Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit?  (Luettu 5990 kertaa)
Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « : 09.09.2011 21:02 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW 11.09.2001 syöpyi historian lehdille ikävällä ja verisellä tavalla: terroristit kaappasivat neljä matkustajakonetta Yhdysvalloissa ja romahduttivat niillä WTC-tornitalot, iskivät kolmannella Pentagoniin ja neljäs matkasi kohti Valkoista taloa Washingtonissa. Matkustajien kapinan ansiosta kone kuitenkin tippui maahan ennen aikojaan ja sen määränpää jäi saavuttamatta. Tuosta kauhun täyteisestä matkasta on tehty monia elokuvia, mutta päällimmäisenä jäi mieleen United 93, jota suosittelen katsottavaksi kaikille.

Kun iskut tapahtuivat asuin vielä Ikaalisissa. Elettiin omalla kohdallani peruskoulun päättymisen jälkeistä syksyä - välivuottani. Olin huoneessa pelaamassa, mutta en muista mitä. Isäni avasi yllättäen huoneen oven ja kertoi, että "lentokone oli törmännyt jenkeissä pilvenpiirtäjään".

- Aaaa.. Sattuuhan sitä, sanoin.  

Voitteko uskoa? En voinut aavistaa tapahtumien mittakaavaa. Vasta jokunen tunti myöhemmin lopetin pelin ja raahauduin uutisten ääreen kuulemaan karun totuuden: tämä isku oli juuri vaatinut tuhansia ihmishenkiä. Muuttanut maailmaa.

Iskun jälkeiset viikot kyllä tiesi mistä lehdet kirjoittivat. Iskuista tulvi kokoajan lisää tietoa ja syyllisten päitä vaadittiin vadille.


Mitä oltaisiin ajateltu, jos joku olisi kertonut, että päätekijä joutuu tilille teostaan vasta noin kymmenen vuotta iskujen jälkeen?


« Viimeksi muokattu: 09.09.2011 23:54 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #1 : 09.09.2011 21:09 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Olin muistaakseni kotona kun kuulin iskuista. Se päivä tulikin sitten lähinnä seurattua tilannetta telkkarista. Ehkä päällimmäisenä mieleen on jäänyt se kun ensimmäinen torni romahti.

Eipä sitä silloin heti tajunnut kuinka isosta asiasta oli kyse. Kyllähän se nopeasti selväksi kävi kun media alkoi tilannetta ruotia, seuraavan päivän lehden etusivu on jäänyt hyvin muistiin.

Minne se aika oikein on kadonnut? Tuntuu että tuostakin on vain hetki, vaikka välissä on 10 vuotta.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #2 : 09.09.2011 23:48 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Itsehän olin silloin vasta kolmannella luokalla ja muistan kun tulin koulusta kotiin niin koko perhe oli kokoontunut katsomaan uutisia jossa näytettiin live kuvaa tapahtumasta. Silloin vasta toinen koneista oli törmännyt eikä tornit olleet vielä sortuneet. Muutama minuutti sen jälkeen toinen kone törmäsi ja loppu onkin sitten historiaa. Olihan se helvetin iso asia jo silloin vaikken nyt täysin ymmärtänytkään minkä kalibeerin tapahtuma se tulisi olemaan nykyhistoriassa.

PS. Aloitusviestin päivämäärässä on pikkuinen virhe  ;)
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #3 : 09.09.2011 23:55 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Itse olin silloin armeijassa. Ensimmäinen huoli kaikilla oli tietenkin, että palaisiko nyt ensi viikonlopun lomat, maailmanlaajuisesta tapahtumasta kuitenkin kyse. Eivät palaneet, mutta se päivä vietettiin kyllä normiaikataulusta poiketen televisiollisessa luokassa katsoen epätodellista livekuvaa Nykistä.

Joku voisi sanoa että se neljäs kone oli se tärkein, ja pistääkin miettimään millainen nykymaailma olisi jos myös se olisi perille päässyt.
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #4 : 10.09.2011 02:31 »
apa92- Jäsen Viestejä: 8 Basaaripisteet: 0 Profiili Muistan varmaan ikuisesti sen päivän. Olin noin 8-vuotias ja kävelin television ääreen ja näin kuvat sauvavista pilvenpiirätjistä. Enhä minä sen ikäisenä tietystikkään ymmärtänyt että joku tekisi sellaista tahallaan.
Taisi sen ikäisestä pojasta vaan tuntua jotenkin jännältä kun isot talot romahtavat ja tulta sekä pölyä leviää ympäri suurta kaupunkia.
Nyt kun miettii niin tapahtuneesta tuntuu olenvan vain pieni hetki..

Siitä ei varmaan ole tietoa, että mikä oli sen neljännen koneen kohde?
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #5 : 10.09.2011 09:04 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Siitä ei varmaan ole tietoa, että mikä oli sen neljännen koneen kohde?

Valkoista taloa on veikkailtu.

Itse olin tuon päivän kuumeessa. Muistan seuraavana päivänä koulussa olleeni ihan ihmeissäni mistä ihmiset puhuvat. En siis tosiaan ollut kipeänä seurannut uutisia tai mitään. Koulun jälkeen käytiin mummilla ja siellä oli tuttuun tapaan joku päivän iltapäivälehdistä. Sitä lukemalla pääsin kartalle mitä onkaan tapahtunut. Ei kutosluokkalainen osannut mitenkään ihmeemmin reagoida tuohon. Tuo tuntuu tosiaan kuin eiliseltä. Mihin katosi 10 vuotta?
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #6 : 10.09.2011 09:35 »
Wyrkk Jäsen Viestejä: 426 Basaaripisteet: 0 Profiili
Siitä ei varmaan ole tietoa, että mikä oli sen neljännen koneen kohde?

Valkoista taloa on veikkailtu.

Mun mielestä täysin turha aihe, mutta vastailempa nyt.

Myös capitolin kongressitaloa on pidetty mahdollisena kohteena.
Itse taisin juuri puhua puhelimessa kaverini kanssa, joka mainitsi asiasta samalla kun vanhempani katsoivat asiaa televisiosta.

Minusta on täysin naurettavaa, että mainostetaan kaikkia riskejä mitä voi vuosipäivänä tapahtua. Sitten joku saakin päähän, että jaahas vois mennä tekee jotain. Toki menehtyneitä pitää muistaa,mutta omasta mielestäni uutisointiin voisi laittaa vähän rajaa. Nytkin ku. Katsoo esim. Tv ohjelmia niin yllättäin sieltä tuleekin lähes tulkoo. Boka kanavalta WTCn iskuista.
tallennettu
Re: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #7 : 10.09.2011 15:07 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Mulla on 11.9. syntymäpäivä, ja voitte uskoa että vuoden 2001 juhlat ovat jääneet mieleen. Juotiin synttärikahveja perheeni kera ja katsottiin uutiskanavilta miten tornit romahtivat matalaksi. Fiilis oli aika absurdi.

Koulussa pidettiin hiljainen hetki menehtyneille, ja juteltiin varmaan myös tilanteesta ja fiiliksistä. Sitä en kuitenkaan muista hirveän tarkkaan, olinhan vasta 13 vuotias. Filmi itse "juhlapäivästä" on kuitenkin syöpynyt verkkokalvoille.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #8 : 10.09.2011 20:06 »
johanf1-fani Jäsen Viestejä: 32 Basaaripisteet: 0 Profiili Olin WTC-iskujen aikana lattialla taputtelemassa kakkaa ;D. Itsehän olin silloin 3-vuotias joten en muista tapahtumasta mitään.
Pelaajainen Rul3z
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #9 : 10.09.2011 20:36 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Enemmän minua järkytti Speden kuolema, joka tapahtui juuri samoihin aikoihin. Pidettiin zoukan kanssa hiljainen hetki Speden muistolle sillä välin kun muut piti WTC:lle.
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #10 : 10.09.2011 20:47 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Enemmän minua järkytti Speden kuolema, joka tapahtui juuri samoihin aikoihin. Pidettiin zoukan kanssa hiljainen hetki Speden muistolle sillä välin kun muut piti WTC:lle.

Word.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #11 : 11.09.2011 01:34 »
Justece Jäsen Viestejä: 258 Basaaripisteet: 0 Profiili
Enemmän minua järkytti Speden kuolema, joka tapahtui juuri samoihin aikoihin. Pidettiin zoukan kanssa hiljainen hetki Speden muistolle sillä välin kun muut piti WTC:lle.
Spede?
I'm the best fuck the rest.
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #12 : 11.09.2011 08:40 »
Wyrkk Jäsen Viestejä: 426 Basaaripisteet: 0 Profiili
Enemmän minua järkytti Speden kuolema, joka tapahtui juuri samoihin aikoihin. Pidettiin zoukan kanssa hiljainen hetki Speden muistolle sillä välin kun muut piti WTC:lle.
Spede?

Pertti "Spede" Pasanen.  RIP upea mies.
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #13 : 11.09.2011 16:48 »
peni Jäsen Viestejä: 287 Basaaripisteet: 0 Profiili Itte olin 5-vuotias enkä paljoa muista. Olihan se järkyttävä juttu ja nytte kun on 10 vuotta menny ni telkkarist tulee joka kanavalla dokumentteja ja semmosta iskuista.
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #14 : 12.09.2011 08:25 »
Noppa yarr Jäsen Viestejä: 270 Basaaripisteet: 0 Profiili Olin silloin 8 vuotias ja muistaakseni olin leikkimässä juuri telkkarin edessä. Hurjaa oli nähdä lentokoneiden lentävän pilvenpiirtäjiin mutta ei se enempää pienen pojan päätä jäänyt vaivaamaan.

Kuka aloittaa puhumaan salaliittoteorioista?
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #15 : 12.09.2011 13:55 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Toivottavasti näin 10-vuotis"juhlien" jälkeen voitaisi maailmalla keskittyä muuhun.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #16 : 12.09.2011 22:32 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Taleban iski - 90 ihmistä haavoittunut

Talebanit ainakin näyttävät juhlineen vuosipäivää.

Itse olin WTC-iskujen aikaan kaverilla. Pelasimme GTAIII:sta, kun frendin faija tulee huoneeseen ja sanoo ikuisesti mieleen jääneen lauseen "jenkkeihin on hyökätty!". No aluksi tietenkin luulimme kaverin kanssa, että sinne on oikeasti hyökätty sotilaallisesti, mutta oli järkytys silti suuri, vaikka iskut olivatkin "vain" terroritekoja.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #17 : 13.09.2011 09:05 »
Cocki Destoroyah Jäsen Viestejä: 231 Basaaripisteet: 2 Profiili
Itse olin WTC-iskujen aikaan kaverilla. Pelasimme GTAIII:sta,
GTA 3 tuli vasta 9/11 jälkeen (tarkka päivä 22.10.2001). Pelihän ihan myöhästyi kun siitä piti leikata pois asioita juuri tuon hyökkäyksen takia. Että et tainnut tuota peliä pelata. Busted.

Minä tulin kotiin koulusta ja vanhemmat sanoi iskusta. Vitutti kun Veljeni on nero jaksoa ei tullut kun MTV3 näytti koko illan erikoislähetyksiä tuosta iskusta. Tuo kai se eniten on jäänyt mieleen, jenkkipaskan takia en hyvää sarjaa tuona päivänä nähnyt.
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBQ kastiketta.
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #18 : 13.09.2011 17:22 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Minä tulin kotiin koulusta ja vanhemmat sanoi iskusta. Vitutti kun Veljeni on nero jaksoa ei tullut kun MTV3 näytti koko illan erikoislähetyksiä tuosta iskusta. Tuo kai se eniten on jäänyt mieleen, jenkkipaskan takia en hyvää sarjaa tuona päivänä nähnyt.

Jenkkipaskan takia et nähnyt jenkkipaskaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kymmenen vuotta WTC-iskuista: missä olit silloin, mitä ajattelit? « Vastaus #19 : 13.09.2011 18:01 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Itse olin WTC-iskujen aikaan kaverilla. Pelasimme GTAIII:sta,
GTA 3 tuli vasta 9/11 jälkeen (tarkka päivä 22.10.2001). Pelihän ihan myöhästyi kun siitä piti leikata pois asioita juuri tuon hyökkäyksen takia. Että et tainnut tuota peliä pelata. Busted.


Jännä juttu hermanni. Muistin siis väärin, jotain PS2 peliä me kumminkin pelasimme. Onhan tuosta jo aikaa ja ikääkin oli silloin vasta 13.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines