käsiään nyt jo yhteen.


Otsikko: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: despo - 11.10.2016 18:30
Varmaan tulee taas perinteiseen malliin tehtyä joku jousipyssymuikkeli. Jostain syystä sitä aina tuppaa tekemään samanlaisen hahmon näissä peleissä  8)


Otsikko: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: despo - 21.10.2016 09:33
Videomateriaalia:

http://www.youtube.com/watch?v=onFm-7_wTyA


Otsikko: Vs: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 21.10.2016 10:30
Videomateriaalia:

http://youtube.com/watch?v=onFm-7_wTyA

Tulihan se hypen ylikierroksille lyövä video sieltä. Muutama ensimmäinen pätkä sai jo huolestumaan, että kyseessä olisi minimaalinen päivitys PS3-versiosta. Tuon videon myötä ne huolet putosivat kuin kypsät, tarkempitekstuuriset omenat puusta – en malta odottaa näkeväni miltä peli televisiossa näyttää.


Tulipa mieleen: voisin tällä kertaa kytkeä HUD:in kokonaan pois, ainakin kokeilla miltä pelaaminen niin tuntuu. Muistan kuitenkin karttaa sen verran, ettei ole ihan hukassa jos pitää suunnistaa tiettyyn suuntaan. Immersio sen sijaan kohenee. Tulisikohan modeja, jotka parantavat HUDitonta kokemusta, PS4:llekin?

Mun 360:n kovolla lepää muuten ilman DLC-paketteja Skyrim, jota en ole edes käynnistänyt. Taidanpa torstaina pelata alkutoimet sitä, jotta osaa päivää myöhemmin arvostaa paremmin SE:n parannuksia.  :)


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 23.10.2016 15:34
Alustava pelisuunnitelma:

- Expert-vaikeustaso (pientä lisähaastetta, mutta ei kuitenkaan niin paljon lisäenergiaa vihollisille, että niitä pitäisi mätkiä hengiltä hämärästä aamunkoittoon. Tosin, vaikeustasoja tasapainottava modi lienee mahdollinen myös Sonyn alustalla)
- HUD pois (Immersio, baby!)
- Musiikki pois (lintujen laulu, purojen liplatus, hiekan rahina, myrskyviittojen kahina)
- Modeista päälle ainakin Marco's Integrated Leveled Lists (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/2906172) (olettaen, että se on ladattavissa heti julkaisussa PS4-versioon. Tulvaporttien pitäisi aueta päivää aiemmin)

Ai, että! Tunnettehan tekin sen? Se leijuu ilmassa, kun hetki lähestyy. Puhdasta odotusta, puhdasta iloa. Puhdasta mahtavuutta!


Otsikko: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: despo - 23.10.2016 17:46
Vähän vertailua:

http://www.youtube.com/watch?v=2_0bj-JLUYw


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 24.10.2016 21:36
Tsekkasin videon, mutta mutta...

Näyttikö Skyrim mukamas noin huonolta alunperin? Itse olen vain 360:llä pelannut, mutta tuntuu että aivan kuin vertauskuvaa olisi tahallisesti downgreidattu.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Partajeesus - 24.10.2016 23:13
Aivoilla on vaan tapana kullata muistot. Omissa muistoissa xbox 360 skyrim näytti samalta kuin special edition.
Tuon takia ei tule palattua vanhojen pelien pariin koska todellisuus iskee päin naamaa kuin märkä rätti.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 25.10.2016 06:35
PS4-modit hengittävät! Ensimmäiset löytyvät nyt Bethesdan mod-osiosta.

Point the way (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/2952558) kuulostaa HUDittomalle pelaajalle lupaavalta modilta.

Ja mehiläispesät Honningbrew Meaderyyn ihan ilmaiseksi? Onko tämä unta? Deal!


Otsikko: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: despo - 25.10.2016 07:37
Jotain tuollaista modia itsekin kaipailin. Postatkaa vaan lisää tänne, jos tulee vastaan hyviä modeja.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 25.10.2016 08:20
Ilmeisesti pieni, valittu joukko on saanut oikeuden julkaista modeja ennen julkaisua.

Varsinainen creation kit on saatavilla julkaisun jälkeen ns. tavalliselle käyttäjille, joten modeja alkaa kunnolla tippua vasta perjantain jälkeen.

Redditissä kiertää myös huhu, että PS4:n creation kittiin olisi lisätty ylimääräisiä tekstuureja sun muita herkkuja, jotta Sonylle modeja tekevät saisivat käyttöönsä paremman valikoiman "internal assetteja". Toistaiseksi koko juttu on vain hataran huhun asteella.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 25.10.2016 09:11
Moni on sanonut siellä sun täällä intternetissä ettei remaster edes olisi suunnattu jo Skyriminsä pelanneille. Yeah right, olettaisin että suurin osa kuluttajista nimenomaan on alkuperäisensäkin ahminut.

Itsellä Skyrim jäi aikoinaan pahasti kesken. Pääjuonta läpäisin siihen asti että kävin partahemmoja moikkaamassa vuorella, sivutehtäviä tein lukemattomat määrät. Alusta asti vitutti vihollisten skaalautuminen hahmon leveleiden mukaan, ja pari muutakin lapsusta ärsytti muistaakseni, toivottavasti näitä saa järkevöityä modien kautta.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: MasterTK - 25.10.2016 09:58
Näytti olevan jo hyllyssä Verkkokaupassa, kun hetki sitten kävin. Ei vaan tullut vielä ostettua, kun niin paljon muutakin pelattavaa.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 25.10.2016 10:15
olettaisin että suurin osa kuluttajista nimenomaan on alkuperäisensäkin ahminut.

Tuli ahmittua parisataa tuntia yleensä 20 fps:n hujakoilla pyörinyttä PS3-versiota. Nollaankin dippailtiin välillä.

Ja kaikki tuntui jäävän pahasti kesken. Skyrim mahdollistaa niin paljon erilaisia pelityylejä niin fiilistelijöille kuin suorittajillekin – paljon, paljon enemmän kuin vaikkapa Fallout 4 tai Witcher 3. Jos ei käytä fast travelia, saa kolme tuntia helposti uppoamaan siihen, että lähtee tarpomaan kohti seuraavan tehtävän lokaatiota, ja matkalla sinne löytää jonkun kivenkolon, jonne on ihan pakko tunkea nenänsä.

Tavallaan on aika sairasta, että olen viisi vuotta vanhan pelin uudelleenjulkaisun suhteen näin hysteerisen innoissani.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 26.10.2016 06:15
Pari loistavaa uutta immersiota vahvistavaa modia, jotka laitan todennäköisesti heti julkaisussa käyttöön:

Rain and snow FX (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/2958457)

Rain and Snow FX allows your character to show frost and wetness (complete with dripping particle effects) when in the rain and in snowstorms. Your skin will also be wet during and just after swimming.  When the weather clears or you walk into an interior, the effect will quickly go away.  When in the snow, your skin and armor will ice over in a noticeable way. When in the rain, the effect is more subtle, but your skin will be shiny and dripping.

Osoittaa hienosti, että kekseliäällä käytöllä pelkillä pelin sisäisillä tiedostoilla saa aikaan varsin mielenkiintoisia modeja.


Lampposts of Skyrim (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/2957706)

This is a simple mod that adds Lampposts along major roads throughout Skyrim. The roads of Skyrim  have always lacked proper lighting, this mod helps make the roads feel more alive and traveled.


Tämä yhdistettynä pimeämpiin öihin takaisi tunnelmallisia reissuja pääteillä. :)


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 26.10.2016 22:44
Paskat, perjantaina heti koulun jälkeen suunta lähimpään pelikauppaan.

Tämäkin (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/2963209) modi on tullut valikoimiin. Vaikka miten olisi Dovahkiin, lisähaaste kelpaa mainiosti. Lisäksi oma tukikohta (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/2955918) kelpaa, en ole vikaa lisuria koskaan korkannut, enkä usko että talon rakentaminen on niin palkitseva kokemus itsessään.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 27.10.2016 06:58

Tämäkin (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/2963209) modi on tullut valikoimiin. Vaikka miten olisi Dovahkiin, lisähaaste kelpaa mainiosti.

Nelinkertainen vahingontuotto legendarylla, sekä pelaajalla että vihollisilla, jotka eivät ole enää korkeilla vaikeusasteilla tolkuttomasti kestäviä nuolityynyjä.

Aikas kiinnostava. Kokeilen, mutta en vanno jättäväni päälle. Sopisi kyllä pelityylini kuin sotavasara lohharin silmään.

Tilasin eilen noudolla VPD:stä steelbookin (http://www.vpd.fi/elder-scrolls-v-skyrim-special-steelbook-edition-ps4.html), kun liike kerta ihan naapurissa on. En tavallisesti ole näiden prameiden versioiden perään, mutta mikäs siinä, kun ei tarvitse ekstraa maksaa.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 28.10.2016 15:38
Onko mistään kotoisin? On vissiin aika puolivillaisesti masteroitu.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 29.10.2016 06:11
Onko mistään kotoisin? On vissiin aika puolivillaisesti masteroitu.

Onhan tämä nyt ISO päivitys PS3-versiosta. Olen kolmen ensimmäisen pelitunnin jälkeen hyvin tyytyväinen SE:n antiin.

Laitoin parikymmentä modia päälle, ja ruudunpäivitys oli kokoajan täysin sulava, varmaankin se 30 ruutua sekunnissa. Tekstuureissa näkyy kyllä ajoittain, että kyseessä on viisi vuotta vanha peli, mutta aiempaan konsoliversioon verrattuna ne näyttävät selkeästi paremmilta.

PS4-versio myös kuulostaa upealta: muiden versioiden ääniä on ilmeisesti pakattu rankasti, jonka vuoksi äänenlaatu taitaa olla huonompi kuin viime versiossa. Sonyn oma ääniformaatti näyttelee tässä jotakin roolia.


Ensimmäinen hahmoni on muuten High Elf -nainen. Modeilla sain yli 300 taikaa lisää peliin, ja loistavia pikkujuttuja, kuten rauhallisemmat eläimet, hiljaisemmat npc:t ja säädöt vaiikeustasoon, jonka ansiosta maagina pelaaminen tuntui ainakin nyt alussa hyvin mielekkäältä. Joitakin kertoja kuolinkin, kun alun luolastossa minut sivallettiin isolla miekalla yhdellä iskulla hengiltä, ja kun hämähäkki pääsi hieromaan lähempää tuttavuutta kanssani.

Kyllä nyt kelpaa.  :)


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 29.10.2016 12:20
Ps3-versio taisi olla se kaikkein surkein kun Skyrim alunperin ilmestyi? Itse pelasin 360:lla. Luin vaan arvosteluita sieltä täältä, ja tuntuu tosiaan jakavan mielipiteitä aika raa'asti. Bethesda olisi ainakin voinut edes bugit liiskata, mutta samat vanhat ongelmat roikkuu edelleen mukana, joten fanien luomaa päivitystä odotellessa.

Josko tänään hakisi omansa kaupasta. Pitää vielä funtsia.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 29.10.2016 13:46
Ps3-versio taisi olla se kaikkein surkein kun Skyrim alunperin ilmestyi? Itse pelasin 360:lla. Luin vaan arvosteluita sieltä täältä, ja tuntuu tosiaan jakavan mielipiteitä aika raa'asti. Bethesda olisi ainakin voinut edes bugit liiskata, mutta samat vanhat ongelmat roikkuu edelleen mukana, joten fanien luomaa päivitystä odotellessa.

Josko tänään hakisi omansa kaupasta. Pitää vielä funtsia.

PS3-versio tosiaan oli heikoin, ruudunpäivitys sakkasi ja tekstuuritkin olivat silmämääräisesti arvioiden puuroisempia.

Bethesdan pelejä yleensä sanotaan erityisen bugisiksi, itse en ole kovinkaan montaa kertaa joutunut todistamaan vakavaa, peli-ilon pilaavaa bugia niiden satojen tuntien aikana, jolloin olen pelannut Oblua, Skyrimia ja Falloutia – ehkä en kokeile murtaa pelimoottorin rajoja niin usein, kun jotkut muut tekevät? Tai sitten olen ollut vain onnekas.

Makustelen jo toista hahmoani, jonka voin tehdä maagini rinnalle, kun salamien viskely lapasista alkaa kyllästyttää: siitä tulee Thor-henkinen nord, joka ryskää kirveillään eteenpäin, eli paluu siihen itselleni tutumpaan pelityyliin.

Mietin, että luon uuden hahmon jokaiseen tiettyyn kiltaan: maagini menee tietenkin Winterholdin taikayliopistoon, Thor companionsiin, jokin luihu, kukkakeppi-varas varkaiden kiltaan ja niin edelleen. Pääjuonenkin voi pelata yhdellä hahmolla läpi.

Niin paljon mahdollisuuksia, niin paljon tunnelmallisia pelitunteja edessä.


EDIT: Less aggressive animals on kyllä loistomodi: eläimiä ei useinkaan tarvitse päästää päiviltä jos ei halua. Se, että jokainen rotta- ja susilauma hyökkäsi pelaajan kimppuun kuin siat limppuun silmittömästi, oli hyvin typerää. Tänään näin pienen lauman Skeevereitä luolassa, kun hiivin niiden ohi niitä häiritsemättä. Nekään eivät häirinneet minua.  :)


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 31.10.2016 08:00
Nyt muistuu ensimmäinen itseä vituttanut asia mieleen, kun eilen aloittelin peliä. Strong-iskujen käyttö, ai luaja kun onnistuu kerta toisensa jälkeen hahmolla tekemään jonkin vammaisen juoksuliikkeen samalla, ja iskut pääasiassa menee aina ohi vihuista.

Aloitin Legendary-asteella, ja lähtin Riverwoodista heti vuoristoa kohti hakemaan puotipuksulta varastettua artefaktia. Bandiitit jo itsessään olivat vaikeustasoltaan sellaisia että meikäläiseltä lähti henki laakista, ja hämähäkin jälkeen tulevat Draughit tappavat summonini laakista. Pakko perääntyä ja niellä ylpeytensä.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 01.11.2016 17:16
(https://c2.staticflickr.com/6/5773/30080794754_416d5e29f0_o.png)

(https://c2.staticflickr.com/6/5710/30596018572_195c5b08b4_o.png)

Darkness falls! Ei, kyseessä ei ole tällä kertaa X-Filesin 1. kauden parhaimpiin kuuluva jakso, vaan modi, joka tekee vihdoin konsoleillakin Skyrimin kylmistä, pohjoistuulen rankaisemista öistä asiankuuluvan pimeitä.

Soihduista tulee oikeasti hyödyllisiä, kun yösydännä metsä saattaa kätkeä sisäänsä öllimöllin poikineen. Lumi tuo valoa enemmän, kuten kuuluu. Tähtitaivas kuvioineen erottuu taivaalta hienosti.

Seuraava parhaus olisi naittaa tämä yhteen tekoälyn kanssa niin, että pimeys hukuttaisi pelaajan viholliselta paremmin, ja esimerkiksi nostaisi hiiviskelytehokkuutta öisin.


Mutta voihan veljet, on tämä nyt niin herkkua kun olla voi: peli pyörii moitteetta, saa konsoli-talonpojan kuolan valumaan, ja peli-iloa parantavia modeja tulee jatkuvasti lisää.



Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 05.11.2016 15:23
Maagi-hahmo on levelillä kymmenen, eikä minulla ole kerrassaan mitään jakoa reilussa 1:1-taistelussa lohikäärmeitä vastaan! Sen sain tuta, kun kohtasin louskuleuan lähellä kuumia lähteitä, ja kuoltuani sen jäähenkäyksille arviolta kymmenen kertaa. Se oli kerrasta poikki aina. Maagi voi olla loitsuineen tappava, mutta särkyy kuin lasi raa'an voiman edessä.

Ratkaisu? Lähellä sattui olemaan jättien pääkallonpaikka, jonne juostuani minua isommat kaverit ja mammutit räimivät olion hetkessä palasiksi, samalla kun annoin tulitukea salamaloitsuillani. Teki mieli jättää niille palkinnoksi jotain kivaa, sillä siitä lohikäärmeestä en olisi selvinnyt kuin vaikeustasoa laskemalla.

On se peli. On se.  8)


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Aivis - 05.11.2016 19:28
Tykkäyspainikkeen puutteessa täytyy näin erikseen sanoa, että näitä Epin fiilistelyjä on aina ilo lueskella. Itselle Skyrim on vielä täysin kokematon joten inspiroi kyllä sijoittamaan peliin lähitulevaisuudessa, kuhan nelospleikkari tulee hommattua.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 05.11.2016 20:13
Meikä loi ihan ensimmäistä kertaa maagin Skyrimissä. Conjuringia käytän, toisella kädellä loitsin tulimörön apuun, ja toisella summonoin miekan käteen. Toistaiseksi hyvin pärjännyt, kunhan odottaa vihulaisten huomion keskivän apulaiseeni.


Otsikko: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: despo - 06.11.2016 12:35
Nyt on peli ostettu täälläkin päässä. Lisäsin PS Storessa ostoskoriin, menin maksamaan ja Dragonborn-teema pärähti soimaan. Eeppistä.

PS3-versio tuli aikoinaan suht hyvin kahlattua, mutta varmaan jäi paljon näkemättäkin. DLC:t on kokonaan pelaamatta, joten hyvillä mielin aion käyttää tähän sen muutama sata tuntia taas :) Epin fiilistelyjä on myös aina hauska lukea täällä päässä.

Onkos mitään uusia modeja ilmaantunut aitten viime näkemän?


Otsikko: Vs: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 06.11.2016 12:43
Onkos mitään uusia modeja ilmaantunut aitten viime näkemän?
606 modia tällä hetkellä.

Iso osa on täysin jonne-kamaa, ketkä haluavat heti alussa überkamoja. Pthyi.

Tässä (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/my-library) minun käyttämät modit, toistaiseksi. Tosin modi, joka mahdollisti lasten ryöstämisen ja tappamisen, poistettiin valikoimista. Paskaa toimintaa Bethesdalta, ei sillä että tätä lahtausta harrastaisin, mutta se nyt vain on yksi immersiota lisäävä tekijä.


Otsikko: Vs: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 06.11.2016 14:35
Onkos mitään uusia modeja ilmaantunut aitten viime näkemän?

PS4-modien tilanne on paljon, paljon parempi kuin odotin! Xbox Onella ei ole tällä hetkellä kovinkaan montaa modia, jotka puuttuvat PS4:ltä, ja jotka ehdottomasti haluaisin.

Muun muassa tällaista löytyy omasta tallennuksesta:

Better city entrances

Koristelee kaupunginportteja, juuri sopivasti.

Hardcore dragons

Tämä kulkee käsi kädessä modatun legendaryn kanssa; lohharit ovat vaikeampia, mutta eivät nuolityynyjä.

EasierRider's Dungeon Pack

Neljä uutta luolastoa. Ovat siellä jossakin, ilmeisesti vähän kätkettyinä.

Immersive Citizens - AI Overhaul

Älliä päähän ihmisille!

Darkness falls (brighter)

Aaaavistuksen valoisampi versio. Omaan makuuni se on nyt melko lähellä täydellistä.

Forgotten Dungeons

Parikymmentä luolastoa lisää, ja ovat muuten vielä kotimaista tekoa.  :)  En ole yhteenkään vielä törmännyt...

Let there be light

Soihdut palavat kauemmin ja valoisammin – hyvä modi, jos on aktivoinut Darkness Fallsin.

Realistic AI Detection

Hiiviskely on haastavampaa ja aidompaa, pimeys tehostaa sitä.

Supreme and Volumetric Fog

Tiheämpää sumua kansalle, joka kosteissa metsissä vaeltaa.

Realistic Death Physics

Vihut eivät kiepu enää kuollessa – ne tipahtavat maahan realistisesti.

Hardcore difficulty

Tämä ja legendary päälle, ja voit nauttia kohtaamisista, joissa jokainen isku merkitsee.

Mortal Wounds: No Health Regeneration

Tissiposket: on aika palata Halon ääreen.

Rebalanced Leveled Lists

Järkevöittää hyödykkeiden löytämistä. Luvassa ei ole jumal-esineitä ensimmäisellä tasolla, mutta kyllä suuren luolaston viimeisessä arkussa, jota vartioi tuhatvuotinen luurankomölli, pitäisi olla aina jotain parempaa kuin kolmekymmentä kultakolikkoa, juustokyörä ja mammutinpalli.




Otsikko: Vs: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 06.11.2016 20:09
Onkos mitään uusia modeja ilmaantunut aitten viime näkemän?
Hardcore difficulty

Tämä ja legendary päälle, ja voit nauttia kohtaamisista, joissa jokainen isku merkitsee.
Aluksi olin innoissani tästä modista, mutta kun kaikki mahdolliset fantasiamaailman möllit kuolee yhtä nopeasti niin menetin mielenkiinnon. Alkupään luolaston isot hämähäkit jo olisivat voineet olla ihan snadisti kestävempiä.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 18.11.2016 06:30
"No on tämä hemmetti vuori kiivettäväksi!"
"Otahan poika tikkaat."
"Jo tokkiinsa!"

Master the Summit (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/3138700) luo kulkutiet vaikeapääsyisille vuorille, herkkua pikasiirtolaa halveksivalle tutkimusmatkailijalle. Jälleen erinomainen modi!



Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 20.11.2016 07:00
HUDin poistaminen: paras mahdollinen pelimekaaninen säätö, jota kumma kyllä kokeilin ensimmäistä kertaa vasta Special Editionissa.

Oli niin paljon muttia: se poistaa tähtäimen, se poistaa katsottujen tavaroiden nimet ja ominaisuudet, ei näe ovatko ovet lukittuja vaiko ei, ei näe energian eikä taikavoiman määrää. Täytyy kokeilla! Mennä perstuntumalla! Katsoa, kuunnella ja hengittää peliä, eikä vahdata tylsiä lukuja ja symboleita näytöllä.

Näen sen sijaan edessäni olevan kokemuksen aidoimmillaan, kun välikerros minun ja hiekkalaatikon väliltä on tiessään. Skyrim imaisee tavattomalla vimmalla kauniiseen maailmaansa, ja musiikit poistamalla immersio on jo niin kovaa, että pohjoisilla alueilla hengitän olohuoneessa huuruisesti. Sitäpaitsi jouskarilla hyvän osuman lasauttaminen ilman tähtäintä on tavattoman palkitsevaa.

Pelin suurin ongelma onkin nyt, että Skyrim on melkein jo liian hyvä.



Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Partajeesus - 25.11.2016 21:50
Pakkohan se oli itsekin tämä ostaa kun cdonin black friday diilistä sai 37.95e hintaan.
Luonnollisesti otin xbox one version paremman modi tuen takia. Xbox 360 versiota tuli silloin vuosia sitten pelattua yli 100 tuntia, mutta jos tämän nyt jakaisi aloittaa uudestaan modien voimalla ja onhan mulla kaikki lisäritkin kokematta.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 26.11.2016 05:48
Pakkohan se oli itsekin tämä ostaa kun cdonin black friday diilistä sai 37.95e hintaan.
Luonnollisesti otin xbox one version paremman modi tuen takia. Xbox 360 versiota tuli silloin vuosia sitten pelattua yli 100 tuntia, mutta jos tämän nyt jakaisi aloittaa uudestaan modien voimalla ja onhan mulla kaikki lisäritkin kokematta.

Nyt on tullut Xboxille aika monta makeeta grafiikkamodia, esimerkiksi Vivid Weathers ja koko luonnon suurempitekstuuriseksi muokkaava Skyland.

Nappaahan kuvia kuvaketjuun, kun saat Skyrimin modattua. Kiinnostaa nähdä, mihin Xbox One -versio taipuu.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 26.11.2016 11:21
Nyt löytyy modeja kaikkeen valaistukseen, tekijän pitäisi päivitellä niitä säännöllisesti.

Yöt eivät vaikuta olevan lainkaan niin pimeitä kuin Darkness Fallia käytettäessä, mutta eiköhän taso ajan kanssa asettaudu sopivaksi. Ajatuksena kuulostaa hienolta, että esimerkiksi synkimmistä luolista poistetaan kynttilöitä, ja niistä tehdään pimeämpiä. Pelissä on kuitenkin soihdun ja valopallotaikojen tapaisia juttuja, jotka säätämättömässä pelissä eivät vaikuta mihinkään.

Ja nyt esimerkiksi talojen sisällä ikkunoista hyökivä valo määräytyy vuorokaudenajan ja säätilan mukaan.

RealLight - Cities (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/3066006)
RealLight - CitiesExt (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/3216843)
RealLight - Dungeons (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/3081755)
RealLight - weathers (https://mods.bethesda.net/#en/workshop/skyrim/mod-detail/3219108)

DLC-alueille tulossa oma paketti myöhemmin.



Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Partajeesus - 27.11.2016 22:04
Tyhmä kysymys.
Tässä peliä odotellessa olen selaillut modeja niin toimiiko tuo niin. että kun bethesdan saitilla klikkaan add to library niin tuo on sitten boxilla valmiina ladattavaksi kunhan vaan kirjaudun bethesdan tililleni?
Olisi meinaan kätevää nyt valmiiksi jo kaikki modit laittaa talteen ettei sitten enää tarvitse alkaa hakemaan niitä kun peli saapuu.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 28.11.2016 06:11
Tyhmä kysymys.
Tässä peliä odotellessa olen selaillut modeja niin toimiiko tuo niin. että kun bethesdan saitilla klikkaan add to library niin tuo on sitten boxilla valmiina ladattavaksi kunhan vaan kirjaudun bethesdan tililleni?
Olisi meinaan kätevää nyt valmiiksi jo kaikki modit laittaa talteen ettei sitten enää tarvitse alkaa hakemaan niitä kun peli saapuu.

Kyllä, toimii juurikin noin.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Partajeesus - 30.11.2016 12:34
Mä en ole enää varma, että bugaako oma peli vai kehitinkö mä nostalgia lasit jo muutamassa tunnissa.
Näyttää meinaan tiet kohtuu karuilta kun otin skyland modin pois eikä se mun mielestä noin ruma ollut kun aloitin.

Nyt se näyttää ilman modia tältä:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Skyland modin kanssa taas tältä:
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Vaikka nuo kaikki kivitiet näyttää aika samalta niin nuo kuvat on otettu whiterunin ulkopuolelta jos vaikka Epi viitsisi ohikulkiessaan katsoa miltä se modaamaton tie näyttää.

Tuossa vielä oma hahmo kohtuu alussa. On sileämpää ihoa, luonnollisemmat silmät vaikka niitä ei pahemmin edes näe ja uusi kampaus joka näköjään tulee panssarista läpi :D

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 30.11.2016 12:56
Juu juu, on sulla se Skyland ja juu, kyllä se komialta näyttää. Hiton Sony rajoituksineen.  :P

Yritän nappaa tiestä kuvan suht samoilla kohdin tänään tai huomenissa. Mutta kuka tietää, ehkä se Skyland ehti tuudittamaan jo sinut liian hyvätasoisiin tekstuureihin.

Nuo modatut hahmot näyttää niiiiiin paljon paremmalta kuin vaniljat. Se ottaa kupoliin, että tietyistä hahmotyypeistä on lähes mahdotonta saada modaamattomassa pelissä hyvännäköisiä. Myönnän toki senkin, etten ole mikään hahmonluonnin mestari.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Partajeesus - 08.12.2016 12:36
Varovaisen positiivisesti ajattelin, että jos tätä nyt modien kanssa jaksaisi hieman pelata.
Noh kolmessa päivässä kertynyt kelloon 40 tuntia joten kyllähän tämä taas koukuttaa. Eilen vasta tapoin sen ihan ekan lohharin ollessani yli 20 tasolla.
Hieman hortoilin muualla ja tuli dawnguard lisärikin pelattua jotta pääsin niistä typeristä vampyyrien hyökkäyksistä eroon.
Onneksi tiesin etukäteen, että nuo alkaa heti kun kuriiri tuo sulle tuohon lisäriin liittyvän kirjeen eli tasolla 10.

Modien kanssa ei ole ollut vielä mitään ongelmia ja peli on rullannut kuten kuuluu noiden kaikkien käyttämieni graffa modien kanssa.
Heti aluksi kävin poimimassa itselle ja Sofialle uudet haarniskat (https://abload.de/img/skyrimsofia4fsts.png) :D
Nuo on myös varsin hyvät joten ei se pelkkää silmänruokaa ole. Itsellä on light armor ja Sofialla heavy armor ja vasta eilen löysin itselleni light armor bootsit joissa oli yhtä hyvä armor statsi ja mukavana lisänä vielä 60% resist frost.
Kaikki muu on edelleen samaa mitä alussa koska parempaa ei ole tullut vastaan enkä saa vielä tehtyäkään.

Siitäkin huolimatta henki on lähtenyt monesti. Pelaan expert tasolla joka kylläkin rampauttaa omaa hahmoa koska vihut tekee 150% vahinkoa minuun ja minä vain 75% niihin.
Homma helpottuisi paljon jos tiputtaisi adeptille jolloin molemmat tekee 100%. En edes tiedä miksi jatkan expertilla.
Oma hahmo ei vaan kestä osumaa ollenkaan ja tuntuu ettei blockaamisesta ole välillä mitään hyötyä. Suurin osa ajasta on mennyt hiipien jouskarin kanssa samalla kun Sofia heittelee tulta ja jäätä sekä huitoo miekalla.
Tuossa on vaan se ongelma, että sneak ja archery kyllä kasvaa, mutta ei armor ja blockaus perkit.
Saas nähdä miten tänään sujuu kun eilen sain päivän päätteeksi tuunattua varusteita hieman paremmaksi taas. Tyylinä on siis one handed ja archery.

Muutenkin Sofia on varsin hauska kumppani. Toki sen random hetkillä laukomat vitsit on käyneet vanhaksi jo 20 tuntia sitten, mutta se kommentoi esim vastaantulijoiden juttuja kuten myös ainakin main questin tehtäviä ja jopa sitä kun ostin whiterunista talon.
Eilenkin sain nauraa oikein kunnolla kun lähdin whiterunin jaarlin luota ja sen poika tuli vastaan.
"Great. Another adventurer coming to kiss my fathers feet" johon Sofia vastasi "Your father is going to be the one doing the kissing. Why don't you go play with your dollies. Like a good little boy" :D
Lisäksi jos Sofia sattuu katoamaan johonkin niin sen voi loitsulla summonoida viereen ja lisäksi jos itse lähtee hevosella johonkin niin sillekin ilmestyy hevonen ihan tyhjästä.
En yhtään ihmettele, että tuo on kehuttu modi.

Myös ars metallica on loistava modi.
Tuollahan ei ole mitään tekemistä kyseisen bändin kanssa vaan tuon ansiosta saa smithing skillia esim mineraalien louhimisesta, taljojen muuttamisesta nahaksi, aseiden ja haarniskojen sulattamisesta sekä tietenkin kaikesta mistä ennenkin.
Normaalistihan ainoa mistä sai tuota skilliä lisää oli esim aseiden valmistus ja niiden sulattamista ei voinut harrastaa ollenkaan.
Jos vaikka löydät jostain arvottoman teräs miekan niin voit sulattaa sen teräs harkoksi ja lisäksi saat lisää smithing expaa.

Sitten mulla on joku modi joka muuttaa bountyista saatavia palkkioita. Esim rosvojoukon johtajan tappamisesta saa 300 kultaa ja yhden perk pisteen ja lohharin taposta 1000 kultaa ja 2 perk pistettä.
Nyt jaksaa noitakin ottaa vastaan ja tehdä ihan vaan noiden perk pojojen takia niin saa hahmoa edes hieman nopeammin kehitettyä.

Tavern games oli ihan kiva pikku lisä. Arpoja olen välillä ostellut ja kerran jopa voittanut ja sain palkinnoksi fireball tomen. Myös pari matsia jotain noppapeliä tuli pelattua. Eihän noilla rikastumaan pääse, mutta kiva pikku extra joka lisää immersiota kun nyt voi tavernassa jopa jotain tehdäkin.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 16.11.2017 14:06
Phew! Switchin Skyrim on kuin onkin laatuporttaus:

http://www.metacritic.com/game/switch/the-elder-scrolls-v-skyrim

Motion controls add a breath of fresh air to a familiar game, with astounding results. A must-have for anyone with a Switch and a love of open world games.

Being able to play such a massive RPG like Skyrim wherever you want is truly a technical marvel, and I’m thoroughly impressed with what Bethesda’s been able to pull off here.

And there’s even an exclusive feature in Skyrim for Nintendo Switch. Lockpicking now uses HD Rumble, letting you feel your way through the lock to find a stronger vibration before unlocking. Thanks to this, some patience will have you unlocking Master locks on your first try, and I feel like what was previously a frustrating game of trial and error has been turned into a slightly skillful minigame, and it’s way more fun.

Gyro-tähtäys jouskarilla ammuttaessa (periaatteessa ainoa liiketunnistusjippo, mistä tätä nykyä pidän), HD-rumble, SE-version käyttäminen pohjana tälle versiolle. Messevää. Olen jälleen innoissani Skyrimistä!


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 18.11.2017 06:43
Vau: Bethesdalle käännöstyön tehnyt tiimi on kohdellut tätä perkuleellisen koukuttavaa peliä silkkihansikkain. Vajaan viiden tunnin pelaamisen jälkeen olen vaikuttunut näkemästäni.

Ensinnäkin, peli vaikuttaa täysin lukitulta 30 kuvaan sekunnissa. Se on ISO juttu Skyrimin ollessa kyseessä. En tietenkään pysty sanomaan, etteikö droppeja voisi tapahtua pelin myllyttäesä luolaston täydeltä vihollisia kasvoille ja pelaajan viskoessa käsistään tulta ja tappuraa, mutta tällä hetkellä omakohtaiset havainnot ja DF vahvistavat, että peli pysyy komeasti tukevilla jaloillaan.

Toisekseen, käsikonsolimoodissa Skyrimin pelaamisessa on jotakin hyvin tyydyttävää. Se, miltä peli näyttää tarjotessaan parhaimmillaan 236 ppi:n tarkkuutta Switchin 720p IPS-paneelilla, saa aikoinaan PS3:lla JA myös PS4:lla Special Editionia pelanneen pudottelemaan suustaan jessuksia. Nämä kehittäjät todella pullauttivat meille pätevän kannettavan version Elder femmasta, ja jos pääsee yli vähennetyistä ruohotupoista ja tietyistä puuttuvista grafiikkaelementeistä tehokkaampien laitteiden SE-versioihin nähden, voi olla hyvin onnellinen lopputuloksesta. Minä todella olen.

Hämärä nurkkaus, pehmeä sohva, ikkunan takana vinkuu talvesta vihjaileva viima pilkkopimeässä illassa, jonka peittää kuulokkeista korviini rakentuva Skyrim ja samalla tunnen sormissani, miten Master-lukko kilkahtaa. Jahas, ikkunan takaa kurkistaa nyt vanha maagikin... eikun se onkin se kylähullu. Melkein maagi. Pitäisiköhän tehdä vihdoin se kaljanhakuquesti?

Nah... Menen takaisin täyttämään taloani perunoilla ja kaalilla.

http://www.youtube.com/watch?v=qqR58L9oEOc&t=141s


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 28.01.2018 11:01
Hullua, miten paljon tässä pelissä riittää vielä tuoreen tuntuista sisältöä. Olen keskittynyt Switch-versiossa satunnaisen haahuilun ohella Dawnguard-juonilinjaan ja sen myötä eteeni on avautunut ihan uusia luolastoja ja muita siistejä paikkoja, joita en PS3/PS4-versioissa koskaan nähnyt. Käännös hipoo täydellisyyttä, sillä 40 pelitunnin aikana en ole nähnyt kuin kerran tai kaksi silmin nähtävän ruudunpäivityksen notkahduksen kolmestakympistä – eivätkä ne edes tapahtuneet tiukoissa, hirvöiden täyttämissä kohdissa, vaan aakealla laakealla yksin kävellessä.

Se nyt vain on siistiä pelata luolaston alkua kotosalla, ja sitten voi halutessaan jatkaa peliä reissussa täsmälleen samasta kohdasta. Tämän pitäisi jo olla periaatteessa arkipäivää Switchin julkaisusta asti omistaneille, mutta yhä vain se pitää vaikuttavuusarvonsa.

Sanokaa, että Fallout 4:n porttaaminen Switchille on mahdollista. Sanokaa! Videossa edellä F4:n PC-versio vedetään vastaamaan asetuksia, joilla Switchin Skyrim pyörii. Näin ollen kyseessä saattaa olla hyvä veikkaus siitä, miltä konversio näyttäisi. Ja kyllä: pelaisin.

http://www.youtube.com/watch?v=64kSw0KXCUk&t=434s


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Partajeesus - 30.01.2018 21:16
Jostain syystä en näköjään tähänkään aiheeseen ole pahemmin kirjoittanut vaikka lopulta tätä tuli pelattua yli 200 tuntia.
Joten vedän copy / pastella tekstit konsolifinin puolelta jotka tuli kirjoitettua vuosi sitten.
Oikeastaan pelkkää modeihin liittyvää juttua, koska perus skyrim on...noh perus skyrim josta ei pahemmin ole sanottavaa kaikkien vuosien jälkeen.

Falskaar sisältää uuden ison alueen, tarinan ja läjän sivutehtäviä.
Tarinaa vaan ei pääse läpi, koska viimeinen quest ei käynnisty. Modin kommenteissa monella sama ongelma ja googletuksen perusteella pc pelaajat kärsi tuosta jo vuonna 2014.
Sitä en tiedä korjattiinko tuota koskaan edes pc puolella modin tekijän toimesta, mutta ainakin ne viestit mitä luin oli vaan pelaajien antamia neuvoja miten tuon ehkä saa toimimaan konsolikomentojen avulla.
Eipä tuossa sinänsä mitään menetä kun koko viimeinen tehtävä sisältää vain muutaman minuutin dialogia, laimean tappelun ja vielä laimeamman lopetuksen. Konsoli versiosta ilmeisesti puuttuu vielä koko loppu videokin joten vähintään se on pakko katsoa tubesta.

Muuten kyllä pelaaminen oli kivaa vaikka tarina tehtävissä on melkein aina vähintään yksi AI hahmo mukana ja niillä on välillä vaikeuksia löytää reitti eteenpäin.
Sivutehtävät sitten olikin hyviä ja itse onnistuin Falskaarissa kuluttamaan 15-17 tuntia joista se tarina kestää ehkä 3-4 tuntia. Kun tekeminen loppui ja matka kävi taas kohti skyrimia niin fiilis oli aika haikea sillä tuolla olisi mielellään ollut vielä pidempäänkin.

Treasure of the first nords oli ihan kiva quest jossa löydetään kuollut tyyppi tien vierestä ja sen taskuista löytyvän ohjeistuksen perusteella hommataan neljä avainta joilla pääsee hakemaan kyseisen aarteen.
Tämä sisältää pari uutta luolastoa kuten esim solituden viemärit. Aikaa meni ehkä 1-1.5t kun vaihteeksi koitin hiipimällä vetää alueet läpi.

Dwemer colosseum on nimensä mukaisesti areena mättöä jossa pelaaja tahtomattaan joutuu areenalle ottamaan matsia, mutta tuon jälkeen voi ihan vapaaehtoisesti alkaa taistelemaan kohti mestaruutta.
Varsin hyvin tehty paketti joka sisältää myös ihan jees ääninäyttelyn ja matsien aikana myös yleisö hurraa.
Vaikka sen ihan selvästi huomaa, että tuo on vain muutaman sekunnin pätkä joka pyörii loopilla niin kyllä se fiilistä kohottaa. Varsinkin kun yleisön reaktiot muuttuu matsin tapahtumien mukaan.
Lopulta kun pääsee mestariksi niin palkinto oli jotain sellaista mitä en odottanut...

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Tuo on samalla asunto ja tilaa on paljon aseille, haarniskoille ja muullekin roinalle ja myös eri kasveja löytyy.
Dwarven oil toimii polttoaineena ja yhdellä purkilla pääsee matkustamaan johonkin ennalta määrätyistä kaupungeista eli periaatteessa tuo on vaan hienompi tapa käyttää fast travelia, mutta on se vaan pirun siisti.

Forgotten dungeons lisää peliin yli 40 uutta luolastoa jotka ovat vieläpä hyviä.
Olen noista pelannut ehkä n.20 ja suurin osa kestää helposti puolikin tuntia kun koittaa kaikki paikat koluta.
Myös sille täytyy nostaa hattua, että nämä ei tunnu copy/paste kamalta vaan jokainen paikka tuntuu tarpeeksi erilaiselta.
Kokoakin on vain n.13mt ja tämä löytyy myös ps4:lle.

Jurgholm oli varsin hyvä 2-3 tunnin seikkailu.
Aluksi hommataan eräälle khajitille 4 pulloa skoomaa jonka jälkeen saadaan tietää mistä saadaan avain jolla pääsee Jurgholmiin.
Varsinainen luolasto alkaa simppelinä kaivoksena, mutta mitä syvemmälle mennään niin sitä enemmän maisemista yllättyi.

Lopulta oma vaatimaton modi listaus näytti tältä: https://abload.de/img/modit3mnswh.jpg (https://abload.de/img/modit3mnswh.jpg)
Tuosta listasta ainostaan yksi haarniska oli turha ja sitä ei tullut käytettyä ja compound bow oli niin ylivoimainen, että se jäi koristeeksi.

Videoita quest modeista. Clockwork lisää ison "linnan" asunnoksi ja siihen sisältyy myös iso asevarasto ja ihan mukava quest.
Forgotten city on lyhyesti tiivistettynä skyrim versio päiväni murmelina leffasta eli jos haluat hyvän lopun niin tulet kokemaan saman päivän uudestaan ja uudestaan.
Kunnes lopulta ratkaiset syyn joka aiheuttaa kaikkien kuoleman.
Falskaar ja forgotten dungeons tulikin jo selitettyä.

http://www.youtube.com/watch?v=9IoXursVwJ0

Clockwork linnan asevarasto joka tuli täytettyä aseilla ja haarniskoilla. Meni siinä hetki jos toinenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=kYRDvX5Pq0c

http://www.youtube.com/watch?v=juHLzYM09Uc


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 30.01.2018 22:14
En vieläkään pääse yli Skyrimin käsittämättömästä vaikeustason heittelehtimisestä.

Companionien eka quest, tapa vampyyrit luolasta. Itse en saa edes potioneilla pumppauksen jälkeen kuin siivun verran helaa yhdeltä torahampaalta pois, mutta itse kuolen laakista. Alkupään tehtäviä vielä kaiken lisäksi näin muutenkin. Mutta lohikäärmeiden kanssa ei ole mitään ongelmia. Oho, sitten luolassa tuleekin perusbandiitti nahkapöksissä ja rautakirveellä vastaan, ja taas kuolen laakista.

Eikö Special Editioniin oikeasti ole olemassa modia, mikä tekisi vihujen skaalautumisesta edes etäisesti realistista?


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Partajeesus - 30.01.2018 22:24
Mikä vaikeustaso sulla on?

Tämä kun on tehty niin laiskasti, että vaikeustaso määrittää kuinka paljon sinä ja vihut aiheuttaa vahinkoa eli ongelma sinänsä ei ole vihujen skaalautumisessa.

(https://abload.de/img/skyrimdamage7lj67.jpg)


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Riffe - 31.01.2018 06:52
Legendarylla pelannut, emmä odottanut että ero olisi noin älytön.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 31.01.2018 07:23
Expert tarjoaa minulle vaniljassa sopivasti haastetta, eikä vastustajia tarvitse mätkiä kumoon ikuisuuksia. Kuitenkin yhä tasolla 25 ja suht hyvät raskaan sarjan panssarit ja Ebony-miekan löytäneenä kohtaan toisinaan paikkoja, joissa vaanii käytännössä yhdellä osumalla Thor-tankkihahmoni tappavia vihollisia. Korkean tason tuhomaagit raapaisevat terävimmin, sillä se mikä suojaa teräkseltä ja lasilta, ei pysäytä taikuutta – ainakaan ilman laajennuksia.

PS4-versiossa nautin siitä realistisen vahingontuoton sekä omalle hahmolle että vihollisille antavasta modista (yhteenotot olivat aina nopeita, jännittäviä ja täyttä keskittymistä vaativia), mutta Switchillä en voi käyttää sitä.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 27.02.2020 07:38
Erehdyin eilen illalla tekemään taas Skyrimissa uuden hahmon (Bow-Mage-Stealth-Thieve-Khajiit), mikä ei ole lainkaan fiksua ottaen loputtomienmahdollisuuksienlogin. En ymmärrä, miten vetovoimainen peli yhä on, vaikka kartan perusmuodon ja vaniljaversion item poolin tuntee suht koht hyvin. Aina yhtä hauskaa hylätä koko pääjuoni ja lähteä Helgenistä haahuilemaan "ohjatun" reitin ulkopuolelle. Nytkin löysin jonkin luolaston, jossa en ole sadoista ja sadoista pelitunneista huolimatta koskaan käynytkään. Luolastosta kykenin alhaisen levelin luurangot napsimaan, mutta sen lopussa odottavaan Master Vampyyriin sain vain nirhaistua piilosta yhden osuman jouskarilla, eikä se tehnyt kakkaakaan vahinkoa. Siispä käännyin sieltä pois.

Peliä voi periaatteessa yrittää pelata eri rooleissa ikuisesti. Pasifisti alkemisti? V-mäinen salamurhaaja? Elantonsa metsästämällä tekevä vegaani? Luolia tutkiva ja väkivaltaisesta käytöksestä kärsivä arkeologi? Ihmissusifetissin omaava Nord? Lohikäärmeensieluille omistautunut taikuri? Kukkia ja hyönteisiä keräävä lisko? Vanilja-versiokin tarjoaa melkoisen maailman roolipelata eri tyyleillä.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 01.02.2021 08:57
http://www.youtube.com/watch?v=rxokmskf8Ac&t=1s

Mainitsinkin jo Xbox-ketjussa tämän tyypin, joka on nyt päivittänyt modisuosituksensa uudella videollaan.

Ja täytyy kyllä sanoa, että tämä on erinomainen valikoima modeja, jotka pelin kaunistamisen lisäksi korjaavat alkuperäisen pelin ongelmia, mutta jotka myös toisaalta pitävät tyylin kaikilla osa-alueilla pelille uskollisena. Arvostan todella, että voi istua tällä tavalla "valmiiseen pöytään" tekemättä ollenkaan sitä uuvuttavaa tutkimustyötä, mistä en modien kanssa säätämisestä pidä ollenkaan.

Tämän setin kenties eniten peliin vaikuttava juttu on taistelutasapainon hienosäädöt, uusiksi tehdyt perkit ja taikuuden nostaminen validiksi vaihtoehdoksi; vanilja-Skyrimissä oli hankalaa olla pelin edetessä täysiverinen maagi, sillä loitsut alkoivat nopeasti tuntumaan tuhnuilta – mutta nyt vaikuttaa siltä, että sillä voi oikeasti pelata peliä vaikka Expert-tasolla ilman turhautumista buildin heikkouteen.

Entäs suorituskyky Series X:llä ja 4K-resolla, jos nämä kaikki iskee päälle? Overworldissa paikka paikoin ruudunpäivitys jankkaa selvästikin alle 60:n, varsinkin tiheiden lumisateiden vyöryessä maailmaan, mutta useimmin framerate on täysin lukittu kuuteenkymppiin. Tämä pätee etenkin luolastoissa ja muissa suljetuissa tiloissa, jossa on jopa hankalaa saada ruudunpäivitystä notkahtamaan ollenkaan. Otan pienet ajoittaiset dropit hyvänä kompromissina tuoreen tuntuisesta ja uudelleen tasapainotetusta Skyrimistä.  :)


Otsikko: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 01.02.2021 09:15
Onkos Skyrimiin mitään modia joka tekisi siitä hyvän pelin?

Edit: jottei nyt ihan trollaamiseksi mene, niin sellainen että se olisi enemmän kuin Morrowind. Kaikenlainen lvl skaalaus vihuista, tavaroista ym.


Otsikko: Vs: Re: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 01.02.2021 09:25
Onkos Skyrimiin mitään modia joka tekisi siitä hyvän pelin?

Edit: jottei nyt ihan trollaamiseksi mene, niin sellainen että se olisi enemmän kuin Morrowind. Kaikenlainen lvl skaalaus vihuista, tavaroista ym.

Tässä voisi olla hyvä modi siihen: https://bethesda.net/en/mods/skyrim/mod-detail/4028226

Lainaus
An unleveled world, which brings back character progression  Equipment does not scale with skill level, making perks more important and bringing classes back, a little bit at least.


Otsikko: Vs: Skyrim: Special Edition
Kirjoitti: Ephram - 10.10.2021 15:36
Tapahtui klassinen, eli aloitin Skyrimin Switch-versiossa uuden seivin, ihan vain nähdäkseni miltä se näyttää uudella laitteella. Josko sitä vaikka 15 minuuttia pelaisi... joopa joo.  :lol:

Hemmetin hyvältä näyttää tämä(kin) peli OLED Switchillä. Menisin jopa niin pitkälle, että paikka paikoin se on vaikuttavampi kuin Series X:n modattu Skyrim 65" B9:llä. Peli, jossa könytään hämärissä luolissa, on kuin omiaan tälle näyttötekniikalle.

EDIT:

 :o

(https://www.pelaajalauta.fi/files/40/skyrim_switch_oled.jpg)