Ei tämäkään tapahtunut aivan tänään, mutta...
Eilen tuli neljä (4) viikkoa täyteen täällä saarivaltiossa pelitestaajan duunia maistellessa. Tarkempi toimenkuvahan on lokalisaation laadunvalvonta, mikä tarkoittaa sitä että pelaan suomenkielisiä pelejä, raportoin kielioppi- ja kontekstivirheet ja ehdotan parannuksia. Itse työ on välillä turhauttavaa toimistossa istumista, odotellassa että asiakas korjaisi virheet ja lähettäisi korjatun version pelistä testattavaksi, mutta yleisesti ottaen tämä on hauskaa puuhaa. Ei mitään mitä tekisin lopun elämääni, mutta silloin tällöin irtiottona hoitsun arjesta toimii. Työympäristössa ihmiset ovat mukavia ja toisiaan kunnioittavia, joka on tarpeen sillä täällä on porukkaa eri puolilta maailmaa sönköttämässä englantia toisilleen. Maisemia en ole hirveemmin kerennyt katselemaan, ja ensi viikolla jo kutsuneekin lento takasin Suomeen.
Luonnollisesti en voi sanoa mitään peleistä mitä olen täällä pelaillut, mutta sekä hyvää settiä että ylihypetettyä kuraa on pitänyt pelata. Olen myös päässyt testaamaan next-gen-konsoleita, tai sitten en. ;)
Tälläistä meikäläisen elämään tällä kertaa.
Onkos se paikka jonkun peliyhtiön sisäinen firma vai ostaako muut yritykset kyseisen firman testauspalveluita?