Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 ... 140
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1059362 kertaa)
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3840 : 26.03.2021 09:50 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 934 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Ilmeisesti löytyy joku 28 eri endingiä, mutta en jaksa enempää.

Ilmeisesti peli alkaa vasta kolmannella läpipeluulla.

Joo, ymmärsin että tarinaa on paljon vielä ekan endingin jälkeen. Itse pelaaminen ei kuitenkaan ollut niin hauskaa, että jaksaisi upottaa 20h lisää tuohon. Pitää siirtyä Game Passissa jo seuraaviin peleihin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3841 : 26.03.2021 12:26 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Ensimmäiset kaksi läpipeluukertaa ovat sama tarina kahden eri hahmon silmin. Sitten alkaa se juonen viimeinen vaihe, jolla oli muistaakseni vähintään yhtä paljon pituutta kuin kahdella ensimmäisellä endingillä. Muut endingit ovat vapaaehtoisia ja lyhyitä, esimerkiksi osa voi aktivoitua jo kuollessaan.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3842 : 26.03.2021 14:09 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Nier automata oli kyllä rapaa siihen nähden mitä hehkutettiin. Ei varsinaisesti huono peli mutta odotin kyllä paljon enemmän. Myös se vitsi että pitää pelata kaikki loput on ihan huuhaata. Tarina on yhdentekevää animesekoilua alusta loppuun ja gameplay on siinä vaiheessa käynyt tylsäksi jo moneen kertaan. Musiikit on sentään 5/5.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3843 : 26.03.2021 14:24 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Yoko Taron peleille lienee tyypillistä alhaisempi budjetti. NieR: Automata on selkeä PS2-ajan peli, josta paistaa vaatimattomuus hyvin monelta osa-alueelta. Jostakin syystä jaksoin pelata sen silti läpi innolla.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3844 : 26.03.2021 15:22 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 934 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Yoko Taron peleille lienee tyypillistä alhaisempi budjetti. NieR: Automata on selkeä PS2-ajan peli, josta paistaa vaatimattomuus hyvin monelta osa-alueelta. Jostakin syystä jaksoin pelata sen silti läpi innolla.

Jostain syystä... innolla...
Spoileri (osoita katsoaksesi)
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3845 : 28.03.2021 21:20 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Remedyn Controlin läpäisin. Alustana Xbox Series X ja peli pyöri performance-moodissa, eli 60fps. Aiemmat konsoliporttaukset eivät juuri loistaneet, joten panttasin läpäisyn next-gen -päivitettyyn Ultimate Editioniin. Pääpeli ja kaikki lisurit tuli alennuksesta ostettua 20 eurolla. Aika haistapaska-meininki muuten, että aiemmin pelin ja lisurit sisältäneen paketin ostaneet eivät saaneet peliä päivitettyä PS5/Series X -versioon, vaan sitä varten piti ostaa sama setti uusiin Ultimate Edition -kuoriin paketoituna. Syy varmaan julkaisijassa eikä Remedyssä, mutta silti.

Itse pelistä. Federal Bureau of Controlin yliluonnollisessa päämajassa asiat ovat vähän hassusti. Paikalle tulee Jesse Faden pelastamaan päivän, kunhan ensin selvitetään, mitä helvettiä täällä tapahtuu. Meno muistuttaa Alan Wakea, joka vuorostaan haki inspistä Twin Peaksista ja sen sellaisista. Hauskana yksityiskohtana Remedyn aiemmat pelit ja Control jakavat saman maailman. Alan Wakeen varsinkin viitataan paljon. Periaatteessa pidän kaikesta tuollaisesta oudosta ja mystisestä. Samalla kuitenkin ärsyttää, että kaikki on niin korkealentoista, eikä oikein mistään saa tarttumapintaa. Maailma ja kaikki taustajutut ovat mielenkiintoisia, mutta juuri itse pelin tarinan kertominen vähän ontuu. Sama vaivasi Alan Wakea.

Pelimaailma on todella nätti. Siis sekä graafisesti, että taidetyyliltään. Pääasiassa arkkitehtuuri on betonibunkkeria höystettynä todella upeilla ja värikkäillä yksityiskohdilla. Mirror's Edge tulee monin paikoin mieleen. Pelissä on paljon kauniita hetkiä ja paikkoja. Pelimaailma myös tuhoutuu upeasti, kun Jesse ja viholliset räiskivät ja heittelevät kyvyillään tavaroita ympäriinsä. Taisteluiden jälkeen todella näyttää siltä, että täällä on taisteltu. Pyssy on periaatteessa yksi ja sama, joka kykenee muuntautumaan eri muotoihin, jotka vastaavat pistoolia, haulikkoa jne. Jesse saa kaverikseen kykyjä kuten levitaatio ja kyky nostaa ja heittää tavaroita ajatuksen voimalla. Taisteluiden lisäksi kykyjä käytetään kevyissä puzzleissa. Välillä tuli jotain ärsyttäviä äkkikuolemia, kun hahmo jää vähän jumittamaan johonkin maassa makaavaan romuun samalla kun pelihahmoon osuessa räjähtävä vihollinen syöksyy kohti. Ja tietysti vieressä oli vielä jokin räjähtävä esine.

Peli on käytännössä metroidvania. Päämaja aukeaa hiljalleen tutkittavaksi, kun pelaaja saa uusia kykyjä tai kulkukortteja. Peli on rytmitetty hyvin. Missään vaiheessa ei tule puuduttavan pitkiä kohtauksia ja sopivaan tahtiin esitellään uutta, joko alueita tai kykyjä. "Jos nyt vielä hetken", huomasin ajattelevani usein. Parina iltana menikin yöllä kahteen asti pelatessa.

Jos pitäisi arvosana antaa niin 4/5 varmaankin. Suosittelen pelaamaan, jos ei vähän lynchimäinen tarina haittaa ja kiva metroidvaniamaisesti etenevä räiskintäpeli yhtään kiinnostaa.

Seuraavaksi sitten lisäreiden kimppuun. Jälkimmäinen niistä kai antaa vahvoja vihjeitä, ettei Alan Wake ole vielä kuopattu...
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3846 : 28.03.2021 21:52 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Digimon Story: Cyber Sleuth. Eipähän ole tullut pelattua aikoihin näin tavattoman keskinkertaista peliä. Huonoksi tätä ei voi morkata, muttei erityisen hyväksikään. Koko peli on eräänlainen riisuttu ja yksinkertaistettu versio Personasta, mikä saattaa toki toimia silloin, jos kaipaa rentoa roolipeliä Switchille. Täs siul on sellane.

Eniten Digimon Storyssa häiritsee ehkä tuo taistelujärjestelmä, sillä siinä ei ole mitään syvyyttä. Pelaajalle tarjotaan vaihtoehdot item, guard, skill, change ja attack. Jos hirviöiden statistiikat ovat tarpeeksi hyvät ja ne ovat viimeisellä tai toiseksi viimeisellä asteella, ovat taistelut melko pitkälti sitä, että tykitetään erikoishyökkäyksiä putkeen sekä odotellaan vastustajan häviötä. Pelissä on myös eräs ABI-niminen stat, jonka kasvattaminen vaatii pahimmillaan hirviön palauttamista aikaisempaan muotoonsa useita kertoja, mikä taas on silkkaa grindaamista. Tätä statia kuitenkin tarvitsee, jos haluaa saada ne parhaimmat muodot itselleen. Saavutin pelissä äskettäin puolivälin ja kohta minulla on kolme mega-tason hirviötä. Toisin sanoen pelissä ei ole enää muuta "saavutettavaa" kuin seurata juonta.

Ai niin, ja mukaan on ahdettu irrallisen oloinen DigiLine, jonka ideana on kai kasvattaa hirviöiden CAMia. Ihan hölmö järjestelmä tämäkin. Viestit ovat satunnaisgeneroituvia eikä koko konseptia ole muutenkaan viety sille asteelle, että se lisäisi vuorovaikutusta ja immersiota. Oikeastaan Digimon Story on täynnä tällaisia raakileideoita, joissa olisi potentiaalia, mikäli ne toteutettaisiin kunnolla. Toisaalta peli on myös mielestäni kivempi kuin nämä uudemmat Pokémonit, mikä taas kertoo jotakin jälkimmäisen sarjan alennustilasta.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3847 : 28.03.2021 23:47 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 934 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Remedyn Controlin läpäisin. Alustana Xbox Series X ja peli pyöri performance-moodissa, eli 60fps. Aiemmat konsoliporttaukset eivät juuri loistaneet, joten panttasin läpäisyn next-gen -päivitettyyn Ultimate Editioniin. Pääpeli ja kaikki lisurit tuli alennuksesta ostettua 20 eurolla. Aika haistapaska-meininki muuten, että aiemmin pelin ja lisurit sisältäneen paketin ostaneet eivät saaneet peliä päivitettyä PS5/Series X -versioon, vaan sitä varten piti ostaa sama setti uusiin Ultimate Edition -kuoriin paketoituna. Syy varmaan julkaisijassa eikä Remedyssä, mutta silti.

Itse pelistä. Federal Bureau of Controlin yliluonnollisessa päämajassa asiat ovat vähän hassusti. Paikalle tulee Jesse Faden pelastamaan päivän, kunhan ensin selvitetään, mitä helvettiä täällä tapahtuu. Meno muistuttaa Alan Wakea, joka vuorostaan haki inspistä Twin Peaksista ja sen sellaisista. Hauskana yksityiskohtana Remedyn aiemmat pelit ja Control jakavat saman maailman. Alan Wakeen varsinkin viitataan paljon. Periaatteessa pidän kaikesta tuollaisesta oudosta ja mystisestä. Samalla kuitenkin ärsyttää, että kaikki on niin korkealentoista, eikä oikein mistään saa tarttumapintaa. Maailma ja kaikki taustajutut ovat mielenkiintoisia, mutta juuri itse pelin tarinan kertominen vähän ontuu. Sama vaivasi Alan Wakea.

Pelimaailma on todella nätti. Siis sekä graafisesti, että taidetyyliltään. Pääasiassa arkkitehtuuri on betonibunkkeria höystettynä todella upeilla ja värikkäillä yksityiskohdilla. Mirror's Edge tulee monin paikoin mieleen. Pelissä on paljon kauniita hetkiä ja paikkoja. Pelimaailma myös tuhoutuu upeasti, kun Jesse ja viholliset räiskivät ja heittelevät kyvyillään tavaroita ympäriinsä. Taisteluiden jälkeen todella näyttää siltä, että täällä on taisteltu. Pyssy on periaatteessa yksi ja sama, joka kykenee muuntautumaan eri muotoihin, jotka vastaavat pistoolia, haulikkoa jne. Jesse saa kaverikseen kykyjä kuten levitaatio ja kyky nostaa ja heittää tavaroita ajatuksen voimalla. Taisteluiden lisäksi kykyjä käytetään kevyissä puzzleissa. Välillä tuli jotain ärsyttäviä äkkikuolemia, kun hahmo jää vähän jumittamaan johonkin maassa makaavaan romuun samalla kun pelihahmoon osuessa räjähtävä vihollinen syöksyy kohti. Ja tietysti vieressä oli vielä jokin räjähtävä esine.

Peli on käytännössä metroidvania. Päämaja aukeaa hiljalleen tutkittavaksi, kun pelaaja saa uusia kykyjä tai kulkukortteja. Peli on rytmitetty hyvin. Missään vaiheessa ei tule puuduttavan pitkiä kohtauksia ja sopivaan tahtiin esitellään uutta, joko alueita tai kykyjä. "Jos nyt vielä hetken", huomasin ajattelevani usein. Parina iltana menikin yöllä kahteen asti pelatessa.

Jos pitäisi arvosana antaa niin 4/5 varmaankin. Suosittelen pelaamaan, jos ei vähän lynchimäinen tarina haittaa ja kiva metroidvaniamaisesti etenevä räiskintäpeli yhtään kiinnostaa.

Seuraavaksi sitten lisäreiden kimppuun. Jälkimmäinen niistä kai antaa vahvoja vihjeitä, ettei Alan Wake ole vielä kuopattu...

Aloittelin Controllin myös. Tykkäsin paljon Alan Wakesta ja kyllä tämäkin maistuu toistaiseksi. Isot bonukset talonmies Ahdista. Pelaan GamePass versiota, joten ilmeisesti jää nämä nextgen parannukset pois, joka kyllä hieman latistaa tunnelmaa. Varsinkin kun ei toimi 60fps.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3848 : 02.04.2021 11:35 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Descenders

Alamäkipyöräily kuulostaa lajina ja varsinkin pelinä melko tylsältä. Mieluummin sitä ajaisi KTM:llä motocrossia, kuin munamankelilla alamäkeä. Toisin on, peli hyvin addiktoiva ja sopii sellaiseen "pelaan 30min" hetkiin, kun ei jaksa syventyä tarkemmin taas yhteen liian suureen open world -peliin. Pelin myös oppii samantien, eli flow -tiloihin pääseminen ei vaadi mitään 200h harjoittelua, vaan 15min jälkeen pyörä on sormien jatke ruudulla. Toimii ohjaimella täydellisesti. Löytyy mm. Xboxin/PC Game Passilta.

 
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3849 : 02.04.2021 12:10 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ei saatana, Bravely II:n ainoa vika on se, että peli on jo liian hyvä!

No ei nyt ihan, mutta kaltaiseni JRPG-fani pelaa tätä suuressa hurmoksessa. Takana nyt yli 50 tuntia niin, että en ole kiirehtinyt mihinkään. Olen opetellut kaikille hahmoille aina uusien ilmaantuessa ammatit, grindannut laittomasti ja siinä sivussa nostanut hahmojeni leveleitä melkein seitsemällekymmenelle. Lopputulos on se, että olen tällä hetkellä pelissä täysin OP, jopa kätkettyjä bosseja vastaan. Tämä on se ihana tunne, jota monesti haen hyvistä vuoropohjaisista roolipeleistä – mahdollisuutta rikkoa peli, jos tekee asioita oikein.

Graafinen tyyli on kasvanut silmissäni, mitä pidemmälle peli on edennyt. Ensimmäisissä demoissa en voinut sietää sitä, mutta nyt jopa hahmodesign on alkanut monessa kohtaa jopa miellyttämään. Toisaalta hyväkin asia, ettei peli ole visuaalisesti samanlainen kuin Octopath Traveler. Ja pehmeys, mitä tässä on haettu, toimii juonen puitteissa mainiosti.

Arvaatteko mistä huomautan seuraavaksi? Ei, en siitä ettei gyrolla voi antaa valikkokomentoja, vaan pelin musiikista:

https://www.youtube.com/watch?v=H9P293LMMhE

Emme ansaitse tällaista. Emme kertakaikkiaan.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3850 : 02.04.2021 12:21 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 156 Basaaripisteet: 0 Profiili
Descenders

Alamäkipyöräily kuulostaa lajina ja varsinkin pelinä melko tylsältä. Mieluummin sitä ajaisi KTM:llä motocrossia, kuin munamankelilla alamäkeä. Toisin on, peli hyvin addiktoiva ja sopii sellaiseen "pelaan 30min" hetkiin, kun ei jaksa syventyä tarkemmin taas yhteen liian suureen open world -peliin. Pelin myös oppii samantien, eli flow -tiloihin pääseminen ei vaadi mitään 200h harjoittelua, vaan 15min jälkeen pyörä on sormien jatke ruudulla. Toimii ohjaimella täydellisesti. Löytyy mm. Xboxin/PC Game Passilta.

 

Sä saat tuon kuulostamaan suorastaan rentouttavalta peliltä joten mä voin antaa toisen näkökulman.
Peli on teknisesti ottaen roguelike sillä pätkät generoidaan aina uudestaan ja jokainen läpipeluu yritys aloitetaan myös nollista ja pieniä päivityksiä tarjoavat tyypit pitää hommata uudelleen messiin.
Elämiä taisi olla aluksi 3-4 ja yhden menettää aina kun kaatuu ja jos viimeisellä radalla menettää viimeisen elämän vittumaisessa hypyssä (ja niitä on monta) niin koko homma aloitetaan täysin alusta.
Lisäreitä voi toki saada lisää suorittamalla joitakin haasteita, mutta niissä on aina omat riskinsä joten usein on parempi keskittyä vaan pääsemään ehjänä maaliin.

Itse pelasin career ja career+ (tai millä nimellä ne olikaan) moodit läpi joskus varmaan yli vuosi sitten ja sen jälkeen en ole peliin koskenut.
Hyvä peli se on, mutta kannattaa tietää mitä on aloittamassa jos sen haluaa päästä myös läpi.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3851 : 02.04.2021 15:52 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Descenders

Alamäkipyöräily kuulostaa lajina ja varsinkin pelinä melko tylsältä. Mieluummin sitä ajaisi KTM:llä motocrossia, kuin munamankelilla alamäkeä. Toisin on, peli hyvin addiktoiva ja sopii sellaiseen "pelaan 30min" hetkiin, kun ei jaksa syventyä tarkemmin taas yhteen liian suureen open world -peliin. Pelin myös oppii samantien, eli flow -tiloihin pääseminen ei vaadi mitään 200h harjoittelua, vaan 15min jälkeen pyörä on sormien jatke ruudulla. Toimii ohjaimella täydellisesti. Löytyy mm. Xboxin/PC Game Passilta.

 

Sä saat tuon kuulostamaan suorastaan rentouttavalta peliltä joten mä voin antaa toisen näkökulman.
Peli on teknisesti ottaen roguelike sillä pätkät generoidaan aina uudestaan ja jokainen läpipeluu yritys aloitetaan myös nollista ja pieniä päivityksiä tarjoavat tyypit pitää hommata uudelleen messiin.
Elämiä taisi olla aluksi 3-4 ja yhden menettää aina kun kaatuu ja jos viimeisellä radalla menettää viimeisen elämän vittumaisessa hypyssä (ja niitä on monta) niin koko homma aloitetaan täysin alusta.
Lisäreitä voi toki saada lisää suorittamalla joitakin haasteita, mutta niissä on aina omat riskinsä joten usein on parempi keskittyä vaan pääsemään ehjänä maaliin.

Itse pelasin career ja career+ (tai millä nimellä ne olikaan) moodit läpi joskus varmaan yli vuosi sitten ja sen jälkeen en ole peliin koskenut.
Hyvä peli se on, mutta kannattaa tietää mitä on aloittamassa jos sen haluaa päästä myös läpi.

Tuo rentouttavuus varmaan johtuu just siitä näkökulmasta millä peliä pelaa. Mulle tuo kenttien generoituminen ja roguelike tyyli, että saa aina aloittaa puhtaalta pöydältä ilman edellisen session taakkaa antaa juuri sen vapaudentunteen, että tän voi aloittaa ja lopettaa milloin vain. Tarkoituskaan ei ole läpäistä peliä, vaan nautiskella juuri siitä hetkestä joka vääjäämättä tällä asenteella päätyy niskat nurin bossjumpin jälkimainingeissa. Haastetta pelistä löytyy ja se on hyvä se. Helppo aloittaa ja vaikea masteroida, juuri oikein rakennettu oppimiskäyrä, tästä voisi ottaa monet isommatkin pelit mallia. Jos tähtäin tosiaan on siinä läpäisyssä, niin ohjain varmasti lentää seinään kerran kerrasta.  ;D
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3852 : 02.04.2021 16:21 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
En ole mikään grafiikoiden perässä juoksija, mutta Bravely Default 2 on paikoin niin syntisen ruma ja halvalla tehty, että voisi olla joku vuoden 2010 mobiilipeli. Ihan uskomatonta, etteivät yhtänä jaksaneet enempää nähdä pelin eteen.

Tämä on se ihana tunne, jota monesti haen hyvistä vuoropohjaisista roolipeleistä – mahdollisuutta rikkoa peli, jos tekee asioita oikein.

Emme ansaitse tällaista. Emme kertakaikkiaan.


Mutta tässä asiassa täysin samaa mieltä. Nykyään tekijöillä joku suunnaton pakonomainen tarve rajoittaa ja ohjata kaikkea rpg-peleissä, että on todella virkistävää saada vapauksia tehdä ja rikkoa mitä vain.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3853 : 03.04.2021 11:15 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ilmeisesti löytyy joku 28 eri endingiä, mutta en jaksa enempää.

Ilmeisesti peli alkaa vasta kolmannella läpipeluulla.

Joo, ymmärsin että tarinaa on paljon vielä ekan endingin jälkeen. Itse pelaaminen ei kuitenkaan ollut niin hauskaa, että jaksaisi upottaa 20h lisää tuohon. Pitää siirtyä Game Passissa jo seuraaviin peleihin.
Nier: Automata on niitä harvoja pelejä, jotka toimii itselleni paremmin niin, että katson YouTubesta, kun joku muu on pelannut, kommentoinut ja leikannut videoon vain parhaat palat, tarinaosuudet ja välivideot. Päälle parin tunnin tarina-analyysivideo ja homma on paketissa. Mielenkiintoisimpia pelejä, joita en jaksa tai halua pelata. No, demon pelasin läpi ja se riitti.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3854 : 03.04.2021 21:00 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Series X + Game Pass - Part 3

Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Tämä oli pakko testata koska oli huhujen mukaan samanlainen kuin uudet DKC pelit, jotka ovat loistavia. No, pelihän onkin täysin suora kopio niistä - ja vielä hyvällä tavalla! On tämä kyllä mielestäni huonoin tästä kolmikosta, mutta ei merkittävästi. Eli todella mehevä pakkaus. Erityisesti viimeinen taso oli mukava yllätys. Kerrankin reilusti haastetta eikä mitään nössöilyä. Kannattaa kokeilla jos tykkää uusista DKC peleistä.

Resident Evil 3 Remake (ei Game Pass tuote)
Päällisin puolin aika samanlainen edeltäjänsä kanssa mutta kyllä selvästi huonompi. Pelasin silti 100% (lukuunottamatta niitä piilotettuja patsaita) ja oikestaan koko ajan oli hauskaa. Ihan ok jatkopala täyttämään RE2 Remaken jättämää tyhjiötä sielussa. Tämä myös sai arvostamaan vielä enemmän RE2 Remakea joka lukeutuu omiin viime vuosien suosikkeihini.

Bloodstained: Ritual of the Night
En tiedä mitä odotin mutta ei kyllä napannut yhtään. Tämä oli legitisti huonoin peli mitä olen pelannut aikoihin. Rämmin ekaan loppuun (käytännössä vaan game over) asti jonka jälkeen en keksinyt mitä piti tehdä. Juoksin linnan ympäri pariin otteeseen ja hakkasin kaikkia seiniä, puhuin kaikille tyypeille jne jne. enkä vaan löytänyt mitään. Poistin pelin ja googlasin vielä että miten pääsee eteenpäin: olisi pitänyt jossain random huoneessa jotain random vihollista grindata tarpeeksi paljon että siltä olisi saanut jonkun random itemin jolla pääsee eteenpäin. En ole aiemmin metroidvania-tyylisiä Castlevania pelejä pelannut ja tämän jälkeen ei kyllä tarvitse edes kokeilla.

Enter The Gungeon
Kaverin kanssa ollaan tätä hakattu mutta ei vaan päästä läpi. Plussaa siitä että aseita, perkkejä, mysteereitä sun muuta vaihtelua on kyllä kunnolla. Ihan ok co-op sekoilua. Ei tätä kyllä yksin jaksaisi.

Resident Evil Code: Veronica X (ei Game Pass tuote)
Oli pakko napata alennuksesta koska RE pelit kiinnostaa ja puhututtaa. Ensimmäisenä taas kopsahti silmille 30 framen ruudunpäivitys, joka kyllä ei haittaa tässä pelissä yhtään mitään. Jälkeenpäin ajateltuna peli oli täynnä mielenkiintoisia vastakohtia. Peli on ihan tajuttoman helppo lukuunottamatta bosseja, jotka on ihan tajuttoman vaikeita. Pelin välipätkät ja ääninäyttely ovat infernaalisen huonoja mutta juuri sen takia tarinan sekoilu on ihan nautinnollista - jollain kierolla tavalla. Suurin osa pelin alueista on unohdettavia betonikomplekseja mutta alkupuolen kartano juonenkäänteineen jäi kyllä mieleen.

Yksi iso miinus pelissä kyllä on: pelissä on pari kohtaa jossa pelattava hahmo yllättäen vaihtuu ja sen jälkeen ei enää pääse käsiksi tavaroihin jotka edelliselllä hahmolla sattui sillä hetkellä olemaan equipattuna. Esimerkiksi viimeinen bossi oli melkoisen työn takana koska kaikki kunnon aseet oli jääneet eri hahmolle. Tietysti ongelmaa ei ole seuraavilla pelikerroilla kun tietää etukäteen milloin hahmo vaihtuu. Mutta eipä tämä niin hyvä ollut että jaksaisi uudestaan pelata.

tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3855 : 13.04.2021 08:52 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Bravely Default II läpi.

BD II on yllättävä peli sellaiselle, joka on jättänyt väliin aiemmat osat. Juuri kun luulee tarinan asettuvan perinteisiin uomiin, se heittääkin kehiin mielenkiintoisen kierrepallon, jonka tuomalla myllerryksellä tarinaan uppoutuu entistäkin keskittyneemmin. Lopulta kuitenkin tuntuu, että perinteistä, puhuvien kristalleiden avulla eteenpäin kuljettuvaa tarinaa on yritetty vain rikkoa pienellä määrällä hämmennystä – twistit lilluvat sopassa, mutta vain mausteena.

BD II:n todellinen tähti on sen ammattisysteemi ja sen kautta avautuva pelimekaaninen runsaus. Pelaaja voi viedä neljän tiimiään haluamaansa suuntaan ilman rajoituksia, ja hyvin monenlaiset kombinaatiot toimivat. Itse esimerkiksi panostin eri ammattien oppimiseen niin paljon grindausaikaa, että lopulta Freelancer-ammatin "nosta hahmon kaikkia statseja opittujen ammattien määrän mukaisesti" -taito teki hahmoistani puolijumalia, jotka 9999/9999-osumapisteillään kävelivät suoraan läpi lopun bosseistakin, tuottaen vahinkoa yhdellä osumalla kymmeniätuhansia pisteitä. Se ei ole kuitenkaan ainoa reitti olla pelissä täysin ylivoimainen, mikä on todella hienoa.

Hyvät RPG:t tempaavat minut aina mukaansa, ja hahmot kasvavat siinä määrin matkan aikana, että lopputekstien tullen liikutusta ei voi välttää. BD II sisältää myös nipun hetkiä, jotka sytyttävät jotakin sisimmässä, mutta silti tuntuu, että SE on toppuutellut suurten tunteiden kanssa. Asioita saa toki jäädäkin pimentoon ja pelaajan itsensä kuviteltavaksi, nyt olisin vain toivonut viimeistä silausta hahmojen välisille suhteille.

Pelin visuaalinen toteutus kasvoi matkan aikana, mutta en ole vieläkään sen suurin fani. Octopath Traveleria taas pidän yhtenä viime vuosien kauneimmista videopeleistä. BD II ei pääse samaan, mutta omaa kuitenkin persoonallisuutta ilmeikkäine hahmoineen. Ympäristöt jäävät usein harmittavan valjuiksi ja jopa mielikuvituksettomiksi. Musiikin suhteen tilanne on tasaisempi, mutta OT:n soundtrack on silti kokonaisuutena parempi.

Tämä on kova JRPG, ei siitä mihinkään pääse. Alustalla on toki tarjolla parempaakin, mutta se ei tarkoita, etteikö BD II olisi pelaamisen arvoinen. En tiedä tulenko joskus palaamaan sen ääreen New Game Plussan takia, mutta sen tiedän, että jos joskus pelin edeltäjät tuodaan Switchille, olen heti valmiina pelaamaan ne.

Tai sitten Bravely III:n. Kyllä sekin kelpaa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3856 : 13.04.2021 10:23 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Octopath Traveller PC

PS5 istuu TV:n vieressä ja DMC5 SE hyllyssä kun PC hyrrää ja Octopath Traveller on vuoroin näytöllä ja TV:n ruudulla tulilla. Noin 30h nyt takana ja... peli on oudon vangitseva. Mietin yllättävän usein kuinka huono pelin rakenne on, mutta silti palaan siihen aina uudestaan ja uudestaan. Ensinnäkin tekstiä on aivan helvetisti. Onhan sitä aina JRPG peleissä, mutta jotenkin tuntuu että tässä pelissä sitä on todella paljon ja pelin tahti on todella verkkainen. Lisäksi rytmitys ja seikkailun rakenne on jotenkin todella tiukka ja kärjistetyn toistuva. Mene kaupunkiin ja taistele matkalla, lue helvetisti tarina tekstiä, "dungeon" jossa loppupomo, lue lisää helvetisti tarina tekstiä ja sama uudestaan. Välissä on toki sivutehtäviä, mutta tuntuu että niissäkin on kaksi ääripäätä: Itsestäänselvyyksiä tai ihan arpaa mitä pitää tehdä".
Lisäksi pelin heikkoudesta on tehty oudosti koko pelin idea. Hahmojen tarinoista. Kaikissa JRPG peleissä on paljon hahmoja ja niillä kaikilla on tarinansa. Ja nämä tarinat on vaihtelevalla menestyksellä kirjoitettu lomittain niin että ne kohtaavat ja yhteinen päämäärä löytyy. Octopath ei mene aidan matalasta kohdasta vaan pistää koko aidan poikki. Tarinoilla ei käytännössä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ja tämä on ovelasti naamioitu koko pelin ideaksi. Tietty se on annettava että jokaisen hahmon tarina on ns. "päätarina". Mutta kun ne ovat erillisiä päätarinoita, sen vuoksi niistä jokainen tuntuu enemmän tai vähemmän sivutehtävältä lukuunottamatta alussa valitun päähahmon tarinaa. Voi toki olla että tarinat nivoutuu toisiinsa lopussa, mutta ymmärtääkseni ei. Ja onhan pitkin matkaa jonkinlaisia keskusteluja hahmojen välillä, mutta ne on vähän päälle liimatun oloisia. Lisää "retkikunnan" tuntua vain sen verran että hahmot sentään tiedostavat toisensa. Eli vaikka tässä lähestymistavassa on omat puolensa, ne jäävät ainakin itsellä sen alle että peli tuntuu siltä kuin jotain olisi jäänyt tekemättä tai että kehitystiimi on vain yhtäkkiä päättänytkin liimata kaikki hahmot samaan peliin.

Siinä huonot puolet. Pelin tähtiä ovat taistelusysteemi ja tyyli. Miljöö vetää yllättävän hyvin sisäänsä ja tunnelma on toimii. Yllätyin jopa tästä kun yleensä en ole 2D JRPG peleistä juurikaan välittänyt. Sen verran olen visuaalisen loiston perään, että jään harmittelemaan kuinka peli jää vajaaksi pikseligrafiikkana. Mutta Octopathissa se toimii, omaksi yllätykseksi, todella hyvin. Ei ole kertaakaan tullut sellainen olo että "hitto kun tästä tehtäisiin uusi versio". Väitän että peli on jopa hieno visuaalisesti.
Toinen tähti oli taistelusysteemi. Se on todella hyvä. Hahmot eroavat paljolti toisistaan ja monelta löytyy vähintäänkin se yksi juttu miksi se kannattaa pitää mukana. Lisäksi pidän BP pisteistä. Ne tuovat uutta taktikointia peliin. Vielä kun olisivat laittaneet summoneita niiden alle ;D
Vielä yksi ovela juttu on hahmojen ominaisuudet taistelun ulkopuolella. Ne tekevät kaupunkien hahmoista paljon moniulotteisimpia. Yleensä JRPG peleissä hahmojen kanssa juttelu tuntuu enemmän pakko pullalta jossa suurin osa on merkityksetöntä ajan tuhlausta, mutta viimeksi huomasin pettyväni kun olin kolunnut aika nopeasti kaikki hahmot läpi ja mietinyt varastaako, urkkiiko tietoja, ostaako vai pyytääkö taistelutoveriksi. Todella hieno oivallus ja tekee kaupungin "tusina hahmoista" paljon merkityksellisempiä. Lisäksi myös hiukan rikkoo tiukkaa pelikaavaa josta kirjoitin aikaisemmin.

Toistaiseksi jaksaa vielä kiinnostaa ja 30h on mennyt yllätävän nopeasti. Hahmojen tarinoiden välillä tuntuu olevan hiukan laatueroja (onneksi "päähahmoni" tarina tuntuu mielenkiintoiselta), mutta menee ne vähintäänkin "sivutehtävänä". Mutta myönnän että lähdin ehkä hiukan väärällä tyylillä liikkeelle, kun aloin käymään kaikkia tarinoita vuorotellen. Nyt 30h jälkeen ( :lol: ) ajattelin muuttaa taktiikkaa ja keskityn muutamaan mielenkiintoisempaan ja käyn sitten loput läpi jos jaksan. Pysyy muistissakin paremmin mitä tarinoissa tapahtui, kun sitä tekstiä on niin jumalattoman paljon.


« Viimeksi muokattu: 13.04.2021 10:31 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3857 : 15.04.2021 22:27 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Kymmenen tuntia Yakuza 0:aa takanapäin enkä ole edes vielä läpäissyt neljättä chapteria. Tässä on taas yksi niistä peleistä, joihin saa kyllä halutessaan upotettua useita tunteja sisällön määrän ollessa niin vaihtelevaa ja rikasta. Osa mininpeleistä on toki sellaisia, joita en ehkä tule kokeilemaan kuin muutaman kerran, mutta onhan tämä silti aika hullua. Pelin maailma on kuin revitty suoraan jostakin PS2-ajan videopelistä, mutta silti siellä on enemmän tekemistä ja vaihtelevuutta kuin esimerkiksi avoimen maailman Assassin's Creedeissä. Ennustan, että tällainen tiivis ja sisältörikas pelisuunnittelu tulee olemaan isompi juttu joskus tulevaisuudessa, kun ihmiset alkavat kyllästyä jättimaailmoihin.

On tässä silti eräs aivan järkyttävän kehno puoli, nimittäin pelin taistelusysteemi. Siinä ei ole mitään syvyyttä, minkä lisäksi se on pahimmillaan animaatiosta toiseen hyppimistä. Melkein samanlaista sekoilua kuin jonkin Death Strandingin tai Arkham-pelien vastaava, ehkä hitusen parempi niiden eri taistelutyylien ansiosta.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3858 : 22.04.2021 23:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Tukku EA:n pelejä sai Xboxilla 120Hz-tuen, joten piti ladata Titanfall 2 pitkästä aikaa, koska siinä on edelleen parhaat ohjausasetusten muokkausmahdolisuudet (Apex Legendsin ohella), ja peli on ohjaukseltaan identtinen Apexin kanssa. Mielenkiintoista siis kokeilla, miltä Apex tuntuu, jos ja kun se saa 120Hz-tuen next gen -konsoleilla.

Noh, Titanfallin kuvanlaatu on ripulia 120Hz-moodissa, mutta PYHÄ JEESUS SENTÄÄN, miten sulavalta ohjaus tuntuu! Halo Master Chief Collectionia olenkin jo kokeillut 120Hz-moodissa, mutta ohjaus ei tuntunut silloin mitenkään erikoisen hyvältä 60Hz verrattuna. Tämä kuitenkin johtui varmasti pelin paskasta ohjauksesta, sillä lineaarinen ohjaus korkealla sensitivityllä Titanfall 2:ssa on jotain tajunnanräjäyttävää kamaa. Ohjauksen täydellisyys on jotain sellaista, mitä en ole ennen tateilla kokenut. Olen nyt nähnyt valon 120Hz suhteen.

Jos hyvin käy, niin Apexin ysikausi tuo mukanaan myös 120Hz-moodin. Voin vain kuvitella, miten epäreilua se on niitä kohtaan, jotka pelaavat 30:n tai 60:n hertzin kuvataajuudella.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3859 : 23.04.2021 07:35 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Halossa en itsekään ollut kovin vaikuttunut korkeammasta kuvataajuudesta. Niissä peleissä on myös aivan järjetön määrä tähtäyshelpotusta, minkä takia on vaikea arvioida miten paljon oma tähtääminen on todella parantunut 120hz:n ansiosta.

Mutta kuten aiemmin kirjoitin, Dirt femma käänsi kelkan. Peli on itsessään aika keskinkertainen, mutta 120hz tuntuu jumalaiselta ja saa ohjauksen sulamaan käsiin. Kilpailuetu onlinessa on selvä. Tulisipa WRC 9 Gamepassiin kesällä (niin kuin 8 tuli viime vuonna), niin saisi kokeilla simulaatiomaisemmassa ajopelissä tuplasulavuutta. Kehuvat ainakin, että ysi tuntuu mahtavalta pelata 120 freimillä.

Respawn taisi myös ilmoittaa virallisesti, että todella tekevät cross progressiota Apexiin. Hienoa! Tilini ei ole ikuisesti Nintendo Switchiin lukittu, eli voin jatkossa pelata välillä Boxillakin accountilla, johon olen laittanut eniten tunteja.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3860 : 24.04.2021 16:15 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Toivottavasti nämä korkeammat ruudunpäivitykset saavat kunnolla tuulta alleen konsoleillakin. Kun on parempaan tottunut, niin 30 fps tekee suurimmasta osasta pelejä suorastaan pelikelvottomia.

Tuli ladattua PS4 uusiolämmittely Ratchet & Clankista, kun sitä ilmaiseksi tarjoilivat. Olin nähnyt otsikoita 60hz-päivityksestä, mutta sehän koski vain PlayStation 5:sta. PS4 Prolla peli pyörii yhä 30 fps. Ihan sama kuinka paljon karkkia ruudulle tykitetään, kun alkuperäinen PS2-versio näyttää ja vielä kriittisemmin tuntuu paremmalta nimenomaan sulavuutensa ansiosta.

Meinasin ehdottaa rentoa yhteispeluuta tyttöystävän kanssa, mutta annoin suosiolla hänen pelata koko roskan. Katson itse sitten joskus uudestaan, jos PS5 tähän talouteen jostain syystä ilmestyy.

Kymmenen tuntia Yakuza 0:aa takanapäin enkä ole edes vielä läpäissyt neljättä chapteria. Tässä on taas yksi niistä peleistä, joihin saa kyllä halutessaan upotettua useita tunteja sisällön määrän ollessa niin vaihtelevaa ja rikasta. Osa mininpeleistä on toki sellaisia, joita en ehkä tule kokeilemaan kuin muutaman kerran, mutta onhan tämä silti aika hullua. Pelin maailma on kuin revitty suoraan jostakin PS2-ajan videopelistä, mutta silti siellä on enemmän tekemistä ja vaihtelevuutta kuin esimerkiksi avoimen maailman Assassin's Creedeissä. Ennustan, että tällainen tiivis ja sisältörikas pelisuunnittelu tulee olemaan isompi juttu joskus tulevaisuudessa, kun ihmiset alkavat kyllästyä jättimaailmoihin.

On tässä silti eräs aivan järkyttävän kehno puoli, nimittäin pelin taistelusysteemi. Siinä ei ole mitään syvyyttä, minkä lisäksi se on pahimmillaan animaatiosta toiseen hyppimistä. Melkein samanlaista sekoilua kuin jonkin Death Strandingin tai Arkham-pelien vastaava, ehkä hitusen parempi niiden eri taistelutyylien ansiosta.

Itsellänihän näyttää pelikello reilua 40 tuntia, vaikka olen hätäiseen neljännen chapterin vasta läpäissyt. :lol:

Aivan liikaa aikaa käyttänyt kaikkeen ylimääräiseen pyörimiseen. Muutaman kerran olen nollat taulussa tykittänyt Mahjongia, ja samalla esim. kuunnellut pelimusiikkikisan biisejä. Samalla ensikosketukseni koko sarjaan. Kyllä tuota suosiota alkaa ymmärtämään.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3861 : 24.04.2021 18:23 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Toivottavasti nämä korkeammat ruudunpäivitykset saavat kunnolla tuulta alleen konsoleillakin. Kun on parempaan tottunut, niin 30 fps tekee suurimmasta osasta pelejä suorastaan pelikelvottomia.



Tämä. Kuten Scarf ja Ephram yllä kertoivat esimerkkejä, niin omalla kohdalla on tapahtunut sama. Ennen en oikein kiinnittänyt tähän riittävästi huomiota, mutta kun on päässyt 120hz makuun, niin downgraden huomaa helpommin. Hommasin myös uuden luurin 120hz näytöllä ja onhan se ero aivan järkyttävä sulavuudessa. Tää on myös huono asia, koska nyt videoautismi nostaa aina päätään liikkuvan kuvan kohdalla ja nykivät reunat pistävät otsasuonen pullistumaan.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3862 : 25.04.2021 00:20 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Halossa en itsekään ollut kovin vaikuttunut korkeammasta kuvataajuudesta. Niissä peleissä on myös aivan järjetön määrä tähtäyshelpotusta, minkä takia on vaikea arvioida miten paljon oma tähtääminen on todella parantunut 120hz:n ansiosta.

Mutta kuten aiemmin kirjoitin, Dirt femma käänsi kelkan. Peli on itsessään aika keskinkertainen, mutta 120hz tuntuu jumalaiselta ja saa ohjauksen sulamaan käsiin. Kilpailuetu onlinessa on selvä. Tulisipa WRC 9 Gamepassiin kesällä (niin kuin 8 tuli viime vuonna), niin saisi kokeilla simulaatiomaisemmassa ajopelissä tuplasulavuutta. Kehuvat ainakin, että ysi tuntuu mahtavalta pelata 120 freimillä.

Respawn taisi myös ilmoittaa virallisesti, että todella tekevät cross progressiota Apexiin. Hienoa! Tilini ei ole ikuisesti Nintendo Switchiin lukittu, eli voin jatkossa pelata välillä Boxillakin accountilla, johon olen laittanut eniten tunteja.



WRC 9:ä voi tämän viikonlopun kokeilla ilmaiseksi Xbox Live Goldilla ja Game Pass Ultimatella. On kyllä järjettömän responsiivinen ohjaus 120Hz-moodissa. :lol: Melkein voisi ostaa koko pelin, kun on sopivasti alennuksessakin.

EDIT: Ostin Deluxe-version samantien. Eipä tämän jälkeen tee hirveästi mieli pelailla autopelejä 60Hz-kuvataajuudella. Ohjaustuntuma on aivan absurdin hyvä, kun pistää vasemman tatin deadzonen 5%:iin pelin asetuksista ja heittää KontrolFreek Galaxy -tattipidennyksen ohjaimeen kiinni. Kytkimenkin saa padiin mapattua asetuksista (itse pistin kytkimen A:n, ylösvaihdon X:ään, alasvaihdon B:n ja käsijarrun Y:n).


« Viimeksi muokattu: 25.04.2021 01:23 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3863 : 25.04.2021 10:28 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili
Toivottavasti nämä korkeammat ruudunpäivitykset saavat kunnolla tuulta alleen konsoleillakin. Kun on parempaan tottunut, niin 30 fps tekee suurimmasta osasta pelejä suorastaan pelikelvottomia.

Tämä. Kuten Scarf ja Ephram yllä kertoivat esimerkkejä, niin omalla kohdalla on tapahtunut sama. Ennen en oikein kiinnittänyt tähän riittävästi huomiota, mutta kun on päässyt 120hz makuun, niin downgraden huomaa helpommin. Hommasin myös uuden luurin 120hz näytöllä ja onhan se ero aivan järkyttävä sulavuudessa. Tää on myös huono asia, koska nyt videoautismi nostaa aina päätään liikkuvan kuvan kohdalla ja nykivät reunat pistävät otsasuonen pullistumaan.

Tästä syystä kaverinikaan ei ole halunnut 60hz nopeampaa näyttöä ostaa. Pelkää, että sulavampaan kuvaan totuttuaan kaikki muu näyttäisi roskalta. Itselläni tätä ongelmaa ei ole onneksi vielä kovin pahasti tullut.

30 fps tuntuu jotain poikkeuksia lukuunottamatta todella karulta, mutta noin niin kuin muuten joku minimissään 50 fps on minulle aivan toimiva. Toki jossain peleissä saattaa tulla hetkiä jolloin kiivaimman toiminnan keskellä voi laskea tuon allekin, jos ei ole viitsinyt tarpeeksi alas kuva-asetuksia laskea. PC:llä harvemmin täysin staattisia ruudunpäivityksiä näkee, ellei sitä itse jollain tapaa lukota. Itse en ole kokenut tarvetta. Kunhan keskiarvon saa tarpeeksi korkealle, niin matalimmat pudotuksetkaan eivät yleensä ole hirveän pahoja.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3864 : 25.04.2021 15:09 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Pelasin Doomin ja Orin läpi 120fps:llä ja paluu 60fps:ään ei ole todellakaan mikään 30fps--->60fps tyylinen hyppy, mutta ohjauksessa on puolet enemmän lagia ja sen huomaa heti! Tuntuma on ihan selvästi parempi 120 fps:llä. Varsinkin fps-peleissä moni pelintekijä ei tunnu osaavan tehdä kunnollista ohjattavuutta, mutta tuolla asiaa saa ainakin korjattua ikään kuin itsestään jonkin verran.

Tästä päästääkin siihen, että saa nähdä mitä uusien konsoleiden pelien frameratet lopulta ovat, kunhan saadaan varsinaisia next gen -pelejä. Ei yllättäis vaikka palaisivat jälleen kerran 30fps paskaan, jotta saavat vähän hienommaksi ulkokuorta. Vai oisko viimein tullut jotain järkeä tuohonkin touhuun?Huvittavintahan on ollut lukea vuosikausia, miten ihan liian monet pelaajat puolustelevat paskoja framerateja kaikenmaailman foorumeilla ja miten 30fps (johon siihenkään ei usein päästy) on mukamas riittävä. Framerate >>>> kaikki muu visuaalinen krääsä.


« Viimeksi muokattu: 26.04.2021 11:39 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3865 : 25.04.2021 15:47 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Olen pelaillut Titanfall 2:n yksinpelikampanjaa 120Hz ilman minkäänlaista auto aimia, täydellä sensitivityllä, eikä räiskiminen ole ikinä ollut näin nautinnollista ja hauskaa. Kuten Ephramilla Halon kanssa, niin myös Titanfall 2:ssa tuo auto aim korostuu älyttömästi 120Hz-kuvataajuudella. Mihin helvettiin minä auto aimia tarvitsen, kun osuu ilmankin?

Muutenkin näin toisella läpipeluukerralla osaan arvostaa Titanfall 2:n yksinpelikampanjaa vielä entistäkin enemmän. Etenkin Apexin jälkeen, kun tuntee aseet paremmin ja lore-puolikin avautuu ihan eri tavalla. Esimerkiksi Apex Legendsin viimeisimmässä YouTube-teaserissa nähdyn Ashin sain juuri vastaani Titanfall 2:ssa.

Huikeita pelejä, jotka todistavat, että Respawn osaa tehdä räiskintäpelejä paremmin kuin kukaan muu tässä universumissa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3866 : 30.04.2021 21:32 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Series X + Game Pass trilogian neljäs osa on saapunut.

Celeste
Tätä oli kehuttu ja 2d tasoloikkien ystävänä pitihän testata. Ja herranjestas sentään olisi pitänyt testata jo aikaisemmin, koska peli on loistava! Tässä on parhaat 2d tasoloikkamekaniikat ikinä: päällisin puolin todella simppelit mutta vähän Mario Odysseyn tapaan syvyyttä ja kikkoja löytyy erilaisia liikeyhdistelmiä tekemällä. Uskomaton elämys joka vielä kymmenien tuntien jälkeen opetti uusia liikkumistekniikoita. Monesti tuli vastaan tilanne että piti oikein miettiä miten kenttä läpäistään vaikka pelissä on käytännössä vain hyppy ja dash. >_> Myös kenttien gimmickit olivat hyviä ja viimeisen (ilmeisesti alunperin dlc-) kentän laskuvarjosekoilu oli suorastaan nerokas. Vaikeustasoakin piisaa niin paljon kuin haluaa. Viimeinen keräilyitemi(?) aukeaa kun pelaa tuon viimeisen kentän ilman kuolemia. Vertauksena minulla tuli niitä siinä vajaa 4000 ekalla yrityksellä. Loistava peli ja paras 2d tasoloikka Dustforcen ja nintendon klassikoiden ohella. Myös musiikit ovat tässä hyvät. Iso suositus.

Tell Me Why
Vaikka Life is Strange 2 ei ykkösen lailla napannut niin ajattelin tälle kuitenkin antaa mahdollisuuden. (Tämähän on Life is Strange kaikessa muussa paitsi nimessä.) Ja olipa taas enemmän omaan makuun ja myös palautti uskon kyseisen sarjan jatkoon. Nimeomaan se ykkösen ja BtS:n nostalgiahuuruinen tunnelma oli saavutettu + tarinassa varsinkin alkupuolella hyvät käänteet.

Doom (1993)
Ei olisi varmaan ikinä tullut pelattua jos ei olisi ollut Game Passissa. Mitä olisinkaan missannut! Olin aina olettanut että tämä on enintään Wolfenstein 3D (jonka shareware versiota penskana pelasin) vähän hienommilla graffoilla ja että pelin ansiot olisivat lähinnä aikaansa edellä olevassa teknisessä toteutuksessa. Mutta tämähän onkin ajaton klassikko! Pelattavuus on (60fps porttauksessa) sulavaa ja nopeatempoista. Viholliset ja aseet ovat monipuolisia ja pelimekaanisesti mielenkiintoisia. Mikä parasta: kenttäsuunnittelu on timantinkovaa eikä juuri kalpene *vuosia* myöhemmin tulleelle Ocarina of Timelle jonka olen aina olettanut olleen aikansa huipentuma 3d-kenttäsuunnittelussa.

Doom II
Tämähän lähti samantien peluuseen ykkösen jälkeen. Käytännössä samat kommentit kuin siihen mutta hyvien uudistusten lisäksi mukaan on mahtunut myös pari munausta: kokonaisuudessa (pääkampanja + master levels lisäri) on kaksi kenttää joista jouduin kymmenien minuuttien haahuilun jälkeen googlettamaan miten pääsee eteenpäin. Molemmat olivat typeriä juttuja joita tuskin olisin tajunnut vaikka olisin haahuillut tuntikausia. Loppubossiakin sai vähän pähkäillä mutta sen sentään tajusin kun tarpeeksi hakkasin päätä seinään. Lisäksi porttauksen ongelmana on se että kahdessa viimeisessä kentässä (juuri niissä vaikeimmissa) peli kaatui muutaman kerran. Ei paljon naurattanut kun muutenkin pitkä ja vaikea kenttä meni sen takia reisille.

Doom 64 menee myös peluuseen jossain vaiheessa kuten myös kolmonen ja Eternal. Doom (2016) tuli pelattua jo pari vuotta sitten mikä olikin ensikosketukseni sarjaan.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3867 : 02.05.2021 16:47 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Football Manager 2021

Kyllä luit oikein. Hommasin 2000e koneen (jonka hinta muuten korttipulan vuoksi on noussut jo 2700 euroon) ja olen pelannut sillä lähinnä 20 vuotta vanhoja strategiapelejä ja tekstiseikkailuun verrattavaa FM2021. Piti hommata vielä Logitech G502 Lightspeed -langaton pelihiiri, jotta saa ne tekstiseikkailun valinnat naputeltua riittävän nopeasti. Suosittelen, hiiressä on myös FPS pelaajille tärkeä herkkyyden hidastaminen hetkellisesti nappi, jolla voi helposti sniputtaa jonnelta pään irti codissa pitkiltä matkoilta.

Pelihän on SEGAn julkaisema, mikä voi olla yllättävää ellei tunne pelisarjaa. Poikkeaa aika hyvin kaikesta muusta, mitä SEGA tekee. Idea on siis toimia jalkapallomanagerina täysin realistisessa maailmassa oikeilla joukkueilla, oikeilla pelaajilla. Myös suomen sarjat on hyvin edustettuina. Itse aloitin Hongalla -> potkut -> Hakaan -> potkut -> Hifk - potkut ja lopulta ykköseen KTP:hen, jonka nostin liigaan takaisin ja nyt ollaan pari kautta pelattu kärkikahinoissa. Pelissä on valtavasti opeteltavaa, nyt jonkun 100 tunnin jälkeen tuntuu, että hahmottaa perusasiat ja osaa jo hieman hienosäätää taktiikkaa vastapuolen mukaan, niin että tulostakin tulee. Yksittäisten pelaajien treenauttaminen tiettyjen ominaisuuksien parantamiseksi, välien parantaminen valmentajaan, motivoivan palkkamallin luominen jne, pelissä on loputtomasti pieniä yksityiskohtia joita voi viilata tai vastaavasti delegoida vaikka fysioterapeutin vastuulle jos ei itse kiinnosta. Hauskaa miten sitä eläytyy aina pelipäivänä pelin tapahtumiin ja huutelee ruudun tuomareille vittua kun kortti nousee "väärin" puhalletusta.

Sopii hyvin, mikäli jalkapallomaailma ja sen ekosysteemi kiinnostaa, hyvin niche peli siis. Faneille 10/10, muille 1/10. Löytyy gamepassista, joten voi kokeilla "ilmaiseksi".
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3868 : 06.05.2021 15:52 »
Tingle Paavo Jäsen Viestejä: 37 Basaaripisteet: 0 Profiili Pelasin hiljattain läpi suomalaisen puslepelin Puddle Knights. Käytin pelaamiseen ammattilaisten suosittelemaa Nintendo Switch -viihdejärjestelmää, jolla pelinautinto olikin verrattoman välitön käyttäen hyväkseni konsolin uraauurtavaa kannettavuusteknologiaa. Pelin voi lunastaa itselleen myös Valven höyrymyymälästä.

Bakteerikammoinen aatelisen pitäisi kulkea maaliin, mutta matkan katkaisevat kuraiset lätäköt, joille astuminen ei käy arvoon. Onneksi hänellä on kätyrinään ritari, jonka takana viilettävä viitta on sopiva peittämään sotkuiset paikat. Viitta seuraa ritarin perässä, ja ohjattavaa hahmoa vaihtamalla on aika kuljettaa aatelinen liepeiden päältä turvaan. Perusmekaniikat ovat hyvin luontevat, eikä niitä tarvitse pelaajalle erikseen selittää. Kentissä on hyvä selkeä focus ja ne opettavat pelin jipot pikku hiljaa.

Pääkampanjassa maailmoja on kahdeksan kappaletta, ja niistä jokainen esittelee uuden villin idean. Uudet mekaniikat ovat enimmäkseen keinotekoisia, mutta toimivat hyvin vaihteluna. Maailman alussa myös vaikeusaste nollautuu, mikä antaa pelaajalle palkitsevan hengähdystau'on ja tilaa leikkiä uusilla vempaimilla. Kikoista eniten inhosin viitan repimistä. Tämä jekku on käytettävissä jokaisessa radassa, jossa on kaksi ritaria, ja se avaa aivan liikaa mahdollisuuksia. Pelaajaa kiusoittaa koko ajan repiä viitasta pala avuliaaseen kohtaan, mutta ylimääräinen liike tekee radan läpäisystä mahdottoman - ilman että pelaaja saa tästä välitöntä palautetta. Jokainen ruutu, johon kangas repeytyy tekee kartasta erilaisen, mikä tekee mahdollisten liikkeiden määrästä tolkuttoman suuren. Jäinkin pari kertaa kunnolla jumiin, kun olin pyörinyt ympyrää väärin leikatun palan kanssa. Muita vaikeuksia pelin kanssa ei oikein ollut. Mikään läpihuutojuttu ei yksikään rata ollut, mutta pelaamisessa on jatkuva etenemisen tunne. Palaset loksahtavat varsin sujuvasti paikoilleen kun hetken pohtii ja leikkii.

Audiovisuaalisesti peli kaipaisi pientä silausta, vaikka se nyt ei ole pusslepeliltä kaikkein oleellisinta. Maali on vain abstrakti valokeila, jonne päästyä peli vinguttaa kanteleella pari nuottia. Tästä ei jää minkäänlaista saavutuksen tunnetta. Kokonaisuutena pelin ilme on funktionaalinen, joskin laskusiltojen hahmottaminen vaatii useamman hetken. Taustojakin on pari erilaista, mutta ne eivät näy kenttien rakenteessa mitenkään. Vaikka steriiliin puzzleiluun kuuluu panostaa, voisi peli tarjota myös enemmän vaihtelua. Pelasin hiljattain erinomaisen NES:n pulmapelin Solomon's Key 2:n. Siinä oli kenttiä, jotka ensisijaisesti olivat siistin näköisiä pelata, sekä reaaliaikaisia haasteita tarjoavia pomotaisteluita. Lätäkköritareiden kenttäpalikkapakki tarjoaisi mahdollisuuden vaikka hienon sillan tai linnakkeen tekemiseen, mutta ainoat muistettavat radat ovat pari abstraktia kuviota.

Kun pelaamisen makuun pääsee, hurahtaa lätäkköritareiden parissa nopeasti maailma jos toinenkin. Vaikka jotain juttuja jäi hampaankoloon, ne voi kaikki ohittaa indiepelin kehitysajan ja budjetin rajallisuudella. Kehitystiimi ansaitsee siis pelkästään kehuja. Suosittelen peliä puzzlennälkäisille pikku vintiöille :)
moi :)
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3869 : 08.05.2021 03:38 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Huhuh, miltä Resident Evil 8 näyttää PC:llä. 120fps, Ray-tracing tehosteet ja LG:n telkkarilla tykittelin HDR päällä. Tuo televisio itsessäänkin on ollut kyllä 5/5 ostos, joka saa kaiken näyttämään niin hyvältä.  Jälleen yksi peli, mikä räjäyttää HDR:llä pankin, eikä voisi edes kuvitella että voisi pelata millään kusisella PC:n monitorilla tämän jälkeen.

Tuli ekan kerran sellaiset next-gen fiilikset sitten Xbox 360:n aikojen. Niin ja onhan peli itsessäänkin varsin hyvä. Sekoitus Resident Evil 4:sta ja Seiskaa. Capcom pörrää omalla tasollaan tällä hetkellä.

tallennettu
Sivuja: 1 ... 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 ... 140
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines