Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: Pelaajalauta toimii taas  (Luettu 14954 kertaa)
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #30 : 06.12.2022 20:39 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Ja jos peleistä haluaa keskustella niin konsolifin on paljon aktiivisempi paikka mitä iotech jossa yleensä joko keskustellaan teknisistä ongelmista kun sillä master race puuceella tippuu framet välillä tai sitten vaan tapellaan siitä onko sony vai ms parempi kuin mitkäkin lapset.
Oikeasti mun nintendo vs sega kinastelut ala-asteella kavereiden kanssa oli parempaa keskustelua mitä techin konsolisota aihe.

Vaikka täälläkin on yleensä se kärjistetty "paskinta ikinä / parasta ikinä" linja muutamalla niin silti kyse on sentään edelleen peleistä eikä jostain vitun fanipoikuudesta.

Ja itsekin olen useasti ihmetellyt tuota aiemmin mainittua vieraiden määrää. Tätäkin kirjoittaessa paikalla on 2 jäsentä ja 82 vierasta.


« Viimeksi muokattu: 06.12.2022 20:45 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #31 : 06.12.2022 22:31 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Techin puolella tahtoo tosiaan useammassakin ketjussa keskustelu mennä sellaiseksi vänkäämiseksi, mutta tietopankkina se on erinomainen sivusto. Löytyy apua moneen pulmaan.

Pelaajalaudalla seuraava milestone voisi olla 100 000 kirjoitettua viestiä. Nyt ollaan vajaan neljäntuhannen päässä. Tuosta kun lohkaisee Epin osuuden pois, niin meille lopuille jäisi vielä parin tuhannen viestin verran urakoitavaa  ;)
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #32 : 06.12.2022 22:47 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Mutta eihän meistä kukaan pääse epin tasolle kun kukaan ei fanita switchia niin paljon  ;D

Jos vakavia ollaan niin mä ainakin kirjoitan aika harvoin sen takia, koska yleensä kirjoitan konsolifinin puolella koska siellä on peleille aiheet valmiina joten sinne voi kirjoittaa suoraan pelin omaan aiheeseen ja kaikki tietää mistä on kyse ja voit vaikka lainata jonkun vanhaa viestiä.

Esim just pari päivää sitten kirjoittelin grid legendsista jota täällä ei varmaan ole kukaan pelannut ja jos olisikin niin mun tarttis joko luoda sille uusi aihe johon kukaan ei varmaan kirjoita yhtään mitään tai sitten kirjoittaa viimeksi pelatut pelit aiheeseen ja muokata koko viesti uusiksi jotta joku peliin perehtymätön olisi perillä mistä edes puhun. Siis olettaen, että tuo edes ketään kiinnostaa.

Tämä on just se noidankehä minkä takia pelaajalehden foorumikin kuoli. Kukaan ei kirjoita, koska kukaan ei ole aktiivinen ja kukaan ei ole aktiivinen, koska kukaan ei kirjoita.
Tosin pelaajan kohdalla moni kyllä kirjoitti uutisiin kommentteja ja mä pari kertaa kommentoin, että foorumilla olisi ihan oma aihekin niille jotta keskustelu ei lopu heti kun uutinen ei ole enää tuore, mutta ei niihin kukaan koskaan kirjoittanut.

Mä oikeasti syytän twitteriä jota niin moni nykyään käyttää ja kaikki paria lausetta pidempi viesti on liian vaivalloinen lukea.
Miten vitussa tuollaisesta alustasta edes on tullut niin suosittu kun merkkirajoitus on samaa luokkaa mitä kännyköissä 90 luvulla joten esim. volition jakaa uuden saints row pelin patch notet tuon takia viiteen eri viestiin.
Ja kaikesta käsittämättömintä on se kuinka jopa eri maiden johtavat poliitikot käyttää tuota enemmän tai vähemmän virallisena tapana viestiä. Mitä vittua.

Johonkin facebookiin sentään voi kirjoittaa vaikka kokonaisen blogin verran tekstiä jos haluaa vaikka ei sitä kukaan sieltäkään lue.
Tämäkin viesti varmaan vaatisi vähintään kolme viestiä twitterissä. Elon tee kaikille palvelus ja sulje koko paska.
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #33 : 06.12.2022 23:55 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili

Mä oikeasti syytän twitteriä jota niin moni nykyään käyttää ja kaikki paria lausetta pidempi viesti on liian vaivalloinen lukea.
Miten vitussa tuollaisesta alustasta edes on tullut niin suosittu kun merkkirajoitus on samaa luokkaa mitä kännyköissä 90 luvulla joten esim. volition jakaa uuden saints row pelin patch notet tuon takia viiteen eri viestiin.
Ja kaikesta käsittämättömintä on se kuinka jopa eri maiden johtavat poliitikot käyttää tuota enemmän tai vähemmän virallisena tapana viestiä. Mitä vittua.

Johonkin facebookiin sentään voi kirjoittaa vaikka kokonaisen blogin verran tekstiä jos haluaa vaikka ei sitä kukaan sieltäkään lue.
Tämäkin viesti varmaan vaatisi vähintään kolme viestiä twitterissä. Elon tee kaikille palvelus ja sulje koko paska.

Jep, Twitter, Tiktok ja muut nopeata dopamiinia tuottavat tuotokset ovat pilanneet ihmisen.

Twitterin kovalla sykkeellä päivittyvät lyhyet viestit puskevat dopamiinia käyttäjän aivoihin. Asensin pitkästä aikaa Twitterin takaisin. Naamakirja ja IG on olleet tuhottuina/deaktivoituina jo pitkään. Tulos 11h twitterin käyttöä viime viikolla. Sairasta. En edes muista mitään merkityksellistä sieltä, kunhan selailin aina kun luurin avasin. Tuon tyyppiset ohjelmat ohjelmoivat aivot kyllä aivan vituilleen. Ehkä poistan koko paskan taas.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #34 : 07.12.2022 00:17 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili Mä taas en ole koskaan käyttänyt twitteriä. Tai no olen mä lukenut jonkun linkkaaman viestin ja paljoa enempää ei edes voinut lukea kunnes se alkaa vaatimaan kirjautumista.
Tuo tosin muuttui kun Elon osti sen joten sain lukea kaiken Hellena Taylorin bayonetta 3 kohuun liittyvän matskun sieltä.
Facebookissa kyllä olen, mutta käyn vain kirjautumis sivulla joka päivä klo.20 jälkeen ja jos siellä ei näy notifikaatiota, että jollain olisi jotain asiaa niin en kirjaudu edes sisään ja muutenkin mun kaveri listalla on vain ihmisiä jotka tunnen ihan tosielämän puolella.
En myöskään lue joidenkin linkaamien uutisten kommentteja, koska ei niistä kuitenkaan mitään fiksua koskaan löydä kun aina siellä on sitä samaa parin lauseen vänkäämistä.

Mulle foorumit on keskustelua varten ja facebook sitä varten jos kysyn kaverilta mitä pelataan jouluna tai jos haluan linkittää jonkun hyvän biisin.
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #35 : 07.12.2022 06:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Mutta eihän meistä kukaan pääse epin tasolle kun kukaan ei fanita switchia niin paljon  ;D

Jos vakavia ollaan niin mä ainakin kirjoitan aika harvoin sen takia, koska yleensä kirjoitan konsolifinin puolella koska siellä on peleille aiheet valmiina joten sinne voi kirjoittaa suoraan pelin omaan aiheeseen ja kaikki tietää mistä on kyse ja voit vaikka lainata jonkun vanhaa viestiä.

Esim just pari päivää sitten kirjoittelin grid legendsista jota täällä ei varmaan ole kukaan pelannut ja jos olisikin niin mun tarttis joko luoda sille uusi aihe johon kukaan ei varmaan kirjoita yhtään mitään tai sitten kirjoittaa viimeksi pelatut pelit aiheeseen ja muokata koko viesti uusiksi jotta joku peliin perehtymätön olisi perillä mistä edes puhun. Siis olettaen, että tuo edes ketään kiinnostaa.

Olenko sitten Switch Man!?  :o :P

Olen aina välillä yrittänyt luoda uusista peleistä aiheita, mutta aika laihoiksi ne tosiaan aina jäävät. Mitä peliä pelasit viimeksi -toimii ihan hyvin, jos pistää lihavoituna pelin nimen viestin alkuun. Toki olisi upeaa, jos jokin laadukas boomer shooter saisi täällä oman topicin niin, että siihen vielä kertyisi kymmeniä viestejä eri kirjoittajilta. Haaveita pitää elämässä olla.  :)

Lurkkaajia taitaa Laudalla olla tosiaan yllättävän paljon. Pelaajalauta saattaa olla kuin se viimeinen vinyylimyymälä Sturenkatu 15:n kulmauksessa; kateellisina katsovat siellä käyviä kultivoituneita pelaajahenkilöitä, mutta kukaan ei uskalla astua sisään tähän hämärään maailmaan.  :P
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #36 : 07.12.2022 12:58 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Kai siellä vaan ns. "kolkutellaan" kun tuota vierailija määrää miettii. Eli botit kiertää verkkoa ja yrittää löytää haavoittuvuuksia. Ei kai tuo kuitenkaan näe muuta kuin että kuinka monta kertaa sivu on ladattu ilman sessiota tietin ajan sisällä tms.

Twitteri on itsellekkin ollut aina vähän erikoinen paikka. Dataa on vain niin saatanasti. Yritin käyttää sitä, mutta sitä pitäisi käyttää ihan jatkuvasti että siitä saisi sen irti mitä pitäisi. Eli joo, itse en ole oppinut ikinä "surffaamaan twitter aallon harjalla" niin kuin pitäisi.
Insta ja Face on jonkin verran käytössä. Niitä vanhakin osaa käyttää  :lol:
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #37 : 07.12.2022 13:17 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Fraeonin blogipostaus Twitteristä ei ole vikavalasta lukuunottamatta vanhentunut päivääkään, ja viimeaikaisen uutisoinnin perusteella tekninen velka kasvaa siinä määrin, että kohta sekin lienee taas arkipäivää. :lol:
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #38 : 10.12.2022 23:06 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Pyörin testiksi eri puolilla sivustoa, ja oman profiilin My files -osio näyttää olevan rikki. Muuta toimimatonta en äkkiseltään löytänyt.
Tämä ongelma on nyt korjattu.

Lanttu avuliaasti ilmoitti, että Pelaajalauta oli ollut muutaman päivän nurin. Kiitos ilmoituksesta!

Sivusto oli lakannut toimimasta, kun palvelinylläpitäjä edelleen päivitti palvelimen PHP-version versiosta 7.4 versioon 8.0. Tämä tapahtui 28.11.2022 klo 20:00. PHP-päivitys aiheutti uusia muutostarpeita koodiin, koska uudempi PHP-versio poisti tuen tietylle vanhentuneelle syntaksille. Tein syntaksinkorjauksen pikaisen vanhentuneen syntaksin etsimisen pohjalta.

Voi olla, että jotkin sivuston näkymät tai toiminnot eivät vielä toimi oikein. Mutta perustoimintojen pitäisi kuitenkin toimia. Teen lähipäivinä perusteellisemman syntaksinkorjauksen koodiin. Jos havaitsette toimimattomia näkymiä tai toimintoja, pyydän ilmoittamaan tähän ketjuun tai Ilmoituksia, bugeja ja parannusehdotuksia-ketjuun. Tyypillisin ongelmien ilmenemismuoto on, että selaimeen tulee näkyviin täysin valkoinen sivu, jossa ei lue mitään.
Just töissä tullut kirottua sovellusylläpitäjiä, jotka on viime tipassa liikkeellä näiden sovellustensa päivittämisien kanssa. ;D
Kai katoit samalla että pelaa myös 8.1:n kanssa? Vuoden päästä on 8.0 liipasimella. https://www.php.net/supported-versions.php
Kiitos tästä PHP 8.1 huomiosta. Kirjoitan nykyään toisilla ohjelmointikielillä kuin PHP:llä, joten ei tule kauhean hyvin seurattua enää PHP-uutisia. Ylläpidän kyllä joitakin muitakin PHP-pohjaisia sivustoja, mutta ne on mun omilla palvelimilla, joilla on Debian Linux. Debianissa mennään vielä PHP:n versiolla 7.4. Joten tuli sikäli puskista tämä Kapsin PHP 8.0 -päivitys.

Päivitin kehitysympäristööni tuoreimman PHP-version eli 8.2:n ja testailin kehitysversiota Pelaajalaudasta sillä. Mikään ei mennyt rikki sen kanssa, mutta joitakin deprekaatiovaroituksia tuli kyllä liittyen tulevaisuudessa poistuvasta tuesta joillekin vanhentuneille asioille. Modernisoin koodin niiltä osin. Pelaajalauta on nyt siis valmiiksi 8.2-yhteensopiva, josta voi olla hyötyä, kun palvelinylläpitäjä päivittää PHP:tä versiosta 8.0 eteenpäin.

Jostain syystä en ollut viime vuonna lisännyt itselleni sivustomonitorointia, joka hälyttäisi automaattisesti, jos Pelaajalauta lakkaisi toimimasta. Laitanpa nyt monitoroinnin toimintaan, jotta saan jatkossa nopeammin tiedon, jos jotain häikkää tulevaisuudessa ilmenee.
tallennettu
Re: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #39 : 15.05.2023 14:04 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW "Sivustoa selaa juuri nyt 176 vierasta ja 1 jäsen."

Onks täällä aina normaalisti näin paljo vieraita? Vai kenties jotain botteja?
Play-Asia
tallennettu
Vs: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #40 : 15.05.2023 15:52 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Aina se luku on suhteellisen korkea. Veikkaan botteja, tai sitten ollaan suositumpia kuin tiedämmekään.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #41 : 16.05.2023 09:28 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Yleensä luku on kai ollut jotain 20-50 vierasta, toi on poikkeuksellisen paljon.
tallennettu
Vs: Re: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #42 : 16.05.2023 15:02 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Yleensä luku on kai ollut jotain 20-50 vierasta, toi on poikkeuksellisen paljon.
Jaa, aina kun itse sitä vilkaisen niin jotain 70-200 vierasta. Tälläkin hetkellä 210.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: Pelaajalauta toimii taas « Vastaus #43 : 16.05.2023 20:26 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili No sitten määrä kasvanut reippaasti siitä kun viimeksi tarkemmin seurannut.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines