Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 15
Tulostusversio
Aihe: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS  (Luettu 123334 kertaa)
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #120 : 23.09.2007 20:06 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Kannattaa vaan ottaa ne c-paperit vaikka väkisellä. Voit sitten käyttää ajan johonkin hyödylliseen esim. opiskeluun tai työhön. Ei sinne paskaan kannata mennä.
Jep. Olen ajatellutkin mennä ortopedin puheille vasta sitten, kun polviin sattuu älyttömästi viikon verran.  :lol: Mielestäni armeija on kuitenkin aika turha juttu yksilön kannalta. En saisi siitä juuri mitään ja menettäisin paljon. Koulutuskin pitenisi vielä vuodella (ketuttaa, kun menin lukion neloselle).
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #121 : 24.09.2007 19:51 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Siviilipalvelus.

Päätös oli vaikea kuin Gradius yhdellä elämällä, mutta nyt olen kassulla rötväämässä ja odottamassa, että joku skappari palaisi leiriltä käsittelemään pois pääsyni. Sukuhan pistää minut tästä pannaan ja kavereiden "kaveruus" punnitaan, mutta en todellakaan ala vaarantamaan mielenterveyttäni ryhmäpaineen ja sosiaalisten jääsiltojen takia. Maailma saa haistaa vitut jos tämä alentaa ihmisarvoani.

Kirjoittelen joku ilta intistä pienen tietopaketin "zoukan silmin", jonka pitäisi kyllä vastata monelle empivälle, että mitä siellä touhutaan ja mitä paikkoja/linjoja kannattaa välttää. Vaikka helvetti tämä onkin niin miekat ovat aina kaksiteräisiä (heh) ja kolmen kuukauden ryönäyksestä on ollut hyötyäkin.

Osaan arvostaa elämääni enemmän.
Fyysinen kuormajuhtakunto on kasvanut huimasti.
Pohkeet ovat kasvaneet kaksinkertaisiksi.
Junnaavan ja monotonisen työn sietokyky nousi nollasta viiteen prosenttiin :lol:
Ehkä voin jopa baarissakin alkaa käymään, sillä kyllä kymmenen amista 24/7 lisää sietokykyä jonkinverran.


jne... huonoja puolia lähinnä vanhat kunnon masennukset pitkästä aikaa ja muut simputukset, kiusaamiset sekä tappamisen harjoittelun aiheuttamat omantunnon tuskat. Aika monena yönä olen intissä herännyt laittamaan tetsareita päälle siinä kolmelta aamulla ja herännyt jostain nurkasta/pöydältä. Pahinta on lomilla herätä "aave-herätykseen" puoli kuudelta :???:




Mutta joo jostakinhan sen muutoksen pitää alkaa, eli elekää saatanassa opettako vanhaa ja toimivaa sivari on homoille propagandaa pennuillenne. Ei siitä mitään hyvää seuraa. Niin ja Melfice haista jo etukäteen paska :lol:
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #122 : 24.09.2007 20:02 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Siviilipalvelus.

Päätös oli vaikea kuin Gradius yhdellä elämällä, mutta nyt olen kassulla rötväämässä ja odottamassa, että joku skappari palaisi leiriltä käsittelemään pois pääsyni. Sukuhan pistää minut tästä pannaan ja kavereiden "kaveruus" punnitaan, mutta en todellakaan ala vaarantamaan mielenterveyttäni ryhmäpaineen ja sosiaalisten jääsiltojen takia. Maailma saa haistaa vitut jos tämä alentaa ihmisarvoani.


Itse ainakin nostan hattua ratkaisullesi. Ei varmasti mikään helppo teko, mutta tärkeintä on tosiaan kuunnella itseään. Armeijalla ja kunniallakaan ei ole oikeasti mitään tekemistä toistensa kanssa. Itse en ollut tippaakaan ylpeä siitä että suoritin asepalvelukseni loppuun asti. Olin vain suunnattoman iloinen kun se oli ohi.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #123 : 24.09.2007 20:23 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Samaa mieltä miggen kanssa. Kunnia on kyllä viimeinen asia, jonka vuoksi armeija kannattaa suorittaa. Armeija ei todellakaan tee pojasta miestä, vaan paremminkin päin vastoin. Itsestä tuntui siellä suorastaan lapselliselta pelleilyltä koko touhu. Myöskin peloittelut kaikesta "sivari ei saa töitä jne." ovat vanhentunutta sontaa. Intin suorittaminen ei vaikuta mihinkään ja johtajakoulutuskin vain äärimmäisen vähän harvoilla aloilla. Ketä oikeasti kiinnostaa, että onko joku homo rypenyt jossain helevetin suossa puolisen vuotta? Hyvä kuntokoulu se on niille, jotka eivät muuten osaa liikuntaa harrastaa, mutta enpä oikein muuta sanottavaa keksi sen puolesta. Hyviä muistoja ja kavereita sieltä saa varmasti, mutta niitä saa varmasti myös muualtakin.

Itse en oikeastaan ole kummankaan vaihtoehdon puolella, sillä molemmat paskat pitäisi vaihtaa vapaaehtoiseksi.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #124 : 24.09.2007 20:31 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Zoukka, ei kannata kuunnella kenenkään shitin jauhantaa koskien päätöstäsi. Se on omasi ja se on tärkein juttu. 

Toivottavasti löydät hyvän ja antoisan paikan jossa suorittaa siviilipalvelus. Parhaimmassa tapauksessahan siitä on oikeasti hyötyä myös siviilielämän puolella, työelämässä etenkin.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #125 : 24.09.2007 20:43 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mutta joo jostakinhan sen muutoksen pitää alkaa, eli elekää saatanassa opettako vanhaa ja toimivaa sivari on homoille propagandaa pennuillenne. Ei siitä mitään hyvää seuraa. Niin ja Melfice haista jo etukäteen paska :lol:
No eihän tässä elämässä kannata mitään sellaista vapaaehtoista tehdä minkä kokee vastenmieliseksi. Ainakaan puolen vuoden mittakaavassa.

Kyllä mä muistan myös hajoilleeni armeijassa usein. Henkilökohtaisella tasolla mun on silti vaikea ymmärtää sitä että jotkut kokevat Suomen asevelvollisarmeijan niin raskaana että mielenterveys alkaa prakailla. No, meitä on moneen junaan.
N
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #126 : 24.09.2007 20:55 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kyllä mä muistan myös hajoilleeni armeijassa usein. Henkilökohtaisella tasolla mun on silti vaikea ymmärtää sitä että jotkut kokevat Suomen asevelvollisarmeijan niin raskaana että mielenterveys alkaa prakailla. No, meitä on moneen junaan.
Kannattaakin mielummin ajatella asioita hieman laajemmin kuin henkilökohtaisella tasolla. Meitä nimenomaan kun on moneen junaan. Joidenkin persoonaan ei esimerkiksi sovi alentua käskyjen alaiseksi. Itse selvisin tästä nojaamalla huumoriin. Pilailin skappareiden kustannuksella aina kun siihen oli mahdollisuus ja usein myös omassa mielessäni. Kaikkiin tämmöiset keinot eivät kuitenkaan tepsi, silloin voi oma mielenterveys olla ihan oikeasti kovilla, kun minkäänlaista omaa tilaa ei löydy.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #127 : 24.09.2007 21:17 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Joidenkin persoonaan ei esimerkiksi sovi alentua käskyjen alaiseksi.
Kuten esimerkiksi minun. ;D
En ole mikään johtohahmo, mutten pidä siitä, jos minua käsketään. Siinä onkin yksi syy, miksen nykyisenkaltaisesta armeijajärjestelmästä pidä. Miksi ihmeessä pitää käskeä toista menemään joko armeijaan, sivariin tai vankilaan? Miksei nuo voisi yhtä hyvin olla vapaaehtoisia ratkaisuja?

Aivan varmasti on niitä, jotka armeijaan oikeasti mielellään tahtoisivat. Yksikin kaverini suunnittelee armeijasta uraa itselleen. Ylimääräiset mitään-osaamattomat pullamössöt (minä mukaanlukien) vain hidastavat oikeasti kiinnostuneita koulutuksessa. Ja samalla valtion budjetista menee täysin hukkaan rahaa. Mitä se muka hyödyttää, jos tällainen Frank laitetaan metsään leikkimään sotaa? Mitään en kuitenkaan opi, koska halua siihen ei ole. Sodassa olisi pelkkä kiviriippa.

Zoukka, teet miehen työn! Minä olen kavereiden aikana täysin vapaasti puhunut sivarista hyvänä vaihtoehtona, mutta minun kaveriporukassani on sivariin menijöitä todella monta. Kaksi suorittaa sitä paraikaa. Ei ole siis ollut pelkoa saada paheksuvia mielipiteitä.
Sukulaisille taas on ollut helpompi selittää tuota polvivammani avulla, joten olen saanut ymmärtäviä mielipiteitä jopa sodassa mukanaolleilta mummoiltani. Äidin ja siskon kanssa taas keskustelu on ollut vapaampaa, etenkin kun siskoni on armeijajärjestelmästä ainakin osittain samaa mieltä kanssani.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #128 : 24.09.2007 21:21 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili
Itse en oikeastaan ole kummankaan vaihtoehdon puolella, sillä molemmat paskat pitäisi vaihtaa vapaaehtoiseksi.

Indeed. Taidan itse kuitenkin käydä intin kun se aika koittaa. Toivottavasti selviää kuudella tai edes yhdeksällä kuukaudella. Kaverille kävi paskaisesti. Teki valintakokeet päin persettä ja joutui silti johtajakoulutukseen. Samaan aikaan kasarmilla kaksi patrioottia valittelivat melkein kyynelet silmissä, kun eivät päässeet palvelemaan isänmaata 12 kuukaudeksi.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #129 : 24.09.2007 22:02 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Jospa nyt päästäisiin pitkästä aikaa keskustelemaan tässäkin aiheessa jostain muusta kuin Pelaajalaudan entisten ja nykyisten asevelvollisten kokemuksista puolustusvoimien taikamaailmassa.

Miksi ihmeessä pitää käskeä toista menemään joko armeijaan, sivariin tai vankilaan? Miksei nuo voisi yhtä hyvin olla vapaaehtoisia ratkaisuja?

Aivan varmasti on niitä, jotka armeijaan oikeasti mielellään tahtoisivat. Yksikin kaverini suunnittelee armeijasta uraa itselleen.

Piti kaivautua aina toiselle sivulle asti ennen kuin löysin oman kantani asiaan;

Aika usein kuulee myös sanottavan että koko armeija voitais muuttaa vapaaehtoiseksi, kyllä sinne menijöitä riittäisi vapaaehtoisuudesta huolimatta. Ihan mielenkiintoinen väite. Ikävä kyllä se on niin kauan täyttä roskaa ennen kuin joku antaa mulle relevantteja perusteluja.
Kaipaisin siis jonkinlaista luetattavaa tilasto- tai tutkimustietoa enkä pelkkää mutua. Oma fiilikseni on se että uskottavaan maanpuolustukseen ei saataisi riittävästi osallistujia vapaaehtoisella asevelvollisuudella. Sen verran suurista tulonmenetyksistä / opiskelujen viivästymisistä puhutaan kuitenkin useiden kohdalla.


« Viimeksi muokattu: 24.09.2007 22:29 kirjoittanut Melfice_ »
N
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #130 : 24.09.2007 22:20 »
Qtulhu Jäsen Viestejä: 184 Basaaripisteet: 0 Profiili Onnea zoukalle valitsemallaan tiellä, ei varmasti ollut helppo päätös. Itselläkin intissä ollessa kävi muutamien hektisimpien hetkien aikaan mielessä sivariin vaihto, mutta en sitten vaihtanut. P-kausi oli perseestä, mutta sitten alko helpottaa ja siihen menoon alko tottua. Toki j-kauden useat metsäleirit (mm. yhtymäharjotus ja loppusota) vitutti, mutta leirejäkin oli siihen mennessä oppinut kestämään paremmin kun mitä vertaa p-kauden leireihin. Tottahan sitä poispääsyä odotti kuin kuuta nousevaa josta päästäänkiin aiheeseen tj-0. ;D Tuona päivänä on ainakin 4 hetkeä joilloin fiilis on katossa. Ensinnäkin herääminen ja tajuaminen, että inttiaamuja ei enää ole, seuraavana sitten kun saa heittää inttivaatteet vauhtisäkkiin ja siviilit päälle, kolmantena sotilaspassin saanti ja tajuaminen, että tästä ne viimiset minuutit täällä alkaa. Viimeisenä vaan ei vähäisimpänä portista ulos ajaminen/käveleminen ja tajuaminen, että tänne ei tartte palata. Se on fiilis aika saatanan korkealla tuolla hetkellä.
Mutta sitä ennen, aamuja pojat. ;)
PS. Missäs zoukka palvelit?
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #131 : 24.09.2007 22:22 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Oma fiilikseni on se että uskottavaan maanpuolustukseen ei saataisi riittävästi osallistujia vapaaehtoisella asevelvollisuudella. Sen verran suurista tulonmenetyksistä / opiskelujen viivästymsistä puhutaan kuitenkin useiden kohdalla.
Kyllä voisi riittääkin, jos nykyisen armeijajärjestelmän tilalle perustetaan palkka-armeija. Ja kun matkitaan vielä enemmän jenkkejä antamalla sotilaille kaikenlaisia etuuksia (varusmiesalennukset kaupoissa, jonkinasteiset verohelpotukset jne.), aika varmasti moni valitsisi armeijan käymisen.
Ja vaikken tästä ideasta niin pidäkään, niin media voisi luoda armeijasta positiivisen ja ylinationalistisen kuvan, jonka käymisen palkitsee ihmisen niin henkisesti kuin fyysisesti. Minua oikeasti sapettaa kaikenlainen propaganda, mutta median valta on niin kova, että se pystyy jo vaalien alla ohjailemaan lukijoitaan äänestämään, miten media itse tahtoo. Tästä on muuten tehty tutkimuksiakin, joissa tämä on todistettu (viime eduskuntavaaleistakin).

Lisäksi voidaan miettiä sitä, kuinka paljon suomesta löytyy yltiönationalisteja ja Perussuomalaisten kannattajia. Monelle armeija on oikeasti statuskysymys ja ylpeilyn aihe. Minulla ei ole esittää mitään tilastotietoa tästä, mutta ei sitä tarvitse ymmärtääkseen, että 5,2 miljoonan ihmisen joukkoon mahtuu jos minkälaista tallustajaa. Eikä kukaan todellakaan ole yksin aatteittensa kanssa.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #132 : 24.09.2007 23:04 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Oma fiilikseni on se että uskottavaan maanpuolustukseen ei saataisi riittävästi osallistujia vapaaehtoisella asevelvollisuudella. Sen verran suurista tulonmenetyksistä / opiskelujen viivästymisistä puhutaan kuitenkin useiden kohdalla.

Minua kiinnostaisi tietää minkä kokoinen se uskottava maanpuolustus olisi. Ei minulla mitään numeroita ole tiedossa, mutta tuntuisi vähän siltä, että armeijaan menevien lukumäärä kuitenkin on hirmu iso, varsinkin verrattuna Suomen kokoon ja asukaslukuun ja tuntuisi siltä, että tätä lukua voisi kyllä aika helposti pienentää.

Mutta vapaaehtoinen armeija taitaisi kyllä karsia sinne menevien lukumäärää jo liian paljon. Ja Suomessa on hoidettu terveydenhuolto ja sellaiset sen verran hyvin, että Frankin ehdottamia etuuksia olisi aika vähän. Tuskin kukaan armeijaan lähtisi kaupasta saatavien alennusten takia?


Olenko muuten ainoa, jota ihmetyttää miten vähän asevelvollisuuteen perustuvaa fiktiota Suomessa on? Elokuvat tai kirjat jotka jotenkin armeijaankin liittyvät, ovat kaikki jotain talvisotaan tai vastaaviin juttuihin perustuvia, jotain Pelastakaa Sotamies Hytöstä  ja Körmyä lukuunottamatta. Oikeasti, joku sit-com inttimiehestä, sivarista ja totaalista samassa kämpässä olisi aivan loistava!
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #133 : 24.09.2007 23:16 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili
tj-0. ;D Tuona päivänä on ainakin 4 hetkeä joilloin fiilis on katossa. Ensinnäkin herääminen ja tajuaminen, että inttiaamuja ei enää ole, seuraavana sitten kun saa heittää inttivaatteet vauhtisäkkiin ja siviilit päälle, kolmantena sotilaspassin saanti ja tajuaminen, että tästä ne viimiset minuutit täällä alkaa. Viimeisenä vaan ei vähäisimpänä portista ulos ajaminen/käveleminen ja tajuaminen, että tänne ei tartte palata. Se on fiilis aika saatanan korkealla tuolla hetkellä.

Tämä on kyllä totta...se ainut aamu jolloin ei kyrsinyt yhtään...
Mutta kyllähän se vain on, että armeija ei todellakaan sovi kaikille ja monesti kyllä oltiin itsekin jo miettimässä, että mitä hemmettiä minä siellä metsässä napotan vartiossa keskellä yötä...varsinkin kun tiesi, ettei sieltä ketään tule.
Mutta onneksi tupakaverit ja leireillä sitten koko ryhmä oli sen verta loistava(t), että sen 6kk siellä jaksoi olla.

Mutta, hatunnostot tosiaan zoukalle ratkaisustaan, eipä siellä tosiaan kannata olla jos siellä ei millään tasolla viihdy.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #134 : 24.09.2007 23:36 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Mutta vapaaehtoinen armeija taitaisi kyllä karsia sinne menevien lukumäärää jo liian paljon. Ja Suomessa on hoidettu terveydenhuolto ja sellaiset sen verran hyvin, että Frankin ehdottamia etuuksia olisi aika vähän. Tuskin kukaan armeijaan lähtisi kaupasta saatavien alennusten takia?
Meh, Suomen suurin sota-uhka on Venäjä, eikä Suomen nykyisetkään joukot riittäisi idän suurelle armeijalle. Ja jos mietitään muita mahdollisia uhkia, niitä olisivat pitkän matkan joukkotuhoaseiden valtiot, ja niiden kanssa käytävissä sodissa Suomi olisi jo historiaa. Mikään EU-maa ei voi Suomeen hyökätä, koska se ei ole EU:n takia mahdollista. Jos pohjoinen rajanaapurimme Norja hyökkäisi NATOn avulla Suomeen, EU:ssa tultaisiin aika varmasti Suomen puolelle, sillä nekin ovat NATO-maita, jotka eivät voi hyökätä toiseen EU-maahan. Venäjä on ainoa realistinen vaihtoehto sotakumppaniksi, ja sitä vastaan on vähän paha lähteä sotaan.

Ja ei välttämättä lähtisi pelkkien kauppa-alennusten takia, mutta kun heitetään soossiin verohelpotukset ja kova palkka, vapaaehtoisia ilmoittautuisi varmasti useita.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #135 : 25.09.2007 14:31 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Minua kiinnostaisi tietää minkä kokoinen se uskottava maanpuolustus olisi. Ei minulla mitään numeroita ole tiedossa, mutta tuntuisi vähän siltä, että armeijaan menevien lukumäärä kuitenkin on hirmu iso, varsinkin verrattuna Suomen kokoon ja asukaslukuun ja tuntuisi siltä, että tätä lukua voisi kyllä aika helposti pienentää.
Suomen kolme suurinta turvallisuushaastetta ovat Venäjä, Venäjä ja Venäjä. Epävakaa epädemokraattinen valtio jonka kanssa meillä on pitkä maaraja. Eihän Suomen armeijalla tietystikään ole yksin mitään mahdollisuutta estää koko Venäjän armeijaa miehittämästä maata, mutta puolustus perustuukin siihen että hyökkääjälle aiheutetaan niin suhteettoman suuria tappioita ettei eteneminen ole järkevää. Toisaalta, juurihan puolustusvoimien komentaja amiraali Kaskeala (jonka kanssa olen muuten suorittanut yhtä harjoitustehtävää, mutta se on ihan toinen tarina) ilmoitti reserviläisarmeijan pienentämisestä määrärahojen puutteen ja siitä johtuvan vaillinnaisen varustuksen takia.

Lainaus
Olenko muuten ainoa, jota ihmetyttää miten vähän asevelvollisuuteen perustuvaa fiktiota Suomessa on? Elokuvat tai kirjat jotka jotenkin armeijaankin liittyvät, ovat kaikki jotain talvisotaan tai vastaaviin juttuihin perustuvia, jotain Pelastakaa Sotamies Hytöstä  ja Körmyä lukuunottamatta. Oikeasti, joku sit-com inttimiehestä, sivarista ja totaalista samassa kämpässä olisi aivan loistava!
Tämän veikkaisin johtuvan siitä että Suomella on vielä aika kipeitä muistoja toisen maailmansodan ajalta eikä sotahuumori ainakaan vielä elossa oleville sotaveteraaneille hirveän hyvin putoaisi. Ei sillä että he ohjelman kohderyhmässä olisivatkaan.



... ja kovapalkkainen  palkka-armeija verohelpotuksineen, joopa joo...

EDIT: En mä halua leimautua miksikään leijonakoru kaulassa möykkääväksi nationalistiksi joka haikailee Aunuksen retkien perään, mutta satun vaan tietämään aika paljon näistä asioista.
N
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #136 : 25.09.2007 16:26 »
Andy-O "Good morning" Jäsen Viestejä: 97 Basaaripisteet: 0 Profiili
Minua kiinnostaisi tietää minkä kokoinen se uskottava maanpuolustus olisi. Ei minulla mitään numeroita ole tiedossa, mutta tuntuisi vähän siltä, että armeijaan menevien lukumäärä kuitenkin on hirmu iso, varsinkin verrattuna Suomen kokoon ja asukaslukuun ja tuntuisi siltä, että tätä lukua voisi kyllä aika helposti pienentää.

Jos en nyt aivan väärin muista niin vuonna 2010 joka viides eurooppalainen armeijan käynyt mies tulee olemaan suomalainen. En paljoa maanpuolustuksesta mitään tajua mutta näin pieneltä valtiolta se kuulostaa kyllä kohtuuttomalta määrältä.
"You must never hesitate!"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #137 : 28.09.2007 21:14 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili Itseäni tällä hetkellä vituttaa ihan vitusti koko paska!!!!!E"Q4q532w n<6s zsy6 s dsd

Olin viime viikon kuumeessa ja armeijassa olo masensi silloin niin paljon että olin jo sivariin hypätä (vaikka en muuta tehnytkään kuin nukuin ja söin. Mutta sitten kun olo parani alkoi saada vähän lisää virtaa ja taas jaksaa jonkin verran. Nyt on kyllä taas semmoset fiilikset että sivariin mieleni halajaaaasasdasdasasd. Tänään oli kokeet viestiasioista joista en tajua puoliakaan, koska olen ollut kaksi viikkoa ITKK-koulutuksessa tai sairaana. Ja ensiviikkolla on Itkk leiri ja sitten sitä seuraavalla viestileiri. JES!

Mutta ei siinä mitään pitää vaan purra hammasta ja sykähdellä.

EDIT: Se on kyllä intissä ärsytys kun ei riitä aika enää harrastuksille. Esim. omalla kohdalla 3D-mallinnus projekteille ei ole enää aikaa ja ohjelmistojen käyttö alkaa pikkuhiljaa unohtua ja intin jälkeen täytyy taas opetella. Ja sitäkin taitoa tarvitsen todennäköisesti tulevaisuudessa työskennellessä. Siinä mielessä sivari olisis kyllä ehdoton.


« Viimeksi muokattu: 28.09.2007 21:26 kirjoittanut Faiska »
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #138 : 29.09.2007 14:09 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Join us! (mee...)

Intin lopetus oli kyllä mulle oikea veto. Elämä siviilissä on rahattomanakin jo ruusuilla tanssia kun päivät menee piirrellessä, kaupungilla kierrellessä (taidetalot, divarit jne) sekä urheillessa ja tietenkin kamujen kanssa aikaa viettäen. On jotenkin niin sairaan hienoa herätä aamulla auringon paisteeseen ja tietää, ettei ole jumalaton kiire tekemään aivotonta paskaa ja kuuntelemaan jokapäivästä vittuiluamme (aamen). Nyt vaan pitää säästää rahat maalaus-vehkeisiin  ja muihin härpäkkeisiin ja alkaa harjoittelemaan kunnolla sitä mikä intissä jäi kesken...

Niin ja joku vitun kliseinen 100-tunnin RPG kiinnostaisi myös näin kolmen kuukauden tauon jälkeen :)

PS: Jalat menee muuten intissä ihan vituiksi varsinkin tulenjohto hommissa. Lihasmassaa kyllä saa, mutta jalat on kuin  norsulla ja venyttelyn puutteesta jatkuvasti kipeinä ja kramppaamassa. Juuri juoksin kaverin luo kuutisen kilsaa ja jumittaa aivan kympillä pohkeet ja takareidet >:(



Nyt vain joku hyvä sivaripaikka haltuun ja elämä hymyilee!
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #139 : 29.09.2007 14:58 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Lomat on jo melkein hälyttävästi mun kohdalla sellaista katkeransuolaista kalkkia, joka vaan muistuttaa siitä, kuinka hienoa normaali elämä on. Sen parin päivän välähdyksen pitäisi auttaa jaksamaan jälleen yksi viikko, mutta nyt se jättää vain järkyttävän kaipuun seuraavaa kohtaan. Olo on kuin nistillä, joka saa piikkiä vain kerran viikossa(eikä aina sitäkään). Ja kuitenkaan ei vaihtaisi näitä lomia poiskaan mistään hinnasta. Ärsyttävän kaksijakoinen ja ahdistava olo.

Pääasiassa viimeviikot ovat kuitenkin menneet nopeasti, kun tekeminen on paljolti(siinä määrin kuin se nyt on mahdollista) ollut mielekästä, ja kotiin on päässyt joka viikonloppu. Vielä pari kolme viikkoa seuraavaan kinekseen, joten kai näistä ajoista pitäisi lopulta kuitenkin nauttia. Ja nautinkin. Kunhan vain osaa ajaa nuo mieltä kalvavat "äiti en tahdo mennä takaisin" -ajatukset vittuun. Vaatii ajoittain pientä psyykkausta.

Mitään en kuitenkaan odota niin paljoa intin jälkeen kuin töihin pääsemistä. Kyllä, kuulitte oikein. Oulun Kaupunginteatterissa jatkuu nyt jo syksyllä Risto Räppääjä -tanssimusikaalispektaakkelin näytökset, joihin hyppään takaisin heti kunhan kotiudun. Lisäksi melko varma tanssinopettajan pesti odottaa paikallisessa tanssikoulussa. Muutamaa teatterinäytöstä olisi myös tarkoitus tehdä jo nyt syksyllä, koska tuuraajani ei pysty kaikkia tekemään(eikä toista ole) ja teatteri johto kirjoittaakin yksikköni päällikölle kirjelmän aiheesta muutamaa ylimääräistä lomapäivää koskien. Omat HL- ja KL-lomat eivät millään tule riittämään näihin, joten normaalia kautta lomien anominen ei ainakaan vielä tule kysymykseen. Tilanne on hieman erikoislaatuinen, joten saa nyt nähdä mitä kapteeni tähän sanoo. Eritoten kun pari näytöstä on loppuvuoden leirien päällä...



Hihhih, järkyttävän rönsyilevää ajatuksenjuoksua muuten. Juuri tällaiset hetket, jolloin on aikaa ajatella, ovat pahoja inttiaikana. Niin kauan kuin tekemistä riittää, ei omia fiiliksiä, kaipuita ynnä muita piruja kerkeä ajattelemaan. Kunhan pysähdyt, alkaa hajottamaan. "Jo huomenna takaisin." "Vielä 97 päivää." "Vittu niitä lopun leirejä." Pakko lähteäkin tästä toimiin, eikä jäädä murehtimaan taas seuraavaa viikkoa ja ITKK-leiriä(joka on todennäköisesti varsin mielenkiintoista shittiä, kunhan Jumala soisi sen verran ettei taivaalta koko neljää päivää sada paskaa).

Näillä eväillä jatketaan. Koittais parhaansa mukaan pitää positiivista mieltä päällä ajottaisesta hajotuksesta huolimatta. Pääsinpähän sentään puolella vuodella, ja tammikuussa elämä maistuu taas hunajalle. Eikä se niin paskaa ole nytkään. Onpahan jotain, mistä kertoa lapsilleen(muutahan elämässäni ei ole tapahtunut ;)) Huumorilla sitä on tähänkin asti tultu.

Enää 97 aamua. :lol: Kelaperse kuittaa.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #140 : 30.09.2007 17:58 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Joel-san, mä ehdotan että sä pyrit pääsemään Haminaan reserviupseerikoulutukseen. Siellä saa ryynätä, särmätä ja kokeilla rajojaan oikein olan takaa ja muutkin oppilaat ovat hyvin motivoituneita. Bonuksena mainittakoon kyydit helikopterilla ja rynnäkköpanssarivaunulla.
Joo. Olin AUKin alusta lähtien kahden vaiheilla, että mennäkö RUKiin vai ei. Olin nimittäin kuullut tornaria, että upseerina on astetta vaikeampaa päästä rauhanturvatehtäviin. Eilen luutnantti Mäkinen sitten päättikin asian puolestani, kun tuli maininneeksi ampumaradoilla, että ensi viikolla teiltä kysytään RUK–halukkuuksia ja sitten sanoi, että KV–heppujen kannattaa miettiä tarkkaan, koska viestiupseerille voi olla vähänlaisesti reserviläistehtäviä. Samalla menee mahdollisuudet mennä rauhanturvatehtäviin jääkärinä. Aliupseereina kelpaamme katos vielä viestijääkäreiksi. Eli RUKiin en ole siis menossa.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #141 : 28.10.2007 18:27 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Mitenkäs helppoa se sivariin vaihto oikein on tässä vaiheessa palvelusta?

Olen niin korviani myöten täynnä tuota tyhjänpäiväistä paskaa, jota olisi vielä yli 150 päivää kärsittävänä, että olen lähdössä helvettiin mahdollisimman nopeasti.

Jotain vinkkejä, zoukka?
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #142 : 28.10.2007 18:38 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Mitenkäs helppoa se sivariin vaihto oikein on tässä vaiheessa palvelusta?

Olen niin korviani myöten täynnä tuota tyhjänpäiväistä paskaa, jota olisi vielä yli 150 päivää kärsittävänä, että olen lähdössä helvettiin mahdollisimman nopeasti.

Jotain vinkkejä, zoukka?

Kohtalaisen helppoa kunhan langat pitää käsissään. Eli heti kun vain ilmoitat, että haluan sivariin niin pääset saman päivänä pois ja olet ikäänkuin et olisi ollutkaan. Sitten joskus viikkojen päästä tulee esikunnasta ilmoitus, että olet nyt siviilipalvelusmies ja blaadiblaa. Sitten alkaakin (tai voithan aloittaa jo nyt kyselemään) sivaripaikan etsiminen. Ja heti kun se lappu tulee sulle niin kirjoita kirje Sivarikeskukseen, että haet johonkin koulutusleirin aloituspaikkaan. Itse hain tuohon marraskuulle, mutta tuskin enää pääsen. Eli todennäköisesti aloitan sen leirin Tammikuussa.

Koska palvelet 9 kuukautta niin siitä 12 kuukaudesta vähennetään päiviä 1.5 kertoimella tietääkseni. Eli ei tarvitse koko vuotta palvella.

Jospa noilla alkuun. Jos päätät sieltä perseestä lähteä niin sitten vain yksikköupseerin/kouluttajan puheille ja varusteita luovuttamaan. Saattavat yrittää selittää jotain, että mene kuraattorille juttelemaan, mutta sanot vain, että kävin jo. Se kuraattori on varuskunnissa joku niin läppä käytäntö, sillä se käytännössä vain neuvoo kestämään palveluksen loppuun. Meidänkin kuris oli joku vitun majuri  :lol:


Vituttas nyt olla jäpi-leirillä kaksi viikkoa ;)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #143 : 28.10.2007 18:53 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Eli sivariin vaihtamiseen ei liity luokanmuutoskokous?
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #144 : 28.10.2007 18:57 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Eli sivariin vaihtamiseen ei liity luokanmuutoskokous?

Neverhöörd.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #145 : 28.10.2007 18:59 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Siis se, että mennään joidenkin isokihojen eteen selittämään omasta tilanteesta, ja he sitten päättävät tippuuko B:n, C:n tai E:n paperit. Tai jotain. En tiedä sivariinvaihtokäytännöstä, kun ei ole kukaan tupalainen vähään aikaan sinne vaihtanut.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #146 : 28.10.2007 19:03 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Siis se, että mennään joidenkin isokihojen eteen selittämään omasta tilanteesta, ja he sitten päättävät tippuuko B:n, C:n tai E:n paperit. Tai jotain. En tiedä sivariinvaihtokäytännöstä, kun ei ole kukaan tupalainen vähään aikaan sinne vaihtanut.

No ei tosiaan tarvinnut. Sanoin kapteenille, että haluan täältä vittuun ja mies vastasi, että asia selvä ja löi hakemuksen käteen. Täytin sen ja löin yksikköupseerille joka täytti oman osuutensa. Sitten odottelin yhden yön noin viiden muun äijän kanssa kasarmilla, sillä muut lähtivät leirille ja seuraavana päivänä yksikköupseeri saapui katsomaan, että palautan/huollan varusteet ja tarkisti aseen. Sitten sain käteeni lapun, että olet vapautettu palveluksesta ja kävelin takki auki kotiin :)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #147 : 28.10.2007 19:12 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili
Lainaus
Koska palvelet 9 kuukautta niin siitä 12 kuukaudesta vähennetään päiviä 1.5 kertoimella tietääkseni. Eli ei tarvitse koko vuotta palvella.

Eikö se sivari ole 13 kuukautta vai onko se muuttunut?

Ensiviikolla otan rennosti sillä lähden keskiviikkoiltana lomille ja palaan vasta sunnuntai-iltana. Mutta ei jumala kyllä se sitten hajottaa kun loman jälkeen mennään heti leirille ja mahdolliseen ginekseen. Ja sitten taas seuraavalla viikolla leirille ja sitä rataa... :rollaus:
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #148 : 28.10.2007 19:17 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili 12 kuukautta + se koulutusleiri.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #149 : 28.10.2007 19:45 »
Qtulhu Jäsen Viestejä: 184 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lainaus
Koska palvelet 9 kuukautta niin siitä 12 kuukaudesta vähennetään päiviä 1.5 kertoimella tietääkseni. Eli ei tarvitse koko vuotta palvella.

Eikö se sivari ole 13 kuukautta vai onko se muuttunut?

Ensiviikolla otan rennosti sillä lähden keskiviikkoiltana lomille ja palaan vasta sunnuntai-iltana. Mutta ei jumala kyllä se sitten hajottaa kun loman jälkeen mennään heti leirille ja mahdolliseen ginekseen. Ja sitten taas seuraavalla viikolla leirille ja sitä rataa... :rollaus:
J-kausi alkaa teillä ja joka viikkoset leirit. Paitsi prikaatin yhtymäharjotuksen ja loppusodan välissä on leiritön viikko vai olikohan peräti 2 viikkoa. Mutta kunhan loppusota on ohi, niin loppuaika on täysin löpiä, mitä nyt käytte ampumassa viimiset ATT:t. Kannattaa muuten säästää paljon lomia joulun ja uudenvuoden väliin. Itse olin viime joulun ja uuden vuoden aikana 13 päivän lomilla (ei muuten hajottanut palaaminen siltä lomalta, kun oli vaan 4 päivää palvelusta jäljellä ;) ).


« Viimeksi muokattu: 28.10.2007 22:27 kirjoittanut Qtulhu »
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 15
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines