Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 33
Tulostusversio
Aihe: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin?  (Luettu 285261 kertaa)
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #30 : 06.08.2010 16:39 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ei ne lepopäivät ole mitään pakollisia, ihan hyvin voi vetää kevyemmän päivän. Se on eri asia, jos treenaa oikeasti ihan hemmetin kovaa.
Ei ole ei, mutta ihan homman mielekkyyden takia kannattaa pitää välillä kokonaan lepoa juoksemisesta. Ainakin minulle kävi niin, kun lonkkamurtuman jälkeen aloin käymään aktiivisesti lenkillä, kyllästyin touhuun, kun kävi liian usein lenkillä.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #31 : 11.08.2010 22:18 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Joo, kyllä se lepopäivä vaikuttaa tosiaan juoksun mielekkyyteen. Mulla ainakin lepopäivän jälkeen juoksu tuntuu olevan paljon kevyempää ja rajoja on kiva koetella kun kiskoo kymppiä.

Sinänsä ihan kivaa kun syksy tulee ja ilmat vähän viilenevät, niin ei hikikään lennä siinä määrin kuin kesällä. Kyllä silloin +33 lämpötiloissa juostut lenkit pistivät aikalailla "rutistan tiskirättiä" -ilmiön käyntiin.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #32 : 11.08.2010 22:56 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse tykkään ehkä jopa enemmän juosta talvella, kun lumi pehmentää askelta ja pystyy juoksemaan tuulipuvussa ilman, että tulee liian kuuma. Kesällä juokseminen on melkein pakko ajoittaa kello 23-05 välille tai muuten meinaa delata.

Pitäisi vielä käydä jonkun asiantuntijan luona hommaamassa oikeanlaiset kengät. Nyt on tullut juostua tuollaisilla 170e Asicsilla kolme vuotta, mutta ei mitään hajua onko ne ali- vai ylipronatoivat, saati miten oma askellus menee.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #33 : 12.08.2010 12:07 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Hävettää myöntää, mutta itse olen juossut vajaan pari vuotta Anttilan 15 euron tarjouskengillä, jotka eivät totta tosiaan tarjoa juoksijalle parasta mahdollista mukavuutta. Syksyn aikana tosiaan olisi suunnitelmana satsata noihin kenkiin, koska juoksussa ne ovat se tärkein asia. Mahtaa tuntua hyvältä, kun viimein saa kunnon jalkineet hölkkäpolulle.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #34 : 12.08.2010 12:34 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Eikös nykyisten tutkimuksien mukaan ilman kenkiä juokseminen ole paljon parempi jaloille kuin kengillä juoksu? Juoksutekniikka muuttuu erilaiseksi kun kengät otetaan pois, ja se säästää jalkoja. Ilmeisesti markkinoille tulossa "avojaloin juoksuun" tarkoitettuja jalkineita, jotka lähinnä suojaavat jalkoja kaupunkien roskilta, lasinsiruilta yms.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #35 : 12.08.2010 15:04 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei sillä ole mitään väliä, vaikka ne kengät olisi euron itse askarrellut. Varsinkin jos on kevyt sälli, niin sitä vaimennusta ei niin paljon tarvitse.  Eri asia jos on kunnon tynnyri, niin siinä ei edes jouset jalkapohjassa auta polvia hajoamasta. Pääasia, että jaloissa tuntuu hyvältä.

Itsellä on toinen jalka 3mm pidempi kuin toinen ja luulisi ettei tuo juoksussa tunnu, mutta silti aina toinen pohje on liekeissä paljon nopeammin, kuin toinen. Voi toki olla tekniikka ongelma, että ponnistaa toisella jalalla enemmän, mutta muistan kuinka juoksu-uran alussa tällaisia ongelmia ei ollut, vaan uusilla geelikengillä juokseminen oli erittäin kevyttä.

Löysin Asicsen sivuilta tällaisen: http://www.asics.fi/running/shoe_adviser/use/running/


Hahah, kone suosittelee mulle ainostaan Asicsen lippulaivakenkiä, 229e maksavia Gel-Kinseitä. Taidan tyytyä kumminkin satasen kenkiin.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #36 : 12.08.2010 18:42 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
Eikös nykyisten tutkimuksien mukaan ilman kenkiä juokseminen ole paljon parempi jaloille kuin kengillä juoksu? Juoksutekniikka muuttuu erilaiseksi kun kengät otetaan pois, ja se säästää jalkoja. Ilmeisesti markkinoille tulossa "avojaloin juoksuun" tarkoitettuja jalkineita, jotka lähinnä suojaavat jalkoja kaupunkien roskilta, lasinsiruilta yms.
Nimenomaan näin. Kun pienestä pitäen ihmisen jalka pidetään pumpulissa, eivät nilkan ja jalkaterän ympärillä olevat pienet lihakset pääse kehittymään askellusta tukeviksi. Sen vuoksi ilmaantuu sitten kaikenlaisia pronaatio- ja supinointiongelmia, jotka eivät ainakaan parane ekstratukevilla lenkkareilla. Afrikkalaisten juoksumenestystähän selitetään mm. sillä, että heidän tekniikkansa on kehittynyt paremmaksi, koska he ovat juoksennelleet enempi paljain jaloin.

Tuommoisia "avojalkakenkiä" on ollut jo jonkin aikaa, nimittäin Feelmaxit, jotka ovat muuten erinomaiset tossut. Yhden testikerran perusteella tuntuma alustaan on huikea ja jälkeenpäin veri kiertää jaloissa ennenkokemattomalla tavalla. Pitäisi omat hommata joskus. Tällä hetkellä juoksen lenkkejä Karhun M1:llä, jotka on suunniteltu jalan luontaista askellusta tukeviksi. Vaimennusta löytyy sitten toisaalta ehkä vähän liikaakin minun kokoiselleni juoksijalle. Parkourissa käytän kung fu -kenkiä, ja niissä ei sitten olekaan minkäänlaista tukea tai vaimennusta, mutta tuntuma on sitäkin parempi. Juoksutyyli muuttuu tuollaisesta puolittaisesta kanta-astunnasta päkiän ulkosyrjältä kantapäälle vierähtäväksi, mikä samalla vaimentaa askelten iskuja.

Ja kenkäostoksissa olen itse suosinut juhannuksen jälkeisiä alennusmyyntejä. Irtoaa toista sataa maksavia lenkkikenkiä reilusti alle satasella. Lenkkareista (eikä suksista) ei ole koskaan järkeä maksaa täyttä hintaa ellei tarve ole aivan pakottava.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #37 : 12.08.2010 19:04 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Hei, nuo karhut M1:t vaikuttaisivat olevan aika hyvät omaan käyttööni. Verkosta näyttäisi irtoavan alle 50 eurolla nykyään.  Täytyy vähän tutkailla juoksijoiden kokemuksia foorumeilta ja sitten jos siltä tuntuu, laittaa tilauksen vetämään.

https://www.budgetsport.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=56326780

Joten kiitti kenkävinkistä Turilas.  :)



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #38 : 12.08.2010 19:12 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Semmonen filunki oli kuitenkin viestissäni, että omat kenkäni olivatkin M2:t, jotka ovat ne neutraalin askelluksen kengät. M1:stä löytyy näemmä hienoista pronaatiotukea.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #39 : 11.04.2011 18:40 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Olen taas käynnistellyt vähän laiskotteluksi menneen talven jälkeen juoksuharrastusta. Täytyy sanoa, että on hämmentävää miten hyvin kunto on pysynyt yllä. Ensimmäisellä kerralla oli vähän haastavaa, mutta jo kolmannella kerralla vetäisin kympin suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin loppukesästä.

Lähiviikkoina aion hommata fillarin ja sen saatuani teen vuoropäivinä pyörälenkkejä ja sitten taas juoksen. Tulee vähän vaihtelua touhuun.  :)

Mahtavaa, että kesä on jo ovella!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #40 : 13.04.2011 17:07 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili En ole varmaan ikinä eläessäni ollut näin huonossa kunnossa kuin nyt olen. Liikuntaa ei tule harrastettua juuri lainkaan, kauppareissut (300m suuntaansa) hoidan kävellen, siinä kaikki. Töissäkään ei juuri ylimääräistä tule liikuttua/nosteltua työn luonteesta johtuen. Ylipainoa ei sentään ole juuri kertynyt. En tosin omista vaakaakaan. Alkoholi toimii parhaana motivaation nostattajana liikunnalle: Normaalisti hoidan kaupungilla asioinnit autolla, mutta heti kun lähdetään liikenteeseen viinakset mielessä niin tulee käveltyä sama matka :P

Mutta joo. Pitäisi varmaan taas ryhdistäytyä. Jos ei muuta, niin ainakin pitäisi aloittaa selän kuntouttaminen alusta ennenkuin ryhti huononee tästä enää huonommaksi. Sekiin on vähän jäänyt. Jos töiltään ehtisi olla vähän enemmän kotona, ottaisin varmaan koiran, jolloin tulisi käytyä päivittäin lenkkeilemässä, kuten tuli tehtyä vielä silloin kun asui kotona.

Voiko laiskuus olla sairaus?
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #41 : 13.04.2011 17:34 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili
Voiko laiskuus olla sairaus?
Itse asiassa mielestäni voi. Ikävä kyllä maailmasta löytyy mielestäni enemmän niitä jotka mieluummin laiskottelee, kun voisi myös ahkerana kuntoilla.  :/ Voi toki olla että olen väärässä.

Itselle tuo juoksu ei sovi yhtään. Sitä en ikinä vapaa-aikana harrasta. Kuitenkin kuntoni pysyy ihan hyvänä ja se on koripalloharrastukseni ansiota. Muuten vapaa-aikana tulee lähinnä nosteltua painoja.
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #42 : 13.04.2011 19:53 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili Jep, just pyöräilin +8km. Huomenna sitten taas aamusta polkemaan. Kunto päässy vähän lopahtamaan talvella..
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #43 : 13.04.2011 20:10 »
sulo12 Jäsen Viestejä: 343 Basaaripisteet: 0 Profiili
Voiko laiskuus olla sairaus?
Itse asiassa mielestäni voi. Ikävä kyllä maailmasta löytyy mielestäni enemmän niitä jotka mieluummin laiskottelee, kun voisi myös ahkerana kuntoilla.  :/ Voi toki olla että olen väärässä.

Itselle tuo juoksu ei sovi yhtään. Sitä en ikinä vapaa-aikana harrasta. Kuitenkin kuntoni pysyy ihan hyvänä ja se on koripalloharrastukseni ansiota. Muuten vapaa-aikana tulee lähinnä nosteltua painoja.
Jos se on sairaus, niin sitä ei varmaankaan kutsuta sillon laiskuudeksi. Mulla on siitepölyallergia, joten juoksu ei sovi myöskään minulle, uinti ja pyöräily sopivat parhaiten.
Jep, just pyöräilin +8km. Huomenna sitten taas aamusta polkemaan. Kunto päässy vähän lopahtamaan talvella..
Talvella oli vielä niin kylmäkin, ettei viitsinyt paljoa ulkona liikkua. Huolsin eilen pyörän ja nyt voi taas alkaa pyöräillä.
http://olusf1.wordpress.com/
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #44 : 14.04.2011 19:43 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Loppupeleissä suomalaisten turpoaminen johtuu yksinkertaisesti siitä, että jengi ei vain liiku tarpeeksi. On hämmentävää ajatella, että peruskouluissakaan ei ole täysin tavatonta bongata läskiperseyksilöitä, jotka kummastelevat outoa ilmiötä nimeltä hikoilu liikunnan tunneilla.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #45 : 14.04.2011 19:56 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kyl se toi perisuomalainen kebu/kalja kombokin tekee osansa.

Mut liikuntaa pitäs olla vähintään joka toinen päivä ja ihan jokaisella koulutusasteella.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #46 : 14.04.2011 20:53 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Kebu\kalja kombo ei sinänsä lihota. Ihmiset vaan syö enemmän, kuin kuluttavat, se on ainoa lihomisen syy. Ilman ylimääräistä energiaa ei voi lihomista syntyä. Itse liikun nykyään säälittävän vähän(tyyliin max. 1x10km lenkki per viikko), mutta paino on pysynyt viimeiset ~6 vuotta ihan samana.

Samaa mieltä tosin liikunnasta. En ole yleensä pakon kannalla, mutta kouluissa saisi olla huomattavasti enemmän liikuntaa. Ehkäisisi monella mielenterveys ongelmia, sekä ennenaikaista fyysistä rapautumista.

"Vuonna 2003 Suomessa yli 15-vuotiaista ylipainoisia oli 26,2 prosenttia ja lihavia 12,8 prosenttia, yhteensä 39 prosenttialähde?. Suomalaisista kouluikäisistä lapsista vuonna 2005 oli ylipainoisia 10 – 20 prosenttia.[7] Vuoden 2007 Finriski-tutkimuksen mukaan suomalaismiehistä normaalipainoisia on enää 33 prosenttia ja naisista 48 prosenttia.[8]"-wikipedia

How sick is that.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #47 : 14.04.2011 23:08 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Ruokavalio vaikuttaa paljon. Enkä nyt tarkoita sitä, että syökö kaikkea mahdollista roskaruokaa ja juo sokerilitkuja ym., vaan ihan hiilihydraattien saantia. Sokeri lihottaa, rasva ei (kohtuus toki säilytettävä kaikessa). Vähähiilarisella ruokavaliolla voi laihtua ilman liikuntaakin.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #48 : 15.04.2011 01:39 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Kaikki ruoka lihottaa, myös rasva, miksi muuten bodarit joisivat rypsiöljyä bulkkikautena(vinkki: lisää energiaa helposti)? Kaikkea ruokaa syömällä voi laihtua ilman liikuntaa. Kyse on pelkästään siitä, että syö vähemmän kuin kuluttaa.

Totta on se, että hiilihydraateilla saa kaikista helpoiten itsensä palloksi. Siksihän kestävyysurheilijat tankkaavat pastaa jne ennen rankkoja suorituksia.

Intti on ainoa paikka missä olen lihonut. Se on myös ainoa paikka missä söin säännöllisesti terveellistä ruokaa ja liikuin päivittäin. Söin enemmän kuin kulutin.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #49 : 15.04.2011 05:59 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Totta on se, että hiilihydraateilla saa kaikista helpoiten itsensä palloksi.

Vaatii sekin jo vähän yritystä. Itse kun en jaksa kotona juuri ruokaa tehdä, niin tulee elettyä lähinnä leivän ja valmisruokien voimalla ja ihme kyllä vielä ei ole tullut ylipainoa. Töissäkin (rekkaa ajelen) mennään lähinnä jollain kahvi+sämpylä/panini-linjalla, joskus jos ehtii niin jopa ihan kunnon ruokaa tulee otettua. Ja liikunta jää melko vähälle.

Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #50 : 21.04.2011 00:18 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Innostuin viime keväänä lenkkeilystä. Suurin motivaattori oli saada ylimääräinen läski pois kehoani koristamasta ja kun tulosta tuli, auttoi se meikäläistä jaksamaan. Aloittaessani maaliskuun lopulla painoin vielä 93 kiloa. Syksyyn mennessä paino oli pudonnut n. 80 kiloon. Syksyn tullessa töissä meni usein pitkään, pelejä alkoi ilmestyä tiuhaan tahtiin, suurin osa kaveriporukasta kotiutui intistä ja näin juokseminen jäi kokonaan. Olin tyytyväinen siihen, että pudotin yli kymmenen kiloa painostani ja soin itselleni muutaman kuukauden tauon.

Talven kuluessa painoni ei noussut kuin pari kiloa, suurin syy oli ehkä ruoka-annosten pienentäminen. Muuten olisin varmaan paisunut entisiin mittoihini. Maaliskuun lopulla aloitin taas ja lenkki kulki oikein hyvin alusta asti. Viitisen kilsaa meni kevyesti ja ajattelin, että tästä on hyvä jatkaa. Kilo per viikko mentiin ja vaaka pysähtyy lukemiin 78 kiloa. Tähän on jämähdetty. Millään ei tunnu laskevan. Ruokavaliokaan on tuskin täysin pielessä. Aamulla jugurttia + mysliä tai puuroa + marjoja ja näiden lisäksi aina pari ruisleipää ja tomaattia ja kurkkua kyytipojaksi. Setti huuhdotaan alas lasillisella maitoa. Näillä jaksaa hyvin pitkälle päivään. Silloin tulee syötyä ihan normaalia kotiruokaa, esim. makaronilaatikkoa tai ruokaisa salaatti. Määrät eivät ole suuria enkä läträä rasvan kanssa tai sen sellaista. Välipalaksi omena tai banaani ja alkuillasta purkki maitorahkaa. Vettä juon iltaisin ainakin pari litraa, pysyy nestatasapaino kunnossa eikä nälkäkään yllätä ennen kuin on aika painaa pää tyynyyn. Herkut ja alkoholi ovat olleet jo viitisen viikkoa täydellisessä kiellossa.

Välillä tuntuu tuo lenkkeily tökkivän. Ei hengästytä, mutta jalka ei tunnu nousevan. Tässä noin viikko sitten pidin kolme päivää vapaata ja tuon jälkeen jaksoinkin juosta yli 10 kilsaa. Olo oli mitä mainioin, olisin voinut vetää toiset 10. Ei hengästyttänyt lainkaan ja paikkoja ei särkenyt. Välillä taas on sellainen olo, että jalka ei vaan nouse. Hengitys tasaantuu, mutta lenkki on jätettävä johonkin kolmeen kilsaan, koska ei vaan jaksa. Venyttelen aina kunnolla jne.

Missä kusee?  :???:  Lueskelin netistä juttuja, että keho ei enää kuluta samalla tavalla noilla 5-7 kilsan lenkeillä kuin ennen. Tässä syy miksei paino laske, kuulostaa järkevältä. Pitäisi pidentää matkoja, mutta sitten päästään taas tuohon etteivät jalat jaksa. Intervallia suositeltiin myös, kävinkin tänään vetäisemässä ekan setin. Saa nähdä miten auttaa.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #51 : 21.04.2011 01:54 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Oli pakko käydä itsekin vetämässä keskellä yötä lenkki Kabanossin viestin innoittamana.

Rasvaa kun haluat polttaa, niin pitkät lenkit matalalla sykkeellä ovat parhaita. Osta sykemittari.

Lenkkeily puuduttaa usein itseänikin, silloin kannattaa vaihtaa lenkkien pituuksia tai nopeuksia. Toisaalta jos lenkkeily puuduttaa, niin eihän sitä ole pakko tehdä. Salille mars, futista pelaamaan, sulkkista jne. Yhteen lajiin kyllästyy aina, oli se mitä tahansa. Klisee, mutta vaihtelu virkistää.

Tuskin sullakaan se paino itsessään on ongelma, vaan sen muoto. Salilta läskit lihakseksi, niin ei paljoa kiinnosta onko se paino 78kg vai 87kg. :)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #52 : 21.04.2011 07:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mä laihduin viime kesänä jokusen kilon, vaikka se ei varsinaisesti tavoitteena ollutkaan. Tuntuu, että saa syödä aika hurjasti jos haluaa ehkäistä kalorivajeen, jos juoksen viikossa sen 4-5 lenkkiä.

Liikunnalla on sekin hyöty, että se nopeuttaa aineenvaihduntaa silloinkin, kun varsinaista liikkumista ei tapahdu.


Jos syö kevyemmin ja tavoite on pudottaa painoa, kannattaa muistaa ns. mässypäivä. Varsinkin jos aineenvaihdunta on jämähtänyt. Yksi vaikkapa 3000 kilokalorin päivä tekee hyvää jos on pistellyt menemään pari viikkoa 1500 kilokalorin seteillä. Keho herää ja palautuu todennäköisemmin jumitilasta.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #53 : 21.04.2011 23:27 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Ei itse lenkkeily tunnu vastenmieliseltä. On kiva pistää joku podcast soimaan iPhonesta ja lähteä juoksemaan. Reittikin kiertelee kivasti metsän keskellä. Keho ei vaan tunnu jaksavan. Ehkä olen liian ankarasti kurittanut itseäni. En ole sallinut itselleni yhtään herkkua ja tuo kehon meneminen säästöliekille on ehkä päässyt käymään. Pitää tuo sali pistää vakavaan harkintaan. Aloittaminenhan on varmaan vaikeinta kun ei oikein tiedä mitä sinne menisi tekemään.

Edit: Ja juu, siis aivan sama mitä vaaka näyttää. Peilistä saisi näkyä vaan hieman erilainen ruho.  :P
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #54 : 02.05.2011 14:21 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


Juoksufoorumilta katselin vinkkejä hyvistä budjetti-juoksukengistä.

Jäljet johtivat yllättäen Lidliin, jonka popoja kehuttiin hintaansa nähden hyviksi. Kyseessähän on Lidlin sesonkituote, jota ei aina ole myynnissä. Tästä maanantaista alkaen niitä taas saa ainakin torstaihin asti.

Hintaa kengillä oli 19,90 €.  Kokoja löytyy 41-45.

Ensimmäinen viiden kilometrin pikalenkki takana. Mietteet ovat varsin positiiviset: nämä kengät tuntuvat huomattavasti kevyemmiltä ja mukavammilta juosta kuin aiemmat Anttilan halpikset, jotka eivät oikeastaan edes olleet juoksukengät, vaan enemmänkin peruslenkkarit.

Varsin käyttökelpoiset neutraalin askelluksen kengät tuntuvat nämä olevan. Vitonen tuntui ainakin menevän kevyemmin kuin koskaan.


« Viimeksi muokattu: 02.05.2011 15:02 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #55 : 02.05.2011 15:00 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili

Hintaa kengillä oli 19,90 €.  Kokoja löytyy 41-45.

Ei perhana nyt heti ostamaan!
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #56 : 05.05.2011 19:06 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kengät on tuntunut hyviltä vielä useampienkin lenkkien jälkeen. Olen pikkuhiljaa lisäillyt penkkien pituutta, sillä uusilla kengillä ei välttämättä heti kannata kiskaista hirmulukemia. Parempi kun antaa jalan totutella uusiin tulokkaisiin.

Runkeeper-ohjelma kertoo, että keskinopeudet ainakin ovat nousseet selvästi aiemmasta. Ja kun meno vielä tuntuu aiempaa kevyemmältä, niin onhan se vallan mainio juttu.


Viikonlopuksi ja ensi viikoksi lupaillaan +20 kesäkelejä. Laitoin tuossa juuri äsken vihdoinkin fillarin tilaukseen. Nyt pitäisi vain löytää vähän varusteita ennen sen saapumista.

Saa kyllä olla tarkkana pyörävarkaiden varalta keväällä ja kesällä. Aikomuksena on tuoda pyörä aina ajon jälkeen tuohon eteiseen takkitelineen alle. En aio luottaa mihinkään julkisiin säilytysmestoihin, varsinkin kun edellinen pyörä pölliittiin viitisen vuotta sitten paksusta lukosta huolimatta.

Pääasiassa ostin sen lenkkipyöräksi, joten minun ei onneksi tarvitse jättää sitä vartioimatta esim. kauppareissujen ajaksi.



Suunnitelmana on tehdä tuossa loppukesästä 230 kilometrin pyörälenkki Tampereen suunnille päin. Onkohan realistista, jos saan pyörän ensi viikolla ja totuttelen tekemään koko ajan pidempiä lenkkejä sitä suurta matkaa odotellessa? Ainakin satulassa pitää taas totutella istumaan.  Ajoin takavuosina pyörällä päivittäin 20-30 kilometriä kevyesti, mutta siitä on hiven aikaa.

Tuo 230 kilsan lenkin ajattelin toteuttaa niin, että lähtisin matkalle aamutuimaan ja perillä voisin olla joskus illansuussa. Taukoja toki säännöllisin väliajoin.  Onhan tässä vielä aikaa suunnitella.  :)


www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #57 : 05.05.2011 19:54 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Intissä meni romupyörilläkin se satanen suht helposti, mutta silti vähän epäilen jaksamistasi jos yhteen päivään haluat matkan suorittaa.

Telttakamat messiin?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #58 : 08.05.2011 23:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ihan hyvä idea toi telttakamojen mukaan ottaminen. En kuitenkaan halua haukata liian isoa palaa ja onhan kyse melko pitkästä matkasta yhden vuorokauden aikana taitettavaksi.


Minkälainen on muuten Espoon urheilukenttien tilanne? Tarkoitan nimenomaan sellaisia, joista löytyy juoksurata. Lähin taitaa olla sijaintini kannalta Kauklahdessa. Houkuttaisi juosta välillä kentällä. Kaupunkijuoksu on mukavaa, mutta välillä harmittaa kun liikennevalot katkovat menoa. Pari kertaa viikossa voisi käydä kentällä pinkaisemassa vaikka kympin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? « Vastaus #59 : 09.05.2011 00:14 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Epi jos tuon repäiset, niin tarjoan täällä sinulle sitten sen kunniaksi kunnon kakkukahvit.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 33
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines