Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Super Smash Bros. Ultimate: 07.12.2018
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Super Smash Bros. Ultimate  (Luettu 11050 kertaa)
Super Smash Bros. Ultimate « : 14.03.2018 07:06 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili Oolrait!



Teaser saapui, ja on aika alkaa pelkäämään miten tämä ei taaskaan vedä vertoja ikisuosikki Meleelle. Viimeksi mainitun fanit ja uuden, casuaalimman ystävät ovat tervetulleita kertomaan toiveistaan.

Smash Bros -historiani on siinä mielessä katkonainen, että vain Gamecuben Melee on todella tuttu. Sitähän pelattiin neljään pekkaan kohtuullisen paljon, Mario Partyjen, Kartin ja Nightfiren ohella. Mainio videopeli, joka ei kuitenkaan roihauttanut rakkautta siinä määrin, että se olisi syöksäyttänyt minut suinpäin jatko-osien syliin.

Brawlin ilmestyessä en vain ollut Smash-tuulella, ja hankinta pitkittyi ja pitkittyi. Peli jäi lopulta kokonaan ostamatta ja tyydyin ottamaan siinä turpaani satunnaisissa kohtaamisissa. WiiU:n Smashia taas olen pelannut sitäkin vähemmän – eli en lähes ollenkaan.

N64-originaalin kohtalo oli myös jäädä konsolin muun moninpelipainotuksen jalkoihin.

Niinpä viime Directin lopetus ei ollut minulle sellainen pommi kuin esimerkiksi viime kesäinen Metroid Prime 4 -teaser. Ei lähellekään. Tulen kuitenkin varmasti palaamaan puoliaktiiviksi-Smashaajaksi ensimmäisen kerran 16 vuoteen! Huh huh, kirjoitettuna tuo luku kuulostaa hurjalta, ja sitähän se onkin.


Toiveita?

Pelimekaniikasta osaan sanoa vain, että toivon sopivaa tasapainoa hauskuuden ja syvyyden välille. Tuskin uutta Meleetä koskaan tulee, ja se on minun puolestani okei. Haluan vain mätkiä silloin tällöin hyvässä seurassa, ja nauraa kun Peach mätkäisee Mariota sateenvarjolla kuonoon, Bowserin väijyessä kiilusilmin taustalla. Kuka ei?

Peliin pari hahmoa ARMSin rosterista. Pliis! Ribbon-tytsy on unelma, mutta myös Twintelle ja Spring Man olisi coolia nähdä.


« Viimeksi muokattu: 27.08.2018 09:16 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros (Switch, 2018) « Vastaus #1 : 08.08.2018 18:19 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili En tiedä pelattavuudesta, mutta on aivan maailmoja särkevän yliampuvan törkeää miten paljon kontenttia uudessa Smashissa on. Siis mitä helkkarin helkkaria? Hahmomäärä hipoo varmaan sataa, kenttiä saman verran ilman variaatioita ja peli tarjoaa vielä hullun soundtrackin; satoja ja taas satoja klassikkobiisejä ja niiden uudelleen sovituksia. En saisi innostua, koska tässä ei voi tehdä Wavedashia, mutta kyllä minä perkele vaan innostun! Ultimate tulee olemaan kaltaisteni likaisten casuaalien peli-illoissa kuumaa kamaa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros (Switch, 2018) « Vastaus #2 : 27.08.2018 09:10 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.verkkokauppa.com/fi/product/9385/kmbkh/Super-Smash-Bros-Ultimate-Limited-Edition-peli-Switch

Limited Edition -pakettia, joka sisältää Smash Ultimaten, GC-sovittimen ja yhden Cube-ohjaimen, saa jo ennakkotilattua, kuin myös erikseen. Esimerkiksi Verkkokaupassa GC-ohjain erikseen maksaa 32,90 €, ohjainadapterin hinnan ollessa 23,90 €.  

Tilasin koko setin, sillä Cube-ohjaimia tulisi muutenkin jossain vaiheessa hankittua.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #3 : 02.11.2018 06:58 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili

Spirit-järjestelmä on hieman kuin Splatoon-kierre sarjaan; se antaa mahdollisuuden hienosäätää hahmoja haluttuun suuntaan. Splatoonissa parempi pelaaja, jolla ei ole mitään kykyjä, pystyy silti voittamaan hikoilematta kehnomman pelaajan kykylaatikot täynnä. Uskon, että Smashissa ominaisuus tehdään samalla tavalla.

World of Light eli Ultimaten Adventure-moodi on loistava juttu, tykkäsin siitä Meleessä paljon. Sisältöä on todennäköisesti hirmuiset määrät, ja siihen kun lasketaan vielä Spirit-keräily...

Varmasti monella takoo silti päässä valtavana kysymysmerkkinä se, miten Nintendo Online handlaa tämän pelin. Mätkintää vaativampaa lajityyppiä ei verkkopelaamiselle ole, sillä pienikin lagi tuhoaa matsin, tehden siitä jopa tuuripeliä. Smashin pitäisi olla Nintendolle verkkopelipalvelun loisteliain tähti, mutta p2p-tekniikan rajoitukset eivät aina toisaalta jätä tonttia suurille ihmeille.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #4 : 02.11.2018 08:44 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 018 Basaaripisteet: 14 Profiili E-sports ei nintendoa kiinnosta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #5 : 02.11.2018 09:15 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 792 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
E-sports ei nintendoa kiinnosta.
Aika vähän noita alle 10-vuotiaiden liigoja on näkynyt.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #6 : 02.11.2018 09:35 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili
E-sports ei nintendoa kiinnosta.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #7 : 02.11.2018 10:55 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 689 Basaaripisteet: 6 Profiili
Jota Splatoon 2 vain vahvistaa. Ei voisi paljoa paskemmin enää toteuttaa.

Nintendo ei ole pelkästään välinpitämätön kilpapelaamisen suhteen, vaan he oikein vastustavat sitä ja tekevät pelinsä tarkoituksella epäsopivaksi sellaiseen. Puuttuu voicechit, järkevät ranked-modet, nettiominaisuudet täysin kustu kerta toisensa jälkeen, umpipaskat serverit yms. Sen lisäksi, että pelejä koitetaan tarkoituksella pitää kaikille "hauskana" ja siitä syystä yliyksinkertaistetaan. Ainoa syy miksi muka ovat sponsorina jossain Evossa ja isommissa Smash-tapahtumissa, että ne ovat helppo paikka markkinoida omaa paskaansa ja tuputtaa mainoksia. Smashissakin lähinnä ratsastavat Smash communityn, yli vuosikymmenen aikana itse rakennetun kulttuurin ja turnaustapahtumien suosiolla, vaikka Nintendolta itseltään ei tullut ikinä mitään tukea mihinkään. Pelaajat itse rakensin kaiken ja kaiken sen kulttuurin ympäri maailmaa, mutta nyt Nintendo vaan hyppäsi valmiseen junaan mukaan.

Nintendon suurimpiin saavutuksiin kuuluu yritys estää Meleen pääsyn Evoon aikanaan, vaikka ollut tapahtuman suosituimpia pelejä kerta toisensa jälkeen, kieltänyt Brawlista tehdyn suositun Project M -pelin pelaamisen eri tapahtumissa, naurettavilla omilla säännöillään järkättyjä markkinointitilaisuuksia joskus harvoin, sekä lähinnä häirinnyt kuppaisilla Splatoon-mainoksilla joka välissä tapahtumien striimejä. Kuka tahansa muu tervejärkinen firma olisi jo ajat sitten tajunnut vetää isomman vaihteen silmään ja rueta järkkämään kunnon tapahtumia Valven ja Capcomin tyyliin, kun pelaajia selvästi riittää hirveän paljon, mutta Nintendo kokee tärkeämmäksi lähinnä paasata, etteivät halua pelaajien pelaavansa pelejään kilpaa. Varmaan hirveän vahingollista. Samasta syystähän Nes-pelejäkään ei voi pelata Switchillä randomien kanssa. Nintendo SUOJELEE meitä.

Uudessakin Smashissa on hahmoja enemmän kuin muissa tappelupeleissä yhteensä, mutta tärkeintähän oli Directin loppuun lähinnä mainostaa, että lisää dlc-hahmoja on luvassa. Ehkä viimeinen asia mitä tämäkin peli tarvitsee. Ei juuri mitään kerrottu nettiominaisuuksista tai miten aikovat tällä kertaa panostaa siihen puoleen, tai ylipäätään muutenkaan mitään järkevää. Tai no kerrottiin, että voi PUHELIMELLA voice chattailla. Aijai, mikä herkku! Näkemättä paskaa.
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #8 : 02.11.2018 16:45 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt kyllä näkyy, että lauotaan mitä sattuu asioista selvää ottamatta. Moni Nintendon peli kyllä kärsii heikosta pohjasta eSportsia varten, mutta Splatoon 2 ei todellakaan tee niin: pelistä löytyy mm. pätevä spectator-moodi ja suora tuki voice chatille LAN-moodissa, ja Nintendo on keskittynyt päivityksissään parantamaan etenkin korkealla tasolla pelaavien kokemusta. Ominaisuudet ovat olemassa nimenomaan eSportsia ja turnauksia varten. Skene kasvaa koko ajan, ja on jo nyt hyvässä lennossa, jos asioita yhtään seuraa: http://www.espn.com/esports/story/_/id/24022327/splatoon-2-community-continues-grow-grassroots-efforts
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #9 : 03.11.2018 14:12 »
bËst Jäsen Viestejä: 246 Basaaripisteet: 0 Profiili Nintendo nyt vain sattuu olemaan asian aloittamisen kanssa semmoiset 10v myöhässä ja maine sillä saralla ei kovin kummoinen oo.

Nintendon yleinen kanta on voinut muuttua, mutta Sakurain oma ideologia pitää Smashit sopivan lapsellisina ei ruoki puhdasta esports -kulttuuria. Tuloksena on ollut hybridi, joka ei miellytä ketään.

Smash4:n kohdalla pelillä oli vahva launchi, pohjaten puhtaasti siihen että Meleen (ja brawlin) pelaajat ovat "väkisin" ilman Nintendon supporttia vieneet sceneä kohti eSportsia. Mutta se nuupahti loppua kohden ja patchaykset vain sotkivat pelin antia. Lisäksi paljon gimmickejä, joista piti varsinkin alkupuolella käydä suunnattomia keskusteluja, että mitkä sopivat eSportsiin.

Ultimatea tullaan pelaamaan compena ja ainakin ekan vuoden kaks se syrjäyttää kestosuosikki Meleetä. Mutta uskon sen kokevan saman laskusuhdanteen kuin Smash4:n: Nintendo ei hallitse eSports-puolen painotusta ja peliä "ei ole rakennettu" saati tulla tuunaamaankaan kilpailulliseksi, näin oletan asian olevan.

Splatoon 2 on piristävä panostus ja sillä halutaan luoda uusi aalto. Mutta kuten sanottua, 10v myöhässä. Ja miksi sen pitäisi olla muilta pois? Faktahan on, että Smash -sarja ON ylivoimaisesti Nintendon suurin compe-scene, jossa Pokemon seuraa tiiviisti perässä RPG-pelien ja Pokkenin muodossa.
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #10 : 26.11.2018 08:27 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili http://www.nintendolife.com/news/2018/11/unlocking_all_super_smash_bros_ultimate_fighters_should_only_take_a_couple_of_hours

Kaikki hahmot saa nopeasti käyttöönsä, mikä on ainakin minun mielestäni hyvä juttu. Moninpelejä vaihtelevalla kontentilla tässä ollaan pelaamassa, enkä halua kuluttaa unlockaamiseen ylimääräistä aikaa – vaikka olihan se toki palkitsevaa saada Meleessä jokin tietty hahmo vihdoin auki. Ultimatessa taistelijat avautuvat ilmeisesti pelattujen matsien perusteella. Ainakin suurin osa.

Pelikaupat näyttävät tarjoavan julkkaripäivänä rajoitetun erän T-paitoja ja steelbookkeja pelin ostajille. Oma suunnitelma tällä hetkellä on suunnata Verkkikseen keskiyöllä, ja napata ennakkovarattu GC-adapteri ja -ohjain sisältävä Limited Edition valmiiksi odottamaan pe-iltaa ja eeppistä Smash-viikonloppua.

10 päivää ja tunnit päälle!

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #11 : 06.12.2018 07:30 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili Onko uusin Smash universumin ultimaattisin videopeli? Arvostelupanna raukeaa tänään klo 15:00 Suomen aikaa.

Verkkokauppaan tuntien päästä. Tuntien!





EDIT:

Olin Jätkäsaaressa vähän ennen puoltayötä, koska ajattelin, ettei digitaalisuuden aikakaudella jono voi kovin pitkä olla. Miten hemmetin väärässä olinkaan! Jonotin kaksi  tuntia, että sain lunastettua varaukseni, eikä minulle tietenkään riittänyt ilmaista t-paitaa tai metallikoteloa. Ihan oma vika, olisi pitänyt lähteä hieman aikaisemmin matkaan.



« Viimeksi muokattu: 07.12.2018 08:44 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #12 : 07.12.2018 12:10 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 018 Basaaripisteet: 14 Profiili Wii U:n Smashia ei tullut pelattua, kun puuttuu kaverit jotka jaksaisivat lokaalisti pelata. Online-palvelut ovat varmasti Ultimatessakin samaa lagista skeidaa kuin aina ennenkin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #13 : 08.12.2018 10:41 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili Online on kuulemma sekä teknisesti että sisällöllisesti surkeassa jamassa tällä hetkellä. Esimerkiksi 1vs1 Rankedia ns. pro-asetuksilla ei ole lainkaan mahdollista pelata randomeita vastaan varmalla tavalla, mikä lienee Smash-veteraaneille märkä rätti vasten kasvoja.

Mutta siinä miten pääasiassa pelaamme – neljän ja viiden hengen lokaaleja mättöjä tavarat päällä - tämä peli loistaa. Variaatioita kentissä, taistelijoissa ja musiikeissa tuntuu olevan lähes loputtomasti, ja kahden minuutin matsit loppuvat aina "no, ehkä vielä yksi" -fiiliksiin. On helppoa hymyillä, kun satun olemaan sitä kohderyhmää, jonka ehdoilla Nintendo on uuden Smashin rakentanut.

Ne pikkujutut: tapa, millä peli hidastuu muutamaksi sekunniksi matsin päättymisen jälkeen, on äärettömän tyydyttävä, varsinkin jos onnistuu tekemään juuri ennen loppua näyttävän liikkeen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #14 : 08.12.2018 10:51 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 898 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Ne pikkujutut: tapa, millä peli hidastuu muutamaksi sekunniksi matsin päättymisen jälkeen, on äärettömän tyydyttävä, varsinkin jos onnistuu tekemään juuri ennen loppua näyttävän liikkeen.

Tekken 7 taisi tuon tehdä ensimmäisenä, tai ainakin siitä olen nähnyt hehkutusta, en aiemmin tuosta ominaisuudesta. Pikkujuttu ja niin simppeli, mutta tosiaan varmasti todella tyydyttävä.
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #15 : 08.12.2018 14:39 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 689 Basaaripisteet: 6 Profiili Online-mode on varmaan huonoin, mitä peleissä on nähty. Jos luulitte että Smash 4:n online-mode oli huono, niin teitä odottaa yllätys.   :lol:
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #16 : 08.12.2018 14:57 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 018 Basaaripisteet: 14 Profiili 2018 paska online Nintendon peleissä ei ole yllätys vaan oletus.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #17 : 09.12.2018 11:16 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili

Keskimääräinen input lag nousee Ultimatessa jäätävään 100 millisekuntiin, mikä on tuplasti enemmän kuin Meleessä. Cube-ohjain adapterin kautta hieman reagoivampi kuin langaton Pro Controller, mutta paino sanalla hieman.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #18 : 09.12.2018 12:18 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 018 Basaaripisteet: 14 Profiili Ei kai sillä party-peleissä ole mitään väliä  ;)

Okei nyt lopetan trollauksen (vai oliko se trollausta), pelattiin eilen smashia toimistolla ja olihan se ihan hauskaa. Nintendo voisi kyllä vetää menut siitä kamalasta Gran Turismo-tyylisestä miljoonan eri nappulan helvetistä Switchimäisempään suuntaan. Kesti aina minuuttitolkulla löytää googlen avulla joku perus ominaisuus sieltä. Samalla kuitenkin muistin nopeasti, että ei tämä sarja ole minulle suunnattu. Kaikki se älytön työ millä hienot graffat ja mahtava musiikki on luotu menee itsellä ihan hukkaan kaoottisen pelaamisen takia. Smash on klassinen "haluaisin tykätä" pelisarja, joka jää kuitenkin aina hyllyyn pölyttymään.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #19 : 09.12.2018 14:03 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 486 Basaaripisteet: 2 Profiili
Keskimääräinen input lag nousee Ultimatessa jäätävään 100 millisekuntiin, mikä on tuplasti enemmän kuin Meleessä. Cube-ohjain adapterin kautta hieman reagoivampi kuin langaton Pro Controller, mutta paino sanalla hieman.
Toihan on.... aika perseestä. Toivottavasti PlatinumGames hoitaa Bayonetta 3:n ulos samoilla prioriteeteillä kuin aikaisemmatkin osat...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #20 : 10.12.2018 07:09 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili
Keskimääräinen input lag nousee Ultimatessa jäätävään 100 millisekuntiin, mikä on tuplasti enemmän kuin Meleessä. Cube-ohjain adapterin kautta hieman reagoivampi kuin langaton Pro Controller, mutta paino sanalla hieman.
Toihan on.... aika perseestä. Toivottavasti PlatinumGames hoitaa Bayonetta 3:n ulos samoilla prioriteeteillä kuin aikaisemmatkin osat...

Vertailuksi: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1C7v7BEygImS6PvLS5U54ulABAnFSkZ4P0fBVqM0opGE/edit#gid=357810280

Street Fighter V (PS4) - 73 ms
Tekken 7 (PS4) - 76 ms
Soul Calibur 6 (PS4) - 90 ms


Zero Suit Samuksesta tuli eilen heti avauduttuaan mun main, ainakin tällä hetkellä. Inkling on myös aivan liian cool, mutta en vielä osaa taistella sillä. Vaatineeko Inkkulinkku jopa oikeaa taitoa satunnaisen nappien räpytyksen sijasta?  :o

Ja jos Laudan sisäiset Battle Arenat kiinnostavat, siirry tänne uhoamaan.


« Viimeksi muokattu: 10.12.2018 07:26 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #21 : 10.12.2018 18:15 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 689 Basaaripisteet: 6 Profiili
menee itsellä ihan hukkaan kaoottisen pelaamisen takia. Smash on klassinen "haluaisin tykätä" pelisarja, joka jää kuitenkin aina hyllyyn pölyttymään.

En pysty millään ymmärtämään, miten kukaan tervejärkinen olento pystyy nauttimaan Smashista tavarat ja stage hazardit päällä, ihan sama miten party-hengessä pelaisi. Se että joku pommi voi ilmestyä tyhjästä naamaan ja tappaa viimeisellä sekunnilla, tai random-paskaa tapahtuu jatkuvalla syötöllä, eikä omalla pelaamisella ole juuri mitään merkitystä. Siinä on default-asetukset Smashissa ja online-modessa. Jopa kuusivuotias tytär pelatessaan rupesi kyselemään, että eikö näitä romuja saa pois päältä, kun kokeili netissä pelata jotain vastaan. Vaikka kyseessä onkin Nintendo, niin silti täysin käsittämätöntä ettei peliä voi pelata järkevästi 1 vs 1 tai 2 vs 2 kaverin kanssa randomeja vastaan, tai hemmetti edes free for all randomeita vastaan ilman, että jatkuvaa paskaa satelee taivaalta.

Input lagi on tosiaan melkoinen pelissä. Esim. C. Falconilla edes takas dashaillessa menee ihan sekaisin, kun hahmo lähtee vasta juoksemaan oikealle, kun on ehtinyt jo ajat sitten painaa sinne ja vasemmalle. Mielenkiintoista kyllä, sillä Nintendo yleensä hoitaa sentään tällaiset asiat todella hyvin. Mutta kuten zoukka sanoi, niin ei tällaisessa party-pelissä sillä ole niin merkitystä.

Yleisesti ottaen peli on silti loputtomasti Smash 4:sta parempi peli, vaikka kyseessä on lähes sama peli pienillä muutoksilla. Siinä missä Smash 4 on täysin pelikelvotonta paskaa, niin tässä muutamilla muutoksilla on saatu huomattavasti paremmin pelittävä peli. Hahmot eivät enää selviä loputtomiin hengissä, vaan tappoja tulee alhaisissakin prosenteissa. Pelin tempo on muutenkin paljon nopeampi kun joka liikkeessä ei ole puolen sekunnin lagia, joten ihan hauskaa pelata joutessaan.

Joka tapauksessa Sakurain on aika saada kenkää Smash-projekteista. Jotenkin sen visio "tuupataan vaan loputtomiin hahmoja ja random krääsää" alkaa olla todella kulunut. Pelissä saisi olla puolet vähemmän hahmoja ja enemmän panostusta järkeviin asioihin.
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #22 : 13.12.2018 12:07 »
saska Jäsen Viestejä: 637 Basaaripisteet: 2 Profiili
Input lagi on tosiaan melkoinen pelissä. Esim. C. Falconilla edes takas dashaillessa menee ihan sekaisin, kun hahmo lähtee vasta juoksemaan oikealle, kun on ehtinyt jo ajat sitten painaa sinne ja vasemmalle.

Vaikka pelissä kyllä input lagikin on ihan tarpeeksi niin tuo keissi itseasiassa johtuu jäätävästä bufferista + meleeseen verrattuna erilaisesta dashimekaniikasta. Itsekkin ensin hämäännyin luulemaan että johtuu vain jäätävästä input lagista.

Eipä siinä, paras smash bros sitten meleen helposti. Olen pelaillut tätä nyt jonkin verran ja parhaimmillaan jopa ihan kivaa.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #23 : 13.12.2018 14:05 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 116 Basaaripisteet: 5 Profiili "Parhaimmillaan ihan kivaa." That's the dream.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #24 : 13.12.2018 15:07 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 065 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse nauroin samaa. "Paras smash meleen jälkeen. Parhaimmillaan ihan kivaa"
Ei tuo nyt kovin iso kehu ole :D
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #25 : 14.12.2018 06:30 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili 1.2.0 julkaistu

Quickplay suosii nyt aiempaa enemmän niitä ehtoja, jotka pelaaja sille syöttää, ja vaikka aikaa matsin löytämiseen voikin mennä aiempaa kauemmin, on tämä varsin hyvä uudistus.

Lähes kaikki onlinessa kohtaamani pelaajat ovat olleet suomalaisia tai ruotsalaisia. Smash näyttääkin poimivan peliseuraa lähempää kuin muut Nintendon online-pelit, ja suodattavan sitä enemmän sijainnin eikä rankin mukaan.



« Viimeksi muokattu: 14.12.2018 11:02 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #26 : 20.12.2018 11:07 »
Anders Helevete Jäsen Viestejä: 116 Basaaripisteet: 1 Profiili Nykyään lähinnä yksin pelaavana täytyy kyllä arvostaa tämän pelin yksinpelitarjontaa. Mulla on pelkästään classicin ja adventuren välillä kertynyt jo melkein 40 pelituntia ja vielä vaikka kuinka monella hahmolla pitäisi vetää classici läpi. Sen jälkeen olis vielä kaikenmaailman spirit boardeja, all-starsia ja onlinea. Tää on kyllä parasta Smashia sitten Meleen.
Pika Pikaa
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #27 : 17.04.2019 06:34 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili

Joker, Stage Builder, Smash World -integraatio... kyllä kelpaa pääsiäisenä ottaa munaa, ja mätkiä!  8)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #28 : 05.06.2019 07:15 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili

Keskellä kuuminta kesää hiki voi haista ja Banjot soida!

Tämän jälkeen Phil Spencer ilmestyy Directissä Doug Bowserin viereen, ja miehet kättelevät.

"Ai niin, oli minulla muutakin."
"Mitäs sinulla siinä, parahin Phil?"
"Master Chief Collection gyro-tähtäyksellä, DKC-peleillä terästetty Rare Replay ja Ori Switchille. Tänä kesänä."
"Tämäpä kiva. Ja me puolestamme annamme teidän kirjautua Liveen konsolillamme, jotta saisimme edes jonkinlaisen verkkopalvelun... tai siis... heh."

PITÄKÄÄ MINUSTA KIINNI, ENNEN KUIN ON LIIAN MYÖHÄISTÄ. 

MYÖHÄISTÄ! ON JO LIIAN! :o
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Super Smash Bros. Ultimate « Vastaus #29 : 02.09.2019 07:26 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 531 Basaaripisteet: 0 Profiili Hahmospekulointiahan rakastavat kaikki, joten jatketaan sillä linjalla:



Eli Fighters Passin neljäs hahmo tullee SNK:lta.

Aiemmin puhuttiin (epämääräisissä kanavissa), että kyseessä olisi naishahmo, jolla olisi myös mecha.

Eilen Sabi vastasi yksityiskeskustelussa Discordissa, että hänen tietojensa mukaan hahmo tulee KoF-sarjasta.

Minkä hahmon Neo Geo -fanit haluaisivat Smashiin?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines