Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: HDR peleissä – hyvät, pahat ja rumat  (Luettu 217 kertaa)
HDR peleissä – hyvät, pahat ja rumat « : 12.02.2021 07:40 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili HDR on peleissä parhaimmillaan loistava tunnelmaa syventävä ja korostava tekninen apuväline, mutta tällä hetkellä sen onnistunut ymppääminen peleihin tuntuu olevan yhtä pahaa haku-ammuntaa kuin suoratoistopalvelujen sarjoissa; liian usein HDR tuntuu päälleliimatulta ja tarpeettomalta. Toisessa ääripäässä on Ori and the Will of the Wispsin tapaisia pelejä, joissa tekniikka tuo hyvällä televisiolla/näytöllä paljon näyttävyyttä yleiseen presentaatioon, nostaen sen aidosti parhaaksi tavaksi kokea pelin visuaalinen ilotulitus. Paljon on kiinni myös näyttölaitteesta itsestään, millaisena HDR:n näkee ja vastaanottaa.

Tässä ketjussa on tarkoitus kehua kun on kehujen aika ja vastapainoisesti kritisoida pelejä, joissa HDR jopa huonontaa pelikokemusta. Xbox Series S/X:n "Auto HDR":n kautta voi löytää pelejä, joissa se toimii erinomaisen hyvin.

Witcher 3:n HDR ei ole tällä hetkellä hyvä, sillä se tuntuu vain räjäyttävän kirkkauden yleisesti kattoon, eivätkä yksityiskohdat juurikaan korostu. Pelissä ei myöskään ole erillistä togglea ominaisuudelle, vaan HDR pitää kytkeä erikseen pois konsolin asetuksista, jos haluaa pelata sitä ilman hämärässä/pimeässä huoneessa aivan liian suurta kirkkautta.

Sensaatiomaisen Witcher 3:n NS-käännöksen tehnyt Saber työstää tällä hetkellä PS5+Series S/X -patchia peliin, ja toivonkin sen pistävän samalla myös koko HDR:n uusiksi, tai ainakin lisätä siihen säätötyökalun mustalle ja valkoiselle ääripäälle. Jos olen väärässä... Fuck.


« Viimeksi muokattu: 12.02.2021 07:50 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines