Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6
Tulostusversio
Aihe: Kahvia tupakkaa...  (Luettu 48377 kertaa)
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #120 : 22.03.2010 13:09 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Mahdotonhan tollasta on mitata luotettavasti. Maksamatta jäävä eläkemäärää ei voi ihan suoraan verrata keskimääräiseen eliniänodotteeseen.

Haluaisin kuitenkin mittakaavan vuoksi muistuttaa että esim. keuhkoahtaumatauti luetaan kansantauteihimme ja kuuluu suomalaisten kuolinsyiden top5-listalle. 400 000 ihmisellä on jonkinasteinen keuhkoahtaumatauti ja näistä ainakin 90%:ssa aiheuttajana on tupakka. Tämän jälkeen listalla tulee sitten keuhkosyöpä, astma ja banaalimmat sairaudet. Kustannukset koostuvat sitten menetetyistä työpäivistä (saikut + ennenaikainen eläköityminen) sekä vaadituista terveydenhuollon resursseista (lääkärien ja hoitajien palkat + laitekulut + materiaalikulut + potilaiden lääkkeet) ja joku voisi tässä vielä saivarrella inhimillisen kärsimyksen hinnoittelemisesta...


Mun puolesta ihmiset voi tietysti vaikka kiivetä puuhun, itse en vaan viitsi tupakoida.
N
tallennettu
Re: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #121 : 22.03.2010 13:13 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Mun puolesta ihmiset voi tietysti vaikka kiivetä puuhun, itse en vaan viitsi tupakoida.

Näinhän se menee. Mustakin körssi on aina ollut hassu keksintö siinä mielessä, että kukaan ei tykkää siitä aluksi. Kyseessä on epäterveellinen tapa, joka hampaat irvessä opetellaan pidemmällä aikavälillä, ja josta sitten myöhemmin henkensä pitimiksi hampaat irvessä opetellaan pois. Jos opetellaan. Kuinka helppoa elämä onkaan, kun ei koskaan aloittanut.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #122 : 22.03.2010 16:11 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Nuuskasta oon ensikokeilusta saakka digaillut. Silti tosin vain satunnaiskaytossä.

Tupakka ei herätä mitään positiivisia fiiliksiä. Humalassa tulee joskus yks spaddu poltettua.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #123 : 22.03.2010 16:59 »
Cocki Destoroyah Jäsen Viestejä: 231 Basaaripisteet: 2 Profiili Nuuska on omaan mieleen jotenkin aivan uskomattoman iljettävää. Useat kaverit sitä käyttää ja monesti tarjoavat mutta en todellakaan sellaista moskaa laita huuleen. Tupakki menee vähän miten sattuu, nyt on tullut aina kun juomassa ollut vähän polteltua. Ensimmäistä kertaa kun ihan omat tupakitkin löytyy. Oli pakko Tansaniasta ostaa toppa kun maksoi vaan jotain 3e meidän rahassa, siis 10 askia. Melkoisen tujua kamaa verrattuna mitä täällä myydään. Kyllä se tupakki menee jopa vähän päähän kun ei ole siihen tottunut. Monesti sen on saanut huomata.
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBQ kastiketta.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #124 : 22.03.2010 17:37 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Pussinuuskaan en kyllä aio enää ikinä koskea. Varsinkaan niihin oksettaviin lakritsinmakuisiin paskapusseihin. Käy oksettamaan jo se pelkkä haju, mikä lähtee kun rasian avaa. Irtonuuska, siis se oikea nuuska, on ihan hyvää kamaa.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #125 : 18.12.2010 13:02 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Nyt on alkanut taas tuollaisen Moccamasterin hankkiminen kuumottamaan. Mietin josko ostaisin jouluksi itselleni sellaisen.

Malleja on vain myynnissä tuhottoman paljon ja olen lukenut, että ihan tuota halvinta mallia (joka maksaa nyt kaikkialla 99 €) ei kannattaisi hankkia. Siinä ei ilmeisesti ole edes tippalukkoa?

Tämä KB741 vaikuttaisi aika hyvältä. Siinä on mukana myös jonkinlainen sekoittava aromikansi, joka kyllä taitaa olla markkinointituubaa pahimmillaan.  :)  Jokusen kympin lisäähän tuohon joutuisi sijoittamaan, Expertit myy vissiin 129 eurolla tuota mallia.

Millä mallilla laudan moccamasterin omistajat on keitelleet kahvinsa?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #126 : 18.12.2010 13:19 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili Moccamaster on kyllä pätevä vehde, kestävä. Ja minusta se kahvi nyt vain maistuu parhaimmalta Moccamasterilla keitettynä.

Aivan vastaavaa mallia en löytänyt kuin meillä on, mutta tuo KB741SAO on kaikista lähinnä. Ainoa ero, että tippalukko ei tuollainen kuin tuossa. Meidän mallissa tippalukko menee päälle automaattisesti, kun kahvipannun ottaa siitä pois. Ihan hyvin on toiminut sekin. Muistaakseni oli ihan hinnakas vehde silloin kuin se ostettiin. Ja väri on juuri tuo hopea.
030906 | 190308
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #127 : 18.12.2010 14:20 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili


Suunnilleen tollanen on meillä ollut useamman vuoden jo. Kestäväksi ja muutenkin hyväksi kahvinkeittimeksi todettu. Mun mielestäni myös tyylikkäin Moccamaster, vaikka noissa retrotyylisissä onkin jokin oma viehätys.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #128 : 18.12.2010 21:53 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili
Nyt on alkanut taas tuollaisen Moccamasterin hankkiminen kuumottamaan. Mietin josko ostaisin jouluksi itselleni sellaisen.

Malleja on vain myynnissä tuhottoman paljon ja olen lukenut, että ihan tuota halvinta mallia (joka maksaa nyt kaikkialla 99 €) ei kannattaisi hankkia. Siinä ei ilmeisesti ole edes tippalukkoa?

Tämä KB741 vaikuttaisi aika hyvältä. Siinä on mukana myös jonkinlainen sekoittava aromikansi, joka kyllä taitaa olla markkinointituubaa pahimmillaan.  :)  Jokusen kympin lisäähän tuohon joutuisi sijoittamaan, Expertit myy vissiin 129 eurolla tuota mallia.

Millä mallilla laudan moccamasterin omistajat on keitelleet kahvinsa?

Painuppa sellon Citymarkettiin. Jos omistat Plussakortin. KB741AL maksaa 100€ plussakortilla. Juuri sellaisen lunastin joulupukinapulaisena. Ei mikään hieno vehje ole kyseessä, mutta esim tippalukkolöytyy ;) Siinä oli toinenkin malli hinnaltaan 119€ eli ilmeisesti vielä parempi. En sitä erityisemmin katsonut, kun tarkoitus ei ollut mitään ihmeellistä hankkia. Mutta sinne siis jos plussakortti löytyy.

EDIT: On muuten ihan uskomatonta noiden kahvinkeittimien mallien kanssa. Niissä ei ole mitään järkeä. Ja malleja on oikeasti miljoonia. En paljoa valehtele jos sanon että katsoin muutamassa kaupassa näitä ja jokaisessa oli eri mallit kuin toisessa. Ihan helvetin hyvä että kahvia ei tule juotua. Meinasi hermo mennä tässäkin...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #129 : 18.12.2010 23:49 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Hieno vinkki, kiitos tuosta Heinz! Pitääkin huomenissa käydä katsomassa.  :)

Moccamasteria ostaessa voi olla aika varma, että siinä on keitintä pitkäksi aikaa, sillä nykyäänhän laitteen rekisteröimällä sille saa peräti 10 vuoden takuun.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #130 : 19.12.2010 10:14 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Tälläkin hetkellä keitän kahvia 19€:n Braunilla, jonka kahvi on mielestäni täysin yhtä hyvää kuin työpaikan Mokkiksella keitetty. Näin jos verrataan perus Juhla Mokka -räpellyksiä. Laatuerot tulevat ehkä käyttökokemuksesta, nopeudesta ja äänekkyydestä. Ja onhan toi perus Braun kaamean näköinen.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #131 : 19.12.2010 16:20 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Itse pidän perkolaattorilla keitetystä kahvista, kun saa oikeasti kuumaa kahvia. Ja sellanen peruskeitin, missä menee suoraan termoskannuun on kätevä käytettävyydeltään.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #132 : 19.12.2010 16:30 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Pannukahvi vie kaikkia moccamaster virityksia 100-0.

Itse keittelen tuommoisella parinkympin Philipsin keittimellä, ei tee kovin kummoista kahvia. Uusi keitin pitäisi ostaa (moccamaster todennäköisesti jo pitkän takuun takia) mutta en ole vielä raaskinut kun "eihän tuossa vanhassa ole mitään vikaa" :)

Kahvia tulee juotua päivittäin kupillinen tai pari.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #133 : 19.12.2010 17:01 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 914 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsekään en ole huomannut mitään eroa kahvin maussa moccamasterilla ja tuolla halpiskeittimellä, millä itse keitän. Eihän kahvinkeittäminen mitään rakettitiedettä ole, kuumaa vettä kaadetaan purujen päälle ja suodatetaan purut itse litkusta.  :)

Jos joskus on rahaa enemmän, niin ostan sellaisen täysin automatisoidun laitteen, mistä saa monet eri kahvit ja kaakaot.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #134 : 19.12.2010 17:06 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kuulkaas ny, Moccis toimii vasta sitten optimaalisesti kun hankkii oman kahvimyllyn ja hakee pavut Brasseista tuoreina....


Mutta joo, päätin että hankin tuon mallin josta jokunen viesti takaperin puhuin. En odota sen olevan mikään tolkuton harppaus nykyisestä. Odotan kuitenkin innolla laitteen korkkausta ja ensimmäisiä tummapaahtokahveja.  :)


Näin muuten Lidlissä jotakin valkoiseen pakkaukseen pakattua makukahvia, olisiko ollut valkosuklaa tms. Täytyykin kokeilla.  Maksoi muistaakseni 3,50 paketti.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #135 : 19.12.2010 18:54 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kuulkaas ny, Moccis toimii vasta sitten optimaalisesti kun hankkii oman kahvimyllyn ja hakee pavut Brasseista tuoreina....


Mutta joo, päätin että hankin tuon mallin josta jokunen viesti takaperin puhuin. En odota sen olevan mikään tolkuton harppaus nykyisestä. Odotan kuitenkin innolla laitteen korkkausta ja ensimmäisiä tummapaahtokahveja.  :)


Näin muuten Lidlissä jotakin valkoiseen pakkaukseen pakattua makukahvia, olisiko ollut valkosuklaa tms. Täytyykin kokeilla.  Maksoi muistaakseni 3,50 paketti.
Tummapaahtojen ystävänä on pakko suositella Löfbergs Lilaa ja varsinkin niiden tummuusasteikolla(1-5) 5:lle sijoittuvaa Crescendoa. Todella pehmeän makuista kahvia jota juo todella mielellään. Saa vielä käsittääkseni melkein jokaisesta Citymarketista ja Prismasta.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #136 : 19.12.2010 19:43 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Moccamasterilla keittelen ja hyvältä maistuu. Voittaa ainakin useimpien kahviloiden kahvit. Nykyään tosin tulee juotua enemmän teetä kuin kahvia. Veden keitän jollakin 20 euron vedenkeittimellä. Hyvin porisee.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #137 : 20.12.2010 03:56 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili Pitäisi joku normaali kahvinkeitin kyllä hommata, oli nimittäin suuri virhe tuo termoskeittimen osto. Varsinkin pieniä määriä keitteäessä kahvi jäähtyy liian nopeasti kun ei ole mitään lämmityslevyä.

Kahveista tykkään ehkä eniten 2 paahdosta, 3 paahtokin menee, mutta mieluiten juon ihan 1 tai 2 paahtoa. Niin ja tuo lidlin vihreä arabic kahvi on hintaisekseen aika hyvää. En tidä paahtoastetta kun sitä ei paketissa sanottu, mutta ei maksanut kuin 1,80 ja pesee kyllä jonkun kultakatriinan tai costarican mennen tullen.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #138 : 20.12.2010 16:48 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Täällä on kahvittelut jääneet viime postituskerralta vähän vähemmälle. Eli edellisen postauksen aikoihin tuli juotua kupponen jokaisella aterialla. Nyt on kahvit lähinnä korvautuneet teellä ja maidolla. Sekä maitoteellä. Kerran päivässä pitää kuitenkin saada mustaa presidenttiä suuhun.

Eh, okei, Costa Rica on kyllä iljettävä kahvimerkki. En kyllä ymmärrä, kuka sitä juo. Maistuu tuoreenakin lähinnä pohjaanpalaneelle ravintolakahville. Kultakatriina toki menee muun puutteessa, muttei sekään mitään herkkua ole.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #139 : 20.12.2010 18:34 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili No en itsekään mitään costaricaa juo, mutta on sitä tullut joskus ostettua tarjouksesta ja tarkoituksella vertasin noita saman hintaluokan kahveja keskenään. Yleensä itsekin ostan presidenttiä, normaalia tai gold labelia. Teetä en juo koska se maistuu kuselle.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #140 : 20.12.2010 21:19 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili
Teetä en juo koska se maistuu kuselle.

Voi, kuinka väärässä sitä voikaan olla...
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #141 : 20.12.2010 21:28 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili
Teetä en juo koska se maistuu kuselle.

Voi, kuinka väärässä sitä voikaan olla...
En juo teetä koska saan siitä päänsärkyä. Lähinnä jo hajusta. Lipton tms. jäätee on kyllä hyvää.  :lol:
Kahviakin olen juonut elämässäni ehkä yhden kupillisen.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #142 : 20.12.2010 23:12 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili
En juo teetä koska saan siitä päänsärkyä. Lähinnä jo hajusta. Lipton tms. jäätee on kyllä hyvää.  :lol:
Kahviakin olen juonut elämässäni ehkä yhden kupillisen.

Hassua, mulle tulee juuri päinvastoin jääteestä päänsärkyä.

Kahvia juon maidolla/kermalla ja 1-2 lusikallista sokeria. Teejuomista menee vain vihreä, hunajalla.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #143 : 20.12.2010 23:13 »
Cocki Destoroyah Jäsen Viestejä: 231 Basaaripisteet: 2 Profiili Kahvia menee nykyään semmoinen melkein pannu päivässä. Hyvää ja virkistävää litkua ja näin talvella myös lämmittää. Tee myös maistuu, välillä  jopa enemmän kuin kahvia. Elokuvia kämpäl katsoessa juonkin yleensä joko olutta tai teetä. En tiedä miksi, sellainen fiilis vaan monesti. Niin ja juon kumpaakin litkua aina mustana/ilman lisäyksiä , kahvia ennen join maidon kanssa mutta maito on kallista ja turhaa. Nykyään sitten mustana se maistuukin paremmalta omasta mielestä.
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBQ kastiketta.
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #144 : 21.12.2010 21:01 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili Yläasteella kun olen niin en polta tai käytä alkoholia tai muitakaan päihteitä. Kahvista en pidä, mutta kaakaota kupillinen joka aamu  :)

Kerran tyhmänä n. vuosi sitten tupakkaa maistoin yhden henkäyksen: hyi hitto, mimmosta paskaa, ikinä en ota enää, vaikka pari kertaa kaverit ovat tarjonneet, olen aina tiukasti kieltäytynyt.
Nyt ainakin koulussamme on ns. "nuuskavillitys" sitä en ole maistanut, eikä pienintäkään innostusta ole ikinä tullut. Jälleen kerran kaverit ovat muutaman kerran tarjonneet sanoen; "voit sie yhen ottaa, pietät vaikka viis minuuttia, sitte sylkäset pois"; jyrkkä vastaus oli EI!

Ei minulla mitään riippuvuutta ole, ehkä nyt karkkia haluttaa harva se päivä, mutta eipä siitä ole mitään vaivaa tullut.

Paljon mieluummin vapaa-ajat vietän kavereitteni kanssa pelaillen jääkiekkoa ja kesäisin jalkapalloa, sekä tietysti pelaamalla pleikalla  :)
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #145 : 19.01.2011 14:38 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


No niin, Moccamaster KB741 saapui tänään taloon ja ensipannut Lidlin tummapaahtoista Arabicaa keitelty.


Ja minä maistan! Selkeän eron edelliseen, nimittäin. OBH Nordican Cafe Piccolo ajoi kyllä sekin asiansa, mutta en tainnut saada sillä keittimellä ikinä näin maukasta tästä Lidlin kahvista. Toki Moccis vaatii pientä tuunausta puru/vesi-suhteeseen, eli maku ei vielä tällä hetkellä ole täysin optimaalinen.

Lisäksi kahvi on nyt kuumempaa maidonkin kanssa. Edellisen keittimen jäljiltä tottui siihen, että maitoa laitettaessa kahvi oli sen jälkeen erittäin haaleaa.

Tässä omassa mallissani on tämä manuaalinen tippalukko, jossa on kolme asentoa: täysin auki, puoliksi kiinni ja täysin kiinni. Suositus ilmaisesti on, että keitettäessä vähempiä määriä kahvia (puoli pannua ja siitä alle) tippalukko pidetään puoliksi suljettuna. Näin olen ainakin foorumikeskusteluiden perusteella ymmärtänyt. Valumisaika on tällöin vähän pidempi.

Diggailen kovasti tuon keittimen ajattoman tyylikkäästä ulkonäöstä. Jotkut haukkuvat sitä erittäin rumaksi ja isokokoiseksi, mutta omasta mielestäni vain jälkimmäinen väite pitää paikkansa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #146 : 07.03.2011 15:41 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Moccamaster hienostelijaksi rupesin tänään minäkin. Entinen Philipsin keitin ei koskaan tehnyt mieleistäni kahvia, joten se sai väistyä tuon tieltä. Malli taitaa olla muuten sama kuin ylempänä epillä, mutta se kalkin tunnistusvaloturhake löytyy omasta. Ei sitä välttämättä olisi tarvinnut mutta kun tuota toista mallia sattunut olemaan tuolla värillä niin otin kympin kalliimman version.

10 vuoden takuu on aika kunnioitettava suoritus kodinkoneelta.

Ihan jees kaffea tuo tiputtelee. Mutta ei tuolla pannukahvia voiteta :P
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #147 : 14.03.2011 16:38 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Pressopannuhan on se oikea tapa keittää kotona kahvia. Maku on täyteläisempi ja pehmeämpi. Kaffesta tulee myös esteettisen näköistä kun pinnalle syntyy sentin kerros kultaista vaahtoa, nam.

Viime vkl:n nyt-liittessä suomen parhaan baristan titteliä kantava mieskin oli samaa mieltä.

Edit: oon tosin ilmotellut tästä jo aikasemminkin mutta kyllähän tästä kannattaa paasata. Mut siis kannattaa kokeilla joskus
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #148 : 14.11.2011 18:31 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


En ole aiemmin juurikaan testaillut näitä kylmänä juotavia kahvijuomia, mutta nyt kun Lidlissä oli sellaista tarjouksessa hintaan 0,99 euroa, niin päätin kokeilla. Hyllyssä oli myös light-vaihtoehto.

Yllätyin miten hyvää tuo on. Eivät nämä kaikkien mieleen tietenkään ole, mutta itse kyllä diggailin kovasti mausta. Pehmeä ja kermainen eikä tullut lainkaan mitään pahoja jälkimakuja. Tulee varmasti ostettua joskus jatkossakin, vaikka sitten siihen 1,49 euron normihintaan. Ei se 3,3 dl:n setistä tolkuttomasti ole.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Kahvia tupakkaa... « Vastaus #149 : 03.09.2012 18:04 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mä en tajua miten multa meni näin kauan kokeilla Arvid Nordquistin kahveja!


http://www.arvidnordquist.fi



Juon ensimmäisiä kuppejani Franskrostia ja jumankauta että osaa olla vivahteikasta ja täyteläistä kahvia! Löfbergs Lila Crescendo oli aiemmin markettien tummapaahtoisista suosikkini, mutta tämä ajaa kyllä sen ohi. Nautin aina aamiaisen yhteydessä pari reilua palaa tummaa suklaata ja se yhdistettynä tähän on todella kielen mennessään vievä makuelämys.

Täytyy lähiaikoina maistella muitakin saman tuoteperheen kahvimakuja.

Hintaa paketilla oli paikallisessa S-marketissa 5,60 €. Sellaiselle, joka juo yleensä päivässä ja aamuisin vain kaksi kuppia, ei se ole kovinkaan paljoa. Yksi paketti riittää helposti 2-3 viikoksi.


www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines