Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6
Tulostusversio
Aihe: Opiskelu ja opiskelijaelämä  (Luettu 57637 kertaa)
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #120 : 24.05.2011 18:49 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili KTM-ihmiset ovat pääsääntöisesti ärsyttäviä, pänttääviä, kilttejä ja tylsiä tyttöjä tai sitten lipeviä poikia hyväosaisista perheistä. Ja olinhan siellä minäkin. >_>

Linjan pystyy kyllä käymään läpi paljon alle viiden vuoden, varsinkin jos osaa priorisoida, ei usko kaikkea mitä proffat sanovat ja omaa hyvän vitutuksensietokyvyn. Mutta toisaalta on erittäin epätodennäköistä että vastavalmistunut 22-vuotias ekonomi saa koulutusta vastaavan työn ja yli kolmen tonnin palkan. Omasta mielestäni on hyvä tehdä esim. kandi, himmailla vähän ja hankkia relevanttia työkokemusta, mieluiten ainakin yksi pidempi työsuhde yrityksessä jossa voi edetä.

Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #121 : 24.05.2011 21:42 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili Juurikin kironnut tässä kun kesätöitä ei ole löytynyt, jotta saisi "jalkaa oven väliin" edes jonnekkin suuntaan. Haaveissani on käydä vaihdossa/työharjoittelussa ulkomailla ja lopulta muuttaakin sinne opinnot suoritettuani. Työharjoittelu olisi varmaankin järkevintä suorittaa kandin jälkeen, jotta edes jonkinnäköistä alalla vaadittavaa tieto/taitoa. Katsotaan nyt minne elämä vie.

Edit: Olen muuten työläisperheestä  ;)
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #122 : 24.05.2011 23:08 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili
Juurikin kironnut tässä kun kesätöitä ei ole löytynyt, jotta saisi "jalkaa oven väliin" edes jonnekkin suuntaan. Haaveissani on käydä vaihdossa/työharjoittelussa ulkomailla ja lopulta muuttaakin sinne opinnot suoritettuani. Työharjoittelu olisi varmaankin järkevintä suorittaa kandin jälkeen, jotta edes jonkinnäköistä alalla vaadittavaa tieto/taitoa. Katsotaan nyt minne elämä vie.

Edit: Olen muuten työläisperheestä  ;)
En tiedä kuinka nuori ja sitoutumaton olet, mutta itse jos nyt olisin n. 19 ja kaikki mahdollisuudet auki, harkitsisin esim. yritysten harjoittelijaohjelmia joihin sitoudutaan vuosiksi ja joista osa tehdään ulkomailla. Myös ulkomaiset työharjoittelumahkut katsoisin aika tarkkaan. Mutta tämä siis on vain oma mielipide siitä mikä olisi hauskaa ja mielenkiintoista.

Nyt ole liian vanha enää "aloittamaan uraa alusta" harjoittelussa tms., mutta onneksi ei tarviikaan. Kivaa kun on jo saanut matkustella ja päässyt uraan kiinni. :)

Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #123 : 25.05.2011 01:29 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili 21 napsahti tänä vuonna mittariin ja eipä juuri mikään pidättele minua tällä hetkellä. Muutamia vaihtoehtoja työharjoitteluiden osalta on tullut koulun puolesta, mutta hieman nihkeää lähteä esimerkiksi viimeksi ehdotettuun kohteeseen Lontooseen palkattomaan harjoitteluun. Avoimin mielin kyllä katselen kaikkia vaihtoehtoja. Hieman dialogiksi menee, mutta kertoisitko Tuulisti vielä mikä oli pääaineesi ja millaisissa tehtävissä toimit nyt?
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #124 : 06.11.2012 11:02 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Tasaisen harmaa työelämä on selvästi alkanut tehdä tehtävänsä, koska olen tässä jo jonkin aikaa pyöritellyt ajatusta opiskelujen aloittamisesta ensi vuonna. Logistiikan koulutus AMK:ssa täällä jyväskylässä houkuttelisi ja tuntuisi luonnolliselta valinnalta kun tässä on siunaantunut työkokemusta alalta jo kolmisen vuotta. Toisekseen ala kiinnostaakin aidosti, muutenkin kuin ruohonjuuritasolta tarkasteltuna. Kolmanneksi, alan olla jotenkin jo aika väsynyt työntekoon (oma moka, liikaa työtunteja takana), niin tuollainen neljän vuoden kakku koulua kuulostaisi varsin piristävältä vaihtoehdolta kaikkine rahamurheineen. Auton varmaan joutuisi 97% todennäköisyydellä myymään ellei nyt jotain pikkuvoittoa satu veikkaukselta tippumaan.

Outoa miettiä kouluun hakemista tämän ikäisenä. Jos ensi vuonna pääsee sisään, olisin lähes kolmekymppinen valmistuessaan. Likimain kaikki kaverit ovat jo valmistuneet (osin työttömäksi  :P) AMK:sta kun itse vasta haikailee sinne lähtöä. Toisaalta luulen että tuosta kenttätyön kokemuksesta voi olla hyötyäkin, kun tietää mitä se duuni tällä alalla sillä tasolla on.

Pitää tässä mietiskellä.







Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #125 : 06.11.2012 13:04 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei oo tarvinnu opisleluiden ohessa rahasta ressata. Opintotukia pitää tämän tästä jättää ottamatta koska tulorajat vituttaa. Mutta mieluusti käyn ensisijaisesti työssä jos toisessakin. Yks iso meriitti on myös se, että koulutusohjelmaan kuuluvat 5 harjoittelua ovat kaikki omalla kohdalla palkallisia
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #126 : 06.11.2012 14:43 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Minä aloitin elokuun lopussa KyAMK:ssa liiketoiminnan logistiikan. Kivaa vaihtelua ollut kyllä tämä opiskelu, tosin en kyllä vuosien varrella ole oppinut vieläkään minkäänlaista itsekuria pitämään. Kaikki tehtävät on palautettu aina viime tingassa, ja nytkin liiketoimintasuunnitelmani deadline lähestyy, enkä ole mitään saanut aikaiseksi. Osittain sen takia, että on niin perkuleen hankala tehtävä näin alkuun, kun meille ei ole vielä mitään opetettu noista talouspuolen asioista. En vielä tiedä onko tämä ollenkaan minun alaa. Enemmän olen ehkä pitänyt meidän luokan ilmapiiristä ja luokkahengestä - se on paljon yhtenäisempi kuin koskaan minulla aikaisemmin missään.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #127 : 06.11.2012 20:58 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili


Outoa miettiä kouluun hakemista tämän ikäisenä. Jos ensi vuonna pääsee sisään, olisin lähes kolmekymppinen valmistuessaan. Likimain kaikki kaverit ovat jo valmistuneet (osin työttömäksi  :P) AMK:sta kun itse vasta haikailee sinne lähtöä. Toisaalta luulen että tuosta kenttätyön kokemuksesta voi olla hyötyäkin, kun tietää mitä se duuni tällä alalla sillä tasolla on.

Pitää tässä mietiskellä.


Tiedän tunteen. Itse aloitin opiskelut 22-vuotiaana ja tuntui, että olen kaikista vanhin luokalla ja kaikki frendit ovat jo valmistumassa ja itse olen ainut failure. No todellisuus on kumminkin eri, meidänkin luokalla aloitti 18v-35v ikähaitarilla porukkaa. Ei ketään kiinnosta enää siellä koulussa paljon sulla on ikää ja ei ketään kiinnosta oletko valmistunut 23v, 27v vai 30-vuotiaana.

Pointti on siis, että mene sinne kouluun. Noi sun duunit on - varsinkin nuorena - ihan täysi sosiaalinen itsemurha, kun työ on niin itsenäistä. Opiskeluelämä on ihmisen parasta aikaa on klisee, mutta hemmetin totta myöskin.

Olen itse myös tehnyt ennen opiskeluita esimiesasemassa noita 200h työkuukausia, joten ymmärrän myös sen puolen. Ei jumalauta enää ikinä. En kadu sekuntiakaan kouluun vaihtamista.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #128 : 06.11.2012 21:18 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili
Pitää tässä mietiskellä.
Joo kannattaa lopettaa mietiskely samantien ja hakeutua kouluun. Aivan sama jos satut olemaan vanhempi kuin muut, ylemmillä koulutusasteilla sopeutuminen on erittäin helppoa ja yhteishenki kasvaa nopeasti. Vaikuttaa siltä, että olet aika umpikujassa tuon nykyisen hommasi kanssa.

Ostovoiman pienenemistäkään ei kannata spennailla. Kyllä sitä vanhempana kerkeää kuluttamaan. Tässä iässä on parasta hankkia hyviä kokemuksia. Sitäpaitsi pikku sniiduilu voi olla ihan hauskaa.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #129 : 06.11.2012 22:52 »
Edgeworth Jäsen Viestejä: 230 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pitää tässä mietiskellä.

Hyppään bandwagoniin: kouluun. Itse opiskelen Kotkassa itseäni sairaanhoitajaksi, eikä tosiaankaan ole niin mitään väliä minkäikäinen joku on tai mistä lähtökohdista on kouluun tullut. It's all good, man.

EDIT: Sanottakoon vielä siis sen verran, että ikähaitari on jotain 19-40, löytyy miestä, naista, yksinhuoltajaa, perheellistä ja kaikkea muuta kivaa.

Minä aloitin elokuun lopussa KyAMK:ssa liiketoiminnan logistiikan.

Eikös sitä opeteta tuolla Metsolan kampuksella?
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #130 : 06.11.2012 22:57 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Eikös sitä opeteta tuolla Metsolan kampuksella?
Kyllä.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #131 : 25.11.2012 13:54 »
Turpo Jäsen Viestejä: 78 Basaaripisteet: 0 Profiili Jaahas, vika kunnon koeviikko edessä. Aika nopeasti tämä lukio on mennyt ohi. Nyt täytyisi vielä jaksaa ensi jakso painaa kunnolla kirjoitusten eteen, että saisi jonkinlaiset paperit. Ei ole kyllä vielä ihan täyttä varmuutta, mihin olen hakemassa jatko-opiskelemaan, mutta eiköhän se ala hahmottumaan kirjoitusten jälkeen. Toisaalta kiinnostaisi lähteä yliopistoon lukemaan yhteiskuntatieteitä, mutta taas toisaalta tietotekniikan diplomi/normi-insinööri kiinnostaa myös kovasti.
"Life is too short to remove USB safely"
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #132 : 21.12.2012 17:19 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Lukio ja ennen kaikkea akilleen kantapääni ruotsi alkaa vihdoin olemaan takanapäin. Työtähän sen vaati kun syksyn alussa en periaatteessa ja käytännössä osannut yhtään ruotsin kieltä. Uskomattoman helpottunut olo. Loputon pänttääminenkään ei ole tuntunut alkukankeuden jälkeen kovin pahalta.

Lukiossa opiskelu yleisesti ottaen tuntunut jo pitkään aika tylsältä ja mielenkiinnottomalta, muutamia aineita lukuunottamatta. Lähinnä tästä syystä poissaolotuntejakin kertynyt lähemmäs 300  :P  Nyt sitten vielä ylioppilaskirjotukset kunniakkaasti läpi ja keväällä yliopistohaku vetämään. Ei tosin vielä täysin selvää, että mihin, mutta eiköhän se ajatus tässä pikku hiljaa muotoudu. Ja pääasia että pääsee vihdoin ns ''eteenpäin''.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #133 : 22.12.2012 22:23 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsellä oli kanssa yli 270h poissaoloja, vaikka lukio maistukin todella hyvältä, niin käytin kaikki lailliset poissaolot mitä sai käyttää. Kirjoitin silti ihan riittävän hyvät paperit. Lukion ainoa tarkoitushan on olla vain portaana eteenpäin, kukaan ei tule ikinä sulta enää kysymään mitää siellä opetettuja asioita tai että mitä numeroita sait. Saisi tiivistää koko paskan kahteen vuoteen.

Tsemppiä kirjoituksiin, panosta kunnolla äläkä ryyppää koko lomaa, kuten itse tein. Ei tarvitse jäkikäteen sitten miettiä, että "helposti olisi tuostakin L napsunut".
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #134 : 10.01.2013 00:25 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Jaahas, se olisi sitten viimeinen pakollinen ruotsinkurssi edessä ensi maanantaista lähtien koko kevään ajan. Saas nähdä miten lähtee käyntiin, kun on kyllä niiiin hyvin unohtunut kaikki kieliopilliset asiat ja sanasto, että huhheijaa. Kirjoitin kyllä M:n, mutta kun yhtään käyttöä ei ole ollut lukion jälkeen, niin rapistuuhan se. Kuka sitä kielen osaamista keinotekoisestikaan jaksaa pitää yllä, jos oikeassa elämässä ei vain ole ollut tarvetta – ainakaan tähän mennessä..

Parasta vielä se, että oman alan kieliryhmän ajoitus ei sopinut lukkariin, joten pitää mennä eri alan ryhmään ja sanasto on tietysti ihan uppo-outoa. Puhu siinä sitten ruotsiksi jostain metsänhoidosta, kun ei muutenkaan tajua koko hommasta mitään  :lol:
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #135 : 10.01.2013 00:29 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Ai että mä olen tyytyväinen kaksikielisyydestäni.  ;D Ja jos lapsia saan niin jaan tämän rikkauden heillekin.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #136 : 16.02.2013 13:42 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Jes, lukion ruotsit ja kaikki muutkin vihdoin reilassa. Lukiossa vietetty kolme vuotta tuntunut kyllä aikamoiselta ajan haaskaukselta mutta minkäs teet. Pitäs keksiä varmaan vähitellen, että mihin sitä hakee opiskelemaan. Vaikeeta. Kaikki kiinnostaa ja toisaalta taas ei kiinnosta oikeen mikään. Onneksi sentään sivari antaa mahdollisuuden puntaroida yhden vuoden vielä, että mitäs nyt.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #137 : 16.02.2013 14:16 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili
Jes, lukion ruotsit ja kaikki muutkin vihdoin reilassa. Lukiossa vietetty kolme vuotta tuntunut kyllä aikamoiselta ajan haaskaukselta mutta minkäs teet. Pitäs keksiä varmaan vähitellen, että mihin sitä hakee opiskelemaan. Vaikeeta. Kaikki kiinnostaa ja toisaalta taas ei kiinnosta oikeen mikään. Onneksi sentään sivari antaa mahdollisuuden puntaroida yhden vuoden vielä, että mitäs nyt.

Itselleni sivari oli kyllä äärettömän hyödyllinen valinta. Pääsin Kiasmaan viestintäassistentiksi (hyödyntäen kuva-artesaanin koulutustani) ja sain siitä vuoden työkokemuksen ja lisäyksen CV:hen. Kannattaa hakea jonnekin mikä on lähellä omaa mielenkiintoa, vaikka vaihoehdot onkin rajattu kunnallisiin yms. Kulttuuripuolella on yllättävän paljon paikkoja tarjolla, olettaen siis että sua varmaan ennemmin sellanen kiinnostaa, kuin vaikka ala-asteella/vanhainkodissa hilluminen?
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #138 : 16.02.2013 15:58 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Ala-asteella hillumisessakaan ei olisi mitään ongelmaa mut se olis vähän turhan tylsä ja turvallinen valinta. Mut siis joo, paikka itseasiassa löytyy jo, teatterin äänipuolelle pääsen eli ihan hyvin on pullat uunissa. Kiasma oli kanssa yks mitä itekki mietin.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #139 : 15.03.2013 05:47 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili Viimeinen vuosi menossa elämän parasta aikaa. Opiskeluelämä alkaa olla siis kohta takana päin. Nytkin jäljellä on käytännössä enää vain opinnäytetyö. Huomasi jo heti vuoden alusta, kuinka paljon elämä opiskeluiden jälkeen muuttuu. Kaikki frendit ovat duunissa koulun sijaan, niin käytännössä viikoilla ei ehdi nähdä ja viikonloppuinakin enää harvoin.

Pakko varmaan hakea yliopistoon ja jatkaa letkeää elämää. Kiitokset vedonlyönnille, sijoitustoiminnalle ja pokerille, että on nyt on vielä saanut viettää suurimman osan vuodesta ystävien kanssa. Hajoaisi nuppi hyvin nopeasti normaaliin 11kk töissä 1kk lomalla jaksotteluun.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #140 : 15.03.2013 10:14 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Pitää mennä duuniin mistä diggaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #141 : 15.03.2013 12:26 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pitää mennä duuniin mistä diggaa.
Helpommin sanottu kuin tehty. Toimii ehkä jos piirtelee sarjakuvia työkseen, mutta omalla alalla sinne duuniin ei vain "mennä". Tarvitaan työkokemusta tai suhteita että saa edes sen ensimmäisen paskaduunin omalta alalta ja sitten vuosien työ, että pääsee tekemään duunikseen sitä mistä diggaa.

Tällä hetkellä pankki- ja finanssialalla ihmisiä vaan potkitaan ulos ja uusia ei palkata.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #142 : 15.03.2013 13:17 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tarvitaan työkokemusta tai suhteita että saa edes sen ensimmäisen paskaduunin omalta alalta ja sitten vuosien työ, että pääsee tekemään duunikseen sitä mistä diggaa.
Tämä on kyllä niin surullisen totta. Usein siihen ei auta edes vuosien työ. Totta kai on paljon kiinni itsestäkin, mutta paljon on myös kiinni siitä mihin firmaan menee. Itse olen huomannut että isossa firmassa eteneminen on ainakin hankalaa. Kovasti työnnetään eteen päin mitä haluaisi tehdä, mutta kun ei ole kokemusta hommista, niin tietenkään osaaminen ei ole sillä tasolla kuin pitäisi. Sitten kun kysyy voiko mennä kursseille: Ei, pitäisi tekemällä oppia. Tämä ok, sitten kun kysyy että saisiko oikeuksia järjestelmiin että voisi laajentaa osaamistaan ja vastuutaan: Ei, se ei kuulu työtehtäviesi piiriin. Tästä kehkeytyy hyvin nopeasti oravanpyörä. Käytännössä pitäisi itse kustantaa avoimen yliopiston kursseja jos oikeasti haluaa tehdä sitä mitä haluaa.

Pienemmissä firmoissa roolit ja prosessit eivät ole niin pitkälle hiottuja (tai pikemminkin rajattuja), niin sielä työntekijä valinnan vapaus on varmasti laajempi. Ja sielä on tietysti tiiviimpi piirikin, joten työntekijöiden tunteminen hommasta mitä itsekin tekisi mielellään on varmaan helpompaa, jolloin voi saadakin pikku hommia sieltä, jolloin saa kerrytettyä kokemusta.

Toinen mikä on hankala juttu isoissa firmoissa on palkka. Palkan korotuksen on sidottu niin tiukasti tiettyihin prosesseihin/tavoitteisiin/etenemiseen, että paremman palkan pyytäminen vain siksi että on duunissaan hyvä, on käytännössä mahdottomuus.

Tietty sen tunnustan että kyllähän eteneminen joiltain onnistuu isoissakin firmoissa. Käytännössä tämä tarkoittaa kovaa röyhkeyttä ja tietynlaista perseen nuolentaa. Jos osaat kysyä tai vaatia oikeilta henkilöilta oikeita asioita röykeästi, ovet voi aueta paremmin. Mutta työnteolla isossa firmassa eteneminen on vaikeaa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #143 : 15.03.2013 15:50 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Voin kertoa, että taiteilijat ovat huonoiten työllistynyt ammattikunta ja ihan syystä :b Ei sitä millään alalla etene tai töitä saa ilman omalla ajalla puurtamista ja aktiivisuutta. Voisin väittää, että jokaisen isomman työprojektini olen itse etsinyt ja toteuttanut, eli harvalla alalla joutuu näin paljon laittamaan itsensä likoon ja ottamaan niin suurta vastuuta työstään.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #144 : 15.03.2013 17:13 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Jos jo sen itseään kiinnostavan alan ensinmäinen "paskavaihe" hajottaa päätä, niin voihan siinä miettiä että onko se sittenkään välttämättä edes se oikea unelma-ala.
Tietenkin riippuu vähän duunistakin. Varmaan se pankissa työskentelyn alin hierarkia on kakkaa kenelle tahansa, vaikka unelmoisikn ylemmän portaan duuneista.

Taideala on kyllä siitä kiva, että jos siitä vaan yleisesti tykkää, on jo se pohjamudassa lilluminenkin mielekästä puuhaa.

tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #145 : 15.03.2013 17:31 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Jos jo sen itseään kiinnostavan alan ensinmäinen "paskavaihe" hajottaa päätä, niin voihan siinä miettiä että onko se sittenkään välttämättä edes se oikea unelma-ala.

Tämä on nykypäivää. Valmistuneet haluavat suoraan johonkin helvetin esimies hommiin tai asiantuntijaksi. Täysin absurdia ja nämähän jantterit nauretaan heti työhaastattelusta ulos.

Lainaus käyttäjältä: Aivis
Taideala on kyllä siitä kiva, että jos siitä vaan yleisesti tykkää, on jo se pohjamudassa lilluminenkin mielekästä puuhaa.

Ei se muuten ole :)

Mutta jos työttömänäkin jaksat päivät pitkät ammattitaitoasi parantaa, niin on se aina kotiin päin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #146 : 15.03.2013 20:44 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Jos jo sen itseään kiinnostavan alan ensinmäinen "paskavaihe" hajottaa päätä, niin voihan siinä miettiä että onko se sittenkään välttämättä edes se oikea unelma-ala.

Tämä on nykypäivää. Valmistuneet haluavat suoraan johonkin helvetin esimies hommiin tai asiantuntijaksi. Täysin absurdia ja nämähän jantterit nauretaan heti työhaastattelusta ulos.
Minusta tässä tapauksessa koulutusjärjestelmässä on vikaa. Jos on valmistunut yliopistosta, pitäisi olla valmiudet parempiin hommiin kuin amislaisella. Aina ja oletusarvoisesti. Jos koulut eivät anna sellaista työntekijämateriaalia joka kelpaa yrityksille, vika on kouluissa. Jos tämä tarkoittaa parempaa teoriaa, koulujen/opinto-ohjelman pitää sitä tarjota. Jos tämä tarkoittaa enemmän käytännön kokemusta koulun/opinto-ohjelman pitää sitä tarjota. On aivan naurettavaa että opinto-ohjelma tarjoaa ammattinimikkeen, mutta ei valmiuksia toimia ammatissa.

Kouluille tarvitaan enemmän kilpailua. Koulujen pitäisi taistella siitä, että opiskelijat pääsisivät omalle alalle ja pohjaa korkeammalle töihin valmistumisen jälkeen. Tämä on tärkein osa-alue kuinka kouluja pitäisi arvostella.

Nykymeininki kannustaa koulun ottamaan mahdollisimman paljon opiskelijoita sisään ja saamaan ne mahdollisimman nopeasti ulos. Muulla ei koululle ole käytännön merkitystä. Ja tämähän ei ole millään tavalla mittari hyvälle koulutukselle.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #147 : 15.03.2013 22:21 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili
Jos jo sen itseään kiinnostavan alan ensinmäinen "paskavaihe" hajottaa päätä, niin voihan siinä miettiä että onko se sittenkään välttämättä edes se oikea unelma-ala.

Tämä on nykypäivää. Valmistuneet haluavat suoraan johonkin helvetin esimies hommiin tai asiantuntijaksi. Täysin absurdia ja nämähän jantterit nauretaan heti työhaastattelusta ulos.
Minusta tässä tapauksessa koulutusjärjestelmässä on vikaa. Jos on valmistunut yliopistosta, pitäisi olla valmiudet parempiin hommiin kuin amislaisella. Aina ja oletusarvoisesti. Jos koulut eivät anna sellaista työntekijämateriaalia joka kelpaa yrityksille, vika on kouluissa. Jos tämä tarkoittaa parempaa teoriaa, koulujen/opinto-ohjelman pitää sitä tarjota. Jos tämä tarkoittaa enemmän käytännön kokemusta koulun/opinto-ohjelman pitää sitä tarjota. On aivan naurettavaa että opinto-ohjelma tarjoaa ammattinimikkeen, mutta ei valmiuksia toimia ammatissa.

Kouluille tarvitaan enemmän kilpailua. Koulujen pitäisi taistella siitä, että opiskelijat pääsisivät omalle alalle ja pohjaa korkeammalle töihin valmistumisen jälkeen. Tämä on tärkein osa-alue kuinka kouluja pitäisi arvostella.

Nykymeininki kannustaa koulun ottamaan mahdollisimman paljon opiskelijoita sisään ja saamaan ne mahdollisimman nopeasti ulos. Muulla ei koululle ole käytännön merkitystä. Ja tämähän ei ole millään tavalla mittari hyvälle koulutukselle.
Nykypäivänä pitäisi myös tajuta ettei kaikille riitä näitä esimies tai asiantuntijan hommia. Myös teoriaa arvostetaan liian pitkälle, päntätään vaan diipadaapaa kirjoista ja loppujenlopuksi ei osata käyttää omia aivoja, sillä joku on jossain kirjassa selittänyt miten homman pitäisi hoitua. Jos oikeasti haluaa edistyä urallaan niin pakko se on sieltä pohjalta aloitettava ellei ole hyviä suhteita. Mielestäni tuota "pohjaa" pitäisi arvostaa enemmän ja ymmärtää se mahdollisuutena sekä velvollisuutena, tosin se on vaikeaa tällaisessa rahataloudessa missä arvostetaan enemmän päätöntä hakkaamista kuin luovaa päättelyä.
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #148 : 16.03.2013 00:50 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo jostain kuulin, että aikanaan ammattikorkeat piti saada joka kylään maksoi mitä maksoi ja siitä johtuu ehkä se pohjimmainen laadun puute koulutuksen tasossa. Hyviä opettajia on vain muutama per koulu. Ja avainasemassa nimenomaan on se käytännönläheisyys tai oikeastaan sen puute.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä « Vastaus #149 : 16.03.2013 02:59 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 910 Basaaripisteet: 0 Profiili
Jos jo sen itseään kiinnostavan alan ensinmäinen "paskavaihe" hajottaa päätä, niin voihan siinä miettiä että onko se sittenkään välttämättä edes se oikea unelma-ala.

Tämä on nykypäivää. Valmistuneet haluavat suoraan johonkin helvetin esimies hommiin tai asiantuntijaksi. Täysin absurdia ja nämähän jantterit nauretaan heti työhaastattelusta ulos.
Minusta tässä tapauksessa koulutusjärjestelmässä on vikaa. Jos on valmistunut yliopistosta, pitäisi olla valmiudet parempiin hommiin kuin amislaisella. Aina ja oletusarvoisesti. Jos koulut eivät anna sellaista työntekijämateriaalia joka kelpaa yrityksille, vika on kouluissa. Jos tämä tarkoittaa parempaa teoriaa, koulujen/opinto-ohjelman pitää sitä tarjota. Jos tämä tarkoittaa enemmän käytännön kokemusta koulun/opinto-ohjelman pitää sitä tarjota. On aivan naurettavaa että opinto-ohjelma tarjoaa ammattinimikkeen, mutta ei valmiuksia toimia ammatissa.

Kouluille tarvitaan enemmän kilpailua. Koulujen pitäisi taistella siitä, että opiskelijat pääsisivät omalle alalle ja pohjaa korkeammalle töihin valmistumisen jälkeen. Tämä on tärkein osa-alue kuinka kouluja pitäisi arvostella.

Nykymeininki kannustaa koulun ottamaan mahdollisimman paljon opiskelijoita sisään ja saamaan ne mahdollisimman nopeasti ulos. Muulla ei koululle ole käytännön merkitystä. Ja tämähän ei ole millään tavalla mittari hyvälle koulutukselle.

Niin tämä. Kuten zoukka jo tuossa yllä totesi, niin opettajien laatu vaihtelee todella paljon. (Näin kärjistettynä)On se oikeistosiipi mikä tajuaa mitä työelämä vaatii ja sitten on se vihervasurisiipi joka opettaa meille täyttä paskaa, jolla ei tee käytännön työelämässä mitään. Oikein pistää vituttamaan, kun joutui niitä global responsibility kursseja käymään. Noita dissasi ihan avoimesti puolet meidän opettajista. Ei pidä silti ymmärtää väärin, olen minäkin ympäristönsuojelun kannalla(kuka ei oikeasti olisi), mutta mun mielestä AMK:n tarkoitus on valmistaa meidät vastaamaan työelämän tarpeita ei suunnittelemaan mitään valtion ympäristöstrategiaa. Sitä varten on eri koulut.

Harvat hyvät opettajat ovat ihan omatoimisesti hommanneet meille kontakteja finsanssilaitoksiin omien vanhojen kauppisopiskelukavereidensa kautta ja kehittäneet opetusta sellaiseen suuntaan, että se vastaa tarkalleen sitä, mitä oikeasti työssä vaaditaan. Siinä on sitä oikeaa intohimoa opettajan hommaan.

zoukka, ei kai nykyään enää kukaan oikeasti haihattele kovia hommia heti valmistuttuaan. Tuo on vain niiden ekan vuoden kauppislaisten haihatteluita, mutta kyllä ne karisee nopeasti, kun tajuaa, että jokaista paskaduuniakin hakee 1000 samanlaisen koulun käynyttä. Tällä alalla paikoista on aivan älytön taistelu.

Onneksi luin itse rahoitusta, että on edes jotain konkreettista ammattitaitoa sekä oma harrastuneisuus ja mielenkiinto tukee tulevaa työtä todella hyvin. Uskon vakaasti siihen, että saan vielä joku päivä sen duunin mitä haluan, mutta ei se päivässä käy.


« Viimeksi muokattu: 16.03.2013 03:28 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines