Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4
Tulostusversio
Aihe: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä  (Luettu 24442 kertaa)
Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « : 14.06.2012 14:45 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pelaamista tuplasti enemmän, mutta myöskin ulkoilua tuplasti enemmän. Huomenna alkaa kesäloma!

Hoblaa, juurikin näin! Kun suurin osa päivistä on kokonaan vapaita, ehtii aamusta/illasta hyvin chillata pelien ääressä, ja silti viuhua ulkona piknikillä, pallopeleissä, biitsillä tai missä vaan.

Mistä hemmetistä te loikein revitte rahat elämiseen? Itse ainakin painan koko kesän duunia. Oikea kesäloma oli viimeksi joskus useita vuosia sitten. Talvet istutaan koulun penkillä ja kesät töissä. Välipäivinä vedetään kasetti sekaisin, jotta jaksetaan taas painaa.  :)

EDIT: Splittasin topicin ja siirsin oikealle osastolle. t: reijo


« Viimeksi muokattu: 16.06.2012 01:35 kirjoittanut Fraeon »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #1 : 14.06.2012 15:26 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Pelaamista tuplasti enemmän, mutta myöskin ulkoilua tuplasti enemmän. Huomenna alkaa kesäloma!

Hoblaa, juurikin näin! Kun suurin osa päivistä on kokonaan vapaita, ehtii aamusta/illasta hyvin chillata pelien ääressä, ja silti viuhua ulkona piknikillä, pallopeleissä, biitsillä tai missä vaan.

Mistä hemmetistä te loikein revitte rahat elämiseen? Itse ainakin painan koko kesän duunia. Oikea kesäloma oli viimeksi joskus useita vuosia sitten. Talvet istutaan koulun penkillä ja kesät töissä. Välipäivinä vedetään kasetti sekaisin, jotta jaksetaan taas painaa.  :)



En tiedä oliko tuo joku kompakysymys, mutta kyllähän vakityössä palkka juoksee kesälomallakin ja aina ennen lomia saa vielä tuplapalkan + muut bonukset että varmasti riittää rahat lomailuun. Eihän kesää saa töiden tekemiseen käyttää.  ;)
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #2 : 14.06.2012 15:33 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Jos on vakkarityö, niin kertyyhän noita lomapäiviä ihan kivasti juu. Itsekin pääsin vielä viime vuonna nauttimaan 5vk lomista täydellä palkalla.

Tämä kesä meneekin hyvin pitkälti harjoittelun merkeissä, joten ylimääräisiä lomia ei pahemmin ole. Elokuun lopussa ehkä viikko..
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #3 : 14.06.2012 15:40 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Pelaamista tuplasti enemmän, mutta myöskin ulkoilua tuplasti enemmän. Huomenna alkaa kesäloma!

Hoblaa, juurikin näin! Kun suurin osa päivistä on kokonaan vapaita, ehtii aamusta/illasta hyvin chillata pelien ääressä, ja silti viuhua ulkona piknikillä, pallopeleissä, biitsillä tai missä vaan.

Mistä hemmetistä te loikein revitte rahat elämiseen? Itse ainakin painan koko kesän duunia. Oikea kesäloma oli viimeksi joskus useita vuosia sitten. Talvet istutaan koulun penkillä ja kesät töissä. Välipäivinä vedetään kasetti sekaisin, jotta jaksetaan taas painaa.  :)



Kyllä mä kesäisinkin teen töitä, mutta vähän vaihtelevasti ja vuodesta riippuen. Koska tanssinopettajan töitä ei ole vakkarina läpi kesän tarjolla, "joutuu" olemaan paljon myös vapaalla. Mikä toki tarkoittaa sitä, ettei rahaa ole roilottaa miten sattuu ja varsinkin loppukesästä on usein pakko vähän kiristää vyötä ennen töiden alkua. Toki on myös huomattava, että mä teen 9 kuukautta vuodesta töitä koulun ohella sellaiset 3-4 iltaa viikossa, joten säästöjä kertyy myös kesää varten. Plus kohtalaiset lomarahat kesän alussa.

Toki voisin painaa hanttihommia läpi kesän ja elää herroiksi, mutta kun vuodet ovat muuten aika tiukkatahtisia, annan mieluummin sielun lepää ja pärjään vähän vähemmällä. :)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #4 : 14.06.2012 15:52 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Rahaa vai vapaa-aikaa? Meikälle vapaa-aika on tärkeämpää kuin raha ja pyrinkin järjestämään varsinkin kesäksi aina sitä runsaasti. Enkä suunnittele aikatauluja kovinkaan paljon. Joskus aamupäivällä päätän spontaanisti lähteä rantsuun tsillaamaan, joskus patikkaretkelle nuuksioon, joskus pyöräilemään.  Rakastan tuollaista.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #5 : 14.06.2012 16:09 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Rahaa vai vapaa-aikaa? Meikälle vapaa-aika on tärkeämpää kuin raha ja pyrinkin järjestämään varsinkin kesäksi aina sitä runsaasti. Enkä suunnittele aikatauluja kovinkaan paljon. Joskus aamupäivällä päätän spontaanisti lähteä rantsuun tsillaamaan, joskus patikkaretkelle nuuksioon, joskus pyöräilemään.  Rakastan tuollaista.

Molempia sopivassa suhteessa, mieluiten niin ettei tarvitse tehdä töitä ollenkaan. Itse olen ainakin tätä silmällä pitäen alkanut kasaamaan osakesalkkua ja toki työn ohella tuloja myös muista tulonlähteistä. Pienistä puroista kasvaa suuri rahavirta, jonka eteen ei jonain kauniina kesäpäivänä tarvitse omaa hikeä vuodattaa. Tällä hetkellä mulla tosin ei ole varaa ottaa lopareita ja olla kesää hunningolla - eläisin kyllä, mutta kituuttamalla.

Toki ehtiihän sitä juhlia ja tehdä kaikkea siistiä, vaikka oliskin töissä viikot. Työpäivä kun kestää vain sen 8h. Salilla, rannassa bissellä, festareilla ja kalassa tulee käytyä ihan normaalisti.

edit: MasterTK, juu toki vakiduunareilla asia on eri, mutta suurinosa lautalaisista taitaa olla opiskelijoita
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #6 : 14.06.2012 16:23 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Mistä hemmetistä te loikein revitte rahat elämiseen? Itse ainakin painan koko kesän duunia. Oikea kesäloma oli viimeksi joskus useita vuosia sitten. Talvet istutaan koulun penkillä ja kesät töissä. Välipäivinä vedetään kasetti sekaisin, jotta jaksetaan taas painaa.  :)

Suomalainen sankaritarina :b

Itsellä menee säästöjen varassa varmaan kesä ja freelance hommia aina silloin kun niitä tulee ja jaksaa painaa. Oparikin pitäs jaksaa vääntää syksyksi, että tekemistä kyllä piisaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #7 : 14.06.2012 16:25 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili No ite en ole (vielä?) saanut kesätöitä, että tässä vissii eletää valtion piikkii. Jos en mitää töitä saa nii en site varmaa muuta tee koko kesänä ku pelaan ja netissä notkun. Ja välillä pitää vähä ulkonaki käydä. >_>
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #8 : 14.06.2012 21:58 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Palkoilla ja säästöillä mennään. Ei tätä tahtia loputtomiin voi pitää yllä, mutta kesä-heinä ja elokuun ajattelin ottaa nyt kerrankin vähän rauhallisemmin, ja etsiä sitten syksyllä taas duunia josta hankkii taas normaalisti. Mahdollinen alanvaihtokin on käynyt mielessä, vähän säännöllisemmät työajat olisivat tervetullutta vaihtelua. 8-16 työaika ei kuulostaisi yhtään hassummalta pitkästä aikaa.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #9 : 14.06.2012 23:20 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Lomalla tulee pelailtua yöt, kun harvemmin tajuaa mennä nukkumaan ennen kuin linnunlaulu kuuluu ikkunasta. Oma kesäloman pitäminen näyttää kuitenkin vähän heikolta. Ehkä otan pari viikkoa , joko juhannuksesta alkaen tai heinäkuussa, jos vain ehtii.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #10 : 15.06.2012 12:48 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Rahaa vai vapaa-aikaa? Meikälle vapaa-aika on tärkeämpää kuin raha ja pyrinkin järjestämään varsinkin kesäksi aina sitä runsaasti. Enkä suunnittele aikatauluja kovinkaan paljon. Joskus aamupäivällä päätän spontaanisti lähteä rantsuun tsillaamaan, joskus patikkaretkelle nuuksioon, joskus pyöräilemään.  Rakastan tuollaista.

Molempia sopivassa suhteessa, mieluiten niin ettei tarvitse tehdä töitä ollenkaan. Itse olen ainakin tätä silmällä pitäen alkanut kasaamaan osakesalkkua ja toki työn ohella tuloja myös muista tulonlähteistä. Pienistä puroista kasvaa suuri rahavirta, jonka eteen ei jonain kauniina kesäpäivänä tarvitse omaa hikeä vuodattaa. Tällä hetkellä mulla tosin ei ole varaa ottaa lopareita ja olla kesää hunningolla - eläisin kyllä, mutta kituuttamalla.



Olen nykyään yhä enemmän ja enemmän vapaa-ajan kannalta. Elämää ei tosiaan kannata tuhtala työntekoon. Mieluummin rahaton jolla paljon vapaa-aikaa kuin töissä päivästä ja vuodesta toiseen rahan takia. Suomalainen "ihanne" on hieno omakotitalo, miljoona neliötä pihaa ja kolme autoa. Todellisuudessa suurin osa elää hitonmoisissa veloissa ja paineissa saada maksettua ne velat elämänsä aikana pois.

Onhan sitä kuitenkin hyvä olla jotain taskun pohjalla, joten niin kuin GBA tuossa sanoikin, sitä pitää pyrkiä saamaan rahaa mahdollisimman vaivatta.. "itsestään". Tottakai alkuun pitää tehdä töitä ja usein miten paljonkin, sekä uskaltaa ottaa riskejä, mutta jossain vaiheessa huomaa että rahalla saa lisää rahaa. Ei tarvitse enää tehdä jokaista hanttihommaa minimipalkalla mitä vastaan tulee, kun ei ole enää niin pennin päälle.

Itse olen painanut viimeiset seitsemän vuotta töitä kuin hullu, usein jopa kahdelle tai kolmelle eri puljulle yhtä aikaa ja siinä samalla pyörittänyt omaa firmaa. Tätäkö pitäisi tehdä vielä jotain 40 vuotta ennen kuin eläkkeelle? Sitähän se suomalaisuus on vai? Paskan perseet sanon minä. Vuosi vielä ja lopetan kaiken paskan ainakin muutamaksi vuodeksi ja rupean käyttämään aikaa mihin huvittaa.


« Viimeksi muokattu: 15.06.2012 12:58 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #11 : 15.06.2012 13:18 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
En tiedä oliko tuo joku kompakysymys, mutta kyllähän vakityössä palkka juoksee kesälomallakin ja aina ennen lomia saa vielä tuplapalkan + muut bonukset että varmasti riittää rahat lomailuun. Eihän kesää saa töiden tekemiseen käyttää.  ;)
Peukkua tälle. Eka kerta evör kun on kunnon palkalliset kesälomat, joten kyllä kelpaa.

Ja pelattua tulee varmasti enemmän, kun jäi niin vähälle töiden takia.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #12 : 15.06.2012 13:22 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili


Itse olen painanut viimeiset seitsemän vuotta töitä kuin hullu, usein jopa kahdelle tai kolmelle eri puljulle yhtä aikaa ja siinä samalla pyörittänyt omaa firmaa. Tätäkö pitäisi tehdä vielä jotain 40 vuotta ennen kuin eläkkeelle? Sitähän se suomalaisuus on vai? Paskan perseet sanon minä. Vuosi vielä ja lopetan kaiken paskan ainakin muutamaksi vuodeksi ja rupean käyttämään aikaa mihin huvittaa.


Hyvältä kuulostaa suunnitelmat. Tärkeää on etteivät ne jää suunnitelmiksi. Helposti se homma menee siihen, että vuoden päästä toistat lauseen "vuosi vielä ja sitten.."

Lomaa pitää osata ottaa. Itse olen ottanut loparit alle sekunnin harkinnalla alle vuosi ylennyksestä, kun en saanut tarpeeksi palkatonta vapaata. Minut palkattiin loman jälkeen uudestaan töihin samaan frimaan ja samalla tittelillä. Hyvä työntekijä saa aina töitä.

Itse en ainakaan aio enää 40v(jos hemmetin hyvä tsägä käy, niin "eläkkeelle" 30-vuotiaana) olla työelämässä tai jos olenkin, niin se on 6kk töitä 6kk vapaata. Siihen mennessä hommaan rahavirrat, jotka pitävät minut leivässä kiinni. Monet tajuaa vasta haudalla tai kun terveys menee, ettei elämä ole ikuista ja sitä ei todellakaan kannata käyttää samojen rutiinien hinkkaamiseen työpaikalla. Toki toiset nauttii töistään ihan hemmetisti. Meitä on moneksi ja hyvä niin.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #13 : 15.06.2012 13:30 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Itse olen painanut viimeiset seitsemän vuotta töitä kuin hullu, usein jopa kahdelle tai kolmelle eri puljulle yhtä aikaa ja siinä samalla pyörittänyt omaa firmaa. Tätäkö pitäisi tehdä vielä jotain 40 vuotta ennen kuin eläkkeelle? Sitähän se suomalaisuus on vai? Paskan perseet sanon minä. Vuosi vielä ja lopetan kaiken paskan ainakin muutamaksi vuodeksi ja rupean käyttämään aikaa mihin huvittaa.
Totuus on että Suomessa eivät rahaa saa kuin Hannu Hanhet. Työnarkomaanitkin tarvitsevat säkää puolelleen, koska Suomessa painetaan aika monessa duunissa niskalimassa ilman sen kummempaa palkkaa. Normaali työnteossa (varsinkin pääkaupunki seudulla) pääsee juuri omilleen, mutta jos haluaa harrastaa jotain niin pahan päivän varalle ei jää kyllä mitään. Itseä on alkanut hiukan vituttamaan kun opiskellessa tuntui että jos jostain pitää ja haluaa tehdä duunia tehdä, tulee pärjäämään ja saamaan hyvän elannon. Vitut. Duunia riittää 8h sisään ja ylikin niin paljon kun jaksaa tehdä, ilman että oma talous tuntuu olevan millään tavalla turvallisella pohjalla. Samalla on huomannut että työnteko on silti aivan perseestä kun johto ei kuuntele työntekijöitä pätkääkään.

Suomessa ei työnteolla rikastu. Ne ovat niitä onnekkaita jotka sillä rikastuvat.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #14 : 15.06.2012 13:54 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili

Totuus on että Suomessa eivät rahaa saa kuin Hannu Hanhet. Työnarkomaanitkin tarvitsevat säkää puolelleen, koska Suomessa painetaan aika monessa duunissa niskalimassa ilman sen kummempaa palkkaa. Normaali työnteossa (varsinkin pääkaupunki seudulla) pääsee juuri omilleen, mutta jos haluaa harrastaa jotain niin pahan päivän varalle ei jää kyllä mitään. Itseä on alkanut hiukan vituttamaan kun opiskellessa tuntui että jos jostain pitää ja haluaa tehdä duunia tehdä, tulee pärjäämään ja saamaan hyvän elannon. Vitut. Duunia riittää 8h sisään ja ylikin niin paljon kun jaksaa tehdä, ilman että oma talous tuntuu olevan millään tavalla turvallisella pohjalla. Samalla on huomannut että työnteko on silti aivan perseestä kun johto ei kuuntele työntekijöitä pätkääkään.

Suomessa ei työnteolla rikastu. Ne ovat niitä onnekkaita jotka sillä rikastuvat.

Boldattuna syy miksi perustan jossain vaiheessa valmituttuani oman yrityksen. Jokaisessa yrityksessä missä olen ollut töissä asiat voisi tehdä miljoona kertaa paremmin, jos edes hieman kuunneltaisiin sitä suorittavaa porrasta. Onneksi nykyisessä firmassa uusi pomo tajuaa kuunnella ihan jokaista jolla on ideoita homman kehittämiseen ja arvatkaa mitä? No ihmiset viihtyvät ihan helvetisti paremmin, kun heillä on mahdollisuus vaikuttaa asioihin. Rikastumaanhan itse orjana ei pääse, mutta työssä voi viihtyä ilman rikastumistakin. Tämä ei toki tarkoita, että tekisin tuota rutiinihommaa kovin kauaa, aikansa kutakin.  




btw, tästä mielenkiintoisesta aiheesta voisi pilkkoa jonkun oman aiheen; työnteko - mitä elämältäsi haluat? tms.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #15 : 15.06.2012 14:16 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Totuushan on, että menot ovat ihan yhtä suuri tekijä "rikastumiseen", kuin tulotkin. Tokihan suomalainen duunari saa sillä näkkärillä elää loppuelämänsä jos elää yli tulojensa ja ei osaa käyttää rahaa.

Itse kun olin pitkästä aikaa peruspalkalla 9 kuukautta, niin tajusin, että en tarvitse mitään sen suurempia rikkauksia saavuttaakseni kaikki unelmani. Vähemmälläkin pärjäisi.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #16 : 15.06.2012 15:33 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Totuushan on, että menot ovat ihan yhtä suuri tekijä "rikastumiseen", kuin tulotkin. Tokihan suomalainen duunari saa sillä näkkärillä elää loppuelämänsä jos elää yli tulojensa ja ei osaa käyttää rahaa.

Itse kun olin pitkästä aikaa peruspalkalla 9 kuukautta, niin tajusin, että en tarvitse mitään sen suurempia rikkauksia saavuttaakseni kaikki unelmani. Vähemmälläkin pärjäisi.
Tämäkin on sitä perinteistä kapeakatseista habatusta joka on melkein vittuilua. Totta kai menot vaikuttaa ja jos pihassa on uuden karhea Audi/Mersu ja asuu juuri rakennetussa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla, kannattaa ennemmin katsoa peiliin. Mutta totuus on että asuminen maksaa Suomessa ihan vitusti. Ja huvittavinta on että todella suuri osa työpaikoista on jostain käsittämättömästä syystä pääkaupunkiseudulla, jossa asuminen maksaa naurettavan paljon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että voisi sanoa ironisesti että haluamansa työn tekeminen maksaa helvetisti. Kyllä aika moni pääsisi S-Marketin kassalle pikku kylään ja halpaan kerrotalokaksioon. Ja viikonloppuna sitten paikalliseen pubiin ottamaan muutama. Totta kai joillekkin se kelpaa, mutta monella on intoa tehdä jotain muuta, joka tarkoittaa asuinpaikan valitsemista työpaikan mukaan. Ja tällöin koko touhu meneekin päin persettä.

Joten uskallan väittää että pihisti eläminen ei tuo rikkautta, eikä välttämättä takaa hyviä eläkeolojakaan.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #17 : 15.06.2012 21:34 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Kyllä tässä alkaa pahimmat työintoilut olla jo takanapäin. Kuten muut ehtivät jo mainitsemaan, suomessa et työnteolla rikastu, niin miksi yrittää hullun lailla? Varsinkaan näillä "perusduunarin" papereilla tuo olisi silkkaa hulluutta. Tämän tajuamiseen meni multa jokunen vuosi.
Viimeiset pari vuotta rahaa on silti jäänyt ihan kivasti talteen. Tuntuu siltä että olisi ollut hyväpalkkaisessa työssä, mutta tosiasia on se että rahaa on jäänyt talteen vain siksi ettei ole ollut vapaa-aikaa jolla käyttää sitä. Nykyään on ruennut mietityttämään että miksi on pitänyt käyttää nuoruusvuosiaan niin paljoa duunissa.

Jos voisin, lopettaisin työnteon ainakin joksikin vuodeksi.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #18 : 16.06.2012 09:43 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Mä olen kanssa huomannut, että kaikenlaiset ylityöhalut on tyystin kaikonneet. Ei yksinkertaisesti kiinnosta hillua duunissaitaan asti muutaman lisäkympin toivossa. Edellisessäkin duunissa keskityin niihin sunnuntaihin, kun sai olla 14h triplapalkalla töissä ja sai sen 500€ päivässä. Viikolls tehtävät ylityöt jätin suosiolla muille..

Nyt ensi lukuvuonna olisi tarkoitus olla tekemättä mitään töitä ja alkaa nostaa opintolainaa. Ei yksinkertaisesti enään jaksa/kiinnosta olla koulun ohells sitä 10h töissä. Ei sen jälkeen enään mitään jaksa opiskella, ainakaan minä.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #19 : 16.06.2012 10:34 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Tämäkin on sitä perinteistä kapeakatseista habatusta joka on melkein vittuilua. Totta kai menot vaikuttaa ja jos pihassa on uuden karhea Audi/Mersu ja asuu juuri rakennetussa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla, kannattaa ennemmin katsoa peiliin. Mutta totuus on että asuminen maksaa Suomessa ihan vitusti. Ja huvittavinta on että todella suuri osa työpaikoista on jostain käsittämättömästä syystä pääkaupunkiseudulla, jossa asuminen maksaa naurettavan paljon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että voisi sanoa ironisesti että haluamansa työn tekeminen maksaa helvetisti. Kyllä aika moni pääsisi S-Marketin kassalle pikku kylään ja halpaan kerrotalokaksioon. Ja viikonloppuna sitten paikalliseen pubiin ottamaan muutama. Totta kai joillekkin se kelpaa, mutta monella on intoa tehdä jotain muuta, joka tarkoittaa asuinpaikan valitsemista työpaikan mukaan. Ja tällöin koko touhu meneekin päin persettä.

Joten uskallan väittää että pihisti eläminen ei tuo rikkautta, eikä välttämättä takaa hyviä eläkeolojakaan.

No allekirjoittaneella on ehkä lähitulevaisuudessa edessä muutto täältä peräkylältä helsinkiin, joten samoille karhuille päästään. Mutta en minä ikinä lähtisi työn perässä jonnekin, ellei sitä työtä tekisi muustakin syystä kuin vain rahan takia.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #20 : 18.06.2012 09:00 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili Juu, eipä sitä työnteolla rikastu. Mutta kyllä töissä on kiva käydä, jos vaan työ on mielekästä ja työporukan kanssa on kivaa. Itselläni on juuri näin. Työ on mielekästä ja työporukan kanssa on hauskaa tehdä töitä. Toki mielipiteitä välin lauotaan ja ristiriitoja tulee, mutta näinhän sen pitää ollakin. Tottahan ne mielipiteet eroaa. Joskus sitä ajattelee, miten ihanaa olisi, kun ei tarvitsisi töihin mennä, ja saisi olla ja tehdä mitä tykkää. Toistaiseksi kuitenkin lomat aina riittää tyydyttämään tuon tunteen. Tänään alkaakin viimeinen työviikko ennen kesälomaa. Perjantaina klo 13:30 alkaa neljän viikon vapaus  :) Viikon päästä sitä yrittää totuttautua ajatukseen, että ei tarviikaan vähän aikaan mennä töihin. Onneksi siihen sopeutuu nopeasti.
030906 | 190308
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #21 : 18.06.2012 17:54 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mä olen kanssa huomannut, että kaikenlaiset ylityöhalut on tyystin kaikonneet. Ei yksinkertaisesti kiinnosta hillua duunissaitaan asti muutaman lisäkympin toivossa. Edellisessäkin duunissa keskityin niihin sunnuntaihin, kun sai olla 14h triplapalkalla töissä ja sai sen 500€ päivässä. Viikolls tehtävät ylityöt jätin suosiolla muille..

Nyt ensi lukuvuonna olisi tarkoitus olla tekemättä mitään töitä ja alkaa nostaa opintolainaa. Ei yksinkertaisesti enään jaksa/kiinnosta olla koulun ohells sitä 10h töissä. Ei sen jälkeen enään mitään jaksa opiskella, ainakaan minä.

Hyvä kikka on painaa kaikki opintolainat osakkeisiin. Opintolaina on käytännössä ilmaista rahaa, kun sen korko on niin naurettavan pieni. Laittaa osakkeisiin kaiken ja korjaa voittomarginaalin omaan taskuun valtion siivellä. Itse olen näin tehnyt.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #22 : 18.06.2012 17:58 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Mä olen kanssa huomannut, että kaikenlaiset ylityöhalut on tyystin kaikonneet. Ei yksinkertaisesti kiinnosta hillua duunissaitaan asti muutaman lisäkympin toivossa. Edellisessäkin duunissa keskityin niihin sunnuntaihin, kun sai olla 14h triplapalkalla töissä ja sai sen 500€ päivässä. Viikolls tehtävät ylityöt jätin suosiolla muille..

Nyt ensi lukuvuonna olisi tarkoitus olla tekemättä mitään töitä ja alkaa nostaa opintolainaa. Ei yksinkertaisesti enään jaksa/kiinnosta olla koulun ohells sitä 10h töissä. Ei sen jälkeen enään mitään jaksa opiskella, ainakaan minä.

Hyvä kikka on painaa kaikki opintolainat osakkeisiin. Opintolaina on käytännössä ilmaista rahaa, kun sen korko on niin naurettavan pieni. Laittaa osakkeisiin kaiken ja korjaa voittomarginaalin omaan taskuun valtion siivellä. Itse olen näin tehnyt.

Kunhan on vaan sen verran varmoja osakkeita, ettei tule takkiin  ;)
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #23 : 18.06.2012 18:01 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mä olen kanssa huomannut, että kaikenlaiset ylityöhalut on tyystin kaikonneet. Ei yksinkertaisesti kiinnosta hillua duunissaitaan asti muutaman lisäkympin toivossa. Edellisessäkin duunissa keskityin niihin sunnuntaihin, kun sai olla 14h triplapalkalla töissä ja sai sen 500€ päivässä. Viikolls tehtävät ylityöt jätin suosiolla muille..

Nyt ensi lukuvuonna olisi tarkoitus olla tekemättä mitään töitä ja alkaa nostaa opintolainaa. Ei yksinkertaisesti enään jaksa/kiinnosta olla koulun ohells sitä 10h töissä. Ei sen jälkeen enään mitään jaksa opiskella, ainakaan minä.

Hyvä kikka on painaa kaikki opintolainat osakkeisiin. Opintolaina on käytännössä ilmaista rahaa, kun sen korko on niin naurettavan pieni. Laittaa osakkeisiin kaiken ja korjaa voittomarginaalin omaan taskuun valtion siivellä. Itse olen näin tehnyt.

Kunhan on vaan sen verran varmoja osakkeita, ettei tule takkiin  ;)

Varmat osakkeet ovat niille ketkä eivät uskalla elää. Köyhä ei varmoilla rahaa tee. Pakko ottaa riskiä, jos haluaa alle 100 000e salkulla rahaa tehdä. Itse ostan kaikista suurimman riskin omaavia osakkeita. Get rich or die tryin  :)

Opintolainaa saa 10 000e ja jos sijoittaa "varmoihin", niin tuotto on joitain satasia, eli ei todellakaan riskin väärti(imo).
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #24 : 18.06.2012 18:04 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili No siis tottakai tuommoiset ns. varmat osakkeet on vähän hölmöjä siinä mielessä, että hirveästi rahnaa niillä ei tahkota. En toisaalta ihan heti pistäisi täyttä opintolainaa johonkin suuren riskin osakkeisiin, pienemmän summan ehkä..
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #25 : 18.06.2012 22:31 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Pienelläkin voitolla tehty sijoitus on melkeimpä parempi kuin mikään muu riskitön talletus. Kaikki säästötilit, eläketilit tms. on aikamoista huijausta. Korot on joka tapauksessa aika onnettomat, joista tulevasta tuotosta menee vielä verot ja tästä kun miinustetaan vielä kaikki tilinhoitokulut tms. on aika lähellä että tilillä on lopuksi edes sitä mitä sinne laitoit. Sijoituksista saa kai sen verran että nyt ainakin kulut saadaan niillä kuitattua. Pankkitoiminta on monilta osin yksi suurimmista laillisista kusetuksista.

« Viimeksi muokattu: 19.06.2012 06:18 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #26 : 19.06.2012 07:48 »
Wyrkk Jäsen Viestejä: 426 Basaaripisteet: 0 Profiili No itellä on sekä säästötili sekä sijoituksia. Vuodessa tuo säästötili kerryttää mulla jonkun 30e ylimääräistä, joka ei tunnu paljolta, mutta on se nyt tyhjää parempi.

Sijoituksiini taas menee joka kuukausi kymmenen vuoden ajan 60e rahaa. Tällä hetkellä sijoitukset on vajaa 10e tappiolla, mutten ole ollenkaan huolestunut sillä pääasia olisi että saisin omani takaisin 10 vuoden kuluttua ja loput on vain kivaa plussaa. 75% riskillä mennään, mutten usko että menetän omiani pitkällä tähtäimellä. Joka tapauksessa 10 vuoden päästä kiitän itseäni vaikka saisin "vain" omani takaisin.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #27 : 19.06.2012 09:11 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Pienelläkin voitolla tehty sijoitus on melkeimpä parempi kuin mikään muu riskitön talletus. Kaikki säästötilit, eläketilit tms. on aikamoista huijausta.

Tähän ei paljoa lisättävää ole. Joka kerta kun Nordeasta tai jostain soitellaan eläkesäästöasioilla, niin sanon nakkaavani rahat mieluummin suoraan nuotioon kuin sitoutuisin maksamaan jollekin pankin tilille mitään.
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #28 : 19.06.2012 12:53 »
Uska Jäsen Viestejä: 1 Basaaripisteet: 0 Profiili Se olis vielä tämä + 2 päivää töitä, ja sitten sopivasti Jussiksi lomille. Tai no onko se nyt sitten mitään lomaa, kun työt loppuu kokonaan. Mutta kuitenkin.

Rahatilanne aina tietysti vähän huolettaa, mutta tuskin tässä heti puille paljaille jäädään. Ties vaikka ehtisi jotain lomamatkaakin koittamaan...
Tämä Suomen kesä ei nimittäin ihan vielä ole vakuuttanut. Äkkilähdöt Alanya on ollut seurauksessa. Aika halvallakin näkyy olevan osa reissuista. Naurattaa vaan nämä halvimpien kohteiden kuvaukset: "- Huoneistoissa ei välttämättä ole wc-paperia, jolloin se tulee hankkia itse"
töistä: ajopuku
tallennettu
Vs: Työnteko, loma ja kaikki siihen liittyvä « Vastaus #29 : 19.06.2012 13:24 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Perkele kohta pitäs päättää lähteekö helsinkiin töiden perään, vai jääkö kalliolle ruikuttaa. Kyllähän tuo jänskättää niin sanotusti.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines