Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Windows Vista  (Luettu 10111 kertaa)
Windows Vista « : 27.06.2007 17:55 »
Warpriest Jäsen Viestejä: 11 Basaaripisteet: 0 Profiili XP kaatui viime viikolla ja formatoi koko koneen, jolloin viimein kyllästyin kyseiseen käyttöjärjestelmään ja päätin hankkia Vista Home Preniumin. Nyt olen tutustunut uuteen käyttikseen noin viikon ja voin todeta olevani tyytyväinen ostokseeni. Ovatko muut lautalaiset kokeilleet kyseistä käyttöjärjestelmää ja jos olette niin mitä mieltä olette siitä. Itse voisin näin lyhyen testauksen perusteella kertoa seuraavista kohdista.

+Tyylikäs ulkonäkö.
+DirectX 10 ansiosta voin nauraa pleikka 3:sen grafiikoille, mutta olisihan tämän voinut julkaista XP:llekin.
+Helppo käytettävyys.
+Home Preniumissa on oletuksena kaikkea mukavaa kuten mediacenter (XP:ssä sain vain demon).
+Pääsen käsiksi uusiin peleihin kuten Halo 2:seen ja Alan Wakeen.

-HINTA. Preniumin pelkkä päivityspaketti XP:n omistajille maksoi 240€.
-Syö valtavasti tehoja. Pelkkä käyttiksen pyörittäminen vaatii 500mb RAM muistia. Itsellä tosin on 2gb eli ei se paljoa tunnu.

? XP:n tietoturva oli mitä sattui ja tuskin ongelmaa on korjattu vistan suhteen vaikka microsoft niin väittääkin. Vistan mukana tulee uutena Windows defender, mutta luotan silti mieluummin muiden valmistajien tarjoamiin tuotteisiin.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #1 : 27.06.2007 19:59 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Sanotaanko tylysti, että olen kokeillut enkä kokeile toista kertaa ennen kuin siitä saa puolet pois vLitellä. DX10 ja Vista–onlyt eivät minua sen  pariin saa. Vista–peleistä ei tarvitse huolehtia, koska kellään muulla kuin Microsoftilla ei ole varaa rajoittaa asiakaskuntaansa Vista–pakolla. Microsoft ei edes julkaise mitään minua houkuttelevia pelejä PC:lle.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #2 : 27.06.2007 21:29 »
Warpriest Jäsen Viestejä: 11 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuskin kestää kovin kauan ennenkuin DX10 tulee pakolliseksi kaikkiin uusiin peleihin ja silloin XP:n aika pelikoneen käyttöjärjestelmänä on ohi. DX10:n hyödyt ovat kiistattomat ja sen mahdollistamat grafiikat upeat, mutta kyllä tulee pelaamiselle hintaa kun Vistan ostaa. Microsoft ei ole ainoa joka rajoittaa pelinsä Vistaan, sillä eikös Remedyn Alan Wake ja monet muut ilmesty pelkästään Vistalle. Syynä tähän on juuri tuo DX10, jota ilman koneet eivät jaksaisi pyörittää sen tason grafiikoita. Olen kylläkin edelleen sitä mieltä, että DX10 saisi ilmestyä myös XP:lle, mutta niinhän ei tule koskaan tapahtumaan.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #3 : 27.06.2007 21:54 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Vista on täysi susi. Ja M$ pakottaa valmistajien siirtymään Vistaan väkisin, jonka seurauksena joka toinen kannettava minkä kaupasta ostat ei toimi kunnolla ja akku kestää tunnin. Laiteajureihin ei kannata edes puuttua. Niissä on lähes kaikissa ongelmia...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #4 : 27.06.2007 22:29 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
DX10:n hyödyt ovat kiistattomat ja sen mahdollistamat grafiikat upeat, mutta kyllä tulee pelaamiselle hintaa kun Vistan ostaa. Microsoft ei ole ainoa joka rajoittaa pelinsä Vistaan, sillä eikös Remedyn Alan Wake ja monet muut ilmesty pelkästään Vistalle. Syynä tähän on juuri tuo DX10, jota ilman koneet eivät jaksaisi pyörittää sen tason grafiikoita. Olen kylläkin edelleen sitä mieltä, että DX10 saisi ilmestyä myös XP:lle, mutta niinhän ei tule koskaan tapahtumaan.
En tiedä, mitä DX10–propagandaa sinä olet niellyt pureskelematta, mutta DX10 ei ole todellakaan kiistattomasti parempi kuin DX9. Ainoat oikeat uudet asiat on geometry shaderit ja pienempi overhead. Siinä se.

Alan Waken unohdin. Yksi peli, joka kiinnostaa ja jonka Microsoft julkaisee. Vaikka peli kiinnostaakin, minua ei kiinnosta ostaa Vistaa sen takia.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #5 : 27.06.2007 22:48 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Tuossa uudessa koneessa - kunhan se saapuu - on VHP defaulttina, joten tuomiota sitten. Taitaa tosin nyt olla ensimmäinen kerta, kun siitä kuulee hyvääkin, joten en ole tanssinut alasti kuutamossa uuden käyttikseni tähden. Vaan toisaalta taas, nykytilanteeseen taitaa mikä vain olla parannus...
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #6 : 27.06.2007 23:11 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Itselläni on ollut 32 bittin Vista Home Premium alla vajaa viikon. Uuden koneen kun hommasin, päädyin Vistaan, sillä käyttis oli ostettava joka tapauksessa. Toistaiseksi en ole mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia kohdannut, päinvastoin. Joka ikinen ohjelma, jota olen käyttänyt, on tähän asti toiminut kuten pitääkin. Silti jotenkin tuntuu, että ainakin toistaiseksi pelit pyörivät hitaammin kuin mitä ne XP:llä pyörisivät. Kunnollista vertailukohtaa ei kuitenkaan ole, joten paha mennä sanomaan, kuinka suuri ero on, jos sitä on. 3DMark06 tietää kuitenkin kertoa, että tulokseni ovat hitaimpia kyseisellä kokoonpanolla tehtyjä, oli sitten vakiokellot tai ei. Liekö Vistalla tähän vaikutusta
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #7 : 28.06.2007 02:00 »
lloyf Jäsen Viestejä: 99 Basaaripisteet: 0 Profiili
...päädyin Vistaan, sillä käyttis oli ostettava joka tapauksessa.

Linuxin voi ladata ilmaiseksi. ; )
"That deaf, dumb and blind kid plays by sense of smell"
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #8 : 28.06.2007 02:05 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili
...päädyin Vistaan, sillä käyttis oli ostettava joka tapauksessa.

Linuxin voi ladata ilmaiseksi. ; )

Voihan tuon, mutta voi pelaaminenkin tällöin olla vähän niin ja näin.:)
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #9 : 28.06.2007 02:32 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili
+Pääsen käsiksi uusiin peleihin kuten Halo 2:seen

Vau mikä onnenpäivä.  :( Ihme, ettei Pongia sisällytetty noihin Microsoftin DX10-ihmeisiin.
Voice of The World.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #10 : 28.06.2007 10:54 »
Killerbone Vieras On Halo 2 uusi tietokoneelle joten älä itke ruma lapsi, ota rusina.
Legenda pelit ovat aina uusia. PRKL!
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #11 : 28.06.2007 11:21 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
...joten älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Vau, tuli oikein flashbackina mieleen viime vuosi jolloin olin pari kuukautta töissä päiväkodissa. Siellä tuo letkautus oli eskarien kovassa suosiossa.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #12 : 28.06.2007 17:09 »
Warpriest Jäsen Viestejä: 11 Basaaripisteet: 0 Profiili
+Pääsen käsiksi uusiin peleihin kuten Halo 2:seen

Vau mikä onnenpäivä.  :( Ihme, ettei Pongia sisällytetty noihin Microsoftin DX10-ihmeisiin.
Halo 2:sen PC versio on täysin eri maailmasta kuin joku xboxroska jota konsoli tuskin jaksaa pyörittää ja totuushan on, että mikään konsoli ei pärjää PC:lle kun on kyse räiskintäpelien pelaamisesta.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #13 : 28.06.2007 17:23 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Ehkä jos puhutaan jostain nettiräiskinnästä kuten Counter-Strike, joissa tarvitaan salamannopeita reflekseja ja hyvää hiirtä. Henkilökohtaisesti parhaat räiskintäkokemukseni olen kokenut kyllä konsolipuolella. Kyllä sillä pädilläkin osuu helvetin hyvin, jos sitä osaa käyttää.

Hieman rasittavaa, että porukka dissaa konsoleita räiskintäpelialustoina pelkästään sen takia, että ne ovat konsoleita ja niillä on pädi.


« Viimeksi muokattu: 28.06.2007 17:33 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #14 : 28.06.2007 17:27 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
+Pääsen käsiksi uusiin peleihin kuten Halo 2:seen

Vau mikä onnenpäivä.  :( Ihme, ettei Pongia sisällytetty noihin Microsoftin DX10-ihmeisiin.
Halo 2:sen PC versio on täysin eri maailmasta kuin joku xboxroska jota konsoli tuskin jaksaa pyörittää ja totuushan on, että mikään konsoli ei pärjää PC:lle kun on kyse räiskintäpelien pelaamisesta.

Ahahahahahahah...sori, kolme vuotta vanhassa oleva täysin ala-arvoinen portti ei kyllä kesää tee.

Kai hehkutat meille myös Games for Windows Liven ylivoimaisuudesta?

Alan Waken allekirjoitan kyllä. Se onkin se ainut Vistan vaativa peli, jota varten Vistaa voisi jopa harkitakin. Tarvitaan vaan muutama peli lisää, että olen vaihtamassa uuteen käyttikseen.

EDIT: Enkä ole muuten koskaan nähnyt käyttistä, joka yhtäkkiä vain formatoisi osionsa. Ettet vain nyt puhuisi paskaa?
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #15 : 28.06.2007 17:43 »
Warpriest Jäsen Viestejä: 11 Basaaripisteet: 0 Profiili Games for Windows Live on kaukana ylivoimasesta ja Alan Wake on myös minun odotetuimpia pelejäni, mutta miksi en pelaisi Haloa kunnon grafiikoilla ja tähtäyksellä kun se on nyt minulle mahdollista. Olen pelannut konsoliversion melkein läpi toiseksi vaikeimmalla kun Killerbone kerran raahasi boxin meille. Osaan tähdätä padilla oikein hyvin, mutta mikään nautinto se ei ole. Vaikka hiiri onkin tarpeellisimmillaan juuri mainitussa Counter-Strikessä, niin auttavat salamannopeat refleksit ja lukuisat headshotit kaikissa peleissä.

Mitä tulee XP:n kaatumiseen niin se on tapahtunut minulle kaksi kertaa samalla tavalla. Olin juuri sammuttamassa konetta, kun sähköt katkesivat yhtäkkiä jolloin windows jostain syystä korruptoitui ja jumitti aina kesken käynnistyksen. Kun laitoin Recovery levyni (jota olen käyttänyt noin kymmenen kertaa erittäin hyvällä menestyksellä) kone alusti asemansa ilman lupaa, vaikka normaalisti sen olisi pitänyt korjata windows poistamatta mitään.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #16 : 28.06.2007 22:22 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Games for Windows Live on kaukana ylivoimasesta ja Alan Wake on myös minun odotetuimpia pelejäni, mutta miksi en pelaisi Haloa kunnon grafiikoilla ja tähtäyksellä kun se on nyt minulle mahdollista.
Kunnon grafiikoilla? Oletko sattumoisin nähnyt Halo 2:sta PC:llä? Minä nimittäin näin ne grafiikat jo vuonna 2001. Ehkä laiskin PC–käännös vähään aikaan.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #17 : 28.06.2007 23:20 »
Warpriest Jäsen Viestejä: 11 Basaaripisteet: 0 Profiili
Games for Windows Live on kaukana ylivoimasesta ja Alan Wake on myös minun odotetuimpia pelejäni, mutta miksi en pelaisi Haloa kunnon grafiikoilla ja tähtäyksellä kun se on nyt minulle mahdollista.
Kunnon grafiikoilla? Oletko sattumoisin nähnyt Halo 2:sta PC:llä? Minä nimittäin näin ne grafiikat jo vuonna 2001. Ehkä laiskin PC–käännös vähään aikaan.
Silti paremmat kuin boxin grafiikat.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #18 : 04.06.2008 13:31 »
naadde Phoenix Wright on ehkä mun lempi pelisarja :) Jäsen Viestejä: 4 Basaaripisteet: 0 Profiili Joo no ajattelin ilmoittaa tänne et vista on todellakin huono...
Linux Ubuntu 8.04 on sentää paras ikinä ^^
wine ja cedega = kaikki pelit toimimaa linuxilla ja ne toimii viel hyvin.
Säätöä jos osaa edes pikkusen ni linuxi hakkaa winblowsin iha millo tahansa.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #19 : 04.06.2008 15:43 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili Tietääkö kukaan onko tuossan Vistan SP 1:ssä mitään merkittäviä parannuksia persuversioon nähden. Kuulin jostain ettei se kovin paljoa Vistaa paranna mutta pakko kai sekin on laittaa...
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #20 : 04.06.2008 17:18 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Joo no ajattelin ilmoittaa tänne et vista on todellakin huono...
Linux Ubuntu 8.04 on sentää paras ikinä ^^
wine ja cedega = kaikki pelit toimimaa linuxilla ja ne toimii viel hyvin.
Säätöä jos osaa edes pikkusen ni linuxi hakkaa winblowsin iha millo tahansa.

Huono trolli ja vielä täynnä faktavirheitä. Ja Winblows on yhtä väsynyt heitto kuin M$.

Tietääkö kukaan onko tuossan Vistan SP 1:ssä mitään merkittäviä parannuksia persuversioon nähden. Kuulin jostain ettei se kovin paljoa Vistaa paranna mutta pakko kai sekin on laittaa...

No ei se mitään mullistavaa tuo pöytään, mutta kyllä mä päivittäisin. Pohjatason päivitysten (ajurit, paikat) ja D3D 10.1:n takia vaikka, jos en muuten.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #21 : 04.06.2008 18:10 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Nyt se alkaa...

Vitun Visva ei anna käynnistää Live Messengeriä vaan sulkee sen heti "tietojen suorittamisen estämisellä". No menin asetuksiin ja siellä voi lisätä ohjelmia joita ei estet', mutta "ohjelma ei voi toimia ilman tietojen suorittamisen estämistä" ?? Aika vitun ankeaa kun ottaa huomioon, että kone itse pyysi Mesen asentamista kun käynnistin :lol:

Voihan tän vaihtaa XP:hen?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #22 : 05.06.2008 08:25 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Minulla pyysi myös asentamaan sen mesen heti alussa, eikä toiminut. Latasin sitten suoraan normaalilta sivuilta ja heti pelitti. Yllättävän vähän itsellä ollut ongelmia tuon Vistan kanssa. Oikeastaan ei yhtään mitään. Ylivoimaisesti parasta siinä, että voi hakea tiedostoja välittömästi sillä hakupaskalla, mikä siinä käynnistys-valikossa on. Erittäin käyttökelpoinen, varsinkin kun minun tiedostot ovat yleensä aivan missä sattuu.  :lol:

Fraeon voi todistaa.
tallennettu
Re: Windows Vista « Vastaus #23 : 07.06.2008 13:32 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Kun vaihtaa ensitöikseen Käynnistä-valikkoon klassikkonäkymän, ja karsii muuta turhaa paskaa pois, niin kyllähän tätä käyttää. Lähinnä Vistan innokkuus hoitaa kaikka asiat omin päin tuottaa silloin tällöin kontrollifriikille harmaita hiuksia.

Onko se siis liian helppokäyttöinen?
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines