Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 33
Tulostusversio
Aihe: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin?  (Luettu 285277 kertaa)
Vs: Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #300 : 12.02.2012 14:21 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Epillä kyllä ihan kunnioitettava määrä juoksentelua viikossa. Tuolla määrällä kannattaa jo vähän syödäkin, niin ei turhaan kuihdu :)

Juoksun lisäksi harrastan tuollaista vatsalihas/kokovartalojumppaa kotioloissa. Pistän DVD:n pyörimään ja vedän sen tahdissa. Aika paljon vartalo kiinteytynyt sen jälkeen kun aloitin tuon ja koskapa se on pääasiassa tanssiliikkeiden päälle rakennettua, on se myös mielestäni todella hauskaa. Yleensä nuo setit ovat 35-45 minuutin pituisia, joka varsinkin aamukuntoiluna on todella jees. Aina kun ei huvita lähteä pimeään talviaamuun juoksemaan, mutta pienet jumpat kotona kyllä maistuvat.

Kuntoilun kalorivajetta minulla paikkaavat mm. mysli, maapähkinät, rahka, tumma suklaa.

Paino on pysynyt kuntoilusta huolimatta samana jo pitkään. Se ei saakaan enää pudota tässä vaiheessa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #301 : 12.02.2012 14:25 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Et kai vain ole sortunut TV-Shopin Zumba DVD:hin? Voin vain kuvitella Ephramin vetämässä Zumbaa yksiössään saunabeltti vyötärön ympärillä.  :lol:
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #302 : 12.02.2012 14:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW En sentään! Suosin Hip hop absia, molemmat levelit (1 ja 2) käytössä: http://www.tvins.com/fi/products/hiphopabs/hiphopabs.php

Shaun T. on tosi jees noissa pätkissä, oikein motivoiva kaveri ja DVD:t on hyvin tehty kautta linjan.

Tuo on toiminut oikeasti. Minulla on olemassa vatsalihaksistani vakuuttavaa ennen ja jälkeen -materiaalia, mutta en kai ole niin törkeä, että niitä julkisesti laittaisin tänne foorumille.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #303 : 12.02.2012 14:55 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Ens kesänä kyllä pidetään laudan omat Hot Sexy Juicy Man-Bodies Drippin' Sweat 'n Tears -awardsit. Siihen mennessä täällä on varmasti niin monia kauniita vartaloita ja veikkaan, että voimme sen jälkeen alkaa jo työstää myös monien salaa himoitsemaa poikakalenteria.
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #304 : 12.02.2012 15:05 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Ens kesänä kyllä pidetään laudan omat Hot Sexy Juicy Man-Bodies Drippin' Sweat 'n Tears -awardsit. Siihen mennessä täällä on varmasti niin monia kauniita vartaloita ja veikkaan, että voimme sen jälkeen alkaa jo työstää myös monien salaa himoitsemaa poikakalenteria.

Kai sä oot itekin messissä?
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #305 : 12.02.2012 15:40 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Luulin, etten tunne ketään, joka todella omistaa Hiphop Absit. I stand corrected. :lol:

"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #306 : 12.02.2012 15:41 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Tottakai. 8)
Ja aion saada sen pokaalin! :|

Niin, voisin myös itsekin lyhyesti selostaa miten elän ja miten pidän itseni kunnossa ja missä kunnossa olen. Lyhimmän kaavan mukaan ja aika leuhkan kuuloisesti: teen mitä tykkään. Minulla ei ole treeniohjelmia, eikä minkäänlaista ruokavaliota, vaan treenaan ihan sen mukaan miltä tuntuu ja syön mitä haluan. Sanoisin että itsesäätelyni on aika hyvä, koska vaikka filosofiani on tämä, en tämän paskemmassa kunnossa ole. Kyllä sitä ihan joka päivä tulee jotenkin urheiltua ja useimmiten se on juoksua taikka salia, ja jos ei kumpaakaan näistä hyvita, niin sitten lihaskuntohässäköitä/venyttelyä lattialla. En pakota itseäni mihinkään tai jätä mitään tekemättä (syömättä?) ja tästä olen aika tyytyväinen. Omasta mielestäni minun ei tarvitse nähdä juuri ollenkaan vaivaa kunnossa pysyäkseni, koska liikunta on sen verran vahvasti integroitu elämäntapoihini. Eli jos kysytte kuinka monta kertaa viikossa käyn salilla tai juoksen, en pysty vastaamaan, koska minä vain teen. En pidä kirjaa mistään, vain teen. Ja hyvin menee. Ehkä sitten, jos tämä elämäntapa minut joskus pettää, alan tehdä jotain toisin.

Ja olen siis noin 180cm pitkä, painan noin 67kg, penkistä nousee ainakin 95kg, mave ainakin 100kg, leukoja menee ehkä jotain 25, punnerruksia ainakin jokunen kuukausi sitten meni 100, vatsalihaksissa rajaa tuskin on, juoksen aika kovaa ja kauas, rasvaprosenttia on varmaan aika vähän, haluaisin itsekin tietää. Ja pyrin pikemminkin ylläpitämään kuntoa kuin kehittää sitä, mutta vaikka kuinka huono ihminen olisi, kehitystä silti tapahtuu. :(
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #307 : 12.02.2012 15:53 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tottakai. 8)
Ja aion saada sen pokaalin! :|

Niin, voisin myös itsekin lyhyesti selostaa miten elän ja miten pidän itseni kunnossa ja missä kunnossa olen. Lyhimmän kaavan mukaan ja aika leuhkan kuuloisesti: teen mitä tykkään. Minulla ei ole treeniohjelmia, eikä minkäänlaista ruokavaliota, vaan treenaan ihan sen mukaan miltä tuntuu ja syön mitä haluan. Sanoisin että itsesäätelyni on aika hyvä, koska vaikka filosofiani on tämä, en tämän paskemmassa kunnossa ole. Kyllä sitä ihan joka päivä tulee jotenkin urheiltua ja useimmiten se on juoksua taikka salia, ja jos ei kumpaakaan näistä hyvita, niin sitten lihaskuntohässäköitä/venyttelyä lattialla. En pakota itseäni mihinkään tai jätä mitään tekemättä (syömättä?) ja tästä olen aika tyytyväinen. Omasta mielestäni minun ei tarvitse nähdä juuri ollenkaan vaivaa kunnossa pysyäkseni, koska liikunta on sen verran vahvasti integroitu elämäntapoihini. Eli jos kysytte kuinka monta kertaa viikossa käyn salilla tai juoksen, en pysty vastaamaan, koska minä vain teen. En pidä kirjaa mistään, vain teen. Ja hyvin menee. Ehkä sitten, jos tämä elämäntapa minut joskus pettää, alan tehdä jotain toisin.

Ja olen siis noin 180cm pitkä, painan noin 67kg, penkistä nousee ainakin 95kg, mave ainakin 100kg, leukoja menee ehkä jotain 25, punnerruksia ainakin jokunen kuukausi sitten meni 100, vatsalihaksissa rajaa tuskin on, juoksen aika kovaa ja kauas, rasvaprosenttia on varmaan aika vähän, haluaisin itsekin tietää. Ja pyrin pikemminkin ylläpitämään kuntoa kuin kehittää sitä, mutta vaikka kuinka huono ihminen olisi, kehitystä silti tapahtuu. :(

180cm 67kg welcome to auschwitz  ;D

Ei vaan ihan kova penkkitulos, kun painoa ei kumminkaan ole tuota enempää. Mavessa sulla varmaan menee enemmän, kun kyllähän mave on aina 1.5-2 kertaa kovempi kuin penkki, ellei ole pelkkää penkkiä hinkannut, mutta ei siltä kuulosta jos treenat kunnolla.

Itellä ykkösmaksimisuhteet

Penkki 1
Kyykky 1,48
Mave 1.57



« Viimeksi muokattu: 12.02.2012 16:02 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #308 : 12.02.2012 16:08 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili En nyt aivan pena-haukka -linjalla toki salilla reenaa, mutta sen verran asiaan liittyen on myönnettävä, että jalkoja tulee treenattua suhteessa yläkroppaan liian vähän. Johtunee suureksi osaksi siitä, että näillä ilmaisilla saleilla (koulun, intin, kotona) ei ole oikein kunnon kyykkäysvehkeitä ollut ja osaksi siitä, että jotenkin jännästi mielestäni jalkoja ei niin paljoa tarvitse treenata salilla, jos niitä kuitenkin käyttää juoksemiseen, rinkan kanssa kävelyyn yms. Eivätkä nämä jalat koskaan ole kyllä pettäneetkään, joten en ihan kunnolla ainakaan löydä motivaatiota niitä salilla treenata. Ehkä mainitsemisen arvoisin suoritus mitä näillä on tehty, on se 24h/105km sauvakävely Patvinsuon kansallispuistossa. Tervetuloa vaan ensi syksynä. :P
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #309 : 12.02.2012 16:17 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Itsellä vielä nuo painot aika hakusessa useamman viikon tekemisen jälkeen. Aloitin kaikissa seteissä alhaalta ja etenen pikkuhiljaa raskaampiin painoihin ilman mitään matemaattista kaavaa, tyyliin 5 kilon lisäys per kerta/pari kertaa. Kyykyssä ja mavessa on vain hitusen verran enemmän kuin penkissä, mikä varmaan johtuu juuri siitä, kun jalkoja eikä selkää ole tullut treenattua salilla isoilla painoilla, vaan lähinnä omalla ruhonpainolla.

Jospa ne siitä asettuu sitten kohdilleen, kyykky ei ole vielä lähelläkään sitä kipupistettä, mutta mavessa tuntuu kyllä jo kovaa oma paino + 10 kiloa. Penkissä on jo oma paino ja kyykyssä varmaan sama kuin mavessa.

Miten tarkkaan muut on noudattanu noita painojen lisäyksiä ja lämmittelyjä? SS'ssähän oli hienot matemaattiset kaavat noihin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #310 : 12.02.2012 16:32 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Sarkoni, tuo kroppa onkin varmasti ihanteellinen kestävyyslajeihin, ei mitään ylimääräistä läskiä.

Zoukka, en ole ikinä noudattanut mitään tarkkaa kaavaa. Nostan sarjapainoja miten tuntuu hyvältä, en ikinä tekniikan kustannuksella. Aina jos tuntuu pakka hajoavan jollain painolla, niin tiputtaa painoja alemmas.

Lämmittelyt kannattaa aina hoitaa kunnolla, varsinkin mavessa. Riittää kun paskot kerran selkäsi, niin sillä ei nosteta enää ikinä mitään. Maksimien kokeileminen on imo ihan turhaa, tekee painoilla joilla pystyy tekemään useamman toiston. Loukkaantumisriski noissa ykkösmaksimien tavoitteluissa on korkea, varsinkin kun ei ole monen vuoden kokemusta salista.

Nostaa sarjapainoja 2.5kg-5kg kerrallaan ja kokeilee mikä tuntuu hyvältä. Mitä lähemmäs maksimia tullaan, niin sitä pienempiä lisäyksiä.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #311 : 12.02.2012 18:07 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili
Vielä kun saisi aerobisen kunnon edes perusläskin sohvaperunan tasolle.  ;D

Eikös painonnoston pitäisi kehittää aerobista kuntoakin ihan hyvin, ainakin paremmin kuin joku hidastempoinen hölkkä? HIIT:iä ajattelin itse silloin tällöin alkaa taas, kun säät lämpenee. Pitää vaan varoa, ettei vaikuta nostoihin.

No ei se itseasiassa ole parempi. Hidastempoinen hölkkä/ripeä kävely on koko paskan perusta aerobista kestävyyttä reenattaessa.
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #312 : 12.02.2012 18:33 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Luulin, etten tunne ketään, joka todella omistaa Hiphop Absit. I stand corrected. :lol:

Kuulin ekaa kertaa noista kun Chris Pratt (Everwoodin Bright) hehkutti Conanissa miten Hip hop Abs oli auttanut tätä pudottamaan painoa ja kohottamaan kehonkuvaa. Alkuun tosin ajattelin, että onkohan tuo nyt kovin hyvä. Sitten tutkin vähän enemmän kokeilijoiden kommentteja ja päätin tarttua syöttiin.  :)

Kannatti. Todella hauska ohjelma ja, kuten jo sanoinkin, antaa myös tuloksia.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #313 : 12.02.2012 21:54 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Luulin, etten tunne ketään, joka todella omistaa Hiphop Absit. I stand corrected. :lol:

Kuulin ekaa kertaa noista kun Chris Pratt (Everwoodin Bright) hehkutti Conanissa miten Hip hop Abs oli auttanut tätä pudottamaan painoa ja kohottamaan kehonkuvaa. Alkuun tosin ajattelin, että onkohan tuo nyt kovin hyvä. Sitten tutkin vähän enemmän kokeilijoiden kommentteja ja päätin tarttua syöttiin.  :)

Kannatti. Todella hauska ohjelma ja, kuten jo sanoinkin, antaa myös tuloksia.

Siinä on kyllä vinha perä, että jos liikkumisesta saa itselleen oikeasti hauskaa, niin ollaan aika vahvoilla kun hommia tulee tehtyä lähes itsestään.

Kuten varmaan jo tiettyä, opetan työkseni tanssia, ja siinä tuleekin suurin osa viikkoliikunnasta automaattisesti. Tunteja pidän tällä hetkellä kolmena iltana viikossa, 2-4 tuntia putkeen. Lihaskuntoa teen ainakin yhden tunnin setit per päivä mukana itsekin, ja toki liikkeessä tulee pysyttyä muutenkin kun on näytettävä esimerkkiä ja tehtävä pätkiä mukana. Opetustöiden lisäksi olen pyrkinyt pitämään yhdet tanssitreenit itse omien kavereiden kanssa joka viikko, sekä lajikehittymisen että kunnon kehittämisen vuoksi. Syksy oli tällä saralla erittäin heikko, mutta nyt on hyvä vakioaika sovittuna ja deitti onkin pitänyt kutinsa tämän vuoden puolella lähemmäs aina. Päälle vielä silloin tällöin uintireissu tai lenkki, ja peruskunto pysyykin yllä mainiosti.

Onnellinen pitää olla että tämänhetkinen ammatti on liikkuvaa lajia, sillä ilman tanssia olisi kunnossa pysyminen perkeleen vaikeaa. Arvostan esimerkiksi tämän ketjun poikien draivia ja omistautumista kuntoilulle, mutta mulle tuollainen matemaattinen jynssääminen ei sopisi lainkaan. Jotain pointtia täytyy liikunnassa olla, jotta saan itseni liikkeelle. Myönnettäköön, että ulkonäöllisesti vaikkapa vatsan tienoilla olisi vielä kiinteytettävää(ja haboissa taas bulkattavaa), mutta tärkeämpää on olla hyvässä kunnossa ja monipuoliseen liikuntaan kykenevä kuin muovata itsestään superurosta. Tanssi, ja varsinkin breikkihommat, ovatkin tuoneet rutosti liikkuvuutta, tasapainoa, lihaskontrollia ja tietynlaista räjähtävää voimaa. Sen sijaan oikeasti aerobista kuntoilua kaipaisin vähän lisää(näissä hommissa rasitus tulee pääasiassa lyhyinä bursteina) ja siksi pyrinkin uimaan tai juoksemaan silloin tällöin. Sen lisäksi olen viime aikoina alkanut laittamaan enemmän ajatusta lihaskuntotreeniin itse lajitreenauksen sivussa. Kävin loppuvuodesta mainiolla toiminnallisen liikunnan workshopilla, jolla käytiin läpi tehokkaita lämmittelytekniikoita sekä lihakuntoliikkeitä omalla ruumiin painolla ja myös parin kanssa. Todella hyvää kamaa, ja noita olen soveltanut paljon sekä tunneilla että omassa treenauksessa. Lempparijuttu just nyt on vetää näitä tabata-tyyppisiä treenejä, eli 20 sekuntia täysillä jotain liikettä ja väliin 10 sekunnin lepo. Yleensä teen neljällä liikkeellä kaksi rundia, eli yhteensä 8 * 20s suorituksia. Vie vähän aikaa, on intervalli-hengeltään kivaa tehdä ja tuntuu todella tehokkaasti. Tämän perusteella on tuo HIIT-juoksukin alkanut kiinnostaa, sopisi paljon paremmin mulle kuin pitkät lenkit, mutta odottelen kyllä suosiolla keväämmälle ennenkuin taas yritänkään juoksentelua.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #314 : 13.02.2012 17:05 »
Juhohfin Jäsen Viestejä: 271 Basaaripisteet: 0 Profiili Tässä teille juoksijoille hieman tavoiteltavaa:

Huima espanjalaissuoritus: Maraton päivässä 500 päivän ajan (sportti.com)

Espanjalainen ultrajuoksija Ricardo Abad sai maanantaina päätökseen melkoisen urakan. Hän juoksi 500 maratonia 500 päivässä. Putken ensimmäisen maratoninsa hän juoksi 1.10.2010, ja sunnuntaina Barcelonassa juostu viimeinen rutistus tuotti vielä mainion ajan 3.46.

500 maratonin yhteenlaskettu matka on 21097,5 kilometriä, mikä on hieman yli puolet maapallon ympärysmitasta. Suorituksellaan Abad nappasi takaisin nimiinsä Guinnesin ennätyskirjan ennätyksen. Abad oli vuonna 2009 juossut 150 maratonia peräkkäisinä päivinä, mutta belgialainen Stefaan Engels sai ennätyksen välillä haltuunsa 365 peräkkäisenä päivänä juostulla maratonilla.

- Olen aivan sanaton. Tämä on liikuttava hetki, jota en tule koskaan unohtamaan. Minulla oli vaikeaa, ja joinakin päivinä oloni oli erittäin huono, mutta onnistuin tavoitteessani, 41-vuotias Abad kertoi sport.t-online.de -sivuston mukaan.

Abad kiersi urakkansa aikana kaikkien Espanjan 50 provinssin pääkaupungin kautta.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #315 : 15.02.2012 14:18 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ihana juoksukevät/kesä lähenee jo kovaa vauhtia. Sen kunniaksi päätin hemmotella itseäni hyvissä ajoin uusilla juoksutamineilla, jotka otan käyttöön jahka aurinko alkaa toden teolla lämmittää ja keventää juoksijan ripeää askelta.

Mutta minkälaista vaatetta tällä kertaa? Juoksu on suhteellisen halpa harrastus eikä itse suoritus maksa itsessään yhtään mitään. Niinpä ajattelin, että kannattaa kunnolla satsata varusteisiin tällä kertaa. Laitoin tilaukseen Skins-asukokonaisuuden, jota on kehuttu foorumeilla erittäin hyväksi varsinkin juoksijoille.

http://www.skins.net/index.aspx



Skins-vaatteet tehostavat verenkiertoa kompressio-vaikutuksen kautta. Myös ruumiin lämmönsäätelykyky paranee. Esimerkiksi helteellä ihon pintalämpötila on 3-5% normaalivaatteita alhaisempi, joka tietenkin tekee heinäkuun hikilenkeistä astetta miellyttävämpiä. Vaatteet ovat erittäin istuvia, jolloin on tärkeää valita juuri oikea koko.

Skins-vaatteiden luvataan siis parantavan yleistä suorituskykyä n. 10-15% ja sen lisäksi nopeuttavan palautumista. Ihan täysin tyhjiä lupauksia nämä eivät vaikuta olevan, ainakin jos juoksufoorumin kokemuksiin on yhtään uskomista.


Innolla säiden lämpenemistä odotellessa.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #316 : 15.02.2012 14:36 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Muistan vielä kun Epi aloitteli tämän juoksuintoilun. Ihan liian usein juoksemista/kuntoilua aloittelevat  hommaavat heti alkuunsa kalliit juoksuvermeet, mutta kadottavat sitten motivaation ja kiinnostuksen muutaman lenkin jälkeen. On kyllä hieno nähdä, että Epi jaksaa edelleen painaa menemään ja harrastus tuntuu menevän hyvällä vauhdilla eteenpäin!

tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #317 : 15.02.2012 14:52 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Muistan vielä kun Epi aloitteli tämän juoksuintoilun. Ihan liian usein juoksemista/kuntoilua aloittelevat  hommaavat heti alkuunsa kalliit juoksuvermeet, mutta kadottavat sitten motivaation ja kiinnostuksen muutaman lenkin jälkeen. On kyllä hieno nähdä, että Epi jaksaa edelleen painaa menemään ja harrastus tuntuu menevän hyvällä vauhdilla eteenpäin!

Itsekin muistelen välillä alkuaikoja. Jaksoin juosta kuluneissa verkkareissani ja T-paidassani hädin tuskin 2-3 kilometriä yhtämittaista juoksua, sitten piti välillä kävellä. Piti vain muistuttaa itselle, että turhan rankka alku ei palvele ketään. Jokaisen lenkin jälkeen pitäisi harrastuksen alussa jäädä fiilis, että "olisi jaksanut vielä vähän". Kun kehittyy, voi alkaa koettelemaan rajojakin.

Juoksu on siitä loistava harrastus, että se on täynnä rajapyykkejä. Itselleen voi luoda todella paljon motivaatiota yhdistämällä harrastuksen näihin rajapyykkeihin. Koska juoksikaan ensimmäisen kerran täydet 5 kilometriä? Tai kympin? Milloin oli ekan puolimaratonin aika?

Muistan, kun juoksin aikoinaan ensimmäistä kertaa kymmenen kilometriä alta 60 minuutin. Se tuntui todella hyvältä ja oli jälleen yksi saavutettu rajapyykki. Mietin silloin, pystyisinkö koskaan juoksemaan kymppiä alle 45 minuutin.

Nyt tuosta tunnin ajasta on tippunut jo reilu 15 minuuttia. Tähtäimet ovatkin jo siinä, että juoksee matkan mahdollisimman lähelle 40 minuutin rajaa.

Maltillinen eteneminen harrastuksessa on todellakin yksi avain säilyttää mielenkiinto. Jokaisesta pudotetusta sekunnista ja juostusta lisämetristä voi iloita. En koskaan tule olemaan mikään kilpailija juoksulajissa eikä se ole tarkoituskaan. Pointtina on päihittää kerta toisensa jälkeen vain se yksi vastustaja, joka merkitsee.

Itsensä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #318 : 15.02.2012 21:16 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Pitääkö nykylenkkarit Suomen maastossa (lumessa, liukkaassa jne.)? Itselläni suurimpia (teko)syitä olla lenkkeilemättä talvisin (kesällä on eri syyt) on tuo pito. Kun on pieniä kroonisia vaivoja niin se sattuu aika saatanasti jos lentää perseelleen.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #319 : 15.02.2012 21:21 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Pitääkö nykylenkkarit Suomen maastossa (lumessa, liukkaassa jne.)? Itselläni suurimpia (teko)syitä olla lenkkeilemättä talvisin (kesällä on eri syyt) on tuo pito. Kun on pieniä kroonisia vaivoja niin se sattuu aika saatanasti jos lentää perseelleen.


(ei sillä, että mulla olisi tollaiset)


Henkilökohtaisesti mua vituttaa eniten talviliikunnassa kylmyys ja se kauhea päällepukeminen. Sekä liukkaus ja lumessa tarpominen. Lisäksi pimeä tulee ison osan ajasta niin aikaisin, ettei enään nappaa hämärässä lähteä liikkeelle. Lisäksi juoksentelemaan en kuitenkaan pääse, kun astma ei tykkää kylmästä..

Onneksi salitreeni ei juuri säitä kysele, vaikka pihan halki joutuukin tarpomaan.


« Viimeksi muokattu: 15.02.2012 21:38 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #320 : 15.02.2012 21:29 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei talvijuoksu eroa juurikaan kesästä. Itse käytän aivan samoja housuja ja kenkiä 365 päivää vuodessa. Tuulipuvun takin alle heittää hupparin ja käteen hanskat ja pipo päähän. Juostessa tulee kuuma, ihan sama onko sitä pakkasta vai ei. Pipoissa kannattaa suosia sellaista mistä ei tuuli tule läpi.

Jos pelkää vanhojen luiden puolesta, niin icebugit on kuulemma hyvät:

http://www.scandinavianoutdoorstore.com/valmistajat/icebug/?gclid=CN2sm7_boK4CFTAumAodbTH04g
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #321 : 15.02.2012 21:49 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Ei ole tämä talvena ollut kaatuminen edes lähellä. Jos näkee, että tie on selvästi jäässä niin hiljennän vauhtia mutta muuten painan menemään kuten kesälläkin.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #322 : 15.02.2012 21:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Talvijuoksussa on vaikeampaa saavuttaa se optimaalinen kehonlämpö juostessa. Pitää pelata eri vaatekappaleilla ja ottaa huomioon ulkona vallitseva pakkanen plus vielä tuuliolojen mukanaan tuoma "tuntuu kuin" -lämpötila. Jos tässä onnistuu, juostessa ei tule kylmä eikä kuuma, vaan on juuri sopiva. Se on mahdollista.

Kesähelteillä tilanne on vähän erilainen, sillä kuuma tulee lähti lenkille vaikka alastomana. Yleensä en näin tee, sillä en halua tutustua Kilon poliisilaitokseen sisältä käsin. Kesällä kuitenkin yrittää saada vaatetuksesta mahdollisimman kevyen ja ihonmyötäisen, koskeutta poistavan.


Mitä kaatumisiin tulee, niin juostessa ei tänä talvena ole ollut lähellä, mutta kävellessä on tapahtunut pari kertaa pientä sähellystä kun piilojää on osoittautunut petolliseksi.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #323 : 15.02.2012 22:14 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili Saa kyllä syyttää itseään jos tulee talviliikunnassa kylmä. Aika samanlaistahan toi juoksu on vuodenajasta toiseen, tosin eipä tuo lenkkarien pito nyt talvella ole ihan samaa luokkaa kuin noissa vapaa-ajan kengissä, mutta ei se minua ainakaan haittaa kun en missään jäisellä pyri juoksemaan ellei sitten vakioreitit ole jäässä.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #324 : 15.02.2012 22:43 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Kävin vetämässä äsken kevyen 40min hölkän -10 asteessa. Asusteeksi riitti hyvin pelkät tuulipuvunhousut, tekinen t-paita, huppari, tuulipuvuntakki, pipo ja lapaset. Oikeastaan tuossakin oli liikaa huppari, koska yläkroppa oli ihan liekeissä loppuvaiheessa. Tosin itseäni ei haittaa se kuumuus, aina voi avata takkia tai ottaa pipon taskuun.

"Pro"tippejä(osa mainittu jo):

-kävellessä liukastuu helpommin kuin juostessa(en tiedä miksi, en ole rakettifyysikko) eli juokse koko matka
-ennakoi liukkaat kohdat (auratut alueet, tienylitykset, kuralätäköt)
-älä laita lenkkareiden nauhoja tiukalle, veri ei kierrä ja jalat jäätyvät
-osta pipo missä thinsulate vuori, tuuli ei tule läpi eikä pääsi jäädy
-osta tekninen aluspaita, siirtää kropan kosteuden ylempiin kerroksiin ja pitää siten lämpimänä
-ylempi kerros puuvillaa alempi teknistä materiaalia, paitsi jaloille riittää ihan hyvin pitkät puuvillakalsarit jos on yli 20c asteessa
-lapaset on miljoona kertaa lämpimämmät kuin sormikkaat
-lopeta ulina ja tunge ne tekosyysi jonnekkin missä niitä kaivataan ja ala juosta  :)



« Viimeksi muokattu: 15.02.2012 22:49 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #325 : 16.02.2012 09:21 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tuli hankittua tarjouksesta seuraava setti käsipainoja.



Säädettävä käsipainosarja 2x10kg pakattu kätevään säilytys- / kuljetussalkkuun.

Sisältö:
 
4 x 0,25kg kierrelukko
2 x 1,25kg tanko
levyjen painot 4 x 1,5kg ja 4 x 2,5 kg
tangon halkaisija painojen päästä 24mm
levyjen halkasijat 12,5cm ja 16cm



Ensinnäkin, painot tulevat käyttöön Hip Hop Absiin, sillä siinä hyödynnetään niitä aina välillä. Toki nekin liikkeet voi tehdä myös ilman painoja, ja niin olen tähän asti menetellytkin, mutta nyt kun ohjelmaa on tehnyt jo jonkin aikaa niin haluaa vähän lisämaustetta.

Tämän lisäksi ajattelin tehdä n. 3-4 kertaa viikossa Youtubesta löytämääni käsipaino-treeniohjelmaa.

Tiedostan hyvin, että käsipainoilla ei tehdä ihmeitä, mutta tarkoitus on saada edes vähän lisää voimaa käsiin. Ymmärtääkseni myös käsipainoilla ja oikealla ohjelmalla se on mahdollista. Salille ei ole kiinnostusta ja aikaakaan raahautua, kun juoksu/aerobinen on se päämielenkiinnon kohde. Ei tästä haittaakaan voi olla, eikös niin?

Tässä vielä se ohjelma, jota ajattelin. Jos löytyy parempia, niin saa toki vinkata.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #326 : 16.02.2012 09:48 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili
Tiedostan hyvin, että käsipainoilla ei tehdä ihmeitä, mutta tarkoitus on saada edes vähän lisää voimaa käsiin. Ymmärtääkseni myös käsipainoilla ja oikealla ohjelmalla se on mahdollista. Salille ei ole kiinnostusta ja aikaakaan raahautua, kun juoksu/aerobinen on se päämielenkiinnon kohde. Ei tästä haittaakaan voi olla, eikös niin?

Kyllähän käsipainoillakin saa aikaan vaikka mitä, mutta ongelma noissa kotipainoissa ja kuntosalityyppisessä harjoittelussa lienee se, että painot loppuvat suht nopeaan yleensä kesken. Siinä missä salilla käsipainoja on yleensä johonkin 50kg asti, niin noissa kotiin myytävissä paketeissa painot loppuu yleensä johonkin 10kg tietämille. Varmaan noissa Hip Hop Abseissa tuollaisten käyttö on luontevampaa, mutta jos yrität jotain normaalia voimaharjoittelua, niin loppuu varmaan aika nopeaan kesken nuo painot. Riippuu tietysti, että missä kunnossa sun kädet on tällä hetkellä.

Mutta kuten sanoit, niin aerobinen on se sun juttu, joten ehkä höpisen turhasta. Kannattaa toki muistaa myös, että salitreenillä on mahdollista parantaa aerobista suoritusta siinä mielessä, että esim. kyykällä vahvistetut jalkalihakset kyllä kantaa pidemmälle ja nopeammin. Mutta koska juokset vaan harrastuksen puolesta, niin ei liene niin väliä  :)

Edit:
Ainiin, jos haluat joskus upgradeta tuosta Hip Hop Absista johonkin suuntaan, niin kannattaa miettiä P90X-ohjelmaa tai Insanityä. Molemmat käsittääkseni hyviä kotitreeniohjelmia, missä ei tarvita juurikaan välineitä. Tuntuu jengi saaneen  hyvin tuloksiakin noilla. Ei tietysti ehkä yhtä hauskaa, kuin hip hoppailu, mutta kasvattanee voimaa ja lihaksia ihan eri tavalla jos niitä joskus haluaapi.


« Viimeksi muokattu: 16.02.2012 09:59 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #327 : 16.02.2012 10:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jees, kiitti. Tuo vahvisti omia käsityksiäni aikalailla.


Ainiin, jos haluat joskus upgradeta tuosta Hip Hop Absista johonkin suuntaan, niin kannattaa miettiä P90X-ohjelmaa tai Insanityä.

Olen lukenut näistä kahdesta ja kuulostavat tosiaan mielenkiintoisilta. Insanity Workoutissa on näytevideoiden perusteella samoja piirteitä kuin Hip Hop Absin Level 2:n tietyissä harjoituksissa, mutta astetta rankempana. Tutustun siihen varmasti sitten kun Level 2 tuntuu käsipainojen kanssa liian kesyltä eikä saa enää hikeä virtaamaan entiseen malliin. Shaun T. on vetäjänä siinäkin ja jo se tekee siitä tutustumisen arvoisen. Kaveri tosiaan osaa tsempata laittamaan kaiken peliin myös television välityksellä.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #328 : 16.02.2012 15:59 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili


Mutta kuten sanoit, niin aerobinen on se sun juttu, joten ehkä höpisen turhasta. Kannattaa toki muistaa myös, että salitreenillä on mahdollista parantaa aerobista suoritusta siinä mielessä, että esim. kyykällä vahvistetut jalkalihakset kyllä kantaa pidemmälle ja nopeammin. Mutta koska juokset vaan harrastuksen puolesta, niin ei liene niin väliä  :)


Kyykkäyksellä saa varmasti nopeutta jalkoihin, mutta pidemmälle ei jalat kanna se on varma. Mitä enemmän lihasta, sitä enemmän happea kuluu ja sitä tehottomampaa liike on. Kun katsoo kestävyysjuoksijoita, niin jalat ovat mallia chicken legs.



Juoksu treenaa parhaiten juoksua, painonnosto painonnostoa, nopeat liikkeet räjähtävyyttä jne.

Käsipainot voi perus hauiskäännöissä loppua kesken hyvinkin nopeasti, mutta kehonpainolla voi treenata todella monipuolisesti koko kropan ja tulla supervahvaksi.

Täältä Epi löydät kaiken tarvitsemasi kotitreeniin käsipainoilla.



Painotat selvästi kestävyyttä treenissäsi, joten myös 100 punnerrusta-ohjelma voisi olla sulle ihan kiva piristys treeneihin.



« Viimeksi muokattu: 16.02.2012 16:11 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #329 : 16.02.2012 16:50 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili


Mutta kuten sanoit, niin aerobinen on se sun juttu, joten ehkä höpisen turhasta. Kannattaa toki muistaa myös, että salitreenillä on mahdollista parantaa aerobista suoritusta siinä mielessä, että esim. kyykällä vahvistetut jalkalihakset kyllä kantaa pidemmälle ja nopeammin. Mutta koska juokset vaan harrastuksen puolesta, niin ei liene niin väliä  :)


Kyykkäyksellä saa varmasti nopeutta jalkoihin, mutta pidemmälle ei jalat kanna se on varma. Mitä enemmän lihasta, sitä enemmän happea kuluu ja sitä tehottomampaa liike on. Kun katsoo kestävyysjuoksijoita, niin jalat ovat mallia chicken legs.


Okei, aivopieru omalta osalta. Pidemmälle tuskin pääsee, mutta nopeutta saa. Toisaalta Epi ei juokse mitään 100m spurtteja, joten vähän yhdentekevää  :P
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 33
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines