Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 28 29 30 31 32 [33]
Tulostusversio
Aihe: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin?  (Luettu 190325 kertaa)
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #960 : 29.07.2015 05:47 »
despo Jäsen Viestejä: 5 275 Basaaripisteet: 9 Profiili En nyt ole mitään noista tehnyt, mutta tämmöinen käsitys mulla on: kaikki noi Beachbodyn treeniohjelmat on pääasiassa suunniteltu polttamaan rasvaa, mutta kyllähän niillä lihaskestävyyskin varmasti kasvaa. Mitään hirveää massankasvua tuskin voi odottaa kovin moni, mutta ehkä se ei ole tarkoituskaan.

Ohjelmissakin on eroja vaativuuden suhteen. P90X on helpompi kuin Insanity. Tuosta on vielä helpompi versio, P90. Ja Insanitystä on vaativampi versio.

Toinen vaihtoehto on katsoa noita "voimapainotteisia" kehonpainotreenejä, kuten Convict Conditioning ja Al Kavadlon jutut. Beachbodyn ohjelmat on vissiin enemmän HIIT-tyyppisiä. Riippuu vähän tavoitteista, kaikki toimii.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #961 : 29.07.2015 09:39 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 403 Basaaripisteet: 0 Profiili Mä aloitin tekemään Shaun T:n vetämiä Beachbody-treenejä alkuvuodesta 2012 ja laitoin homman alkuun niinkin letkeällä tavalla kuin Hip Hop Absilla  8)   Se oli kyllä todella metka ohjelma ja loi pohjan keskivartalolleni, joka on todennäköisesti suurin vahvuuteni tällä hetkellä.

Originaali Insanity on legittiä kamaa, for real! Treenit ovat kestoltaan 1. kuukauden seteissä n. 38 minuuttia ja toisena kuukautena mennään yli 50 minuutin. Aerobinen kestävyys ja maksimikestävyys nousee takuuvarmasti. Jos kehossa ei vielä ole mainittavasti lihasmassaa, tarttuu sitäkin varmasti mukaan jos ravintopuoli on kunnossa. Minulle ainakin kaikesta Plyo-liikkeistä jalat ja pohkeet ovat kasvaneet todella hyvin. Tosin näin ei kaikilla välttämättä ole, täytyy muistaa että ehomme reagoi varsin eri tavoin eri ärsykkeisiin ja se mikä toimii itsellä, ei välttämättä toimikaan muilla.

P90X:ää en ole tehnytkään, mutta siinä keskitytään ymmärrykseni mukaan enemmän koko kehon hallintaan ja huoltoon kuin Insanityssä, jossa pohja on aerobisella. Tuo 30 minuutin treenejä sisältävä kolmonen voisi olla hyvä paikka aloittaa.

Beachbody on tehnyt yhden enemmän bodauksen puolelle menevän ohjelman ja se on Body Beast. Jos käsipainot menee tarpeeksi raskaiksi ja oven karmiin laitettava leuanvetotanko löytyy, niin varmastikin tuolla ohjelmalla voi saada hyviäkin tuloksia lihaskasvun suhteen.

Sitten omat suosikkini: Insanity Max:30 ja Insanity: Asylum Vol 1 ja 2


Max 30 korjaa kaiken sen, mikä ensimmäisessä Insanityssä oli heikompaa. Rakenne on jämäkkä, liikkeiden järjestys todella mietitty ja 30 minuutin pituus suoraan sanottuna täydellinen. Ottaa myös paremmin koko kropan huomioon kuin originaali. Tämä tarjoaa todennäköisesti vaikeimpia kotitreenejä koskaan, sillä esimerkiksi Friday Fight Round 2 on ihan naurettavan kova pala purtavaksi. Hieno elementti näissä on se "Max Out" konsepti, eli yrität päästä joka kerta niin pitkälle kuin mahdollista ennenkuin suoritustekniikka hajoaa tai joudut ottamaan pienen hengähdyspaussin. Sekunninkin.

Insanity: Asylumit hyödyntävät Shaun T:n yleisurheilutaustaa ja mies on ladannut tietämystään tuon ajan harjoittelustaan näihin ohjelmiin. Se näkyy, sillä Agility-tikkailla suoritetaan entistä hurjempaa Plyoa ja liikkeet ovat teknisesti vaativampia, joskaan puhtaasti aerobisesti nämä treenit eivät ole ihan niin vaikeita kuin Insanityn vaikeimmat setit. Mutta ne ovat vaihtelun vuoksi äärimmäisen mielenkiintoisia ja käsipaino-liikkeetkin ovat mukana. Vol 1:ssä on Strenght ja 2:ssä Upper Elite, jotka ovat jäätävän hyviä käsipaino+kehonpaino-treenejä. Kyse ei todellakaan ole mistään hilavitkutteluista vaan hommassa on tappamisen maku läsnä vaikka olen tehnytkin ne monen monta kertaa.

Sitten on vielä Focus T25. Lyhyt ja insanityä helpompi ohjelma, joka on kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi ylläpitämään aerobista kuntoa. Tämä on ainakin minulla ollut niinä päivinä käytössä kun haluan nimenomaan tehdä astetta helpomman ja lyhyemmän treenin. 25 minuuttia menee nopeasti, mutta se on kuitenkin PALJON enemmän kuin ei mitään. Ja koska kyseessä on Shaun T, ei näitäkään voi hyvällä omallatunnolla helpoksi kutsua.


Itse olen tasapainottanut omat treenini nykyään niin, että vedän viikossa 3x viikossa bodaustyyppisellä tavalla painoharjoittelua ja 3x viikossa aerobista, niin että tulee aina yksi välipäivä tyyliin Ma: rinta/olkapäät/ojentajat  TI: Focus T25: Speed 3.0   jne.  Toimii minulla erinomaisesti koska ilman cardiota en voi olla. Homma on yksinkertaisesti balanssissa ja tuntuu, että nämä oikeasti tukevat toisiaan.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #962 : 29.07.2015 14:49 »
Vin Susirajan vahvistus Jäsen Viestejä: 1 288 Basaaripisteet: 1 Profiili Oletko Eph käynyt vielä juoksemassa? Itse aloitin pienen tauon jälkeen uudestaan, ja tuntuu muuten todella hyvälle! Vauhti ei päätä huimaa eikä lenkki ole pituudella pilattu, mutta en minä tulosten takia juoksekaan, vaan fiiliksen. Mahtava tapa pitää kuntoa yllä.

Lihaskuntoon en ole tällä hetkellä täysin tyytyväinen. Salilla olen käynyt viimeeksi maaliskuussa, ja nyt heinäkuussa aloitin tekemään kotona jonkinlaisia treenejä, mutta se on jäänyt vähän nyhräämiseksi. Sali olisi enemmän mun juttu. Salilla tulee oikeasti tehtyä jotakin, kotona on liikaa houkutuksia jättää treeni välistä.


Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta--> Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->W...
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #963 : 29.07.2015 15:02 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 403 Basaaripisteet: 0 Profiili Juokseminen on jäänyt mulla ohjelmasta käytännössä kokonaan. Kävinköhän talvella 2013 viimeksi lenkillä? Lämpimiä muistoja tuosta harrastuksesta kyllä piisaa vaikka miten paljon. Olen kuitenkin siinä mielessä tyytyväinen, että saavutin tuossa lajissa noin niinkuin harrastelijan mittapuulla kohtuullisen hyvän kondiksen ja se opetti myös rakastamaan aerobista hikiliikuntaa. Aina kun bongaan ulkosalla juoksijan, niin pieni hymynkare tuppaa nousemaan suupielille.

Parhaiten jäi mieleen viime kesänä kun kävelin tästä kohti Mikkelää ja ison mäen kohdilla tuli vastaan rehellisesti sanottuna isomman puoleinen mies hölkytellen. Ohitin tämän ja näin miten tämän otsa oli totaalisen märkä hikikarpaloista. Vauhti ei häikäissyt, mutta näki että kaveri yrittää todella parhaansa muuttaa asioita! Kunnioitukseni on tälläisissä tapauksissa suunnatonta kun tietää miten vaikeaa lenkille lähteminen voi oikeasti olla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #964 : 29.07.2015 15:27 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 103 Basaaripisteet: 5 Profiili
Olen myös kattonut tuota P90x3. Onko kellään tuosta kokemusta?
 http://www.beachbody.com/product/fitness_programs/p90x3-workout.do?e=435615

Itteä houkuttelee tuossa tuo 30min. Näin välillä yli 14h työpäivää tekevälle tuo puolen tunnin treeni vielä juuri ja juuri mahtuis päivään ja sen ehkä jaksaisi jopa tehdä.

Toinen noobimpi kysymys, jos tilaan Amazonista niin noihan tulee NTSC muodossa niin pystyykö noita kattomaan edes esim. Ps4 vai suosiollako tässä pitää ostaa joku halppis DVD soitin, joka ei noista välitä?
Onko muita vaihtoehtoja?

Mä kokeilin ekaa kertaa tällaista ohjelmaa keväällä ostamalla P90:n. Tuo on siis uusin, enemmän entry-level ohjelma samassa sarjassa. Amazonista paukuttelin, oli aluekoodeiltaan avoimet levyt ja pyörii konsoleissa ihan normaalisti. P90X3:n sivuilla ei kans mainita mitään noista aluekoodeista, eli olettaisin saman trendin yltävän sinnekin.

Kokemusteni perusteella voin kyllä suositella, jos kiinnostaa. P90 ei ole mitenkään älyttömän raskan, jos on yhtään liikkunut, mutta saa noissa kardioissa ja ison painon treeneissä silti ajoittain piiputtaa, kun laittaa itsensä tosissaan likoon. Treenejä on kuudesti viikossa ja ne voi rytmittää panostamaan joko kardioon tai vastustreeniin. Siihen lisäksi ruokavalio - johon on oikeasti kivoja reseptejä mukana - niin hommahan toimii. Kuten despire veikkaili, pääasiassa nämä panostaa painonpudotukseen, mutta isommilla painoilla saa kyllä varmasti jerkkua ranteisiin ja reisiin, jos muistaa syödä.

Mutta niin, tuo P90X3 on muakin kiinnostellut nimenomaan kompaktien treenien vuoksi. Plus, tykkään tosi paljon Hortonin tyylistä tehdä asioita. Kaveri luottaa joogaelementteihin ja kehonpainotreeniin paljon, eli treenaaminen on luonnollista, funktiovetoista ja tarjolla on tosi kivoja liikeideoita. Samalla ei kuitenkaan pelätä painoja tarvittaessa ja muistetaan myös hikitreenit. P90:n kuusi kertaa viikossa -rytmi ei pitänyt mulla sellaisenaan ihan loppuun asti, vaikka säännöllisesti olenkin tehnyt. Kesä jotenkin pyysi ottamaan vähän rennommin. Syksyllä olisi siis hyvä aika pamauttaa ruokavalion kanssa uusi kuuri päälle, jos intoutuu poistamaan tuon X3:n.

(Toki kannattaa ottaa huomioon, että P90X3:ssa toiveena on saatavilla oleva leuanvetotanko. En tiedä, kuinka paljon siihen tukeudutaan ja onko noissa mitään vaihtoehtoliikkeitä, mutta you know, the more you know.)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #965 : 29.07.2015 16:25 »
despo Jäsen Viestejä: 5 275 Basaaripisteet: 9 Profiili Kävin vaihteeksi testaamassa iltapäivätreeniä ton aamutreenin sijaan. En nyt voi sanoa, että olisin huomannut juuri eroa normaaliin mutta vähän vaikea tilanne havainnoida. Enivei tulee jatkettua aamutreeniä, koska Mayorsilla on näköjään puoli kolmeltakin iltapäivällä tupa täynnä. Mietin, että hyvällä tsägällä olisi ehtinyt ennen iltapäiväruuhkaa. Aamulla on sentään mukavan väljää. Mutta sen siitä ilmeisesti saa, kun treenaa pro-salilla. Tänäänkin suurin osa porukasta oli jo aikaa sitten jättänyt muun ihmiskunnan taakseen. Joka toisella nyt tuskin edes on mitään normaalia päiväduunia joten sali lienee tupaten täynnä aina, paitsi ihan aamulla.

Eli morning it is.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #966 : 29.07.2015 20:08 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 741 Basaaripisteet: 0 Profiili
Juokseminen on jäänyt mulla ohjelmasta käytännössä kokonaan. Kävinköhän talvella 2013 viimeksi lenkillä? Lämpimiä muistoja tuosta harrastuksesta kyllä piisaa vaikka miten paljon. Olen kuitenkin siinä mielessä tyytyväinen, että saavutin tuossa lajissa noin niinkuin harrastelijan mittapuulla kohtuullisen hyvän kondiksen ja se opetti myös rakastamaan aerobista hikiliikuntaa. Aina kun bongaan ulkosalla juoksijan, niin pieni hymynkare tuppaa nousemaan suupielille.

Parhaiten jäi mieleen viime kesänä kun kävelin tästä kohti Mikkelää ja ison mäen kohdilla tuli vastaan rehellisesti sanottuna isomman puoleinen mies hölkytellen. Ohitin tämän ja näin miten tämän otsa oli totaalisen märkä hikikarpaloista. Vauhti ei häikäissyt, mutta näki että kaveri yrittää todella parhaansa muuttaa asioita! Kunnioitukseni on tälläisissä tapauksissa suunnatonta kun tietää miten vaikeaa lenkille lähteminen voi oikeasti olla.

Tämä on mennyt nyt päälaelleen. Meikäläinen kävi viimeksi aktiivisesti salilla 2013 ja nykyään vain lenkkeilen. Muistan, kun kehoitin jätkää lisäämään lihaskuntoa juoksun oheen. Juuri asentelin Sports Trackerin ja sieltä löytyi tästä lähialueelta juuri Ephin juoksuja vuodelta 2012. Pakko se on salitreeni itsekin aloittaa lisäksi. Kolmisen kiloa on painoa lähtenyt nyt juoksemalla, mutta varsinkin jaloista on lähtenyt lihaa ihan kunnolla parin vuoden salitauon jälkeen. Pelkästään juoksemalla ei sellaista kroppaa saa mitä kehtaisi peilistä katsella. Duunissa on ilmainen salikin, niin ei se siitä ole kiinni, on vaan nykyään niin pirun laiska tekemään yhtään mitään työpäivän jälkeen.

Tätä olen kuunnellut noin tunnin mittaisilla lenkeilläni, sopivan eeppinen niin saa voimaa juosta.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #967 : 31.07.2015 00:03 »
Wyrkk Jäsen Viestejä: 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Kiitos vastauksista.
Pistinpä sitten tilaukseen tuon P90x3. Ihan mielenkiinnolla odotan minkälainen tuo sitten on.
Pitänee kirjotella tännekkin kokemuksia kun pääsee alkuun.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #968 : 15.08.2015 16:28 »
Wyrkk Jäsen Viestejä: 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Jooh, nyt olisi eka viikko P90x3:a takana.
Näin ensitunnelmina voin kyllä kehua tätä ohjelmaa. 30 minuuttia käytetään todella tehokkaasti ja aika menee nopeasti.
Treenit on juuri paljon kehonpainolla tehtäviä tai pienillä käsipainoilla. Joogaakin on laitettu lähes joka viikko. Näin jäykkänä ihmisenä joogaukseni lähentelee varmaan enemmän komiikkaa mitä itse asiaa, mutta odotan kyllä innolla miten oma joustavuus yms. kehittyy.

Annan tälle näin ensifiiliksien kautta todella isoa peukkua.
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #969 : 18.08.2015 16:50 »
despo Jäsen Viestejä: 5 275 Basaaripisteet: 9 Profiili Tuli sijoitettua ekaa kertaa kunnon juoksulenkkareihin. Jos sitä saisi ainaseksi hieman juoksenneltuakin. Kävin ihan alan liikkeessä, kun en mä näistä mitään tajua. Pyöriteltiin myyjän kanssa eri malleja jonkun aikaa, jahka se oli ensin katsastanut mun kintut. Täysvaimennetuilla lähdettiin, kun ei nuo nilkat/penikat oikein tahdo kestää. Ehkä sitten ajan myötä pääsee noihin barefoot-tyyppisten suuntaan, kun lihakset vähän vahvistuu.

Nyt sitten vinkkejä kehiin. In before: "tyhmä ostit vääränlaiset"  :P
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #970 : 08.09.2015 18:09 »
Wyrkk Jäsen Viestejä: 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Olisi kuukausi p90x3:a takana. Ensivaikutelma pitää. Aivan loistava ohjelma.
Näkyvimpiä tuloksia tässä kuukaudessa on ehdottomasti joustavuuden parantuminen. En oo aikoihin venyny näin hyvin mitä nyt.
Myöskin huomaan, että kädet ovat hieman kiinteytyneet, mutta keskivartalossa taasen on vielä tekemistä. Toki kuukausi vasta mennyt joten ei tässä voi ihmeitä odottaakkaan.
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #971 : 05.12.2016 05:55 »
despo Jäsen Viestejä: 5 275 Basaaripisteet: 9 Profiili Mitäs erikoisvarustetta tarvii talvilenkkeilyyn, jos mitään? Tarviiko jotain gore-tex -lenkkareita, vai juokseeko porukka kesät talvet samoilla lenkkareilla? Kannattaako laittaa jotkut liukuesteet kenkiin? Muuten vaatepuolella varmaan kerrospukeutuminen ja viimalta suojautuminen on ne ykkösjutut?
tallennettu
Vs: Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #972 : 05.12.2016 06:51 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 403 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mitäs erikoisvarustetta tarvii talvilenkkeilyyn, jos mitään? Tarviiko jotain gore-tex -lenkkareita, vai juokseeko porukka kesät talvet samoilla lenkkareilla? Kannattaako laittaa jotkut liukuesteet kenkiin? Muuten vaatepuolella varmaan kerrospukeutuminen ja viimalta suojautuminen on ne ykkösjutut?

Itse juoksin aikoinaan parin talven läpi tavallisilla juoksukengillä, enkä kaatunut muistaakseni kertaakaan, ellen sitten kaatunut ja menettänyt muistiani. Mutta en usko (enkä muista). Järeämmällä pohjalla varustetut kengät tuo toki luottoa pintaan, ettei tarvitse välillä taiteilla sukkasillaan.

Hyvänä vaatesääntönä pätee, ettei lenkin alussa ja ulos lähdettäessä ole vielä mukavan lämmin, sillä ruumiinlämpöhän nousee lenkin aikana, ja jos on pistänyt liikaa päälle, tulee lenkistä hikinen. Itse taisin 5-10 asteen pakkasilla mennä pitkälti näin: tekninen aluspaita, pitkähihainen paita, softshell-takki (ja tietty pipo ja hanskat). Jos oli erityisen kylmä (-20), lisäsin vielä yhden kerroksen, ja silloin lähinnä naamassa alkoi tuntua pakkanen. Vaatii ehkä vähän kokeilua, että löytyy sopiva määrä vaatetusta oman kehon kylmänsietoon.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: 1 ... 28 29 30 31 32 [33]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines