Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
Tulostusversio
Aihe: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt?  (Luettu 89962 kertaa)
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #60 : 03.08.2011 15:42 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Laihtuminen on maailman helpoin ja yksinkertaisin asia jota ihmiset eivät vain osaa. Palkataan tuhansien eurojen personal trainereita, kun ilmaista tietoa on peruskoulusta asti jaettu kilometri tolkulla.
...
Ihminen on yksinkertainen kapistus, joka toimii kun käyttää omaa järkeä. Syö hyvää ruokaa, voi hyvin. Syö keinotekoista scheissea, niin ei ihme jos on tukossa ja joka paikka täynnä "ruoka-aine" allergioita.
No periaatteessa näin, mutta jos ihminen on oikeasti yli painoinen ja ikää on yli 30 vuotta, se pudotus ei ole ihan noin yksinkertainen asia. Aina ei nuoremmallakaan iällä. Varsinkin kun ihmiset ovat erityisesti ruoan ja kulutuksen suhteen yksilöitä. Tämän perusteella ehkä lausahdus "Ihminen on yksinkertainen kapistus, jota pitää kuunnella" sopii paremmin. Eli jos se ruisleivän ja/tai perunan syöminen tuo huonon olon se ei ole silloin sinulle vaikka kuinka nyky-yhteiskunnan tai oma "järki" sanookin että se on hyväksi. Ja oikeastaan tuosta pitäisikin lähteä. Jos koko kroppa voi hyvin silloin kilotkin usein häviää.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #61 : 03.08.2011 16:09 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Ruisleipä ja peruna ovat pahaksi, sanoohan sen jo järkikin. Heti rupeaa väsyttämään, jos hiilareita vetää nassun täyteen.  ;)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #62 : 03.08.2011 16:25 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jos ihminen juo neljä tai viisi kuppia kahvia päivässä ja laittaa aina 3 kukkurallista lusikallista sokeria sekaan, niin kyllä senkin lopettaminen tekee jo jotain. Sokeria syödään nykyisin muutenkin aivan liikaa. Sokeri on se iso saatana, josta pitäisi puhua huomattavasti enemmän eikä niinkään rasvasta.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #63 : 03.08.2011 16:50 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Kuluttaa enemmän kuin syö= laihtuu. En edelleenkään tajua miten asian ymmärtäminen voi olla niin helvetin vaikeaa. Aina vaan nämä läskiperseet yrittää löytää kaikenlaisia vippaskonsteja joilla saisi ihrojaan taianomaisesti katoamaan ja sitten itketään kun mikään ei toimi, on huonot geenit tai muuta roskaa.

Ihan kuvottaa nähdä että normaalipainoiset ihmiset ovat kohta harvinaisuukia. Noh, ainakin laihdutuslääkefirmoilla ja laihdutusvinkkejä tarjoavilla naistenlehdillä menee tällä hetkellä lujaa.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #64 : 03.08.2011 18:31 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Mä en tunne yhtäkään ihmistä joka ruikuttas siitä kun jossain ruuassa on juustoa tai jotain jotain jotain jotain. Joten vähän vaikea samaistua koko aiheeseen.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #65 : 03.08.2011 19:38 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Tuli muuten tässä mieleen, että heitteleekö muillakin täällä paino päivän aikana peräti kolme kiloa? Tiedän, että siihen voi vaikuttaa mitä juuri sillä hetkellä on elimistössä, mutta kuitenkin. Minua vain huvittaa vähän, jos joku sanoo olevansa ylpeä itsestään jos on sattunut laihtumaan viikossa sen yhden kilon, kun sitä laihtumista ei välttämättä olekaan oikeasti tapahtunut lainkaan. Toisaalta taas ihmiskehot ovat yksilöllisiä enkä edes halua väittää olevani oikeassa.

Mittasin tämän kesän alussa painoni ja olin tosi ihmeissäni kun huomasin olevani niissä mitoissa että painoindeksi näyttäisi liki alle 19. Mutta nyt kun olen tarkkaillut tietoisesti ruokailutottumuksiani, niin olen huomannut että saatan syödä yhtenä päivänä vain yhden kunnon aterian ja pysyä kylläisenä pitkään.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #66 : 03.08.2011 21:39 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Heittelee. Laihduttajan kuuluisi punnita itsensä aina aamuisin vessakäynnin jälkeen. Tuolloin tulos on vertailukelpoisin. Laihduttaessani punnitsin itseni joka aamu ja tallensin tulokset yhteen iPhone-softaan. Softa muodosti käyriä ja laski kuinka paljon paino on keskimäärin pudonnut päivässä/viikossa/kuukaudessa yms. Oli hyvä motivaattori!  :)
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #67 : 03.08.2011 22:20 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tuli muuten tässä mieleen, että heitteleekö muillakin täällä paino päivän aikana peräti kolme kiloa? Tiedän, että siihen voi vaikuttaa mitä juuri sillä hetkellä on elimistössä, mutta kuitenkin. Minua vain huvittaa vähän, jos joku sanoo olevansa ylpeä itsestään jos on sattunut laihtumaan viikossa sen yhden kilon, kun sitä laihtumista ei välttämättä olekaan oikeasti tapahtunut lainkaan. Toisaalta taas ihmiskehot ovat yksilöllisiä enkä edes halua väittää olevani oikeassa.

Mittasin tämän kesän alussa painoni ja olin tosi ihmeissäni kun huomasin olevani niissä mitoissa että painoindeksi näyttäisi liki alle 19. Mutta nyt kun olen tarkkaillut tietoisesti ruokailutottumuksiani, niin olen huomannut että saatan syödä yhtenä päivänä vain yhden kunnon aterian ja pysyä kylläisenä pitkään.

Aivan normaalia, jos liikuntatottumukset ovat mallia PS3 ja Xbox. Itsekin olen luuviulu ja yhdellä aterialla on pärjännyt mainiosti tähän mennessä. Nyt kun olen lisännyt liikuntaa(sali, lenkki), niin on pakko syödä kaksi kertaa hyvin että pysyy edes tässä painossa. Ostin sheikkerinkin että saan painettua juomalla lisää kaloreita kroppaan. Kiinteää safkaa kun on niin paljon vaikeampi syödä yli kulutuksen. Pitäisi vain totuttaa kroppa siihen viisi pientä ateriaa päivässä rytmiin.

Salille mars ja useampia pieniä aterioita päivään, niin saat sitä massaa etkä näytä linnunpelättimeltä enää vuoden kuluttua.  :)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #68 : 03.08.2011 22:23 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Pari litraa maitoa päivässä on myös hyvä lisä meille "hardgainereille".
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #69 : 03.08.2011 23:41 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Salille mars ja useampia pieniä aterioita päivään, niin saat sitä massaa etkä näytä linnunpelättimeltä enää vuoden kuluttua.  :)
Tämä on hyvä pointti. Kuluta enemmän kuin syöt ei välttämättä toimi kovinkaan hyvin jos syöt kaksi kertaa päivässä helvetin moisen annoksen. Varsinkin jos satut tekemään toisen annoksen illalla. Tietysti oikeasti liikkuvat on eri juttu. Silloin tarvitseekin energiaa enemmän. Mutta perusliikkujan pitää katsoa muutakin kuin paljon syö päivän aikana.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #70 : 11.08.2011 15:43 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Syöminen, ruokailutottumukset, ruoanlaitto ja ruokavalion vaikutus esimerkiksi painoon, virkeystasoon ja yleiseen mielentilaan ovat todella mielenkiintoisia aiheita.

Olen pitkään elänyt itsekseni ja kotona minut on jo opetettu tekemään omat ruoat, joten minulla on runsaasti ollut aikaa ja täysin vapaat kädet kokeilla hyvin monenlaisia ruokia ja ruoka-aineksia. Kotona einesruokia oli silloin tällöin tarjolla, mutta jotenkin osasin itse havaita hyvissä ajoin, että ne eivät täytä kunnolla ja niiden aiheuttama jälkifiilis on huono. Pian huomasin saman myös karkeista, limuista ja leivonnaisista. Muistan koulussa puhutun sokerin aiheuttamasta insuliinipiikistä. Verensokeri nousee sokeristen ainesten syömisestä hyvin äkisti korkealle, mutta vajoaa pian lähtötasoa alemmalle tasolle. Se vaikuttaa oleellisesti vireystasoon. Päähän tulee sellainen tunkkainen olo. En mielestäni ole mitenkään yliherkkä millekään, mutta huomaan kuitenkin aivan selvästi tällaiset olotilanmuutokset. Minua ärsyttää nälän tunne. Siksi syön kerralla kunnolla. Syön seuraavan kerran, kun huomaan olevani hieman väsynyt ja nälkäinen. Se on oikeastaan näin yksinkertaista. Luonnostaan säännöllinen ruokarytmi on tuntunut kaikkein parhaimmalta. Tietäisin sen, että pienten välipalojen jatkuva nappailu on epäterveellistä, vaikkei sitä koulussa olisi opetettukaan. Keho kertoo tämänkin asian, kun nälän tunne ja väsynyt olo jatkuu välipalan syömisestä huolimatta.

Makeiset, makeat leivonnaiset ja muut olen jättänyt lähes tyystin pois. Syön niitä oikeasti vain ”karkkipäivänä” eli silloin, kun oikeasti tekee mieli. Ehkä kerran kuukaudessa. Silloinkin vain muutaman suupalan. Niin kauan kuin se maistuu hyvältä. Joskus lapsena mietin, että miten karkkia voisi vastustaa ja olla syömättä niin, että syö sitä vain kerran viikossa. Nykyään ihmettelen, miten sitä on voinut tehdä mieli niin paljon. Tai siis, kyllä se maistuisi useammin nykyäänkin, mutta se huonohko olo, joka seuraa liiasta mässäilystä, pitää ihan itsessään minut loitolla ”mähnästä” niin, ettei minun tarvitse edes miettiä koko asiaa. Hyvin syömällä olo on jatkuvasti hyvä eikä tee mieli mitään pientä piristävää. Voisin kuvitella, että aika moni syö ”mähnää” (kuten minä kutsun kaikkia epämääräisiä ja epäterveellisiä välipaloja, limuja, sipsejä, karkkeja yms.) piristääkseen jotenkin vajavaista olotilaa. Tarve sille poistuu, kun syö kunnolla. Jos jotain kuitenkin tekee mieli, juon vettä.

Ruokavalioni muutos on suorastaan käsittämätön, kun vertaa siihen, mitä söin teininä ja millaisia asenteita minulla silloin oli. En esimerkiksi pitänyt veden juomisesta. ”Kuka nyt vettä juo? Eihän se maistu millekään.” Koko tätä muutosta ei ole missään vaiheessa tarvinnut erikseen ajatella eikä se ole missään vaiheessa ollut minun tavoitteeni. Se on vain muuttunut itsestään. Asiaa on edesauttanut armeija ja etenkin rauhanturvaaminen Afrikan pätsissä. Haastavissa oloissa täytyy syödä paremmin, huonon ravinnon vaikutukset huomaa helpommin ja kehoa on muutenkin helpompi kuunnella. Afrikassa viimeistään opin juomaan vettä. Siellä kaikki olotilat olivat jotenkin paljon vahvempia. Esimerkiksi 0,33 l limun aiheuttaman verensokerin nopean nousun pystyi tuntemaan aivan eri tavalla eikä enempää pystynyt edes juomaan, koska enemmästä rupesi tulemaan huono olo.

En oikeastaan havahtunut tähän muutokseen, pitänyt tietämystäni ja ruokavaliotani mitenkään ihmeellisenä ennen kuin aloin seurustella ja toisen ihmisen ruokailutottumukset tulivat jokapäiväisiksi asioiksi. Pakko sanoa, että tuo toinen työntää välillä ihan käsittämätöntä roskaa suuhunsa. Minun ruokailutottumuksia voidaan suorastaan kuvailla spartalaisiksi hänen rinnalla. Yhteinen ruoanlaitto on herättänyt siihen, että kylläpä sitä voi syödä monella erilaisella tavalla. Jotkut eivät edes tee ruokaa vaan ostavat kaupan kanannahkapullia.


« Viimeksi muokattu: 11.08.2011 15:52 kirjoittanut Joel-san »
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #71 : 12.08.2011 21:35 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Salille mars ja useampia pieniä aterioita päivään, niin saat sitä massaa etkä näytä linnunpelättimeltä enää vuoden kuluttua.  :)
Tämä on hyvä pointti. Kuluta enemmän kuin syöt ei välttämättä toimi kovinkaan hyvin jos syöt kaksi kertaa päivässä helvetin moisen annoksen. Varsinkin jos satut tekemään toisen annoksen illalla. Tietysti oikeasti liikkuvat on eri juttu. Silloin tarvitseekin energiaa enemmän. Mutta perusliikkujan pitää katsoa muutakin kuin paljon syö päivän aikana.

Kuluta enemmän, kuin syöt toimii erinomaisesti kun syö vain kaksi kertaa isosti, en itse saanut mitenkään vaadittua 3000 kaloria päivään syömällä kaksi ateriaa. Nyt olen syönyt kolmesti ja siihen välipalat päälle, niin kalorimäärä on noussut yli 2500 joka päivä ja painokin alkaa luultavasti pikkuhiljaa tästä nousemaan. Mehut ovat hyviä massanlisääjiä, 0,5L marjamehu 400kcal. Helppo kiskaista tuollainen kerran päivässä, niin saa jo plussakaloreille ruuan jälkeen.

Jos joku haluaa laihduttaa, niin suosittelen noita Nutrilett VLCD keittoja ja pirtelöitä, niitä syömällä saa kaikki tarvittavat hivenaineet, vitamiinit ja muut, mutta kalorimääär pysyy todella alhaisena ja painonpudotus on nopeaa. Helposti lähtee useampikin kilo viikossa. nutrilett


You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #72 : 13.08.2011 01:25 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Jos joku haluaa laihduttaa, niin suosittelen noita Nutrilett VLCD keittoja ja pirtelöitä, niitä syömällä saa kaikki tarvittavat hivenaineet, vitamiinit ja muut, mutta kalorimääär pysyy todella alhaisena ja painonpudotus on nopeaa. Helposti lähtee useampikin kilo viikossa. nutrilett
Suoranainen laihdutus on varsinkin jollain "pussiin-pakatulla-taika-aineella" ei tule ikinä olemaan kestävä vaihtoehto. Puhumattakaan kuinka epäterveellistä kaikki ns. "pussiruoka" lopulta on. Noissa pirtelöissäkin on jokaisessa aspartaamia. Luonnon mukainen ja luonnollinen ruoka on lopulta kaikista parasta. Tämän huomaa ihan siitä kuinka hyvä olo on sen jälkeen kun on syönyt. Ja tämä on kestävä vaihtoehto. Ideana on vain pitää ne rajat siinä mitä syö. Sama se on "pussiruuassakin" että ei niitä määräänsä enempää voi syödä. Jos vedät niitä kymmenen, et varmasti laihdu. Syöt sitä mistä tulet helpoiten täyteen ja pitää nälän pois. Tätähän voi testailla itse. Ensimmäisenä testaa aamupalan. Puuro, leipä, jogurtti, pekoni? Millä jaksat pidimpään ja mistä tulee paras olo niin se on todennäköisesti paras vaihtoehto sinulle. Mutta totta kai tässäkin täytyy pitää järki mukana. 10 pekoni viipaletta aamulla tuskin laihduttaa. Tosin en usko että kuka tahansa jaksaa niin paljon pekonia aamusta syödäkään.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #73 : 13.08.2011 01:28 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Netissä on monta ilmaista laskuria, joihin voi syöttää ne tuotteet mitä vetää. Ei tarvii arpoa mikä on kellekin hyväksi ja mikä ei.

Pekoni tuskin toimii kenenkään aamupalan, elleo työskentele rankametsässä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #74 : 13.08.2011 02:10 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mun aamupalaan pekoni kuuluu usein, kuin myös ruisleipä, kananmunat ja jogurtti.

Pekoni+munakas on kombo, jolla nälkä pysyy pois pitkälle iltapäivään.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #75 : 13.08.2011 04:30 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Kuka hullu jaksaa panostaa aamupalaan? Aaamuisn kaikkein väsyneempänä ei tule syötyä juurikaan mitään, yleensä lähden suoraan herättyä töihin ja nappaan ekasta mahdollisesta paikasta jonkin sämpylåön ja kahvin mukaan. Vapaalla ollessaanb suttten tlee tehtyä ehkä jokin leipäpala ja kuppi kahvia - sillä selvinnee aina jonkin aikaa.

Ravintokeskusteluun hatarasti liittyen suosittelen kalashnikov vodkaa ja tequilaa.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #76 : 13.08.2011 10:43 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Aamupala on päivän tärkein ateria. En sanonut tätä mitenkään sanontana, vaan uskon vakaasti näin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #77 : 13.08.2011 12:46 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Mun päivästä ei tule mitään ilman aamupalaa. Ei mulla välttämättä ole nälkä edes kotoa lähtiessäni mutta hyvin pian sen jälkeen huomaan, etten ole vieläkään herännyt kunnolla. Kaurapuuro ja vähän mustikoita pakkasesta on yksi suosikeistani.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #78 : 13.08.2011 12:53 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kuka hullu jaksaa panostaa aamupalaan? Aaamuisn kaikkein väsyneempänä ei tule syötyä juurikaan mitään, yleensä lähden suoraan herättyä töihin ja nappaan ekasta mahdollisesta paikasta jonkin sämpylåön ja kahvin mukaan. Vapaalla ollessaanb suttten tlee tehtyä ehkä jokin leipäpala ja kuppi kahvia - sillä selvinnee aina jonkin aikaa.

Ravintokeskusteluun hatarasti liittyen suosittelen kalashnikov vodkaa ja tequilaa.

Semmosta.

Koetin siis (kait) tarkoittaa sitä että aamulla herätessään ei vain jaksaisi panostaa aamupalaan. Ei silloin väsyneenä kiinnosta ruuanlaitto :) Tai itse en ainakaan ole oikein aamuihminen. Aamupala on oikeasti tärkeä ateria, ja sen huomaa kun syö kunnolla niin jaksaa yleensä paremmin.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #79 : 13.08.2011 13:29 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Pekoni tuskin toimii kenenkään aamupalan, elleo työskentele rankametsässä.

Mulla toimii. Ja kuten arvata voi, työskentelen koneen ääressä koko päivän.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #80 : 13.08.2011 13:33 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Mulla toimii. Ja kuten arvata voi, työskentelen koneen ääressä koko päivän.

Toimii missä mielessä? Nälkä pysyy ruokaan asti poissa? Pysyy se vaikka puurolla tai myslilläkin. Itse en suomalaisena uskaltaisi heti aamusta lähteä huonoja rasvoja vetämään.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #81 : 14.08.2011 08:47 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili Enpä minä selviäisi töissä, jos en ensin söisi aamupalaa. Kaurapuuro ja keitetty kananmuna pitävät nälän kurissa kyllä pitkään. Tosin nyt olen huomannut, että pelkällä viililläkin pärjään aika hyvin kahvitauolle. Ihmettelen töissä niitä, jotka eivät syö ennen töihin lähtöä mitään. Sitten, kun kahvitauko koittaa, syödään siinä sitten aamupalankin edestä kaikkea ja jo kahden tunnin päästä on kuitenkin lounas. Jotkut taas elävät sen kahvitauonkin vielä pelkällä kahvilla, ja sitten lounasaikaan ollaan niin nälkäisiä ja kärttyisiä. Ja taas syödään sitä ruokaa toistenkin edestä. Jos itse jättäisin aamupalan väliin, olisin jo kahvitauolla niin nälkäinen ja kärttyinen, ettei siitä mitään tulisi. Lounaaseen asti tuskin edes kestäisin.

Vaikka viiden jälkeen aamulla se ruokahalu ei ole korkeimmillaan, mutta kyllä se aamupala siihen kuitenkin kuuluu. Kyllä sillä niin paljon tekemistä on loppupäivän syöminkien kanssa, ainakin omalla kohdalla voi näin sanoa.
030906 | 190308
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #82 : 14.08.2011 13:28 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Mulla toimii. Ja kuten arvata voi, työskentelen koneen ääressä koko päivän.

Toimii missä mielessä? Nälkä pysyy ruokaan asti poissa? Pysyy se vaikka puurolla tai myslilläkin. Itse en suomalaisena uskaltaisi heti aamusta lähteä huonoja rasvoja vetämään.
Pysyy nälkä pois ja oikeastaan painokin pysyy kurissa. Puurolla en itse ole selvinnyt ikinä. Muutenkaan viljatuotteilla. Leipää tarvii syödä neljä viipaletta että selviää ilman nälkää puoleen päivään. Puurolautanen kestää 2h ja on taas nälkä. Pekoni viipale ja kaksi kanamunaa riittää helposti puoleen päivää. Minusta puuro on yliarvostetuimpia ruokia Suomessa tai missä vaan. Yhteen aikaan sitä hiukan söin mutta eihän siitä mitään tullut kun aina syönnin jälkeen oli karmea turvotus ja kahden tunnin jälkeen nälkä. Turhaakin turhempi aamupala. Vaikka voihan se tietty joillekin antaa enemmän.

Rasva on erittäin aliarvostettu tuote nykyään ja ns. "huonot rasvat" ylipelättyjä. Totuus kuitenkin on että rasva täyttää mieltä ja kehoa. Ei ole nälkä eikä tee mieli ruokaa. Pekoni ja kanamuna aamiaiseksi kuulostaa karmealta nykykasvatuksen mukaan, mutta totuus on että et syö päivällä läheskään yhtä kovalla tungulla kun olet saanut energiaa sisältävän aamiaisen. Ja siis kun puhun rasvaisesta ruuasta en tarkoita hampurilaisia, pizzaa tai nakkariruokaa. Tarkoitan lihaa ja voita.

Itse olen välttänyt rasvoja lähes tulkoon koko elämäni, kun 80-luvulla tämä rasvattoman intoilu tuli. Heitin reilu puoli vuotta helvettiin tämän ideologian ja tämän jälkeen olo on parempi, syön vähemmän ja jaksan paremmin. Olen myös huomannut että rasvaan ei tule himo. Et syö ikinä sen enempää kuin tunnet olosi kylläiseksi. Perunoita, pastaa, leipää ja kastiketta voi syödä ihan helvetisti ihan mieliteolla, mutta et rasvaista pekonia tai lihaa. Et vain pysty, siitä tulee yököttävä olo. Tämäkin on tietysti aina yksilöllistä.

Kuulin Ruotsista tutkimuksen missä taisi olla 1500 ihmistä (vai oliko kummatkin ryhmät 1500...en muista mutta paljon kuitenkin) jotka oli jaettu kahteen ryhmään. Henkilöt jotka joivat rasvatonta maitoa ja henkilöt jotka joivat punaista maitoa. Heillä jotka joivat punaista maitoa paino putosi. Samoin jokin aika sitten oli juttua että kevyt margariinit ovat huonompi juttu kuin normaali margariini, koska kevyt tuotetta piti syödä enemmän että sai tarvittavan määrän tarvittavia ravintoaineita. Rasvassa on mielestäni kylläisyyden kannalta sama juttu. On aivan eri juttu kylläisyyden kannalta käyttää kanamunan paistoon pekonin rasvaa tai voita kuin sitä teollista "hyviä rasvoja" sisältävää margariinia.

Ja siis eihän rasvakaan "purkkikaupalla" tai ylenmääräisenä ole terveellistä, eikä tietenkään yksinään. Pitää myös olla jotain vihreää tai kasviksia tms. mukana, eikä hampurilaista ja ranskalaisia. Mutta minulla rasva/liha on se mikä tekee kylläiseksi ja pitää nälän poissa. Kalahan on parasta, mutta se sattuu olemaan niin perskuleen kallista että eihän sitä usein tule tehtyä. Saatika sitten aamupalaksi otettua :)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #83 : 14.08.2011 15:47 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Jokaisella on se paras tapa mitä syö ja miten. Siihen sen tarkemmin puuttumatta. Yleisesti ottaen rasvakeskustelussa on kuitenkin ongelmana on tämä "isoisänikin veti kartsan röökiä päivässä, ei sairastunut keuhkosyöpään ja eli 103-vuotiaaksi" -ajattelutapa. Tämä konkretisoitui viime kevään A-studiossa (vai mikä se olikaan). Jumalauta mitä dilleä se show oli täynnä.

Oman aamupalani koostumus riippuu aamun vireystilasta. Jos tulee pelleiltyä herätyskellon torkun kanssa loputtomiin jää aamupalakin vähän turhan kevyeksi. Kuitenkin kesän mittaan olen pyrkinyt noudattamaan seuraavanlaista kokoonpanoa: Ruiskaurapuuro, 250g maitorahkaa, 1 keitetty kananmuna, (1-2 palaa ruisleipää). Eikä tule nälkä ennen lounasta.
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #84 : 16.08.2011 14:25 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Hyvää juttua JayeizHiltä, puuro nimenomaan ei pidä nälkää poissa, koska hiilihydraatit nyt vain ovat sellaisia. Hyvä painonlisääjä se on, itsekin laitan desin puurohiutaleita sheikkeriin, niin saa vähän hiilihydraatteja palautusjuomaan.

Itse en ole koskaan syönyt aamupalaa, voin hyvin nukkua 12h ja tehdä ruumiillista työtä ensimmäiseen taukoon asti ilman ruokaa ja sitten syödä sämpylän ja jatkaa tunteja ruokaan. Se on ihan tottumuksesta kiinni, tällä hetkellä keho on tottunut siihen, että suurimmat sapuskat syödään ennen nukkumaan menoa ja töistä/koulusta tullessa. Painoindeksi 21.8 "yösyöminen lihottaa" ja vitut.

Nyt olen pikkuhiljaa yrittänyt totuttaa kehoa aamupalaan, koska kyllä aivot toimivat paremmin, jos ne saavat vähän tuoretta energiaa aamusta. Pekoni ja muna ovat hyviä ja helposti syötäviä aamupaloja. Ne voi huitaista nopeasti mahaan, eikä niistä tule täyttävä olo, kuten puurosta, jota täytyy lapata naamaan lautasellinen. Kumminkin proteiinit ja rasvat pitävät energiansaannin tasainen pitkään. Kyllä hiilareitakin silti aamusta kannattaa vetää, imeytyvät sitten muutkin aineet paremmin kehoon.


Kevyttuotteista sen verran, että ne pitäisi kieltää lailla. Eihän siinä ole järkeä ostaa rasvatonta juustoa tai maitoa, jossa ei ole muuta kuin vettä. Ostaa oikeaa ruokaa, niin säästää sekä rahat, että terveyden. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että tuotteesta otetaan pois jotain ja lisätään hintaa. Eihän sen niin kuuluisi mennä.

Doinkki, ei varmasti tule nälkä tuolla aamupalalla ennen lounasta, tuossa on varmasti yhtä paljon kaloreita, kuin siinä lounassa ja hyvä niin.  :)


Lopuksi, kohtuus kaikessa, niin määrässä kuin laadussa.


« Viimeksi muokattu: 16.08.2011 14:30 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #85 : 30.08.2011 21:54 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Selvitys+Karppaustutkimusten+taustalla+amerikkalainen+lihateollisuus/1135268972510
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #86 : 30.08.2011 22:14 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW 2 kuukauden ajan olen aamu kuudelta syönyt puuroa (1desi hiutaleita, 1.8desiä vettä) ja juonut actimelin 100ml jugurtti juoman ja sillä on fyysistä työtä tehdessä pärjännyt klo 11 alkavaan lounaaseen asti. Vatsakin on toiminut paremmin kuin ennen. Ennen oli paljon useammin närästystä ja kipuja. Nyt ei juuri ollenkaan.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #87 : 30.08.2011 22:23 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Paskakin luistaa kun saa kuituja.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #88 : 30.08.2011 23:08 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Karppaajilla taasen ei paska samaan malliin luista  :). Mutta onhan se kait kiva simuloida ketoasidoosia ja olla wannabe-diabeetikko? Mikäs siinä.



Puuro on myös hyvää.
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Ravintokeskustelu - oletko sitä mitä syöt? « Vastaus #89 : 31.08.2011 08:58 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Karppaajilla taasen ei paska samaan malliin luista  :). Mutta onhan se kait kiva simuloida ketoasidoosia ja olla wannabe-diabeetikko? Mikäs siinä.
Ketoosiin asti ei mene joka karppaaja. Se täytyy olla jo aika nollatoleranssi kuuri jos niin pitkälle menee. Jota jotkut kyllä harrastaa. Mikä on sinänsä vähän outoa minusta. Keho kuitenkin tarvitsee hiilihydraatteja...Vähennetään hiilihydraattien syöntiä että keho toimii paremmin, mutta sitten viedään se niin pitkälle että keho ei toimi kunnolla :rollaus:

Puuro on myös hyvää.
Liha on myös hyvää.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines