Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • DOOM Eternal: 20.03.2020
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: DOOM Eternal  (Luettu 3456 kertaa)
DOOM Eternal « : 13.08.2018 06:44 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Jaaaa.... Hep! Hype käyntiin eurogamerin haastattelun siivittämänä!

Lainaus
Will the game launch on Switch at the same time as PC, PS4 and Xbox One?

Marty Stratton: "That's the plan right now; we'll see. We're still a way away from launching but we have made the decision to make Switch a, what we call internally, 'first class citizen'."

<3


Lainaus
So you're developing it internally?

Marty Stratton: No. We're actually working with Panic Button again, but before, we made the game and then we brought it to Switch, and now we are making the game with Switch in mind. It's nice to know the platforms we want to hit up front.

Graphically it sounds like you're doing even more with Eternal but you said it will run at 60 frames per second - on Switch as well?

Marty Stratton: We don't run at 60 on Switch. Doom 2016 didn't run at 60 on Switch, it ran at 30, and really it was no sacrifice to the experience.


Tiedän, että löytyy jengiä, joka on täysin viimeistä kommenttia vastaan. Sitä, jonka mielestä 60fps (no, perus-Xboxilla n. 50 fps) ja DOOM 2016 kulkevat erottamattomasti käsi kädessä. En tiedä, ja kuinka voisinkaan, kun en kokenut pelin kuin Switchillä, mutta sen sanon, että hemmetin nautittavaa sekin oli, varsinkin 1.1.1-päivityksen jälkeen.

Tällä kertaa muuten myös moninpeli kehitetään Id:n sisällä kehityksen ulkoistamisen sijaan, mikä saattaa tietää sitä, että se on laadultaan heti julkaisussa rautaa, toisin kuin DOOM 2016:n moninpeli, joka ilmeisesti nousi kukoistukseen vasta 6.66-päikän myötä. Toivottavasti tukisi myös cross-playta, ja Bethesdan kommenttien perusteella siihen onkin suuri mahdollisuus.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #1 : 10.06.2019 07:30 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili

22. marraskuuta. Uudesta isommasta HUDista on jo valitettu, mutta ehkä sitä voi skaalata? Toisaalta sopii kuin aseen piippu demonin suuhun Switch-pelaajille, sillä DOOM 2016:n HUD näyttää 6,2" ruudulla muurahaisille suunnitellulta.

Uudessa moninpelimuodossa yksi pelaaja ottaa haltuunsa Doomguyn, muiden pelaajien rellestäessä kentälle demoneina ja yrittäen yhteistyöllä pysäyttää "sankarin" maallisen vaelluksen. Tämähän kuulostaa aika paljon Perfect Darkin "counter operative" -pelimuodolta, joka antoi kakkospelaajalle niin ikään ohjat kentän vihujen kontrollointiin. Mielenkiintoista.

Mitä vanhoihin pelimuotoihin tulee, Clan Arenan pitää löytyä listalta. Tämä semi-battle-royale on maistunut, ja hyvin onkin.


« Viimeksi muokattu: 10.06.2019 08:27 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #2 : 08.10.2019 17:53 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Eternal myöhästyy maaliskuulle, ja Switch-versio vielä siitäkin.

Fiiliksissä odottelin pääseväni pelaamaan samaan aikaan muiden kanssa. Hyvä, että hiovat pelin kunnolla, mutta nimenomaan Switch-version myöhästyminen muista on pirun karvasta kalkkia.

Eikä DOOM 64:n tönääminen maaliskuullekaan tunnu mukavalta. Se olisi ollut pikemminkin pieni lohduke Eternalin myöhästymiseen pettyneille.


« Viimeksi muokattu: 08.10.2019 18:26 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #3 : 10.03.2020 06:58 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili Miten Eternal-hype voi? Moniko täällä aikoo ostaa pelin julkaisupäivänä?

DOOM 64 julkaistaan samana päivänä, mikä lievittää vähän NS-pelaajien odotuksen tuskaa. Uusi versio sisältää jopa kokonaan uuden chapterin.

Lainaus
“On our end, persistent players will have the opportunity to unlock a new chapter in the Doomguy’s saga, taking place shortly after [Doom 64’s] original campaign concludes,” James said. “The Mother Demon you defeated in that outing had a sister, and since you’ve been messing up Hell non-stop, she tries to get rid of you by sending you away. If you can make your way back and take revenge, you’ll be rewarded with a bit of lore that fans of both series, new and classic, should enjoy.”
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #4 : 22.03.2020 07:37 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili

Eternal (ja ID 7) on optimoitu hemmettiin ja takaisin: näyttää paremmalta, pyörii paremmin. Ja lukemani mukaan alemman tason PC-kokoonpanot, joilla oli vaikeuksia pyörittää aiempaa DOOMia 60 kuvaa sekunnissa, toistavat Eternalin Ultra-asetuksilla ongelmitta tuolla päivitysnopeudella.

Olen sekä toiveikas että jännittynyt tulevan Switch-version suhteen. Toivon, että saisivat kesään mennnessä sen ulos. Marty Stratton sanoi haastattelussa jokin aikana sitten, ettei viive tulisi olemaan suuren suuri, mutta tiedä sitten miten nykytilanne vaikuttaa asiaan.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #5 : 24.03.2020 08:48 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 687 Basaaripisteet: 6 Profiili Tuli eilen pelattua uutta Doomia (PC-versio Xboxin ohjaimella) muutama tunti ja onhan se ihan järisyttävän hyvältä näyttävä. Helposti hienoin peli mitä olen ikinä pelannut. Next-gen on täällä tänään.

Itse pelinä tosin hiukan takapakkia. Ensinnäkin heti alkuun pitää kirjautua kirottuun Bethesda.nettiin, jotta pääsee edes pelaamaan. Sitten joka väliin isketty tutoriaaleja ja tipsejä, josta valitettu netissä paljon, mutta ne sai disabloitua pois valikoista. Ylipäätään hudeja yms. pystyy säätämään todella vapaasti ja vaihtoehtoja on, joten ulinat niistä on turhia.

Suurimpana ongelma, että pelimekaniikka on vähän ylisuunniteltu ja turhankin "monimutkainen". Panokset, energia ja armorit ovat lopussa koko ajan ja niiden päälle on sitten rakennettu systeemi, että koko ajan joutuu vaihtamaan asetta, käyttämään moottorisahaa, liekinheitintä jne. Sitten kranaatteja, jääpommejja ja ties mitä. Tulee vähän sellainen olo väkisin, että yritetty tehdä taistelusta monimutkaisempaa kuin se voisi olla olla. Haluaisin vaan teurastaa eri aseilla, mutta nyt peli suorastaan pakottaa vetämään koko ajan tuollaista samaa looppia, jotta voi selvitä eteenpäin. Ammu pari panosta, panokset lopussa, joudut tappamaan moottorisahalla että saat panoksia. Yhdestä osumasta energiat vähissä, joten joudut tekemään glory killejä, kun teet glory killejä, saat superversion siitä jne. Kerroksia kerrosten päällä, eikä moottorisaha ole enää silloin tällöinen asia kuten aiemmassa, vaan kirjaimellisesti muutaman sekunnin välein, koska ammuksia ei vaan ole. Ei todellakaan ole mahdollista pelata vain muutama suosikkiaseella, vaan peli pakottaa parin sekunnin välein vaihtamaan, mikä on mielestäni hiukan rasittavaa.

Lisäksi liikkumisessa on ketjukoukkuja, tupla-dasheja, ilmassa leijumisia ja ties mitä härpäkkeitä. Vähemmän olisi ollut enemmän. Myös typeriä juonenpätkiä pitänyt survoa moneen väliin ja kentät ovat tällä kertaa lähes täysin suoria putkia. Kaipa se vuoden 2016 oli liian epämoderni, joten piti survoa kaikkea sontaa päälle.

tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #6 : 24.03.2020 15:19 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 017 Basaaripisteet: 14 Profiili TK tiivisti myös oman kokemukseni hyvin yllä. Liikaa kaikkea härpäkettä ja taistelu on enemmän cooldownien ja menu-ikonien seuraamista, kuin tähtäämistä ja liikkumista. Tutoriaalit rikkovat pelin flown noin minuutin välein. Voi olla, että 2016 DOOM ikääntyy paremmin kuin jatko-osa, vaikka hyvä peli tämäkin on.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #7 : 20.11.2020 07:34 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili https://nordic.ign.com/news/41677/doom-eternal-switch-has-not-been-cancelled-but-is-now-a-digital-only-release

Mietin kahdesti, ostanko peli heti julkaisussa. Varsinkin, jos se on täysihintainen (oletettavasti on). Toki jos portti on loistava, vakaa ruudunpäivitykseltään, sisältää yhtä mainion gyro-tähtäyksen kuin Wolfenstein: Youngblood (paras, minkä Panic Button on toistaiseksi tehnyt), niin silloin himo päästä tykittämään Eternalia handheldinä kasvaa tod.näk liian suureksi.

Pois ei voi laskea myöskään sitä, että tulossa onkin pilviversio, jos natiivi portti on jossain vaiheessa kehitystä osoittautunut mahdottomaksi. Itse en tähän usko, koska id Tech 7:n skaalautuvuus heikommalle raudalle on vielä edeltäjäänsäkin parempaa.

Mutta sentään tässä kuussa vihdoin julkaisupäivä! Laittaisivatpa joulukuussa pelin pihalle.


« Viimeksi muokattu: 20.11.2020 07:46 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #8 : 30.11.2020 17:02 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili

Switch-versio julkaistaan ensi viikon tiistaina!  :o Tulossa yksi konsolin kiehtovimmista porteista.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #9 : 08.12.2020 12:40 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 523 Basaaripisteet: 0 Profiili

Panic Button teki sen taas: rumensi peliä, puolitti ruudunpäivityksen, lisäsi aimo annoksen vaseliinia sekä gimmick-tähtäyksen kasuaaleille ja... who cares! Tänne, tänne, tänne!!! Hirveä himo päästä pelaamaan tätä, mutta yritän vielä malttaa mieleni. Bethesda kun vastaa kysymykseen fyysisestä versiosta sanoilla "not at this time." Olisi komeaa saada peli hyllyyn DOOM 2016:n rinnalle.

Mutta vaikeaa se on, kun koko ajan sormet syyhyävät Liten suuntaan ja miettii, että kohta voisin jo olla paukuttelemassa kammotuksia seinille raskaan metallin raikuessa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #10 : 09.12.2020 17:57 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 944 Basaaripisteet: 1 Profiili Miten paljon helpompaa elämä olisikaan, jos osaisi Epin tapaan nauttia vain puhtaasta sisällöstä. Mutta ei. Aivan käsittämätön ajatus, että voisi pelata Doomia Switchillä, kun on tottunut pelaamaan ultra asetuksilla 100+ ovenkarmia sekunnissa tietokoneella. Grafiikat voisi ehkä äärimmäisessä hätätilanteessa vielä hyväksyä, mutta 30 fps tämän tyyppisissä peleissä (oikeastaan +95% peleistä) on täysin kuolleena syntynyt ajatus. Ei pitäisi totuttaa itseään liian hyvään. :lol:
"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!"
tallennettu
Vs: DOOM Eternal « Vastaus #11 : 09.12.2020 18:48 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 484 Basaaripisteet: 2 Profiili Niinhän se menee että tieto lisää tuskaa. Tuossa kun on tullut ostettua useampi paska telkku putkeen, sitä oikein hämmäistyi kuinka paljon vitutti katsoa niin paskaa kuvaa. Ja vaikka kuinka yritit säätää sitä, kuva vain pysyi paskana ja vitutus kerroin nousi. SD lähetyksiä TV:stäkään ei tule katsottua enää yhtään. Ei vaan jaksa piikittää silmiä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines