Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Monster Hunter Generations Ultimate (Switch): 28.08.2018
  • Monster Hunter World: Iceborne: 06.09.2019
  • Monster Hunter Rise: 26.03.2021
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Monster Hunter -pelisarja  (Luettu 8616 kertaa)
Monster Hunter -pelisarja « : 11.05.2018 06:55 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili

Monster Hunter Generations Ultimate julkaistaan 28.8 Switchille. Käännös ilmestyy noin vuosi siitä, kun Japani sai pelata ensimmäistä kertaa Monster Hunter XX:ää.

Vertailuja Monster Hunter: Worldiin voi tuskin välttää. MHW on kuulemani mukaan paljon aloittelijaystävällisempi, kun taas Ultimatessa on enemmän hirviöitä ja pelattavuus omaa enemmän syvyyttä, mutta myös runsaammin ongelmia Qol-puolella. Worldin graafinen anti on taas aivan omassa ulottuvuudessaan verrattuna Switch-Monsuun.

Riippuu elokuun ruuhkaisuudesta, mutta tämä voi hyvin olla ensimmäinen Monster Hunter -sarjan peli, johon perehdyn. Se onkin Nintendo Switchin kanssa jo kuultu tarina!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #1 : 11.05.2018 11:53 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili Ensin olin, että hyi saatana, mutta sitten aloin miettimään, että tässä on kuitenki aika monen vuoden evoluution tulos kyseessä.

Graafisestihan tuo näyttää PS2-peliltä, pyörii 30fps ja jotkin ominaisuudet kuulostavat antiikin aikaisilta (joudut keräämään hiomakivijä erikseen, hrrr), mutta toisaalta monstereita on järjetön määrä ja vaikeustaso on paljon korkeampi. World-sarja aloitettiin tyhjältä pöydältä, joten sillä kestää monta vuotta päästä sisällöllisesti samalle tasolle.

Eli ostoon menee, koska rakastuin tähän sarjaan tulisesti Worldin ansiosta.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #2 : 11.05.2018 11:56 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 085 Basaaripisteet: 5 Profiili Joo, tietyiltä osin arkipelaaminen voi olla aika kylmää kylpyä Worldin sulavuuden jäljiltä, mutta onhan siellä silti se tärkein tallella eli sikamaisen syvällinen ja palkitseva taistelumekaniikka. Päälle vielä järkyttävä määrä tehtäviä ja hirviöitä, niin eiköhän tuo tosiaan Worldin rinnallakin palkitse.

Summa summarum: todella kova juttu, että näitä saadaan länteenkin! Tämän XX-käännöksen kanssakin moni oli vissiin jo luovuttanut.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #3 : 11.05.2018 12:36 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 645 Basaaripisteet: 6 Profiili Kyseessähän on siis parempi peli kuin World, tosin ihan läppä että vasta nyt Capcom vaivautui kääntämään tännekin.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #4 : 11.05.2018 12:52 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili
Kyseessähän on siis parempi peli kuin World, tosin ihan läppä että vasta nyt Capcom vaivautui kääntämään tännekin.

Jaa millä meriiteillä se on parempi? Montako tuntia olet pelannut Worldia?

Mun korvaan hiomakivien keräily, auto sheathin puuttuminen ja healing itemien käyttö ilman liikkumista kuulostaa huonolta. Puhumattakaan ikivanhoista animaatioista ja kontrollien sovittamisesta vähäisemmälle nappimäärälle. Itemeitäkään ei kuulemma voi valita sillä rullavalikolla.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #5 : 21.07.2018 06:58 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili

Eiköhän pistetä Link jokaiseen peliin! Onko Fortnite seuraava?  :o

Mielikuvani on, että Monsut olivat ennen Worldia aloittelijoille vähän karuja pelejä. Mitä jos casuaali Zelda-fani fani ostaa tuon trailerin perusteella pelin? Ei taida ihan saada, mitä odottaa.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #6 : 21.07.2018 14:59 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 645 Basaaripisteet: 6 Profiili Sanotaanko että Link on kyllä vihoviimeinen syy ostaa tuo peli. Vanhemmat Monster Hunterit ovat haastavia ja vaativat kärsivällisyyttä korkean aloituskynnyksen takia. Tämä on sarjan paras osa, mutta yksin et pysty tätä pelaamaan kovinkaan pitkälle, tai ainakin se tulee olemaan erittäin turhauttavaa. Jos ei löydy pelikavereita, niin ainakin randomeiden kanssa netissä pelaaminen on lähes välttämätöntä. Siihen kannattaa varautua, sillä yksin pelatessa tulee turpaan. Jos haluat casuaalimpaa touhua, niin osta Ps4:lle World. Siinä vihut skaalautuvat pelaajamäärein mukaan ja vaikeustaso on muutenkin huomattavasti alhaisempi. Sisältöä on murto-osa (mutta riittävästi alkuun, kun yksin pelailee) ja koko G-rank puuttuu kokonaan, mutta siitä saa hyvän ja aloittelijaystävällisemmän kuvan pelisarjasta.

« Viimeksi muokattu: 21.07.2018 15:07 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #7 : 21.07.2018 15:37 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili
Sanotaanko että Link on kyllä vihoviimeinen syy ostaa tuo peli. Vanhemmat Monster Hunterit ovat haastavia ja vaativat kärsivällisyyttä korkean aloituskynnyksen takia. Tämä on sarjan paras osa, mutta yksin et pysty tätä pelaamaan kovinkaan pitkälle, tai ainakin se tulee olemaan erittäin turhauttavaa. Jos ei löydy pelikavereita, niin ainakin randomeiden kanssa netissä pelaaminen on lähes välttämätöntä. Siihen kannattaa varautua, sillä yksin pelatessa tulee turpaan. Jos haluat casuaalimpaa touhua, niin osta Ps4:lle World. Siinä vihut skaalautuvat pelaajamäärein mukaan ja vaikeustaso on muutenkin huomattavasti alhaisempi. Sisältöä on murto-osa ja koko G-rank puuttuu kokonaan, mutta siitä saa hyvän ja aloittelijaystävällisemmän kuvan pelisarjasta.

En edelleenkään pysty uskomaan noihin sun ”sarjan paras osa” -juttuihin. Haluaisin kyllä uskoa, koska World on minulle genin paras peli end game -puutteineenkin, joten Generations Ultimate olisi jotain tajunnanräjäyttävää parhautta.

Mutta kun katselen noita GaijinHunterin videoita pelistä, niin en näe siellä muuta kuin Aatamin aikaisia pelimekaniikoita ja yleistä ankeutta:

- healing itemeitä käytettäessä et voi liikkua
- hitpointseja ei näytetä
- aseiden terien tylsistymistä ei indikoida mitenkään
- kartat ovat ankean näköisiä ja ne on jaettu alueisiin lataustaukojen kera, joten...
- kun monsteri lähtee karkuun, se vain häviää ruudulta toiselle alueelle siirtyessään
- kartalla on vain yksi leiri
- monsterit hyökkäävät aina vain pelaajaa kohti eivätkä reagoi orgaanisesti muihin monstereihin
- ei slingeriä
- joudut ampumaan monstereita värikuulilla, jotta tiedät missä ne liikkuvat kartalla
- joudut keräämään hiomakiviä ja ötökkäverkkoja erikseen
- et voi liikkua samalla kun ammut pitkän kantaman aseilla
- joudut katsomaan pitkät animaatiot joka kerta, kun noukit itemeitä maasta
- saatanalliset HP- ja stamina-palkit keskellä ruutua 24/7
- parempi muistaa syödä joka kerta ennen tehtävää, koska et voi tehdä sitä kesken tehtävän
- et myöskään voi vaihtaa aseita tai haarniskoita kesken tehtävän
- kaikki itemit vievät tilaa samasta rajallisesta tavaratilasta (Worldissa monsterinpalaset, jalokivet ym. menevät suoraan erilliseen tavaratilaan, jonne mahtuu loputtomasti tavaraa)
- PS2-tason grafiikat ja animaatiot, 30fps ja frame pacing -ongelmat

Lähinnä kaikesta tästä nousee mieleen kysymys miksi? Miksi kaiken pitää olla niin helvetin vaikeaa ja ankeata? Luojan kiitos World modernisoi sarjaa.


« Viimeksi muokattu: 21.07.2018 17:27 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #8 : 02.08.2018 17:34 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili Monster Hunter: Worldin uusi monsteri, Final Fantasyn Behemoth, ei skaalaudu näköjään pelaajamäärän mukaan, joten kaltaiseni sooloilijat joutuvat kovan paikan eteen. Jostain käsittämättömästä syystä myös aikaraja on laskettu 50 minuutista 35 minuuttiin.

En tiedä, miten tämän mulkeron saan kaadettua, kun aika loppuu väkisinkin kesken - Great Swordilla on myös tosi kiva yrittää saada iskuja päähän, kun Behemoth pyörii akselinsa ympäri kuin mikäkin hyrrä. Pelialue on myös aivan liian ahdas tämän kokoista monsteria vastaan, ja kameran ulkopuolella pyöriviä tornadoja on välillä mahdoton väistellä. Ei voi ymmärtää, miksi näitä isoja monstereita pitää tunkea peliin, kun ne ovat joka kerta yhtä paskasti toteutettu.

Behemothin haarniskakin näyttäisi olevan ehkäpä pelin paras, joten reilu veto Capcomilta lukita se käytännössä sooloilijoiden ulottumattomiin.

EDIT: Kokeilin ensimmäistä kertaa netin kautta peliä ja taistelu tuntui ihan hauskalta. Kunnes idioottimainen one hit kill -jättimeteoriitti tappaa kaikki ja joudut aloittamaan koko paskan alusta. Meteoriitin voi väistää vain pakenemalla kentällä olevan pienemmän meteoriitin taakse. Mitään takeita ei ole siitä, ettei kukaan ole vahingossa pistänyt tuota meteoriittia paskaksi. Mitään takeita ei myöskään ole siitä, että tiimikaverit onnistuvat juoksemaan tuon meteoriitin taakse ajoissa.

Soolona koko homma olisi sentään omissa käsissä.


« Viimeksi muokattu: 02.08.2018 18:45 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #9 : 09.08.2018 20:38 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili https://www.resetera.com/threads/monster-hunter-world-207k-already-in-game-currently-the-4th-most-played-game-on-steam.61018/

Kylläpä lämmittää kehoa ja mieltä! 10 miljoonan myydyn pelin rajapyykki paukkuu kohta rikki, mikä takaa sen, että pelisarja on tullut jäädäkseen myös lännessä.

Olen itsekin hurahtanut peliin uudelleen, pelitunteja on plakkarissa n. 270. Huomenna pitäisikin sitten päästä vääntämään Teostran Arch Tempered -versiota vastaan.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #10 : 16.08.2018 10:16 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili Laitoin äsken juuri eShopiin ilmestyneen Ultimaten demon lataukseen. Ympäriinsä koheltavalta nooberoiselta tulossa myöhemmin jäätävää analyysia pelimekaniikoista!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #11 : 16.08.2018 10:54 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 003 Basaaripisteet: 14 Profiili Kova peli, varsinkin jos ei ole kokeillut next geni MoHua.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #12 : 16.08.2018 12:26 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili Demossa toimii kuulemma online! Tutustun ensin yksin kontrolleihin, ja sitten etsin peliseuraa. Illemmalla pääsen kokeilemaan  :)


EDIT: Tuntui hyvältä, tosin aluksi pelattavuus vaikutti kankealta, enkä tajua vieläkään varmaan mitään muuta kuin perusasiat – juoksunapinkin löytämiseen meni aikansa. Aloitin raskaalla miekalla, jolla kaadoin nippa nappa aikarajan puitteissa helpoimman hirviön. Sen jälkeen kokeilin jousta kolmen porukalla, mutta keskitason petoa vastaan peli päättyi liian moneen pyörtymiseen. Pistin demon pakettiin tältä päivältä, kun pelasin vielä yksin tuota aiemmin kaatamaani ensimmäistä dinoa vastaan pitkällä miekalla, joka tuntui ehkä helpoimmalta aseelta noista kolmesta, ja sillä pelatessa fiilis vei hieman Phantasy Star Onlinea kohti. Tehtävä meni läpi lopulta n. 10 minuutissa, mikä tarkoitti sitä, että pystyin parantamaan minuuttikaupalla ensimmäisestä suorituksesta.

Huomenna voisi yrittää kaataa jälleen keskitason vastusta onlinessa, mutta Valstraxin kuonon eteen en kyllä mene vielä miekallani huitomaan!

EDIT 2: Barioth kaatui neljän porukalla 21 minuutin mättämisen jälkeen. Pelasin itse miekalla ja kilvellä tällä kertaa, kun luin sen olevan kenties aloittelijaystävällisin asekokonaisuus. Tällä kerralla onnistuin jo käyttämään hieman paremmin esineitäkin, kuten hiontakiveä, pommia ja tietenkin ensiapupakkauksia, joita tässä mätössä kului runsaasti, vaikka muutkin toki heittivät hiilareita ilmaan. Generationsin taistelussa on jotakin hyvin tyydyttävää, ehkä mieletön massan tuntu tekee sen? Välillä toki yritän hakata hiki päässä näppäimiä nopeiden iskusarjojen toivossa, mutta eivät ne iskut siitä sen sutjakammin lähde.

Tässä kahlataan vielä lastenaltaassa, mutta jo nyt on helppoa nähdä, miksi Monster Hunterit ovat faniensa rakastamia pelejä, joihin ensikertaisilla on ollut vaikeuksia päästä sisään.

EDIT 3:

Kokeilen tänään uudestaan suurta miekkaa Strikers-tyylillä tästä loistavasta tutoriaalista viisastuneena (poimin Gaijinhunterin nimen Scarfin viestistä, suuri kiitos tästä!). En esimerkiksi tiennyt lainkaan, että iskuja tällä aseella voi ladata, mikä tarkoittaa sitä, että olen pelannut sillä ensimmäistä kertaa kuin uuno. Arveluttaa tosin, miten pahasti voin häiritä sillä onlinessa pelikavereiden peliä, jos ajoitan voimakkaat iskut poskelleen.



Btw, kun tuota videota katsoo, huomaa miten paljon paremman näköinen Switch-versio on. Pelejähän ei meinaa edes tunnistaa samaksi! Varsinkin haarniskat, aseet ja kilvet näyttävät Switchillä upeilta.


« Viimeksi muokattu: 18.08.2018 07:51 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #13 : 25.08.2018 19:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili
Monster Hunter: Worldin uusi monsteri, Final Fantasyn Behemoth, ei skaalaudu näköjään pelaajamäärän mukaan, joten kaltaiseni sooloilijat joutuvat kovan paikan eteen. Jostain käsittämättömästä syystä myös aikaraja on laskettu 50 minuutista 35 minuuttiin.

En tiedä, miten tämän mulkeron saan kaadettua, kun aika loppuu väkisinkin kesken - Great Swordilla on myös tosi kiva yrittää saada iskuja päähän, kun Behemoth pyörii akselinsa ympäri kuin mikäkin hyrrä. Pelialue on myös aivan liian ahdas tämän kokoista monsteria vastaan, ja kameran ulkopuolella pyöriviä tornadoja on välillä mahdoton väistellä. Ei voi ymmärtää, miksi näitä isoja monstereita pitää tunkea peliin, kun ne ovat joka kerta yhtä paskasti toteutettu.

Behemothin haarniskakin näyttäisi olevan ehkäpä pelin paras, joten reilu veto Capcomilta lukita se käytännössä sooloilijoiden ulottumattomiin.

EDIT: Kokeilin ensimmäistä kertaa netin kautta peliä ja taistelu tuntui ihan hauskalta. Kunnes idioottimainen one hit kill -jättimeteoriitti tappaa kaikki ja joudut aloittamaan koko paskan alusta. Meteoriitin voi väistää vain pakenemalla kentällä olevan pienemmän meteoriitin taakse. Mitään takeita ei ole siitä, ettei kukaan ole vahingossa pistänyt tuota meteoriittia paskaksi. Mitään takeita ei myöskään ole siitä, että tiimikaverit onnistuvat juoksemaan tuon meteoriitin taakse ajoissa.

Soolona koko homma olisi sentään omissa käsissä.

Noniin, nyt saatiin sitten EX-versio tästä kusipäästä.

VITTU MITÄ PASKAA!!!

Olen yrittänyt tätä lukemattomia kertoja randomien kanssa. Kerta toisensa jälkeen porukka kuolee ennen kuin päästään kolmanteen - saati neljänteen - vaiheeseen.

Vihdoin löytyy porukka, jolla kaikki menee täydellisesti - kukaan ei kuole ennen viimeistä vaihetta. Behemoth saadaan tykittämään one hit kill -meteorinsa, ja kentällä sattuu vielä olemaan yksi komeetta, jonka taakse porukka on ehtimässä oikein hyvin suojaa. Vihdoin saadaan tämä kusimulkku tapettua!

Vitut.

Siellä olikin komeetan takana yksi randomhurrikaani blockaamassa tien ja koko porukka kuolee.

Helvetin hienoa tällainen keinotekoisesti RNG-paskalla luotu ”vaikeustaso”, jossa voittaa vain tuurilla.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #14 : 27.08.2018 06:44 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili Eilen pelasin taas vähän Generationsin demoa, ja nyt alan vakuuttumaan siitä, että pitkä miekka tulee olemaan pelissä ensimmäinen ase, jonka saloja opettelen. Sen kanssa liikkuminen tuntuu nautittavalta ollen juuri sopiva sekoitus voimaa ja liikkuvuutta. Miekka+kilpi hyvänä kakkosena, mutta huomasin siinä vanhan ongelman; pahan tapani ignoroida kilpi kokonaan ja posottaa miekalla menemään.

Ja tietenkin erään online-huoneen hosti selasi itsevarmasti vihollisvalikkoa alas ja napsaisi tuosta vain Valstraxin ikonia. Löysät housussa lähdin kohtaamaan tätä lippulaiva-Monsua, eikä se kovin juhlavasti mennytkään, sillä olin ensimmäinen pyörtyjä ja matsi päättyi lopulta hirviön toiseen pommisukellukseen, joka kohdistui onnistuneesti liian moneen tiimiläiseen. Onneksi pelissä on paljon vihuja, jotka sijoittuvat vaikeustasoltaan näiden kolmen demo-monsterin väliin.

Ja mitäs mitäs, huomennahan jo tapahtuu tavallisen tylsän tiistain sijasta eräs makea pelijulkaisu!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #15 : 28.08.2018 17:32 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili Sellon Prismassa oli vielä muutama kappale Monsua hyllyssä, hinta 54,95. Nappasin mukaani, koska Gigantti ei saanut kappaleitaan ajoissa kauppoihin. Kohta nauttimaan julkaisupäivän taiasta 8)

EDIT:

Demo antaa pelistä huonon kuvan, vaikka vakuutuinkin Generationsin laadusta sen perusteella. Silti on paljon mukavampaa aloittaa vauvojen altaasta, ja koluta halutessaan tutoriaaleja läpi, mutta hienoa on, ettei niitä ole mikään pakko heti tehdä, jos ei halua. Suoritin ensin muutaman "noudapa poika takametsästä sieni ja vaihda kylpyammeeseeni vesi" -tehtävän, vasta sitten menin ensimmäisen tutoriaalin, joka heti opetti uuden taidon, missä en edes onnistunut ensimmäisellä kerralla kovin hyvin: lihan käristämisen avotulella. Tutoriaalien pelaaminen onkin takuulla hyödyllistä kaltaiselleni nyypiölle, ja huomenna aionkin sukeltaa pelkästään niiden pariin.

Rohkenenko sanoa, että peli näyttää jopa hyvältä silmiini – väripaletti on kaunis ja miellyttävä, hahmomallit ja monsut on myös rakkaudella mallinnettu. Digital Foundry jo japsiversiosta sanoikin, että tekivät muutakin kuin pelkän nopean reson noston, joka kyllä positiivisessa mielessä näkyy.

EDIT 2:

Pelasin tänä aamuna itseni **-tasolle, ja taistelujärjestelmä alkaa nyt kliksahtaa käsissä. Pitkä miekka ehdottomasti oikea valinta, sillä olen nauttinut pelaamisesta paljon ja iskujen ajoituskin tulee jatkuvasti paremmin, vaikka eivät nämä mitään vaikeita vihollisia vielä olekaan. Monsussa on kyllä juttuja, joita ei vasta-alkaja intuitiivisesti sisäistä, mutta onneksi verkosta löytyy apua, kuin myös mainiosta MHGDB-apista, jonka saa ainakin Applen laitteille.

Eräs hämmentävimmistä asioista pelissä on sen rakenne, miten asiat on ripoteltu moneen eri paikkaan. Esimerkiksi kyliä on monta, ja online-questit haetaan ilmeisesti eri paikasta kuin offline-tehtävät. Väkisinkin herää tunne, ettei ole aktivoinut kaikkea hyödyllistä, minkä olisi voinut.

EDIT 3:

Tänään suorittaessani erästä questia sellainen sarvikuonoörmy kaivautui äkisti jostain maan alta esiin. Olio ei kuitenkaan liittynyt questiin, joten keskityin lahtaamaan raptorin näköisiä kammotuksia erittäin komeasti, itsevarmasti ja tyyliä huokuen! No mutta, kuonolainen rynnistikin "raptoreiden" kimppuun ja ignoorasi minut, joka piti huolen siitä, että lopulta tehtävästäni tulikin paljon helpompi. Kolmen hirmuliskon joukko teki yhdessä vastaiskuja uutta vihuaan vastaan ja tällä ylivoimalla ne onnistuivatkin pian kaatamaan sarvikuonon. Hetken sain sitä ihmetellä, ja olisihan tehtävä toki läpi muutenkin mennyt, mutta tällainen sinänsä merkityksetön kohtaaminen vahvisti jälleen pelin ilmapiiriä, joka muuten on ollut yllättävänkin tiheä. Luulisi, että jatkuvat latausruudut ravistelisivat minut ulos maailmoista, mutte ne eivät lyhyydessään ehdi juurikaan häiritä.

Millä lie rupumiekalla vielä huidon, kun en löydä kunnon päivityksiin kamoja. Onlinessakin olen jo käynyt, ja kokemus oli aika huikeasti demoa edellä mukavuudessa. Generationsin aulasysteemi toimii ja sitoo tiimiä yhteen, kun sama lössi voi halutessaan pelata miten monta tehtävää putkeen toistensa kanssa.

Pitikö nyt taas löytää yksi tunti-imuri Switchille? Oh well... typerää se pelaajan on valittaa, kun on herkkua tarjolla.


« Viimeksi muokattu: 31.08.2018 20:42 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #16 : 07.12.2018 23:24 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili 450h nyt Worldia takana. Peli on minulle genin paras peli, ja se alkaa hätyytellä jo kaikkien aikojen TOP5-paikkaa. Pelattavuus on yksinkertaisesti niin timanttista, etten tähän pysty kyllästymään, vaikka melkein kaikki on jo tehty.

Kaikki paitsi Extreme Behemothin kukistaminen. Sen saatanallisen Ex Behemothin... Helposti vaikein vastus, mitä olen ikinä pelannut. Hyvin lähellä mahdotonta, mutta se on tällä hetkellä se porkkana kepin päässä, jota yritän loputtomiin kurkotella. En tiedä, kuinka monta kertaa olen tätä yrittänyt, mutta ainakin 20 pelituntia ja lukemattomia uudelleenyrityksiä on talana. Vaikka tiimi pelaisi kuinka täydellisesti, niin lopussa homma menee niin kaaottiseksi, etten tiedä itkeäkkö vai nauraa.

Jumalauta, katsokaa nyt tätä! Kyseessä on viimeisen vaiheen kolmas ja viimeinen osio. Tanner on täynnä tappavia pyörremyrskyjä sekä laavapurkauksia ja Behemoth rynnii loputtomalla vimmalla niskaan - yksikin sivallus vie tolkuttomasti HP:ta.

Ainiin, samalla kaikkien tiimiläisten pitää väistää one hit kill -meteoreita, joita pystyy väistämään vain menemällä kentälle tippuvan komeetan taakse. Joskus komeetat tuhoutuvat Behemothin iskuista ja joskus ne jäävät pyörremyrskyjen taakse. Haista paska, deal with it. Meteoriitin voi väistää myös Final Fantasy Jump -emotella, joka vaatii millintarkkaa ajoitusta. Sama se, joku kusee sen joka tapauksessa.

Jos ja kun joskus tuon perkeleen metsästän, on onnistumisen tunne jotain sellaista, mitä en ole ennen videopeleissä tuntenut.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #17 : 09.12.2018 18:28 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili
Jos ja kun joskus tuon perkeleen metsästän, on onnistumisen tunne jotain sellaista, mitä en ole ennen videopeleissä tuntenut.

Se on siinä! Huvittavasti kukaan ei kuollut kertaakaan. :lol:



Nyt on haikea olo, koska Ex-Behemothin jälkeen mikään muu monsteri ei tunnu miltään.

Toivottavasti huomenna Capcomin kertoma MHW-uutinen olisi G-Rank tai edes pari uutta supervaikeaa monsteria:

The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #18 : 10.12.2018 16:23 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili
Toivottavasti huomenna Capcomin kertoma MHW-uutinen olisi G-Rank tai edes pari uutta supervaikeaa monsteria.



Lisäri G-Rankkeineen tulee syksyllä 2019. Lisäksi saadaan The Witcher III -kollaboraatio ja Arch Tempered Kulve Taroth / Nergigante joskus keväällä.



Odottavan aika on pitkä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #19 : 11.12.2018 09:00 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 085 Basaaripisteet: 5 Profiili Huvitti kans, että aika lailla juuri sitä toivottua sieltä napsahti, vaikka tietty tovin päästä.

Itseäni ei kyllä haittaa odotus! Tässä on kuitenkin uutta AT:tä ja eventtiä tulossa sillä välin, ja eritoten Witcher-setti kiinnostaa, kun nähtävästi tuo myös jotain pelillistä uutta kehiin pelkän gearin sijaan. Plus, olen pitänyt nyt syksyn taukoa MHW:stä, ja mulla on vanhassakin kamassa vielä paljon tekemistä! Decofarmausta, hieman vaiheeseen jääneen Hunting Horn -masteroinnin jatkamista, paljon erikoisgearin ja layered armorin keräilyä. Plus aina voi tietty kokeilla muitakin uusia pelityylejä, jos meinaa tulla tylsää.

Niin, ja vissiin joku muukin peli tuossa listoilla.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #20 : 03.03.2019 18:22 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili Palasin Dark Soulsin läpäistyäni MHGU:n pariin, sillä tahdoin pelata peliä, jossa olisi vähintään yhtä tyydyttävä taistelusysteemi kuin Soulsissa. Hunter Rankini on tällä hetkellä vaatimaton 3, mutta sain haalittua tänään neljän porukalla pelatessani sen verran resursseja, että sain tehtyä hienon uuden pitkän miekan, joka kakkostasolle päivitettynä iskee 40 pinnaa vanhaa väkevämmin + päälle elementaalibonukset. Pelissä on juttuja, jotka täytyy tarkistaa, miten mikäkin vaikuttaa (laajennukset ja talismaanit). Epäilen, että olin kantanut mukanani jotakin minulle turhaa ominaisuutta jo jonkin aikaa.

Jonkun sarvikuonoröhmyn resursseista tehty panssari on kestänyt pitkälle päivitettynä hyvin, mutta on huvittavan ruman ja kömpelön näköinen. Fashion Souls on jo käsite, mutta tunnetaanko Monsussa sama?

Pelaan Striker-tyylillä, joka sallii kolmen Hunter Artin käyttämisen. Niitä saa ilmeisesti tehtäviä suorittamalla lisää valikoimiin? En ole kuitenkaan vielä saanut avattua yhtään uutta kolmen oletus-artin rinnalle. Kai niitä pakostikin tulee jossain vaiheessa vastaan, jos tehtäviä lätkii menemään.

Erinomainen peli, johon tulee varmasti nyt ensimmäisellä vuosipuoliskolla laitettua tunteja enemmänkin kiinni. Metsästäjäkantakin onlinessa vaikuttaa pysyneen melko stabiiilina viime syksystä.


EDIT:

Mitähän tässä kuussa on tulossa? Keskeinen päivämäärä on ilmeisesti 11.3.

http://www.monsterhunter.com/15th/


« Viimeksi muokattu: 04.03.2019 06:18 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #21 : 11.12.2020 12:34 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili

Capcom on repinyt kyllä Switchistä irti komeaa jälkeä. Sen voi todeta itse kukin jo tammikuussa, kun pelistä julkaistaan demo. Ei malttaisi odottaa tätä peliä, joka varmaan tulee räjäyttämään Japanissa kaikki myyntilistat.

Mielenkiintoisena tietona vajaan kuukauden takaa se, että peli on tod.näk konsoliyksinoikeus, muttei NS-yksinoikeus; jos vuotoja on uskominen, Nipalla on puolen vuoden ajan ote pelistä, ennen kuin se julkaistaan PC:lle: https://thenerdstash.com/monster-hunter-rise-pc-port-releasing-in-october-2021/

Eli jos omistaa tehokkaan PC:n eikä välitä yhtään kannettavuudesta, saa loppuvuonna nauttia pelistä selvästi paremmilla grafiikoilla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #22 : 14.12.2020 08:34 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili

Nyt iski inspis, että alan mainaamaan Risessa heti jouskaria! En ole MHGU:ssa edes kokeillut sitä. Tykkään muutenkin tiimipohjaisissa online-peleissä enemmän support-roolista, niin tämä voisi toimia vallan hyvin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #23 : 05.01.2021 12:31 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili Monster Hunter Digital Event to 7.1 klo 16

Tulevana viikonloppuna päästään ottamaan ensityypit Rise-demolla, se on aikalailla lukkoonlyötyä. Toivottavasti demossa on valittavana iso määrä aseita eikä vain paria.


EDIT: Monsun demo ladattavissa tänään. Nice!


« Viimeksi muokattu: 07.01.2021 16:19 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #24 : 08.01.2021 08:52 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili Yritin laitella heti aamusta Risen demoa tuleen, mutta eShoppi menikin huoltomoodiin. Tunnin, puolentoista päästä pitäisi kuitenkin portit uuteen Monsulandiaan aueta.

Luin kuitenkin hieman palautteita heiltä, jotka onnistuivat ennen huoltoa demon imaisemaan. Sieltä nousi esiin makoisa detalji: Capcom on tehnyt Bowiin gyro-tähtäyksen herkullisen hyvin. Jo aiemmin ajattelin pistää oppirahoja tähän aseeseen, mutta tämä nosti kiinnostustani vielä entisestään.



Huh huh!


EDIT:

Fuck yeah! Bow tuntuu helvetin hauskalta käyttää, ja gyro on loistava. Kaikkea tarpeellista voi (ainakin omaan makuun) säätää, myös herkkyydet erikseen handheld- ja docked-moodiin. Tehty paremmin kuin valtaosassa ominaisuutta tukevia räiskintöjä, mikä on aika naurettavaa.  :lol:

Gaijin videosta sai hyvän läpileikkauksen Bown käytöstä. Täytyykin kohta kokeilla toinen rundi ja yrittää käyttää sitä hieman monipuolisemmin.



Onneksi omaan hieman kokemusta MHGU:sta, joten ihan pihalla en ollut alussa. "Sähköseitin" käyttäminen tuo tosin taas yhden kerroksen lisää pelimekaniikkaan. Asioita on tosin yksinkertaistettu ja helpotettu, esimerkiksi aseen ottamista esiin ja pois. Worldin QoL näkyy.

EDIT 2:

eShop on vieläkin maissa. Kiinnostus peliä kohtaan on odotetun massiivista. Ehdin itse painaa "download"-nappia ennen palvelun kaatumista ja ylätyksekseni demo olikin ilmestynyt alkuvalikkoon, vaikka eShop onkin tällä hetkellä ongelmissa. No, eiköhän kohta kaikki halukkaat pääse linjoille.


« Viimeksi muokattu: 08.01.2021 11:26 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #25 : 11.01.2021 00:46 »
Tingle Paavo Jäsen Viestejä: 33 Basaaripisteet: 0 Profiili Monstereilla ratsastus oli oikein hauska idea, ei tuota nelosesta tuttua QTE:ä enää jaksaisikaan. Toivottavasti RISEssä nähdään paljon hirviöiden välisiä yhteentörmäyksiä, niin eivät nämä uudet pelattavat Pokémonit valu hukkaan.
moi :)
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #26 : 27.03.2021 07:18 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 352 Basaaripisteet: 0 Profiili Hullu määrä elämänlaadullisia parannuksia Risessa sellaiselle, jonka ensimmäinen MH oli Generations Ultimate, mutta joka jätti Worldin väliin. Varsinkin online-pelaamisen aulasysteemi on toteutettu niin paljon paremmin ja intuitiivisemmin, että se saa GU:n näyttämään antiikkiselta.

Capcom on kuitenkin ilmeisesti julkaisuun kattanut pöydän ensisijaisesti kasuaaleille, sillä HC-faneille ei ole tarjolla riittävän vaikeita tehtäviä. Heidän pitää odottaa päivityksiä. Näin ainakin arvosteluista ymmärsin.

Jo ensitunneilla minulla on jouskarin kanssa pelissä hauskempaa kuin kertaakaan MHGU:ssa. Wirebugin ja koiruuden kanssa liikkuminen ympäri karttaa on silkkaa iloa. Wirebug tuo myös taisteluhin kiehtovan lisän, mutta Bow-käyttäjälle se ei kuitenkaan nouse niin suureen rooliin kuin monen muun aseen kanssa. Jousi kuitenkin löysi tiensä sydämeeni jo demoista, ja nyt on vain vahvistunut kuva, että siihen tulen enimmäkseen pistämään Rise-tuntini.


« Viimeksi muokattu: 27.03.2021 09:22 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #27 : 29.03.2021 13:09 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 645 Basaaripisteet: 6 Profiili Peli on yhtä puolivillaisesti julkaistu kuin World aikoinaan. Kunnollisella neljän partylla pelattava loppuu nopeasti ja haastetta ei ole hirveän paljoa. Worldista tuttu skaalaus pelaajamäärien mukaan, on myös mukana, joten yksin pelaamalla et saa lisähaastetta matseihin, sillä peli skaalaa vihujen statsit lapsellisen helpoiksi. Arenassa saa S-rankkeja heittämällä. Online puoli on kyllä muuten tehty parhaiten tähän mennessä ja niin moni muukin juttu, mutta peli vaatii kipeästi huomattavasti enemmän sisältöä. Pitää ottaa huomioon, että jotkut takoneet sarjaa 15 vuotta ja pelkät G-rank versiot vihuista ei riitä. Nelosen Ultimatessa oli vielä huomattavasti vaikeampia vaikeustasoja, mutta jostain syystä Capcom on mennyt takapakkia tässä asiassa.

Framerate tuntuu myös aika nihkeältä kannettavassa modessa.


« Viimeksi muokattu: 29.03.2021 13:14 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #28 : 02.04.2021 16:37 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 386 Basaaripisteet: 4 Profiili


Onhan tää Rise kova peli. Mulkunkova.

Vaikea olla virnuilematta, kun pistää peliäänet japaniksi, Player Voice Frequencyn 100% ja Multiplayer Voice Settingsin päälle. Ajattelin ensimmäiset trailerit nähdessäni, että noi hahmojen mölinät pistän ihan ensimmäiseksi pois päältä, mutta ainakin japaninkielisenä ne tuovat muikean animefiiliksen peliin.

Pelattavuus on ihan absurdia kamaa ainakin Greatswordilla. Xboxin Elite-ohjaimen taka-paddleilla ilmassa sinkoilu Wirebugin kanssa on äärettömän intuitiivista ja tyydyttävää. Worldin opettelu neljällä taka-paddlella kantaa nyt hedelmää. Ihan eri dimensio pelattavuudessa, kun voit samaan aikaan painaa lyöntinappeja ja hyppiä Wirebugilla kameraa käännellessä. Toisaalta on myös huvittavaa, että Greatswordilla voi olla kaukana monsterista ja vain tehdä täsmäiskuja tuplahypyllä ilman huolta huomisesta. Vaikea kuvitella, että peli tulee ikinä olemaan haastava, elleivät nerffaa tätä aerial combat -aspektia isosti.

Nopeasti silmä tottui myös rupiseen resoluutioon ja ruudunpäivitykseen. 4K-resoluution (EDIT: ilmeisesti onkin vain 1080p) käyttöliittymä on OLED:illa pelatessa kiva lisä. Visuaalisesti noin muuten peli on kyllä upeaa katseltavaa, vaikka toivoisinkin, etteivät hurtat olisi mukana taistelemassa. Ruudulla on välillä liikaa paskaa, kun neljä pelaajaa koirineen mäiskii yhtä monsteria.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Monster Hunter -pelisarja « Vastaus #29 : 18.04.2021 21:14 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 645 Basaaripisteet: 6 Profiili Vaimon kanssa paukuteltu tässä rapiat 40h ja hr7 rankki paukahti hahmoille tänään. Onhan tämä monessa mielessä sarjan paras osa, sillä pelattavuus on vain niin nautinnollista, mutta en meinaa päästä yli siitä tunteesta, että (tämäkin) peli julkaistiin keskeneräisenä. Ties kuinka kauan saadaan odotella lisäsisältöä ja vaikeampia vaikeustasoja. Juuri nyt peli tuntuu erittäin viimeistellyltä demolta. Hahmo pystyy liikkumaan ja kiipeilemään kuin Tarzan viidakossa, mutta vihujen vaikeustaso ja kyvyt eivät pakota hyödyntämään niitä missään vaiheessa. Lisäksi alueita on puolet vähemmän kuin vanhoissa, vaikka eivät ole yhtään sen kummoisempia ja jopa musiikkeja tuntuu olevan ihan murto-osa verrattuna Switchin aiempiin osiin. Capcom on rakenut mielettömän pohjan, mutta vielä pitäisi saada enemmän lihaa ympärille.



« Viimeksi muokattu: 18.04.2021 21:26 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines