Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Final Fantasy VII (Switch, Xbox One): 26.03.2019
  • Final Fantasy VIII Remastered: 03.09.2019
  • Final Fantasy VII Remake: 10.04.2020
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Aihe: Final Fantasy  (Luettu 26631 kertaa)
Vs: Final Fantasy « Vastaus #60 : 11.06.2019 06:45 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Party like its 99  8)

Nostalgiamittari meni juuri säpäleiksi, sillä kasi on minulle tunnerikkaampi ja muistoisampi peli kuin sen maineikkaampi edeltäjä. Hassua, että tätä kutsutaan "remasteriksi", vaikka grafiikat näyttävät melkein samoilta kuin muissakin PS1-ajan Final Fantasyissä, jotka julkaistiin resoluutioboosteilla nykylaitteille. Hahmomalleille ja etenkin kasvoille on tässä tehty pientä ehostusta. Mutta toisaalta, eihän peli edes välttämättä muuta kaipaa. Tai no, mahdollinen x3-nopeutus tulisi taivaanlahjana nopeuttamaan piiiiitkiä GF-animaatioita, joiden takia pelikello hörppäsi tunnin tyttöineen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #61 : 11.06.2019 09:43 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili FFVIII:n remastered titteli on vitsi. Toi ei ole remasteria nähnytkään. Taas yksi uudelleen julkaisu, ei siis jaksa liikuttaa mihinkään suuntaan.

FVII remake taas.... ei jumalauta kun näytti hyvältä. Ainoa mikä nyt ensireaktiona särähtää korvaan on jatkuva kädestä pitäminen. Hahmo kertoo heti miten pahis kaadetaan. Mitä taikaa käytetään ja koska mennään suojaan jne. Ei tuo nyt itseä ole ennenkään erityisemmin vaivannut, mutta tulee vähän alentunut olo kun peli pitää idioottina.

Mutta yleisesti ensireaktio on kyllä erittäin innostunut. Taistelu tuntuu toimivan ainakin ruudulla ja ovat saaneet materiatkin mukaan. Mikä on aika helvetin hienoa. Mutta täytyy sulatella ja katsoa illalla pätkät uudestaan ;D
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #62 : 11.06.2019 10:06 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili VII Remastered näytti yllättävän hyvältä. Eipä se sinällään ole outoa, kun Square-Enixin käsikirjoittavat eivät voi täysin sekoilla vaan joutuvat edes vähän myötäilemään yli 20 vuotta vanhaa käsikirjoitusta. Tuntuu varmasti tuskalliselta, mutta pelaajathan siinä tietenkin voittavat. Hahmo-design on myös todella uskollista alkuperäiselle pelille ja musiikit kuulostavat käsittämättömän hyvältä. Taistelusysteemi on se suurin kysymysmerkki. Periaattessa kaikki näyttää hyvältä, mutta jaksaako tuota toimintapelimäisyyttä katsella 50 tuntia? Jos syvyyttä riittää...

Square-Enix kykenee parhaimmillaan uskomattomaan audiovisuaaliseen tykitykseen ja kun tähän yhdistetään firman kulta-ajan kässäri design voi lopputulos olla hieno. Ero FFXV:hen (firman huonoin tuotos) on hysteerisen iso.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #63 : 11.06.2019 13:11 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Hieno audiovisuaalinen puoli ei ole ollut Squaren ongelma ikinä. FF13 näytti myös hiton hyvältä ja niin myös tämä.
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #64 : 11.06.2019 17:22 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Jumalauta kun vieläkin vaan nousee kylmät väreet kun tuon uusimman trailerin katsoo ;D Saatana tästä voi tulla parasta 20 vuoteen.

Nobuo Uematsu ansaitsisi tämänkin pelin tuotoista reippaan osan noilla sävelillä. Musiikki todellakin on uskomattoman toimivaa edelleen.

Mitä taisteluun tulee, niin se tasapaino voi vielä pilata koko touhun. Jos menee napin hakkaamiseksi, sitä ei välttämättä kauaa jaksa. Siltikin itseä huolestuttaa enemmän hahmojen vaihto. Onko siitä saatu luonnollinen osa taistelua. Itseen reaaliaikaisten taisteluiden hahmojen vaihdot ei ole ikinä iskeneet. Se vain rikkoo taistelun flown itselle. FFXV:kin tuli pelattua 60h enkä testiä enempää vaihtanut ohjattavaa hahmoa kertaakaan. Ehkä tässä vaikuttaa hahmojen ikonisuus enemmän, eli niitä haluaakin ohjastaa.
Sinänsä kyllä kuulostaisi hyvältä, jos tasapaino ja rytmitys on sovitettu siten, että hahmot periaatteessa iskee perusiskua koko ajan automaattisesti ja pelaaja sitten antaa isommat käskyt. Eli käytännössä se olisi kuten aikaisemminkin, nyt vain seisoskelun sijasta voi tehdä pientä iskua tai blokkausta koko ajan. Voisi toimia. Jos tasapaino ja rytmi on sovitettu oikein.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #65 : 24.08.2019 06:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Toimii. Uudelleen tehdyt hahmot ovat toki aavistuksen liian nukkemaisia omaan makuuni, mutta otan kyllä mieluummin tämän kuin version, jolle ei ole tehty mitään kuin resoluution nosto. Ysissähän päähahmoja olikin jo paranneltu, mutta sivuhahmot ja vihollliset perustuivat alkuperäisiin malleihin, ja näyttivätkin suttuisilta. Nyt kaikki hahmot on pistetty korkeatasoisemmiksi (siis, ainakin grafiikoiltaan).

Yllättäen julkaisupäiväksi lävähti jo 3. syyskuuta. Fyysistä – josta aiemmin liikkui huhuja – ei harmi kyllä tule. Parikymppiä tästä on silti diginä nobrainer. Tosin joudun lykkäämään läpipeluuta myöhemmälle syksyyn, sillä syys- ja lokakuu pursuavat pelejä. Kymppikin on itseasiassa vielä hieman kesken.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #66 : 19.11.2019 07:18 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Final Fantasy VII And VIII Remastered Physical Twin Pack Expected To Be Released Soon

https://www.konsolinet.fi/product/24699/final-fantasy-vii--final-fantasy-viii-twin-pack-switch

En ole ehtinyt vielä kasin Remastered-versiota ostamaan eShopista, joten pistin tämän tilaukseen. FF7 ja 8 kasetilla! Suurenmoista. Liikkeet importtaavat twin packia Aasiasta, mutta kuten esim. Okaminkin tapauksessa, näistä löytyvät enkkutekstit.

FF8:n julkaisusta Euroopassa onkin ehtinyt vierähtää kokonaiset kaksi vuosikymmentä. Peli julkaistiin lokakuun lopussa 1999. Muistan miten ystäväni haki sen Tampereelta ja häkeltyi siitä, miten realistisia etenkin hahmomallit olivat. Jokaisen itseään etsivän teini-ikäisen pojan oli helppoa ottaa Squall omakseen, ja nähdä maailma hahmon silmin.

Olisipa hienoa fiilistellä juuri ennen joulua ja joulun aikana FF8:n fyysistä versiota, jos Konsolinet vain saa peliä hyllyynsä suunnitellusti.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #67 : 11.12.2019 16:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


Spoileri (osoita katsoaksesi)

Se on vihdoinkin todellisuutta!  :o

Kun kasetin laittaa sisään Switchiin, kotivalikkoon tulee näkyviin molempien pelien ikonit. Suurin osa monta peliä sisältävistä kokoelmista toimii Switchillä näin, joka on mielestäni mainio juttu.

FF seiskaan ei ole saatavilla päivityksiä, joten kasetilla on mukana viimeisin versio. Se, josta on korjattu overworld-musiikkibugi.

Kasiin sen sijaan löytyy päivitys, mutta en ole varma, mitä se sisältää.


Ja mitä tulee näihin kokoelmiin, niin seuraavaksi voisinkin metsästää fyysisen, joka sisältää kolme ensimmäistä Dragon Questia.



« Viimeksi muokattu: 11.12.2019 17:00 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #68 : 11.01.2020 14:58 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Grindasin eilen illalla myöhään Final Fantasy X:ssä hahmoja vahvemmiksi, jotta pystyin kaatamaan tarinan vihoviimeisen bossin. Ja tämähän palkittiin lopetuksella, joka muuhun peliin nähden on häkellyttävän vahva ja emotionaalinen. Square naulasi videopelien tear-jerkerin viimeistä musiikkitavua, päähahmon mikroilmettä, kuvakulmaa ja kirjoitettua dialogia myöten; Yuna sanoo lopussa valtavalla tunnelatauksella jotakin, mistä juuri kukaan ei kivi-ilmeisenä läpi pääse. Ja jos pääsee, saavutus on kovempi kuin kaikkien Dark Soulsien läpäisy ilman osumia 60 minuutissa.

Se on sitä taikaa, josta Squaren kulta-aika muistetaan. Hiipuva sellainen, mutta kuitenkin. En vielä pysty kommentoimaan, pystyykö FFXII tai XIII vastaaviin hetkiin, mutta yleisen konsensuksen vallitessa epäilen sitä. Ja vielä enemmän epäilen aloittaa FFX-2:n, koska monet varoittelevat sen suorastaan sylkevän kaiken sen päälle, minkä FFX katkeransuloisella lopullaan saavuttaa. Pelin taistelusysteemiä kuitenkin kehutaan niin varauksetta, että pelaan varmasti kymppikakkosen jossain vaiheessa tänä vuonna.

Todennäköisesti moni muistaa FFX:n lämpimästi juuri lopun takia. Se alleviivaa, miten tärkeä finaali on. Mielestäni esimerkiksi FFVII::ssä twistit ja puolivälin tapahtumat ovat väkevämpiä, mutta sen loppu jää vertailussa valjummaksi.


« Viimeksi muokattu: 11.01.2020 15:06 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #69 : 02.03.2020 12:04 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Aloittakaahan Pleikalle kykeneväiset viikkonne FF7: Remaken demolla.  8)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #70 : 02.03.2020 13:54 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Aloittakaahan Pleikalle kykeneväiset viikkonne FF7: Remaken demolla.  8)
Helvetti taistelin jo että en laittaisi heti lataukseen. Reilu kuukausi enää jäljellä että pääsen mehustelemaan rauhassa vapaapäivien kera. Ja demoa ei voi edes jatkaa sitten kun itse peli tulee joten,... taistelen toistaiseksi houtuksia vastaan. Avaus CGIkin vielä katsomatta kun odotan itse peliä ;D
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #71 : 02.03.2020 14:01 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Pistä epi se pleikkari vaan tilaukseen.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #72 : 02.03.2020 14:09 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Pistä epi se pleikkari vaan tilaukseen.

Njääh. Odottelen 360p25fps-versiota vuodelle 2022.  8)

Mutta en kiellä, etteikö konsolin hankkiminen pelkästään tätä varten ole juolahtanut mielen perukoilla aika-ajoin...

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #73 : 02.03.2020 23:25 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo tää tais olla hienoin konsolipeli ikinä. Saa nähdä onko kokoversiossa kunnolla grindattavaa ja tutkittavaa, mutta kaikki ne osa-alueet, jotka demossa olivat esillä ovat aika täydellisiä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #74 : 03.03.2020 09:07 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Olipas yllättän nuhjuinen demo. Kontrollit olivat halvan oloiset, field of view on ahdistavan pieni ja ps4 pro:llakin jonkin verran framerate-ongelmia. Visuaalisesti toki ihan hemmetin hieno, mutta niinhän FF-pelit ovat lähes aina olleet. Sitten kun tietää, että tosiaan kyseessä on pelkkä Midgarin osuus valmiissakin pelissä, niin vaikea on hypettyä tässä vaiheessa yhtään.

tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #75 : 15.08.2020 08:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Korkkasin FFXII:n. Versiona siis Switchin Zodiac Age, josta löytyy monia hyviä parannuksia, kuten mahdollisuus vaihtaa ammatteja ja nopeuttaa peliä halutessaan jopa nelinkertaiseksi alkuperäisestä nopeudesta.

Ensin juonesta ja hahmoista: tarina keskittyy ainakin alussa vahvasti poliittisiin kuvioihin, tuoden mieleen hieman Star Wars Episodi 1:n. Onneksi Jar Jar puuttuu, vaikka XII:n hahmogalleria onkin muuten tympeän tylsistyttävä. Oikeasti, en ole pelannut yhtään Final Fantasya, joissa olisi näin mitäänsanomattomat hahmot, jos mukaan ei lasketa paria ensimmäistä osaa, joissa käsikirjoituksen määrä ja vuoropuhelu oli minimissään.

XII muistetaan sarjan murroksena mitä tulee taistelusysteemiin, sillä tässä kohtaa Square vihdoin hylkäsi satunnaiset taistelut. Jokaisen ilkiön näkee etukäteen ja yhteenottoja voi halutessaan myös vältellä. Pelissä on myös mielenkiintoisen tuntuinen ammattisysteemi, joka periaatteessa sallii todella joustavasti muokata omaa tiimiä siihen suuntaan kuin haluaa. Halutessaan maailmassa voi vaikka rynnistää täysin maageista koostuvalla kokoonpanolla, mutta on eri juttu onko se järkevää. Mahdollisuus on silti olemassa, ja se on hienoa. Alkuperäisessä versiossa kokeilu tosin oli varmasti vähemmän kivaa, sillä työn valitessaan siinä piti pysytellä hamaan loppuun asti.

Erityisesti pidän Monster Hunter -tyyppisistä sivutehtävistä: kapakoiden ilmoitustauluille ilmestyy säännöllisesti uusia hirviöjahteja, jotka suoritettuaan saa aina tavallista enemmän massia ja todennäköisesti myös kivaa päällepantavaa. Olen napsinut hirviöt kumoon sitä mukaan kun niitä on ilmaantunut. Viides (vai kuudes?) jahti osoittautui jo vähän hankalaksi, kun luolissa lymynnyt jättikäärme kaatoi tiimini kerta toisensa jälkeen ennen kuin hoksasin, mikä siihen puree.

4X-nopeutus on todella mainio QoL-ominaisuus. Varsinkin rivitaisteluissa ja pitkien käytävien ravaamisessa on niin kätevää tuikata pikakelaus päälle. Tämän tulisi olla vakiokamaa RPG-genressä, ja onneksi SE on sitä käyttänyt uudelleenjulkaisuissaan säännöllisesti.


« Viimeksi muokattu: 15.08.2020 08:30 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #76 : 09.10.2020 10:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW FFXII:n pääjuoni läpi. Sivutehtävistä en ole pelannut kuin arviolta 30-35%, joten seuraavat kommentit koskevat enimmäkseen pääjuonta.

Kirjoitin aiemmin, että pelin hahmogalleria on mitäänsanomaton ja tylsä. Olen edelleen sillä kannalla, mutta kirkkaita valopilkkujakin onneksi löytyy.

Fran ja etenkin Balthier nimittäin ovat erinomaisesti kirjoitettuja ja kiinnostavia hahmoja. Jälkimmäinen tuntuu melkein pelimaailman Han Sololta, ja SquareEnix on tuntunut muutenkin hakevan peliin vaikutteita Star Warsista – tai sitten se on vain sattumaa ja teen itse nämä johtopäätökset.

Juoni on vähän kuiva, mutta sähköistyy loppua kohden. Viimeinen puolituntinen menee sarjan parhaimpiin. Tarinan tukema lore on aivan priimaa, rakentaen Ivalicesta monipuolisen, historiaa, ihmiskohtaloita ja uskottavia käänteitä kuhisevan lokaation. Tähän maailmaan on helppoa upottaa itsensä, keskustella NPC-hahmojen kanssa ja ahmia pieniä tiedonmurusia valtakunnasta. Ivalice tuntuu eletyltä ja oikealta, se on RPG:ssä tärkeää.

Ensimmäiset tunnit eivät näytä pelin parhaimpia puolia. Aavikkoympäristöt eivät ole niin kiehtovia kuin se, mitä myöhemmin eteen aukeaa. Olin myös hieman kuutamolla pelin systeemien kanssa, enkä tajunnut vielä käyttää Gambit-systeemiä oikein. Pian taistelu alkoi kuitenkin maistumaan. Olin myös mielissäni siitä, että suvantohetket saattoi nopeuttaa nelinkertaisiksi.

FFXII taitaa olla kuuluisa RNG-ominaisuuksistaan. Tämä on sekä hyvä että huono juttu. Periaatteessa älyttömän hyvää loottia voi löytää tavallisista arkuista/ruukuista, mutta silloin säkän täytyy olla todella hyvä. Varmempi tapa on kehittää Bazaaria ja hankkia kamaa sitä kautta tai hakata sivutehtäviä, joista osa on niin vaikeita (hirviöjahdit), että grindaaminen taitaa olla pakollista. Satunnaisuus toki tekee mahdollisesta toisesta pelikerrasta mielenkiintoisemman, ja samaa tukee myös pelin monipuolinen ammattisysteemi. Nyt pelasin pääasiassa kahdella raskaan sarjan miekkailijalla ja jousiampujalla, mutta kokemus olisi ollut maagipohjaisella ryhmällä varmasti todella erilainen.

FFXII jätti lopulta hyvän maun. Sarja toki lähtee tässä kohtaa rajuun uudistumiseen, mutta tuntuu silti suuressa määrin vielä Final Fantasylta, tarjoten sitä, mitä FF-peliltä lähden hakemaan. NS-versiokin on vallan mainio ja alleviivaa taas sitä, että haluan nauttia roolipelini kannettavassa muodossa aina kun se on mahdollista. Statsien, valikkojen ja vuoropuhelun lukeminen kirjamaisesti, laitteen ollessa lähellä silmiä, tuntuu luonnolliselta ja mukavalta.  

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #77 : 09.10.2020 12:02 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili FFXII on minusta sarjan parhaita osia, mutta en olekaan pelaaja, joka pelaa pelejä tarinoiden takia. Ensimmäisellä kerralla aikoinaan en vaan ihan vielä tajunnut sitä. Päätarina ja hahmot ovat toki mitäänsanomattomia, mutta eivät ainakaan herätä vihaa, kuten puolet pelisarjan hahmoista. Vaaninkin voi dumpata mäkeen suurimmaksi osaksi peliä.

Mutta mutta.. Maailma yleisesti on ihan priimaa ja ääninäyttely parasta koko sarjassa. Seikkailua, tutkimista, sekä lisäsisältöä on enemmän kuin muissa osissa yhteensä.  Zodiac-versiossa pystyy hahmoluokkien kanssa säätämään vaikka miten ja gambit-systeemi on oikeasti todella hyvin suunniteltu taistelusysteemi, joka sallii paljon valinnavaraa ja vapauksia. Sen nerokkuus pääsee loistamaan erityisesti lisäbosseissa, jotka vaativat pelaajaa oppimaan systeemin oikein. Square ei ole onnistunut tekemään mitään vastaavaa jälkeenpäin (FFXIV:tä lukuunottamatta).

Pelin Zeldamainen tutkimisen ja löytämisen ilo on oikeastaan sen parasta antia, jota on hyvin vähän muissa Final Fantasy -peleissä. Heti alkupuolella on mahdollista varastella ja löytää varusteita, sekä taikoja, joita "normaalilla" pelaamisella ei välttämättä saa kuin pelin puolessa välissä, hyvä jos ollenkaan. Myöhemmin luolien syvistä syövereistä löytyy superbosseja ja salaisia laajoja lisäalueita vaikka kuinka, jotka palkitsevat tutkivan pelaajan aarteillaan. Kaikkien espereiden löytäminen ja Hunter Clubin nostaminen täyteen loistoonsa on parhautta ja asia, mikä erottaa tämän sarjan muista osista. Pelin sisällä on Monster Hunter rakennettuna sidequestiksi.

On se harmi, että Square on nykyään enemmän kiinnostunut tekemään vain leffamaista sontaa kevyin rpg-elementein, joten tuskin tällaisia monipuolisempia pelejä sarjassa enää nähdään. Jos FFXII:n monipuolisuuden ja seikkailullisuuden saisi yhdistettyä FF7-9:n tyyliseen touhuun, niin oltaisiin parhauden äärellä.




tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #78 : 09.10.2020 20:11 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Siitä on aikaa kun FFXII oli tulilla. Peli vei mukanaan yllättävän hyvin, vaikka siinä oli monta asiaa joista en lähtökohtaisesti oikein perusta. Ensimmäinen on MMORPG tyyli. Se on vain tylsä. Toinen mikä korpesi oli taistelujen automaation sitominen hahmokehitykseen. Se oli todella turhauttavaa joskus. Tuntui kuin pelattavuus olisi rampautettu sillä että se oli sidottu etenemiseen. Kolmas oli Summonit/Esperit. En keksinyt niille muuta käyttöä kuin tykin ruoka. Kun huomasin että iso isku tulee, heitin Esperin kehiin ottamaan iskun vastaan. Muuta en saanut niistä irti. Neljäs oli itse päähahmo Vaan. Ymmärrän idean, se on (ymmärtääkseni) suoraan MMORPG genrestä vedetty. Itseen se ei vedonnut yhtään.

Mutta, peli tosiaa kuitenkin piti otteessaan. Ja kuten Epikin sanoi, Fran ja Balthier oli pelin suola. Näiden kanssa käymistä olisi seurannut mielellään paljon enemmän. Pelin lopusta en paljoa muista, mutta mieleen on palanut kohta kun Balthier nostaa Franin syliinsä. En oikein tiedä miksi kun en muista  :lol: Mutta muistan sen tunnelman mikä siinä oli.

Jos FFXII:n monipuolisuuden ja seikkailullisuuden saisi yhdistettyä FF7-9:n tyyliseen touhuun, niin oltaisiin parhauden äärellä.
Se olisi muuten jotain. FF7Remake Part2 voisi sen hyvällä säkällä tehdä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #79 : 19.10.2020 08:11 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW https://www.play-asia.com/final-fantasy-ix-english/13/70dtn1

Final Fantasy 9:stä julkaistaan uusi fyysinen versio!

Olisi saanut kuulua seiskan ja kasin kanssa samaan pakettiin, mutta hyvä että tulee edes myöhemmin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #80 : 05.11.2020 16:47 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili


Kiitos Square tästä upeasta kansitaiteesta. Ei olisi tarvinnut kuin kopsata logo, mutta kerta toisensa jälkeen jaksavat nähdä ihan vaivaa, että saavat julkaistua paskempaa.
tallennettu
Vs: Final Fantasy « Vastaus #81 : 06.11.2020 08:40 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW No nyt on kyllä oppikirjaesimerkki kansitaiteesta, jossa on ollut ideaa, mutta toteutus jäänyt puolitiehen. Helpoimmalla olisivat toki päässeet ihan vain pelin logolla, jossa sitä paitsi esiintyy jo kaksi hahmoa valmiiksi.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines