Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4
Tulostusversio
Aihe: No, oletko autoihmisiä?  (Luettu 82038 kertaa)
No, oletko autoihmisiä? « : 28.06.2007 11:07 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Täytin juuri 22 vuotta eikä minulla ole vieläkään ajokorttia. Liiempää hinkua sen hankkimiseen ei itseasiassa edes ole, sillä PK-seudulla on tullut vallan mainiosti toistaiseksi toimeen julkisilla kulkuneuvoilla. Matkakortilla matkustaminen on edullista ja kätevää. Toki julkisissa silloin tällöin remuavat juopot ovat jutun haittapuoli.

Lähitulevaisuudessa en aio ajolupaa hankkia. Mites teillä? Miten matkustatte? Onko alla amis-toyota vai faijan mersu?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #1 : 28.06.2007 11:17 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Minäkin ajoin kortin vasta 22-vuotiaana, ja silloinkin vain koska sain koulumaksut valmistujaislahjaksi. Koulsuta käteen jäi hillitön pelko liikennettä kohtaan ja todella häilyvät liikenteenlukutaidot ja heikko autonkäsittelykyky, ja sen koommin olen ajanut pari kolme kertaa. Nyt pitäisi kakkosvaihe ajaa, ja pelottaa niin hemmetisti.

Toistaiseksi en ole ajatellut omaa autoa hankkia vaikka tarvetta alkaisi pikkuhiljaa olemaan ja taloyhtiössä olisi hyvä tallikin. Bussilla matkustelu alkaa kyllä risoa, erityisesti kun tunnun olevan niin tehokas pulsumagneetti. Olen muutenkin herkkä hajujen suhteen, ja sitten ne naavaiset tursaat vielä oikein väkisin tunkevat viereeni kuolaamaan, pärskimään, hilseilemään ja höpöttämään.

Jos ikinä lähden oikein maantielle ajelemaan, niin ilmoitan sitten täälläkin etukäteen että kaikki tietävät varoa.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #2 : 28.06.2007 11:22 »
~Sidekick~ Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 0 Profiili Kyllä itseltä se mersu löytyy.  ;D

Tosin ei faijan, vaan täysin omista rahoista kustannettu. Kolme vuotta sitten Saksasta haettu diesel C 220, vuosimallia -98. Pikaisella googletuksella löytyi suurinpiirtein saman näköinen auto.

Itsellä on noin puolen tunnin matka sinne lähimpää suurempaan kaupunkiin ja julkiset kulkuneuvot ei oiken omaan aikatauluun sopivalla tavalla kyyditse. Työvuorot heittelee niin paljon, että ainoa tapa kulkea on omalla autolla. Kyllähän se kallista on pitää kaikkine maksuineen, mutta ei sille voi mitään. Kalliissa maassa kun asutaan.



edit. no nyt näkyy kuvakin


« Viimeksi muokattu: 28.06.2007 20:05 kirjoittanut ~Sidekick~ »
http://www.last.fm/user/Sidekick_87/
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #3 : 28.06.2007 11:24 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Raha on kortin hankinnassa tosiaan suuri probleema. Isoveljelle kortti kustannettiin, mutta minulle ei avustusta sen suhteen heru. Kai tulin lapsena liian kalliiksi kaikkien konsoli ja peliostoksieni kanssa?

Mitäs se nykyään on, kortti 1500 €, sen päälle olisi jokin ensiautokin saatava. Siihen ehkä 1000€?  Tuollainen tuntuu ainakin minun budjetissani ilkeältä lovelta.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #4 : 28.06.2007 11:25 »
Rignel Jäsen Viestejä: 175 Basaaripisteet: 0 Profiili Miulla on mummin vanha poolovolkkari. Pari lommoa on (ei minun aiheuttamiani!), radio puuttuu kokonaan, ja muitakaan nykyajan mukavuuksista ei olla kuultukaan. Silti se on minun. :) Isä tosin maksaa vakuutukset kun kotona asun, joten kun tulee lähte, poolo jää kotiin ainakin siksi aikaa, kunnes edes jonkinlaiset kohtuulliset tulot kilahtavat tilille.

Kesällä tällä paikkakunnalla tulee kylläkin liikuttua enemmän pyörällä ja kävellen, joten autoa tulee tankattua ehkä vain pari kertaa moneen kuukauteen.

Mitäs se nykyään on, kortti 1500 €

 1500? Millasta korttia oikein ajattelet? Meillä päin pelkkä B-kortti on aavistuksen verran päälle tonnin, ja kun minä autokouluun menin, kurssin ja kortin sai tarjoushintaan 900€ ja risat.
Wii: 1770 1925 2790 4764
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #5 : 28.06.2007 12:04 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Oma korttini maksoi opiskelija-alen kanssa muistaakseni 1000e + kiinteät kulut (esim. poliisille maksettavat) päälle. Veikkaisin että tuo 1500e on hyvin realistinen varsinkin ei-opiskelijalle ja pääkaupunkiseudulla. Korttiin vaadittavia opintotunteja meinataan lähiaikoina kai roimasti lisätä ja sehän tarkoittaa roimasti lisää hintaa. Sinänsä lisätunnit varmasti ovat hyvä asia, mutta saisivat kyllä käyttää ne asennekasvatukseen... Tähän tulokseen olen tullut lukiessani nuorten miesten auto-onnettomuustilastoja.  :(
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #6 : 28.06.2007 12:49 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Kyllähän minä autoihmisiä olen, mutten kuitenkaan amisihminen. Virittely ja tuunaus ei kiinnosta, mutta hienot autot kääntävät monesti katseeni ja itsekin sellaisista haaveilen. Kortin sain samantien viime syksynä, kun olin täyttänyt 18 vuotta. Vähän pakollinen täällä peräkylillä, asun nimittäin 20 kilometriä Jyväskylästä ja busseihin ei aina ole luottamista. Vanhemmat sen kustansivat syntymäpäivälahjaksi niinkuin isoveljellekin. Kakkosvaihe pitäisi minunkin tässä syksyllä ajaa. Isukin melko uudella Renault Meganella ajelen yleensä. Siinä on harmillisesti automaattivaihteet, kun tekisi mieli välivaiheen aikana enemmän opetella kepin käyttöä, vaikka olen manuaalivaihteisillakin jonkin verran ajanut.

Sitten, kun hienoista autoista aletaan puhua, tunnustaudun ehdottomasti jenkkiautomieheksi. Kaverin isällä on aina ollut piha täynnä mitä hienoimpia amerikanrautoja, ja pennusta asti kun olen niitä katsellut niin jonkinlaisia vaikutteita olen ilmeisesti imenyt itseeni. Itselleni tuskin pystyn vanhempia amerikanrautoja sitten varakkaana herrana hankkimaan, sillä ei ole kokemusta tuosta rassaamisesta.



Tuossa on se tämän hetken unelma-auto eli uusin Ford Mustang Shelby gt500. Halpa v8:ksi. 30 000 euroa plus verot. Ehkä sitten, kun olen varakas herra. :) Bensankulutuksessa mua ei muu härnää kuin se, että menovesi maksaa. Ympäristöä en liiemmin jaksa ajatella. Sanokaa vaan kusipääks. ;D
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #7 : 28.06.2007 13:53 »
6puu Jäsen Viestejä: 77 Basaaripisteet: 0 Profiili Kortti löytyy ja autokin löytyy. Kortin hommasin viime syyskuussa täytettyäni 18 ja aika pian sen jälkeen napsahti inssikin läpi. Äiti hommasi halvan Hyundai Ponyn (1.5 GLS '91) ns. harjoitteluautoksi, koska itselle ei jäänyt pennin hyrrää taskuun kortin jälkeen. Sillä sitten ajelin ja tuskailin sen kanssa, koska meni kuukausittain rikki, ja joka kerta viat olivat erilaisia. Eniten ketutti joulukuinen etuiskarin rikkoontuminen, sillä vaihtamiseen meni yli viikko, vaikka päivittäin sen kanssa aherrettiin. Ensin yhtä pulttia availtiin 6 päivää (ruostunut pentele kiinni :D) ja sen auettua uutta iskaria laitettiin kiinni kolme päivää. Lopulta sain sen myytyä kesäkuun alussa, sillä minulla oli jo uusi kulta...

Toukokuun alussa löysin Hyvinkään Delta-Autosta todellisen helmen. Opel Corsa 1.2 S:n vuosimallia 89 eli täysi-ikäinen jo! Auto oli jotain ihan muuta kuin uudempi Huihain romu. Ei näkyvää ruostetta missään ja hyvin vähän piiloruostettakin. Moottori hyrräsi kuin unelma ja mikä parasta, matka-ajossa kuluu vain 5 l/100 km. Se on aikas hyvin Hyundain yhdeksään litraan verrattuna ja siinä oli sentäs ruiskukone. Sorsalla olen nyt pari kuukautta huristellut ja tyytyväinen olen ollut. Vuotavan pakoputken olen joutunut korjaamaan, mutta sekin johtui itse asennetusta vapaavirtausvaimentimesta.



Tuossahan se Saksan ihanuus onkin. Muutenkin kätevä kapistus, kun on perheen ainoa auto ja minä olen perheestä ainoa, jolla on kortti. Vähän muutoksia on ulkoasuun tullut, sillä puskurit on maalattu mustiksi, takaa pilkottaa pörinäpönttö, pian tulee uusi verkkomaski eteen ja takaikkunoissa on www.runescape.com -tekstit (sisäpiirivitsi ;)).

Cypress Hillin sanoin: "Always roll deep on the streets like the mafia"

E: Pitipä vielä sekin leijua, että hintaa aOPELillä oli 350€. :D

E2: Unelma-auto onkin sitten Subaru Impreza WRX STI. Uiui, -07 -malli olisi jotain niin mahtavaa. :D


« Viimeksi muokattu: 04.07.2007 14:22 kirjoittanut 6puu »
Always roll deep on the streets like the mafia
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #8 : 28.06.2007 15:28 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Olen kotoisin sellaisesta tuppu kylästä missä on kauppaan matkaa sellaiset 10km, joten en edes ajattellut että en ajokorttia ajaisi. Se ei ollut edes vaihtehto. Onneksi teimme porukoiden kanssa kauan sitten sopimuksen että kun lapsilisistä en näe itse penniäkään niin he sitten kustantavat ajokorttini, näin kävi myös siskojeni kanssa.

Autoja on ehtinyt olemaan omiakin jo muutama, tai nyt on kolmas josta olen luopumassa. Kohta loppuu opiskelut niin olen harkinnut ostavani ihan kunnon auton kerrankin kun olen romujen kanssa joutunut taistelemaan.
Isä on tosin taksi kuski, joten häneltä olen saanut aina joskun siistin ja komean mersun lainaksi :) Sitä ei voi uskoa joskus kuinka erilainen voi olla hyvä ja huono auto.

Isän autovalinnoiden seurauksena minulle on yksi automerkki yli muiden. Eli Mercedes-Benz. Kallis auto, myönnän mutta minusta todella hyvä. Montaa autoa olen testannut mutta minusta mersussa on "sitä jotain". Vaikak myönnän kyllä että nykyään uudet autot ovat yleisesti erittäin hyviä. Testasin juuri tuossa uutta Corollaa kun tädin mies sellaisen oli hommannut, niin kyllä sekin aika mukavalta tuntui. Vaikka ei niin tukevalta kuin mersu. Tässä tosin voi olla sekin että mersuissa joita minä olen ajanut on ollut sportti alusta, eli madallettu, joka tekee autosta tukevamman.

Nykyään isäkin on ottanut Volvon V70 farmarin pelkästään sen vuoksi että sen sa hyvään hintaan ja toimii moitteettomasti. Ihan mukava sekin on ajella kun on automaatti, ilmastointi, jne. herkkuja. Eräs merkittävä ero kyllä on merussa moneen muuhun merkkiin minkä olen huomannut isän kokemuksen ja ajon ansiosta: Mersu kestää sen about 300k mutta esim Volvo alkaa valittamaan jo siinä 200k:n paikkeilla. Olenkin katsellut mersuja joilla on sen 200k ajettu mutta ne maksavat saman verran kuin useimmat uudet, eli sen 20 000 €:sta ylöspäin. Harmillista....todennäköisesti autoni tulee olemaan Seat. Kuulemma ihan hyviä.

Niin ja laitetaan nyt se auto minkä oikeasti haluaisin. Hinta lähtee vaatimattomasta 40 000€:stä ylöspäin. Väri olisi varmaan musta tai viinin punainen

Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #9 : 28.06.2007 15:39 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mersumiehet...  ;D


Mun hullu veljeni muuten ihmettelee aina miksi en innostu autoista. Sillä äijällä on ikää 32 vuotta ja mies on omistanut tähän päivään mennessä noin 50 erilaista autoa. Tiuhaan ovat peltilehmät siis vaihtuneet.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #10 : 28.06.2007 15:46 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Itse menen laiskuuttani autokouluun vasta elokuussa joten en siis saa korttia käteen syntymäpäivänä. Eipä tosin sillä mitään väliäkään ole, muutama kuukausi sinne tänne...

Omaa autoa en ole ostamassa, käytän mieluummin rahani vaikka PS3:een. En edes tarvitse autoa ja jos satun tarvitsemaan, voin lainata joko mutsin tai faijan autoa.

Saa nähdä, jos autokuume joskus iskee. Tällä hetkellä ainoa auto, johon minulla on hotsit, on vastaava:


Kaikkien aikojen hienoin auto?
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #11 : 28.06.2007 15:58 »
Suurvisiiri "crevice" is a dirty word, but "security" isn't Jäsen Viestejä: 148 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kaikkien aikojen hienoin auto?



Siinä on kaikkien aikojen hienoin auto. Tuollaisen kun joskus saisi.
Vaahterasiirappi on sairasta.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #12 : 28.06.2007 16:19 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Kortin ajoin kun olin 19v. En sitä mitenkään erityisemmin suunnitellut tai edes ollut asiasta innoissani. Mietin vain että siitä on varmasti tulevaisuudessa hyötyä ja opettelu on parempi tehdä nuorena.

Koskaan en ole omaa autoa omistanut, mutta olen melko ahkeraan käyttänyt porukoiden Toyota Avensista. Ihan kelpo perusauto, vaikka melko laiska lähtemään. Kuluttaa tosin sitäkin vähemmän.

Esteettisestä näkökulmasta nuo Shelbyt kolahtavat minuunkin, mutta käyttöautoksi en moista valitsisi. Joku Ford Focus tai WV Golf olisi passeli sitten joskus. Hillityn tyylikkäitä ja energiataloudellisesti tehokkaampia pelejä kuin moiset muskelit.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #13 : 28.06.2007 17:14 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Mersumiehet...  ;D
Tämä on muuten jännä stereotypia. En väitä ettenkö joskus ajattelisi samoin, mutta on siihen syynsäkkin miksi mersu on saanut sen statuksen mikä sillä on. Se on hieno auto. Kallis kyllä, mutta niin on bemari ja audikin, ja varsinkin audi on minun kuuleman mukaan aivan susi. Paitsi tietty 82 vuoden audi 80 jonka juuri nyt omista ;D
Mun hullu veljeni muuten ihmettelee aina miksi en innostu autoista. Sillä äijällä on ikää 32 vuotta ja mies on omistanut tähän päivään mennessä noin 50 erilaista autoa. Tiuhaan ovat peltilehmät siis vaihtuneet.
Kaikki äijät ihmettelee samaa. En itsekkään kummoisesti autoista paljon tajua. Jarrulevyt osaan vaihtaa ja renkaat tietty, mutta siihen se jääkin. Tätä ovat taas isäni ja kummisetäni yrittäneet muuttaa alintajuisesti. Ovat osaltaan onnistuneetkin, mutta ei minua automieheksi voi oikein sanoa. Tiedän lempiautoni ja äskettäin mainitsemani kahden henkilön vuoksi jotain, mutta jos minua autoa korjaamaan käsketään, sormi siinä suuhun menisi...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #14 : 28.06.2007 17:36 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kaikkien aikojen hienoin auto?
Mmm, mmm, mmmm. Tuollaisen ottaisin tietysti mieluummin kruisailuautoksi kuin uudemman Shelbyn, mutta juuri rassaustaitojen vähyyden vuoksi pitäisi varmaan "tyytyä" päivitettyyn versioon, josta laitoin kuvankin. Noita vanhoja jenkkiautoja kun saa ilmeisen paljon säätää ajokuntoon. Kaveri on jatkuvasti jossain tallilla korjailemassa Buickiaan.

Tässä toinen unelmajenkki, Dodge Charger:


Mersuista mä en oo koskaan tykännyt. Mitään muuta vikaa niissä ei ole, mutta se eturitilä siinä nokassa... Niin tyylitön ja luotaantyöntävä. Minun mielestäni siis. Useimpien silmäähän se miellyttää.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #15 : 28.06.2007 19:05 »
720 Jäsen Viestejä: 165 Basaaripisteet: 0 Profiili Kortin aion ajaa heti kun mahdollista. Autot ovat kiinnostaneet pienemmissä määrin jo muutaman vuoden mutta autoinnostus räjähti todella käyntiin viime vuoden kesällä. Itse asiassa tallista löytyy pari vanhempaa autoa joista saisi kunnon ajopelejä jos näkisi vähän vaivaa. Toinen on 60-lukulainen amerikanrauta ja toinen taas 80-luvulta peräisin oleva japanilainen sporttiritsa.

Itse tykkään niin uusista kuin myös vanhoista jenkeistä ja brittikaaroista. Nykyautoista(tai no, tulevaisuuden) omat unelma-autot ovat tässä:


Tulee markkinoille 2009. Erityisen hieno olisi sillä legendaarisella oranssi-musta -värityksellä.


Kuka nyt ei Astonista tykkäisi. Tosin lokakuussa myyntiin tulevia DBS:iä valmistetaan 300 kappaletta, joten tuollainen tuskin päätyy koskaan omaan autotalliin. DB9:stähän tuo on lähinnä vähän modattu versio. DB9:kin on aivan upea.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #16 : 28.06.2007 19:12 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
Toinen on 60-lukulainen amerikanrauta
Kerro ihmeessä enemmän.

Hitto, nyt tekis mieli päästä pelaamaan jotain autosimua. Pitäs ostaa PS2 ja joku GranTurismo sille. Perhanan Nintendo, nyt ajosimulaattoria Wiille ja äkkiä! Kunnon rattiohjaimella kiitos. Luultavasti turha toivo...
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #17 : 28.06.2007 19:16 »
Japshumwaa Jäsen Viestejä: 104 Basaaripisteet: 0 Profiili En ole tippaakaan autoihminen, enkä ole hankkinut korttia vaikka siihen on ollut mahdollisuus jo useita vuosia. Ajokorttien hinnat on ihan kohtalaiset, mutta niinhän sitä sanotaan että kortilla ei ajeta. Minulla ei olisi varaa pitää ja ajaa autoa, joten kortillekaan ei ole mitään tarvetta. Jos hankkii parilla tonnilla käytetyn niin kummasti se ajopelin hinta nousee kun millon mikäkin osa on hajalla. Puhumattakaan polttoaineiden hinnoista, jotka ovat täysin naurettavia.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #18 : 28.06.2007 19:18 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Hitto, nyt tekis mieli päästä pelaamaan jotain autosimua. Pitäs ostaa PS2 ja joku GranTurismo sille. Perhanan Nintendo, nyt ajosimulaattoria Wiille ja äkkiä! Kunnon rattiohjaimella kiitos. Luultavasti turha toivo...
Eiköhän Forza 2 ja Xbox 360 ole tällä hetkellä se ykkösvaihtoehto. Mutta ei siitä sen enempää, täällä ainakaan.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #19 : 28.06.2007 21:15 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili Ei ole ajokorttia, koska sille ei ole ainakaan vielä tarvetta. Kaikki matkat sotken pyörällä.

Siinä on kaikkien aikojen hienoin auto. Tuollaisen kun joskus saisi.

Jeah, legendaarinen DB5. Jollakin herrasmiehellä oli rahaa maksaa aika mukava summa Bond-filmeissä käytetystä DB5:n vaihdenupista.
Nice beaver!
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #20 : 28.06.2007 21:34 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Kortti on löytyny siitä päivästä asti, kun sellaisen laillisesti on saanut omistaa. Autolla tulee kuljettua kaikki matkat lähikaupasta duuniin. Ennen meni dösällä, mutta kun on autoon tottunut ei ole enää asiaa julkisiin.

Helsinkiin tosin tulee usein mentyä junalla/bussilla ihan vain siksi ettei viitsi maksaa parkkimaksuja ja muutenkin niin helvetisti kätevämpää mennä julkisilla. Varsinkin kun pääkaupunkireissuihin kuuluu useasti ne baarit.

Omaa autoa tuskin hommailen, vaikka vakiduunissa olenkin. Intti kumminkin niin lähellä, että turhia kuluja vain tulisi.

Autona on käytössä useimmiten  porukoiden 206:n pösö:


[kuva ei omasta kotterosta]
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #21 : 28.06.2007 22:32 »
720 Jäsen Viestejä: 165 Basaaripisteet: 0 Profiili
Toinen on 60-lukulainen amerikanrauta
Kerro ihmeessä enemmän.

En itse asiassa ole vuosimallista ihan varma, enkä ole autoa koskaan nähnyt. Se ei kirjaimellisesti ole tuolla autotallissa, vaan jossain varastossa. Isän on pitänyt näyttää se minulle monta kertaa mutta eipä siitä koskaan ole mitään tullut.

Mutta niin, auto on Plymouth Belvedere ja isän mukaan vm. -62.



Tuollainen siis mutta mustana ja huonokuntoisempana.


EDIT: Lisää kuvia: http://www.hotautoweb.com/62belv.html
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #22 : 28.06.2007 23:42 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Voi pojat! Kyllähän tuollaisesta loistavan pelin saa, jos kuntoon osaa laittaa. Musta väri kuullostaa siistiltä.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #23 : 28.06.2007 23:49 »
Janne80 What? Jäsen Viestejä: 6 Basaaripisteet: 0 Profiili Taidan kyllä olla autoihmisiä,kun ammatiltanikin oon autoasentaja. ;D
AB-kortti löytyy, Autojakin on 3kpl tällä hetkellä pihalla(Volvo,Nissan ja Toyota).
Nissani omas käytös,Toiska on emännän kulkine ja Volvo odottaa pientä myynti korjausta.

Unelmapeli olis: AC Cobra 427 vm65
Kaikki mikä voi mennä pieleen,myös menee pieleen!
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #24 : 29.06.2007 08:12 »
Suurvisiiri "crevice" is a dirty word, but "security" isn't Jäsen Viestejä: 148 Basaaripisteet: 0 Profiili

Kuka nyt ei Astonista tykkäisi. Tosin lokakuussa myyntiin tulevia DBS:iä valmistetaan 300 kappaletta, joten tuollainen tuskin päätyy koskaan omaan autotalliin. DB9:stähän tuo on lähinnä vähän modattu versio. DB9:kin on aivan upea.

Astonit ovat kyllä upeita autoja uudemmatkin, eikä pelkästään tuo jo postaamani James Bondin menopeli. Sporttisia, mutta eivät kuitenkaan mitään semmoisia rumiluksia kuin vaikkapa Lambot tai vastaavat.

Sitten voitaisiin mennä meikäläisen autoiluhistoriaan. Kortin ajoin "vasta" 21-vuotiaana. Rykäisinkin sitten kunnolla ja ajoin saman tien kuorma-autokortin, kun ei se maksanut kuin pari sataa euroa enemmän. Harmittavasti vain en ole inssin jälkeen kuokilla ajanut. Pitäisi taas testata.

Menopelinä on tarvittaessa pappan Volvo V70. Automaattivaihteilla on aivan liian mukava huristella. Ei aina oikein tuppaa manuaalinen meno enää sujumaan aivan hirmu sulavasti. Edellinen ajopeli oli Volvo 240, mutta siinä testattiin Force Feedbackiä ojan pohjalla. Tärisi suhteellisen hyvin kun nokka edellä ojaan mentiin.

Muuten en kyllä ole mitenkään autoihmisiä. Renkaat osaan juuri ja juuri vaihtaa. En jaksa olla muuten kiinnostunut, ja varsinkin kaikki spoilerit ja muut autojen rumennussarjat on ihan käsittämättömiä juttuja.
Vaahterasiirappi on sairasta.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #25 : 29.06.2007 23:23 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili En ole autoihmisiä. Mä olen huono tunnistamaan autoja.

Ajokortti löytyy kolmeen luokkaan; ABC. Moottoripyörää ja kuorma-autoa on tullut ikävä kyllä ajeltua viimeksi jo kauan sitten. Ensimmäinen autoni oli vuoden -72 oranssi kuplavolkkari, joka sai kyllä miellyttävän paljon huomiota naisilta hellyyttävän ulkomuotonsa takia. Hitto, pitäis varmaan käydä hakemassa se pariksi päiväksi ajoon tänäkin kesänä.

Nykyään ajelen punaisella -94 1.8 Volkswagen Golf Variantilla. Tällä hetkellä ajettu 410 000 km. Sori, en löytänyt suurempaa kuvaa.


Unelma-auto vois olla vaikka vihreä Jugular, eiku siis Jaguar. Mutta oikeasti mä käyttäisin ne rahat johonkin järkevämpään kuin autoon.
N
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #26 : 30.06.2007 01:49 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili No en todellakaan ole autoihmisiä. Tilapäinen autokortti kuitenkin löytyy, mutta autoa ei.

Kakkosvaihe pitäisi vielä ajaa, mutta autolla on körötelty hädintuskin paria sataa kilsaa kortin saamisen jälkeen.

Autokoulu tuli ikään kuin pakkonakkina. Kenelläkään perheessä ei ole autoa ja kaikki perheessä köröttelevät julkisella liikenteellä ja se on tähän mennessä riittänyt. Lisätään tähän nyt vielä se, etten saa (oikealla) autolla köröttelemisestä minkään sortin kiksejä. Kalliit henkkarit, täytyy sanoa.


« Viimeksi muokattu: 30.06.2007 03:05 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #27 : 30.06.2007 15:10 »
MunkkiPossu Jäsen Viestejä: 5 Basaaripisteet: 0 Profiili Jesh, kortti on puolentoista viikon päästä vuoden ollut. Olen auto- ja moottoripyöräihmisiä, mutta en sillä mekaanikkorassauslinjalla ollenkaan. Tunnistan paljon autoja ja tykkään hienoista autoista ja pyöristä ja pidän myös autolla ajosta. Kuitenkin dissaan niitä, jotka ajelevat niillä räkäisillä ja paskaisilla Corolloilla ja Kadeteilla.

Aika ristiriitaista, mutta kyllä nuo vanhat jenkkiraudat autojen puolella ovat erittäin hienoja. Joku vanha tai miksei uusikin Ford Mustang esimerkiksi kelpaisi oikein hyvin. Tykkään nimenomaan ajamisesta hyvännäköisellä ja tuntuisella - mukavalla autolla tai moottoripyörällä, en siitä auton jokapäiväisestä ränkkäämisestä ja pillurallista. Moottoripyöräkortti on vielä tulossa edessä päin.

Omana autona toimii meidän perheen entinen, mutta erittäin nuorekkaan näköinen auto, -96 Mitsubishi Carisma 1.6 GLX, jolla on ajettu sellaiset 170 tkm. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että jotain ihan pientä olen ulkonäköön lisännyt, kuten maalannut sivuhelmat auton värisiksi kun ne ennen olivat mustan muoviset ja vähän rumahkot... Hopeisen värinen se on ja jotain tällaista, en tarkempia tietoja tiedä autosta, vaan eipä tarvitsekkaan, sillä kelpaa kyllä ajella. Eipä taida kuvaa löytyä kyllä koneelta tähän hätään :/
Well, I wish I was a catfish.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #28 : 30.06.2007 23:16 »
PetriP-TNT Jäsen Viestejä: 129 Basaaripisteet: 0 Profiili http://youtube.com/watch?v=GvPgLN2YJeo
Ei muuta lisättävää.
Kokoelma
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #29 : 04.07.2007 20:31 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Kortti on, isi maksoi. Autoa ei ole, ajan isin autolla kun mahdollista. Isi on mun homeboy.


Noniin, eli joo, inssi napsui läpi tuossa maaliskuun alussa, ja sittemmin olen kyllä koittanut ajaa niin paljon kuin vain mahdollista. Välillä kuljetellut noita porukoitakin jonnekin, mutta lähinnä olen kulkenut treeneissä bussin ja pyöräilyn sijaan autolla, jos isällä ei ole ollut biililleen käyttöä. Meidän perheessä on siis Subaru Outback -farmarinmöllykkä, automaattivaihteilla tietty. Sairaan vaivaton ajaa. Hieman olen körötellyt myös veljeni uudenkarhealla Volkswagen Jettalla, jonka automaattivaihteisto eritoten on aivan omaa luokkaansa. Vaikka miten kaasua polkisi, lähtee Jetta liikkeelle rauhassa kuin mummo lumessa, ja lisäksi se tekee kaasu ylhäällä manuaalivaihteisista tutun moottorijarrutuksen, toisin kuin meidän Subaru, joka ei hidastu piiruakaan vaikka lopettaisikin acceleraation. Pitkällä matkalla Subbis kuitenkin pieksee hieman herkkäohjauksisen ja muutenkin kevyen Jettan mennen tullen. Ja tietty vakionopeussäädin on kaasujalalle kultaa.

Ajamisesta pidän, mutta autojen sielunelämä ei kyllä hirveästi kiinnosta, ainakaan tuollaista perusajettavuutta pidemmälle. Hyvä kun tietää minkälaista litkua näille pitää milloinkin juottaa. Huomattavaahan tässä meikäläisen ajohistoriassa on se, että sitten inssin olen tainnut ajaa manuaalivaihteisella autolla tasan kerran, ja tottunut siis aivan liian hyvälle. Voi tulla uusi itsenäinen ajokoulu, kun joskus oman rupuisen ensiauton myötä totuus jälleen valkenee. Ai mikä "kytkin"?
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines