Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Aihe: Onnellisuus-ketju!  (Luettu 61065 kertaa)
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #30 : 18.12.2013 21:03 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Onnittelut! Sitten vaan Suomea parantamaan ja pelifirma pystyyn :D
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #31 : 19.12.2013 08:08 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili IGDA'n pikkujouluista selvitty ja silti sain itseni kammettua kasiksi töihin, varmaan se nurkan takana odottava parin viikon loma antaa puhtia suorittaa tällaisia urotekoja.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #32 : 24.12.2013 12:35 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Eikös tämä ole oikea paikka tälle. Nyt on joulu! Jei \o/ Varsinkin kaltaiselleni materialistille joulun pitäisi olla parhautta. Ja tietyllä tavalla onkin. Tänä vuonna helvetin hienoa on LOMA 7.1. vasta töihin. Mutta myönnän että lahjatkin liittyvät suht tiiviisti meikäläisen jouluun. Omia lahjoja tuskin tulee juurikaan (itse ostin jo kaiuttimet ja WiiU varmaan tulee joku päivätässä lomalla), mutta olen ostellut vähän turhankin paljon muille. Menen aina hiukan sekaisin näistä lahjoista ja jälleen on mennyt satasia lahjoihin ja budjetti ylittynyt reippaasti. Ilman veronpalautuksia tili olisi reippaasti miinuksella. Mutta silti teen saman joka vuosi, koska johtuen sitten vaan joulumielestä tai materialismista, en saa suurempia vihan purskauksia jouluruuhkassa. Okei autolla jouluruuhkassa on aika hanurista, mutta kun kauppaan pääsee, ongelmia ei ole. Ja onhan se lahjojen ostaminenkin kivaa ;D

Mutta eihän siinä muuta kuin HYVÄÄ JOULUA!! Ja muistakaa: Hikoilla saa vain saunassa ja syödessä ;)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #33 : 24.12.2013 22:26 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Jees, Jouluntoivotukset minultakin. Omalla kohdalla ei kyllä tunnu yhtään joululta kun on tottunut siihen, että aattona on edes jollain tasolla kylmää ja lunta. Eilistä aattoiltaa vietin vuokraamalla auton, ja ajelemalla ylös Port Hillsille ja Summit Roadin serpentiinitietä Lytteltonin puolelle alas. Kaikenkaikkiaan mahtava fiilis, lämmin kesäilta, laskeva aurinko, kapea vuoristotie jolta näkymät kodilta tuntuvaan kaupunkiin, sekä Banks of Peninsulan kukkuloille. Radio soi hiljaa taustalla, ja ajatukset vaelteli. Tähän voisi vaikka tottua.

Tänään sitten työkavereiden luo paikallista joulua viettämään.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #34 : 30.12.2013 13:39 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Skoda katsastettu. Ja kerrasta läpi! Fuck Yeah! \o

Nyt tarvii vain toivoa että mitään suurempia vikoja ei tule. Kun tuntuu että on alkanut hiukan oireilemaan...mutta joka tapauksessa, nyt ei tarvi ainakaan toistaiseksi ihan niin kympin päälle ajatella. Awesomeness! Ja joku vielä sanoo että raha ei tee onnelliseksi ^_^
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #35 : 30.12.2013 16:42 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Kaikki on helvetin hyvin; olen terve, hyvässä sosioekonomisessa tilanteessa ja ihanien ihmisten ympäröimänä. 

Ajattelin vain kertoa.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #36 : 31.12.2013 00:40 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Kaikki on helvetin hyvin; olen terve, hyvässä sosioekonomisessa tilanteessa ja ihanien ihmisten ympäröimänä

Ajattelin vain kertoa.

No älä sitten tänne tule. :/
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #37 : 22.11.2014 15:20 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Rahan voittaminen tai saaminen esimerkiksi palkkana, ei oo pitkään aikaan enää tuonu mitään ihmeellisempiä fiiliksiä, sen häviäminen kyllä toisaalta tuntuu edelleen paskalta.

Se mikä tänään on onnen tuonut on kylmä cola ja pakastepizza. Darrassa osaa arvostaa pieniä asioita.

Selasin tätä ketjua ja tämä oma viesti pisti silmään. Ajatukset on edelleen täysin sama kuin vuosi sitten ja tilanne myöskin. Tienaan palkkatyöstä enemmän kuin koskaan, bruttopalkka on about 100% kovempi, kuin mitä se edellisissä paskaduuneissa oli. Ei tuo silti aiheuta mitään onnellisuuden fiiliksiä, ihminen on ahne ja mikään ei riitä. Tässä darrassa nettiä selatessa tuli hyvä kirjoitus keski-ikäiseltä pankkiirilta ja aloin pohtimaan sitä kuinka tuo 9-17 konttoriduuni kyllä tappaa sielun hyvin. Varsinkin pankissa, kun ainoa tarkoitus on vain takoa rahaa rahalla. Alan vaihto kiinnostaisi, mutta toisaalta mistään toisesta työstä ei niin hyvää liksaa saa tekemällä niin vähää työtä, jotenkin pitäisi silti välttää se ettei itse toista kaljuna keski-ikäisenä läskinä näitä samoja sanoja " I realised I let procrastination and money stop me from pursuing my passions when I was younger, and now I am dead inside, old and tired."

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #38 : 23.11.2014 00:49 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Muistan elämästäni kaksi hetkeä, jolloin raha itsessään on tehnyt minut onnelliseksi. Ensimmäisellä kerralla, armeijan loppupuolella multa loppui rahat tyystin. Tili meni nollille. Intin jälkeen ekalla viikolla pomo oli tilanteeni tasalla, ja antoi minulle 600 euroa ennakkoa, joka tuntui kuin lottovoitolta. Hirveä helpotuksen tunne pitkän kituuttelun jälkeen.

Toinen samanlainen tilanne sattui vuonna 2010, kun sain työpaikan jokusen kuukauden työttömyysputken jäljiltä, ja eka neljän päivän palkka oli suurempi kuin kelan koko kuukauden tuki. Sain paskana olleen autoni korjattua, ja pystyin unohtamaan kelan ja työkkärin.

Millainen suhtautumiseni rahaan sitten on?

En oikein tiedä. Toisaalta tarvitsen rahaa ja haluan sitä, mutta toisaalta en halua rikastua. En halua nähdä vaivaa vain rikastumisen tähden. Unelmapalkkani on noin 2500 euroa kuukaudessa 40 viikkotyötunnilla. Tuolla summalla yksi ihminen elää mukavasti, muttei kumminkaan rikastu. Unelmat ovat saavutettavissa, mutta niitä varten pitää säästää ja nähdä vaivaa. Unelmatyöni toisaalta, on sellainen josta nautin täydellä sydämelläni, palkasta riippumatta. Rahan itsensä vuoksi en halua tehdä mitään työtä, haluan vain työn josta aidosti nautin.

Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että pelkkä rikastuminen itsessään ei tee tervettä ihmistä onnelliseksi, ja pitäydyn edelleen mielipiteessäni. Pidän siitä, kun näen pankkitilin saldon kasvavan, mutta ne numerot ruudulla eivät itsessään tee minua onnelliseksi. Sen sijaan se, mitä niillä rahoilla voin tehdä (huom: tehdä, ei ostaa), aiheuttaa suunpielien vääntymistä ylöspäin. Säästän tällä hetkellä seuraavaa reissuani varten. Los Angeles - New York roadtripiä varten, joka on ollut unelmani jo pidemmän aikaa.

Tieto siitä, että voin toteuttaa (yhden) unelmani, tuntuu aika hyvältä. Sitä varten jaksaa säästää, ja painaa duunia joka ei ole muuten mielekästä.

Tuo Gba:n linkkaama teksti oli aika osuva. Etenkin tällä puolen palloa, jossa ihmisillä on niin kiire elää, etteivät he ehdi enää elämään ollenkaan. Kaikkien aika tuntuu menevän aina töissä, ja se on kaikille ihan okei. Koska niin kuuluu tehdä, ja niin on aina tehty.

Ei vaan pysty käsittämään.


« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 00:55 kirjoittanut Vin »
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #39 : 23.11.2014 12:17 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Tuo nykypäivän urakeskeisyys ja pakonomainen menestyminen ovat mietityttänyt itseäkin usein. Olen opiskellut sellaista alaa, jossa suurin osa porukasta ovat hyvin kilpailuhenkisiä ja elämässä kovin juttu tuntuu olevan se urakehitys ja duunit. Aina kun näitä frendejä näkee kysellään samantien duunihommia ja keskustelu keskittyy pääosin niihin. Tuntuu, että heidän elämässään ei ole muuta kuin opiskelu ja ura. En ole koskaan oikein pystynyt samaistumaan näihin kavereihin ja mielummin olen viettänyt vaikka aikaa släkkerikavereiden kanssa Kalliossa halvan tuopin ääressä. Vaikka koulutukseni onkin korkea, minulle riittää kyllä aika perusliksallinen duuni, kunhan pystyn toteuttamaan itseäni vapaa-ajallani suurempia murehtimatta. Fyrkka ja menestyminen eivät ole itselle tärkeitä, tärkeintä ovat elämänkokemukset ja ihmissuhteet.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #40 : 23.11.2014 12:33 »
Siegmeyer Jäsen Viestejä: 131 Basaaripisteet: 0 Profiili Erittäin fiksuja viestejä tuossa ylempänä. Nuo ääriurakeskeiset touhupetterit yleensä romahtaa lopulta jonnekin huoltoasemalle kun eivät rennosti osaa ottaa.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #41 : 23.11.2014 13:19 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Aiheeseen liittyen tässä on aika hyvä artikkeli viidestä asiasta, mitä ihmiset eniten katuvat kuolinvuoteellaan.

http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2012/feb/01/top-five-regrets-of-the-dying

Pysäyttävää kamaa kyllä.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #42 : 23.11.2014 14:44 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili

Tieto siitä, että voin toteuttaa (yhden) unelmani, tuntuu aika hyvältä. Sitä varten jaksaa säästää, ja painaa duunia joka ei ole muuten mielekästä.


Tää siinä onkin ongelmana, kun meillä on vuodesta vain se yksi kuukausi aina aikaa toteuttaa mitä haluaa ja 11k taas venaillaan lomia. Duunissakin pitäisi viihtyä. Olen tämän ratkaissut ainakin kolmessa eri duunissa niin, että olen hommanut normielämän kavereita sinne töihin myöskin. Mikäs sen parempaa, kuin paiskia parhaiden kavereiden kanssa duunia ja hengata koko päivä, ei tunnu duuni duunilta. Silti kyllä jokaiseen työhön tottuu ja työ alkaa maistumaan työltä. Pitäisi päästä asemaan, jossa on itsensä pomo ja kädet täynnä mielekkäitä haasteita. Helpommin sanottu kuin tehty.

echoesia komppaan kyllä tuossa kaveriporukka hommassa, eniten diggailen myöskin släkkerifrendien kanssa hengailusta. Ei itseäkään paljoa kinosta heittää läppää duuniasioista ja talouspolitiikasta vapaa-ajalla. Yksi duunikaveri rupesi kerran afterworkillakin puhumaan jostain palkkamallista ja pelkistä työasioista, niin piti vetää ykkösellä tuoppi alas ja suksia kuuseen. Kuten tuossa kirjoituksessakin kävi ilmi, niin olen monella huomannut saman, duuni ja koulu muovaavat ihmisestä robotin jonka unelmat ovat korvautuneet firman tavoitteilla. Duunissa näkee monta babylonin lammasta jotka sokeasti uskovat kaiken mitä sanotaan ja kulkevat niitä tavoitteita kohden ilman mitään omia suunnitelmia.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #43 : 23.11.2014 15:27 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Pidetään nyt mielessä sekin, että minun unelmani eivät ole muiden unelmia. Tänä päivänä, tässä maassa mielekäs työ ja perhe tarjoavat kyllä jo aika loisteliaan elämän millä tahansa mittarilla ihmiskunnan historian valossa. Toki monilla sitoutumisenkammo aiheuttaa sen, että mikä tahansa pesti, puolison hankkiminen tai laina aiheuttaa pelkotiloja mutta se on melkoisen uusi ilmiö ihmisen käyttäytymisessä. Tärkeintä on elää ja kokea kaikki elämän tarjoamat mahdollisuudet ja samalla pitää jonkinlainen perusturvallisuus kasassa. 

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #44 : 23.11.2014 15:50 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Todellakin pitää tehdä juuri asiat niin kuin itse haluaa. Sehän on ideaali tilanne, että tekee duunikseen jotain josta oikeasti pitää ja siinä samalla toteuttaa "normaalit" unelmat omakotitalosta ja 1.8 lapsesta. Se oli juuri pointtina itselläkin, että toteutetaan ne omat unelmat. :)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #45 : 23.11.2014 16:16 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Kuinka moni kommentoijista oli perheellisiä? Silloin rahan, työn ja elämän suhde muuttuu aika kovasti. Onhan se hienoa ajatella että tehdään töitä niin, että selvitään ja that's it. Moni perhe elää näin ja se tuo stressiä aika paljon lisää. Polkupyörää, luistimia, suksia, vaatteita, paperia, pesuainetta, palloa ja helvetisti maitoa. Sitten kun tälläinen perhe huomaa että auto hajosi, jonka korjaaminen maksaa 2t€. Sinkku sanoo, että kyllä sitä töihin pääsee ilman autoakin. Tämä voi pitää paikkansa, mutta se ei ole se ongelma. Suurimmat ongelmat tulee kaupassa käynnistä. Millä viet sen 3-4 muovikassillista kotioa bussilla tai junalla? Ja sekään ei kotiovelle tule. Tässä ei tietenkään ole sitä jos valtio käskee viemään kaikki 2-5 kakaraa eri hoitopaikkoihin. Käytännössä homma ei toimi jos ei ole sitä 2t€ siihen auton huoltoon.

Sinänsä huolettomassa asenteessa ei ole mitään vikaa. Totta kai jos siihen on mahdollisuus, turhaan ei kannata stressata. Mutta kaikilla ei ole varaa siihen että "tehdään töitä vähän ja eletään elämää". Se ei tarkoita että kaveri olisi valinnut elämänsä väärin ja olisi katkera valintojensa takia, mutta tämä on aika selvä syy monelle olla töissä 40h viikossa sielä avokonttorissa. Tappoi se luovuuden tai ei.

Itse pidän töitä yliarvostettuna. Ainoa syy miksi työt on ihan jees on se että tulee lähdettyä talosta ulos joka päivä. Tosin ehkä sitä tulisi lähdettyä helpommin ulos jos ei olisi töissä. Mutta jos rahaa olisi minua ei palkkatöissä näkyisi. Ikinä. Olen töissä vain ja ainoastaan sen vuoksi että sillä elää. Toki työt voi olla osin ihan mukavaa puhaa, mutta olisinko perheellisenä mieluummin kotona? Kyllä. No okei, onhan niitä poikkeuksiakin joskus ;D Mutta yleisesti minua ei vedä töihin mikään.

Pahiten mikä töissä on (ainakin Suomessa) pilalla, on palkitsemistavat. Jos teet duunin hyvin, saat lisää duunia. Ja se on siinä. Jos puhut palkasta, sinua katsotaan kuin vierasta sikaa. Muutenkin koko Suomen työkulttuuri palkan suhteen on outo. Kukaan ei sano mikä on palkka ja kukaan ei halua antaa kenellekään lisää palkkaa. Palkat neuvotellaan suljettujen ovien takana, kaikki liiton listat on suuntaa antavia tai erilailla jäsennelty kuin firman oma ja kukaan ei vahingossakaan sano paljon tienaa.
Toki voi olla että olen ollut aina vain paskassa duunissa, mutta saman duunin palkka heitot voi olla mielettömiä ja heitto ei liity mitenkään siihen kuinka paljon tai kuinka hyvin teet duunin. Se riippuu siitä että olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja kysyt oikealla "äänensävyllä". Tämä on itselleni ollut ehkä kaikista suurin pettymys työelämään saapuessa: Palkka ei liity käytännössä työsuoritukseesi ollenkaan. Kuvittelin että kun teet työsi hyvin ja käyttäydyt ihmisiksi, tilaisuuksia tulee ja palkka seuraa. Tämä ei käytännössä pidä paikkansa. Kaikilla on omat intressit ja jos sitä et tuo niihin mitään lisää, et myöskään kuulu niihin. Ja jos teet paljon duunia pienellä palkalla, esimiestäsi kehutaan kun kustannukset on pieniä ja homma toimii.


« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 16:25 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #46 : 23.11.2014 18:23 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Lapseton elämä on tietenkin cheat-mode.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #47 : 23.11.2014 18:34 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Ei se cheat-mode ole. Mutta se että lapselliset on 40h/viikko avokonttorissa, ei välttämättä johdu siitä että ei uskaltaisi antaa elämälle mahdollisuutta, vaan ehkä jopa siitä, että on uskaltanut antaa sen mahdollisuuden. Ihmetellään niin kovasti että miten on noin ja itse ei ikinä. Ja kuolin vuoteella on hyvä napista mitä ei tullu tehtyä. Silloin ei tarvitse miettiä mitä seurauksia niistä olisi.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #48 : 23.11.2014 21:39 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse uskoisin että näillä uraohjuksilla on jonkinlainen alkukantainen puolustusmekanismi päällä, jolla halutaan maksimoida oma ja oman lauman toimeentulo. Suoraan sanottuna pelätään, että jäädään jostain paitsi tai että oma elämä olisi jotenkin tarkoitukseton.

Mulle duuni on ennenkaikkea toimeentuloa ja sen varmistamista, mutta antaa samalla myös paljon muuta. Työ mahdollistaa onnen monella tasolla. Vakituinen työ luo turvallisuuden tunteen, työn haasteet ja siinä onnistuminen palkitsee omalla tavallaan ja se ylimääräinen mitä palkasta jää käyttöön elämisen lisäksi mahdollistaa materiaalisen onnen.

Moni sanoo lottovoittohaaveilujen yhteydessä, että muuttaisivat malediiveille (tms) loppuelämäkseen, eivätkä tekisi päivääkään työtä. Itse ihmettelen tätä, koska työ tarkoittaa myös itsensä haastamista ja epämukavuusalueella olemista, joita ilman en kauaa voisi elää. Ihminen tarvitsee sopivan määrän stressiä, haasteita ja ajoittaista epämukavuusalueelle astumista. Boredom on yhtä haitallinen kuin burnout. Toki sitä varmaan itsekkin irtisanoutuisi tarpeeksi suuresta summasta, mutta työntekoa en lopettaisi - ehkä perustaisin jonkun yrityksen.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #49 : 23.11.2014 23:36 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Olen edelleen hyvin vahvasti sitä mieltä, että jos työ pännii ja sunnuntaina alkaa jo jurppimaan, kun töihin pitää maanantaina raahautua, niin silloin kannattaa asialle rueta tekemään jotain ja pian. Ihminen vaan sairastuu sellaisessa paskassa enemmin tai myöhemmin. Silloin on yksinkertaisesti väärässä työpaikassa tai väärällä alalalla. Jos on perhettä, niin se on paljon vaikeampaa, mutta jos uskaltaa rohkeasti vaan tehdä päätöksiä, niin asioilla on tapana yleensä järjestyä. Jos on hirveät velat ja niiden takia koittaa kestää paskaa, niin silloin kannattaa niistä hankkiutua eroon. Jos elämä on vuodesta toiseen sitä, että koittaa selvitä veloista, niin siitä on kyllä mielestäni ilo kaukana. Suomessa perhekin elää yllättävän pienillä tuloilla, koska kiitos saatanallisen verotuksen ja siitä aiheutuvien tukien ansiosta kaikilla on siihen mahdollisuus.

Ja kyllä minä ainakin mielelläni maksan veroja tuollaiseen tarkoitukseen, että ihmiset jotka ovat töiden vuoksi puhki tai uskomattoman kyllästymisen partaalla, haluavat välillä olla tekemättä vaikka yhtään mitään ja nostavat vähän tukia valtion kassasta. Muuttaa vaikka syrjäseudummalle joksikin aikaa vuokralle ja tekee kevyttä osa-aikatyötä.

Pahiten mikä töissä on (ainakin Suomessa) pilalla, on palkitsemistavat. Jos teet duunin hyvin, saat lisää duunia. Ja se on siinä. Jos puhut palkasta, sinua katsotaan kuin vierasta sikaa. Muutenkin koko Suomen työkulttuuri palkan suhteen on outo. Kukaan ei sano mikä on palkka ja kukaan ei halua antaa kenellekään lisää palkkaa. Palkat neuvotellaan suljettujen ovien takana, kaikki liiton listat on suuntaa antavia tai erilailla jäsennelty kuin firman oma ja kukaan ei vahingossakaan sano paljon tienaa.

Tämä on totta ja varsin valitettavaa. On ihan uskomattoman naurettavaa, ettei suurimmassa osassa työpaikoissa palkoista saa puhua tai katsotaan oudosti. Sitten juuri tulee tilanteita, että samaa työtä tekevät saattavat tienata ihan eri määriä vuosia, koska toinen uskalsi pyytää enemmän palkkaneuvotteluissa. Itselläni on ollut ihan jäätävä tuuri tässä asiassa, että aina ollut uskomattoman avoin ilmapiiri näissä asioissa ja puolen vuoden välein esimies itse ehdottanut palkankorotusta tai kertonut milloin seuraava korotus tulee, eli hyviäkin työpaikkoja on olemassa. Suurin osa firmoista on kuitenkin täysin vanhanaikaisia paskalouhoksia. Siis sehän on varma, että 95% työpaikoista on puhdasta kuraa. Pitää vaan etsiä ja osua siihen viiteen prosenttiin.


« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 23:44 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #50 : 24.11.2014 08:53 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Moni sanoo lottovoittohaaveilujen yhteydessä, että muuttaisivat malediiveille (tms) loppuelämäkseen, eivätkä tekisi päivääkään työtä. Itse ihmettelen tätä, koska työ tarkoittaa myös itsensä haastamista ja epämukavuusalueella olemista, joita ilman en kauaa voisi elää. Ihminen tarvitsee sopivan määrän stressiä, haasteita ja ajoittaista epämukavuusalueelle astumista. Boredom on yhtä haitallinen kuin burnout. Toki sitä varmaan itsekkin irtisanoutuisi tarpeeksi suuresta summasta, mutta työntekoa en lopettaisi - ehkä perustaisin jonkun yrityksen.
Minulla ei ole oikein ikinä ollut tälläistä ongelmaa. Olin valmistumisen jälkeen vuoden työttömänä ja ensimmäisen 1-2kk huolen jälkeen tilanne omassa päässä rauhoittui. Tämän jälkeen aikalaikka 3kk välein tuli paine että jotain pitäisi löytää. Mutta tämä paine oli täysin ulkopuolinen ja yhteiskunnallisen normin tuomaa. Meikällä ei sinänsä ollut mitään hätää sen osalta että pitäisi päästä tekemään jotain. Rahan puute oli ainoa oikea huono puoli.

Toki jos eurojackpotista 40milj tulisi, en nyt yllättyisi jos jossain vaiheessa tekisi harrastusmielessä firman. Mutta sellainenkin on hiukan kyseenalaista, koska eihän harrastuksena kasattu firma voi suuremmin menestyä. Mutta ikinä ei ole ollut tarvetta tehdä jotain vain tekemisen vuoksi, tai todistella itselleen (tai muille) osaamistani omaksi mielihyväksi. Totta kai töitä tulee tehtyä että uralla etenisi, mutta en hae tätä siksi että haastaisin itseäni, vaan siksi että kun töissä pitää olla, niin täytyisi sielä jotain saada aikaiseksikin, että saa rahaa. Ja onhan se mukavampaa tehdä uusia juttuja, eikä samaa monotonisesti päivästä toiseen.
Ehkä olen siksi niin huone pelaajakin, suurta tarvetta/pakotetta päteä ei oikein ikinä ole ollut ;) ;D

Voi tietty olla että jossain vaiheessa se boredom iskisi, mutta on maailmassa niin paljon katsottavaa ja nähtävää, niin kyllä aika pitkään ilman kyllästymistä pärjäisi. Ja itse olen siitä hassu elukka että viihdyn varsin hyvin kotonakin. En kaipaa hälinää, juhlia tai toimintaa joka päivälle, viikolle tai kuukaudellekaan (miittejä on kyllä oltava aina silloin tällöin ;) ). Eli viihdyn aika pitkään "ihan olemalla". Tuntui se sitten ihmisen psykologian virallisten määritysten mukaan terveelliseltä tai ei.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #51 : 24.11.2014 10:45 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Eli viihdyn aika pitkään "ihan olemalla". Tuntui se sitten ihmisen psykologian virallisten määritysten mukaan terveelliseltä tai ei.
Sama. Mutta esim loppuelämä voi olla aika pitkä aika viettää aikaa vain olemalla. Tai edes pelaamalla, kuntoilemalla ja muilla vapaa-aikaan liitettävillä aktiviteeteilla. Työ on näihin usein aika hyvä vastapaino.

Monet (sika-)rikkaat joutuvat keksimään itselleen väkisin haasteita elämäänsä, ellei sitten hurahda liiketoimintaan. Ollaan mukana hyväntekeväisyyskampanjoissa, lennellään avaruudessa, purjehditaan yksin kaikki valtameret, jne. Työtä voi siis olla jonkinlainen muu haasteiden asetanta. Pelkällä viihteen ja vapaa-ajan suurkulutuksella ei pääse oikoteitse onneen.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #52 : 24.11.2014 11:01 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Onnellisuus tulee jokaisen ihmisen sisältä ja on hyvin mahdollista kontrolloida sitä itse, huononakin aikoina. Ulkoiset asiat taas luovat tyytyväisyyttä ja iloa, jota ei pidä sekoittaa aitoon onnellisuuteen. Olen paljolti pohdiskellut näitä asioita viime kuukausina ja huomannut, että aina kun olen ollut onnellisimmillani, nämä hetket eivät ole millään tavalla olleet yhteydessä materiaan tai ulkoisiin seikkoihin. Se on kummunnut minusta sisältäni.

En minä kuitenkaan halveksu sitä, että ihmiset hakevat iloa elämäänsä. Itsekin teen niin. Monesti ongelman ydin kuitenkin yritetään haudata, sillä esimerkiksi uusien asioiden osteleminen on kuin laittaisi pienen laastarin pahaan ja syvään haavaan: ongelma ehkä peitetään vähäksi aikaa, mutta silti pinnan alla tapahtuu pahoja asioita.

Se on nähty, että mikään menestys, materia tai edes kukoistavat ihmissuhteet eivät takaa sitä, että ihminen olisi aidosti onnellinen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #53 : 24.11.2014 12:41 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Meinaat siis että mikään ulkoinen ei voi tuoda aitoa onnea? Esim lapsen syntymä, koulusta valmistuminen, tavoitteeseen pääseminen.

Mitä hippikirjaa sä oot lukenu.  ;D
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #54 : 24.11.2014 12:55 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Mutta kyllähän onnistumisen tunne on nimenomaan sisäinen asia. Lapsikaan ei voi olla täysin ulkoinen tekijä sillä se on elämäsi keskipiste tai ainakin pitäisi olla. Se että onnistuu jossain ei vältämättä takaa aitoa onnistumisen tunnetta. Sisäinen kriitikko saattaa viedä ulkoisesti hienoilta näyttäviltä saavutuksilta pohjan.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #55 : 24.11.2014 12:59 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Meinaat siis että mikään ulkoinen ei voi tuoda aitoa onnea? Esim lapsen syntymä, koulusta valmistuminen, tavoitteeseen pääseminen.

Mitä hippikirjaa sä oot lukenu.  ;D

Nuo kaikki mainitsemasi "onnen lähteet" kestävät vain tietyn aikamäärän tai ne voidaan ottaa pois. Ei se ole minun mielestäni aitoa onnea. Kun valmistuin AMK:sta, tunsin muutaman päivän ajan oloni erittäin iloiseksi, mutta aitoa onnea se ei mukanaan tuonut.

Ei pidä perustaa onnea sellaiseen, joka voidaan ottaa hetkessä pois, esimerkiksi ihmissuhde. Kaikki mikä tulee sisältäpäin, on omassa sielussa kiinni ja niin ollen ulkoiset tekijät eivät sitä pääse häiritsemään. Moni ihminen ei vain nykyään yksinkertaisesti edes uskalla tutkailla mitä omassa henkisessä maailmassa liikkuu ja se on tässä hektisessä nykymaailmassa ymmärrettävääkin.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #56 : 24.11.2014 15:39 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Hyvää settiä Epiltä! Ei mulla muuta. *peukku*
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #57 : 24.11.2014 18:13 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili


Pahiten mikä töissä on (ainakin Suomessa) pilalla, on palkitsemistavat. Jos teet duunin hyvin, saat lisää duunia. Ja se on siinä. Jos puhut palkasta, sinua katsotaan kuin vierasta sikaa. Muutenkin koko Suomen työkulttuuri palkan suhteen on outo. Kukaan ei sano mikä on palkka ja kukaan ei halua antaa kenellekään lisää palkkaa. Palkat neuvotellaan suljettujen ovien takana, kaikki liiton listat on suuntaa antavia tai erilailla jäsennelty kuin firman oma ja kukaan ei vahingossakaan sano paljon tienaa.

Tämä on totta ja varsin valitettavaa. On ihan uskomattoman naurettavaa, ettei suurimmassa osassa työpaikoissa palkoista saa puhua tai katsotaan oudosti. Sitten juuri tulee tilanteita, että samaa työtä tekevät saattavat tienata ihan eri määriä vuosia, koska toinen uskalsi pyytää enemmän palkkaneuvotteluissa. Itselläni on ollut ihan jäätävä tuuri tässä asiassa, että aina ollut uskomattoman avoin ilmapiiri näissä asioissa ja puolen vuoden välein esimies itse ehdottanut palkankorotusta tai kertonut milloin seuraava korotus tulee, eli hyviäkin työpaikkoja on olemassa. Suurin osa firmoista on kuitenkin täysin vanhanaikaisia paskalouhoksia. Siis sehän on varma, että 95% työpaikoista on puhdasta kuraa. Pitää vaan etsiä ja osua siihen viiteen prosenttiin.

Oon myöskin samaa mieltä, oon aina ennen vaatimalla vaatinut lisää liksaa ja sen puolesta on saanut taistella kynsin ja hampain, nyt olikin kiva yllätys kun tänään pomo veti sivuun ja sanoi ettei varmaan haittaa 10% korotus liksaan, kun oon tehny niin hyvää duunia. No problemos. Tämä ei tosiaan ole mikään normi millään alalla. Itse olen aina kertonut suht avoimesti palkoistani ja pyrkinyt siihen kulttuurin että kaikkia kohdellaan oikeudenmukaisesti. Pikkupomona ollessa kehoitin alaisia pyytämään isolta pomolta lisää liksaa jos sain kuulla, että tekivät alimmalla palkkaluokalla duunia. Vanhemmalla sukupolvella on varmaan joku ongelma noiden palkoista puhumisen kanssa, mutta kyllä nuorempi polvi jo ekalla röökitauolla kertoo tasan tarkkaan mitä tienaa.

Kaikilta keskustelijoilta hyviä kommentteja, loistava ketju muutenkin. Epille erityisesti propsit, jäbä osas pukea onnellisuuden syvimmän olemuksen sanoiksi.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #58 : 25.11.2014 01:12 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Siis... Ephram sanoo, että koska esim. oma lapsi on asia jonka voi menettää, se ei voi olla onnellisuuden lähde. Ja porukka täällä komppaa tällaista?

Noh, kaipa se vaan kertoo siitä ettei ihmisillä ole perspektiiviä kuin omiin asioihinsa, omaan elämäntilanteeseensa. Mikä tekee tästä dialogista vähän turhaa, mutta onhan tätä kiinnostavaa lukea.


Minä en tiedä totuutta, mutta totuushan on se, että kuolinvuoteellaan katuu aina jotain. Himobilettäjä katuu sitä, ettei koskaan perustanut perhettä. Koko elämänsä perheelleen omistanut katuu sitä, ettei tehnyt liikettä naapurin Ritvan suuntaan silloin teininä. Jos olet tehnyt kaikki asiat maailmassa kerran, kadut sitä ettei tullut tehtyä maailman parasta juttua kahta kertaa.

Asenne ratkaisee.
tallennettu
Vs: Onnellisuus-ketju! « Vastaus #59 : 25.11.2014 09:05 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Siis... Ephram sanoo, että koska esim. oma lapsi on asia jonka voi menettää, se ei voi olla onnellisuuden lähde. Ja porukka täällä komppaa tällaista?

Joo kuulosti aika klassiselta hylätyksi tulemisen pelolta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines