Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6
Tulostusversio
Aihe: Vaateostoksilla  (Luettu 114421 kertaa)
Vaateostoksilla « : 03.09.2007 17:04 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kuinka usein ostatte uusia vaatteita ja mitä liikkeitä yleensä suositte? Tiettyjä vaatemerkkejä joista pidätte?


Aika vähän tulee ostettua vaatteita näistä ns. kalliimmista muotiliikkeistä. Usein lyödän jonkun tavaratalon valikoimista (CityMarket, Prisma) jonkin minua miellyttävän vaatekappaleen ja ostan sen pois sen kummemmin miettimättä. En ole koskaan laittanut mitään älyttömän suuria summia vaatteisiin. Budjettimeiningillä ollaan menty aikalailla etiäpäin.

Mutta ei sen kuitenkaan tarvitse tarkoittaa sitä, että resuisissa vaatteissa kulkisin ja näyttäisin laitapuolen kulkijalta. Kyllä pienelläkin budjetilla voi näyttää tyylikkäältä kunhan kuluttaa senttisensä fiksusti. Ja tärkeintähän on että vaatteissaan oikeasti viihtyy.

Minut näkee useasti farkuissa ja kaksivärisessä paidassa. Joskus saatan nakata päälleni rennot verryttelyhousut ja hupparin. Joskus taas kauluspaita ja blazer. Vaihtelee todella paljon fiiliksen, ja sään mukaankin tietty.

En suosi mitään tiettyjä merkkejä. Aikalailla vaatteeni ovat mitä merkkiä milloinkin. Pikaisella vilkaisulla vaatehyllyssä näytti tosin olevan melko paljon Blue merkkisiä paitoja. Pidän niiden malleista ja hinnatkin ovat kohdallaan.

Yritän välttää viimeiseen asti sellaisia paitoja joissa on jokin mukamas hauska teksti. Ne tuntuvat TODELLA junttimaisilta ja typeriltä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #1 : 03.09.2007 17:39 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Suosin jostain syystä ruotsalaisia vaatefirmoja, kuten Carlings, J&C, Jack & Jones, Brothers. Eli niin sanottuja halpamuotiliikkeitä. Joskus tekee ihan mieli mennä ostamaan vaatteita, mutta usein itse kokemus on vastenmielinen. Millään ei löydä etsimäänsä ja tuskanhiki alkaa valumaan kuumissa ja hapettomissa vaatepuljuissa.

Vaatekappaleen ostan varmaan kerran tai kaksi kuussa, useinmiten hintaa pahemmin katsomatta. Tärkeintä on että vaatteessa on hyvä olla.

Tyylissä olen pyrkinyt omaperäisyyteen, vaikka näissä massamuotiliikkeissä käynkin. Tuorein fiksaatio on musta ja metalli, kuitenkin niin että en muistuta millään tavalla goottia yms.

Tämähetkinen vaatetilanteeni on kohtalainen. Tulevaan syksyyn ja talveen on pakko hakea lisää pitkähihaisia ja uusi takki.

Edt: Ja noista tekstipaidoista olen kyllä samaa mieltä. Joissakin yhteyksissä ne sopivat, mutta muka coolit tekstit eivät sovi sitten minnekkään.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #2 : 03.09.2007 18:42 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili Totuus: tekstipaidat ovat juntteja.

Käyn hyvin vähän vaatekaupoissa, sillä en oikeasti löydä niistä vaatteita, joita pitäisin päälläni. Minulla on ollut samat kahdet farkut käytössä nyt noin 2 vuotta, sillä parempia en ole löytänyt. Nyt etsiskelenkin vihreitä farkkuja (Luoja tietää, miksi), enkä niitä tietenkään mistään löydä.

Paitoja sen sijaan ostelen silloin, kun sopiva löytyy. Olen yleensä yksiväristen t-paitojen ystävä, ja niitä löytyy tällä hetkellä vain kolme, sillä pari omistamaani printtipaitaa on todella paljon mieleeni. Toinen oli matkamuisto Islannista (eikä todellakaan "I Survived Island" -tekstillä varustettu) ja toisessa komeilee Homer Simpson. Yksivärisistä paidoistani eniten mieleeni on perus-punainen, mutta hyvänä kakkosena tulee nytkin päälläni viihtyvä vaaleanvihreä kaunokainen. Tahtoisin kovasti saada vielä magentan värisen t-paidan, sillä se on mielestäni huikea väri.

Päällipaidoissa toivon olevan hupun, sillä mielestäni se on kaikkein luontevin. Toisekseen huppu suojaa hyvin sateelta, jos ei takkia tai sateenvarjoa ole mukana. Tästäkin huolimatta omistan yhden viininpunaisen kollegen, jossa huppua ei ole, mutta siinä ratkaiseekin väri. Toinen lempihuppareistani on ruskea, jossa on vetoketju edessä.

Mitään tiettyä merkkiä en suosi, eikä vaatteeni ole edes samoista kaupoista ostettu. Ainoa, jossa on tiettävästi "laadukas" merkki, on aiemmin mainitsemani ruskea vetoketjullinen huppari. Se on Dressmannin alennusmyynneistä ostettu Batistini.
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #3 : 03.09.2007 19:23 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili "Batistini" ja "Dressman" sanojen käyttö "laadun" kanssa samassa yhteydessä on tästä lähtien bannattu. Heittomerkeistä huolimatta.

Köyhällä ei ole varaa halpaan. Sen takia mä ostan lähinnä laadukkaita ja kieltämättä toisinaan jopa kalliitakin vaatteita. Ne sitten kestävätkin käytössä huomattavan pitkään ja näyttävät tyylikkäiltä vielä useamman vuodenkin jälkeen. Mulla on esimerkiksi vieläkin käytössä molemmat kesällä 2000 Pariisin Champs Elyseeltä ostetut T-paidat. Vaatteeni ovat lähes poikkeuksetta yksittäisiä perusvärejä ilman mitään kuvioita tai raitoja. Kengät ovat mulle heikkous, haluan ostaa aina vain lisää. Boksereista kaikkein kingeimmät ovat ehdottomasti Björn Borgit, samaisen merkin caprihousut ovat parasta mitä kesällä voi jaloissaan pitää. Farkkujen ostaminen on mulle aina yhtä tuskaa, koska en mahtavilta reisiltäni tuppaa löytämään juuri sellaisia farkkuja kun haluan. Tällä hetkellä molemmat parit taitavat olla merkkiä Esprit, jota suosin ns. halpamerkeistä ainoana. Lafkalta löytyy mm. tyylikkäitä kauluspaitoja.

Pikeepaidoissa ja neuleissa löytyy sitten äärimmäisen tyylikkäitä kappaleita Lacostesta Hilfigerin ja Ralph Laurenin kautta Gantiin. Hattu pitää joka miehellä olla kaiken varalta, ja teinkin äsken vaihdoksen lippisosastollani; keväällä 2000 ostettu punainen Pimpgear (silloin 240mk, huh huh) vaihtui kolme viikkoa sitten tummansiniseen Eckoon (10£=15€). Lippiksissä mä rakastan one-size baseball-lippiksiä, en kuitenkaan niitä rumia suoralippaisia jotka ovat Suomessa nykyään muotia. Truckerlippikset sopivat raviohjastajille, pikkupojille ja muille tyylin ulkopuolella oleville.

Voisin itseasiassa jossain vaiheessa pistää kuvaa viimeisimmistä ostoksistani.
N
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #4 : 03.09.2007 19:35 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Kengistä vielä että Top Sport tarjoaa yllättävän hyviä ja edullisia jalkineita. Varsinkin Merrelit ovat olleet erittäin mieleen. Mukavuustaso on sama kuin sukilla. Hinta tosin on näillä jalkineilla yleensä luokkaa 99€. Viimeksi ostin ihan muutaman kympin Boy Cotit.
Mielestäni nekin tyylikkäät.

http://www.topsport.fi/pages/products?category=14&product_id=2444
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #5 : 03.09.2007 20:40 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Suosin tyylikkäitä vaatteita, merkistä tahi liikkeestä huolimatta. Pikee-paitoja H&M:ltä, ale-housuja Dressmannilta, oldschool-lätsä-löytöjä kirppareilta, freshejä Adidaksen verkkatakkeja ja sneakereita mistä vaan - ja mieluiten alennuksella. Niin sanotusti täyteen hintaan tulee ostettua harvoin, vaikka pidänkin melko paljon myös merkkivaatteita(siitä syystä että ne usein ovat sekä tyylikkäitä että kestäviä, ei niinkään sen brändin takia). Juurikin kirpparit, alennusmyynnit, poistolaarit ja mallikappaleet ovat tiedostavan kuluttajan vaihtoehtoja. Isäni toimittaa työkseen yksityisyrittäjänä mainostekstiilejä sekä liikelahjoja, ja sen toimiston syövereistä on monasti tullut löydettyä ties mitä aarteita vanhojen mallikappaleiden muodossa.

Kengät ja lätsät ovat erityisesti sydäntäni lähellä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #6 : 03.09.2007 20:53 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Köyhänä miehenalkuna ei paljoa rahaa vaatteisiin ole laittaa, mutta jonkinlaista tyyliä silti yritän ylläpitää.. Yleensä teen alennusmyyntilöytöjä. Suosikkini ehkä ''halpamuoti'' liikkeistä on J&C. Harvemmin tulee osteltua vaatteita mistään marketeista, mutta muutama Bluen paita on tullut ostettua. T-paitoja aika laidasta laitaan, yksivärisiä, raidallisia sekä pari hassua printtipaitaa. Merkeistä ehkä suosikkini CTRL. Pikeepaitoja löytyy parikolme, tottakai. Pitkähihallisena paitana yleensä huppari. Hattuna satunnaisesti lippalakki, mutta jaan inhon näitä suoralippaisia baseball lätsiä kohtaan. Housuina useimmiten farkut, välillä maastohousut. Farkkuja löytyy eri sävyisinä/malllisina jonkin verran (Pillifarkuista suht koht väljiin). Uusin ostos mustat pillifarkut H&M:stä, 15e. Kyseisestä lafkasta en muuten ylensä mitään oikeen löydä, jotenkin niin tyylittömän näköisiä, varsinkin paidat. Kenkinä sitten tennarit, skeittikengät, ''kangaskengät'' tai maiharit kurjilla säillä. Yleislook semmonen ''punkahtava''.
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #7 : 03.09.2007 22:23 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Sanotaanko vaikka näin, että omistan viha-viha suhteen vaateostoksien osalta. Koskaan en käy vaateostoksilla, ellei ole aivan pakkotilanne. Tällöinkään ei tahdo oikeastaan mitään löytyä.

Näin oli siis ainakin ennen, nykyään kun olen siirtynyt käyttämään oikeastaan pelkästään bändipaitoja, ei kaupoille tarvitse raahautua. Paidat tilaan netistä vaikkapa Moremusicista tai Hellsinkishopista, ja niitä haluaisi oikeasti ostaa jatkuvasti lisää. Sekä t-paitoja että huppareita löytyy neljät kappaleet, lisää pitäisi hankkia. Paitapuoli on siis ainakin tällä hetkellä hoidossa. Kyllähän tuota tietenkin voisi monipuolistaa, mutta itse vaan viihdyn näissä parhaiten.

Uudet farkut tosin pitäisi varmaankin käydä ostamassa, mutta yllätys yllätys tähän ei löydy pienintäkään mielenkiintoa. Noh, onneksi on sentään vakiokauppa, josta en ainakaan toistaiseksi ole vielä ilman uusia farkkuja poistunut, jos sellaiset ovat ostoslistalla olleet...

Kenkiinkään ei luonnollisesti löydy pienintäkään mielenkiintoa, ja vihaan kenkäostoksilla käyntiä. Tällä hetkellä on käytössä ruhtinaalliset yksi pari kenkiä, jotka ovat palvelleet vuoden ajan.:rollaus:
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #8 : 03.09.2007 23:53 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Ephramille vinkiksi, jos et halua rahojasi menettää, niin nämä itsenikin suosimat ruotsalaispuljut ovat hyvä vaihtoehto. Sanoisin että 20-60% halvemmalla pääset kuin Prismassa tai CityMarketissa. Äärettömän halpaa ja ihan tyylikästä kamaa. Entinen yhteiskuntaopin ja historian naislehtorikin sanoi kerran tunnilla "ilman hennez et mauritseja ja muita ruotsalaisia halpakauppoja suomalaisilla ei olisi varaa pukeutua muotiin".

Kymysys, mistä saa nahkatakkeja(joitain muita kuin prätkärotseja tai hevari/gootti/matrix-takkeja)? Suurin osa perusvaatekauppojen takeista on skeidaa ja erikoisliikkeitä tuntuu olevan erittäin harvassa. Ajattelin jo jenkeistä tilaamista, mutta 12.5% vaatetulli + 22% alv:n + postit kanssa 300-400e takin hinta nousee jo ihan mukavasti.


« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 00:10 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #9 : 04.09.2007 09:13 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Mä en osta kovin usein uusia vaatteita. Kerran puoleen vuoteen tai vuoteen ehkä uudet farkut ja silloin tällöin t-paitoja tai parempia paitoja. Jack and Jonesissa käyn farkkuostoksilla ja farkuissa suosin teiniangstivuosien jälkeen sinistä. T-paidat ovat yleensä mustia ja monesti bändipaitoja.

Muunlaisiin vaatteisiin, kuten takkeihin ja kenkiin panostan huomattavasti harvemmin. Pari vuotta sitten ostin Haloselta mustan pitkän nahkatakin 200 eurolla (huom. Gba, on muuten siisti!) ja tuota takkia käytän syys- ja kevätkeleillä varmasti vielä lukuisia vuosia. Villakangastakki on muutaman vuoden vanha ja farkkutakkikin on jo pari kesäinen. Vanhat bootsini kestivät neljä vuotta, mutta laukesivat sitten täydellisesti, joten viime talvena piti uudet mokomat ostaa.

Vaateostoksilla mulla on sitten yleensä sellainen olo, että toivottavasti kukaan ei näe mua. En tajua mistä se johtuu, mutta mahdollisiman nopeasti pyrin suoriutumaan ja poistumaan liikkeistä. Ja alennusmyyntejä pyrin hyödyntämään mahdollisimman hyvin.
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #10 : 04.09.2007 10:27 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili Aika kausiluonteista on itsellä tämä vaatteiden ostelu. Joskus nappaa, joskus ei. Suosin yksinkertaista ja laadukasta. Lähes kaikki vaatteet tilaan netistä tai ostan ulkomaanmatkoilta. 7 For All Mankindin farkkuja olen pitänyt pari vuotta, enkä luovu niistä.

Ja olen myös product placement -orja. Jos näen jossakin elokuvassa harvinaisen tyylikkään vaatekappaleen, niin tuotteen valmistaja on saatava selville.


« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 10:32 kirjoittanut TseiTsei »
Nice beaver!
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #11 : 04.09.2007 10:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Itsekin joskus huomaan ostavani sellaisen vaatekappaleen, jonka olen nähnyt jossakin tv-sarjassa/elokuvassa. Äskettäin heräsi hinku hankkia sellainen samanlainen paita kuin mitä Dexter käyttää samannimisessä tv-sarjassa.  :)  Pitäisi hankkia syksyksi/talveksi uutta vaatetta tässä kuussa.

Laitetaan tämä topic hyötykäyttöön siten, että tänne voi postailla uusista vaate ja kenkähankinnoistaan kuvia. Niitä on aina kiva katsella.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #12 : 04.09.2007 11:39 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Perhana kun oli eilisessä BB-Extrassa Katajan Jannella siisti kauluspaita. Musta kraka ei sitten ylitrendikkyytensä takia kiinnostanutkaan.

Mistähän moista rättiä saisi ostettua?
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #13 : 04.09.2007 12:09 »
~Sidekick~ Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 0 Profiili Aika vähän tulee ostettua vaatteita. Talvivaatteiden kohdalla asia on yleensä niin, että kun vanhat pettävät alta, niin silloin lähden vasta metsästämään uutta. Kenkien kohdalla yleensä valitsen sellaiset millä sopii kulkea niin kesällä kuin talvellakin. Harrastus- kengät on sitten täysin eri asia. Uudet juoksukengät, nappikset ja futsal- kengät tulee ostettua yleensä kerran vuodessa. Sekin tosin monesti sen takia, että vanhat on sen verran kulununeet.

Niin ja vaatteiden puolella ollaan aika avoimia. Yleensä päällä on jotain mikä saattuu miellyttämään. Kesäisin vapaa- ajalla pidän monesti jotain futis- pelipaitaa. Niitä tulee yleensä ostettua paljon etelän reissuilla. Koulussa/töissä mennään myös monesti aika fiilis- pohjalta.

Jos jotain tiettyä vaatemerkkiä havittelee, niin kaapista löytyy paljon Karl Kanin paitoja. Normaaleja kalliimpia vaatteita, mutta vuosien varrella on tullut huomattua monesti, että kyllä harvoin hyviä vaatteita halvalla saa. Tarkoitan lähinnä sitä että kun vaatteita ostan, niin sillä silmällä niitä katsellaan, että ne ovat vielä vuosien päästä pidettävässä kunnossa. Halvemmissa vaatteissa monesti ei mene kauankaan, kun värit alkavat haalistumaan. Toki en sitä kiellä, etteikö halvallakin hyvää saisi, mutta omista kokemuksista on kyse.

Ja tämän hetken muoti ja trendit ei voisi enempää kiinnostaa. En oiken ikinä ole ymmärtänyt ihmisiä, jotka ostavat vaatteensa vain sen perusteella, että mikä on nyt in ja mikä on muotia. Siitä lähdetään, että vain niitä vaatteita pidetään missä itse viihtyy. Oli se sitten viisitoista vuotta vanha Kummelit- paita tai Atrian paskahaalarit.  ;)


« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 15:31 kirjoittanut ~Sidekick~ »
http://www.last.fm/user/Sidekick_87/
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #14 : 04.09.2007 14:47 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili
Aika vähän tulee ostettua vaatteita. Talvivaatteiden kohdalla asia on yleensä niin, että kun vanhat pettävät alta, niin silloin lähden vasta metsästämään uutta.
Niin ja vaatteiden puolella ollaan aika avoimia. Yleensä päällä on jotain mikä saattuu miellyttämään.


Ja tämän hetken muoti ja trendit ei voisi enempää kiinnostaa. En oiken ikinä ole ymmärtäneet ihmisiä, jotka ostavat vaatteensa vain sen perusteella, että mikä on nyt in ja mikä on muotia. Siitä lähdetään, että vain niitä vaatteita pidetään missä itse viihtyy. Oli se sitten viisitoista vuotta vanha Kummelit- paita tai Atrian paskahaalarit.  ;)

Kuulostaa tutulta. Ei pahemmin tule vaatekaupoissa pyörittyä, niissä kun sai pentuna pyöriä äidin kanssa ihan tarpeeksi. Sitten kun ei kaapissa tahdo enää olla mitään päälle pantavaa niin käydään hakemassa uusia.

En erityisemmin mitään merkkiä havittele, heti kun vastaan sattuu sellainen vaatekappale, jossa on hyvä olla niin mukaan lähtee, kunhan väri ei ole mitään älyttömän räikeää. Yleisemmin olenkin mustissa tai valkeissa vaatteissa (housut toki on lähes poikkeuksetta mustat).
Mutta siis semmoiset rennot ja "väljät" vaatteet ovat niitä suosikkeja, ehkäpä siksi olenkin täällä kotioloissa yleensä verkkareissa, sitten sivistyksen pariin mentäessä vaihdetaan farkut jalkaan.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #15 : 04.09.2007 17:16 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Mä en kyllä ymmärrä teitä; vaateostoksilla käyminen on mielestäni äärimmäisen hauskaa. Se on tosin samalla yksi syy siihen miksi en ole hankkinut vielä ihan oikeata luottokorttia...
N
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #16 : 04.09.2007 19:20 »
blindside Jäsen Viestejä: 151 Basaaripisteet: 1 Profiili Vaateostokset ovat yksi suurimmista paheistani. Tänäänkin meni aamupäivällä ~250e puff "siks kun teki mieli uusii vaatteita". Tilasin tuossa pari viikkoa sitten H&M nettikaupasta uuden syystakin joka saapui eilen. Takki on oikein hyvä, voisi istua ehkä vähän paremmin vielä mutta kyseessä on pienin malli joten. Enivei, eka ajatus kun olin saanut uuden takin päälle oli tietenkin "pitää hankkia tähän mätsääviä kledjuja". Kun pukeudun niin katson aina kokonaisuutta, värien on soinnuttava yhteen ja vaatteiden istuttava just oikein. Tämä on ehkä yksi suurimmista syistä miksi rahaa palaa vaatteisiin niin paljon, rakennan yleensä vaateostoksilla asukokonaisuuksia, ostan housut, paidan ja päälyspaidan jotka sopivat yhteen. Sitten kotona on kiva katsella miten uusia vaatteita voi yhdistellä vanhojen kanssa.

Kuten suurin osa vastanneista suosin itsekin näitä halpamuotiliikkeitä. H&M, Jack & Jones, JC, Carlings, Zara, Stockan One Way. Pukeutumistyyliäni luonnehtisin casual elegantiksi. Housuina on lähes poikkeuksetta farkut (vaaleista tummiin, merkkeinä Jack & Jones, Diesel, Jean Paul Damage) enkä oikein tunne itseäni mukavaksi muissa housuissa. Paitana t-paita (näissä suosin aika paljon skedemerkkejä, Volcom, Element etc. ja threadlessin printtipaitoja. Ns. peruspaitoja tulee ostettua aika paljon H&M:stä sekä Stockalta) tai kauluspaita (4YOU, Zara, Selected, Esprit, Jack & Jones). Päälyspaidat ovat vähän kinkkisempiä. Mulla on tällä hetkellä noin kolme päälyspaitaa joita oikeesti kehtaan pitää päällä ulkona, yksi huppari ja kaksi neuletakkia. Toki muitakin on, mutta ne on lähinnä sellaisia "pidän kun ei ole mitään mieluisampaa puhtaana"-vaatteita. Takkeja on pari kappaletta, kaikki bleiserimallisia tuota uutta lukuunottamatta. Pukuja löytyy kaksi, täysimusta virallisempiin menoihin ja sitten rennompi Selectedin liituraita joka istuu ihan saatanan hyvin ja jota olen halunnut päästä käyttämään jo ikuisuuden mutta sopivaa tilannetta ei ole sattunut eteen. Kenkiä löytyy joku 6 paria, parit Conversen lenkkarit (EI klassista All Stars-mallia, hyi saatana :D), yhdet Puman streetlenkkarit, ja parit vähän siistimmät kävelykengät.

Kotona ollessani kaikki ns. normivaatteet laitetaan tuolille roikkumaan tai vaatekkaappiin piiloon ja päälle vedän verskit ja jonkun näivettyneen t-paidan, en oikeastaan koskaan pidä farkkuja etc. päällä himassa paitsi jos olen juuri lähdössä ulos tai juuri tullut ulkoota.

Olisi itseasiassa aika vapauttavaa jos ei stressaisi pukeutumisesta niin paljon kun teen. Se on kuitenkin yksi asia johon oloni ja itsetuntoni nojaa. Tästä postista saa ehkä vähän sellaisen kuvan että vaatteet ovet mulle joku pakkomielle, ja ovat ne ehkä vähän. Mutta ei ne kuitenkaan kaikkea merkkaa, pelit ja elektroniikka tulee toki ensin ;).


« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 19:34 kirjoittanut blindside »
"The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't."
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #17 : 02.10.2007 23:39 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili Ennen tuli ostettua paljonkin merkkivaatteita kuten Boss, Lacoste ja Gant. Nykyisin vaatteiden ostoni on vähentynyt radikaalisti. Enää ei tule ostettua kun pakonsanelemana vaatteita. Bändipaidat ovat ainoa poikkeus. Vaatteiden ostoa rajoittaa myös niiden koko. Hyvännäköiset vaatteet eivät vain yksin kertaisesti mahdu minulle. Vituttaahan tuo ostaa 38 tuumaisia farkkuja kun vyötärölle jää kymmeniä senttejä tilaa, mutta reisien kohdalla on tiukkaa. Kai tämä on kärsittävä punttisalin vuoksi  :rollaus:
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #18 : 08.10.2007 20:58 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tulevaan syksyyn ja talveen on pakko hakea lisää pitkähihaisia ja uusi takki.

Perhana kun tuntuu olevan vaikea löytää miellyttäviä vaatekappaleita. Onko minusta tullut nirso vai onko nykyään muotia pukeutua ihan aidosti rumiin vaatteisiin?

Pakko varmaan tässä lähiviikkoina suunnata tuonne Helsingin puolle kun ei nämä Sellon putiikit tunnu mihinkään riittävän.

Kellään ehdottaa mitään hyvää vaatekauppaa?
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #19 : 08.10.2007 21:20 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Perhana kun tuntuu olevan vaikea löytää miellyttäviä vaatekappaleita. Onko minusta tullut nirso vai onko nykyään muotia pukeutua ihan aidosti rumiin vaatteisiin?
Sama ongelma vaivannut jo vuosia. Mistään ei tahdo löytää vaatteita, joita itse tahtoisi pitää. Siksipä ostankin vaatteita silloin kun sattuu löytymään. Jos on pakko ostaa jonain tiettynä päivänä (vanha talvitakki hajoaa lopullisesti jne.), pitää vain oppia sopeutumaan uusiin vaatteisiin.

Kaikkein suurin ongelma ainakin minulle on kenkäpuoli. Jostain syystä kenkäkaupoista ei saa mitään sellaista, mitä suostuisin jaloissani pitämään. Nykyiset sopivat makuuni juuri ja juuri.

Uusia farkkuja, t-paitoja ja kollareita tarvitsisin kyllä ehdottomasti. Harmi vain, etten kestä vaateostoksilla viittä minuuttia kauempaa, kun turhaudun todella nopeasti.

EDIT: Ja kyllä minusta ainakin on nykyään muotia pukeutua rumiin vaatteisiin. Etenkin rumiin kenkiin.
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #20 : 08.10.2007 21:32 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili Jos stadista haluaa siistejä faatteita ja fyrkkaa löytyy jonkin verran suosittelin esim. Carlingsia, Zaraa ja Dinskoa.
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #21 : 28.12.2007 22:48 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ostin olkalaukun yli vuosi sitten ja rakastuin ensimmäisien käyttöpäivien jälkeen käytännölliseen apuriin, jonka sisässä matkustaa kaikki tarvittava.

Jack Bauer käytti kaudella 5 olkalaukkua, josta tuli nopeasti 24:n ansiosta hitti Jenkeissä. Miehet tajusivat, että hekin voisivat kantaa mukanaan muodikasta laukkua ilman häpeän tunteita.



Tätä TÄYSIN SAMAA laukkua kuin mitä Bauer käytti, saa Amazonista Suomeen postikuluineen alle 30 eurolla. Ja vaikka aiempi laukkunikin on hyvä, tulen silti nyt hankkimaan tämän "Jack Sackin". Laukun, joka on synnyttänyt kokonaan oman alakulttuurinsa.


www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #22 : 29.12.2007 00:35 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili Tänään aamulla tuli käytyä niissä kuuluisissa "alennusmyynneissä" ja mitä tuli ostettua, ei mitään. Jotenkin tuntuu aina, että sellaiset vaatteet joista olisi kiinnostunut ja mitä nähnyt ennen joulua ja ajatellut ostavansa joulun jälkeen "alesta", niin ei ne sellaiset vaatteet ole hinnasta muuttuneet ja sen takia on odotellut ihan turhaan. Kaikissa vaateliikkeissä tuntuu olevan kaikista rupuisimmat ja ajan hammasta vähiten kestävät vaatteet alennuksessa.
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #23 : 29.12.2007 00:37 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Tätä TÄYSIN SAMAA laukkua kuin mitä Bauer käytti, saa Amazonista Suomeen postikuluineen alle 30 eurolla. Ja vaikka aiempi laukkunikin on hyvä, tulen silti nyt hankkimaan tämän "Jack Sackin". Laukun, joka on synnyttänyt kokonaan oman alakulttuurinsa.

Eipä pysty ainakaan jenkkien Amazonista tilaamaan tuota Suomeen.
Play-Asia
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #24 : 29.12.2007 00:42 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Tätä TÄYSIN SAMAA laukkua kuin mitä Bauer käytti, saa Amazonista Suomeen postikuluineen alle 30 eurolla. Ja vaikka aiempi laukkunikin on hyvä, tulen silti nyt hankkimaan tämän "Jack Sackin". Laukun, joka on synnyttänyt kokonaan oman alakulttuurinsa.

Eipä pysty ainakaan jenkkien Amazonista tilaamaan tuota Suomeen.

Tämä myyjä lähettää eurooppaan

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #25 : 29.12.2007 01:14 »
Qtulhu Jäsen Viestejä: 184 Basaaripisteet: 0 Profiili Rehellisesti sanottuna en välitä vaateostoksilla käynnistä ja käynkin ostamassa vaatteita vain sillon kun on tarvis. En koskaan käy vaateostoksilla huvikseni. Jo tästä voinee päätellä, että en ole muodikas persoona. Pidän sitä pinnallisena, että vaihtaa kameleonttimaisesti vähän väliä tyyliään muodin mukana tai että käyttää jotain vaatekappaletta 2 kertaa ja jättää kaappiin kun se on out. Eihän se sosiaalista elämääni edistä, enemmänkin päinvastoin, mutta ei se mua haittaa. Suosin yksivärisiä vaatteita ja yleensä melko tummia. Monivärisyys on räikeää ja räikeästä en pidä. Tai sitten se on uskalluksen puutetta. Oli miten oli, räikeää en päälleni pistä. Nahkatakkeja löytyy kaks ja niitä tulee pidettyä kun lämpötila on +1:n ja +15:sta välissä. Kylmemmille ilmoille on sitten tollanen harmaa talvitakki. Farkkuja löytyy 3 joista kaks on mustaa ja yhdet siniset. Pipo on ainoa hattu jota käytän jos ilma on tarpeeks kylmä. Lippistä tuli käytettyä ihan tarpeeksi teininä ja armeijassa, joten semmosia en enää päähäni pistä.
Räväköitä pukeutumisratkaisuja en harrasta (mikä yllätys). En pahemmin käy vaateliikkeissä, kun sieltä harvemmin löytyy vaatteita joista pitäisin vaan marketeista löytyy yleensä ihan hyvin perusvaatetusta eikä mitään ihmeellisiä viimeisimmän muodin huippuluomuksia.
Tiedostan, että oon melko rajoittunut mitä tulee pukeutumiseen ja tummassa metallistin tyylissäni pysyn vaikka se sitten joitain vaikeuksia mulle aiheuttaiskin.
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #26 : 29.12.2007 02:28 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Stockmannin alennuksia kävin katsomassa, mutta kaikki vaatteet mitkä vähänkään kiinnostivat eivät olleetkaan alennuksessa. Parit boxerit, sukat ja pari paskaa t-paitaa tuli sitten ostettua.

Tietääkö muuten kukaan mitään hyvää (ja mieluiten halpaa) nettikauppaa, mistä saa kaiken teemaisia T-paitoja?
Play-Asia
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #27 : 29.12.2007 12:00 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tietääkö muuten kukaan mitään hyvää (ja mieluiten halpaa) nettikauppaa, mistä saa kaiken teemaisia T-paitoja?
Play.com myy ihan siistejä t-paitoja eikä hinnatkaan ole mitenkään päätähuimaavia. Itse olen tuolta pari paitaa tilannut ja ihan hyvä laatuisia ovat olleet kunhan ottaa tarpeeksi suuren koon, ainakin osa paidoista tuntuisi kutistuvan vähän kun sen pesee. Ja ei pidä myöskään unohtaa: "Free Delivery on Everything".
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #28 : 29.12.2007 14:33 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Alennusmyyntejä on tullut hyödynnettyä vaatteiden osalta viime vuotta enemmän. Pelkästään Sellossa kiertelemällä mukaan on tarttunut halpoja ja omaan makuun ja tyyliin mainiosti sopivia kuteita.



Pari hupparia (joista toinen vetoketjullinen), vapaa-aikaan rennot college-housut, uudet farkut, yhdet bokserit ja pari paitaa kevääseen.

Uudet kengät olisivat vielä ostoslistalla. Niiden osalta valikoimat ovat aika hulppeat ja päätöksen vaikeus on lähinnä siinä, että erilaisia malleja on niin paljon. Enkä kenkien osalta pysty koskaan niin varmasti sanomaan "tää on mun juttu", minkä esim. noiden ostettujen vaatteiden kanssa tiesin välittömästi.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Vaateostoksilla « Vastaus #29 : 29.12.2007 16:46 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Itsekin kävin tänään shoppailemassa, ja yhden varsin kivan hupparin sekä verkkatakin kannoin päivän päätteeksi kotiin. Lisäksi Dressmannin pukupuoli houkutteli kovasti, mutta hillitsin itseni kuitenkin tällä kertaa.

Kenkiä olisi vähän tehnyt mieli ostaa, mutta kun jokainen liike oli pakannut mallinsa naftaliiniin huimien monovuorten edestä, niin ei paljoa jäänyt vaihtoehtoja. Housut olivat toinen artikkeli, mille olisi kyllä kysyntää, mutta niidenkin saralla petyin. Etsintä jatkuu.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines