Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 ... 33
Tulostusversio
Aihe: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin?  (Luettu 285282 kertaa)
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #540 : 02.05.2012 20:13 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Eipä tuolloista tosiaan lyhyemmillä lenkeillä tarvitsekaan välttämättä, koska alle tunnin mittaisen urheilun aikana ei tosiaan ilmeisesti tarvitse edes tankata jos ei halua. Eipä ne munkaan juoksulenkit ole niin pitkiä, että tuollaista tarvisi/haluaisi mutta pyörän selässä voi olla joskus ihan kiva  ;)

Öh, mun tekisi kovasti mieli ottaa vähän HIIT:iä tähän salitreenin lisäksi kun alkaa tuota massaa (=läskiä) olemaan taas ihan kiitettävästi kun on tullut syötyä niin paljon. Ei taas vaan oikein tiedä, että minä päivinä sitä tekisi kun joka päivä tulee kuitenkin kyykättyä yms. ja rankka juoksentelu vaikuttaa helposti negatiivisesti salitreenistä palautumiseen. Jos olisin jo siirtynyt esim. 5/3/1-ohjelmaan, niin sitten voisi helposti aina kyykky/mave-päivän jälkeen vetää lenkkarit jalkaan ja pyrähtää hieman tuossa edessä olevalla hiekkakentällä..


« Viimeksi muokattu: 02.05.2012 20:38 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #541 : 02.05.2012 22:42 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Etkai despo nyt laihdutusmielessä tuota HIIT:iä aloita? Kunnolla vaan bulkkia pitkä aika ja sitten kunnon dieetti. Välimuodot ovat turhia. Suomen menestynein nauturaali kehonrakentajakin sanoi, että natuna pitää vetää kunnolla bulk, jos haluaa lihaksen kasvavan. Bulk/diet vuorottelulla tulee vain vähemmän lihaskasvua samassa ajassa, kun jos bulkkaisi yhtäjaksoisesti ja dieettaisi lopuksi, kun haluaa siihen kuntoon mihin aikoo ja sitten ylläpitää vaan sen. Sieltä peilistä tuiottaa bulkkiläski ainakin vuoden verran ja siihen pitää pään tottua.  :)

Tänään vihdoin pääsin vetämään kunnon treenin sairastelujen jälkeen. Hieman tuntui painot raskaammilta ja otinkin 20kg kaikista sarjapainoista pois, mutta tein toisaalta pidempiä sarjoja, kuin normaalisti ja otin lihaan tuntumaa. Koko kropan treenaisin läpi ja tästä sitten voisi aloittaa kaksijakoisella ja siirtyä taas kolmijakoiseen myöhemmin. Koulukin loppuu kohta, niin saa keskittyä vain lihaksen kasvattamiseen ja työhön joka onneksi on vielä suhteellisen fyysistä(ihan läpsyttelyä, mutta konttorityöhön verrattuna).

Edit: oho, heppuhan on fastin sivuille kirjoittanut tänään aiheesta ihan artikkelin


« Viimeksi muokattu: 02.05.2012 23:24 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #542 : 03.05.2012 06:23 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili No en, vaan ensisijaisesti kunnon kohotus on mielessä. Jos haluaisin pudottaa painoa, niin tekisin sen kyllä dieetin kautta kokonaan. Senkin aika tulee, muttei vielä. Mun vaan pitää joko lisätä kulutusta vähän tai vähentää kaloreita, koska nyt tulee vähän liikaa. Pitäisi yrittää tähdätä siihen 500kcal plussalle tosiaan, niin ei nousisi paino liian nopsaan. Nyt on kuitenkin paino noussut joku 10kg bulkin aloittamisen jälkeen.

Eli hieman hitaampaan tahtiin olisi tarkoitus pyrkiä pikkuhiljaa, niin tämä olisi pidempiaikaisesti helpompaa. Muuten ihan sama, koska tämä läski on kuitenkin tarkoitushakuista, mutta kun ei uudet housut tahdo mahtua päälle  :P
tallennettu
Vs: Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #543 : 03.05.2012 12:42 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Spoileri (osoita katsoaksesi)
Onhan meinaan hämäävä kuva. Tuli pieni wtf fiilis kun näin tuon.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #544 : 03.05.2012 13:04 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Mikäs siinä on niin hämäävää? :)

Edit:
Tajusin  :lol:
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #545 : 05.05.2012 10:39 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Kävin tossa aamusta urheiluhierojalla Tikkurilassa. 80 minuuttia ja kustansi sen 60€, mikä on mielestäni ihan kelvollinen hinta. Hierottiin lähinnä reidet, selkä ja hartioita. Loistohieronta kyllä, pitää mennä jossain vaiheessa uudestaan. Voisi käydä vaikka miten usein, mutta opiskelijabudjetilla ei pahemmin ole varaa ravata jatkuvasti. Jos nyt kesällä saisi käytyä kerran kuussa, kun tulee tuota rahapuolta vähän normaalia paremmin.
 
Tuli taas sanomista noista takareisistä, kun ovat niin hemmetin kireät. Viikon verran olen nyt yrittänyt aktiivisemmin niitä venytellä, mutta paljon lisää vaaditaan vielä. Alaselkä oli ihan ok, mutta yläselkä oli kuulemma kanssa vähän jumissa. Varmaan osittain siksi, kun tulee kuitenkin aika paljon vietettyä aikaa koneella.

Mutta tarinan opetus lienee, että muistakaa venytellä alusta asti kunnolla  :)


« Viimeksi muokattu: 05.05.2012 11:09 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #546 : 05.05.2012 10:56 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Seppo Rätykään koskaan venytelly saatana.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #547 : 07.05.2012 12:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Insanityn 63 päivän ohjelma suoritettu! Täytyy sanoa, että eilen oli hieman haikea fiilis. Vaikka toki palaankin Insanityn pariin vielä, niin ensimmäisen kerran fiiliksiin on vaikea enää päästä. Jonkinlaista riippuvuutta se on siis minulle jo tuonut - puhumattakaan niistä tuloksista.

Paino ei tippunut ohjelman aikana (se ei ollut edes tavoite), vaan taisi jopa nousta kilon pari. Sain kyllä syödä melkoisesti ja proteiiniakin oli tietty ruokalistalla pähkinöiden, maitorahkan ja lihan muodossa runsaasti.

Vatsalihakset ovat erottuvammat kuin koskaan ja olkapäätkin näyttävät selkeästi paremmilta kuin ennen Insanityä.

Tämän viikon aion vetää jäähdyttelyä, eli tehdä Insanityn palauttavaa harjoitusta. Sen jälkeen katson uudestaan mitkä ovat fiilikset.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #548 : 07.05.2012 16:14 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Hyvä homma, että toimii. Ja jos paino nousi, mutta rasvaprosentti laski niin sehän tarkoittaa vain että sait lihasta :)

Mua vähän vituttaa tällä hetkellä, kun olen pitänyt ihan varuiksi taas viikon taukoa kyykystä kun on tuota ongelmaa noiden takareisien kanssa. En tiedä auttaisiko kyykkäys, vai kiristäisikö se vain lihaksia entisestään tässä tilanteessa. No joka tapauksessa olen aika ahkeraan iltaisin venytellyt ja jotain venymistä on havaittavissa. Ensi viikolla tulee varmasti kyykättyä, vaikka sitten vähän kevyemmin.

Positiivista on se, että muuten hommat salilla etenee ihan hyvin. Maastaveto ja penkki esimerkiksi liikkuvat joka treenikerta eteenpäin. Pystypunnerruksen kanssa oli tuossa vähän hankaluuksia, mutta pääsin siinäkin onneksi eteenpäin ilman deloadin tarvetta. Maastavedon sarjapainoissa pääsin viimeksi 122,5kg painoon ja teoreettinen 1RM on nyt 143kg. Ei vielä hirviästi, mutta itse olen ihan tyytyväinen kyllä. Olishan nuo toki paljon pidemmällä jos ei olisi tullut oltua dieetillä suurinta osaa keväästä.


« Viimeksi muokattu: 07.05.2012 16:33 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #549 : 07.05.2012 22:13 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Maastavedon sarjapainoissa pääsin viimeksi 122,5kg painoon ja teoreettinen 1RM on nyt 143kg. Ei vielä hirviästi, mutta itse olen ihan tyytyväinen kyllä. Olishan nuo toki paljon pidemmällä jos ei olisi tullut oltua dieetillä suurinta osaa keväästä.

Toisaalta nyt olet suhteellisesti vahvempi, eli se millä on oikeasti merkitystä. Eihän kisoissakaan absoluuttisella tuloksella ole väliä, vaan kisataan painoluokissa.

Lihaksen kasvatuksessa tosin treenipainot ovat yksi hailee, eri asia tosin jos haluaa vain voimaa. Tänään tein itse kevyillä painoilla pitkiä 15 toiston sarjoja ja ai että sain hyvät pumpit käsiin. Meinasi melkein itku tulla, kun hauis räjähti irti kädestä. Näin myös tilanteen jossa arvoin menenkö opettamaan vai en. Teini veteli 50kg:lla kyykkyä niin, että tanko oli sen verran ylhäällä että joutui kurottamaan varpaisillaan sen sieltä ja nostamaan taikaisin sinne. Loukkaantumisriski tuossa on aivan karmiva, mutta toisaalta en halunnut vaikuttaa kusipäältä, joten annoin kantapään opettaa kaveria. Ehkä joku välilevy pullahtaa joku päivä ja se on sitten 40-vuoden saikku.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #550 : 07.05.2012 22:31 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Ei se nyt herranjumala ole kusipäistä kertoa virheellisestä tyylistä. Jos kiittää ja korjaa tyyliä, hyvä molemmille. Jos vittuuntuu eikä kuuntele neuvoja, omapahan on selkänsä.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #551 : 08.05.2012 00:05 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili No juu ei olekkaan, mutta monet tuntuvat ottavan nokkiinsa, jos menee opettamaan. Itselle ei sinänsä ole väliä, jos muut paskovat itsensä. Ei tuossa käytännössä ole kuin hävittävää. Sanonta: tee hyvää syö paskaa sopii tähänkin hyvin.

Noh ehkä ensikerralla, jos se tekee sitä samaa oikeasti isoilla painoilla, niin käyn sanomassa ihan vain siksi, etten halua soittaa ambulanssia paikalle.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #552 : 08.05.2012 02:14 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Menin toissapäivänä salille ja kun kiire oli, niin mavea suoraan isoilla painoilla kylmiltään, kunnes toisen kierroksen jälkeen konttamaalla kotia.  Nyt pari päivää tapahtuneen jälkeen alkaa saada taas aamulla sukat jalkaan. Elkää tehkö perässä.  :lol:
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #553 : 08.05.2012 10:58 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Itsellä neuvomishaluja hillitsee se, etten ole saanut alan koulutusta ja tuskin omakaan tekniikka on täydellistä. Riskinä siis kierrättää toisen käden tietoa mikä ei välttämättä auta sen enempää kuin haittaisi. Se että lukee yhden kirjan aiheesta ei vielä oikein riitä muiden fysiologian arvioimiseen.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #554 : 08.05.2012 12:39 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Toki se sama on itselläkin, vaikka tässä koneella on lähemmäs 100 kirjaa aiheesta ja kyykkäyksen on minulle opettanut, niin painonnoston harrastaja, jääkiekkoilija ja koripalloilija(ja itse olen kyykännyt vajaa vuoden). Tuossa vain tekniikka oli niin räikeästi väärä, että jopa salilla käymätön olisi voinut tajuta sen. Helpompi on vain olla puuttumatta muiden ihmisten asioihin.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #555 : 08.05.2012 13:24 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo en haluaisi mennä stereotypioihin, mutta muutamat roid raget olen todistanut puntilla ja se ei ainakaan lisää intoa koittaa kyseenalaistaa yhdenkään sikaniskan tekemisiä siellä. Sinällään ymmärrettävää, kun moni tulee salille korjaamaan itsetunnon puutteita.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #556 : 08.05.2012 16:44 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Itse harvemmin näe porukan tekevän mitään huonolla tekniikalla, koska olen melkein ainoa joka kyykkää/mavettaa ym. meidän salilla. Maastavetoa tekee minun lisäkseni yksi ihminen ja kyykkyä en edes muista milloin olisin viimeksi nähnyt jonkun tekevän. Välillä näkee jonkun tekevän puoliväliin asti, mutta ei jaksa kommentoida mitään kun tyypit on yleensä kuitenkin minua isompia.

Yksi asia mihin tosin tulee välillä kiinnitettyä huomiota on se, miten moni tekee ihan mitä sattuu salilla. Osa porukasta on tietysti niitä, ketkä skippaa kokonaan alakropan ja treenaa vaan käsiä miljoonalla eri liikkeellä ja monilta muuten vaan puuttuu tolkku hommasta. Yksikin naisihminen tekee aina kaikissa laitteissa ilman painoja joku sata toistoa, mistä nyt ei ole kyllä juuri mitään hyötyä.

Hyvä puoli tässä on sinänsä se, että saa yleensä itse tehdä täysin omassa rauhassa kun kukaan muu ei juuri käytä power rackkiä tuolla.


Edit:
On muuten pikkasen fyysisesti vaativaa tuo mun harjoittelu. Hemmetisti kävelyä ja kaikenlaista fyysistä duunia, mitä nyt voi vaan olla. Kotiin tullessa on kyllä ihan puhki, ei jaksaisi mitään tehdä. Lisäksi pitää herätä 5:30, joten yöunet jää helposti vähän liian lyhyiksi. Toivottavasti nyt ei vaan ala vaikuttamaan tuohon treenaamiseen, koska en oikein pysty safkaamaan/juomaan enempää ja kulutus on lisääntynyt aika reilusti kuitenkin. En tosin tiedä miten paljon, koska tuollaista on aika vaikea arvioida. Ei oikein duuninkaan jälkeen huvittaisi yhtään lähteä salille, kun on mehut niin pois, mutta pakkohan se on. En sitten tiedä, että mitä tekee jos alkaa näyttää siltä että ei pysty/jaksa tehdä 3x viikossa koko kroppaa läpi. Ei toisaalta kannattaisi vielä vaihtaa SS:stä poiskaan, koska sen avulla pystyn vielä etenemään paljon pidemmälle. Noh, toivotaan ettei näin käy :)


« Viimeksi muokattu: 08.05.2012 20:21 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #557 : 10.05.2012 15:47 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Juoksin samperi lehmänvasikoiden perässä pitkin laitumia tänään. Sen verran pösilöä porukkaa, etteivät vielä oikein osaa mennä oikeista paikoista ja osa vähän "oikaisi".

No kohta salille  :)
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #558 : 11.05.2012 18:03 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt on käyty salilla sen 2 viikon ajan. Salikärpänen puraisi heti! 3 viikkoon tulee käytyä ja on se kyllä mahtavaa hommaa. Nyt on tullut mietittyä, että miksi ihmeessä en ole tehnyt tätä aiemmin?  :)
Ehkä syynä ollut se, että joskus harvoin on tullut käytyä räpeltämässä sitä sun tätä. Nyt on sentään järkevä ohjelma jota noudattaa.

Ruuansyönti noussut myös aika räjähdysmäisesti ja painoa tullut tämän kahden viikon aikana vajaa 3 kiloa lisää. Tiedä sitten onko pelkkää läskiä  ;D
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #559 : 11.05.2012 18:33 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Se motivoi kummasti kun on selkeä ohjelma, jota noudattaa ja näkee kuinka vahvistuu ja kehittyy. Yleensä myös kannattaa pitäytyä aika hyvin siinä ohjelmassa, eikä ruveta hirveästi räpeltämään omiaan. Yleensä sen ohjelman on kuitenkin tehnyt joku, joka tietää asiasta paljon enemmän kuin itse ikinä. Eli nostaa sarjapainoja siten kun on määrätty, eikä ahnedi liikoja. Joku sanoi joskus hyvin, että omassa kehittymisessä usein merkitsee enemmän se mitä et tee, kuin se mitä teet. Eli tarkoittaa sitä, että kannattaa pysyä niissä perusliikkeissä ja apuliikkeet valita huolella. Liialla volyymillä vaan polttaa itsensä puhki. Teetkö Starting Strengthiä vai mitä?

Ei tullut sitten kuitenkaan eilen käytyä salilla vaikka uhkasin. Sen sijaan kävin tänään ja maastavedossa nousi 5x130kg. Olen tyytyväinen  :)
tallennettu
Vs: Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #560 : 12.05.2012 00:06 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili
Teetkö Starting Strengthiä vai mitä?

Ööh, valmentaja mulle sen ohjelman kehitti. Hän on fysiikkavalmentaja, joten hommat hänellä lienee hoidossa

Ohjelma menee suunnilleen näin

Prässi/Kyykky 3x10
Kulmasoutu 3x10
Penkki/vinopenkki 3x10
Hauiskääntö kp/scott-hauiskääntö 3x10
Ojentajat 3x10
Istumaannousu 5x25/Vatsarutistuslaite 3x15
Selkä 3x10
Pohkeet 3x25
Ylätalja 3x10
Alatalja 3x10

Tässäpä on tärkeimmät. MaVe olisi suunnitelmissa ottaa käyttöön parin viikon sisällä. Ohjelmaa en siis tee tuossa järjestyksessä, laitoin vain liikkeet. Ainakin omasta mielestä tuo on vaikuttanut ihan hyvältä ainakin aloitukseksi
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #561 : 12.05.2012 15:17 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Mä aloitan maanantaina Jim Wendlerin 5/3/1-ohjelman. Starting Strengthistä voisi olla vielä mehuja puristettavana, mutta toisaalta tämä nykyinen kesätyö/harjoittelu aiheuttaa omat haasteensa, kun aiemmassa viestissä kerroinkin. Ei ole energiaa töiden jälkeen ja kokovartalotreenin vetäminen siihen päälle ei kiinnosta juuri yhtään. 5/3/1:n avulla hommaan tulee aika paljon joustoa, koska tarvittaessa voin käydä tekemässä vaan sen yhden pääliikkeen ja jättää apuliikkeet vähemmälle. Toki noita apuliikkeitä ei hirveästi kannata skippailla, eikä ole tarkoituskaan. Treeniin menee kuitenkin joka tapauksessa paljon vähemmän aikaa kuin tällä hetkellä. Kolme kertaa viikossa olisi ideana käydä, eli neljällä pääliikkeellä syklin pituus siirtyy neljästä viikosta viiteen viikkoon. Toisaalta, jos siltä tuntuu niin saatan ruveta käymään neljä kertaakin viikossa, niin homma etenisi nopeammin.

En nyt jaksa uudestaan selostaa ohjelmaa, koska tein sen jo tässä viestissä.

Maanantai
-Pystypunnerrus + Boring But Big
-Leuat

Keskiviikko
-Maastaveto + BBB
-Hanging Leg Raise

Perjantai
-Penkkipunnerrus + BBB
-Kroc Row

Maanantai
-Rinnalleveto
-Kyykky
-Romanialainen mave


Mutta joo, vähän hitaampaahan tuo eteneminen tällä ohjelmalla on näin lyhyellä tähtäimellä mutta toisaalta painonnosto on maraton eikä sprintti, jos vertauskuva sallitaan  :)
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #562 : 13.05.2012 12:07 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jaahas, suunnitelmana on pitää ensi viikko kokonaan vapaata Insanitystä ja sen jälkeen vetäistä toinen roundi! Kätevästi kuukauden 1 ja 2 välissä oleva kevyempi palautumisviikko osuisi näin juhannusviikolle, joka on monestakin syystä erittäin hyvä juttu.  ;D

Jotkut ovat aloittaneet toisen kierroksen vain muutaman lepopäivän jälkeen, mutta näen itse ihan motivaation ja palautumisen kannalta parin kevyemmän viikon fiksumpana. Varsinkin kun nämä viikot eivät ole mitään sohvalla löhöilyä sittenkään, vaan sisältävät muun muassa juoksua ja pyöräilyä.

Cooperin voisi laittaa ensi viikon ohjelmistoon.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #563 : 14.05.2012 17:10 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Insanitystä vapautuneet voimat hyötykäyttöön tällä viikolla. Juoksin tänään yhdellä 15 kilometrin lenkillä uudet henkilökohtaiset ennätykset 5 kilometrille (21:19) ja 10 kilometrille (42:42).

5 kilometrin ennätyksessä on kyllä ilmaa, jos pystyn pidemmällä lenkillä juoksemaan siihenkin uuden enkan. En vain vielä osaa juosta sitä matkaa niin, että lopussa olisin ottanut kaikki voimat irti viiden kilometrin kohdalla. Haastavaa, kun on tottunut paukuttamaan nyt enimmäkseen kymppiä.

Linjasin aiemmin yhdeksi kesän tavoitteista juosta kympillä lähemmäksi 40 minuuttia kuin 45 minuuttia. Tämä tarkoittaa siis vähintään aikaa 42:29.


Nykyisessä ajassa 13 sekuntia liikaa, siis. Yritin kyllä juosta viimeisen kilometrin hullun lailla, mutta ei vaan kyennyt ihan viimeiseen puristukseen. Täytyy kuitenkin muistaa että nyt on vasta toukokuun puoliväli ja juoksukesä on vasta edessä. Tämä on mahtava lähtökohta, en tosiaankaan odottanut olevani jo nyt näin lähellä tuota tavoitetta!  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #564 : 18.05.2012 16:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tänään 5K aikaan 20:34, joten 20 minuutin alitus k.o matkalla on erittäin lähellä!

Huomionarvoista oli myös se, että juoksin kolme kilometriväliaikaa putkeen alta 4 minuutin (3:51, 3:59, 3:55). Tutkin lenkin jälkeen Sports trackeria ja sen perusteella laskin, että taivalsin 12 minuutissa n. 3060 metriä jos ynnään uuden 5K:n ennätykseni nopeimman osuuden yhteen.

En ole vieläkään käynyt sitä puhdasta cooperia juoksemassa, mutta tämä uusin juoksuni antoi kyllä aika hyvää pohjaa jo sille ja pääsin hakemaan rajoja lyhyemmällä matkalla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #565 : 18.05.2012 16:58 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Meikää on viime aikoina alkanut kiinnostamaan ottaa treeniin kunnolla mukaan kehonpainoilla tehtäviä liikkeitä. Nimenomaan voimistelutyyppisiä, todella vaikeita ja rutkasti voimaa vaativia liikkeitä. Tietenkään en tuollaisiin pysty, mutta pitkäjänteisellä treenaamisella voi oppia tekemään vaikka mitä. Pidempään on tietysti ollut jo mukana ne perinteiset leukojenveto ja dipit, mutta nyt ei puhutakaan niistä.

Olisihan se siistiä pystyä seisomaan pitkiä aikoja käsillään. Tai jopa tekemään pystypunnerruksia käsillään seisten. Tai kunnioitettavat yhdellä kädellä tehtävät punnerrukset. Puhumattakaan todella vaikeista liikkeistä, kuten planche, human flag tai dragon flag. Vaatii kyllä todellista kehon hallintaa ja valtavaa voimaa.

Tuli tuossa ostettua huvikseen luettavaksi Convict Conditioning, joka on yksi kehonpainoliikkeiden treenaamisen perusteoksia. Sisältää mm. jokaiselle kuudelle "isolle liikkeelle" 10-asteisen portaikon, jolla kuka tahansa sohvaperuna voi edetä pohjalta huipulle. Punnerruksien treenaamisen voi aloittaa vaikka seinää vasten ja portaikko huipentuu sitten yhdellä kädellä tehtäviin punnerruksiin näin esimerkiksi. Toki tuokin on vuosien taival varmaan, että pystyy esimerkiksi jotain ihmislippua edes yrittämään.

Epinkin kannattaisi varmaan harkita jotain tälläistä systeemiä, jos salille meno ei houkuta ja Insanity rupeaa tökkimään joskus :)
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #566 : 22.05.2012 06:04 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili http://www.hs.fi/ulkomaat/Hiiritutkimuksen+tulos+Y%C3%B6paasto+voi+laihduttaa/a1305564768624

Muuten ihan hyvä, mutta eipä tuo mitenkään uusi tieto ole. Hyvä tosin, että vaihteeksi uutisoidaan tälläisestäkin eikä aina varoitella kuinka aamupalan jättäminen väliin tappaa sut.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #567 : 22.05.2012 10:33 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Siis tostahan saa melkeen semmosen kuvan että syömisen vähentäminen auttaisi painonhallinnassa.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #568 : 22.05.2012 10:37 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili En itte vaan kykene aamupäivän aikana mihkään älylliseen toimintaan, jos jätän aamulla syömingit väliin. Muutoin paasto ei sinänsä ole paha.
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #569 : 22.05.2012 21:08 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Siis tostahan saa melkeen semmosen kuvan että syömisen vähentäminen auttaisi painonhallinnassa.

+1

Naurattaa nämä haistapaska tutkimukset. Ainoa painonhallintaan vaikuttava asia on kalorien määrä suhteessa kulutukseen ja se on totuus. Se on aivan sama mihin kellonaikaan ne syö. Ihmiset ovat vain keksineet päästä nimityksiä eri kellonajan syömiselle. Itse syön silloin kun on nälkä ja varsinkin fyysisessä työssä se tarkoittaa jo heti ensimmäisiä tunteja heräämisestä.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 ... 33
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines