Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 ... 33
Tulostusversio
Aihe: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin?  (Luettu 285195 kertaa)
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #600 : 29.06.2012 13:08 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Kieltämättä muistuttaa hieman Samulia.


Jostain syystä tuo jantteri ei näytä hyvältä kaappina.

Niin, ulkonäkö ja naiset on viimeinen asia mitä varten porukka treenaa(tämä siis niillä, ketkä oikeasti tekevät heavy compound).  Imo tuo on kyllä parempi tuossa kunnossa, kuin anorektikkona. Ymmärrän kyllä sen, ettei moni pidä kaappi lookista. Itse ihailen sitä määrää omistautumista mitä tuohon määrään lihaa pitää tehdä. Naurattaa itseasiassa aina, kun joku muikkeli sanoo mulle jotain: "mä en ainakaan pidä noista isoista trapseista" , tekee aina mieli sanoa, että "luuletko vittu että joku käy 6 krt viikossa salilla, syö, juo ja nukkuu tietyn kaavan mukaan ja vielä skippaa osan perjantain dokausreissuista ihan siksi, että saisi pillua?"   :)

Löysin joskus joltain kuvalaudalta tällaisen hyvän kiteytyksen siitä miksi HC-treenaajat nostavat.  



« Viimeksi muokattu: 29.06.2012 13:14 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #601 : 29.06.2012 13:51 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
tekee aina mieli sanoa, että "luuletko vittu että joku käy 6 krt viikossa salilla, syö, juo ja nukkuu tietyn kaavan mukaan ja vielä skippaa osan perjantain dokausreissuista ihan siksi, että saisi pillua?"

En nyt tarkoita ketään laudalla, mutta minun on pakko olla rehellinen ja sanoa, että koska suurin osa ihmisen toiminnasta pyörii seksuaalisuuden ympärillä, ei puntinnosto ole poikkeus tähän sääntöön. Eli kyllä sanoisin, että suurin osa nuorista miehistä, jotka salilla käyvät ajattelevat juuri sitä.

(ei se väärin ole)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #602 : 30.06.2012 02:05 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
tekee aina mieli sanoa, että "luuletko vittu että joku käy 6 krt viikossa salilla, syö, juo ja nukkuu tietyn kaavan mukaan ja vielä skippaa osan perjantain dokausreissuista ihan siksi, että saisi pillua?"

En nyt tarkoita ketään laudalla, mutta minun on pakko olla rehellinen ja sanoa, että koska suurin osa ihmisen toiminnasta pyörii seksuaalisuuden ympärillä, ei puntinnosto ole poikkeus tähän sääntöön. Eli kyllä sanoisin, että suurin osa nuorista miehistä, jotka salilla käyvät ajattelevat juuri sitä.

(ei se väärin ole)

Ei se väärin ole, mutta helposti erottaa ns. tosi treenaajat ja  sitten nämä rinta haba heput. En ole vielä tavannut naista, joka pitäisi sellaista kroppaa haluttavana, mitä itse pidän tavoitteena. Nämä ns. sunnuntai treenaajat käyvät salilla vetämässä sen perus guido workoutin "biceps abs chest fuck the rest"  ;D

Itse olen normaalin jampan mielestä varmasti jo seonnut, kun haluan mahdollimman vahva naturaalein keinoin.



« Viimeksi muokattu: 30.06.2012 07:16 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #603 : 04.07.2012 19:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Helteet ovat täällä. Nuo aiemmin keväällä hankkimani Skins-kompressiovaatteet ovat osoittautuneet kuumissa olosuhteissa ehdottoman hyviksi.

Juoksin vertailuksi peräkkäisinä päivinä lenkin tavallisissa lyhyissä juoksushortseissa ja teknisessä t-paidassa. Lämpöä taisi olla noin +22. Olo oli melko tukala koko lenkin ajan ja loppua kohden muuttui vain takkuisemmaksi. Lenkin keskinopeus noin 4:25 min/km.

Skinseillä juostussa lenkissä tyystin eri meno päällä: minuutti puvun pukemisen jälkeen olo tuntuu viileämmältä. Askel pysyy kasassa ja olo selvästi viileämmän tuntuinen vaikka lämpöasteita taisi olla yksi tai kaksi enemmänkin. 17 kilometrin lenkin toiseksi viimeinen kilometri on myös lenkin nopein, joten loppua kohti meno vain kiihtyi. Lenkin keskinopeus n. 4:19 min/km.

Taidan hommata syksyksi pitkähihaiset versiot, näillä nyt on vaan niin makee pinkoa.

Btw, aika hyvn lähtee nesteet liikkumaan kyllä. Kolmisen litraa menetin nesteitä tuolla 17 kilsan lenkillä hikoilun muodossa. Viime kilometrit tuntui kuin olisi ollut hiekkapaperia suussa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #604 : 19.07.2012 14:30 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Tavoitteita tälle vuodelle

- 2000 juoksukilometriä rikki. Menee hyvin todennäköisesti, jos ei satu mitään onnettomuuksia.
- Cooper ja kolme tonnia. Viime syksynä jäi sitten juoksematta kokonaan tämä testi.
- 10 000 metrin aika lähemmäksi 40 minuuttia kuin 45 minuuttia.






AAAAAAAAAAAAHHHHHH!!

Tänään kymppi taittui aikaan 42:00 tasan.  Säästelin tällä kertaa viimeiselle kilometrille kunnolla ruutia, joka tuotti uuden väliaikaennätykseni, joka on nyt 3:43/km.

Tämä oli kenties juoksuharrastukseni toistaiseksi tyydyttävin suoritus. Kaikki tarvittavat palaset olivat jo olemassa, mutta niiden piti vain loksahtaa paikalleen. Kun kymppi oli tullut mittariin, kasvoilleni levisi äärimmäinen hymy ja euforia valtasi koko kehon. Nostin kädet pystyyn.

Nälkää on kuitenkin yhä! Jos loppukesä menee hyvin ja syksystä/talvesta puhumattakaan, voi ensi vuonna lähteä kymmenen kilometrin haamurajan (minulle haamuraja) kimppuun, eli alittamaan 40 minuuttia.


Mitä tulee tuohon 2000 juoksukilometrin tavoitteeseen; hyvältä näyttää. Olen juossut tänä vuonna nyt 1191 kilometriä. Yritän haalia nyt loppukesällä ja alkusyksystä varastoon vähän, jotta talvea kohti voisi pitää vähän iisimmän jakson.

Cooperi elokuussa? Olen lykännyt kentällä juostavaa cooperia koko ajan. Luulen kuitenkin, että syksyllä on paras aika juosta se ilmojen viileyden takia.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #605 : 27.07.2012 11:45 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Muutama pitkään mielessä ollut juoksutavoite saavutettu:


Yksi maili (1.61 km) alle kuudessa minuutissa




Tässä testasin puhtaasti omia rajojani maksivauhtini suhteen. Aloitin räväkästi, mutta liiallista hyytymistä ei tullut lopussa ja pystyin loppujen lopuksi juoksemaan melko hyvin alle kuuden minuutin rajan. Aikaa jäi parisenkymmentä sekuntia.

Tämä juoksu palkitsi taas mukavasti, sillä se osoitti että vauhtia löytyy kyllä muutenkin kuin pitkässä juoksussa.

Seuraava raja onkin sitten viiden minuutin maili! Siinä pitäisi pystyä juoksemaan koko matka sellaista kyytiä, mitä painelin menemään tämän juoksuni ensimmäiset 500 metriä. Tänä vuonna vielä liian kova tavoite, mutta kuka tietää ensi vuodesta... Nautitaan nyt kuitenkin tästä suorituksesta!


3000 metriä Cooperissa



Jaloissa oli tuon mailin juoksun jälkeen vielä sen verran ruutia, että päätin yrittää kolmen tonnin cooper-juoksua. Alun otin vähän liian rauhallisesti, mutta loppupuristuksen ansiosta pääsin kuin pääsinkin ylittämään 3000 metriä. Lopullinen tulos oli n. 50 metriä yli kolmen tonnin.

Tähän juoksuun olin jo tyytyväinen senkin vuoksi, että alla oli juuri äsken juostu mailin juoksu. Jos olisin keskittänyt nekin voimat Cooperiin, olisi tulos ollut mitä luultavimmin vielä vähän parempi. Mutta kolmetonnia oli yksi tämän vuoden tavoitteistani ja se on nyt ns. paketissa.


Lisäksi, alla oli aamulla juostu 11 kilometrin lenkki. Nämä kaksi juoksua tapahtuivat samana iltana.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #606 : 27.07.2012 17:23 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Jätkähän alkaa olla rautaisessa juoksukunnossa!
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #607 : 28.07.2012 15:34 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Jep, sairaan kova kunto. Varmasti ikäluokkansa Top 5%. Itse kun olen kaupassa töissä, niin tulee seurattua asiakkaita ja heistä suuri osa todella huonossa kunnossa. Eivät jaksa edes multasäkkiä itse nostaa autoonsa, vaikka ikää on alle 40v. Yksi poikkeus sattui eilen, kun tarjouduin kantamaan erään isomman tuotteen rouvan autoon, niin tämäpä vastasi "ei tarvitse kiitos, mä olen aika skrode".  :)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #608 : 28.07.2012 21:29 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kiitoksia! Kieltämättä tuntuu erittäin hyvältä saavuttaa nyt sellaisia tuloksia, jotka pari vuotta näyttivät lähes mahdottomilta saavuttaa. Mukavaa on myös se, että koko ajan tässä harrastuksessa olen mennyt mukavuuden ja hauskuuden ehdoilla. En ole mikään ammattiurheilija, joten minulla ei ole syytä ruoskia itseäni hauskuuden kustannuksella. Toki joskus askel on raskaampi, mutta huonoja päiviä nyt sattuu varmasti kaikille.

Tuntuu, että kehittyä voi vielä vaikka kuinka paljon. Otan tulevaisuudessa ohjelmistoon enemmän 500 ja 1000 metrin kaltaisia nopeita rypistyksiä, jotka juoksen oman suorituskykyni äärirajoilla. Hyvää vaihtelua 7-10 kilometrin pituisille peruslenkeille ja kehittävät erilaisia osa-alueita.


Ostin muuten tässä viikko takaperin Lidlistä vajaan 18 euron hintaisen sykemittarin. Voi hemmetti että voi saada halvalla noinkin hyvän ja monipuolisen laitteen, jossa on vieläpä kolmen vuoden takuu. Kätevää lenkeillä, kun voi sen perusteella katsoa onko vauhti lähtenyt lapasesta palauttavaa juostessa.


Vielä yksi huomio: on ihan parasta, kun huomaa joidenkin ihmisten inspiroituvan omasta asenteesta liikuntaan. Siskollani on kolme lasta, jotka ovat silloin tällöin katsomassa enoaan kun tämä juoksee kentällä. Viikko sitten nämä tulevaisuuden toivot sujahtivat katsomosta kentälle ja ryhtyivät itsekin ottamaan juoksuaskeliaan.

Tämä tapahtui kun olin saanut alle kuuden minuutin mailini juostua: kymmenvuotias siskontyttö katsoi endorfiinihuuruissa kylpevää minua ja sanoi: "Minä haluan joskus pystyä samaan kuin sinä".

Silmänurkkaani hiipi jotakin kosteaa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #609 : 29.07.2012 10:39 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Vielä yksi huomio: on ihan parasta, kun huomaa joidenkin ihmisten inspiroituvan omasta asenteesta liikuntaan.
Enpä tiedä että olenko ainoa, mutta on tällä threadilla jotain vaikutusta ollut siihen että olen alkanut taas itsekin liikkumaan enemmän vapaa-ajalla  ;)
Aika piristävä tunne kun huomaa että se lisääntynyt liikunta on alkanut oikeasti vaikuttaa johonkin. Saa kummasti puhtia lähteä lenkille uudestaankin kun huomaa hyödyt :) Nykyinen suht fyysinen työkin auttaa paljon entiseen istumatyöhön verrattuna.

Epille vielä onnittelut saavutuksista.

Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #610 : 29.07.2012 10:59 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Epillä kyllä menee jalka aika kepeästi jo eteenpäin  :)

Itsellä on kesän ajan vähän jumittanut painonnoston kanssa, kun duuni on vähän mitä on. Aika paljon fyysistä työtä ja kaloreita palaa. Periaatteessa olen yrittänyt syödä niin paljon kuin jaksaa ja kerkeää, mutta eipä näytä olevan tarpeeksi. Painokin on pysynyt about samana jo toista kuukautta. Onneksi kolmen viikon päästä loppuu duunit, niin tilanne toivottavasti normalisoituu. Etenemistä on kyllä tapahtunut, mutta aika hidasta on. Hienoa kuitenkin huomata, että alkaa olemaan siinä tilanteessa että selvästi jo huomaa että painoja on tullut nostettua. Vielä hyyvin kaukana tavoitteista, mutta ainakin näkee jo ulkoisesti ihan selvästi muutoksen.

Se tässä vaan vituttaa, että vieläkään ei ole saanut otettua mitään lenkkeilyä tähän rinnalle vaikka pitäisi. Duunien lisäksi ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta enään illalla lähteä ulos juoksentelemaan, kun sali on jo ihan tarpeeksi rankkaa ja syödäkin pitäisi ehtiä. No ehkä sitten syksymmällä  :)
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #611 : 31.07.2012 13:46 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Iltalehdellä normaalia järkevämpi juttu painonpudotukseen liittyvistä yleisistä mokista. Ei sinänsä mitään uutta, mutta hyvin monelta ovat nämäkin asiat täysin hukassa.

Ihan mielenkiintoinen nippelitieto oli seuraava:

Lainaus
Pudottaaksesi yhden kilogramman, sinun täytyy kuluttaa noin 8 000 kaloria enemmän kuin ravinnosta saat. Se vastaa määrää, jonka kuluttaa lähes 129 kilometrin juoksumatkalla

Tuosta näkee vaan ihan hyvin sen, miten vaikea pelkällä liikunnalla on saada aikaan järkevää painonpudotusta vaan tarvitaan se ruokavalio lisäksi. Tämä tuntuu olevan ainakin mun tutuilla yleensä ihan hakusessa..
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #612 : 31.07.2012 20:00 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Itsekin aloitin reilu kuukausi sitten osittain Ephramin innoittamana vähän totisemman juoksuharjoittelun, eli kiitos siitä. Tekstin lukeminen täällä topicissa ja tuloksista saatu lisäpotku ja selvä nautinto innosti itseäkin lenkkipolulle ahkerammin. Tuloksiakin alkaa pikku hiljaa näkyä, viime viikolla meni 9,8 kilometriä maastossa aikaan 46 minuuttia ja 53 sekuntia. Kympin 40 minsaan on siis vielä vähän kuitenkin matkaa. ;) Syksymmällä pitää juosta cooper ja minimitavoite on 3000m.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #613 : 31.07.2012 21:46 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kiva kuulla että topic on innostanut!

Tänään kympille syntyi uusi ennätys, joka on nyt 41:48. 12 sekuntia lähti siis vanhasta pois. Kun saisi nyt syksyn pintaan tuon ajan 41 minuutin tuntumaan, niin voisi lähteä vähän iisimmälle talvikaudelle hyvin mielin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #614 : 03.08.2012 16:18 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Tälläinen tuli hankittua. Iron Gymin leuanvetotanko Amazonilta 30€ posteineen.

Ihan kätevä peli. Kasauksessa meni muutama minuutti ja laite on varsin tukevaa tekoa. Tuo sitten pujotetaan oven karmien väliin niin, että tangossa roikkuessa tuo puristusvoima kohdistuu seinää vasten molemmilta puolilta ja laite pysyy ylhäällä ilman mitään ruuvauksia tai muita viritelmiä. Samaten laite on tietysti helppo irrottaa ja laittaa piiloon kun sitä ei tarvita. Ei vaan ihan täydellisesti istu noihin meidän ovenkarmilistoihin tuo, joten pitää ehkä vaihtaa yhdestä ovesta se ylin lista jossain välissä vähän paksumpaan. Pysyy nytkin kyllä ylhäällä, mutta aina voisi olla tukevamminkin  ;D

Lähinnä siksi tuli tuo hankittua, että voisi treenata noita leukoja himassa eikä käyttää aikaa salilla siihen. Toisekseen saan sen verran surkeasti toistoja, kun teen kämmenselät itseeni päin, että kehittymiseen tarvittavan toistomäärän saamiseen menisi salilla aika kauan aikaa vaikka tekisikin supersettejä. Nyt pystyy sitten tekemään muutaman vaikka aina kun kävelee tuon ohitse. Salilla vietetty aika siis vähenee ja näiden treenaaminen helpottuu  :)


« Viimeksi muokattu: 03.08.2012 21:28 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #615 : 03.08.2012 21:28 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Mulla on myös samanlainen. Tuon päällä on kiva myös tehdä syviä punnerrusliikkeitä.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #616 : 04.08.2012 00:50 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Noita saa sitten miltei marketista kuin marketista  ~15e hintaan, että jos muitakin kiinnostaa hommata tuolainen. Itseltä löytyy myöskin. Ihan jees, mutta aina on pelko perseessä, kun tuolla leukoja vetää, vaikkei se ikinä ole tippunutkaan alas, sen verran huteralta kumminkin tuntuu.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #617 : 04.08.2012 08:27 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Mä yllän lattialla polvillani ollessa koskettamaan oven yläkarmia. Hirmu näppärä olis varmaan tollanen.

Terv. Vin, 193 cm.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #618 : 04.08.2012 11:33 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Mä yllän lattialla polvillani ollessa koskettamaan oven yläkarmia. Hirmu näppärä olis varmaan tollanen.

Terv. Vin, 193 cm.

Näppäränä miehenä varmaan nikkaroit vähän korkeamman oven sitten?  ;)
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #619 : 04.08.2012 18:24 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Vinkki: koukista jaloista niin kauan kunnes eivät kosketa enää maata. Sen jälkeen suorita leuanveto normaalisti.  ;)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #620 : 04.08.2012 18:48 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Hmmm.. Alle viiden minuutin maili saattaisi tänä syksynä olla sittenkin realistinen jos pääsen yrittämään sitä suotuisissa olosuhteissa ja hyvin levänneenä. Pystyn nimittäin tällä hetkellä juoksemaan vaadittavaa alle 3:25 min/km-vauhtia noin 1000 metriä. Lisää vaan nopeita spurttijuoksuja ohjelmistoon, niin eiköhän tässä syksyllä saada vielä ihan kelpo yritys aikaiseksi. Mutta jos ei nyt mene, niin eipä oteta stressiä.

Sykkeistä vielä, että pk-lenkeillä mulla on ollut keskisykkeet 150-155 tuntumassa (keskivauhdit 04:25-04:35 min/km). Leposyke on yleensä 40-45 paikkeilla. Lienee keskivertoa vähän alhaisempi ja niin kai pitäisikin jos kunto on päässyt nousemaan perus sohvaperunaa korkeammalle.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #621 : 05.08.2012 18:37 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mua on alkanut pyöräily kiinnostamaan nyt sen verran paljon, että suunnitelmissa on hankkia ensi kevääksi halpa maantiepyörä. Olen nyt suhaillut mun Raleigh-maasturilla sellaisia 30-50 kilometrin lenkkejä ja huomannut että Espoo on täynnä helvetin siistejä pyöräteitä. Voin vaan kuvitella miten makeeta on pujotella maantiepyörällä näillä teillä.

Maantiepyörään voisi upottaa rahaa vaikka miten paljon, mutta ajattelin tosiaan lähteä maltillisesti liikkeelle. Pyöräily tulee olemaan sivuroolissa harrastuksissani, joten en vielä viitsi tässä vaiheessa uhrata siihen hirveitä summia.

Esimerkiksi Budgetsportin myymä Nakamuran Road Racing 1200 voisi olla hyvä vaihtoehto.

Vaikka pyörä ei varmastikaan erityisen hohdokas olekaan kalliimpiin maantiepyöriin verrattuna, voin kuvitella että ajofiilis maanteillä on silti tuollakin vähän toista luokkaa kuin nykyisellä läskipyöräisellä maasturilla ajaessa.




Mutta täytyy pitää asia hautumassa. Tälle loppukesälle en enää uutta pyörää tosiaan osta, mutta luulisin että ensi vuoden maalis, huhtikuussa kuume nousee suuriin lukemiin ja silloin asia nousee taas ajankohtaiseksi.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #622 : 05.08.2012 18:55 »
Wyrkk Jäsen Viestejä: 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse olen harrastanut maantiepyöräilyä sellaiset 4 vuotta ja voin suositella. Kuten Ephram sanoi niin lajiin saa harrastus mielessäkin upotettua rahaa paljon. Tuo valitsemasi pyörä on alkuun varmasti hyvä, mutta jos meinaat että innostut (ja rahaa on)niin tuohon hintaan voisi pistää tuplasti rahaa ja ostaa parempikin. Tällöin ei tarvitse ostaa heti uutta jos kärpänen puree.
Ja voin taata, että maantiepyörällä ajaminen on nautinto etenkin pitkillä matkoilla maastöpyörään verrattuna.

Pyörän lisäksi pitää myös ostaa vähintään kengät ja kypärä. Kenkiin kannattaa panostaa, sillä kalliimmat ovat huomattavasti paremmat jalassa jne.
Kypärä taas maantiepyöräilyssä oikeastaan välttämätön (tietysti olisi fiksua käyttää sitä muutenkin). Itse laskin 7% alamäkeä n.60 km/h jarrutellen ja vesisateessa. Pelotti suoraan sanoen.
Kaatumis riski on kuitenkin suurempi maantiepyörällä kuin maastopyörällä. Etenkin sateella tiemaalaukset ovat jäätä ja asfalttikin liukas.

Sitten kannattaa heti opetella oikea polkemis tekniikka. Tai väärin, maantiepyörää ei poljeta vaan samalla kun toista jalkaa painetaan alas niin toista nostetaan. Eli syntyy ns. pyörittämis liike.
Tällä tavalla ajaa niin haluaa tavalliseenkin pyörään samat systeemit.

Kaikinpuolin suosittelen.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #623 : 05.08.2012 19:03 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Hyviä pointteja ja vinkkejä, kiitos niistä.

Kypärä on tosiaan must ja käytän sitä jo nyt pyöräillessäni aina. Toki jos polkee pari kilometriä kauppaan hiljaa, niin ymmärrän jos ei sitä jaksa aina laittaa päähän, mutta pidemmillä matkoilla ehdottomasti.

Tuosta pyörittämistekniikasta lueskelinkin fillarifoorumilta, kun näin nuo maantiepyörien polkimien "hihnat".


Budjetti pyörän ostamiseen selkiytyy varmasti talven mittaan, mutta kovin suuria summia ei pyörään olisi tällä haavaa laittaa. Mutta tosiaan nyt en lyö budjettia vielä lukkoon.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #624 : 05.08.2012 19:24 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Jos innostut satsaamaan vielä muutaman satkun lisää, suosittelisin cyclocrossia. Käytännössä maantiepyörä hybridipyörän hyvillä puolilla. Ei siis tarvitse hiekkateitä karsastaa kun sellasella vetää.

Esim: http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=33_213&products_id=216
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #625 : 05.08.2012 19:35 »
Wyrkk Jäsen Viestejä: 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Xbox vai playstation?
Tää on taas näitä "ikuisuus" kysymyksiä, ottaakko CC vai maantiepyörä.
Asfaltilla CC ei luonnollisesti pääse siihen mihin maantiepyörä, mutta soralla jos ajaa pidempään niin CC vie.
Kannattaa kuitenkin miettiä etukäteen minkälaisia reittejä meinaa ajaa.
Kyllä maantiepyörälläkin voi ajaa soralla kunhan noudattaa varovaisuutta. Eli jos reitillä on vähän sellasta pätkää jossa ei ole asfalttia niin ei CC:tä sen takia kannata ostaa.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #626 : 10.08.2012 20:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW 5K tänään ensimmäistä kertaaa alle 20 minan!



Pitihän se kokeilla, kun ilma oli tänään sopivan viileä ja huomasin lyhyen pyörälenkin jälkeen että jalat toimivat tänään kuin koneet.

Niinpä kellot pysähtyivät 5 kilometrin kohdalla aikaan 19:43. Ja mikä parasta, kykenin juoksemaan vielä senkin jälkeen ihan mukavaa vauhtia.

Tämä on myös samalla ensimmäinen vakavampi kurkotus kohti alle 40 minuutin kymppiä. Olenhan nyt pystynyt juoksemaan jo puolet matkasta vaadittuun tahtiin. Ja itseasiassa enemmänkin: tuo 7.35 kilometrin lenkkini taittui keskinopeudella 4:01 min/km, joka on hyvin hyvin lähellä vauhtia joka vaaditaan alle 40 minuutin kymppiin. Vähän päälle 2,5 kilsaa samankaltaista vauhtia ja loppuun kunnon rutistus; hei, ei tää nyt ihan mahdottomaltakaan tunnu! Sopivan viileä päivä, tuoreet jalat ja hyvä tankkaus niin tiedä mitä tapahtuu.

Mä en ollut edes listannut alle 20 minsan vitosta vielä tälle vuodelle. Iloinen yllätys, että nyt se napsahti.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #627 : 12.08.2012 15:07 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Lueskelin joutessani tätä threadia lävitse. Mukavaa lukea jengin kommentteja omista suoritusksistaan ja siitä kuinka ovat päässeet aina yhden askeleen eteenpäin. Ephin ensimmäisissä viesteissä puhutaan kympin alittamisesta 60 minuuttiin, sitten 50, 45 ja nykyään tähtäimessä on tuo 40. Samaten saliporukalla on omat tarinansa, ja osa porukkaa on koettanut (ja onnistunutkin) painon pudotuksessa. Ja omat valivali viestit huvittivat siinä sivussa, nyt kun on viimeinkin ryhdistäytynyt :)

Keväällä ensimmäisiä räpiköiviä juoksulenkkejä juostessa heitin itselleni tavoitteen tälle kesälle siitä, että tuo lähilenkkipolkujen vähän vajaan viiden kilometrin lenkki pitäisi taittua kokonaan juosten loppukesästä. En uskonut itsekään koko tavoitteeseen, varsinkaan kun en kesällä kovinkaan monta juoksulenkkiä käynyt juoksemassa. Liikunta tuli enimmäkseen pyöräilyn ja duunin muodossa.
Viime viikolla lähdin sitten pitkästä aikaa taas juoksemaan tuon lenkin, ja hölmistyneen ilmeen saattelemana JAKSOIN juosta tuon lenkin kokonaan. Tuon jälkeen on pitänyt juosta vielä mokoma pätkä uudestaan pariin kertaan, vain varmistaakseen ettei se taittunut vain vahingossa. Tämänpäiväisen lenkin juoksin jo vähän reippaammalla tahdilla ja edelleen se pätkä taittui :)

Juoksu on ollut mulle aina helvetin tuskainen laji, joten tuo vaatimaton saavutus tuntuu aika hyvältä. Pisin matka mitä olen koskaan jaksanut juosta on 6 km, armeijan ajoilta silloisessa aukin kuntotestissä. Tarkkaa aikaa en muista, mutta aikaraja tuolle matkalle oli 45 min, ja se meni sen alle. Nyt juoksu on kuitenkin ruennut sujumaan jotenkin kevyemmin. Muutenkin tässä on piristynyt kummasti, eikä kotiin jumiutuminen kuulosta enää yhtään houkuttelevalta ajatukselta, toisin kuin vielä talvella.

Kympin taittaminen juosten, ajasta välittämättä, tuntuisi aika makealta :) Tuplasti nykyinen lenkki, joten ei se ihan ensi viikon juttu ole, mutta siinä seuraava tavoitteeni.

Vilpittömät kiitokseni tälle threadille. Motivaatiosta.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #628 : 12.08.2012 16:43 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Aina hieno kuulla kun joku on ylittänyt itsensä ja löytänyt liikunnan ilon.  :) Niin monelle kaverillekin olen tuputtanut, että käykää siellä lenkillä! Ei ole häpeä vaikka aluksi ei jaksaisi edes kahta kilsaa putkeen. Kunto nousee äkkiä ja kun tietää pystyvänsä parantamaan suorituksia niin touhuun jää koukkuun. Sama koskee tietty muitakin lajeja.

« Viimeksi muokattu: 12.08.2012 16:50 kirjoittanut Kabanossi »
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #629 : 12.08.2012 20:09 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Kivoja kuulumisia tosiaan. :)

Ensi viikolla alkaa mullakin työt - eli se tanssituntien pitäminen - ja onkin todella mukava päästä pitkän loikoiluntäyteisen kesäloman jälkeen oikeasti liikkumaan. Syksyn projekti mulla olisi lisätä uintia/HIIT-lenkkejä 2-3 kertaa viikkoon työliikunnan lisäksi. Se alkaakin konkreettisesti huomenna kun viikko vaihtuu ja minä lähden kiskaisemaan aamulenkin. Lisäksi jääkaappi on ostettu tänään täyteen hyvää ja ravitsevaa ruokaa, herkut on tuhottu ja tosiaan karkit sekä pikaruoka saavat nyt jäädä pidemmäksi aikaa kokonaan. Huzzah!
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Sivuja: 1 ... 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 ... 33
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines