Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 ... 84
Tulostusversio
Aihe: Mitä tapahtui tänään?  (Luettu 663968 kertaa)
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #90 : 19.08.2007 20:39 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Mä muutan TK:lle.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #91 : 19.08.2007 20:43 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili tk:lla on varmasti joku lista johon se on merkannut jotain tapahtumia tietylle ajanjaksolle ettei uskottavuus kärsi.
jos kaikki nuo hyvät asiat olisi tapahtunut viikon aikana niin ei kukaan uskoisi mutta kun niitä ripottelee näin harvakseltaan niin kaikki uskoo. ;D

käytiin tänään taas hiukan bashaamassa broidin polttis revolla.
hiukan vituttaa kun omalla stampedella en pääse ajamaan metriäkään.
ensin auto oli viikon tuossa hyllyn koristeena kun ei ollut laturia ja odotin johtojen liittimiä saapuvaksi.
sitten kun saan kamat ja kasaan sopivan välijohdon että saan akut lataukseen niin se saatanan laturi menee paskaksi.
nyt sitten odotellaan suostuuko hobbylinna vaihtamaan sen, jollei suostu niin minä suutun.
on se nyt vittu kun ei mikään toimi, saatan ehkä päästä ajamaan tuolla autolla joskus kk päästä tällä menolla ja sitten on jo niin paska sade kelit ettei sillä ajaa voi ennen kuin tekee siitä veden kestävän.

jos tk:lla on hyvä tuuri niin sen kaikki negatiivinen tuuri on siirtynyt mulle.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #92 : 19.08.2007 20:56 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Töissä on kiire mutta ihan kivaa - ihme on tapahtunut, ja Tuulisti on lopettanut töistään valittamisen!  ;D

Tilasin tuossa reilu viikko sitten sellaisen vaatesäilytyshässäkän Ikeasta, ja kun se yllätyksekseni onkin ihan hieno ja laadukas, on iskenyt sisustuskärpänen! Tein excel-talukoita ja laskelmia kaikesta tarvittavasta, kävin tänään sisustusliikkeissä, ilmoitin ukolle että keittiön kaapinovia saa nyt alkaa maalaamaan ja huomenna töiden jälkeen käväisen vielä kaverin kanssa ostamass (hänelle) kirjahyllyjä. Ainahan minä olen tykännyt sisustaa, mutta nyt se taas huvittaisi niiiiin paljon enemmän kuin esim. yliopiston esseet...
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #93 : 20.08.2007 21:53 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Pohjustin tämänpäiväistä kutosdivarin futismatsiani pienellä maakuntamatkailulla ystävieni luokse ja dokaamalla kaksi päivää eräässä hyvin mystisessä jazzluukussa. Tänään oli sitten lopetettava ihan futismatsia silmällä pitäen. Noin 70 minuutin kohdalla vastustajan kärkipelaaja sai idioottikohtauksen, luuli olevansa Marco van Basten ja yritti tehdä keskityspallosta maalin saksipotkulla. No tottakai se saatanan ääliö potkaisi mua nappulakengällä päähän. Perkele, se vaatii mielestäni jo taitoa koska mä olen kuitenkin sen 187cm pitkä ja puskin palloa ihan seisaaltani enkä mitenkään kumarassa.

Tough luck. No, mitään suurempia vammoja ei ole ainakaan vielä havaittavissa, mutta kyllä se kolaus oli aika helvetin pelottava. Onneksi myöskään komeat kasvonpiirteeni eivät kärsineet, viime kaudella sainkin jääkiekossa miehekkäät viisi tikkiä Gregory Peck-leukaani.

Kuulin myös että Porvoossa on baari jonka nimi on PAALAAMO, mutta se ei ole silti mikään gaypaikka. Hyvin yllättävää.
N
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #94 : 25.08.2007 18:14 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Uusi sukupolvi on alkanut, ja läppäri on viimein saapunut. :)

Tämä viikonloppu onkin sitten mennyt tuolla leikkiessä. Itse kone näyttöineen näyttää Hyvältä, toimii kuin häkä, eikä Vistakaan ole hajottanut ainakaan näin alkumetreillä, vaikka tietty käyttökään ei mitään syvällistä ole ollut. Lähinnä olen viilaillut kansiojärjestyksiä ja monia asetuksia järkevämpiin muotoihin. Tänään ostin myös langattoman usbihiiren. Nyt ei tarvitse kuin saada vanhan koneen tärkein sisältö dumpattua tähän, ja laajakaistaa tulille, niin hyvä on. Vaan sitä odotellessa, eh...?

Pitää tällä välin raijata kone inttiin ensiviikolla, ja nyysiä jotain matskua kaverin ulkoiselta kovolta, jonka se uhkasi tuoda tarjolle. Tältä näytöltä kelpaa jo matkoilla viihdettä tuijotella.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #95 : 27.08.2007 13:26 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Tämä tapahtui eilen. Hautasimme 13 vuotta vanhan koiramme. Labradorinnoutaja. En ollut moneen vuoteen edes asunut samassa talossa kuin kyseinen koira, mutta kyllä kirpaisi syvältä kun koira oli kääritty omiin huopiin niin että vain pää näkyi ja laskettiin hautaan.
Koira oli vanha, ja hiukan huonossa kunnossa jo aikaisemmin, mutta todella pirteä. On ollut aina todella pirteä ja elämän iloinen. Nyt sitten kuitenkin lakkasi syömästä ja oli yli viikon syömättä. Oli niin outoa katsoa kun koira oli aikaisemmin oikeasti pirteä ja aina vastaanottamassa vaikka olikin vanha ja kankea, ja nyt ei jaksanut kuin maata...
Tämän ei pitänyt tulla yllätyksenä, ja luulin että olisi asennoitunut siihen niin että tämä ei oli mitenkään mielentilaani vaikuttanut. Mutta ei siihen ilmeisesti voi mitenkään valmistautua. Minäkin satun olemaan pidemmälti eläinrakas luonteeltani, niin eihän siinä pokka pitänyt.

Mutta elämä jatkuu, ja jossain vaiheessa varmaan omasta asunnostakin pentu jossain vaiheessa löytyy. Ehkä jopa labradorinnoutaja.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #96 : 27.08.2007 17:25 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tämän ei pitänyt tulla yllätyksenä, ja luulin että olisi asennoitunut siihen niin että tämä ei oli mitenkään mielentilaani vaikuttanut. Mutta ei siihen ilmeisesti voi mitenkään valmistautua. Minäkin satun olemaan pidemmälti eläinrakas luonteeltani, niin eihän siinä pokka pitänyt.

Kuulostaa tutulta. Itsellä kävi sama homma edellisen koiran kanssa. Tiedossa oli mitä odottaa, mutta vaikea oli matka eläinlääkärille ja varsinkin sieltä pois.
Ei siihen vain totu ihan sama yrittääkö siihen valmistautua tai ei

Mutta osanottoni ja jaksamiset sinnepäin...
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #97 : 27.08.2007 18:05 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Minäkin luulin pari vuotta sitten olevani valmis siihen, mutta enpä ollut. Vaari oli ollut muutaman kuukauden sairas ja sen samaisen ajan makaillut sairaalassa. Luulin koko ajan että kyllä lääkärit varmasti parantavat vaarin ja hän pääsee ihan pian pois. Sitten eräänä perjantaina äiti meni mummin kanssa katsomaan vaaria, mutta illalla saikin ihmetellä miksei äiti ole tullut kotiin. Isä vaan sanoi äidin soittaneen, että nyt saattaa olla vaari kolkuttelemassa kuoleman portteja. En oikein tainnut ymmärtää että vaari hemmetti tekee kuolemaa, sillä vielä tuohon viestiin en reagoinut mitenkään. Taisin edelleen uskoa, ettei sille kuitenkaan mitään käy. Sitten huomenna tulee äiti kotiin raskaat kyyneleet silmissä kertomaan, että nyt on vaari kuollut.

Ensimmäiset mietteet olivat, että eihän se nyt vaan voi olla kuollut. Oli vaikea uskoa että ei tulisi enää yhteisiä kalastusreissuja mökillä, eikä yökyläilyä katsoen jalkapalloa koko yön syöden pelkkää jäätelöä. Mutta sitten kun sen todella tajusi, että nyt kaikki yhteinen aika on ohi, enkä näe häntä enää koskaan, menikin pari seuraavaa viikkoa itkien joka yö.

En ole isältä kysynyt oliko vaari kuollut jo silloin, kun hän sanoi vaarin kolkuttelevan kuoleman portteja, sillä luulen että hän halusi vain antaa aikaa valmistautua. Mutta eipä siihen kai koskaan ole valmis.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #98 : 01.09.2007 10:21 »
Rignel Jäsen Viestejä: 175 Basaaripisteet: 0 Profiili Syndet eilen, 19 lasis. Juhlapäivän varjolla Tekkeniä parin kaverin kans, ja Scary Movie nelonenkin katsottiin. Ei kyllä kovin hyvä verrattuna ensimmäisiin.

Ja isovanhemmilta lahjaksi parikymppiä kortin kera. Jotkut asiat eivät ikinä muutu. ;D Ei sillä että pitäisi, tosin.
Wii: 1770 1925 2790 4764
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #99 : 03.09.2007 07:36 »
JasuPoju Oh Shi-- Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili N. tunnin päästä lähtö keskelle ei mitään. Eli siis sellainen isohko saari merellä on kyseessä jonne ei kulje vesi saati sähköt, trippi ei ole vapaaehtoinen vaan eräs koulun järjestämä leiri. Siellä sitten ollaan ma-pe aika...Aika hirvitävää ajatella, että ei mitään elektronista viihdykettä ei ole paitsi handheldit. Olen varmaan ihan pihalla asioista kun tulen kun luonnollisesti nettiäkään en pääse käyttämään. Anyway, nähdään viikon kuluttua, jos olen vielä hengissä...
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #100 : 04.09.2007 22:12 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Tänään saimme talomme myytyä! Paperit allekirjoitettu ja kaikki  ;D Pitkän aikaa jo ollut muhimassa ajatus suurempaan kämppään muuttamisesta, mutta vasta tuossa muutama viikko sitten alkoi kunnolla tapahtua.

Huvittavaa sinänsä, että talomme ensimmäinen näyttö oli vasta eilen ja  tänään yksityisessä näytössä käynyt nuoripari ihastui kämppäämme niin, että päättivät sen ostaa pois. Törkeän nopeasti ja kivuttomasti homma oli kyllä ohi, sillä talommekin ehti olla netissä vasta viikon päivät. Mukavahan tästä on päästä pois, kun jo 18 vuotta ollaan asuttu ja lisätila ei olisi pahitteeksi.

Välittäjämme oli Kotivarma niminen yritys ja täytyy kyllä vain kehua. Erittäin ammattimaista touhua firmalta ja nopeasti saivat tämänkin kaupaksi. Muuten tuskin mainostaisin välitysfirmaa, mutta kyseessä nyt vain on varmasti Helsingin seudun paras ja yksi halvimmista välitysfirmoista, jonka puoleen kannattaa todellakin kääntyä jos tönöään on myymässä...

Parin päivän sisään varmaan lähtee tarjousta tulevan kämppämme nykyiselle omistajalle  :)
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #101 : 09.09.2007 20:01 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili Jamaikan ihmemies Asafa Powell pinkoi 100 metrin uuden ME:n (9,74) Italian Grand Prix -kisojen alkuerissä. Tyypillisesti Asafa hölläsi lopussa vauhtia, joten 9.70 tai jopa sen alle menevä aika olisi ollut juostavissa. Itse finaalissa mies pinkoi äsken 9,78. Kova häiskä!
Nice beaver!
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #102 : 14.09.2007 17:22 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili Frankin diorama-sarjaan ilmestyi tänään neljäs tekele. Kuvan siitä voi tsekata täällä. Viides tullee kirjoitusten jälkeen syksyllä.

Kiitokset Tuulistille Mario-figuureista. Jos tahdot tämän ja/tai seuraavan dioraman kotisi nurkkiin lojumaan, lähetä sähköpostia tai yksityisviestiä.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #103 : 15.09.2007 17:53 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Ensimmäinen oma asunto on nyt sitten tullut hankittua. Kaupat tehtiin kyllä jo eilen. Ensi viikolla alkaa seinien ja lattian pintaremontti, jota saakin sitten tehdä muutaman viikon ajan.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #104 : 15.09.2007 23:28 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ensimmäinen oma asunto on nyt sitten tullut hankittua. Kaupat tehtiin kyllä jo eilen. Ensi viikolla alkaa seinien ja lattian pintaremontti, jota saakin sitten tehdä muutaman viikon ajan.
Helmeä, se on hyvä tunne se! Itse sain paperit kirjoitettua omasta ensiasunnosta jokseenkin tasan vuoksi sitten, ja pian alkoi lattian ja seinien pintaremppa. Hetki siinä kesti kun tunattiin työvoiman ja matskujen kanssa, joulukuun alkuun päästiin muuttamaan ja hyvä on ollut asua. Kyllä oma kämppä on ihana kämppä.

Tänään meillä kävi tuttavapariskunta kylässä - niitä täytyy aina välillä kutsua koska muuten en ikinä viitsisi siivota. Tarjottavaksi valmistin pitkästä aikaa sushi- ja makilautasen. Nuorison ja median Japani-fanitus vain on mennyt niin naurettavuuksiin että hyvä kun kehtasin sushimerilevät ostaa. :P
Mukava iltahan takana - ja sushit ja muut tekivät kauppansa. Nyt voi taas antaa kämpän sotkeentua.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #105 : 16.09.2007 01:13 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Sain kaukosäätimestä päähän ja luulin, että mua ammuttiin.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #106 : 16.09.2007 18:45 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili
Helmeä, se on hyvä tunne se! Itse sain paperit kirjoitettua omasta ensiasunnosta jokseenkin tasan vuoksi sitten, ja pian alkoi lattian ja seinien pintaremppa. Hetki siinä kesti kun tunattiin työvoiman ja matskujen kanssa, joulukuun alkuun päästiin muuttamaan ja hyvä on ollut asua. Kyllä oma kämppä on ihana kämppä.

On se kyllä mukava kun saa omaa asuntoa sisustaa ja muutenkin muokata omanlaisekseen. Tänään hieman aloteltiin remonttia, mutta paljoa ei pystynyt tekemään kun ei vielä oikein ollut oikeanlaisia työkaluja ja muita varusteita. Ihan listojen irrottelulla lähti remontti käyntiin. Pitää huomenna töistä mennä kaupan kautta takaisin ja pistää homma kunnolla käyntiin. Jos saisi vaikka yhdestä tai kahdesta huoneesta tapetit revittyä.

Kyllä sitä odottaa sitä päivää, että on remontti valmis ja kaikki tavarat paikallaan. Saa lösähtää uudelle sohvalle, korkata juoman ja aukaista television. :)

tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #107 : 22.09.2007 22:38 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Elämäni ensimäinen koeviikko edessä.

Tässä päivän yhteenveto:
Herättyäni avasin biologian kirjan ja luin 3 tuntia. Söin aamupalan. Luin biologiaa tunnin. Pelasin Elasto Maniaa 15 minuuttia. Tein englannin harjoituksia 3 tuntia. Söin lounaan. Luin biologiaa 3 tuntia. Tein englannin harjoituksia 2 tuntia. Söin iltapalan. Kömmin pelaajalaudalle kirjoittamaan kuinka minua hajottaa. Seuraavaksi menen nukkumaan.

12 tuntia koulutehtäviä.

Hajottaa.

EDIT: Odotan innolla kirjoituksia.


« Viimeksi muokattu: 22.09.2007 23:03 kirjoittanut saska »
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #108 : 22.09.2007 22:56 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Meikällä pukkaa päälle kirjotukset tällä hetkellä. Maanantaina on englanti, mutta en ajatellut juuri lukea mokomaa varten. Keskiviikkona onkin sitten vähän vakavampi paikka maantiedon kanssa.

Koeviikko näyttää aika kivalta omalla kohdalla sillä pelattavana ovat Halo 3, Halo 2, Bioshock ja ehkä myös Resident Evil 4 Wii Edition sekä Rogue Galaxy.
Koepäiviäkin on vain kolme ja vapaata on myös kolme. Kuvista ei lasketa kumpaankaan kriteeriin.

Kyrpii aika pahasti tuo mantsa, kun on jäi lukeminen kesän aikana vähälle ja nyt olisi ideana lukea kaikki kolme kirjaa läpi joka päivä seuraavan kolmen päivän aikana. Jouduin myös jättämään väliin Microsoftin järkkäämät Halo 3-julkkaripippalot, enkä nyt puhu mistään stadin Anttilan yömyynnistä. Onneksi aine on sentään toinen kahdesta ylimääräisestä reaalistani ja muutenkin sillä on pienin merkitys kaikista ylppäriaineistani. Asiaa ei auta se, että olen poikkeuksellisen hyvä keksimään jotain tärkeämpää tekemistä kesken lukemisen ja sitten siinä meneekin toista tuntia. Nytkin luen Pelaajalautaa  >:(

Saimme myös englannin kuuntelun tulokset pari päivää sitten. Napsahti 83/90 ja hieman vituttaa moinen...


« Viimeksi muokattu: 22.09.2007 23:02 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #109 : 22.09.2007 23:00 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Hajottaa aika pahasti tuo mantsa, kun on jäi lukeminen kesän aikana vähälle ja nyt olisi ideana lukea kaikki kolme kirjaa läpi joka päivä ensi tiistaihin saakka.
Ja minua taas hajottaa yhteiskuntaoppi. Keskiviikoksi pitäisi lukea neljä kirjaa, ehkä jopa viides, ja olen niistä vasta kaksi lukenut. Yhden kerran molemmat. En tiedä, ehdinkö lukea kaikkia kirjoja, etenkään kovinkaan intensiivisesti ja huolella. Minulla kun on todella huono keskittymiskyky. Keskiviikosta tulee kyllä murhaa.

Kaikkein pahinta tässä on se, että tuo on ainoa reaali ja yksi neljästä pakollisesta aineesta, jotka kirjoitan. Näinköhän joudun keväällä uusimaan?
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #110 : 23.09.2007 15:37 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kaikkein pahinta tässä on se, että tuo on ainoa reaali ja yksi neljästä pakollisesta aineesta, jotka kirjoitan.

Me ollaan samiksia. Itse kirjoitin yhteiskuntaopin keväällä 2006 eli juuri silloin, kun yhteiskuntaoppi erotettiin ensimmäistä kertaa historiasta erilleen. Koe oli paskamainen, mutta onneksi vastasin kumpaankin jokeritehtävään. Melko outoa oli se, että kokeessa kysyttiin harvinaisen vähän asioita kirjoista – asioita joutui soveltamaan ja pähkäilemään mukavasti. Meillä ei tosin ollut kurssisuunnitelmassa/luettavana vielä tuota EU-pläjäystä.

Pelko perseessä sai tulosta odotella, mutta onneksi arvosanaksi plärähti lohduttava C ;D. Sensoreilla on varmasti ollut hauskaa lukea huumoripitoisia jorinoitani kyproksenturkkilaisten EU-vastaisuudesta diagrammin tulkintatehtävässä.


« Viimeksi muokattu: 23.09.2007 15:49 kirjoittanut TseiTsei »
Nice beaver!
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #111 : 23.09.2007 16:34 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Kirjoituksiin lukeminen on kyllä maaginen asia. Itsehän luin reaaliinkin päivän, kun taas jotkut lukevat kolme kuukautta. Muita aineita en sitten lukenut oikeastaan ollenkaan. Pikkuisen samanlaista hommaa kuin kuntoilun aloittaminen: se alkaa aina huomenna. Ainoa ero on se, että tässä murroskohta tapahtuu kun "huominen" käsittääkin jo itse kokeen. Liikunnan kanssa samanlaista rajaa ei ole, ellei sitten "huominen" sisällä veritulppaa. Missä tilanteessa ei todennäköisesti lenkkeilystä kuitenkaan tule mitään...

Noh, onneksi keväiset kirjoitukset menivät silti hyvin. Miten, en tiedä. ;)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #112 : 23.09.2007 17:47 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Saimme myös englannin kuuntelun tulokset pari päivää sitten. Napsahti 83/90 ja hieman vituttaa moinen...
No hoh hoijaa. Turha sitä on marttyyrina ruveta vetistelemään, noihan on kuitenkin huippupisteet. Vaikka kuinka olisit ottanut itsellesi Laudaturin tähtäimeen niin ei ne seitsemän menetettyä kuuntelupistettä sitä todellakaan poissulje.

Muutenkin kyllä vähän hämmentää Pelaajalaudan lukiolaisten suhde ylioppilaskirjoituksiin; mitä siellä on oikein tehty niiden 75 kurssin aikana jos kaikki kirjat täytyy lukea vielä viiteen kertaan läpi lukulomalla?
N
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #113 : 23.09.2007 20:12 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Me ollaan samiksia. Itse kirjoitin yhteiskuntaopin keväällä 2006 eli juuri silloin, kun yhteiskuntaoppi erotettiin ensimmäistä kertaa historiasta erilleen. Koe oli paskamainen, mutta onneksi vastasin kumpaankin jokeritehtävään. Melko outoa oli se, että kokeessa kysyttiin harvinaisen vähän asioita kirjoista – asioita joutui soveltamaan ja pähkäilemään mukavasti. Meillä ei tosin ollut kurssisuunnitelmassa/luettavana vielä tuota EU-pläjäystä.
Nyt alkoi pelottaa hieman enemmän. Tiedän toki, että kokeessa tarvitaan kirjojen ulkopuolista tietoa, mutta kun on sanomalehtien ja uutisten seurailu jäänyt viime aikoina vähemmälle.  ;D Toivotaan nyt, että pääsen edes C:llä läpi.

Muutenkin kyllä vähän hämmentää Pelaajalaudan lukiolaisten suhde ylioppilaskirjoituksiin; mitä siellä on oikein tehty niiden 75 kurssin aikana jos kaikki kirjat täytyy lukea vielä viiteen kertaan läpi lukulomalla?
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että ei ainakaan opiskeltu aktiivisesti. Kaikkiin kokeisiin aloitettiin lukemaan koetta edeltävänä iltana, jos edes silloinkaan. Joissain aineissa pystyi pärjäämään ilman lukemista.

YO:ssa on se paha juttu, että siihen mennessä on kaikki kurssit jo käyty. Etenkin näin syksyn kirjoituksissa tuppaa kaikkien kurssien asiat olemaan poissa mielestä, kun kesällä on ollut vapaalla. Ja kun olen vielä nelosella, on kuilu ensimmäisen kurssin ja yo:n välillä niin valtava, että kaikki kirjat on pakko lukea. Tosin minä luen kaikki vain kerran aineesta riippuen (englanti ja ruotsi meni dvd:eitä katsomalla).

EDIT: Jottei menisi kokonaan ot:ksi:

Aloitin tänään lukemaan yhteiskuntaopin EU-kurssin kirjaa. Todella ketuttavaa, kun on vielä 1-2 kirjaa lukematta ja koe on jo keskiviikkona. Taidan lukea vain kaikki tärkeimmät kappaleet (kiitos opettajalle lukuohjeista ;D) ja koitan syventyä vähemmän tärkeisiin, jos aikaa jää. Toivottavasti sillä pärjäisi.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #114 : 23.09.2007 20:18 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
mitä siellä on oikein tehty niiden 75 kurssin aikana jos kaikki kirjat täytyy lukea vielä viiteen kertaan läpi lukulomalla?

Yksinkertaista: Ei mitään. Itse lukeudun näihin. Tosin lukeminen jäi heikoksi lukulomallakin. Lukeudunkin tähän kolmen L:n porukkaan: Lukematta Läpi Lukion.
Tosin jatko-opiskelu paikan saaminen oli sen mukaista, eli hankalaa. Tosin, nyt alkaa olemaan opiskelutkin takana, lopputyö vain pitäisi jostain keksiä. Joten ei tullut lukiossa luettua, mutta en voi sanoa että olisi siitä mitenkään murheellinen tai ajattelisin: "Hitto kun sais toisen mahdollisuuden niin lukisin enemmän."


« Viimeksi muokattu: 24.09.2007 09:36 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #115 : 23.09.2007 21:35 »
tiong tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers Jäsen Viestejä: 321 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kas, onhan täälläkin näköjään muita syksyllä kirjoittavia. Englannin ja ruotsin kuuntelut sekä biologian reaali takana, kielien kirjalliset edessä ensi viikolla.

Englannin kuuntelu meni suoraan sanottuna täysin reisille (74/90), varsinkin kun ottaa huomioon normaalin kuuntelutasoni sekä kurssiarvosanat (kaikista 10). L:ään on vielä teoreettiset mahdollisuudet mutta keväällä taitaapi mennä uusintaan, ellei ihmeitä tapahtu. Ruotsista taas tuli käsittämättömästi 84/90, mikä on noin 10p normaalitasoani ylempänä. Käyköhän tässä nyt niin hassusti että ruotsista tulee L?!  :lol:. Ainakin vanhojen yo-kokeiden perusteella siihen on melko hyvät mahikset.

Biologia... noh, meni joko huonosti tai... keskinkertaisesti. Luultavasti C tulossa, ja jos kaikki menee täysin nappiin niin ehkä M. Alustavat pisteet saisi huomenna mutten tiedä uskallanko edes kysyä niitä. Kauhea fiilis tulee kun edes ajattelee mitä kokeessa kysyttiin ja mitä räpelsin vastauspapereille. Keväällä en voi uusia, sillä fysiikka sattuu samalle päivälle. Jos tulos on C niin pitänee varmaan kirjoittaa maantieto keväällä ja koittaa sillä metsästää paria lisäpistettä hakujuttuihin.
:: tiong ~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::

:: http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #116 : 26.09.2007 20:40 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Aloitin tänään lukemaan yhteiskuntaopin EU-kurssin kirjaa. Todella ketuttavaa, kun on vielä 1-2 kirjaa lukematta ja koe on jo keskiviikkona. Taidan lukea vain kaikki tärkeimmät kappaleet (kiitos opettajalle lukuohjeista ;D) ja koitan syventyä vähemmän tärkeisiin, jos aikaa jää. Toivottavasti sillä pärjäisi.
Koe oli tänään. Kolme kirjaa pystyin lukemaan, mutta neljättä en millään ehtinyt. En ollut muutenkaan lukenut tarpeeksi.

Pelotti huomattavasti vähemmän aamulla kuin eilen, eikä viime kevään kirjoituksista tuttu vatsakipu toistunut tänään. Todella ihmeellistä, sillä yleensä jännitän kaikkea ihan älyttömästi, ja tällä kerralla minun vasta olisikin pitänyt jännittää, koska eilen vanhoja kokeita katsoessa en olisi saanut lähes mitään tehtyä.

Noh, sain juuri ja juuri kirjoitettua kaikki pakolliset 6 tehtävää, jotkin tosin hieman suppeammalla tekstimäärällä. Molemmat jokerit kirjoitin lisäpisteiden toivossa, sekä tietty sen takia, että niissä oli taas kerran kuvaajia ja lähdemateriaalia mukana. Jostain syystä onnistun aina niissä hyvin. Kirjoitin myös kaksi muuta tehtävää, joissa oli lähdemateriaalia ja kuvaajia. Juurikin sen takia, että ne ovat yleensä helpompia.

Lakitiedon kirjaa en ollut lukenut, joten en pystynyt vastaamaan kumpaakaan sitä koskevaan kysymykseen. Peruskysymyksistäkään en pystynyt kirjoittamaan muita kuin taloustietoon ja Euroopan Unioniin liittyvät kysymykset.

Pääsen sentään läpi, aika varmasti tulee ainakin C, ehkä jopa M. E tulee hyvällä tuurilla ja L:lää en pysty edes kuvittella saavani. Tässä sitä sitten odotellaan tuloksia pelon saattelemana.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #117 : 26.09.2007 22:01 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Eipä tässä mitään, vajaa kolmisen tuntia sitten tuli kaaduttua kaupasta tulessa hieman pyörällä. Kauppakassi kai meni hieman jumiin johonkin, aiheuttaen nopean vauhdin stoppauksen ja tangon yli lentämisen. Nyt kyynärpäät ovat siinä kunnossa, ettei vasenta kättä pysty liikuttamaan jalan päältä mihinkään, ja oikealla kädelläkin kirjoittaminen on melko tuskaista. Paikaltaan nousu on kipeää, sillä jalatkin ottivat oman osansa kaatumisesta. Nukkumaankaan ei voi mennä, koska käsiä ei saa suoristettua, tehden tilaneesta mahdollisimman mukavan. Way to go! ;D

Edit: Ja on muuten todella ärsyttävää tämä käsien toimimattomuus. Syömisestä ilman apua ei voi uneksiakaan, koska kädet eivät taivu suulle asti. Molempia käsi pidettävä jatkuvasti 90 asteen kulmassa. Olisi kyllä parasta helpottua hieman huomiseen tai päivästä tulee helvetillinen yksin...:rollaus:


« Viimeksi muokattu: 26.09.2007 22:58 kirjoittanut Lanttu »
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #118 : 26.09.2007 23:06 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tuo on muuten varmasti todella ikävää ja olenkin onnellinen, ettei minun ole koskaan joutunut kokemaan ihan täysin vastaavaa. Joskus tosin oli oikea käteni puutunut nukkuessani, enkä pystynyt sitä nostamaan hyllylle sulkemaan herätyskelloa, vaikka kuinka kävi käsky aivoissa. Tajusin, ettei se toimi vasta kun avasin silmät ja huomasin, ettei käteni ollut lähelläkään herätyskelloa. Silloin sitä oppi arvostamaan käsien työtä.

Ei sillä, että tuo olisi tuohon millään tavalla verrattavissa, sillä sinä taidat pystyä sitä käyttämään, joskin tuskan saattelemana. Pikaisia paranemisia. Tuollainen on varmasti todella raivostuttavaa.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #119 : 27.09.2007 09:03 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Joo eihän tuo tosiaan mukavaa ollut. Onneksi vasen käsi toimii nyt näin yön jälkeen huomattavasti paremmin, ja saan taivutettua sen päähän asti ilman suurempia kipuja, siinä missä oikean käden rata ei ole juurikaan eilisestä parantunut. Kumpaakaan kättä ei vielä saa suoristettua, enkä esim. paitaa saanut vielä yksin päälle puettua. :( Lienee sanomattakin selvää, että tänään vietetään kotipäivää.

Tuo puutuminen on muuten mielenkiintoinen juttu. Itselläni ei noin pitkälle meneviä kokemuksia ole, mutta kaverini puudutti muun tekemisen puutteessa tarkoituksella kättään, kun oli meillä viikonloppuna. Lopulta kun yritti suoristaa sormiaan, alkoikin käsi mennä koukkuun, eikä hetkeen totellut juuri muitakaan käskyjä. :)
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 ... 84
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines