Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Undertale (Switch): 18.09.2018
  • Wargroove: 01.02.2019
  • Cuphead (Switch): 18.04.2019
  • Ori and the Blind Forest: Definite Edition (Switch): 27.09.2019
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Indie-pelit | Intohimo > raha  (Luettu 12098 kertaa)
Indie-pelit | Intohimo > raha « : 26.01.2018 07:36 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Wikipedia: Indie-videopelit eli indie-pelit ovat videopelejä, joita kehittävät yksityishenkilöt tai pienet ryhmät ilman julkaisijan taloudellista tukea.

Emme siis keskustele siitä, onko jokin peli pikkutarkasti indie, vaan itse tuotteista. Pilkkua saa rakastaa, mutta ei... tajusitte varmaan?




Celeste herättää huomion jo suunnattomalla arvostelumenestyksellään: Metacritic on pysähtynyt tällä hetkellä lukuun 93, samalla kun foorumeillakin ylistetään tätä brutaalin kekseliästä 2D-tasoikkaa. Harkitsen hankintaa viikonlopun aikana. Paasatkaa ihmeessä pelistä, jos se on tutkassanne tai olette jo pelanneet sitä. Ilmeisesti Celeste muistuttaa paljonkin Super Meat Boyta, jota en ole vielä pelannut.

Celeste löytyy nyt periaatteessa kaikilta alustoilta, ja sen saa omakseen parilla kympillä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #1 : 26.01.2018 11:18 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 184 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW

Olen pelaillut tätä viime aikoina. Ehkä markkinoiden happoisin indie-peli tällä hetkellä.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #2 : 26.01.2018 12:22 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 972 Basaaripisteet: 0 Profiili Celeste herätti kiinnostuksen. 20€ hintalappu vähän mietitytti, mutta jos pelattavuutta löytyy alle eurolla tuntia kohti, ei ollenkaan paha.

Indie-peleistä itselleni yksi odotetuimmista jo parin vuoden ajan on ollut Indivisible.






Peli siis yhdistelee metroidvaniamaista etsiskelyä ja tasohyppelyä semi-vuoropohjaiseen taistelusysteemiin, jota monet vertaavat Valkyrie Profilen kaltaiseksi.

Taisteluissa siis pitää aktiivisesti seurata, milloin omilla hahmoilla on tarpeeksi energiaa hyökkäykseen, ja suunnitella comboja vihollisten pään menoksi. Pitää myös olla valppaana vastustajien hyökkäyksille, joiden tekemää vahinkoa voi oikein ajoittamalla lieventää. Eikä tässä seikkailla missään valikoissa, vaan jokaisen hahmon toiminta on sidottu omiin painikkeisiin ja näiden yhdistelmiin.

Lupailtu julkaisuajankohta on tämän vuoden syksy.
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #3 : 26.01.2018 19:49 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 638 Basaaripisteet: 3 Profiili Semipienellä kiiinnostuksella olen seuraillut Joakim "konjak" Sandbergin seuraavaa teosta jo... vuodesta 2011 asti? Silloin kun pelin nimi oli nykyisen Iconoclastsin sijaan Ivory Springs. Noitu Lovesta tykkänneenä luvassa on varmasti herkkua, vaikka genre onkin se tylsähkö puzzle-pohjainen Metroidvania, mitä lähes kaikki tuntuvat suoltavan.



Celesteä olen testaillut sen Pico8-version muodossa joskus aiemminkin. En sitten tiedä miten ovat konseptia laajentaneet, ihan hauskahan se oli, joskin suhteellisen haasteeton.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #4 : 23.08.2018 06:57 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili https://gonintendo.com/stories/316287-gonintendo-interview-gears-for-breakfast-talks-about-bringing-a

A Hat in Time: väitetysti viime vuosien paras 3D-tasoloikka ja rakkauslaulu GameCubelle. Peli, jonka ei pitänyt ilmestyä milloinkaan Nintendo Switchille, niinkuin kehittäjät Twitterissä alkuvuonna kiivaasti ilmoittivat. A Hat in Timea Nintendon alustalle vaativien fanien haaveita ei kuitenkaan haluttu väärin perustein liekittää, sen varalta, jos pelin konversio hyväksyttävästi olisikin osoittautunut mahdottomaksi.

Nyt ollaan pisteessä, että peli on kuin onkin tulossa Switchille, ja sen voisi olettaa löytävän konsolilla hurjan suosion. Lajityyppi täsmää ja juuret täsmäävät. Täällä kirjoittaa ainakin yksi, joka videoiden ja palautteen perusteella hankkii pelin mielellään.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #5 : 18.09.2018 20:51 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Undertalessa parin ensimmäinen tunnin perusteella huumori hersyy, ja pelitilanteet vyöryvät tavavasemmalta, kuin absurdeina aaltoina, jotka eskaloituvat hulvattomaan ja täysin ennalta-arvaamattomaan dialogiin. Kaikkea tätä säestää vieläpä mainio, omintakeinen musiikki.

Ja tässä pelissä saan kerrankin olla niin pasifistia, niin pasifistia ja katsoa, mihin se lopulta minut johtaa. En tiedä mikä edessä odottaa, mutta alun perusteella sen täytyy olla jotakin todella huikeaa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #6 : 13.12.2018 07:19 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili

Grafiikoiltaan fantastisen omintakeinen Gris julkaistaan tänään Steamissa ja eShopissa. Peli on enemmän Kokemus kuin todellisella vaaran tunnulla ladattu tasoloikka tai seikkailupeli. Ennakkotietojen mukaan Gris tarjoaa 3-5 pelituntia. Entäpä uudelleenpelattavuusarvo?

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #7 : 14.12.2018 00:35 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 055 Basaaripisteet: 0 Profiili ^ Näyttää olevan sellainen peli joka pelataan kerran kokemuksen vuoksi ja siinä se.

Luis Alamillan arvostelu:



Tuben standardeilla kohtuu tuntematon tyyppi, mutta yksi omia suosikki arvostelijoita, koska tyyppi ei vedä mitään roolia kuten aivan liian moni muu tubettaja tekee ja arvostelut on varsin perusteellisia.


« Viimeksi muokattu: 14.12.2018 00:48 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #8 : 25.01.2019 07:08 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili

Wargroove julkaistaan 1. helmikuuta kaikille alustoille. Peli tukee heti julkaisupäivänä ristiinpelaamista (Xbox/Switch/PC).

Tässä pelissä on siis tuhdisti strategiaa Advance Warsin hengessä, kenttä- ja välinäytöseditorit, online-moninpeli+jaettu ruutu, 16,99 € hintalappu...


www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #9 : 14.02.2019 13:32 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili

Tämä ei olekaan pelkkä DLC, vaan pikemminkin kokonainen jatko-osa uusine alueineen, kykyineen ja vihollisineen. Peli ilmestyy ensin PC:lle, Macille ja Switchille. Pleikkari ja Xbox seuraavat perässä. Julkaisupäivä uupuu, joten Silksong siintää tod.näk useiden kuukausien päässä. Vähintään.

Vaikka Hollow Knight onkin minulla vielä kesken, eikä se ole kolahtanut ainakaan toistaiseksi ihan niin kovaa kuin joihinkin muihin, on hyvä tietää, että lisää pelattavaa on tulossa, jos HK:sta toden teolla innostun.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #10 : 14.02.2019 15:31 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 108 Basaaripisteet: 5 Profiili Olikin mennyt ohi, että Hollow Knight on pleikkarillakin nykyisin! Laitoin kympin alehintaan ostoon, kokeilemisen arvoinen tapaus varmasti.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #11 : 15.02.2019 07:00 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Dead Cells sai ystävänpäivänä rakkautta:

https://variety.com/2019/gaming/news/dead-cells-update-comes-to-consoles-1203140263/

Lainaus
The most notable new feature is a custom game mode that lets players modify runs the way they want by unlocking/relocking items, making special gameplay adjustments, and more.

The update also removes the game’s mob auto-scaling mechanic. All levels now have a fixed difficulty that affects gameplay depending on which mode the player is on. Things are easier when in 0-cell mode, for example, while players in 3- and 4-cell mode will have to be properly equipped before tackling late levels.

Motion Twin is also introducing some re-balancing changes. The player’s hit points now scale different for the Brutality and Tactic stats, so they will have a lot more HP at higher levels. Electrical weapons will now critically hit when the target is standing in water. Shields no longer grant damage reduction, but parry damage is now increased for many of them. Many mutations have changed as well; people can read the full patch notes here.

Meanwhile, Nintendo Switch owners can look forward to finally receiving the “60 FPS everywhere or death!” update. It took much longer than expected due to technical hurdles, Motion Twin said, “but now runs as smooth as a hot knife through butter.”

Motion Twin on rukannut peliä faneilta saamansa palautteen mukaan isolla kädellä, ja näin yksi parhaista Metroidvanioista on entistäkin ehompi. Pelin tyydyttävä taistelusysteemi on kehittynyt lisättyine yksityiskohtineen, ja jos ei ole jostain syystä tyytyväinen pöytään kannettuun herkkuun, voi omaa pelikierrostaan kustomoida maailman tappiin asti.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #12 : 15.02.2019 09:40 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 011 Basaaripisteet: 14 Profiili Itse ajattelen peliä enemmänkin roguelikenä kuin metroidvaniana.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #13 : 15.02.2019 09:46 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 108 Basaaripisteet: 5 Profiili
Itse ajattelen peliä enemmänkin roguelikenä kuin metroidvaniana.

Genret on aina genrejä, eikä niillä lopulta kauheasti väliä ole. Mutta, for what it's worth, näin olen itsekin käsittänyt.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #14 : 01.03.2019 07:04 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Deltarune loistaa, ehkä vielä kirkkaammin kuin Undertale. Ehkä siksikin, että sen mekaniikat ovat nyt minulle tuttuja, ja pääsen nauttimaan niistä ilman minkäänlaista opetteluvaihetta heti, kun peli käynnistyy – ja millaisella tempulla se sen tekeekin... Audiovisuaalisesti peli on myös aiempaa hienompi, sisältäen värikkäämpiä ja tunnelmallisempia taustagrafiikoita, musiikin ollessa yhtä jumalaista kuin Toby Foxin ensimmäisessä pelissä, jonka kehityksen aikana hän saikin idean Deltaruneen – pelit linkittyvät toisiinsa anagrammia syvemmällä tasolla, vaikka niiden kehittäjä ei puhukaan varsinaisesti esiosasta tai jatko-osasta.

Alalla, joka on täynnä silmitöntä ahneutta, tuntuu melkein rikolliselta saada pelata täysin ilmaiseksi Deltarunea (ei mainoksia, ei loottibokseja, ei mitään), jota Fox on kehittänyt viimeiset seitsemän vuotta. Tämä on toki vasta ensimmäinen palanen, mutta silti.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #15 : 07.03.2019 06:40 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili https://wargroove.com/qol-1-2-0-patch-out-tomorrow/

Paljon puutteita paikkaava ja QoL-ominaisuuksia Wargrooveen tuova 1.2-päivitys on nyt ladattavissa peliin, sisältäen mm. parannetut vaikeustasot ja checkpointit.

Vieläkään ei taida olla mahdollista pelata 2vs2-matseja niin, että kahdestaan voisi samalta konsolilta pelata onlinessa. Tämä tosin antaisi taktisen edun, koska lokaalisti pelaavat saisivat suunnitella siirtojaan kommunikoinnilla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #16 : 07.03.2019 08:11 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 781 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW PC-pelaajat! Jos Tangledeep kiinnostaa niin sen saa tällä hetkellä humblebundlesta "Pay-what-you-want" hinnalla. Jotain muitakin pelejä samassa bundlessa, mutta itseä todellakin kiinnosti ainoastaan tuo yksi.

https://www.humblebundle.com/games/humble-indie-bundle-20?hmb_source=humble_home&hmb_medium=product_tile&hmb_campaign=mosaic_section_1_layout_index_2_layout_type_threes_tile_index_1
Play-Asia
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #17 : 18.03.2019 18:56 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili

Keskiviikkona klo 18:00 kokonainen puolituntinen uusia Indie-pelejä!

Odotatteko näkevänne jonkin tietyn pelin? Laudalla on takuulla indie-eksperttejä, jotka seuraavat tulevia julkaisuja paljon minua haukansilmäisemmin.


Mutta, A Hat in Timen julkaisupäivä olisi kiva kuulla, ja ehkä näemme Hollow Knightinkin jatko-osaakin enemmän? Toivon myös epärealistisesti, että Campo Santo (Firewatch) olisi Valven alaisuudessa kaikessa hiljaisuudessa kääntänyt tälle vuodelle ilmoitetun In the Valley of Godsin Switchille. Sillähän olisi ihan mukavaa taputella Direct...

EDIT: Unohdin kokonaan Enter the Gungeonin viimeisen DLC:n! Hitto, aikataulun puolesta voisi olla ihan mahdollista, että se olisi ladattavissa heti Directin jälkeen. Erityiskohtelu ei olisi mitenkään kummallista, sillä EtG on puhkonut Nintendon konsolilla miltsin, muodostaen sillä luvulla 50% tähän astisista myynneistä.


« Viimeksi muokattu: 18.03.2019 19:02 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #18 : 27.03.2019 06:51 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Edulliset Rogue-liket tuntuvat olevan minulle vähän kuin protskupatukoita kauppareissuilla: niitä tulee monesti ostettua, vaikkei varsinaisesti tarvitsisi. Niinpä napsin eilen eShopin alesta Wizard of Legendsin (11,19 €).



Ensitutustuminen antaa kuvan pelistä, joka on hyvin Diablomainen. Viholliset käyttäytyvät paljon aggressiivisemmin kuin Enter the Gungeonissa, vahinkolukemat ryöppyävät näytöllä, kyvyt jäävät käyttämisen jälkeen jäähylle ja karttasysteemikin on velkaa Blizzardin pelille. Hyvästä ovat lainanneet, ei siinä. Oma hahmo ei myöskään voi tippua kielekkäältä pelkästään juoksemalla huolimattomasti, mutta surkeasti ajoitettu syöksy sen sijaan voi olla kohtalokas. Wizardissa on myös aivan hillittömästi erilaisia taikoja, joita yhdistellä, kunhan ne saa ensin ostettua ja avattua.

Kaksinpeliä pelaamme vasta viikonloppuna, mutta paperilla se vaikuttaa lupaavalta. Pelaaja kakkosta ei kohdella minään toissijaisena apurina, vaan periaatteessa P1:n peilinä, jolla on käytössään kaikki ne kustomointimahdollisuudet, jotka pelissä on jo auki. Toisen pelaajan voi myös tuoda kuoleman porteilta takaisin äksöniin, jos pelaa taidokkaasti.

EDIT:

Hollow Knightin fyysinen versio tulee saataville myös Euroopassa toukokuun 31. päivä.

https://www.lootpots.com/articles/hollow-knights-physical-switch-release-will-hit-retail-stores-in-europe-and-us-27032019/


« Viimeksi muokattu: 28.03.2019 06:55 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #19 : 28.03.2019 09:41 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 108 Basaaripisteet: 5 Profiili Hollow Knightia on itsellä takana nyt sellainen 15+ tuntia, ja olen nauttinut pelistä todella paljon. Kuten laudalla on moneen otteeseen todettu, ohjaus ja taistelu tuntuvat todella terävältä ja pomotaistelut ovat hyvin suunniteltuja. Peli myös nostaa vaikeustasoa/scopea melkoisen sopivaan tahtiin. Kartta aukeaa alun jälkeen vauhdilla, ja ainakin mulla on aina ollut selkeästi tutkittavia paikkoja jäljellä muualla, kun jossain on noussut seinä vastaan. Tutkimisessa on kyllä auttanut se, että otin heti vahvasti karttatyökalut käyttöön ja olen suht. pedantisti merkkaillut kartalle paikkoja/salaisuuksia, joihin en ekalla näkemällä vielä pääse käsiksi. Näin olen muistanut mennä uusien kykyjen tullen tsekkaamaan tilannetta uusiksi.

Pidän myös pelin tunnelmasta sekä tummanpuhuvaa ja lapsekasta kuvastoa yhdistelevästä tyylistä, eikä vihollisdesign itsellä aiheuta puklarefleksiä, vaikka (tarkoituksellisen) nukkavierua onkin. Kaiken kaikkiaan ehdottomasti yksi lempi-indieitäni koskaan, so far, ja ehkä koukuttavinta pelattavaa tässä tyylilajissa sitten Rogue Legacyn. Jos/kun riemua riittää loppuun asti, hyppään oikein innolla myös tulevan DLC:n pariin.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #20 : 28.03.2019 21:44 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 972 Basaaripisteet: 0 Profiili Hollow Knight jätti kyllä lähtemättömän jäljen itseeni. Suuri kiitos siitä on toki huippuunsa hiotulla pelttavuudella, mutta vielä enemmän pelin tunnelmalla sekä maailma- ja hahmodesignilla, vaikka uskon että monia saattaakin ärsyttää ötöjen hölötykset, itse en muista milloin viimeksi olisi pesoonalliset ja sympaattiset hahmot näin vaikuttaneet itseeni (ehkä Wind Waker viimeksi). Ei kauhean moni peli luo muistoja, jotka tuntuvat puoli vuotta läpäisystä aiheuttavan samanlaisia nostalgiavärinöitä, kuin ne parhaat pelit lapsuudesta.

Ehkä ainoaa miinusta mitä voisi antaa, on aika ajoittain ehkä vähän liian randomin tuntuinen ja hiomaton kenttäsuunnittelu, mutta jokainen alue on silti niin tunnelmallinen ja uniikki, että annetaan vähän anteeksi.

tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #21 : 05.04.2019 17:06 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili

Dodge Roll toimittaa! EtG:n viimeinen (ja ilmainen) DLC on nyt ladattavissa kaikille alustoille. Koiraa voi paijataaaaaaa!

Pelissä on käsittämätön määrä sisältöä ja uudelleenpelattavuusarvoa hintaansa nähden, ja ostin sen vielä alennuksesta vajaalla 8 eurolla. Mitä Dodge Roll seuraavaksi tekeekään, on helppoa seistä heidän takanaan heti julkaisussa.

Olen pelannut tätä lähinnä co-oppina, emmekä ole onnistuneet kertaakaan kaatamaan tason 5 bossia. Muistaakseni kaksi kertaa olemme päässeet sitä yrittämään. Tämä DLC tuo myös tasapainotusta ja Switch-optimointia, joka houkuttaa kokeilemaan peli enemmän yksinkin. Varmaan jo tänä iltana runi. Tai kaksi. Tai kolme.  ;D

EDIT: Yksi tämän sukupolven parhaita pelejä, eikä edes tarvitse sanoa mitään "jos vain indiet lasketaan" -shaibaa. Ja pelin voi hankkia ilmeisesti kokonaisena ja täydellisenä julkaisuna kesäkuussa fyysisenä versiona Switchillekin. So good!


« Viimeksi muokattu: 05.04.2019 22:26 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #22 : 06.04.2019 10:13 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 892 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


Dodge Roll toimittaa! EtG:n viimeinen (ja ilmainen) DLC on nyt ladattavissa kaikille alustoille.

EDIT: Yksi tämän sukupolven parhaita pelejä, eikä edes tarvitse sanoa mitään "jos vain indiet lasketaan" -shaibaa.

Eikä tarvitse sanoa myöskään tuota "yksi tämän sukupolven", riitää "yksi parhaita pelejä". Huikea peli.
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #23 : 06.04.2019 11:25 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Menin tänä aamuna Gungeonissa kerroksen 5 läpi! Pelasin yksin, joka tuntui omituisesti helpommalta kuin co-oppina. Liekö syy se, että kaikki tavarat saa itselleen, ja ruudun tapahtumiin on helpompi keskittyä soolona. Päivitys on voinut myös helpottaa peliä jonkin verran, tai sitten minulla oli hieman tavallista enemmän säkää, sillä sain haltuuni todella hyvät tavarat, jotka tuhosivat kaksi viimeistä bossia hyvin, hyvin nopeasti. Perushuoneissa vihreitä, seinästä seinään kimpoilevia kilpikonnankuoria viskellyt ase oli huvittavan tehokas, liekö se yksi uusista DLC-aseista? En ollut ainakaan ennen nähnyt mokomaa. 

Tämähän on kuitenkin vasta ensimmäinen lyhyt askel, jos pelistä haluaa nähdä aivan kaiken. Nyt voikin keskittyä kokoamaan menneisyyden tuhoavaa luotia, kun Dragun on ensimmäistä kertaa kaadettu menestyksekkäästi. Uusia hahmojakaan peli ei työnnä syliin, ne on ansaittava! :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #24 : 06.04.2019 11:59 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 408 Basaaripisteet: 4 Profiili


Dodge Roll toimittaa! EtG:n viimeinen (ja ilmainen) DLC on nyt ladattavissa kaikille alustoille.

EDIT: Yksi tämän sukupolven parhaita pelejä, eikä edes tarvitse sanoa mitään "jos vain indiet lasketaan" -shaibaa.

Eikä tarvitse sanoa myöskään tuota "yksi tämän sukupolven", riitää "yksi parhaita pelejä". Huikea peli.



Voisi itsekin napata pelin, kun kerran puoli-ilmaisena tuota myyvät.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #25 : 06.04.2019 15:56 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 892 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


Dodge Roll toimittaa! EtG:n viimeinen (ja ilmainen) DLC on nyt ladattavissa kaikille alustoille.

EDIT: Yksi tämän sukupolven parhaita pelejä, eikä edes tarvitse sanoa mitään "jos vain indiet lasketaan" -shaibaa.

Eikä tarvitse sanoa myöskään tuota "yksi tämän sukupolven", riitää "yksi parhaita pelejä". Huikea peli.



Voisi itsekin napata pelin, kun kerran puoli-ilmaisena tuota myyvät.

Tässä vähän mietteitäni pelistä toisesta threadista, (en tiedä minkä verran nuo helpottavat / tasapainottavat patchit ja sisältöpäivitykset ovat muokanneet peliä, sillä en ole palannut pelin äärelle (aikomuksena on kyllä) kirjoituksen jälkeen, joka on muistaakseni viime kesältä):

Enter the Gungeon

Ostin pelin jo muistaakseni lähemmäs kaksi vuotta sitten alennusmyynnistä, kun luin kehuja ja vaikutti sellaiselta, joka saattaisi kolahtaa, kun pidän twinstickeistä ja vähän bullethell-tyylisistäkin peleistä. Pelasin silloin tutoriaalin ja yritin muutamia kertoja, mutta alkoi turhauttaa, kun roguelike-tyyliin jouduit aina aloittamaan alusta. Tuntui, ettei tätä jaksa, mutta toisaalta jotain kiehtovaakin siinä oli. Jätin hautumaan ja ajattelin, että kyllä mä vielä joskus pelin pariin palaan.

Pari kuukautta sitten palasin pelin pariin ja onneksi palasin. On nimittäin niin jäätävän hyvä ja koukuttava peli, etten olisi ikinä uskonut kuinka pahasti tästä koukutun. Pelasin ennen tätä toista roguelike(-lite)-peliä, Flinthookia (loistava peli sekin, mutta ei Gungeonin tasoinen lähellekään). Siinä sain aivot väännettyä uuteen asentoon , jonka tämä genre vaatii, eli ettei aina uudelleen aloittaminen enää vituttanut, vaan oikeastaan päinvastoin, sitä aina odotti, kuinka selviää haasteista, kuinka pitkälle tällä kertaa pääsee, millainen runi tästä tulee.

En keksi pelistä juuri mitään kritisoitavaa. Hienoa, miten pelissä pystyy kehittymään jatkuvasti ja miten pitkään runit pysyvät vaihtelevina. Alkuun tuli myös  mieleen ihan samantyyliset fiilikset kuin ekaa Zeldaa tai LttP:tä pelatessa. Enpä muista, että mikään nykypeli olisi 15 vuoteen ainakaan saanut sitä aikaan, että oikeasti tulee se sama tunne kuin silloin lapsena pelatessa. Seikkailun fiilis tuntemattomaan ja oikeasti mahtava mystinen tunnelma. Sitten myöhemmässä vaiheessa peli kehittyi omien taitojen hiomiseen ja tietynlaiseen suorittamiseen ja sekin oli yhtä mahtavaa. Varmaankin 150-200 tuntia tuli yhteensä mittariin. Jotkut pelaavat ilmeisesti tuhansia tunteja tätä, mutta itselleni tuli tässä vaiheessa kylläinen olo. Ilmeisesti vielä muutamia salaisuuksia jäi näkemättä ja kokematta. Ja unlockattavien hahmojen menneisyyksiä en enää avannut, meni tuon toisen avaamisessa sen verran hermot, että tarvii ainakin vähän taukoa pelistä.

Graafinen tyyli miellyttää. Musiikit, toisin kuin ehkä kuvittelisin, jos vain kuuntelisin soundtrackia ennen pelin pelaamista, ovat järkyttävän hyvät kauttaaltaan, tukevat pelin tunnelmaa todella hyvin. Hubi, josta lähdetään gungeoniin, tuo oman fiiliksensä peliin. Vihollisuunnittelu, gungeonin eri kerroksien audiovisuaalinen toteutus ja vihollisten asteittainen vaikeutuminen, kaikki pomot, kaikki miljoonat itemit ja aseet ja niiden luoma gameplay, jossa aina joudut improvisoimaan tilanteen mukaan mitä satut saamaan, eri NPC:t joita pelastat, kaikki pienet mekaniikat ja systeemit cursesta arkkujen avaamisiin tai hajottamisiin ym. Kaikki tuntuu jotenkin niin täydellisesti suunnitellulta ja toteutetulta. Järkyttävän kova peli.

Tämä pari kuukautta meni kyllä kuin sumussa pelin parissa. Jatkuvasti mielessä, jatkuvasti teki mieli pelata. Ehkä ihan viimeinen viikko meni pakkopullaksi, kun tapojeni vastaisesti aloin grindata puuttuvia trophyjä, jotta saisin platinan, pari hölmöä trophyä nimittäin oli. Nythän peliin on juuri tulossa ilmeisesti aika laaja ilmainen päivitys, eiköhän se pidä tarkastaa jossain vaiheessa.

Kyllä tämä on ihan parhaita pelejä koskaan. Jos pidät twinstick-shootereista (vaikkei ihan puhdas sellainen olekaan, vähän enemmän harkitsevuutta kuin yleensä genren peleissä, suojan käyttöä ym.) ja roguelike-genre menee alas, niin tätä peliä ei missään nimessä kannata ohittaa.


Tuosta se vaan lähtee koukku etenemään vielä Ephram ensimmäisestä Dragunin kaadosta.
tallennettu
Re: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #26 : 06.04.2019 19:23 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 108 Basaaripisteet: 5 Profiili Pidempään ollut ostoslistalla, ja näemmä tosiaan nyt sopuhintainen, niin laitoin kans ostoon.

Hyvä tovi menee vielä Hollow Knightin kanssa, mutta sen jälkeen tulille Gungeonia.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #27 : 18.04.2019 14:44 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Cuphead ladattu. Unlockautuu todennäköisesti klo 17:00 Suomen aikaa.

Sanokaahan, onko tämä tosiaan niin vaikea, mitä kaikkialla pelotellaan? Luulin myös aiemmin, että Cuphead olisi pääasiassa tasoloikka, mutta leijonasosa pelistä taitaakin olla bosseja vastaan mätsäämistä?
Paljon tätä on joka tapauksessa hehkutettu.

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-cuphead-on-switch-a-flawless-conversion

Nice!

EDIT:

Tämä peli on jotakin aivan muuta... mutta hirrrrrmuisen hyvällä tavalla! Vaikeusaste tuntuu ainakin alussa sopivalta, mutta myöhemmin voin olla asiasta eri mieltä.  :P  

Bossit ja kentät ovat olleet sopivan pituisia, ja vaikka kuolemia tulee, Cupheadissa pääsee jatkuvasti pidemmälle, pelaajan oppiessa tunnistamaan pääkkien kuviot ja ammusten lentoradat. Bossin kaataminen tuntuu myös palkitsevalta, kun suoritus on napattu oppimatkan takaa. Onneksi huonosti reagoivia tai toteutettuja kontrolleja ei tarvitse syyttää mokistaan.

Ulkoasultaan Cup kääriytyy mitä hurmaavimpaan toteutukseen. Penteles, mikä peli.


« Viimeksi muokattu: 19.04.2019 06:59 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #28 : 29.04.2019 07:23 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Grim Matchstick nostikin sitten kertaheitolla kierroksia Cupheadissa! Yritin tätä pirunmoista lohikäärmebossia pääsiäisenä n. 20 kertaa, ja eilen saman määrän. Meni kuitenkin vihdoin läpi, kun kaksi ensimmäistä vaihetta tulivat niin tutuiksi, että niistä tuli läpihuutojuttuja. Onneksi "try again" -napin painamisen jälkeen pelaaja on taas tositoimissa muutaman sekunnin päästä, joten uudelleen yrittäminen ei tunnu turhauttavalta – toisin kuin monessa muussa pelissä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha « Vastaus #29 : 07.05.2019 18:24 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Celeste on vihdoin tarjouksessa Euroopan eShopissa! Taisi siis tullakin yksi ylläriostos lisää tälle kuulle.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines