Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7
Tulostusversio
Aihe: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt?  (Luettu 89970 kertaa)
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #150 : 20.12.2013 10:44 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Voi helvetti. Tuo on varmasti suurin kusetus sitten OstosTV:n saunabeltin. Haluan kuulla Melficen kommentit tuohon lekurina.

Surullista on Finnairin lähteminen mukaan tohon ihmisten sumuttamiseen. Järkyttävää asiakkaiden trollausta.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #151 : 20.12.2013 10:59 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Meikä vetää sen 50ug päivittäin talvisin. Kun muistaa ottaa. Luulen että tälläisten vaikutusten näkeminen ilman aikaisempaa selvää puutosta, on vähän niin ja näin. Se ei kuitenkaan ole mikään täsmälääke. Lisäksi vaikka D-vitamiini auttaisi kropan johonkin tulehdustilaan tai johonkin "sairaustilaan", voi paraneminen kuitenkin kestää jonkin aikaa, jos tila on kestänyt pitkänkin aikaa.

Itse söisin enemmänkin D-vitamiinia jos tulisi oikeasti joku fiksu joka tietäisi sanoa kuinka sitä kuuluu syödä. Hajonta maailman eri kolkkien suosituksissa on jokseenkin naurettavaa. Kanada ja Suomi on loistava esimerkki. Miten hitossa suositukset voivat poiketa näin paljon toisistaan? Vaikka ei sillä, itse olen menettänyt uskoni Suomen lääkäreihin vuosien varrella. Vaikka myönnän että Helsingissä on kyllä parhaimmat. Ja en tietty tiedä minkälaisia ulkomailla on, kun ei juurikaan kokemusta ole.


Lääkäreistä puheen ollen offtopiciin siirtyessä, multa on tyhjennetty polvesta nestettä kymmeniä kertoja. On huvittavaa katsoa kuinka erilaisia lääkärit tässäkin hommassa on. Jotkut pyytää toimenpidehuoneeseen ja hoitajan mukaansa, kaapit paukkuu, kumihanskat kahisee, piikit pyörii ja välinepaketit rahisee. Lopulta hoitaja ja lääkäri katsovat silmäkovana polvea ja lääkäri painelee 1-2min polven sivustaa ja yrittää etsiä oikeaa reittiä. Jotkut sanoo omassa huoneessaan että mene makaamaan tohon niin haen tarvikkeet. Lääkäri hakee tarvikkeet, pesee kädet, aukasee paketit ja hoitaa homman kun on hiukan painellut ja etsinyt reittiä piikille.

Sinänsä nämä eivät kerro kuinka hyvin itse toimenpide onnistuu. Häsääjätkin onnistuvat ihan jees, vaikka iskua on tullut polvilumpioonkin (sattu muuten vitusti) ja yritetty väkisin ensin alhaalta vaikka sanoin että ei kun ylhäältä (otti lopulta ylhäältä) ja joskus piikki ei vain pysy paikallaan kun on polvessa. Mutta rauhalliset lääkärit yleensä aina onnistuu tässä. Parhailla nipistää vain se kun piikki menee ihon läpi ja loppu on vain makoilua ja oleilua meikäläiseltä. Myönnän tosin että tähän vaikuttaa sekin kuinka täynnä polvi on, mutta on ne kokeneet/paremmat pistäneet vähän pienemmästäkin välistä ilman kipua. Sukupuoli jakaumaa näissä harvemmin on. Tosin naiset yleensä hösää enemmän, mutta onnistuminen on aika 50/50.

Paras tilanne tai lausahdus lääkäriltä oli kuitenkin Norjassa. Norjalainen lääkäri (nainen jos kiinnostaa) touhusi kuin viimeistä päivää ja otti ensin piikin jota voisi luonnehtia pilliksi. Sanoin että kyllä se pienemmälläkin tulee. Lääkäri väitti hiukan vastaan mutta otti pienemmän piikin. Sitten sanoi ennen pistosta että kai tiedät että tämä sattuu? (You know that this will hurt?). Menin vähän hämilleni ja sanoin että ei se kyllä ennen ole sattunut. Lääkäri heitti tähän että joo ei se satukkaan jos kaikki menee hyvin (Yes if everything goes ok.) :lol: Vähän laski luottamus siinä vaiheessa. Mutta lopulta se meni ihan hyvin. Oli ihan osaava. Pari kertaa osui lumpoon alhaalta, mutta ei suuremmin. Ohuempi piikkin toimi ihan hyvin.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #152 : 20.12.2013 11:50 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Voi helvetti. Tuo on varmasti suurin kusetus sitten OstosTV:n saunabeltin. Haluan kuulla Melficen kommentit tuohon lekurina.

Surullista on Finnairin lähteminen mukaan tohon ihmisten sumuttamiseen. Järkyttävää asiakkaiden trollausta.
Muutenhan tuolla ei olisi mitään väliä, mutta tuo hinta. Valmistuskustannukset kun tuommoislle ledihärpäkkeelle on ehkä 5 euron luokkaa.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #153 : 20.12.2013 12:39 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Siis mikä tuo Valkee on?  :lol: Katselen niin vähän telkkaria nykyään, ettei ole tullut vastaan.
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #154 : 20.12.2013 13:17 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Siis mikä tuo Valkee on?  :lol: Katselen niin vähän telkkaria nykyään, ettei ole tullut vastaan.

Eipä sitä ole vissiin telkkarissa mainostettukaan. Se on tommonen 200 euroa maksava laite, jossa on korvakuulokkeiden sijaan ledit. Ne antaa aivoille valoa ja parannut masennuksesta. Tutkittu ja todistettu.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #155 : 20.12.2013 13:38 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Siis mikä tuo Valkee on?  :lol: Katselen niin vähän telkkaria nykyään, ettei ole tullut vastaan.

Eipä sitä ole vissiin telkkarissa mainostettukaan. Se on tommonen 200 euroa maksava laite, jossa on korvakuulokkeiden sijaan ledit. Ne antaa aivoille valoa ja parannut masennuksesta. Tutkittu ja todistettu.

Valkeeta saa kiittää myös jääkiekon 2011 MM-kullasta. "The company also says that the light has helped improve reaction times in Finnish hockey players. "
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #156 : 20.12.2013 14:56 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Onhan näitä huijaushärpäkkeitä ollut. Ajankohtainen Kakkonen teki aikoinaan ihan hyvän jutun siitä, kuinka Suomen olympiajoukkue lähti mukaan Bemer-hassutteluun. Muistaakseni olympiajoukkuekin tajusi kääntää kelkkansa.

D-vitamiinin suhteen ei ole olemassa yksittäistä suositusta kaikille ihmisille, mutta yleisen konsensuksen mukaan aiemmin käytössä ollut 10ug/vrk ei ole riittävä. Lisätietoa löytyy http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti haulla d-vitamiini. Olen nähnyt potilaan jolla munuaiset tilttasivat kuukauden ajan otetulla 125ug/vrk-annoksella, tähän toki vaikuttivat myös potilaan ikä ja käytetty tulehduskipulääkitys. THL:n suosituksessa tällä hetkellä 100ug/vrk-annosta pidetään maksimina. Jenkeillä on tällä hetkellä sama suositus. Itse nappailen näin talvikaudella 25ug/vrk.

Mitä tulee JayeizHin ihmettelyyn niin lääkäreitä on erilaisia. Aivan kuten putkimiehiä, partureita, insinöörejä ja datanomejakin.
N
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #157 : 20.12.2013 14:58 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Skepsis ry antoi noille muistaakseni viime vuonna Vuoden Huuhaa -palkinnon.

Edit:

http://www.skepsis.fi/Toiminta/HuuhaajaSokratespalkinnot/Huuhaapalkinto2012.aspx


Lainaus
Skepsis ry on myöntänyt vuoden 2012 Huuhaa-palkinnon Valkee Oy:lle ansiokkaasta heikosti tutkitun terveystuotteen markkinoinnista

...

Tehdyt tutkimukset ovat kuitenkin varsin kapea-alaisia sekä koehenkilöiden satunnaistamisen ja sokkouttamisen osalta erittäin puutteellisia. Valkee Oy on lähtenyt markkinoimaan tuotettaan tehokkaana apuna terveyteen ennen kuin väitteiden tueksi on ollut tieteellisesti vakuuttavia tutkimuksia.


« Viimeksi muokattu: 20.12.2013 16:05 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #158 : 20.12.2013 15:09 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Onhan näitä huijaushärpäkkeitä ollut. Ajankohtainen Kakkonen teki aikoinaan ihan hyvän jutun siitä, kuinka Suomen olympiajoukkue lähti mukaan Bemer-hassutteluun. Muistaakseni olympiajoukkuekin tajusi kääntää kelkkansa.

Selännekin mainosti jossakin vaiheessa hologrammi/magneettiranneketta. Siinä oli taas 20 euron edestä niin paljon huijausta kuin vain voi olla.
Play-Asia
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #159 : 11.03.2014 15:13 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Nyt on tullut joku pari viikkoa napsittua kokeilumielessä ZMA:ta. Eksoottisesta nimestä huolimatta kyseessä on pilleri, joka sisältää magnesiumia, sinkkiä ja B6-vitamiinia. Periaatteessahan tuon pitäisi vaikuttaa mm. unenlaatuun. Mainospuheet puhuvat testosteronitasojen noususta, mutta tämä tuskin on kovin odotettavaa ellei sitten kärsi jostain sinkin puutteesta jo valmiiksi. Kai tämä jonkinlainen kehonrakentajien lisäravinne on perinteisesti ollut, mutta en näe miksei muutkin voisi tätä käyttää jos tuntee tarpeelliseksi. Tosin kai se normi-magnesiuminkin auttaa jo jotain.

No enivei kyllähän tuo näyttäisi vaikuttavan positiivisesti unenlaatuun. Aina olen nukkunut suht hyvin ja sikeästi, mutta yleensä ainakin kerran herään aamuyöllä joskus kahden kolmen aikaan. Näitä kun olen nappaillut, niin olen huomannut että herää vasta joskus aamulla seitsemän aikaan, eli yhtäjaksoista unta pitäisi käsittääkseni saada nykyään enemmän. Unetkin tuntuvat hieman eläväisimmiltä kuin yleensä.

Fitnesstukusta tilasin, kun ovat muuten niin pirun kalliita. Prismassa maksaa Leaderin 100 kpl (50 pv) purkki 18€, kun tuolta saa tuplasti enemmän halvemmalla:
http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/smartsupps-zma-200-caps


« Viimeksi muokattu: 11.03.2014 15:18 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #160 : 12.03.2014 14:22 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Kuulostaa plasebovaikutukselta.
N
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #161 : 12.03.2014 14:31 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Nyt on tullut joku pari viikkoa napsittua kokeilumielessä ZMA:ta. Eksoottisesta nimestä huolimatta kyseessä on pilleri, joka sisältää magnesiumia, sinkkiä ja B6-vitamiinia. Periaatteessahan tuon pitäisi vaikuttaa mm. unenlaatuun. Mainospuheet puhuvat testosteronitasojen noususta, mutta tämä tuskin on kovin odotettavaa ellei sitten kärsi jostain sinkin puutteesta jo valmiiksi. Kai tämä jonkinlainen kehonrakentajien lisäravinne on perinteisesti ollut, mutta en näe miksei muutkin voisi tätä käyttää jos tuntee tarpeelliseksi. Tosin kai se normi-magnesiuminkin auttaa jo jotain.

No enivei kyllähän tuo näyttäisi vaikuttavan positiivisesti unenlaatuun. Aina olen nukkunut suht hyvin ja sikeästi, mutta yleensä ainakin kerran herään aamuyöllä joskus kahden kolmen aikaan. Näitä kun olen nappaillut, niin olen huomannut että herää vasta joskus aamulla seitsemän aikaan, eli yhtäjaksoista unta pitäisi käsittääkseni saada nykyään enemmän. Unetkin tuntuvat hieman eläväisimmiltä kuin yleensä.

Fitnesstukusta tilasin, kun ovat muuten niin pirun kalliita. Prismassa maksaa Leaderin 100 kpl (50 pv) purkki 18€, kun tuolta saa tuplasti enemmän halvemmalla:
http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/smartsupps-zma-200-caps
Kandee testata kans Valkeeta mitä aikaisemmin mainostin tuolla.

Unihäiriöihin pitäisi testata melatoniini-pillereitä, joita nykyään saa Suomestakin. Itsekin heräilen aika helposti ja usein öisin, joten ehkä niillä saisi vähän parempaa unta.
Play-Asia
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #162 : 12.03.2014 14:57 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Kuulostaa plasebovaikutukselta.

Saattaa olla. Paha sanoa. Kelpaa kuitenkin mulle kun herääkin paljon virkeämpänä.
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #163 : 30.03.2014 16:58 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Tuli testattua Kannelmäen Prisman ruokakassipalvelua. Eli nettisivuilta valkkasin ostokset koriin ja seuraavana päivänä menin hakemaan noutokassalta. Sen verran kätevästi meni, että pitää kokeilla toistenkin. Ei tuota pikkuostosten kanssa kannata tehdä, mutta jos ostaa viikon tavarat kerralla niin helpotti hommaa huomattavasti.
Play-Asia
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #164 : 13.04.2014 10:35 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili http://authoritynutrition.com/5-contenders-for-the-worst-diet-advice-ever/

Tää oli aika hyvä. Lyhyesti ja ytimekkäästi ne tärkeimmät.
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #165 : 25.06.2014 16:49 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Saas nähdä alkavatko Suomessakin pikkuhiljaa puhaltaa uudet tuulet ravitsemussuosituksissa.

Ei oikein jaksa uskoa, mutta kai sitä saa toivoa että joskus tulisivat järkiinsä..
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #166 : 23.07.2015 12:32 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Ketju käsittelee syömistä, mutta puhutaan nyt vaihteeksi syömättömyydestä..

LeanGains nyt tuntuu olevan täälläkin aika monelle tuttu juttu. Tuskin täytyy siis enään täällä selittää, että miksi joku haluaa paastota vaikka suurin osa ihmisistä asiaa ei pystykään käsittämään. Itse en ole hetkeen jaksanut sitä makroihin liittyvää mikromanagerointia (vaikka välillä tuleekin syötyä aamupala vasta lounaalla) ja olen mennyt Eat Stop Eat -metodilla jo jokusen kuukauden eli 1-3pv viikossa syömättä ~24h. Hyvä puoli tossa on se, että on hiukan joustavampi metodi. Jos ei kerkeä, niin voi paastota yhden päivän tai ei ollenkaan. Jos kerkeää, niin paastoaa enemmän. Ja päivät voi valita itse. Olen tehnyt iltapala -> iltapala -metodilla, kun on toiminut ihan hyvin omaan aikatauluun. Ideahan tossa on polttaa rasvaa ilman, että tarvitsee hirveästi katsoa mitä syö muina päivinä. Itse pidän ehkä helpompana sitä, että on kaksi päivää syömättä ja syö viitenä päivänä vapaammin, kuin että vetää tiukkaa ruokavaliota 7pv viikossa. Ainakin se on helpompaa sosiaalisen elämän kannalta varsinkin näin kesäisin.

No eniveis nyt oli sopiva rako ja päätin että testaan ihan läpällä 48h paastoa. 72h paastohan on ihan todistetusti turvallinen ja voi sanoa, että siitä on jotain hyötyäkin joissain tilanteissa, joten 48h ei ole vielä mitään vaikka voikin kuulostaa överiltä monen korvaan. Ainoa riski oikeastaan on lihasmassan pienoinen katabolia, kun mennään yli 24h mutta yritän tuota torjua vetämällä BCAA:ta pari kertaa. Eikä tuossa muutenkaan puhuta niin isoista määristä, että olisi mitään huomattavaa jos kerran tälläistä kokeilee. Söin siis viimeksi tiistaina siinä klo 21 maissa eli nyt on mennyt melkein 40h ilman ruokaa (paitsi vettä). Olo on erittäin hyvä eikä ole edes yhtään nälkä. Ei oikeastaan ole ollut missään vaiheessa nälkä. On se keho ihmeellinen.

Jotain hyötyjä paastosta, kätevästi yhdessä listassa kaikki:
Spoileri (osoita katsoaksesi)


« Viimeksi muokattu: 23.07.2015 12:39 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #167 : 23.07.2015 12:58 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse syön ainaki arkisin aamupalan, mutta ennen lounasta siinä klo 11 on jo niin kova nälkä että näköä haittaa. Omalla kohdalla verensokeri laskee siinä melko rajusti. Paastoaminen ei varmastikkaan siis sovi kaikille.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #168 : 23.07.2015 12:59 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Puhumattakaan aamiaisen aiheuttamasta nautinnosta kahvikupposen kera.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #169 : 23.07.2015 13:29 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Itse syön ainaki arkisin aamupalan, mutta ennen lounasta siinä klo 11 on jo niin kova nälkä että näköä haittaa. Omalla kohdalla verensokeri laskee siinä melko rajusti. Paastoaminen ei varmastikkaan siis sovi kaikille.

Itse syön nykyisin aika usein arkisin aamulla jotain, tosin en heti herätessä. Lähinnä tosin siksi, että salin jälkeen pitää syödä jotain. Olen varmaan viisitoista vuotta skipannut aamupalan pääasiassa laiskuuttani ja koska aamulla ei ole yleensä ollut nälkä. Tosin nyt kun on syönyt aamupalaa vaihteeksi, niin huomaa että useammin on nälkä aamuisin.

Ja tuo sun kauhea nälkä ennen lounasta johtuu todennäköisesti siitä, että verensokeri laskee rajusti nimenomaan koska se on ollut koholla aamupalan takia. Jos et söisi aamupalaa, niin se ei voisi romahtaa mistään koska on ollut koko ajan tasainen (=ei kauheaa nälkää/väsymystä). Riippuu toki, että onko sun aamupala hiilari- vai rasvapainotteinen. Lisäkseen ihmisen kroppa muistaa hyvin, että milloin se yleensä saa ruokaa ja rupeaa ennen tätä nostamaan tiettyjen hormonien määrää, jolloin tulee nälkä vaikka oikeasti ei olisikaan. Tottumiskysymys siis. Keho joko tottuu siihen, että se saa ruokaa tiettynä hetkenä ja ennakoi sitä tai sitten sen voi myös totuttaa pois tuosta.

Kyllähän paastoaminen sinänsä sopii kaikille ihmisille, poislukien joitakin sairauksia sairastavat, lapset sekä raskaana olevat/imettävät. Se vaatii vaan vähän tottumista aluksi, kun kroppa ihmettelee että mitäs nyt tapahtuu. Yleensä huono olo johtuu siitä, että kroppa ei vielä osaa siirtyä sujuvasti veren glukoosin käytöstä kehon rasvan käyttöön energiana. Nykyään monella ihmisellä ei yleensä edes tarvitse, kun koskaan ei olla syömättä paria tuntia kauempaa. Jos kroppa siirtyy sujuvasti polttamaan rasvaa sokerin loppuessa, ei tule mitään huonoa oloa. Paremminkin olo paranee, kun tulee todella virkeä olo. Tämäkin on tottumiskysymys lähinnä. Kroppa pitää treenata tuohon.

Eipä sillä että kaikkien pitäisi paastota. Välillä on vaan hauska testata kroppaa. Jos tällä voi helposti pitää painoa kurissa tai hieman pudottaa ja siitä on jotain hyötyäkin, niin hyvä niin.


Edit:

Lähinnä kiinnostavimmat viimeaikaiset löydöt paaston hyödyistä on omasta mielestäni nämä:

Lainaus
*Increased: effectiveness of chemotherapy  (by allowing for higher doses more frequently)
*Reduced: risk of cancer

Tuosta ylemmästä oli Prisma-dokkarissa joskus viime vuonna juttua. Paasto suojaa kehon terveitä kudoksia kemoterapialta ja altistaa syöpäkasvaimet hoidolle, jolloin hoito voi olla tehokkaampaa. Ei mikään pikkujuttu välttämättä ja ihan ilmaista. 72h ennen hoitoa riitti.


« Viimeksi muokattu: 23.07.2015 13:50 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #170 : 23.07.2015 13:40 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Niin voi olla tottumiskysymyskin, mutta itse uskon että kyse on vain omalla kohdalla nopeasta aineenvaihdunnasta. Ennen varsinaista nälkää putoaa verensokeri ja alkaa usein väsyttämään ja huimaamaan. Jos jätän aamupalan väliin tulee sama nälkä vain tuntia aikaisemmin. Sama homma duunipäivän jälkeen, äkkiä pitää saada siinäkin jotain palaa.

Ehkä paastoamiseen tottuisi ja kykenisi, mutta edelleen se ei ainakaan mulle sovi. Tavoitteenakaan kun nyt ainakaan ei ole tästä enempää kuihtua. =)
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #171 : 23.07.2015 13:45 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Niin voi olla tottumiskysymyskin, mutta itse uskon että kyse on vain omalla kohdalla nopeasta aineenvaihdunnasta. Ennen varsinaista nälkää putoaa verensokeri ja alkaa usein väsyttämään ja huimaamaan. Jos jätän aamupalan väliin tulee sama nälkä vain tuntia aikaisemmin. Sama homma duunipäivän jälkeen, äkkiä pitää saada siinäkin jotain palaa.

Ehkä paastoamiseen tottuisi ja kykenisi, mutta edelleen se ei ainakaan mulle sovi. Tavoitteenakaan kun nyt ainakaan ei ole tästä enempää kuihtua. =)

Joo eipä sulla ole ainakaan painonpudotuksen tarvetta, toisin kuin monella muulla  :)
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #172 : 23.07.2015 13:51 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Paastoamista olisi ihan mielenkiintoista testata, mutta tässä elämän tilanteessa se tuskin onnistuisi. Kaksi kakaraa menee jaloissa, pitäisi opiskella hiukan, käydä töissä ja osallistua eukon mieliksi kotitöihinkin. 6-8h tulee oltua usein syömättä kunnon ruokaa, kun töissä tulee syötyä 11 aikaan ja seuraavan kerran kerran 18-19 aikaan illalla, kun aika ei riitä syömiseen. Tosin tässäkin välissä tulee usein jotain vedettyä välissä (cola ja/tai hedelmä). Mutta oli sitä suoraan tai pienellä välipalalla syömättäsen 6-8h, hermo meinaa olla niin kireellä ja päätä jomottaa jo siinä 7h paikkeilla, että voisi tehdä tiukkaa muillekin kuin itselle se syömättä oleminen. Varsinkin kun ne kakarat osaa olla aika vaativia siinä vaiheessa kun tulee kotio. Joskus eukkokin.

Eli jos sivuoireena olisi vai nälkä, sen saattaisi kestää. Mutta kun hermot alkaa kiristyä ja päätä särkeä kuin krapulassa, homma kaatuu käytännössä pitkälti siihen. Toki myönnän, että esim. päänsärky on selvästi jonkin ainesosan riippuvuus (cola?), joten se varmaan helpottaisi jonkin ajan kuluessa. Parasta paastossa olisikin se että osaisi olla ilman sitä ruokaa joskus. Nykyarki kun tuntuu olevan niin pirun kiireellinen joskus, niin syömisen ajoittaminen vain iltakymmenen jälkeen tai vain töihin, pidentäisi päivää hiukan ja tekisi siitä hiukan helpomman, kun ei hermojen vahvuus seuraisi nälkää. Vaikka tietenkään paastoa ei voisikaan joka päivä tehdä.

Myönnän kyllä senkin, että olen vähän muutenkin tälläisten epäsäännöllisten kuurien epäilijä. Viljat, perunat jne. kun tuli aikoinaan jätettyä kokonaan pois, se kävi lopulta aika helposti. Otti vain sen motivaation, teki siitä tavan ja pysyi siinä. Nykyään se tulee tehtyä jo automaattisesti, eli pullaa, lettuja tai paneroitua pihviä ei tule edes katsottua kaivaten. Siitä on tullut tapa. Mutta jos yhden tai kaksi päivää viikosta syö erilailla tai tekee siitä tiukemman, siihen tottuminen on vaikeampaa. Itse siihen tuskin tottuisin ikinä. Helpompaa niin että ne herkuttelut on niitä poikkeuksia ja se arki on sitä "oikeaa" syömistä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #173 : 23.07.2015 14:28 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Huh, kuulostaa kyllä aika hurjalta nuo vuorokausitason paastot, vaikka on toki ihan fakta, että pelkällä nesteytyksellä pärjää aika pitkälle. Toisaalta on helppo uskoa, että asennoitumalla tuo hoituu sujuvastikin. Mullakin homma toimii arjessa enemmän niin päin, että pitää muistaa/panostaa ruokaan, kun muuten jää ateriat helposti välistä.

Itse otin keväällä toiminnallisen harjoittelun isommaksi osaksi arkea nyt, kun tanssihommia ei enää työn puolesta ole niin paljon ja kisistreeneihin ehtii yleensä about kerran viikossa. Salilla en ole koskaan osannut käydä, joten teen lihaskuntosettejä ihan kotosalla. Samalla potkaisin päälle täysin herkuttoman ruokavalion, joka piti sellaisenaan aika tarkalleen kuukauden. Sen jälkeen olen rentouttanut politiikkaa niin, että arjessa pelkästään hyvää perusruokaa ja sosiaalisissa tilanteissa ne herkut/oluet. Näin riittää draivia terveelliseen syömiseen pääosalle viikosta aika helpostikin, kun ei ole natsi itselleen jatkuvasti tai pode huonoa omatuntoa sillon, kun mässää.

Toinen, mitä en ole koskaan jaksanut tehdä, on se kalorienlaskenta. Menenkin aikalailla näillä perusperusasioilla:



Pari isoa ateriaa päivässä, aamu-/välipalat lisäksi fiiliksen mukaan, ja tosiaan paljon kasviksia ja muuta puhdasta safkaa. Kun tuohon lisäksi liikkuu säännöllisesti, on olo tosi hyvä. Kevään kuurien jälkeen ei tullut punnittua, eli en tiedä mitä kehitystä suuntaan tai toiseen keväällä tai kesällä on tapahtunut, mutta olo on tosiaan hyvä ja liikunta maistuu. Riittää mulle toistaiseksi.



EDIT. Aamiaisista. Toisinaan nautiskelen rauhassa ensin aamupalan ennen kuin alan millekään. Joskus taas herään myöhemmin, vedän treenin ekaksi ja syön suoraan kunnon lounaan. Plus kaikkea siltä väliltä, ihan fiiliksen mukaan. Aamiaisena toimii oikeastaan aina rahkasmoothie marjoilla, banaanilla, hunajalla ja jollain extraterveysluontovalmisteella, jos sellaista sattuu kaapissa lojumaan. Tyrnirouheeseen olen luottanut vitamiinilähteenä. Leivät ovat jääneet ravintoloihin ja hotelliaamiaisille.


« Viimeksi muokattu: 23.07.2015 14:38 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #174 : 23.07.2015 14:42 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Marjoja pitäisi kyllä syödä enemmän. Pitäisi melkein ottaa tavoitteeksi vetää joku pari sataa grammaa päivässä ainakin ja katsoa tuntuuko missään.
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #175 : 23.07.2015 14:51 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Marjoja pitäisi kyllä syödä enemmän. Pitäisi melkein ottaa tavoitteeksi vetää joku pari sataa grammaa päivässä ainakin ja katsoa tuntuuko missään.

Joo, voin suositella. Oma lemppari on ollut mustaherukka, kun saa kotimaista pakasteista vuoden ympäri ja on paljon halvempaa kuin vaikkapa mustikka. Kesällä toki tuoreita marjoja niin paljon kuin käsiinsä saa.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #176 : 23.07.2015 14:58 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Pakastemarjaa aamupuuron päälle, ni pärjää jo pitkälle.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #177 : 23.07.2015 15:26 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Huh, kuulostaa kyllä aika hurjalta nuo vuorokausitason paastot, vaikka on toki ihan fakta, että pelkällä nesteytyksellä pärjää aika pitkälle. Toisaalta on helppo uskoa, että asennoitumalla tuo hoituu sujuvastikin.

Kyllähän tämä sujuu, kun ei tarvitse hirveästi huhkia ja voi enimmäkseen istua perseellään. Itse asiassa mitä enemmän on tekemistä/ajateltavaa, sitä helpommin menee kun ei tarvitse velloa ja ajatella ruokaa. Alku on yleensä aina hankalin, mutta kun pääsee siitä alusta yli, niin homma onkin jo läpihuutojuttu. Tuossa alussa toki auttaa kofeiini ym. kun vie näläntunnetta sen kriittisimmäin vaiheen yli. Tuon jälkeen koko homma on erittäin vaivatonta ja säästyypä aikaakin kun ei tarvitse kokkailla. Mulle ei yleensä tule enään iltapäivän puolella oikein edes nälkä näiden 24h paastojen aikana. Sinänsä hyvä tilaisuus tehdä töitä, kun jossain vaiheessa iskee sellainen fiilis, että voi keskittyä ihan täysillä mitä ikinä tekeekin. Pää on niin sanotusti selvä kaikesta. Nytkin olen huomannut tämän paaston aikana, että eilen aamulla oli eniten nälkä. Iltapäivällä ja illalla ei oikeastaan enään ollenkaan. Sängyssä makoillessa iski vähän nälkä kun ruvettiin puhumaan ruuasta, mutta meni nopeasti ohi. Tänään ei ole ollut ollenkaan nälkä ja fiilis on tosi hyvä. Tuntuu, että voisi hyvin jatkaa huomisenkin jos haluaisi..

Nestetyksen puolesta on tullut juotua aika paljon vettä tosiaan. Nelisen litraa meni eilen ja tänään varmaan sama määrä.

42,5h mittarissa nyt  ;) Niin ja ei tätä ole tarkoitus lopettaa mihinkään mässytalkoisiin todellakaan. Iltapalaksi ihan normisapuskat, tosin vähän proteiinipainotteisesti.


« Viimeksi muokattu: 23.07.2015 15:32 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #178 : 23.07.2015 15:48 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Kun on vähentänyt hiukan tuota hiilihydraattien määrää, niin on huomannut että niillä ei kovin pitkälle pärjää. Jos syö aamupalaksi puuroa ja marjoja, en yhtään ihmettele että 11.00 päässä pyörii. Lisäksi hiilihydraatti tuo sen nälän jotenkin vielä kovempana kuin se proteiinipitoinen tai rasvapitoinen ruoka. Muistaa että aikoinaan nälkä oli aika mieletön jo ennen puolta päivää jos oli vetänyt aamupalaksi puuroa tai ihan leipää. Urheilijalla tms. hiilihydraatit ovat toki tarpeellisia, mutta ei niillä nälkää pidetä. Proteiinia tai rasvaa, niillä pysyy nälkä pois. Hedelmiä itsekin syö välipalaksi joskus, kun niitä on niin helppo syödä. Mutta ei niillä pärjää kuin sen hetken.

En nyt siis sano että joka aamu kannattaa vetää ennemmin pekonia ja kanamunaa. Kyllä sen kropasta huomaa että se ei oikein toimi. Sitäkin tein yhteen aikaan, mutta siitä tuli loppujen lopuksi epämiellyttävä olo. Rahka on ehkä parasta tai kanamuna. Arkisin vedän rahkaa töissä töihin tullessa, jolla jaksaa sinne puoliin päiviin, viikonloppusin tulee vedettyä pari kanamunaa rasvassa paistettuna, niin jaksaa hyvin sen puolenpäivän yli. Jos siihen vedät vielä pekonit jaksaa helposti yli 6h ilman ruokaa.

Sokeri on sitten ihan erikseen. Colaa tulee vedettyä vähän turhan paljon nykyään (joka iltapäivä) ja sen hiilihydraatti pommin häviämisen kropasta huomaa kun pääse kotio. Nälkä on joskus ihan mieletön. Ihan eri tasoa kuin päivällä, vaikka silloin takana on yö ja yksi purkki rahkaa.

Kasviksia kyllä itsekin hehkutan. Perusperunan ohi varsinkin. Perunasta jää aina turvonnut tai ähky olo. Kasviksista ei oikeastaan ikinä. Tosin tähänkin vaikuttaa varmasti se jos muu osa lautasesta on proteiinipitoista.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #179 : 23.07.2015 18:29 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ite vedän 15km pyörälenkin joka aamu töihin niin siinä ei paljoa millään hötöillä pärjää. Kunnolla ruisleipää naamaan, juustolla, lihalla ja usein kananmunilla. Päälle helvetisti maitoa, kahvia ja joskus tuoremehua. Just ja just jaksaa klo 11 lounaaseen tuolla setillä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines