Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 ... 84
Tulostusversio
Aihe: Mitä tapahtui tänään?  (Luettu 664004 kertaa)
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1080 : 27.11.2008 00:36 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
JayeizH, mitä sun eukkos opiskeli pääaineena? Markkinoinnin ekonomit tuskin niin helposti saa duunia, mutta luulis että muut revitään käsistä?
Laskentatoimi. Voisi luulla että tuo toisi paikkan suht helposti, mutta kun käytännössä ne useimmat paikat ovat kirjanpitohommaa, ja se ei ole tavoitteena tai kiinnostuksen kohteena. Ja sitten on vielä se kokemus. Harva firma "kouluttaa" enää ekonomia mihinkään. Jokaisessa paikassa pitää olla vähintään taloushallinnon ohjelmisto suht tuttua, ja niitä taas ei käsitellä opinnoissa ollenkaan.

Koodaamistaito on sinänsä myyvä juttu, mutta kaikkeen sekään ei riitä. Esimerkiksi projektinhallintaan on vähän vaikea päästä pelkällä olio-ohjelmoinnilla. Siinä mielessä se kattavampi koulutus on ihan hyvä juttu.

Minä luulen että koodaamisella on huomattavasti helpompi päästä alkuun. Kun olet koodaillut sen 2-5 vuotta, ovet ovat varmasti auki joka suuntaan, vaikka sinne projektinhallinnan puolelle. Lopulta ei tarvitse osata kun se tietty alue pirun hyvin niin sen jälkeen voi suuntautua minne mieli tekee. Firmassa kuin firmassa varmasti pääsee tekemään monipuolisesti hommia jos vain oma-aloitteisuutta ja intoa riittää. Totta kai täytyy aluksi todistaa että tekee työnsä, mutta kun sinne hyvin yli 30:n ikä vuoden pääsee, niin homma ei välttämättä ole sitä mitä on opiskellut. Tunnen henkilönkin joka on edennyt pankin asiakaspalvelusta kyseisen pankin talouspäälliköksi, ajan mittaan. Olen tullut siihen tulokseen että alku hommat pitää todellakin aloittaa aika pohjalta, oli koulutus mikä hyvänsä. Se hankaluus tässä on että firmat vetävät usein tämä "ylikoulutettu" kortin esiin ja homma tyssääkin siihen.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1081 : 27.11.2008 08:53 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Jes. Käytävältä raikaa laulu ja yläkerrassa tampataan lattiaa. Nämä ovat varmaan jo toiset käytäväbileet tällä viikolla. Ei tässä muuten mitään, kun tykkään öisin valvoa, mutta huomenna on luento, jolla olisi kiva olla hereillä.

Pakko vain toivoa, että saisin piakkoin asuntotarjouksen yksiöstä. :\
Yhteyttä vaan isännöitsijään. Otat päivämäärät ja kellonajat ylös ja koitat saada selville, että keitä siellä meluaa ja toimittaa nämä tiedot isännöitsijälle. Yleisesti kun kerrostaloissa on 22.00-07.00 hiljaisuus, on isännöitsijällä velvoitus antaa vähintään huomautus rikkeestä. Näiden toistuessa huomautukset muuttuvat nopeasti varoituksiksi ja sitä kautta sitten häädöiksi. Itseäni rupesi korpeamaan pirusti yläkerran naapurin musiikin soittaminen yömyöhään, niin keräsin nuo em. tiedot ja laitoin Nuorisosäätiön virallisen valituskaavakkeen isännöitsijälle yhden toisen asukkaan allekirjoituksella. Eipä ole nyt pariin päivään yläkerrasta kuulunut mitään, eikä varsinkaan hiljaisuuden aikana.

Vielä tuohon gba:n laskentatoimen työllistymisjuttuun:

Tuli omassa AMK:ssa profiloivien opintojen esittelyä, ja taloushallinnon opintoja vetävä opettaja oli esitykseensä leikannut saman aamun hesarista työpaikkailmoitukset, mihin on valmiudet hakea. Kertyi noita ilmoituksia kymmenisen, joista yhdessä Helsingin Yliopisto haki seitsemän laskentatoimen ihmistä. Vielä kun tähä lisää sen paljon puhutun suurien ikäluokkien väistymisen, ei laskentatoimeen kouluttautuvilla ainakaan työt tule loppumaan lähitulevaisuudessa. Eikä varsinkaan, jos kouluttautuu ekonomiksi.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1082 : 27.11.2008 11:12 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Onneksi oman (toivottavasti) tulevan alan työllistymistilanne on ihan kohtalaisen hyvä, kun vuosittain ei kouluteta kuitenkaan hirveästi edes koko maan laajuisesti porukkaa tätä työtä varten. Oulun yliopistossa n. 20 per vuosi, joista osa lopettaa kesken tai tekevät kaksoistutkinnon, silloinkin opettajan koulutus on usein vain siltä varalta, ettei pääse tekemään tutkijan hommia.

Tietty uudella aineenopettajalla on ehkä n. 0,000001% mahdollisuus päästä töihin tyyliin Oulussa tai Helsingissä, jossa yhtä paikkaan hakee 300-400+ hakijaa, mutta eipä mulla aiheuta minkäänlaista ahdistusta mennä töihin jollekin pienemmälle & syrjäisemmälle paikkakunnalle, jonne moni muu ei halua. Sijaisuuksiakin tarjoillaan melko usein, joilla voi täyttää ajan ennen kuin saa toivottavasti ihan vakituisen paikan.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1083 : 27.11.2008 11:41 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Kannattaa vain suoraan hankkiutua alalle, jossa paperit eivät merkkaa paskaakaan. Sitten vain itsekouluttaudut sillä alalla umpikurkoksi, niin töitä saa varmasti. Joelille taisi juuri käydä niin. Paskinta paskaa kaiken maailman opettajien virat ja muut sellaiset. Pitkä koulutus, paska työllistyminen ja paska palkka.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1084 : 27.11.2008 11:52 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Oven takana kävi juuri hetki sitten kalakukkokauppias kolmannen kerran kuukauden sisään.. :/ Kaveri keksinyt markkinaraon..

Toisaalta taas tämähän on ihan mukavaa vaihtelua keski-ikäisten somali"opiskelijoiden", herran sanansaattajien, puolalaisten rustokorvien sun muitten kyrvänjyrsijöiden lomassa.
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1085 : 27.11.2008 12:09 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili
Paskinta paskaa kaiken maailman opettajien virat ja muut sellaiset.
Parasta parhautta parhauden saralla.

Lainaus
Pitkä koulutus
Saman pituinen kuin melkeinpä mille tahansa muulle korkeakoulualalle. (+/- 5 vuotta, riippuen omasta opiskelutahdista)

Lainaus
paska työllistyminen
Paljon parempi kuin monilla muilla aloilla, vaikkakin sijaisuudet ja vuoden pituiset pestit ovatkin niitä alan varjoisampia puolia eikä tosiaan suurimmissa kaupungeissa ole hirveän hyvät mahdollisuudet päästä töihin vastavalmistuneena, kun niihin paikkoihin otetaan yleensä vanhempia & kokeneempia opettajia.
 
Lainaus
ja paska palkka.
Ja tästä välittää... kuka? Mulle on aivan vitun sama kuinka iso summa napsahtaa tilille kuukausittain, kunhan työ on mielekästä (ja on tullut todettua, että opettajan hommat on). Jos iso palkka olisi minulle yhtä kuin hyvä työpaikka, olisin tylsistyttänyt itseni asianajajaksi. Mulle se 390€ on melkein tarpeeksi, jonka saan kuukausittain opintotukea (mullon pieni vuokra). Kun saan silloin tällöin palkkaa työstä sen 100-200€ siihen päälle ja rahaa on 500-600€, oon jo taivaassa. Siihen ku ajattelee, että (aineen)opettajana tuun sitten saamaan vielä 1500-2000€ enemmän kuukausittain, niin eihän sitä tiedä mihin ne rahat kuluttais. Pitää kait törsätä ne Porvarimannilla.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1086 : 27.11.2008 12:45 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
Jos iso palkka olisi minulle yhtä kuin hyvä työpaikka, olisin tylsistyttänyt itseni asianajajaksi.
OBJECTION!

Ei ole vastavalmistuneen oikeustieteen maisterinkaan palkka yleensä mikään erikoinen ja opiskelu oikeustieteellisessä vaatii melkoista motivaatiota, joten pelkästään rahan takia tuskin moni tätäkään alaa opiskelee. En minäkään, sillä ala on erittäin mielenkiintoinen ja erilaiset työmahdollisuudet hulppeat. Jännä juttu, miten yhteiskunnan rakenteet alkavat avautua aivan eri tavalla, kun pääsee syvemmälle ja syvemmälle lakimaailmaan. Aivan kuin olisi Matrixista herännyt. :)
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1087 : 27.11.2008 18:20 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Jes. Käytävältä raikaa laulu ja yläkerrassa tampataan lattiaa. Nämä ovat varmaan jo toiset käytäväbileet tällä viikolla. Ei tässä muuten mitään, kun tykkään öisin valvoa, mutta huomenna on luento, jolla olisi kiva olla hereillä.

Pakko vain toivoa, että saisin piakkoin asuntotarjouksen yksiöstä. :\
Yhteyttä vaan isännöitsijään. Otat päivämäärät ja kellonajat ylös ja koitat saada selville, että keitä siellä meluaa ja toimittaa nämä tiedot isännöitsijälle. Yleisesti kun kerrostaloissa on 22.00-07.00 hiljaisuus, on isännöitsijällä velvoitus antaa vähintään huomautus rikkeestä. Näiden toistuessa huomautukset muuttuvat nopeasti varoituksiksi ja sitä kautta sitten häädöiksi. Itseäni rupesi korpeamaan pirusti yläkerran naapurin musiikin soittaminen yömyöhään, niin keräsin nuo em. tiedot ja laitoin Nuorisosäätiön virallisen valituskaavakkeen isännöitsijälle yhden toisen asukkaan allekirjoituksella. Eipä ole nyt pariin päivään yläkerrasta kuulunut mitään, eikä varsinkaan hiljaisuuden aikana.
Rakennus on kolmikerroksinen rivitalonpätkä, jossa asuu suurimmaksi osaksi ulkomailta tulleita opiskelijoita. Taidan olla ainoa suomalainen koko rakennuksessa. :rollaus: Uskoisin, että noihin bileisiin osallistuu lähes kaikki talon asukkaista. Kämppikseni ei sentään. Onneksi, koska muuten ei tulisi nukuttua öisin sitäkään vähää, mitä nykyään. Osallistujien nimiä on kyllä aika vaikea saada selville, sillä sen verran niissä juhlissa on aina populaa. Kaikki eivät edes ole talon asukkaita, sillä olen kuullut eräältä keskustassa asuvalta italialaiselta kaveriltani, että hänkin on käynyt täällä bileissä useasti.

Toisekseen, varmaan minä viitsin mitään ulkomaalaisia opiskelijoita kodeistaan häätää, kun ei niillä olisi täällä varmaan muutakaan paikkaa. Uutta asuntoakaan ei varmaan tähän aikaan vuodesta ole kovinkaan helppo saada, etenkään jos hakijoita olisi kymmenkunta. Pitää vaan itse muuttaa, sillä yksiö on ollut haaveenani jo jonkun aikaa. Kai minä sen verran vielä kestän tätäkin roskaa.

Eikä noissa käytäväbileissä mitään pahaa olisikaan, jos niitä olisi vain kerran viikolla ja silloinkin viikonloppuna. Mutta kun niitä on välillä kolmekin kertaa viikossa, ihan arkenakin. >_< Tänäänkin nukuin pommiin, kun en saanut unta. Jäi luennollemeno sitten siihen.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1088 : 27.11.2008 19:19 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Toisekseen, varmaan minä viitsin mitään ulkomaalaisia opiskelijoita kodeistaan häätää, kun ei niillä olisi täällä varmaan muutakaan paikkaa.
Ja luulisivat sinua vielä rasistiksi.

Jostain kumman syystä tulee aina mieleen George Costanza, kun lukee näitä Frankin juttuja  :lol:
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1089 : 27.11.2008 19:32 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Toisekseen, varmaan minä viitsin mitään ulkomaalaisia opiskelijoita kodeistaan häätää, kun ei niillä olisi täällä varmaan muutakaan paikkaa.
Ja luulisivat sinua vielä rasistiksi.
Meh, ihan sama se nyt olisi. En vain haluaisi saattaa useita ulkomaalaisia opiskelijoita asunnottomiksi, etenkin kun kaikkien kodit on jossain muussa maassa. En ole mikään tulevaisuudenpilaaja.
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1090 : 27.11.2008 20:31 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Meh, ihan sama se nyt olisi. En vain haluaisi saattaa useita ulkomaalaisia opiskelijoita asunnottomiksi, etenkin kun kaikkien kodit on jossain muussa maassa. En ole mikään tulevaisuudenpilaaja.

Minä voin tehdä sen kyllä puolestasi.
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1091 : 27.11.2008 22:16 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Toisekseen, varmaan minä viitsin mitään ulkomaalaisia opiskelijoita kodeistaan häätää, kun ei niillä olisi täällä varmaan muutakaan paikkaa.
Ja luulisivat sinua vielä rasistiksi.

Jostain kumman syystä tulee aina mieleen George Costanza, kun lukee näitä Frankin juttuja  :lol:
Vähän kyllä sama on käynyt mielessä. Seuraava askel on mennä pyytämään anteeksi kun on olemassa.

Onhan Frankilla hyvä asenne, mutta pieni itsekkyys on sallittua. Ja tuskimpa sieltä heti ketään pois potkitaan, vaikka varoitus tulisinkin. Varsinkin jos sielä on puoli taloa juhlimassa. Mutta järjestyssääntöjen tiukka muistutus voisi tehdä ihan hyvää ulkomaalaisillekkin. Minusta siinä ei ole mitään pahaa jos on asenteena: "Tervetuloa Suomeen. Toivomme että viihdyt, mutta pihalle lennät jos et ota toisia huomioon."
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1092 : 27.11.2008 22:42 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Toisekseen, varmaan minä viitsin mitään ulkomaalaisia opiskelijoita kodeistaan häätää, kun ei niillä olisi täällä varmaan muutakaan paikkaa.
Ja luulisivat sinua vielä rasistiksi.

Jostain kumman syystä tulee aina mieleen George Costanza, kun lukee näitä Frankin juttuja  :lol:
Vähän kyllä sama on käynyt mielessä. Seuraava askel on mennä pyytämään anteeksi kun on olemassa.

Onhan Frankilla hyvä asenne, mutta pieni itsekkyys on sallittua. Ja tuskimpa sieltä heti ketään pois potkitaan, vaikka varoitus tulisinkin. Varsinkin jos sielä on puoli taloa juhlimassa. Mutta järjestyssääntöjen tiukka muistutus voisi tehdä ihan hyvää ulkomaalaisillekkin. Minusta siinä ei ole mitään pahaa jos on asenteena: "Tervetuloa Suomeen. Toivomme että viihdyt, mutta pihalle lennät jos et ota toisia huomioon."
Samaa mieltä. Miksi sun pitäisi kärsiä siitä jos muut ei halua noudattaa yleisiä järjestyssääntöjä? Eikä ekasta kerrasta tule kuin ehdottomasti korkeintaan varoitus, mutta jo siihenkin vaadittaisiin paljon enemmän kuin pelkkää meluamista.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1093 : 27.11.2008 23:03 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Toisekseen, varmaan minä viitsin mitään ulkomaalaisia opiskelijoita kodeistaan häätää, kun ei niillä olisi täällä varmaan muutakaan paikkaa.
Ja luulisivat sinua vielä rasistiksi.

Jostain kumman syystä tulee aina mieleen George Costanza, kun lukee näitä Frankin juttuja  :lol:
Vähän kyllä sama on käynyt mielessä. Seuraava askel on mennä pyytämään anteeksi kun on olemassa.
Se rasisti-juttu oli alunperinkin silloin joskus pelkkä läppä. Ei mun juttuja nyt muutenkaan aina kannata ottaa vakavasti. Heitän huulta suurimman osan ajasta oikeassakin elämässä.

Lainaus
Onhan Frankilla hyvä asenne, mutta pieni itsekkyys on sallittua. Ja tuskimpa sieltä heti ketään pois potkitaan, vaikka varoitus tulisinkin. Varsinkin jos sielä on puoli taloa juhlimassa. Mutta järjestyssääntöjen tiukka muistutus voisi tehdä ihan hyvää ulkomaalaisillekkin. Minusta siinä ei ole mitään pahaa jos on asenteena: "Tervetuloa Suomeen. Toivomme että viihdyt, mutta pihalle lennät jos et ota toisia huomioon."
Onhan se sallittua, mutta yritän yleensä välttää itsekkyyttä. Etenkin tällaisissa tilanteissa, joissa itsekäs käytös voi aiheuttaa toiselle asunnottomuuden. Ja etenkin tässä tilanteessa, kun olen joka tapauksessa etsimässä itselleni uutta kämppää. Ei ne juhlijat enää muuton jälkeen minua häiritse. Jatkavat tietenkin juhliaan, mutta kauempana minusta.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1094 : 27.11.2008 23:15 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Kadulle vaan, siinäpähän oppivat. Ei mitään syytä tollasta urpoilua katsella.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1095 : 28.11.2008 12:38 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Eilen oli superkingit pikkujoulut(mä sain olla pukki), ja nyt on sitten tosi pöhöttynyt fiilis. Ei varsinaisesti krapulainen, vaan enemmänkin silleen, u know, kansalaisromanttisesti taiteellinen. :lol: Pitäisi jaksaa tänään vähän palaveerata ja laskea matematiikkaa kuin pieni eläin. Niin, ja onpa meillä illalla tanssikeikkakin Ylikiimingissä. Break it down!

...mutta sitä ennen, suihkuun ja aamutee. ->
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1096 : 28.11.2008 13:15 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Jaa sarjakuvataitelijan ura on tavallaan helppoa kauraa ja tavallaan taasen ei. Pari viime viikkoa on mennyt aika usvassa, kun unta saa noin nelisen tuntia yö ja koko päivän viettää "kampuksella", kun massit ei riitä matkusteluun. Välillä töitä tulee tehtyä aamun sarastukseen mikä on aina poikkeuksetta mahtavaa, mutta sitten saattaa muutama päivä mennä täysin pämpätessä ja muissa aktiviteeteissa. Enpä ole silti sekuntiakaan katunut taidekoulussa vetelehtemistä, sillä uusia kokemuksia ja tuttavuuksia kertyy päivittäin. Elämä nyt vain menee noin sata kertaisella vauhdilla eteenpäin kuin "normaalisti".

Suurin mysteeri roikkuu omien töiden ympärillä, sillä vaikka kehittymistä on tapahtunut, ei sitä ikinä tuppaa silti olemaan tyytyväinen omiin juttuihin. Samalla näkee paljon paskempien tekijöidenkin takovan rautaa, mutta niinhän se menee, että se tekeminen ja juttujen julkaiseminen on ihan yhtä suuri osa taitelua kuin se luominenkin. Paska mäihä.


Joskus vois julkaista jonkun sensuroimattoman epistolan tästä vuodesta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1097 : 28.11.2008 15:28 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Olen vihdoinkin internetin maailmassa omalla koneellani.
Muuton yhteydessä netti ei toiminut 4½ viikkoon. Kiitän Elisan panosta tietoyhteiskuntamme rakentamiseen, voi kun jokaisessa lafkassa asiat hoidettaisiin yhtä viimeisen päälle jämptisti. Asiakaspalvelussa jonottaminen oli niin ihanaa että nyt kun laajakaistayhteys jälleen toimii niin tekisi mieli soittaa sinne ihan muuten vaan ja selittää samaa asiaa kerrasta toiseen. No, eiköhän tämä tästä kohta taas kaadu.



Täytyy nyt sitten taas kunnostautua internetin sisällöntuottajana ja jakaa elämääni täällä keskustelupalstalla teidän kanssanne.

Terveisin M.
N
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1098 : 28.11.2008 15:39 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Elisa on jännä lafka. Enpä muista muualla joutuneeni huutelemaan robotille osoitetta, joka sai sen ensimmäisellä yhdeksällä kerralla väärin.

Ja sitten niiden tarjoamat kaapelimodeemit, joiden mukana tarjotaan liian tehokkaita virtalähteitä. Ylimääräinen teho näkyy tietty ylikuumenevana laitteistona ja muuna hauskana sivuoireena. Puiseen pöytään jäi yhdestä oikein jälki. 
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1099 : 28.11.2008 19:37 »
Lohari Jäsen Viestejä: 453 Basaaripisteet: 9 Profiili Täällä Jyväskylässäkin oli vähän ongelmia viime vuonna vaihtareiden, ilmeisesti erityisesti espanjalaisten, kanssa. Joku oli saanut päähänsä, että jos laitettaisiin kaikki vaihto-oppilaat samaan taloon asumaan. No tuohan meni siihen että jouduttiin palkkaamaan kaksi vartijaa tuonne vaihtareiden talolle päivystämään aina yön ajaksi joka toinen torstai kun vaihtarit pitivät bileitään ylioppilaskylän baarissa ja jatkojaan sitten tuossa talossa. Ennen vartijoiden palkkaamista kerkesi jo tapahtua kaikenlaista kivaa. Olivat yrittäneet sytyttää joitain ovia tuleen muun muassa. Muutenkin kun joskus joutui ko. talon läpi kulkemaan niin siellä oli asuntojen ovia auki, musiikki soi ja vaihtarit pelasivat korttia käytävän keskelle sijoitetun pöydän ääressä kalsareisillaan. Ja ovien vierustat olivat täynnä roskapusseja, ei kai niille kukaan ollut kertonut mihin muualle ne voisi heittää. Taitaa tänä vuonna olla vähän erilainen käytäntö vaihto-oppilaiden sijoittelussa. :)
Kokoelma
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1100 : 30.11.2008 23:56 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Heh, faija osti läppärin ebaysta ja sattui rikkinäinen usb-portti olemaan. Hoidin sitten niitä sähköpostiviestittelyjä, ja päädyttiin ehdottamaan 120 dollarin kipurahaa. Laittoivat viestiä, että heidän mielestä 200 dollaria olisi sopivampi :lol:  Ei hassumpi diili kun kone maksoi 450 euroa sis. postikulut ja alvit.

Edit: hups.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1101 : 01.12.2008 09:04 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Tsekkailin tuossa huvikseni pelaajalehden yhteisön keskustelualuetta ja mitä vittua? Siellä on suljettu ketjuja kuten "Mitä tänään tapahtui" ja "Vitutusketju". Jotenkin tuntuu, että nuo kaksi ketjua ovat aina määritelleet pelaajaboardin. Ehkäpä tämä on se virallinen tittelin luovutus pelaajalaudalle.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1102 : 01.12.2008 11:06 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tsekkailin tuossa huvikseni pelaajalehden yhteisön keskustelualuetta ja mitä vittua? Siellä on suljettu ketjuja kuten "Mitä tänään tapahtui" ja "Vitutusketju". Jotenkin tuntuu, että nuo kaksi ketjua ovat aina määritelleet pelaajaboardin. Ehkäpä tämä on se virallinen tittelin luovutus pelaajalaudalle.
Muistaakseni Opa sulki ne jossain vaiheessa liiallisen spämmin takia. Nyttemmin ainakin "Mitä tänään tapahtui" on avattu uudestaan eri nimellä.
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1103 : 05.12.2008 17:41 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Voitin tänään KonsoliFIN:n kisasta superpelit boxille ja pari leffalippua.

Palkinnoksi voittajalle lähtee siis Scene It? Box Office Smash ohjaimineen, You're in the Movies Live Vision -kameran kera kaksi Finnkinon elokuvalippua.

JEEJEE!
Play-Asia
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1104 : 07.12.2008 14:42 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Mikä noista tarinoista oli sun?
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1105 : 07.12.2008 15:50 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Mikä noista tarinoista oli sun?
Kuinka monessa niissä oli käytetty Steven Seagalia?
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1106 : 07.12.2008 21:03 »
Kogeki Hymypoika Jäsen Viestejä: 88 Basaaripisteet: 0 Profiili Tänään on taas pitkästä aikaa tullut datailtua. Oikeastaan siis istuttua koneella suurimman osan päivästä, mitä nyt välillä sosialistoinut ulkomaailman ihmisten kanssa. Olen yrittänyt tehdä itselleni uutta saliohjelmaa, kun vanha alkaa olla jotenkin vajaa ja huono. Ongelmaksi on vain muodostunut se, että miten saan kaiken mahdutettua viikko-ohjelmaani järkevästi. Noh, pitää jatkaa pähkäilyä.

Tuli tänään tehtyä myös pientä synnin poikasta. Aamulla herättyäni jäin makaamaan sänkyyn. Kumman näläntunteen iskettyä näin pöydällä suklaakalenterini. Epäröiden söin kaikki suklaat siitä, mutta lähtipä edes nälkä hetkeksi. Nyt kaduttaa.  :(
tallennettu
Re: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1107 : 08.12.2008 00:05 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili
Mikä noista tarinoista oli sun?
Kuinka monessa niissä oli käytetty Steven Seagalia?

Kelasin että kisan sääntönä oli Seagalin ja Viva Pinatan yhdistäminen juonessa.

E: Ei kun siis vittu en lukenut kaikkia viestejä. Joo nyt tajusin.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1108 : 08.12.2008 16:31 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Tänään muistin taas kuinka vitun typerä sana datailu on. Ehkä maailman paskin sana.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Mitä tapahtui tänään? « Vastaus #1109 : 10.12.2008 00:54 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Puretaampa tänne viime viikkojen yleistä elämän trendiä. Monet ihmiset puhuvat että heillä pitää olla töitä, tai vastaavaa pakollista toimintaa, että pystyy elämään. Ikuinen lomailu olisi epämiellyttävää. Olen aina ollut eri mieltä. Työnteko on kahlitsevaa ja usein jopa ahdistavaa, enkä ole ikinä osannut nauttia siitä. Olen nämä kuitenkin kestänyt suhteellisen hyvin vetoamalla mielessä siihen, että muuten ei sitä kaikkea kivaa saa kaupan hyllyltä jne. Tämän seurauksena elämä tulee olemaan lopulta yhtä rajoittunutta kuin työssä käydessäkin, kun rahaa ei ole. Mutta en ole ikinä huolehtinut sitä jos kävisi niin että mitään ei tarvitsi tehdä. Pidän siitä että päivisin saa tehdä mitä haluaa, eikä tarvitse suunnitella vapaa-aikaa. Se ihana vapaus. Haluatko leffaan? Mene kun haluat. Olisiko kiva pelata? Pelaa vaikka heti, ja samantien vaikka aamuun asti. Jne. Maailma tuntuu olevan avoin. Kunhan vain rahaa on.

Nyt olen ihanteellisesti valmistunut työttömäksi, ja lopetin aktiivisen opiskelun (lopputyön teon) jo lokakuun lopussa, josta lähtien olen lähinnä odotellut ja seurannut valmistumisen byrokratian toimintaa marraskuun loppuun asti. Joten olen elänyt lähes tulkoon unelmaani. Missään ei ole mitään tiedossa eikä mitään mitä pitäisi tehdä. Työpaikkoja olen tietysti katsonut vakituiseen, mutta taloudellisesta tilanteesta (ilmeisesti) johtuen, Tampereella päin on ollut aika hiljaista työ markkinoilla. Joten hakemusten teoltakin on säästynyt. Eli siis elämä on ollut aika lepposaa jo yli kuukauden. Nyt olen viime päivinä huomannut hiukan...sanoisinko ikäviä seurauksia tästä "leppoisuudesta". Päivät ovat "sekoittuneet" täysin. Ei sillä että en nauttisi tästä leppoisuudesta edelleen, ihan mukavaa tämä on. Mutta nykyään päivä alkaa vasta 11 aikaan, nukkumaan menoa alkaa tosissaan ajattelemaan vasta 01:30 aikaan, joka muuttuu teoiksi 02:00 jälkeen. Viikon päivät ovat aivan sekaisin. Saa kysyä itseltään useamman kerran päivässä mikä päivä oikein on. Lopulta olen huomannut että kun päivä on ohi, ei ole oikeastaan saanut mitään aikaiseksi. Tuntuu ihan naurettavalta kun menee koneelle kun herää ja viettää siinä huomaamattaan 2-3h jonka jälkeen alkaa miettimään suihkuun menoa, "aamupalaa" ja hampaiden pesua. Ja kello on siis tuohon aikaan about 14:00.

Arkipäivästä puuttuu rytmi täysin, kun käytännössä ei ole mitään mitä tarvitsisi tehdä, tai millään ei ole kiire. Ajattelin että tämän saa menemällä vain aikaisemmin nukkumaan. No...alotin suhteellisen pienestä 01.00 nukkumaan ja 09:00 ylös. Sain noustua aamulla 09:30 ylös vaikka pyörin hienosti yli 02:00 asti sängyssä. Ajattelin että illalla onneksi väsyttää varmasti. No ei väsyttänyt. Mutta seuraavana aamuna väsytti ja ylös nouseminen meni about 11 asti x_x

Tämä "trendi" on todella harmillista, sillä en oikeasti pidä työstä, enkä ole erityisemmin paiseessa vaikka vielä ei töitä olekkaan. Mutta tämä rytmin puute suhteellisen raivostuttavaa. Mietin tuossa että pitäisi yksi aamu nukkua sinne 13:00 asti ja valvoa koko seuraava yö ja nukkumaan 21:00 aikaan seuraavana iltana ja aamulla 08:00 ylös. Tosin joulun ja uuden vuoden jälkeen rytmi on yhtä perseellään kuin aikaisemmin.

Noin. Kirjoittelimpa tälläistä, kun kello näyttää 0:53 eikä väsytä pätkääkään. *erse....
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 ... 84
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines