Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6
Tulostusversio
Aihe: Miten asut?  (Luettu 108550 kertaa)
Miten asut? « : 10.12.2007 19:11 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Omakotitalo? Rivitalo? Kerrostalo? Yksin vai vanhempien kanssa? Vai oletko onnekas ja jaat vuoteen kumppanin kanssa?

Tuli tämmöinen kysely mieleen kun kävelin kaupungilta kotiin. Pian olis varmaan muutto edessä tästä rähjäisestä opiskelija-asunnosta ihan omaan yksiöön. Onhan täällä sähkö ja vesi ilmaista, vuokra on tukien jälkeen 40 ja keskustaankin kävelee vain 10:ssä minuutissa.

Mutta oma asunto on aina kivempi. Tämä kiikareissa oleva asunto on vastarempattu yksiö kivenheiton päässä Salon keskustasta. Toukokuussa on pakko muuttaa pois, sillä valmistumisen johdosta pitää antaa paikka jollekin muulle. Koulu, kaupat, työpaikka. Kaikki lähellä. Ja saahan sinne myös 24 megaisen netin  ;) Vuokra on 350€. Kaveri maksaa saman verran rempatusta yksiöstä kaupungin laitamilta. Tukien jälkeen vuokra olis 70€, noin äkkiä laskettuna. Vasta kesällä tarvitsee maksaa täyttä vuokraa. Katsotaan miten käy. Joku aamupäivä pitäis käydä kattomassa kyseistä kämppää. Toivottavasti saan sen.  :)
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #1 : 10.12.2007 19:20 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili Asun taloyhtiössä, joka käsittää kuusi rivitaloa ja saunarakennuksen, josta löytyy ylimääräinen huoneisto. Jaan rivitalohuoneiston äitini kanssa ja lomilla siskoni on myös kotona. Neliöistä en tiedä, mutta kämppä on liian iso yksielävälle: kaksi makuuhuonetta, olohuone, keittiö, vaatehuone, vessa ja pesuhuone. Kahdelle tai kolmelle ihmiselle oikein sopiva ja hyvin viihtyisä.

Joskus tulevaisuudessa jatko-opiskelupaikan ja työpaikan saatuani olisi tarkoitus muuttaa pois. Olemme kaverini kanssa puhuneet muuttavamme kämppiksiksi, mutta mitään ihmeempiä emme ole suunnitelleet. Varmaan kuitenkin jokin sopivan kokoinen kerrostalokaksio olisi mieleemme.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #2 : 10.12.2007 19:22 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuli lokakuun lopussa muutettua naisystävän kanssa Keravalle Nuorisosäätiön kerrostaloasuntoon ja eipä ole valittamista. Kämpän pinta-ala on 48,5 m² ja talo on aivan uusi, joten valkoiset seinät ovat vielä valkoisia ja äänieristys on todella hyvä. Tämän lisäksi sijainti on loistava, koulu on 10-15 min kävelyn päässä ja lähin kauppa, joka sattuu olemaan Lidl, on parin minuutin päässä. Keskustaankin kun on se viitisen minuuttia ja juna-asemalle saman verran, niin eipä auta valittaa.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #3 : 10.12.2007 19:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Asun 30 neliön kerrostalo-yksiössä, vuokran ollessa muutaman kympin alle 500 euroa. Asun tosi hyvien kulkuyhteyksien keskellä ja muutenkin palvelut ovat erittäin, erittäin lähellä.  Parissakymmenessä minuutissa stadin ytimeen sun muuta.

Yhdelle ihmiselle tämä on aika sopivan kokoinen kämppä.  Toki jos yhtään vakavampaa suhteentapaista virittelen, niin olen valmiina iskemään ns. "hynttyyt yhteen" ja muuttamaan isompaan asuntoon.

Oli muuten juhlahetki kun muutin HOAS:in solusta omaan yksiöön. Eiväthän kaikki HOAS:in asunnot ole todellakaan niin kamalia mitä minulla oli, kämppiksineen päivineen. Niinpä se tuntui kahta paremmalta päästä omaan rauhaan. Vielä nytkin tulee aika-ajoin päähän "kuinka onnekas olenkaan" tunteita.  :)

Ja kun nyt täällä alettiin netin nopeuksista puhumaan, niin itselläni on käytössä Welhon 4/1. Noille Amerikan serkuille kun paljon sähköpostia laittelen, niin niissä touhuissa kaistaa saisi olla enemmänkin. Yhteydet tukossa sinnepäin nääs.  ;D


« Viimeksi muokattu: 10.12.2007 19:38 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #4 : 10.12.2007 19:35 »
delirious Fear & Loathing Jäsen Viestejä: 45 Basaaripisteet: 0 Profiili Hämeenlinna keskustan kupeessa rivitalo yksiössä. Erittäin rauhallisella, pääasiassa rivi- ja omakotitaloja käsittävällä alueella. Duunipaikan myötä tuli heti napattua lainaa, ja asuntohan on siis oma. Neliöitä löytyy 40, kämppä on varsin kohttullisen kokoinen yhdelle. Erillinen keittiö löytyy. Vain sauna uupuu, mutta tyydyn mieluusti pienempään sähkölaskuun ja nautin saunomisesta kun siihen on mahdollisuus jossain muualla.

Asunnon saa myytyä voitolla vasta omistettuaan sen 2 vuotta. Joten enköhän pidä kiinni kämpästä ainakin tuon ajan. Yhteenmuutto mahdollinen seuraava askel, pääkaupunkiseudun tienoille. Hyvinkin mahdollista kuitenkin, että myytyäni asuntoni raijaan irtaimistoni vanhempieni varastoon irtisanoudun ja muutan maailmankansalaiseksi vähintäänkin puoleksi vuodeksi. Vapautta odotellessa yksiöni digihifinmustissa nurkissa.
Sinne, minne tuuli tuuli kuljettaa
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #5 : 10.12.2007 19:51 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Asustelen aivan Joensuun keskustassa tällaisessa upouudessa kerrostalossa lähes jokirannassa. Alunperin oli tarkoitus ostaa koko asunto omaksi, mutta  koska tulikin muuttosuunnitelmia Tampereelle, niin maksan tästä nyt vuokraa sellaiset 800e/kk muuttoon saakka. Neliöitä löytyy noin 60 kappaletta, johon sisältyy myös oma sauna. Riittää varsin hyvin minulle ja naisenikin+kaverit mahtuu aina halutessaan yöpymään. Asunto sijaitsee kiven heiton päässä kaikesta mahdollisesta, koska tämä on niin keskustassa kuin mahdollista. Työpaikalle kävelen minuutissa sillä se on tuossa torin toisella puolella ja lähin kauppa on 10m päässä. :P

Taloon kuuluu joitain erityisjuttuja, kuten talon asukkaille ikioma maanalainen parkkihalli, sekä kaikille asukkaille 100 meganen nettiyhteys. Lisäksi tässä samassa rakennuksessa on leipomo ja Joensuun paras parturi, joista tämän talon asukkaat saavat 25% alennuksen. Uunituoretta leipää joka aamu. ;D

Ihan kivahan tässä on asua. Its en ole koskaan kokenut opiskelija-asuntoloiden "ihanuuksia". Minun ensiasunto Kajaanissa oli kolmio ja turhan iso yhdelle, vaikka sekin oli uusi kämppä. Tämä on juuri sopivan kokoinen ja vielä reippaasti parempi. Ei valittamista.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #6 : 10.12.2007 20:13 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Espoon Lintuvaaran neljän hengen solussa kykin. Tosin yksi huone on ollut jo pitkään tyhjillään ja kaksi muuta kaveria on mukavia ja rauhallisia. Elinolot siis paremmat kuin mitä opiskelijasolu antaa olettaa. Neliöitä taitaa olla yhteensä joku 80.

Sijainti on varsin hyvä. Kauppakeskus Sellosta saa lähes kaiken mitä tarvitsee ja koulukin on tuossa kilometrin päässä. Lähimpään kauppaan taitaa olla semmoiset 500-700 metriä matkaa.

Vuosi tässä kuitenkin riittää ja tarkoituksena on muuttaa ensi vuoden puolella tyttöystävän kanssa johonkin somaan kaksioon. Itseasiassa katselinkin kämppiä juuri ennen kuin huomasin tämän topicin. Melko halvaksi näyttäisi tulevan asuminen opiskeleville pariskunnille. Vuokrat parhaimmillaan alta neljän sadan enkä edes puhu mistään Suvelasta.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #7 : 10.12.2007 20:58 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili Omakotitalossa, äidin (ja isän) helmoissa. Ja luonnollisesti maalla asuessa, ympärillä on vain peltoa ja metsää, kaikki palvelut on kymmenien kilometrien päässä. Plussana onkin sitten maisemat ja hiljaisuus.

Itse talo oli kuulemma aikoinaan isokin, mutta nykyään, jos veli ja sisko ja hänen poikakaverinsa tulee käymään (varsinkin yhtäaikaa!) alkaa mökkiin tulla ahdasta, ja karu totuus on, että sohva ja/tai patja+lattia toimii nukkumapaikkana, mutta muutoin, kun kolmestaan täällä on niin tilaa on juuri sopivasti. Tukalaa on siis tulevaisuudessa tiedossa, olettaen että minä ja veljeni satutaan joskus seuraa omaan elämäämme löytämään.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #8 : 10.12.2007 22:01 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Asun Oulussa Kirkkokankaalla rivitalon pätkässä. Ostettiin asunto tyttökaverini kanssa muutama kk sitten ja tehtiin melko kattava pintaremontti ennen kuin muutettiin. 3h +k +s, eli kaksi makkaria, olohuone, keittiö, sauna ja mukavasti varastotilaa. Yhteensä 84m² + varasto. Tämä on kahdessa kerroksessa, jossa makkarit ja sauna ovat yläkerrassa ja keittiö ja olohuone alakerrassa.
Vähän jäi vielä remontoimista ensi kesällekkin, tai seuraavalle.. Tai seuraavalle. Pitäisi sitten vähän enemmän panostaa tuohon saunaan ja pesuhuoneeseen.
Ihan riittävästi on tilaa meille kahdelle ja kissoille.


« Viimeksi muokattu: 10.12.2007 22:11 kirjoittanut Bill Duke »
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #9 : 11.12.2007 00:36 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
...enkä edes puhu mistään Suvelasta.

 :(
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #10 : 11.12.2007 10:50 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Asun kahden muun sivarin kanssa palveluspaikan tarjoamassa soluasunnossa, joka taitaa olla noin 45 neliömetrin kokoinen. Tilat on kohtalaiset, mutta kämppä on homeinen kuin... mikä tahansa muukin samalla aikakaudella rakennettu valtion rakennus. Mä joudun valitettavasti asumaan olohuoneessa, jota kuitenkin sanon mun huoneeksi.

Plussat:

+ Palveluspaikka on koulu, jossa on punttisali, liikuntasali, uima-allas ja musiikkiluokka vapaa-ajan viihteeksi.
+ Pari muuta samanhenkistä sivaria (ei olla mitään hippejä, tätä en voi enempää tänään korostaa :lol:) eli juttuseuraa härskeille puheille löytyy. Toinen kämppis on myös pelaaja, joten peliseuraakin on aina tarjolla.

Miinukset:

- Kämppä on kylmä kuin Siperia.
- Homeessakin taitaa olla.
- Ei ole oikein yksityisyyttä.
- Viikottaiset kämppätarkastukset, eli pitää pitää paikat putsissa.
- Periaatteessa ei saa nauttia alkoholia (koulualue). Eli pullot piiloon.
- Kun on itse vaikka lomilla, saa vähän pelätä laitteittensa puolesta. Mä oon hieman vainoharhainen.
- Välillä joutuu siivoamaan muitten sotkuja

Joo, eli miinuksia näyttäis olevan enemmän kuin plussia, mutta silti tuolla asuminen on ihan mukavaa. Harva se päivä saa nauraa keuhkonsa pihalle, kun on niin hyvät jutut meillä. Eli tuo jatkuva seura ja ronskit jutut on niin iso plussa, että se kuittaa osan noista huonoista puolista.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #11 : 11.12.2007 11:20 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Noin 50 neliön kaksiossa. Naispuolinen henkilö asustaa samassa asunnossa. Asuttu reilun kuukauden verran. Aikaisemmin asustelin yksiössä, samaisen naispuolisen henkilön kanssa.
Tila tuli kyllä tarpeeseen. Paljon mukavampi kun kamoja ei tarvi sulloa johonkin. Vielä kun saisi toisen TV:n niin voisi pelailla muulloinkin kuin keskellä yötä... :rollaus:
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #12 : 11.12.2007 11:28 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
"Naiseni" :D :D :D :D :D

Itse asun tällä hetkellä siskoni perheen kerrostaloasunnossa.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #13 : 11.12.2007 11:40 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Sinuahan minä tarkoitin. Sori, en tiennyt, että se on salaisuus.


Name:  Blassu
Posts:  119 (0,700 per day)
Position:  Jäsen
Date Registered:  23.06.2007 18:39
Last Active:  11.12.2007 11:33

--------------------------------------------------------------------------------
 
Gender:  Female
Age: N/A
Location: Kotka
Local Time: 11.12.2007 11:39

--------------------------------------------------------------------------------
 
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #14 : 11.12.2007 16:49 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
...enkä edes puhu mistään Suvelasta.

 :(
No offence.  ;D
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #15 : 19.12.2007 14:09 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Asun 35 neliömetrin yksiössä itä-Tampereella. Rakennus on luhtitalo, joten rappukäytävää ei ole. Yksiössä on lisäksi sauna ja parveke. Seutu on oikein rauhallista ja tästä on lyhyt matka Lahdentielle, mikä on hienoa sillä matkustan kohtalaisen usein Lahteen. Myös sairaalaan ja kouluun on lyhyt matka, which is nice. Vuokraemäntääni en ole ikinä nähnyt, hän asuu Saksassa. Negatiiviselta puolelta voisi mainita sen, että bussivuoroja menee vähän liian huonosti keskustaan, mikä on varsinkin viikonloppuisin harmillista jos en itse ole ajokunnossa, muutoin selviän omalla autollani loistavasti. Kyllä sitä silti tulee vähintään kerran vuodessa käveltyä baarista himaankin asti. Naapureiden kanssa tulen toimeen, kerran ne vähän ärähtivät kun tulimme asuntooni jatkoille liian äänekkäästi.

Näyttää kuitenkin siltä että mä olen perimässä kolmiota Tammelan kaupungiosasta Kullervonkadulta, Tammelantorin laidalta. Vuokranmaksusta olisi tietysti hienoa päästä eroon ja kolmiossa olisi aika hulppeata viettää opiskelijaelämää,. Katsotaan nyt miten asiat menevät, itse kun en tajua perintöverotuksesta yhtään mitään.
N
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #16 : 19.12.2007 17:10 »
Ramen Soup "Done in three minutes!" Jäsen Viestejä: 110 Basaaripisteet: 1 Profiili
itse kun en tajua perintöverotuksesta yhtään mitään.

Jos tilanne sallii, niin kantsii tehdä sellainen asiakirja, jossa kämpän hallintaoikeus siirtyy sulle omistajan kuoltua. Eli kyseessä on tällöin asunnon lahjoittaminen siten, että hallintaoikeus pidätetään nykyisillä omistajilla heidän kuolemaansa saakka. Eli heidän tilannettaan tämä ei mitenkään muuta, mutta kämppä muuttuu lahjaksi, eikä lahjasta siis tarvitse maksaa perintöveroa. Lahjasta maksettava summahan on huomattavasti perintöveroa pienempi, joten tämä todellakin kannattaa tehdä.

Tässä tapauksessa pitää tehdä myös lahjakirja, johon kirjataan "tätä lahjaa ei ole katsottava lahjansaajan ennakkoperinnöksi". Ellei näin tehdä, voi verottaja katsoa lahjan perinnöksi ja verottaa sen mukaan.

Tuo lahjakirjajuttu kannattaa tehdä muutenkin kaikissa mahdollisissa lahja-asioissa, sillä huonolla tsägällä verottajalla on oikeus vaikkapa vanhempien kuoltua tutkia kymmenen vuotta vanhat tiliotteet, ja verottaa niissä näkyvä esimerkiksi 1000 euron lahjoitus perintöverona. Lahjakirjoja siis kehiin ihmiset!
"Aa sie nii kaunis, noin no ällee haalistu ku haaveisii sie vaa hukut sil’ aah! - eellä onni on, sinua kiin’ ei saa!"
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #17 : 19.12.2007 17:17 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili Omakotitalossa äidin, isäpuolen ja veljen kanssa. Tilaa on todella riittävästi, on 4 huonetta + keittiö ja tietenkin kylpyhuone ja sauna (Huomautuksena että oma huoneeni on talon isoin huone  ;D) Tässä ollaan jo 5 vuotta asuttu ja muutan sitten joskus hamassa tulevaisuudessa pois.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #18 : 12.04.2008 15:08 »
720 Jäsen Viestejä: 165 Basaaripisteet: 0 Profiili Hoasin solussa, tosin kesäksi takaisin omakotitaloon vanhempien luokse kun kesällä ei ole tarvetta omalle kämpälle.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #19 : 12.04.2008 15:12 »
Riepu Oh nice. Moderaattori * Viestejä: 984 Basaaripisteet: 2 Profiili Tällaisessa rivitalossa asustelen pohjoisemmalla Helsingin puolella noiden vanhusten kanssa. Neliöistä ei niin mitään käsitystä. Jonkinlainen hinku omaan pikkiriikkiseen yksiöön olisi, mutta moiseen unelmaan taitaa olla vielä aikaa kun ikä ja raha tilanne on nyt vähän mitä on.
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #20 : 12.04.2008 16:28 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Asun yksin vanhempieni talossa.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #21 : 12.04.2008 21:12 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Ainiin, täällä oli tämmömenki topic.

Nykyään asustelen siis tyttöystänäni kanssa Espoon Kilossa pienehkössä kaksiossa. Ollaan vihdytty kyllä erittäin hyvin täällä. Kaikki tarpeellinen on lähellä ja tarpeeton kaukana. Siwa 50m, Sello n.2km, koulu 5 min bussilla, juna-asema 50m, finngamerin miittiluola 10 min lähijunalla.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #22 : 16.04.2008 09:05 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Tämmönen 34 neliön rivitaloyksiö. Just remontoitu, eli todella siisti ja tilava kämppä. Vuokra rapiat 300 euroa. Huonoina puolina mainittakoon, että hoodit ovat täyttä gettoa ja naapureilla on paha tapa yrittää tulla kyläilemään keskellä yötä.

Niin ja kaksi vuottahan tuolla on tullut jo istuttua.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #23 : 01.07.2008 23:18 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Huomenaamulla lähden ajamaan kohti Turkua, Yo-Kylää ja 18 neliön yksiötäni. Outo ja haikea fiilis, kun huone, jossa olen käytännössä asunut koko ikäni, on melkein tyhjä minun tavaroistani. Huonekalut kuitenkin jäävät tänne, sillä ne eivät oikein autoon mahdu ja Turkuun on juuri avattu Ikea, joten pääsenkin sisutamaan hienosti ja halvalla.

18 neliöä kuulostaa hirvittävältä ja pelonsekaisin tuntein odotankin sitä hetkeä, kun uuden asuntoni oven avaan. Tuollainen boksi kelpaa kuitenkin hyvin aluksi, kun en riihikuivassa ryve. Jossain vaiheessa kuitenkin etsin jotain osa-aikatöitä ja sitten voisi metsästää parempaa asuntoa.

Täytyypä laittaa Pelinurkka-ketjuun kuvia, kun olen luukkuni sisustanut. Taitaa nimittäin pelinurkka olla sitten käytännössä koko huusholli. :)
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #24 : 01.07.2008 23:25 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili olet siis tehnyt vuokra sopparin edes näkemättä kämppää vai?
ja ikea ei todellakaan ole mikään halpa.
vitun ylihintasta sekundaa kaikki.
nuo minunkin paskat hylly ja pöytä jotka siitä pelaajalehden skabasta sain ovat aivan paskoja jos laadusta puhutaan.
pöydän paksuus on varmaan joku likemmäs 10cm ja silti se painaa varmaan kilon.
tosi laadukasta juu.
sama homma tuon hyllyn kanssa.
molemmat maksoi silloin varmaan reippaasti yli 100e yhteensä ja noiden arvo on ehkä kuudesosa siitä jos laadusta puhutaan.
noh ikean huonekalut on kuin blondit, kotiin kun pääsee niin jalat leviää.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #25 : 01.07.2008 23:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Outo ja haikea fiilis, kun huone, jossa olen käytännössä asunut koko ikäni, on melkein tyhjä minun tavaroistani.

Absurdi tunne, todellakin.

Muistan kun itse karistin 18-vuotiaana pienen kotikyläni tomut jaloista. Huoneeni kaikui tyhjyyttään. Kurkistin sen ikkunasta ja kuvittelin niitä näkymiä, joita olin tuosta samasta paikasta vuositolkulla katsellut.  Lyödessäni ovea kiinni muistot myllersivät mielessäni; mitä kaikkea täällä on tapahtunut ja miten paljon loppujen lopuksi tulee muuttumaan.

Sitten paiskasin oven kiinni ja kuvittelin itseni kävelemässä slow motionina ulos talosta, Staindin kappaleen Everything changes soidessa taustalla...  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #26 : 01.07.2008 23:30 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
olet siis tehnyt vuokra sopparin edes näkemättä kämppää vai?
Jep, Turun ylioppilaskyläsäätiöltä on tuo kämppä ja kuten on yleisesti tiedossa, opiskelija-asunnot menevät aika nopeasti. Oli siis pakko ottaa vastaan näkemättä, kun ei silloin elämäntilanne (sivari) sallinut oikein reissua Turkuun. Kämppä piti myös hyväksyä suhteellisen nopeasti. TYSiin voi kuitenkin aikalailla luottaa siinä, että tuo asunto on kohtuukuntoinen (perusparannettu 2003). Pohjapiirroksen olen nähnyt. Eri asia olisi yksityisiltä markkinoilta ottaa kämppä näkemättä.


Outo ja haikea fiilis, kun huone, jossa olen käytännössä asunut koko ikäni, on melkein tyhjä minun tavaroistani.

Absurdi tunne, todellakin.

Muistan kun itse karistin 18-vuotiaana pienen kotikyläni tomut jaloista. Huoneeni kaikui tyhjyyttään. Kurkistin sen ikkunasta ja kuvittelin niitä näkymiä, joita olin tuosta samasta paikasta vuositolkulla katsellut.  Lyödessäni ovea kiinni muistot myllersivät mielessäni; mitä kaikkea täällä on tapahtunut ja miten paljon loppujen lopuksi tulee muuttumaan.

Sitten paiskasin oven kiinni ja kuvittelin itseni kävelemässä slow motionina ulos talosta, Staindin kappaleen Everything changes soidessa taustalla...  :)
Heh, mulla soi Sigur Rosin uus plätty. Tarpeeksi haikeata musiikkia sekin.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #27 : 02.07.2008 00:25 »
Lohari Jäsen Viestejä: 453 Basaaripisteet: 9 Profiili Jyväskylässä tulee asusteltua tätä nykyä. Ja juurikin tuollaisessa kahden hengen 36 neliön solussa, jollaiseen Turilaskin on kaiketa muuttamassa. Itse ainakin totuin pieneen tilaan nopeasti, enkä ihan heti ole tästä pois muuttamassa. Keittiö saisi kyllä olla vähän isompi.  8)
Kokoelma
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #28 : 02.07.2008 00:28 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Mulla on ihan ikioma yksiö. Siinä mielessä kävi tuuri, sillä yleensä joutuu ensin aloittamaan soluasunnoista.
tallennettu
Re: Miten asut? « Vastaus #29 : 02.07.2008 00:29 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili 60 neliön rivitaloasunnossa asutaan kihlatun kanssa. Omistusasunto, joten lainat huolena. Kämppä on rauhaisalla alueella, sellaiset vähän reilu 2 km sivistykseen (keskustaan, työmaalle jne.). Päätyasunto, mikä ehdoton plussa. Kolmiota haetaan, käyty joitakin katsomassa, mutta eipä ole sopivaa osunut kohdalle. Pieni omakotitalo myös mahdollinen. Mutta tällä hetkellä ollaan tyytyväisiä tähän. Toki tilaa saisi olla enemmän, mutta tämä on hyvä niin kauan, kunnes se isompi osuu kohdalle.
030906 | 190308
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines