Seurustelemaan alkaminen on hieman pelottavaa juuri sen takia, että näitä pettämisjuttuja on sattunut niin monelle ja kynnys siihen tuntuu olevan monille alhainen, eli kuuluisa termi "tilaisuus tekee varkaan" pätee. Valtakunnan totuuden äänitorvi, eli iltalehti, julkaisi tässä tutkimuksen, jonka perusteella naiset pettäisivät huomattavasti enemmän kuin miehet. Jos moinen totta on, niin ainakin itselleni kyseinen tulisi yllätyksenä.
Kyllä pettämisen tapahduttua pitäisi se reilusti tunnustaa kumppanilleen ja jos tämä päättää laittaa pillit pussiin, niin sitten myös kunnioittaa sitä päätöstä. Jos pettää, niin sitten ei ole kypsä parisuhteeseen. Vaihtoehtoisesti voi etsiä yhden yön juttuja ja pitää hauskaa estoitta, sillä tälläistä seuraa löytyy kyllä helposti olipa sitten mies tai nainen, kunhan tietää paikat mistä etsiä sitä.
Minä oikeastaan uskon että naiset voisivat pettää enemmän. Tosin en usko että nuoret ja juuri suhteensa aloittaneet naiset sen enempää pettävät kuin miehet. Mutta vakituisessa parisuhteessa eläneet ja vanhemmat naiset pettävät varmaan enemmän. Lähinnä siksi koska tuntuu että yhteiskunnan asenne on vieläkin hiukan vinksahtanut tässä. Tasa-arvoa pitää olla. Eli jos mies pettää se on sika joka ajattelee vain seksiä. Nainen jos pettää hän on usein väärin ymmärretty ja mies on vain saamaton. Karkeasti siis.
Toinen mielenkiintoinen seikka on biologiset tekijät. Miehien lisääntymisen huippu on 20-30 vuoden iässä. Ymmärtääkseni. Naisilla tulee se "kuume" noin 40 vuoden ikäisenä kun alkaa olemaan viimeiset "mahikset". Tämän huomaa myös pettämisessä. Minun kokemuksen mukaan ne miespuoliset pettävät useammin niistä 20-30v pareista. Kun taas katsotaan sitä vanhempaa sukupolvea, eroja alkaa tulemaan kun mies on tyytyväinen oloonsa ja harrastuksiinsa ja nainen haluaa kuksia, joten lähteenkin "kylillle".
Ja siis eihän tämä totuus ole tai mikään yksiselitteinen asia, mutta minun "suuren kokemuksen" mukaan näin se usein menee. Vaikka tottahan sekin on että kyllä kaikki (tai ainakin suurin osa) hommasta pitää joten jos on tyytymätön suhteeseen tai ns. "itsekäs paskiainen" se pettäminen käy sukupuoleen katsomatta.