Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8
Tulostusversio
Aihe: Ohrapirtelöt  (Luettu 133090 kertaa)
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #60 : 07.03.2008 08:46 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
Olen muuten pahoillani näistä mun arvioideni heikosta informatiivisuudesta ja yleistasosta mutta kun en vaan osaa.
Äh, pääasia on, että joku muukin kirjoittaa tänne kuin minä, nyt kun Gba on sotimassa. Hieno homma. En minäkään kunnon arvioita osaa tehdä. Puuha-Peteä mukaillen: "Kaikki mukaan!"

Nörrebro Bryghusin Påske Bockin join toissapäivänä.


Punertavanruskea dobbelbock-olut. Tällä ei todellakaan ole mitään tekemistä Olvin "tuplapukkityyppisen" viinalagerin kanssa. Kohtalaisen humaloitu maku, alkoholi ei maistu, eikä olut ole kovin paahteinen. Sen verran valju olut oli, ettei se ole lähellekään hintansa arvoinen. Maksoi nimittäin jotain 6,5 euroa. Ei ole hintansa väärti. Ihan hyvää, mutta ei mitenkään säväyttävä.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #61 : 14.03.2008 16:20 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Kalliiden oluiden ryystäminen jatkui tällä viikolla. Suomeen saapui lisäsatsi Nøgne Ø:n #100:sta. 7,57 euroa pullo.

Tämä olut on melkoinen humalapommi ja siksi haastava. Kun perusbulkkilagerissa katkeroa mittaava yksikkö EBU on n. 10 luokkaa ja kohtalaisesta humaloinnista voidaan puhua 20 jälkeen, tässä oluessa se on 51. Alkoholia on 10% eli 0,5 litran pullosta humaltuu jo jonkinasteisesti. Väriltään olut on India pale aleksi tumma. Tuoksu on Nögnemäisen hedelmäinen. Jälkimaussa tuntuu paahteisuutta ja siksi olut olikin mielestäni kuin Nøgne Ø:n Imperial Stoutin ja India Pale Alen risteytys.

Erinomainen nautiskeluolut. Itse siemailin pullollista yli tunnin. Hinta harmittaa, sillä tätä joisi mieluusti useamminkin, mutta kun ei lompakko siedä.

Muok. EBU oli tässä sittenkin ilmeisesti 80 eikä 51, kuten Alko sivuillaan tiedottaa.


« Viimeksi muokattu: 14.03.2008 23:24 kirjoittanut Turilas »
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #62 : 30.03.2008 18:46 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kalliiden oluiden ryystäminen jatkui tällä viikolla. Suomeen saapui lisäsatsi Nøgne Ø:n #100:sta. 7,57 euroa pullo.

Tämä olut on melkoinen humalapommi ja siksi haastava. Kun perusbulkkilagerissa katkeroa mittaava yksikkö EBU on n. 10 luokkaa ja kohtalaisesta humaloinnista voidaan puhua 20 jälkeen, tässä oluessa se on 51. Alkoholia on 10% eli 0,5 litran pullosta humaltuu jo jonkinasteisesti. Väriltään olut on India pale aleksi tumma. Tuoksu on Nögnemäisen hedelmäinen. Jälkimaussa tuntuu paahteisuutta ja siksi olut olikin mielestäni kuin Nøgne Ø:n Imperial Stoutin ja India Pale Alen risteytys.

Erinomainen nautiskeluolut. Itse siemailin pullollista yli tunnin. Hinta harmittaa, sillä tätä joisi mieluusti useamminkin, mutta kun ei lompakko siedä.

Muok. EBU oli tässä sittenkin ilmeisesti 80 eikä 51, kuten Alko sivuillaan tiedottaa.

Tätähän ei tullut Suomeen montaakaan pulloa. Kaveri osti sellaiset 8 pulloa kypsymään. Mitä olen kuullut, niin tätä ei kannata vielä juoda, vaan antaa kypsyä joitain kuukausia. Harmittaa, kun ei ole vielä itse päässyt maistamaan Nøgnen oluita juuri ollenkaan.

Alkoonhan tätä tulee vielä lisää, joten ei haittaa vaikka ei vielä ole päässyt maistamaan. Täytyy tätä pari pulloa ostaa ja nautiskella. Tämä vkoloppu tosin menee ihan perus lagereiden merkeissä Jägermeisterillä höystettynä, sen verran vittumainen metsäreissu oli.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #63 : 30.03.2008 19:31 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Jep, mutta tuo Alkoihin tullut "uusi" erä olikin vanhaa batchia eli sitä pääsi suoraan nautiskelemaan. Jyväskylän Alkoissa on vielä rutkasti satasta jäljellä. Alkutalvesta nuo menivät kuin kuumille kiville, kun silloin kyseessä oli vielä uutuus.

Nyt minä joudun hillitsemään olutostoksiani, sillä meinasin ostaa 360:n, eikä oluisiin viitsi sen jälkeen törsätä kovin törkeästi rahaa. Ensi viikolla Alkoon kylläkin tulee luultavasti Nörrebron Skärgaards Porter, joten joudun ehkä sen hakemaan ensi viikon ainukaiseksi. Ensi viikolla kauppoihin tulee muuten maitokauppoihin Hartwallin panemana Sinistä, mutta mitä olen lukenut, ei tämä oluiden aatelisen uusi tuleminen ole kovin kummoinen tapaus.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #64 : 30.03.2008 19:52 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Lahen Sinistä kuulemma saa jo. Ainakin Lahen mölyävät kannattaja-apinat olivat jo hakeneet kaupasta.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #65 : 30.03.2008 20:48 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ensi viikolla kauppoihin tulee muuten maitokauppoihin Hartwallin panemana Sinistä, mutta mitä olen lukenut, ei tämä oluiden aatelisen uusi tuleminen ole kovin kummoinen tapaus.

Haa! Tuo on sitä ritariolutta jota pentuna tuli maistettua mökillä!:D Mieleen jäi juuri tuo cooli ritarikorkki. Täytyy käydä ostamassa seuraavalla kerralla. Varmaan ihan peruslageria, mutta janojuomanahan nuo menee.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #66 : 09.04.2008 13:20 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Suositteles Turilas jotain hyviä ja halpoja (impossible equasion?) oluita jos viikonloppuna maistelisi. Perus euron lagerit saa minulta kyllä jäädä vaikka kokonaan pois, sillä maistuvat paskalle ja persekännejä ei viitsi sivarin aikana liikoja vedellä. Sinebrychoffin Ginejä on nyt mennyt unilääkkeenä useana iltana ja meneehän tuo limpparin korvikkeenakin.

Stallhagen Dunklesia hehkutit ja sitä voisi ainakin tesmailla.


"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #67 : 09.04.2008 21:09 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Joo, Stallhagenin Dunklesia kannattaa ehdottomasti kokeilla. Mietitäänpä sitten muita. Kaikki eivät välttämättä mene lokeroon halpa, mutta edullisesta päästä yritän etsiä.

Vehnäoluet:

Franziskaner Hefe-Weissbier 2,99 €
Wittekerke 2,32 €

Portterit/Stoutit, tummat lagerit:

Sinebrychoff Porter 1,74 € (haastavahko)
Saku Tume 2,49 €
Hartwallin Classic-sarjan Chocolate Porter 2,15 €, maitokaupoista
Sinebrychoff Velvet 2,00 €, maitokaupoista

Pale Alet:

Anchor Liberty Ale 3,02 €

Lambicit:

Lindemans Kriek 2,02 €

Spesiaalina ja suurella haastavuusvarauksella:

Aecht Schlenkerla Rauchbier Märzen 2,95 €, savuolut.

Olen itse lähdössä lauantaina käymään Helsingin olutfestivaaleilla. Mielenkiintoisia olutelämyksiä on tiedossa. Pistän raporttia messuista sitten tänne.




« Viimeksi muokattu: 09.04.2008 21:14 kirjoittanut Turilas »
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #68 : 09.04.2008 21:18 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Oliko Turilas muuttamassa jossain vaiheessa Turkuun? Jos näin on, niin tsekkaas ehdottomasti Panimoravintola Koulu. Tekevät itse oluensa ja käyttävät sitä myös tavalla tai toisella ohessa olevaan ravintolan ruokiin. Käytiin maanantaina siellä syömässä ja maisteltiin muutamia oluita. En minä niitä osaa sen kummemmin kuvailla, mutta ihan hyviä olivat. Paljon parempia kuin ne muut erikoisoluet joita olen maistanut.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #69 : 10.04.2008 10:52 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Turkuun olen tosiaan muuttamassa ja Koulu on ollut tiedossa. Lisäksi Old Bank vaikuttaa erinomaiselta olutravintolalta. Jyväskylässä on se huono puoli, että kunnon olutravintoloita on vain kaksi, Vihreä Haltijatar ja Old Brick's Inn, joka on K-20 eli minä en ennen syksyä sinne pääse. Panimoravintoloita ei ole ollenkaan.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #70 : 13.04.2008 13:16 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Nyt olen kolunnut ensimmäisen olutfestivaalini läpi. Lauantaina lähdin aamujunalla Jyväskylästä kaverin kanssa. Perjantai oli venynyt pitkäksi, joten kolmen tunnin yöunien jälkeen ei meinannut lähtö maittaa. Käveltiin kuitenkin asemalle ja junassa jatkettujen unien jälkeen olimme Helsingissä. Sieltä sitten metrolla Ruoholahteen ja Kaapelitehtaalle.

Festivaalilippu kustansi keskipäivällä 9 euroa. Melko tyyris hinta, mutta harrastajille sillä ei ole niin väliä. 3 euron panttia vastaan sai festivaalilasin, jos halusi pitää lasin, sen sai viedä mukanaan. Alueella oli lasinpesupiste. Ensin kieretelimme hieman festarialuetta, joka ei järjettömän iso ollut, mutta tajunnanräjäyttäviä mallasjuomia oli 100 kertaa enemmän kuin ehtisin maistamaan. Pysähdyimme sitten Panimoravintola Plevnan kojulle, josta ostimme pienet 2 desin annokset Suomen parhaaksikin kehuttua olutta, Siperiaa. Siperia oli hehkutustensa arvoinen ja löysin vihdoin oluen, jossa maistuu reippaasti salmiakki. En alkanut siellä ammattimaisia arvioita tekemään, mutta pisteytin oluet kolmesta miinuksesta kolmeen plussaan niiden jättämän vaikutelman perusteella. Siperia: +++. Hieno aloitus.

Selän takana oli Lammin Sahdin koju. Sieltä ostimme 2 desin annokset Lammin Sahtia. En ollut itse aiemmin maistanut kuin Finlandia sahtia. Lammin sahti oli erittäin raikas ja ehkä aloittelijaystävällisempi sahti kuin Finlandia. Tosin se tarjoiltiin hanasta, joten pulloversio olisi voinut olla erilainen. Lammin sahti: ++.

Sitten ajattelimme siirtyä ääripäähän ja aivan oluiden eliittiin. Suuntasimme pienten maahantuojien osastolle, josta löytyi Nörrebron North Bridge Extremeä. Aivan älyttömän voimakkaasti, mutta tasapainoisesti humaloitu india pale ale. Mäntyinen, raikas ja suolainen. Rupesi ihan naurattamaan, kun oli niin hyvää. North Bridge Extreme: +++.

Tässä vaiheessa tuntui siltä, että hittolainen, näitä pieniä annoksiahan voi juoda aika paljon ilman vakavaa humaltumista. Söimme vähän eväsleipiä ja minä jatkoin sitten tutustumista kotimaisiin pienpanimoihin. Suomenlinnan Panimon portteri valui hanasta lasiini. Olut oli kuitenkin portteriksi todella perus ja se ei jättänyt kovin mahtavia mielikuvia. Tasapainoinen porter, mutta liian laiha minun makuuni. Suomenlinnan Panimon Porter: -.

Kävimme hieman tuulettumassa ulkona ja otin sen jälkeen Panimoravintola Huvilan X-Porterin. Jälleen erittäin perusporter, mutta kuitenkin täyteläisempi kuin edellinen. Huvila X-Porter: +.

Seuraavaksi jatkoimme festivaalin teemaan eli tanskalaisiin pienpanimoihin tutustumista. Otimme kaverin kanssa pullollisen Svaneken Choko Stoutia puoliksi. Tämä oli kyllä jälleen napakymppi. Kahvisuklaatryffelimäinen haju räjäytti hajuaistin ja oluen tulvahtaessa suuhun, räjäytti se makuaistinkin. Aivan kuin nestemäistä konvehtia olisi juonut oluella höystettynä. Tämä olut sopisi mielestäni parhaiten jouluruoan jälkiruoaksi joko sellaisenaan tai konvehtien kanssa. Choko Stout: ++.

Kontrastina edelliseen otin seuraavaksi Plevnan vehnäolutta. Raikas ja virkistävä juoma, mutta erittäin tyypillinen vehnäoluiden sarjassa. Plevna Vehnä: +/-

Sitten taas tanskalaisiin pienpanimo-oluihin. Pullollinen Raasted Imperial Stoutia oli kaatuva minun ja kaverini laseihin. Tämähän olikin juuri sitä, mitä suosikkioluttyyliltäni kaipaan. Erittäin tuhti ja paahteinen. Kävi mielessä, että onko tässä jopa Nögne Ö:n Imperial Stoutin voittaja. Lähellä Raasted joka tapauksessa on. Raasted Imperial Stout: +++.

Kaveri halusi jatkaa Tanska-osastolla. Otimme pullon Refsvindige Mors Stoutia. Melkoinen pettymys Raastedin jälkeen. Ei voi oikein sanoa tästä siksi juuta tai jaata, sillä tuo Raasted vaikutti vielä selvästi makuaisteihin. Mors Stout: +/-.

Sanoin tässä vaiheessa kaverilleni, että juon enää korkeintaan yhden oluen ja sitten lähtisimme pois. Kaveri on 20 kiloa painavampi, joten minussa tuo olutmäärä pieniä, mutta vahvoja annoksia alkoi jo tuntumaan. Viimeisenä oluena join Plevnan Smörre I.P.A:n. Rukiinen India Pale Ale, josta en kiireen ja kovenevan humalan takia oikein pystynyt sanomaan mitään. Kiire sen takia, että ajattelimme ehtiä seuraavaan Jyväskylän junaan. Merkinnöistä löytyy kuitenkin Smörre I.P.A: +.

Huomasin kohtalaisen humalani, kun lähdimme Kaapelitehtaalta pois. Junaan ehdimme juuri sopivasti ja laskuhumala alkoi kivasti Helsingin ja Tampereen välillä. Aivan hirveä junamatka. Tampreelta Jyväskylään olo oli sitten Jaffa-pullon jälkeen parempi. Nukkumaan pääsin yhdeltätoista ja nukuinkin kellon ympäri. Aamulla olo oli erittäin virkeä.

Saaliiksi festareilta jäi siis runsaasti uusia olutkokemuksia, tusinan verran uusia lasinalusia sekä festarilasi. Erittäin hieno tapahtuma, jonne suuntaan kyllä tulevaisuudessakin. Sitten osaan myös lopettaa kaksi olutta aiemmin. Paha tuonne on kuitenkin mennä Jyväskylästä "muutamalle" oluelle.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #71 : 13.04.2008 13:47 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Pitkään aikaan en ole tähän ketjuun postannut, eli kai tämän voisi laskea sitten comebackiksi.

Katselin eilen NHL:n pudotuspelejä livenä nettistreamin kautta samalla oluita maistellen. Juotavana olivat perus-Sandelsit, amerikkalainen Budweiser isossa tölkissä sekä tshekkiläisen Budvarin tumma versio. Kun sandelsista kun satun tykkäämään muutenkin, maistuivat ne luonnollisesti ja menivät hyvin kotitehtyjen pitaleipien kyytipoikina. Budweiser taasen oli toisenlainen tapaus. Maku oli aikalailla suomalaisten peruskaljojen tasoa, mutta jotenkin vielä laimeampaa ja samalla raikkaampaa. Raikas ei kyllä tässä tapauksessa ole mikään varaukseton kehu, koska samaa pystyy sanomaan lasillisesta kylmää vettä... Kuvittelisin kuitenkin, että menisi hyvin alas janojuomana. Illan tshekkiläinen anti oli toista maata. Tumma Budvar oli makurikas ja todella hyvä tumma olut. Muistutti hieman suomalaisille tunnetumpaa tummaa Velkoa, mutta ehkä mielestäni Budvarissa maistu enemmän se "mämmi". Budvarin etiketissä ollut mainoslause osui myös silmään: "(...) The result: a lager with an inimitable flavour straight from the heart of darkness. (...)" En tiedä, että olenko vain outo, mutta ainakaan minulle tuo mainoslause ei myy kaljaa.  ;D

PS. Allekirjoittaneelta vielä kehut Sinebrychoffille, joka toi litran kaljat takaisin 1,25 litran pullojen muodossa. Lähemmäksi ei enää Suomessa päästä jenkkigangstereiden 40 oz-romantisointeja.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #72 : 27.04.2008 10:56 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili http://alko.fi/tuotteet/fi/704914


Dodih! Kyllä sitä sotaleikkien keskeltä ehtii pari oluttakin juomaan, muutakin kuin iltavapailla six-packin markettitavaraa. Eli eilen tuli juotua jenkkilästä kotoisin olevaa Brooklyn Lageria. Maistui ihan helvetin hyvältä kun oli toissapäivänä joutunut juomaan ihan tavallista Lapin Kultaa. Yllätti maullaan, erittäin pehmeä verrattuna tavallisiin lagereihin ja ihan helvetin kaukana muista jenkeissä valmistetuista lagereista. Ei maistunut lagerilta, mutta maistui silti. Helppo, mutta silti makua riitti, eikä se kadonnut heti litkun kadottua mahan pohjalle. Täytyypi ostaa useita pulloja vapuksi!

Muita illan tuttavuuksia olivat Nørrebron Old Odense Ale ja joku marketti ale Holy Grail tms, ensimmäinen taattua laatua, jälkimmäinen vettä.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #73 : 28.04.2008 10:51 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Tarkoitatko siis "Holy Ale":a :lol:
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #74 : 28.04.2008 17:06 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Old Odense on aika pahan hintainen ja Nörrebron muutkin oluet ovat hinta-laatusuhteeltaan vähän pielessä. Hyviä, mutta yli 6 euron oluelta odottaa jo kunnon elämystä. North Bridge Extreme on kunnon elämys, mutta sitä saakin sitten vain Hesasta.

Viime viikonloppuna grillailtiin. Mun ruokalistalla oli porsaan ulkofileitä portterimarinadilla ja perunasalaatin kera. Juomina oli Lapin Kullan 5,2%:nen grillauksen kylkiäisenä, Stallhagen Dunkles ruuan kanssa ja jälkkärinä Old Engine Oil.

Portterimarinadi:

- puolikas sipuli
- valkosipulin kynsi
- oreganoa
- suolaa
- sinappia reilu 1 ruokalusikka
- portteria/stoutia puoli pulloa (mulla oli Sinebrychoffin Porteria)

Vuorokauden annoin marinoitua ja tuli muuten mureat pihvit.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #75 : 30.04.2008 10:55 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili zoukka, sitä se taisi olla, vedeltä maistui, olisi mennyt ykkösellä alas koko pullo.

Turilas, Nörrebrot ovat kyllä kalliita ja eihän niitä viitsisi juoda ellei tili näyttäisi mukavia ja veronpalautukset vielä mukavempia. Kaverin kanssa juotiin viimeksikin pullo puoliksi.

Vappu ja 24 Sandelsia jääkaapissa! Eeh, pitää sitä käydä vielä jotain hienompia ;D
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #76 : 03.05.2008 22:41 »
tuhis Vieras


Velkopopovk..vvkvyvyv Kozel

Tai tutummin Köözeli. Jokunen vuotta sitten en juonut ollenkaan kaliaa, hieman samalla tapaa kuin en voinut sietää kaffia. Nyt kumpikin on parhautta. Jos olette markettikaljanjuojia kuten minä, suosittelen karhun (joka on ainutta kaljaa) pieleen Köözeliä. Tummaa semmoista. Dark, siis. Tumma tölkki. Baarien perustumma. Oma juomatarkastelu sijoittuu viinien rintamaan enkä kaljoihin sen enempää viitsi paneutua, mutta markettikaljoittelu saa oikein erinomaista vaihtelua kun parin perusölppösen jälkeen maistellaan tummempaa olutta hissukseen.

Maku: kääntyvä, laiska, kuorinen, rautainen

tuoksu: raskas

Markettien plastiikkapäk (neliä tölkkiä) maksaa jonkun 6+ euroa


« Viimeksi muokattu: 03.05.2008 22:49 kirjoittanut tuhis »
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #77 : 05.05.2008 10:30 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Juuri tuota vedin vappuna muutaman lieriön. Erittäin hyvää, vaikken nykyään enää kaljaa osaa juodakaan (kohta vuoden tauko paria poikkeusta lukuunottamatta perseistä). Kuvailuistasi "rautainen" soitti kelloa, sillä juuri sellainen metallinen jälkimaku siitä jäi. Jotenkin maku oli kuitenkin vähän "laiha" tummaksi olueksi.

1.70€ oli tölkin hinta lähikaupassa, liekkö virhe?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #78 : 05.05.2008 11:43 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Olen muuten alkanut ryystämään olutta täällä Japaniassa. Litku jota täällä juon on sellaista peruskamaa jota nyt lähikauppojen hyllyllä aina on, mutta jotenkin vaan maistuu toisin kuin Suomen oluet. Olen jo nyt juonut kuukauden aikana enemmän olutta kuin koko aikaisemman elämäni aikana - ja silti en ihan hirveästi.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #79 : 05.05.2008 11:56 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili No eihän se olisi mikään vaihtari/opiskelu- reissu ilman kunnon dokausta.

EDIT: Ei jeebus sun avatar sopi aika hyvin tähän väliin.

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #80 : 10.05.2008 14:18 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Dodih, pääsi sieltä intistä vihdoinkin kommentoimaan.

Vappuna tulikin juotua ihan muuta kuin Sandelsia, jota meni alas 0 tölkkiä. 

Hienoin olut ainakin kokonsa puolesta oli Belgialainen Ale Augustijn. Kolmen litran pullo kiskaistiin huiviin siinä loppuillasta ja vaikka promilleja olikin, niin kyllä maistui. Jäähdyttämisen kanssa meinasi tosin olla ongelmia, kun ei tuollaista hehtaaripulloa saa jääkaappiin tai pakastimeen. Probleema ratkaistiin heittämällä kympin ämpäri täyteen jäitä, kylmää vettä ja pullo perään. Toimi.

Hinta 42€




Alkon löpinät pikkupullosta, sama sisältö toki. http://alko.fi/tuotteet/fi/774837
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #81 : 12.05.2008 18:53 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili

Velkopopovk..vvkvyvyv Kozel


Kozelia on tullut täälläkin päin lipitettyä, oikein hyvänmakuista kamaa, joskin alkoholipitoisuus on muita oluita alhaisempi.

Myös Sininen uppoaa hyvin ja halvan hinnan takia tulee usein investoitua juuri siihen.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #82 : 21.05.2008 17:37 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Nyt kesän kynnyksellä olen löytänyt tulevien hellepäivien suosikkini.

Hoegaarden Witbier


Belgialainen vehnäolut. Erittäin raikas, hapokas sekä hennosti hedelmäinen ja mausteinen olut. Väriltään kultaisen samea lasissa. Vaahtoaa hyvin, kuten vehnät yleensäkin. Miedon alkoholiprosentin (4,9%) takia voi juoda myös janoisena. Maku ei ole myöskään millään tavalla päällekäyvä, joten sinänsä nautiskeluun ei tarvitse panostaa. Ottaa vain jääkaapista ja hulauttaa ruohonleikkuun jälkeen kurkusta alas. Parhaimmillaan jääkaappikylmänä huurteisesta lasista.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #83 : 22.05.2008 13:14 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Nyt kesän kynnyksellä olen löytänyt tulevien hellepäivien suosikkini.

Hoegaarden Witbier


Belgialainen vehnäolut. Erittäin raikas, hapokas sekä hennosti hedelmäinen ja mausteinen olut. Väriltään kultaisen samea lasissa. Vaahtoaa hyvin, kuten vehnät yleensäkin. Miedon alkoholiprosentin (4,9%) takia voi juoda myös janoisena. Maku ei ole myöskään millään tavalla päällekäyvä, joten sinänsä nautiskeluun ei tarvitse panostaa. Ottaa vain jääkaapista ja hulauttaa ruohonleikkuun jälkeen kurkusta alas. Parhaimmillaan jääkaappikylmänä huurteisesta lasista.
Parhaimmillaan juurikin lopussa mainitulla tavalla, eli lasi pakkasesta, kalja sisään ja sitruunanviipale reunalle keikkumaan. Kyllä maistuu!
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #84 : 10.06.2008 00:35 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
http://alko.fi/tuotteet/fi/704914


Dodih! Kyllä sitä sotaleikkien keskeltä ehtii pari oluttakin juomaan, muutakin kuin iltavapailla six-packin markettitavaraa. Eli eilen tuli juotua jenkkilästä kotoisin olevaa Brooklyn Lageria. Maistui ihan helvetin hyvältä kun oli toissapäivänä joutunut juomaan ihan tavallista Lapin Kultaa. Yllätti maullaan, erittäin pehmeä verrattuna tavallisiin lagereihin ja ihan helvetin kaukana muista jenkeissä valmistetuista lagereista. Ei maistunut lagerilta, mutta maistui silti. Helppo, mutta silti makua riitti, eikä se kadonnut heti litkun kadottua mahan pohjalle. Täytyypi ostaa useita pulloja vapuksi!

Eloa tännekin pitkästä aikaa. Säikähdin, kun kuulin että Sierra Nevada Pale Ale ja Brooklyn Lager poistuvat Alkoistamme ja kävin molempia ostamassa. Brooklyn Lageria sitten tänään maistoin ja oli muuten jämerää lageria! Aivan toista sarjaa kuin suomalaiset tai tsekkiläiset kaimansa. Jos suomalaisetkin lagerit olisivat tällaisia niin kyllä kelpaisi ostaa niitäkin enemmän. Stallhagenin Dark Lager on ehkä kotimaisista lähinnä tätä Brooklyniä.

Ja tämä sitten poistuu Alkosta ja mitähän on tullut tilalle!? Ainakin 5-prosenttinen Budweiser, alkuperäinen Saku Kuld ja valtavasti toistensa kaltaisia tsekkejä ja sakemannivehniä isoissa tynnyreissä. Alkon valikoima menee kyllä kovaa vauhtia suohon, mutta toivottavasti syksyssä olisi pelastus, sillä uusia jenkkejä olisi silloin ehkä odotettavissa. Tanskalaisen Djävlebrygin tuotteitakin muistelen huhutun kotimaan markkinoille, mutta todennäköisesti vain ravintoloihin. Toivo kuitenkin elää.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #85 : 12.06.2008 18:45 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Pyörin Alkon olut-osastolla ja yksi myyjistä alkoi suosittelemaan kaikennäköisiä olusia eri tarkoituksiin. Kysyi, että mitä syön tänään ja vastasin, että jotain wokkia lihasuikaleilla, niin suositteli erilaisia tummia oluita ja nappasin pari Stallhagen Dark lageria kainaloon. Melko voimakas maku ja alkoholi maistui melko selvästi myös. Kuitenkin paljon väkevämpi kuin esim tuo Kozelin tumma ja sopi ihan hyvin ruuan kyytipojaksi. Paljaalteen en varmaan edes saisi kahta pulloa alas, oli niin ärtsy näin tottumattomalle kuitenkin. Aion kyllä käydä uudestaan samaisella hyllyllä kun oli niin helvetin mukava myyjä.

Olut lasi pitää kans ensin hakea.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #86 : 29.06.2008 12:59 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Mikkelissä mökkeillessä tutustuin paikallisiin oluihin eli Saimaan panimon tuotteisiin. Cittarista löytyi nimittäin Lammin sahdin reseptillä pantua Käkeä, Marsalkkaa ja Rokrammi Pilsiä.

Käki oli mielenkiintoinen tapaus. Tiesin ennestään, että tästä liikkuu nyt paria eri versiota, sillä resepti on ilmeisesti lähiaikoina uusittu. En kuitenkaan arvannut, että vierekkäiset pullot voisivat olla erilaisia. Ensimmäinen oli ilmeisesti sitä uutta reseptiä. Väri oli sahtimaisen samea, maku hedelmäinen, neulasmainen ja melko hiilihapoton. Silti lopussa tuli erittäin marjaisa puraisu. Toinen pullo taas oli kirkkaampi, hiilihappoisempi ja muistutti tavallista maltaisempaa peruslageria. Tuo uusi versio on ehdottomasti mielenkiintoisempi ja hyvin kokeilemisen arvoinen tapaus.

Marsalkka III kuuluu sarjaan vaaleat Suomi-lagerit. Silti se ottaa siinä melkoisen voiton massatuotantona tehtävistä kilpakumppaneistaan. Sopivan maltainen ja humaloitu olut, jota voi nauttia seurustelujuomana, sillä se ei huutele liikaa itsestään ja voi näin keskittyä juttelemiseen.

Rokrammi Pils oli hieno saunajuoma. Etiketissä luvattiin tsekkiläistyylistä vaaleaa lageria ja sinnepäinhän tämä oli. Mukavan rapsakasti humaloitu, mutta ei kuitenkaan niin voimakkaasti kuin olisi ehkä toivonut. Silti piristävä poikkeus nykyisessä suomalaisten lagereiden paletissa.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #87 : 29.06.2008 13:48 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili London Porterin vetäisin eilettäin ja olipa kyllä helvetin hyvää. Jälkeenpäin vasta luin, että siinä on suklaata mukana ja tunnistin sen maustakin. Tosin olisin voinut vannoa kahvin maunkin erottuvan sieltä, mutta se ei pitänyt paikkaansa. Elikkäs siis erittäin täyteläinen, kirpeähkö, tumman viipyilevä ja noh... makea ;)

Taidanpa ostaa uudelleenkin kun haluaa hemmotella itseään. Ruoan kanssa ei ehkä niinkään hyvin toimisi, mutta yksinään kylläkin.

Ensimmäisen vehnäoluenikin vedin ja ei helvetti miten raikasta ja kevyttä tämä litku onkaan? Täydellistä kesäjuomaa ja ensimmäinen olut jota voisi juoda vaikka limpparin korvikkeena. Riedenburger Brauhaus luomu-olut oli kyseessä ja vehnäoluita ostan lisää seuraavana. Uutispottujen kanssa melko jumalaista evästä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #88 : 29.06.2008 13:57 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Kylläpä taisit tuon kahvinkin tunnistaa ihan oikein. Vaikka portteriin tai stoutiin ei erikseen olisikaan mitään kahviekstrakteja laitettu, paahdettu mallas, mitä näissä käytetään, tuo oluttyyppiin kahvimaista makua. Melkeinpä jokaisessa portterissa/stoutissa maistuu mielestäni kahvi ja suklaa, toisissa sitten enemmän ja toisissa vähemmän. Sitten on tietenkin erikseen nämä kahvilla maustetut oluet, kuten Meantimen Coffee ja Norrebron La Granja Stout. Kannattaa tuota Meantimea kokeilla, se on aika edullinenkin verratuna La Granjaan.

Fuller'sin London Porter on kyllä mainio olut. Vähäisestä alkoholiprosentista huolimatta makua piisaa siinä määrin, että sitä voi juoda myös nautiskeluoluena.
tallennettu
Re: Ohrapirtelöt « Vastaus #89 : 06.07.2008 23:32 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Intti ohi ja oluen maistelu pääsee taas vauhtiinsa!

Nyt on tullut rohmuttua alkon varastoja. Eilen käytiin kaverin kanssa Etelä-Suomen viimeiset Anchorin porterit ostamassa. Kuusi pulloa löydettiin. Brooklyn lageria kaveri nakitti porukkansa ostamaan mökkireissun ohessa, löysivät sitä 20 viimeisintä pulloa jostain pikkykylän alkosta. Itse lipastin tästä satsista 8, maistuu edelleen aivan helvetin hyvältä. Onneksi Brooklynia saa edelleen baareista, joten tilanne ei ole aivan toivoton.

Eilen tuli juotua vain amerikkalaisia oluita. Brooklyn lageria, saman panimon East Indian Pale Alea, sekä Anchorin panemia Porteria ja Liberty Alea(jota menee joka kerta pullokaupalla) ja viimeisimpänä Sierra Nevada Pale Alea. Jenkkibudeihin ei edes koskettu, vaan naurettiin niiden huonoudelle ihan alkon myyjänkin kanssa, joka hymy naamalla "suositteli" meille myös jenkkibudia mukaan.

No jos rehellisiä ollaan, niin meni siinä pari Lindemanin kirsikka ja mustaherukka lambiciakin. Erinomaisia oluita, kun niitä juo aina muutaman perus alen/lagerin väliin. Herättelee makuhermoja sopivasti uudelle ale/lager satsille.

Huomenna varmaankin pari vehnäolutta + lisää Brooklynin lageria.

Pitäisi pitää joku boardien olut/peli miitti. Erinomaisia oluita ja jotain partypelejä. Mikäs sen rennompaa.  :)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines