Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Äänestys
Kysymys: Kuinka paljon olet pelannut BR-pelejä?
En yhtään tai hyvin vähän - 1 (14.3%)
Olen kokeillut yhtä/monia, mutta en ole koukuttunut - 4 (57.1%)
Tykkään pelata näitä säännöllisesti, varsinkin suosikkiani - 1 (14.3%)
BR-pelit ovat nykyään peliharrastukseni pääkattaus - 1 (14.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 7

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Battle Royale -pelien suosio  (Luettu 1093 kertaa)
Battle Royale -pelien suosio « : 08.02.2020 15:29 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 725 Basaaripisteet: 0 Profiili Minua kiinnostaa, miten Lauta suhtautuu valloillaan olevan BR-ilmiöön. Uusia haastajia putkahtelee silloin tällöin esiin, mutta vanhatkin suosikitkin ovat ainakin toistaiseksi pysyneet pinnalla. Pudotuspeliä on kuitenkin pikkuhiljaa tapahtumassa, ja silloin Realm Royalen tapaiset vaatimatonta suosiota saaneet pelit alkavat lopullisesti murentua käyttäjämäärältään.

Aloitin Fortnitella (Bombermania ei nyt lasketa!), mutta totesin reilun sadan pelitunnin jälkeen, että en juurikaan nauttinut siitä (jep, aika pitkään meni sen oivaltamiseen). Etenin sen jälkeen Realm Royaleen, mutta tällä Hi-Rezin pelillä on ollut (ja on) isoja vaikeuksia ylläpitää pelaajamäärää ja tasaisia päivityksiä. Pelissä on myös paljon bugeja, joita tällä viikolla tullut uusi päivitys toi vielä lisääkin (yksi ase muuttui periaatteessa älyttömän voimakkaaksi, ja nyt kaikki tahtovat käyttää sitä). Enpä tiedä, kuinka kauan jaksan sitä enää pelata, vaikka pelimekaanisesti se onkin minulle Fortnitea selvästi miellyttävämpi.

Tetris 99 tulee olemaan minulle varmastikin tulevat vuodet se BR-peli, jonka pariin palaan ja palaan. BR-genren peliä pelatessa on usein helppoa suivaantua ja menettää malttinsa, mutta T99 on aina puhdasta nautintoa. Jos minut päihitetään, muut ovat parempia. Jos itse onnistun pelaamaan mainion erän, se tuntuu todella hyvältä. Tetriksen naittaminen BR-genreen oli nerokas veto, joka saa miettimään, millaisissa muissa peleissä sitä voisi hyödyntää. Kuvitellaan vaikka Mario Kart, jonka kisasta putoaa jokaisen kierroksen lopussa nippu pelaajia.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Battle Royale -pelien suosio « Vastaus #1 : 08.02.2020 17:57 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 494 Basaaripisteet: 4 Profiili Olisiko teillä hetki aikaa puhua Apex Legendsista? Ai ei? No, laitan jalan oven väliin, niin puhutaan silti.

Ennen Apexia koko genre ei kiinnostanut pätkääkään. Fortnitea en ole ikinä edes kokeillut, enkä kokeile. PUBG oli jäykkää jöötiä, jossa on aivan liikaa luppoaikaa — peliin pääseminen kestää ikuisuuden, ja liikkuminen on hidasta ja kankeaa.

Apexissa on kaikki ylimääräinen hiottu pois. Peliin pääsee sekunneissa, loottaaminen on nopeaa, liikkuminen on taivaallista, gunplay on parasta koko genressä, Time-to-Kill on juuri sopiva, hahmot ovat hauskoja pelata ja pääosin hyvin suunnniteltuja, aseet ovat Season 4:n myötä uskomattoman hyvin tasapainossa, aseiden äänet ja latausanimaatiot ovat taivaalliset. Ainiin ja se pingaussysteemi? Ominaisuus, jota ilman ei enää voisi olla.

BR-pelissä mappi on kaiken A ja O. Parin ensimmäisen kauden ajan pelattavissa ollut Kings Canyon osoittautui nopeasti klassikoksi. Äärimmäisen nopeatempoinen ja hyvin soljuva mappi, johon oli mahdoton kyllästyä. Season 3:ssa KC:n tilalle tuli kartaksi World’s Edge, joka oli vähällä pilata koko pelin. Välimatkat olivat liian pitkiä, loot distribution (eli mitä kamoja löydät ripoteltuna kartalta) oli perseestä ja choke pointit pilasivat kartan soljuvuuden. Season 4:ssä karttaan tehdyt muutokset tuntuvat korjanneen nämä ongelmat, peliä on taas kiva pelata.

Skill Based Matchmaking on kirous tai siunaus, riippuen keneltä kysytään. Season 3:ssa Respawn muokkasi SBMM-algoritmia niin, että kehnot ja keskivertopelaajat saavat pelata toisiaan vastaan, kun keskivertoa paremmat pelaaja laitetaan hikoilemaan toisiaan vastaan. Tämäkin meinasi pilata pelin kaikille meille, jotka olemme alusta alkaen hinkanneet peliä ja hiljalleen parantaneet pelisuorituksiamme. Ymmärrän, että Respawnilla on dataa, josta käy ilmi, että huonommat pelaajat ja vasta-alkajat lopettavat pelin nopeasti, jos he eivät koe onnistumisia, mikä taas näkyy EA:n kirstussa rahanmenetyksenä. Toisaalta nämä samat pelaajat eivät kehity, jos he pelaavat suojellussa ympäristössä vain toisiaan vastaan.

Vaikea sanoa, mihin suuntaan Respawn on neloskaudella säätänyt SBMM-algoritmiaan, mutta minulla on ainakin ollut hauskempaa pelin parissa kuin kuukausiin. Minulle riittäisi, että algoritmin myötä soolopelaajat pelaavat pääsääntöisesti muita soolopelaajia, eikä kolmen hengen kaveriporukoita vastaan. Kommunikoivan kolmehenkisen premade-tiimin voittaminen kolmehenkisellä random-porukalla on lähes mahdotonta, jos pelaajat ovat keskenään samantasoisia.

Sitten seuraa taas autistista ohjainasetuspaasausta. Täydellissä maailmassa jokainen konsolipeli pitäisi sisällään mahdollisuuden kustomoida ohjainasetuksia samalla tarkkuudella kuin mitä Respawnin peleissä. Se ei riitä, että voit säätää tähtäysnopeutta, Aim Accelerationia tai tattien deadzoneja. Response Curve on termi, joka ei sano monelle mitään. Googlettaessa en löytänyt kuin konsolipeleistä Titanfall 2:n ja Apex Legendsin, joissa ko. asetusta pystyy edes säätämään. Response Curve on käppyrä, joka käytännössä määrittää sen, minkälainen pelituntuma on. Kun se on täydellisesti säädetty — ilman Aim Accelerationia ja deadzonea tähtäystatissa — tuntuu kuin olisit yhtä pelin kanssa. Ne, jotka väittävät, ettei tateilla voi tähdätä tarkasti, ovat yksinkertaisesti väärässä. Toki Counter Striken kaltaisissa peleissä padipelaajat saisivat turpaansa sata-nolla, mutta Apexin kaltaisissa peleissä, joissa TTK on korkea, voi padipelaaja olla ihan maailmanhuippuja.

Esimerkkinä Calamiti, joka pelaa PC:llä padilla (35k tappoa, Apex Predator -rankki, jne.):



Battle Royalista on Apexin myötä tullut meikäläiselle ultimaattinen nettiräiskinnän pelimuoto. En halua pelata enää mitään muuta (no okei, Halo: Combat Evolvedia lukuun ottamatta). Mikään muu genre ei saa samanlaista sydämentykytystä ja euforiaa aikaan, kun käännät kaoottisen tilanteen eduksesi vastoin kaikkia odotuksia viimeisillä sekunneilla.

Rakastan tätä peliä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Battle Royale -pelien suosio « Vastaus #2 : 09.02.2020 20:07 »
Tingle Paavo Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 0 Profiili Fortnitea tuli pelattua enemmän kuin kehtaan myöntää. Ristipeli PC:llä ja Switchillä oli LANien vetonaula. Yksin ei tätä jaksa erkkikään, mutta porukalla tästä saa sympaattisen seikkailun, jossa hakataan puita, tutkitaan arkkuja, tsättäillään niitä näitä, lähdetään golfkärryn kanssa roadtripille, rakennetaan maja ja välillä vähän ammuskellaankin. Suurin ongelma on, ettei nuhakan voittamisesta jäänyt voitolle juuri koskaan. Tämä on ratkaistu Tetris 99:ssä, jossa alkupelissä mitalien grindaaminen on avain kärkisijoille.

Selvästi Battle Roayle toimii parhaiten tiiviimmällä porukalla, ja eikös neljän tai kahdeksan hengen Smash Bros. ja Bomberman ole kaikille tuttua hupia :)
moi :)
tallennettu
Vs: Battle Royale -pelien suosio « Vastaus #3 : 19.08.2022 08:18 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 725 Basaaripisteet: 0 Profiili https://twitter.com/charlieintel/status/1559641140801986562?s=21&t=US1j3HD7yNHQxWbEgTwoiA

Warzone 2 julkaistaan tod.näk 16. marraskuuta.

Tämä on ilmeisesti täysi nollaus, eli ykkösessä ostetut kosmetiikat eivät siirry jatko-osaan. Pakko sanoa, että olen hieman kiinnostunut kokeilemaan tätä tulevana syksynä.

Apexin 15. kausi alkanee btw. noin viikkoa aikaisemmin, eli 8. marraskuuta. EA ja Respawn varmasti tiedostavat suuren kilpailijan heittämän varjon. Apexin ensi kaudella saapuva uusi mappi – Divided Moon – toki nostaa hypeä, mutta diiliä voisi vielä sokeroida cross progressiolla ja nykyisen sukupolven konsolien 120hz-tuella. Täytyy muistaa, että Respawn lupasi cross progression täksi vuodeksi.

Mites Warzone 1:n veteraanit, hyppäättekö taisteluihin taas uudestaan marraskuun puolivälissä?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Battle Royale -pelien suosio « Vastaus #4 : 19.08.2022 08:40 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 858 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Mites Warzone 1:n veteraanit, hyppäättekö taisteluihin taas uudestaan marraskuun puolivälissä?

WZ:ää tuli jauhettua n. 800h ennen Vanguard-päivitystä. En tiedä jaksanko alkaa pelaamaan. Vaatisi jonkun kaveriporukan. Solo-peleistä tuli sellaiset täpinät, ettei jaksa enää sitä rumbaa. Harmittaa kyllä, että mun Rambo-skini ei siirry seuraavaan versioon :(
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Battle Royale -pelien suosio « Vastaus #5 : 20.08.2022 02:39 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 835 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mites Warzone 1:n veteraanit, hyppäättekö taisteluihin taas uudestaan marraskuun puolivälissä?

WZ:ää tuli jauhettua n. 800h ennen Vanguard-päivitystä. En tiedä jaksanko alkaa pelaamaan. Vaatisi jonkun kaveriporukan. Solo-peleistä tuli sellaiset täpinät, ettei jaksa enää sitä rumbaa. Harmittaa kyllä, että mun Rambo-skini ei siirry seuraavaan versioon :(

Jos saadaan pleikkarille lautaporukka niin oon messissä. Nyt on pitkä tauko Warzonesta ja voisi maistua taas. Vanguardia testailin pari kertaa, mutta peli oli kustu täysin. Jännä miten kehitysvammainen pitää olla, että osaa kusta lähes täydellisen pelin. Kävin alkup. warzonen aikaan baarissa ja pöydässä casual mimmi kyseli "pelaatko säkin warzonea?". Nykyisen ripuliversionn kohdalla tuskin törmää samaan kysymykseen tämän elämän aikana.














You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Battle Royale -pelien suosio « Vastaus #6 : 23.08.2022 07:46 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 725 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.realmroyale.com

https://www.youtube.com/watch?v=mj7Slun6Bgg

Uskollinen, pieni yhteisö tahkosi Realm Royalea kaksi vuotta ilman yhtäkään päivitystä. Odotettiin, milloin Hi-Rez lopullisesti antaisi pelille kuoliniskun ja vetäisi töpselit serverikoneesta irti. Itsekin luovutin pelin kanssa pari vuotta sitten, vaikka se oli ennen Apexia ehdoton suosikkini tässä genressä.

Hi-Rez vastoin kaikkia odotuksia tuo pelin takaisin! Luvassa on säännöllisiä päivityksiä n. 6 viikon välein. Samalla myllerrettiin koko pelin perustuksia ja lisättiin mm. armor-systeemi, joka oli käytössä Realm Royalen ollessa suosionsa huipulla sen julkaisun aikoihin.

Latasin tämän XBoxille ja kirjauduin sisään samalla käyttäjätunnuksella kuin Switchillä: jokainen skini, virtuaalivaluutta ja progressio oli tallessa! Realm Royalessa on cross progression, mutta Apex Legendissä ei... Peli myös päivitettiin viime vuonna Microsoftin toimesta tukemaan FPS Boostia, joten se itse asiassa toimii Series X:llä 120 freimillä! Peli on liikkeeltään hidastempoisempi kuin Apex, mutta tuntuu silti upealta pelata näin sulavana.

Aikamoinen yllätys. Toivon, että tällä kertaa nappaa. Jos nimittäin haluan pelata vähän kasuaalimpaa BR:ää Apexin ohella, niin valitsen mieluummin Realmin kuin Fortniten, ainakin jos pelaajakanta on terveellinen.


« Viimeksi muokattu: 23.08.2022 08:44 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Battle Royale -pelien suosio « Vastaus #7 : 24.08.2022 13:02 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 957 Basaaripisteet: 1 Profiili Välillä on tullut mietittyä pitäisikö jollekin genren pelille antaa parempi mahdollisuus. Ajatuksen tasolla nämä kiinnostavat melko paljonkin.

Fortniteä tuli mielenkiinnosta testattua kymmenkunta peliä joskus 2017-2018 vaihteessa. Peli tuntui periaatteessa ihan mukavalta, mutta rakentelumekanismi tuhosi täysin halun jatkaa pelaamista. Portaiden yms rakentelu oli ihan mukavaa maailmassa liikkumisen kannalta, mutta se muutti tulitaistelut on amatööritasolla mielestäni armottomaksi perseilyksi. Vaikka videot oikeasti osaavien pelaajien rakentelukikkailusta tavallaan ovatkin siistejä, niin itse en moisesta lainkaan perusta. Kerrankin siis mekaniikka, joka toimisi paremmin hitaampana ja kankeampana. Vähän aikaa sittenhän taisivat parin viikon ajaksi poistaa rakentelun kokonaan, josta monet tuntuivat pitävän. Itse en jaksanut nähdä asennuksen vaivaa.

Apexia ovat jotkut kaverit pelanneet paljonkin. Itsellä jäi yhteen kokeiluun, koska jostain syystä peli toimi sietämättömän huonosti. Tuo tosin johtui epämääräisestä viasta koneesta, sillä ongelmia oli muissakin peleissä. Olisikohan vika lopulta korjautunut näyttiksen irroittamalla ja takaisin pistämällä. Uusiksi en kuitenkaan koskaan enää testannut. Hieman epäröivä olen sen suhteen olisinko lukuisten liikkumismekanismien fani. Titanfall 2 yksinpelissä olivat ihan mukavia, vaan kuinka moninpeliympäristössä? Olen kuitenkin pohjimmiltani enemmän hitammaan ja "taktisemman" ammuskelun ystäviä.

Oikeastaan eniten pelaamani battle royale on sen "kevytmuoto" CS:GO:ssa, Danger Zone. Pelaajia, kun on perinteisen 100 sijasta vain 16-18 ja pelikartta huomattavasti pienempi. Erinomaisen hyvää viihdettä siitä huolimatta. Vai kenties juuri sen takia?

Pidän kovasti CS:n perusmekaniikoista, liikkumisesta ja ampumisesta, mutta perus defuse-pelimuodon peluu peruskartoissa ei innosta. Erikoisemmat pelimuodot ja kartat ovat paljon hauskempia, ja Danger Zone kattaa molemmat enemmän kuin hienosti. Silti tätäkään ei ole tullut pelimuodon julkaisun jälkeen pelailtua. Julkaistuista kartoista olen pelannut vain kahta ensimmäistä. Onpa noita jonkun tason erikoiskykyjäkin taidettu lisätä ja viilata sitten viime peluun. Ehkä pitäisi taas jossain vaiheessa testailla.

Aikanaan PUBG kiinnosti vähän, mutta ei kuitenkaan silloisen hintalapun verran. Nykyään näyttää olevan ilmainen, vaan liekö silti ajan ja vaivan arvoinen. Steamissa positiiviset ja negatiiviset arviot ovat miltei 50-50, joka ei yleensä lupaa erityisen hyvää.

Warzone on vaikuttanut videoiden perusteella sellaiselta coctaililta pelattavuutta ja mekaniikkoja, joka voisi itselleni toimiakin. Ehkä Warzone 2 voisi vihdoin pistää testiin, jos se(kin) julkaistaan free to playna. Hyvällä mäihällä tuohon mennessä seuraavan seuraavan sukupolven prosessoreja ja näyttiksiäkin on julkaistu ja niiden hinta/saatavuus ovat sellaisia, että olisi vanha työjuhtatietokonekin päivitetty nykypäivään taas.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines