Heinäkuun lopulla tulisi 2v täyteen ilman autoa. Pitkään se vitutti, mutta nyt siitä on oppinut jo pitämään. Ei sitä ennen tajunnut kuinka helvetin paljon autoa oikeasti käytti ihan turhaan, joka ikiselle parin kilometrin siirtymälle. Ei ihmekään, että kunto oli mitä oli, kun hyötyliikuntaa ei tullut harjoitettua käytännössä lainkaan. Nykyään kolmen kilometrin työmatka taittuu joko jalan tai fillarilla, ja pidemmät matkat kaupungissa bussilla. Eniten kaipailen autoa lähinnä viikonloppuisin, jolloin voisi lähteä helposti kaupungin ulkopuolelle liikkumaan ja matkailemaan.
Olen tulossa suomeen takaisin joskus kesäkuussa, ja tällä hetkellä auton hankinta ei edes houkuttele hirveästi. Osin siksi, ettei tulevasta ole (taaskaan) mitään tietoa, ja toisekseen siksi, että luultavasti lipsuisin pienen siirtymäajan jälkeen takaisin vanhoihin tapoihin, ja alkaisin istumaan kaarassa taas entiseen malliin.
Suomessa ollaan oltu jo jonkin aikaa ja edelleen ollaan ilman autoa. Ja ajatukset auton hankkimisesta suunnilleen edellisen viestin kaltaiset, paitsi että nyt se kaara pitäisi vaan hommata tarpeeseen.
Tympeää hommaa tämä auton etsiminen. Oikeasti haluaisin Toyotan koska luotettavuus on minulle auton tärkein ominaisuus, mutta tein periaatepäätöksen ja haluan auton johon mittaiseni 195-senttinen ihminen mahtuu oikeasti mukavasti istumaan. Eli japanilaiset autot saa melkeinpä ruksia yli. Vag-konsernin vekottimissa tilaa on paremmin, mutta niitä ei meinaa tekniikkansa puolesta uskaltaa ostaa käytettynä. Uutena asia erikseen. Audi/Bmw/Volvo kiinnostaisi, mutta noista minulla on melko kallis mielikuva, enkä ole niihin oikein koskaan perehtynyt. Ranskalaisia autoja nyt ei ole tullut ajateltuakaan vielä.
Tänään kävin koeajamassa Chevrolet Cruzen farkkuna, joka tuntui omalta. Auto oli hyvä ajaa, löysin helposti hyvän ajoasennon ja kaarasta löytyi suunnilleen kaikki varusteet mitä olen kaipaillut. Tekisi mieli tehdä kaupat, mutta kyseinen malli komeilee katsastustilastojen hylsylistan kärkipäässä ja auto piti muutamia sivuääniä koeajolenkillä. Mietityttää, olkootkin että se oli seissyt pakkasessa kuukauden, pikku kitinät voi johtua siitäkin.
Hirveätä säätämistä taas.