Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08)  (Luettu 15018 kertaa)
Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « : 21.11.2008 15:37 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili On taas se aika vuodesta. Kauppojen hyllyt on notkuneet joulukoristeita jo kuukauden ajan, Lidlistä saa jo nyt joulukinkkua, lumi alkaa hiljalleen sadella maahan (siellä, missä sitä nyt ikinä sataakaan), pimentyvä taivas luo kauniin kontrastin maassa makaavalle lumihangelle ja Pukkiakin varten aletaan ostaa lahjoja. Joulu on taas piakkoin täällä.

Ajattelin pistää ketjun pystyyn nyt, kun ei ole enää kuin vähän yli viikko joulukuun alkuun. Vaasan Citymarketin linjoille en sentään mennyt, kun en jo puolitoistakuukautta sitten tätä ketjua perustanut.

Miten olet ajatellut viettää tulevaa joulua? Matkustatko jonnekin? Vietätkö sitä sukulaisten parissa hyvästä ruuasta nauttien vai yksinäsi koko kinkun kera? Ajattelitko laittaa koristeita ikkunaan vai vietätkö joulua mieluummin jotenkin muuten? Missä vaiheessa ajattelit ostaa lahjat? Millaista tunnelmaa odotat? jne jne. Sana on vapaa, kunhan se liittyy jotenkin jouluun.

Minulla on tiedossa vähän pitempi matka, kun lähden joululoman alkaessa takaisin Helsingin kotiin äidin luokse. Vietämme siellä sitten perinteistä joulua yhdessä pari viikkoa. Aattona on varmaankin muita sukulaisia tulossa, ellemme me nyt tänä vuonna mene sitten jonkun toisen sukulaisen luokse. Joka tapauksessa odotan jo innolla sitä, että pääsee taas kerran nauttimaan joulutunnelmasta sukulaisten kanssa. Tässä viime vuosina on alkanut tajuta, että siitä joulussa on kyse, eikä pelkästään lahjoista. Viime vuonna nyt oli tosin muutenkin sellaiset fiilikset, että en tarvitsisi saada yhden yhtään lahjaa. Tänä vuonna ollaan taas menty hieman taaksepäin...

Eilen tuli ensimmäistä kertaa tänä vuonna joulufiilis, kun ulkona oli pakkasta ja maassa jäähilettä. Aloin jo odottaa lumen tuloa ja jouluvalojen näkemistä ikkunoissa. Joulukuun alussa ajattelin minäkin laittaa valosarjan omaan ikkunaani. :) Tuli kyllä todella hyvä mieli, joka vei onneksi pienen alakuloisuuden mennessään.

Katsoin muuten tänään herättyäni ulos ja tämä näky yllätti minut, positiivisesti:

Näkymä tosin taitaa olla mustempi huomenna. :<
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #1 : 21.11.2008 15:57 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Näkymä tosin taitaa olla mustempi huomenna. :<

Riippuu missä olet. Foreca kyllä lupailee ahvenanmaata lukuun ottamatta pakkasta koko viikoksi ja luntakin pitäisi sataa etelässä 2-3 kertaa viikon aikana. Voi hyvinkin olla pysyvä lumi.

Miten olet ajatellut viettää tulevaa joulua? Matkustatko jonnekin? Vietätkö sitä sukulaisten parissa hyvästä ruuasta nauttien vai yksinäsi koko kinkun kera? Ajattelitko laittaa koristeita ikkunaan vai vietätkö joulua mieluummin jotenkin muuten? Missä vaiheessa ajattelit ostaa lahjat? Millaista tunnelmaa odotat? jne jne. Sana on vapaa, kunhan se liittyy jotenkin jouluun.

Kotona vanhempien luonna vietän joulun, kynttelikkö on ainoa koriste minun huoneessani. Lahjat on jo jotakuinkin ostettu, ja niihin on palanut järkyttävästi rahaa*. :)

* Yli 250 euroa. Tämä on ainoa aika vuodesta kun ostan jotakin muille, joten kai sitä voi vähän käyttääkin.
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #2 : 21.11.2008 15:59 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Ihan himassa äidin ja veljien kanssa. Mummikin saattaa liittyä joukkoon. Tädit ja sitä myöten serkut eivät varmaan tänä jouluna tule meille, jotain sukuriitoja jonka yksityiskohista mulle ei oo kukan puhunu.  :/ Läheisimmille sukulaisille ostan varmaan jotain pientä. Osalle käytännölistä, osalle jotain vittuilevaa.  :P Jos tossa parin viikon päästä menis Turkuun shoppailemaan kun työt loppuvat ja vika palkka kilisee tilille. Ruokaa odotan eniten. Joululahjaksi voisin toivoa mikron. Vanha kosahti enkä oo saanu aikaseks ostaa uutta. Enkä varmaan saakkaan ennen joulua.  :P
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #3 : 21.11.2008 16:02 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Turkuunkin tuli ihan kivasti lunta ja lisää on luvassa, ja se jos mikä nostattaa mielialaa joulun suuntaan. Mulle ensimmäinen vahva joulun merkki on nykyään joulu- ja talvioluiden saapuminen Alkoon ja ruokakauppoihin, jolloin alkavat oluenystävän onnenpäivät (ja vastaavasti lompakon laihat päivät).

Tänä vuonna varmasti joulun merkitys mulle korostuu, sillä olen ensimmäistä kertaa oikeasti asunut omillani vieraalla paikkakunnalla ja kieltämättä aika ajoin on ollut kaipuuta kotiin ja kotiseudulle. Keski-Suomeen vie juna siis minut jouluksi. Hienoa viettää pitkästä aikaa rauhassa aikaa vanhempien luona ja kavereiden kanssa, sillä viikonloppuvisiitit ovat yleensä olleet melko hektisiä.

Joululahjaksi olen toivonut tänä vuonna lähinnä lahjakortteja vaateliikkeisiin, solmioita, kauluspaitoja ym. sillä olen huomannut oikiksessa, että mulla on säälittävän vähän siistejä vaatteita, joita täällä tarvitsee kaiken maailman yritysvierailuilla sun muilla. Toisaalta mäkin oon huomannut yhä vahvemmin sen, että lahjat ei todellakaan tee joulua.

Viimeinen tentti on tänä vuonna 11.12. ja seuraavat luennot ovat 7.1, joten joululoma on ihan kivan pituinenkin. Toivottavasti olisi ladut Laukaassa auki jo tuossa vaiheessa niin pääsisi vähän hiihtelemään laavuille, paistamaan makkaraa ja juomaan kuumaa kaakaota, mutta säiden herralla taitaa olla sen suhteen aika paljon saneltavaa.
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #4 : 21.11.2008 16:21 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Näkymä tosin taitaa olla mustempi huomenna. :<

Riippuu missä olet. Foreca kyllä lupailee ahvenanmaata lukuun ottamatta pakkasta koko viikoksi ja luntakin pitäisi sataa etelässä 2-3 kertaa viikon aikana. Voi hyvinkin olla pysyvä lumi.
Vaasassa asustelen. Joulun vietän tietenkin Helsingissä perheen luona. Vähän noista ennusteista huolimatta hirvittää, kun muistaa viime marraskuun, jolloin lumi lähti melkein heti maasta. Silloin tosin asuin vielä ihan täyspäiväisesti Helsingissä, mutta satuin kerran kysymään asiasta vaasalaiselta taksikuskilta, joka sanoi, että aika lailla on samanlaista ollut viime vuosina kuin Helsingissä. :\ Toivotaan nyt parasta.

Tänä vuonna varmasti joulun merkitys mulle korostuu, sillä olen ensimmäistä kertaa oikeasti asunut omillani vieraalla paikkakunnalla ja kieltämättä aika ajoin on ollut kaipuuta kotiin ja kotiseudulle. Keski-Suomeen vie juna siis minut jouluksi. Hienoa viettää pitkästä aikaa rauhassa aikaa vanhempien luona ja kavereiden kanssa, sillä viikonloppuvisiitit ovat yleensä olleet melko hektisiä.
Sama juttu täällä. Muutin elokuussa Vaasaan opiskelemaan ja ikävä on kyllä jossain määrin kova. Olen toki käynyt syksyn mittaan useaankin otteeseen Helsingissä, mutta nyt ajattelin säästää lompakkoa ja käyttää rahat mieluummin joululahjoihin kuin turhaan matkusteluun. Seuraavan kerran menen äitini luokse jouluksi. Se parin viikon loma on kyllä koko ajan mielessä. :P
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #5 : 21.11.2008 16:22 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ihan himassa äidin ja veljien kanssa. Mummikin saattaa liittyä joukkoon. Tädit ja sitä myöten serkut eivät varmaan tänä jouluna tule meille, jotain sukuriitoja jonka yksityiskohista mulle ei oo kukan puhunu.  :/

Meidän lähisukulaisilla taas jokaisella on pieniä, alle 4-vuotiaita lapsia, joka vähän estää yhteen kokoontumista. Sääli kyllä.


« Viimeksi muokattu: 21.11.2008 16:34 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #6 : 21.11.2008 16:39 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Kotona yksin, itken ja puren kynsiä. Itken lisää, nukahdan. Ja olen yhä yksin.

Eli oikeasti kotona siskon ja vanhempien seurassa. Lisäksi varmaan isosiskon perhe tulee käymään. Veli ei tule, koska lähtee toiselle puolelle palloa karkuun. Päivällä varmaan käydään ukkini syntymäpäivillä (syntynyt 24.12.) tai siellä saatamme tosin käydä jo 23.12. Lisäksi kun alkaa pimeä tulla, käyn hautausmaalla pappani, mummoni ja kaverini haudalla. Sen jälkeen syömään ja sitten lahjat (toivottavasti se X-Box 360 tulisi). Sitten nukkumaan.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #7 : 23.11.2008 11:20 »
tsärdään Vieras mä rakastan jouluja! aina jouluisin joulu alkaa sil et mun äiti ostaa eka päivä joulukalenterin. se on mukavaa koska joulu kalenterit ovat hyvä keksintö ovat keksintö. nooh sitten ku tulee se vika päivä kun on joulu nii minä herään tosi aikaisin katsomaan JOULUPUKIN KUUMAALINJAA! ;D se on paras. se on niin hyvä ohjelma ja aiheuttaa minussa suurta hilpyttä. sit varastan aamuisin keittiöst makkaraa ;D ;D

nooh nooh.. asiaan. meillä jouluna ruokaisin on kinkkua lanttulaatiko (pahaa!!!) ja porkkanalaatiko. sitten siinä kolmen aikoihin avamme lahjatt. tänä vuonna toivoin dslle uuden pelin joka on super mario64 toivottavasti saan sen!  :lol:

uutena vuotena ammume raketteja naapurin oveen ja pikkuveli tulee kaverinsa kanssa pelaamaan wowia meille. se on perinne ja mie kiusaan pikkuveljen kaverii!  :P

muistakaa rakastaa toisianne!  ;) 8) ;)
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #8 : 23.11.2008 17:43 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 914 Basaaripisteet: 0 Profiili Vittu, vaikka nyt joulu onkin, niin koita saada edes ne isot alkukirjaimet paikoilleen. Hymiöt ja huutomerkit voisi myös jättää siihen yhteen per viesti. ;)

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #9 : 23.11.2008 19:07 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Thaimaassa.

Toista kertaa tulen viettämään jouluni Thaimaassa. Kaverien ja perheen kanssa, mutta sen tarkemmasta ohjelmasta ei ole tietoa. Haluaisin välttää jouluvaloja ja muuta tuonne kuulumatonta paskaa, mutta se taitaa olla mahdotonta siellä minne menemme. Ja jos tällä kertaa menee yhtä nappiin kuin viimeksi, niin helvetin hauskaa on, ruoka on loistavaa ja kerrankin erilaista, ja lopuksi sataa ihan kaatamalla vettä  :)

Uusivuosi menee samoissa merkeissä  ;D
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #10 : 23.11.2008 19:21 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Ääh, en yhtään ymmärrä tuota, että jouluksi mennään jonneen Thaimaaseen. Itse olen 1-vuotiaana viettänyt joulua Maltassa, mutta eipä onneksi ole mitään muistikuvia.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #11 : 23.11.2008 19:33 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Ääh, en yhtään ymmärrä tuota, että jouluksi mennään jonneen Thaimaaseen. Itse olen 1-vuotiaana viettänyt joulua Maltassa, mutta eipä onneksi ole mitään muistikuvia.

Joululoma nyt vain sattuu olemaan yksinkertaisesti paras aika mennä sinne, lähinnä lomien takia. Eikä sinne joulua pakoon mennä, mutta kun nyt ollaan siellä niin itse välttäisin ihan mieluusti pahimmat valosaasteet ja jouluohjelmat. Ei ole minulle, tuntuvat liian teennäisiltä tuolla.

Omasta mielestäni joulua on välillä ihan hauska "viettää" etelän lämmössä, kuin täällä harmaassa ja sateessa. Ei täällä lunta kuitenkaan ole. Onpahan ainakin erilainen kokemus ja sitten taas arvostaa sitä perinteistä jouluakin vähän erilailla  :)
tallennettu
Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #12 : 23.11.2008 19:46 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili Joulu menee taas sen perinteisen kaavan mukaan. Aatonaattona pyrin valvomaan niin, että herään itse ihanaisena aattona mahdollisimman myöhään, eli joskus noin kello 12. Heti sängystä noustessa painunkin koristelemaan (muovi)kuusen jos joku sen vain sisään raahaa, ja kun homma on hoidettu, painun huoneeseeni pelaamaan/dataamaan/katsomaan jotakin leffaa kunnes on aika syödä. Lopulta sitten kouraisen lahjat kuusen alta ja lukittaudun uudenvuoden päiväksi huoneeseeni, jotten vahingossakaan kuule vanhempien karmaisevia humalaläppiä.

Ääh, en yhtään ymmärrä tuota, että jouluksi mennään jonneen Thaimaaseen. Itse olen 1-vuotiaana viettänyt joulua Maltassa, mutta eipä onneksi ole mitään muistikuvia.

Itselleni joulun viettäminen muualla kuin kotona ei tulisi missään nimessä kysymykseenkään. Useaan otteeseen minulta on toki kysytty jos viimein tänävuonna vietettäisiin tätä kristillistä juhlaa etelessä, mutta aina olen ajatuksen tyrmännyt. Jotenkin se vain kuulu olla kotona jouluna :)
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #13 : 23.11.2008 20:34 »
Mixba Jäsen Viestejä: 71 Basaaripisteet: 0 Profiili
Vittu, vaikka nyt joulu onkin, niin koita saada edes ne isot alkukirjaimet paikoilleen. Hymiöt ja huutomerkit voisi myös jättää siihen yhteen per viesti. ;)



Jätkällä ainaki löytyy joulumieltä kaikille tasapuolisesti. Mitenkäs itse hallitsit suomen kieliopin 10 vuotiaana?

E: Heinzi sen hyvin sano, pääasia että tajuat mistä puhutaan.
Been there. Seen that. Got the scars
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #14 : 23.11.2008 20:37 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Vittu, vaikka nyt joulu onkin, niin koita saada edes ne isot alkukirjaimet paikoilleen. Hymiöt ja huutomerkit voisi myös jättää siihen yhteen per viesti. ;)



Jätkällä ainaki löytyy joulumieltä kaikille tasapuolisesti. Mitenkäs itse hallitsit 10 vuotiaana kieliopin?

Kyseessä on kyllä selkeä trollbait. Toni.P ja sen trollitilit saikin jo bannia irc-kanavalta.


« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 20:42 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #15 : 23.11.2008 20:44 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili
Vittu, vaikka nyt joulu onkin, niin koita saada edes ne isot alkukirjaimet paikoilleen. Hymiöt ja huutomerkit voisi myös jättää siihen yhteen per viesti. ;)



Jätkällä ainaki löytyy joulumieltä kaikille tasapuolisesti. Mitenkäs itse hallitsit 10 vuotiaana kieliopin?

Kyseessä on kyllä selkeä trolli. Toni.P ja sen trollitilit saikin jo bannia irc-kanavalta.

Mutta tätähän Mixba ei tiennyt, joten ymmärränkin hänen suuttumuksensa. Gba:n ensimmäinen sana tekeekin viestistä vähemmän rohkaisevan, varsinkin kun viesti on (kai) juuri tarkoitettu "10 vuotiaalle" käyttäjälle.

Ja Fyysisen Preesensin ei tarvitse joka väliin tunkea kuviaan.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #16 : 23.11.2008 21:17 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Tänään tulee muuten pojat lunta. Lentokoneet on kentillä jumissa, liikenneonnettomuuksia on odotettavissa rutosti(*koputellaan puuta*) ja tuskinpa pukkikaan tonttuineen moisessa pyryssä lahjatoiveita skouttailee. Perheet tulee olemaan erillään ja lahjat perseestä, mutta hei, ainakin joulu on valkoinen. ;)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #17 : 23.11.2008 21:21 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Taidan olla ainoa, joka nautti loskajouluista. Lumi -> hiihto -> traumat peruskoulusta.

Jätän joulusta miettimisen sille kuuluvalle kuulle. Hyh.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #18 : 23.11.2008 21:21 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tänään tulee muuten pojat lunta. Lentokoneet on kentillä jumissa, liikenneonnettomuuksia on odotettavissa rutosti(*koputellaan puuta*) ja tuskinpa pukkikaan tonttuineen moisessa pyryssä lahjatoiveita skouttailee. Perheet tulee olemaan erillään ja lahjat perseestä, mutta hei, ainakin joulu on valkoinen. ;)
Tänään on muuten vasta marraskuu. Eiköhän ne sukulaiset vaikka pyöräile kylään, kun antaa kuukauden aikaa: oli pyry mikä hyvänsä. Lumi sulaa varmasti viikon sisään pois.
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #19 : 23.11.2008 21:24 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Ensi viikolle luvattu +5 celciusta etelään, eli kaikki lumi sulaa vielä pois.

Jouluviikko vietetään mökillä Lapissa. Pääsee riehumaan moottorikelkalla.
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #20 : 23.11.2008 21:28 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Lumi -> hiihto -> traumat peruskoulusta.


Joskus ala-asteen toisella yritin pätkiä sukset palasiksi hiihtoretkellä. Ei pienen sleepyn voimat ihan riittäneet niin tuli sitten lampsittua loppumatka sukset ja kepit kainalossa loppumatka, opettaja ei tykännyt hyvää kun perille pääsin.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #21 : 23.11.2008 21:47 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Pakko jatkaa offtopiccia.

Hiihto>Luistelu. Siis ei jumalauta, luistelu on jotain niin hirveää. Aina tullut kaikenlisäksi jalat helvetin kipeiksi luistelusta, ihan sama millaiset luistimet on ollut.
tallennettu
Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #22 : 23.11.2008 21:53 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Luistimet on kyllä sellainen asia, etten mäkään ole löytänyt vielä koskaan oikeasti sopivia. Ne painaa aina. Muuten luistelu on kyllä kingiä hommaa. Tulee vaan käytyä aivan liian harvoin(nykyään ei melkein koskaan). Hiihto on kans ihan jees, vaikka pienempänä sitä vihasinkin. Se vaan vaatii sen täydellisen voitelun ja kevyen pakkasen kauniina talvipäivänä. Jos jokin elementti kusee, tulee siitä kyllä nopeasti hirveää hommaa.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #23 : 23.11.2008 21:58 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Minä olen suuri hiihdon ystävä. Tai no en kilpahiihdon tai kuntohiihdon ystävä niinkään, mutta retkihiihto sen sijaan on aivan mahtavaa ajanvietettä talvella. Kaunis pikkupakkaspäivä, laavu ja eväät. Ai, että se on mukavaa, kun pääsee hetkeksi eroon kaikesta ja kaikista ja ympärillä on vain lunta ja puita. Sitten, kun sen 15 kilometrin hiihdon jälkeen saapuu laavulle, on mieli taivaissa. Nuotio tulille, makkara kepinnokkaan ja termarista kaakaota tahi lämmintä mehua kitusiin. En malta odottaa, että tuon pääsee taas talvella kokemaan, toivottavasti jo jouluna (pysykää lumet Keski-Suomessa!!).
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #24 : 23.11.2008 22:00 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Hiihto on kyllä siinä oikeassa mielentilassa, seurassa ja säässä ihan kivaa oikeasti. Mutta näihin JÄKIS-piireihin en oo ikinä oikein pääsy sisään. Perhana.
tallennettu
Vs: Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #25 : 23.11.2008 23:09 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tänään tulee muuten pojat lunta. Lentokoneet on kentillä jumissa, liikenneonnettomuuksia on odotettavissa rutosti(*koputellaan puuta*) ja tuskinpa pukkikaan tonttuineen moisessa pyryssä lahjatoiveita skouttailee. Perheet tulee olemaan erillään ja lahjat perseestä, mutta hei, ainakin joulu on valkoinen. ;)
Eikä pelkästään lunta, vaan myös aivan älytön myrsky. Tuuli on jo heittänyt ikkunaani aimo kasan lunta, joka on sittemmin muuttunut jäätyneeksi vedeksi. Ikkunasta ei enää näe autotien asfalttiakaan, kun on sekä asfaltti, että ikkuna täynnä lunta. Katsotaan, miten lähdetään huomenna kouluun...
tallennettu
Vs: Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #26 : 23.11.2008 23:22 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili
Tänään tulee muuten pojat lunta. Lentokoneet on kentillä jumissa, liikenneonnettomuuksia on odotettavissa rutosti(*koputellaan puuta*) ja tuskinpa pukkikaan tonttuineen moisessa pyryssä lahjatoiveita skouttailee. Perheet tulee olemaan erillään ja lahjat perseestä, mutta hei, ainakin joulu on valkoinen. ;)
Eikä pelkästään lunta, vaan myös aivan älytön myrsky. Tuuli on jo heittänyt ikkunaani aimo kasan lunta, joka on sittemmin muuttunut jäätyneeksi vedeksi. Ikkunasta ei enää näe autotien asfalttiakaan, kun on sekä asfaltti, että ikkuna täynnä lunta. Katsotaan, miten lähdetään huomenna kouluun...

Suomen nykytalvet tuntien saappaat jalkaan ja menoksi. Eiköhän ne lumet yön aikana sula... :|

Valitettavasti täysin turha toivo, että nämä lumet olisivat pysyviä. Jyväskylässä näyttäisi sentään perjantaihin asti pysyvän maa mukavan valkoisena, mutta sitten odottaa paluu harmaaseen arkeen. Oli muuten todella mukava käydä kaverin kanssa pikku kävelyllä pahimman myräkän aikaan (vaikkei se täällä yhtä ankara ollutkaan kuin jossain muualla Suomessa).


« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 23:28 kirjoittanut Lanttu »
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #27 : 23.11.2008 23:30 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tänään tulee muuten pojat lunta. Lentokoneet on kentillä jumissa, liikenneonnettomuuksia on odotettavissa rutosti(*koputellaan puuta*) ja tuskinpa pukkikaan tonttuineen moisessa pyryssä lahjatoiveita skouttailee. Perheet tulee olemaan erillään ja lahjat perseestä, mutta hei, ainakin joulu on valkoinen. ;)
Eikä pelkästään lunta, vaan myös aivan älytön myrsky. Tuuli on jo heittänyt ikkunaani aimo kasan lunta, joka on sittemmin muuttunut jäätyneeksi vedeksi. Ikkunasta ei enää näe autotien asfalttiakaan, kun on sekä asfaltti, että ikkuna täynnä lunta. Katsotaan, miten lähdetään huomenna kouluun...

Suomen nykytalvet tuntien saappaat jalkaan ja menoksi. Eiköhän ne lumet yön aikana sula... :|

Valitettavasti täysin turha toivo, että nämä lumet olisivat pysyviä. Jyväskylässä näyttäisi sentään perjantaihin asti pysyvän maa mukavan valkoisena, mutta sitten odottaa paluu harmaaseen arkeen. Oli muuten todella mukava käydä kaverin kanssa pikku kävelyllä pahimman myräkän aikaan (vaikkei se täällä yhtä ankara ollutkaan kuin jossain muualla Suomessa).
Eipä sitä tiedä, sulaako ne jo yön aikana. Lunta on nyt tullut kolmena päivänä, joten sitä on maassa nyt ihan kunnolla. Näin ainakin täällä Vaasassa.

Mitään säätietoja en viitsi katsella, kun haluan yllättyä. Mitä pitempään pystyn nauttimaan lumesta, sen parempi. Pysyy se joulumielikin pitempään. ;)
tallennettu
Vs: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #28 : 23.11.2008 23:31 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 914 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsellä lähti kiinnostus hiihtämistä kohtaan intissä. RK92 hakkaa kaulassa, tetsari painaa olkaa, reppu kuristaa kaulaa ja kakkosnelosten pohja täynnä lunta, joten liukumisominaisuudet mallia haista vittu. No en kyllä pitänyt samasta hommasta vuosikymmen aikaisemminkaan. Ehkä pitäisi ottaa parit lämmittävät brittialet reppuun ja vaeltaa lapissa keskellä tuntureita, voisi napatakkin.

Muuten diggaan kyllä lumesta. Tänäänkin tuli ABC-reissulla pyöriteltyä autolla. Saisi olla takapotku, niin homma olisi vieläkin rennompaa.

Despirellä kyllä kunnon unelma joulu. Kelpaisi mullekkin loikoilla hotellin altaalla nettipokeria pelatessa. Nyt täytyy tyytyä kitumaan täällä pimeydessä. Onneksi sentään tuli kunnolla lunta ja kohta tulee mehevät veronpalautuksetkin. ;D

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Pukki kolkuttaa ovelle (joulu -08) « Vastaus #29 : 24.11.2008 00:32 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Itsellä lähti kiinnostus hiihtämistä kohtaan intissä. RK92 hakkaa kaulassa, tetsari painaa olkaa, reppu kuristaa kaulaa ja kakkosnelosten pohja täynnä lunta, joten liukumisominaisuudet mallia haista vittu. No en kyllä pitänyt samasta hommasta vuosikymmen aikaisemminkaan. Ehkä pitäisi ottaa parit lämmittävät brittialet reppuun ja vaeltaa lapissa keskellä tuntureita, voisi napatakkin.
Itsehän hiihdin intissä tasan kerran, ja silloinkin omaksi huviksi, kun oli leirillä luppoaikaa. Tai no, lasketaanko sitäkään sitten hiihtämiseksi, kun huiman luiston ansiosta piti tosiaan ihan rehellisesti kävellä, vaikka lankut olikin jalassa. ;) Huikeat vehkeet kyllä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines