Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Destiny 2  (Luettu 6524 kertaa)
Destiny 2 « : 20.05.2017 10:19 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili


Julkaisupäivä: 8.9.2017

Itse en ensimmäistä Destinyä koskaan kunnolla pelannut, mitä nyt muutaman kerran olen päässyt testaamaan kaverilla. Destinyn julkistuksen aikoina hype oli mittaamaton, mutta alkuperäisestä presentaatiosta jäätiin jälkeen aika pitkälti ja peli julkaistiin yksinkertaisempana kuin annettiin odottaa. Tähän taisi vaikuttaa paljolti Bungien sisäiset ongelmat. Mutta ei Destinyä loppujenlopuksi voinut silti huonoksi peliksi kutsua, ja se keräsi itselleen vankan fanikunnan kaikesta huolimatta.

Vaan nyt alkaa vaikuttaa siltä, että Destiny 2 saattaa olla se peli, mitä Bungie halusi ensimmäisen alunperin olevan. Eikä ole mitään syytä epäillä, etteikö heillä olisi nyt visiota, aikaa ja rahaa tehdä pelistä sen hypen arvoisen.

Mitäs laudan Destiny-veteraanit odottavat jatko-osalta? Ainakin sisäinen klaani-systeemi on tervetullut ominaisuus, ja katsotaan jos saadaan laudan oma joukko kasaan jossain vaiheessa.


« Viimeksi muokattu: 20.05.2017 10:28 kirjoittanut Aivis »
tallennettu
Vs: Destiny 2 « Vastaus #1 : 06.09.2017 14:13 »
migge Jäsen Viestejä: 3 146 Basaaripisteet: 0 Profiili Ekaa Destinyä tuli pelattua ehkä vähän vastoin sitä tapaa mihin se oli suunniteltu. Hyvin casuaalisti ja ad hoc -tyyppisesti. Raideja en pelannut kertaakaan, mutta Striket ja muu sisältö jaksoi kiinnostaa joitain kymmeniä tunteja. Ymmärrän että Raidit toimii parhaiten tutulla porukalla kommunikoiden, mutta oma pelityyli ei tähän ole oikein koskaan sopinut. Tykkään pelata silloin itseäni huvittaa. Siksi matchmakingin puute jopa vähän ärsytti Raidien kohdalla.

Mietin tässä nyt toimisiko D2 paremmin kaltaiselleni satunnaispelaajalle, jota ei klaanit aikataulutetut pelisessiot kiinnosta.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Destiny 2 « Vastaus #2 : 06.09.2017 15:21 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 508 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Meh. Muutama vuosi sitten peli olisi iskenyt kohdallani kultasuoneen. Nyt tuttu peliporukka on käytännössä hajonnut, ja olen etääntynyt nettipelaamisesta. Luultavasti ostan silti, sillä pelimekaanisesti jo ensimmäinen Destiny oli täyttä timanttia. Pelaaminen oli hauskaa. Sisältö vain vähän ontui. Kaipa tuota jatko-osaakin tulee pelailtua jonkun verran.

Ymmärrän täysin ratkaisun jättää matchmaking pois raideista, sillä tietyissä vaiheissa ne vaativat ihan oikeasti kommunikaatiota ja jotain ryhmän jäsentä koordinoimaan toimintaa. Vaikka nuo olisivat kunnossa, raideissa oli silti riittämiin haastetta. Virheille ei oikein ollut sijaa.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Destiny 2 « Vastaus #3 : 06.09.2017 16:59 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 139 Basaaripisteet: 5 Profiili Itse korkkasin Destiny 2:n heti puolilta öin eilen. Neljän tunnin perusteella voi ainakin sanoa, että aktiviteettien välillä sukkuloinnin sujuvuus ja tarinan mielekkyys ovat ihan eri tasolla kuin D1:ssä - eritoten jos aivan vanillaan vertaa. Ja kun pelattavuus on edelleen erittäin timanttista ja hiottua, ja uusia kykyjä suhteessa tuttuun on ihan jees määrä, niin eiköhän tähän kolminumeroinen summa tunteja uppoa taas helposti.

Mitä tiimiaktiviteetteihin tulee, niin D2:ssahan matchmakingia on laajennettu. Käsittääkseni jopa raidiin on jatkossa mahdollista hakea seura suoraan pelistä, eli sooloilijoillakin on tsäänssi päästä noiden kuningassisältöjen pariin.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Destiny 2 « Vastaus #4 : 13.09.2017 00:01 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 730 Basaaripisteet: 6 Profiili Kiinnostais vähän hankkia tämä, mutta en tiedä, pystynkö millään tukemaan sitä armotonta dlc, mikromaksurahastuspaskaa, mitä koko peli tulee taatusti olemaan vähän ajan päästä.
tallennettu
Re: Destiny 2 « Vastaus #5 : 04.10.2017 15:57 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 139 Basaaripisteet: 5 Profiili No niin, ensimmäinen 100 tunnin rajapyykki lähestyy ja pääcontentti raidia myöten testattu, joten uskaltaa varmaan jotain pelistä sanoakin.

Tarinamoodi on lyhyt ja hyvin perinteinen. Verrattuna ekan vanilla-tilaan, tämä suoraviivainen lähestyminen teatteri-pahiksineen antaa huomattavasti paremman lähtölaukauksen toiminnalle ja end-gamelle kuin Destiny 1:n eteerinen hortoilu, jossa punainen lanka hukkui välittömästi. Samalla on kuitenkin selvää, että varman päälle pelaaminen on Destiny 2:ssa viety äärimmilleen, eikä yllätyksiä tai erityisen syvällisiä näkemyksiä ole luvassa. Pari ihan oikeasti kiehtovaa ajatusketjua Guardianeista ilman valoa on tarjolla, mutta niihin ei juurikaan pureuduta, koska ampumaan on kiire. Stoorin aikana käy myös heti ilmi, että pelattavuus on juuri niin kultaa kuin aina ennenkin, ja musiikki kuulostaa paremmalta kuin koskaan. Parhaimmillaan Destiny 2 ihan oikeasti nostaa feelsejä pintaan - pääasiassa musiikillisen antinsa ansiosta.

Kaikki kuitenkin (toivottavasti) tietävät, että Destinyssä tarina on vain lähköluikaus, ja itse peli alkaa vasta level 20:n jälkeen. Tässä vaiheessa viimeistään tulee kiitolliseksi tietyistä rakenteellisista uudistuksista, jotka tekevät tehtävien, erikoisaseiden ja tapahtumien grindaamisesta huomattavasti aiempaa miellyttävämpää. Sellaiset pienet ja iänvanhat keksinnöt kuin kartta ja pikamatkustelu tekee Destinyn aktiivipelaajan arjelle ihmeitä.

Samalla alkaa kuitenkin hahmottamaan, kuinka paljon tekemisen paljoutta on leikattu verrattuna siihen Destinyyn, johon olemme viimeisen vuoden aikana tottuneet. Cruciblessa ei pääse toistaiseksi valitsemaan pelimuotojaan vapaasti, päivittäistä tekemistä bountien tai muun muodossa ei juurikaan ole ja ase- sekä varustepoolit tuntuvat hämmentävän pieniltä. Lisäksi planeettoja on hyvin vastaava määrä kuin aiemmin, viholliset ovat kaikki samoja (pienillä uusilla varioinneilla) kuin aiemmin eivätkä kentät ole erityisen suuria. Ikävästi haisee siis se, että selvästi tehty minimipaketti uusiksi, jotta voidaan taas helposti laajentaa lisärien kautta.

Niin, ja se TK:n mainitsema mikromaksuilu. Itseäni vituttaa tasan yksi asia, ja se on yhden käytön shaderit. Aiemmin kerralla koko asun värjänneet tyylielementit ovat nyt varustekohtaisia ja uuden shaderin laittaminen lanaa vanhan manalan maille ikuisiksi ajoiksi. Aivan idioottimainen valinta, joka on johtanut vain siihen, että kaikki vetää harmaissa perusgeareissa ympäri galaksia, kun varusteet kuitenkin vaihtuvat ja päivittyvät tiuhaan eikä shadereitä kannata näin ollen käyttää oikeastaan ikinä. Muilta osin uusittu Eververse ei kuitenkaan haittaa, vaan on jopa ihan kiva. Rahapussinsa kiinni pitävälle säännölliset, satunnaista hupikamaa sisältävät Bright Engramit ovat mukava bonus ja niin haluavat voivat sitten ampua oikeaa kolikkoa uusimpiin tanssiliikkeisiin ynnä muuhun visuaaliseen rojuun.

Raidaaminen on sekin edelleen siistiä. Leviathan on todella erilainen ja erikoisen matemaattinen kommunikaatiokokemus verrattuna aiempiin Destiny-raideihin, mutta mä pidin kyllä siitä silti. Eritoten Calus pomona ja lore world eaterin takana on hemmetin kiinnostavaa - vaikkakin tuttuun Bungie-tapaan tästä loresta ei juurikaan hiiskuta itse pelissä, ellei jaksa koluta kaikkia pikkutehtäviä ja aseiden lore-välilehtiä. Betassa oleva Guided Games -järjestelmä auttaa varmasti jo nyt yksinäisiä susia pääsemään näiden priimacontenttien pariin, mutta jonot ovat pitkiä ja järjestelmästä pukkaavat huumeveikot tuntuvat nopeasti lannistavan kokeneiden tiimien apuintoa - varsinkin, kun kunnon palkkiot puuttuvat.

Summa summarum, jännä tapaus. Aika lentää Destiny 2:n parissa siivillä ja se on edelleen mitä parhain tapa viettää sosiaalista etäaikaa kavereiden kanssa fps-viitekehyksessä. Hyvien uudistusten vastapainoksi Bungie on kuitenkin Taken Kingin jälkeiseen D1:een verrattuna heittänyt hämmentävän paljon hyvää kamaa roskikseen ja tehnyt lisäksi joitakin täysin idioottimaisia valintoja. Verrattuna Destiny 1:een sen julkaisun aikoihin, D2 on ehdottomasti viimeistellympi ja toimivampi kokonaisuus. Verrattuna Destiny 1:n lopulliseen tilaan taas, D2 tuntuu typistetyltä. Kyseessä ei mielestäni ole jatko-osa, vaan reboottaus. Parin kolmen vuoden sisään pelistä kasvaa varmasti jälleen massiivinen paketti laatusisältöä, ja alkukaan ei ole huono - mutta itse olisin toivonut, ettei Destiny 2 olisi vienyt konseptia uudestaan lähtöviivalle, vaan rakentanut enemmän vanhan varaan saavutetun scopen säilyttäen.

(Toisaalta uusille pelaajille nyt on mitä parhain paikka hypätä mukaan. Onhan sekin jotain.)

Mites, oliko kukaan muu lähtenyt kohtalon tielle?
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Destiny 2 « Vastaus #6 : 03.12.2021 11:02 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 139 Basaaripisteet: 5 Profiili Olihan täällä D2-ketjukin! Ja vahvasti on näemmä aikanaan lähtenyt triidi käyntiin.  :lol:

Tulin vain ilmoittamaan, että muiden pelatessa Haloa mulla yksi asia johti toiseen, ja nyt vähän hotsittaisi palata Destinyn pariin pitkästä aikaa. Parin kaverin kanssa tuossa katsottiin eilen pelejä, joita voitaisiin ehkä pelata porukassa, ja siinä sitten kävi ilmi, että D2 jopa heitä kiinnostaa. Itsellä pelitunnit hupeni aika olemattomiin Forsaken-lisäriin panostuksen jälkeen, ja kokonaan peli jäi tauolle heti Shadowkeepin julkaisun jälkeen. Yhdistelmä vähää peliaikaa ja sitä, että ensin Suomen luottopeliporukka siirtyi paljolti PC:lle ja sen jälkeen netistä kaivettu jenkkihöntsäporukka kuivui kans parin kuukauden kivan pelailun jälkeen kasaan.

Noh, otin asiakseni päivitellä pelin ajan tasalle ja katsoa, mitä tässä reilun vuoden aikana on taas tapahtunut - ja onhan sitä. Nopsalla vilkaisulla skeneen D2 tuntuu monien aktiivien mielestä olevan aika hyvässä jamassa juuri nyt, tekemistä ja hyvää lorekontenttia riittää ihan okei, ja seuraava ns. jättilaunchi The Witch Queen saapuu helmikuun lopulla. Eli aika potentiaalinen aika nostaa peli ainakin toviksi takaisin lautaselle.

Näillä saatteilla, jos joku sattuu läpsyttelemään Destinyä edelleen tai saattaisi kans olla kiinnostunut haistelemaan pitkästä aikaa meininkejä, laitelkaahan viestiä. Mitä enemmän edes toisinaan onlinessä olevaa porukkaa löytyy listoilta, sitä mukavampaahan tämä tunnetusti on.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines