Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 15
Tulostusversio
Aihe: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS  (Luettu 123331 kertaa)
Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « : 29.06.2007 23:06 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Jumalauta, olisko nyt jo aika aloittaa pieni yhteiskunnallinen keskustelu eikä vertailla vaan käyttäjien suosimia limpparimakuja?

Kaikki video- ja tietokonepelaajat ovat 15-20 -vuotiaita Serious Samia ja Counter Strikea räiskiviä asefanaatikkoja, joten hyvä aihe näin alkuun olisi vaikkapa asevelvollisuus ja kaikki siihen liittyvä. Zoukka, Joel ja Sharkie voivat sitten heinäkuun koitettua tänne purkamaan omaa turhautumistaan ja vuodattamaan huikeita sankaritarinoitaan alokkaiden taisteluharjoituksista.

Siviilipalvelus
Asevelvollisuus, siviilipalvelus ja totaalikieltäytyminen hiipivät mieleeni, kun huomasin että kesäduunipaikallani -eräs nimeltämainitsematon psykiatrinen sairaala- on siviilipalvelusta suorittava nuori mies. Ihan leppoisa äijä, mutta selvä vätys. Hänen tehtäviinsä kuuluu kahvin keittäminen hoitajille, papereiden ja roskapussien kantaminen eri paikkoihin sairaalassa sekä vastaavat luottamustehtävät. Töissä hän on perinteisesti kasista neljään, ei tietenkään viikonloppuisin tai pyhäpäivinä. Älkää nyt käsittäkö väärin, mua ei haittaa pätkääkään jos joku menee vakaumuksensa vuoksi sivariin. Pari kaveriani on siviilipalveluksen suorittanutkin, totaaleja en tunne lainkaan. Siinä vaiheessa mä alan nähdä punaista ja flippailla kun Amnesty International, Aseistakieltäytyjäliitto ja muut puunhalaajakeskittymät vaativat "rangaistusluontoisen" siviilipalveluksen lyhentämistä kuuteen kuukauteen, mikä on siis varusmiespalveluksen vähimmäismitta ja miehistön eli yleisin palvelusaika. Erikoiskoulutushan kestää 9 tai 12 kuukautta ja johtajakoulutus 12 kuukautta. Kantansa nämä järjestöt perustelevat seuraavalla tavalla:

Lainaus
Palveluksen kokonaiskesto määrittää ajan, jonka palvelusta suorittava on poissa työelämästä ja opiskelusta, ja on näin ollen ainoa objektiivinen mittari siviili- ja varusmiespalveluksen välillä. Palveluksen suorittamisen "kokonaisrasittavuus" ja tosiasiallinen sisältö vaihtelevat palvelusmuotojen sisällä niin paljon, että muunlaiset "rasittavuusvertailut" palvelusmuotojen välillä ovat mahdottomia ja tarkoitushakuisia. Tällaiset julkisuudessa ja muualla silloin tällöin esitetyt "rasittavuusvertailut" eivät perustu myöskään minkäänlaisiin selvityksiin ja ovat näin ollen lähinnä mielipiteen luontoisia. Ylläsanotuin perusteella Aseistakieltäytyjäliiton näkemyksen mukaan ei ole perusteita sille, miksi siviilipalvelusajan tulisi olla pidempi kuin yleisin varusmiesten palvelusaika (180 vrk).

Sillä siis ei ole mitään väliä että armeijassa ollaan aika vitusti enemmän kiinni kuin sivarissa, josta pääsee tosiaan neljältä himaan. Nämä eivät ole vertailtavissa, vai olisko kyse kuitenkin siitä että valitaan ainoastaan ne faktat jotka tukevat omaa mielipidettä? Lisäksi haluaisin mainita että vaikka yleisin palvelusaika on 6kk niin aika suuri osa suorittaa kuitenkin pidemmän palvelusajan.

Case Jussi Hermaja
Jussi Hermaja, 22-vuotias jyväskyläläinen historianopiskelija, pakeni Suomesta vuonna 2001 Belgiaan hakeakseen sieltä poliittista turvapaikkaa. Hermaja oli aiemmin kieltäytynyt sekä ase- että siviilipalveluksesta eli totaalikieltäytyjä ja täten tuomittu vankilaan 197 vuorokaudeksi. Kuinka Hermaja perusteli toimintansa?

Lainaus
Jussi Hermaja kieltäytyi marraskuussa 1999 siviilipalveluksesta, koska se on hänen mielestään rangaistuksenomainen järjestelmä. Hän ei usko aseisiin ja armeijoihin perustuvaan turvallisuuteen. Hermajan mukaan Suomen valtiolla ei ole oikeutta tuomita häntä vankeuteen mielipiteen perusteella.

Jumalauta, mä en usko fysiikan lakeihin ja uskon että kuu on tehty juustosta, en mä silti voi toimia ihan oman pääni mukaan. Se, ettei yksityishenkilö usko armeijoihin perustuvaan turvallisuuteen ei muuta tosiasioita miksikään. Hermaja ei vaan ymmärrä ettei häntä tuomittu tuon mielipiteen takia, vaan sen takia että hän kieltäytyi sekä ase- että siviilipalveluksesta. Hänhän olisi voinut suorittaa kumman tahansa ja olla ihan mitä tahansa mieltä, koska Suomessa on mielipidevapaus. Myös yleensä fiksu Amnesty International on lyönyt kirveensä pahasti kiveen;
Lainaus
Kansainvälinen ihmisoikeusjärjestö Amnesty International vaatii suomalaisten totaalikieltäytyjien vapauttamista. Amnesty on vuoden 1999 syksystä alkaen tunnustanut jo 22 suomalaista vangittua totaalikieltäytyjää kansainvälisiksi mielipidevangeiksi. Amnestyn viimeisimmän ihmisoikeusraportin (tammikuu-huhtikuu 2001) mukaan Euroopan Unionin ainoat Amnestyn tunnustamat mielipidevangit ovat Suomessa.

Belgian korkein hallinto-oikeus ei myöntänyt Hermajalle turvapaikkaa. Suomi ei ole pyytänyt Belgiaa palauttamaan Hermajaa. Ilmeisesti Jussi Hermaja asuu edelleenkin Belgiassa ja toimii Gentissä sijaitsevan kasvisravintolan osuuskunnassa.

Miksi mua kiinnostaa pätkääkään jonkun Jussi Hermajan kaltaisen omahyväisen kusipään toiminta, saati sitten häipyminen Suomesta? Better there than here, eh?
Siksi että on mielestäni todella ylimielistä vittuilua oikeasti paskoista oloista tuleville turvapaikanhakijoille että jyväskyläläinen pullamössöopiskelija saapuu Belgiaan itkemään ja vaatimaan itselleen poliittista turvapaikkaa sen takia ettei hän voi suorittaa asevelvollisuuttaan tai istua vankilassa. Kaikki nämä voi oikeasti hoitaa helposti. Saatana, miten toi jätkä voi verrata itseään Burman sotilasjuntasta kärsiviin ihmisiin, Darfurin pakolaisiin tai Kiinan riistämiin tiibetiläisiin? Samalla sitten rasitetaan oikeusjärjestelmää valittamalla joka ikiseen oikeustasoon, kulutetaan resursseja ja oikeasti turvapaikkaa tarvitsevat ihmiset viruvat jonoissa odottamassa.


Fuck you, Jussi Hermaja.

Lisää vuodatusta aihepiiristä myöhemmin. Pistän tähän loppuun pari kuvaa kyykyttääkseni modeemikansaa. Lisäksi aseet aiheuttavat minulle erektion.



N
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #1 : 29.06.2007 23:17 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jep, tottahan tuo pitkälti on: siviilipalveluksen liiallinen lyhentäminen olisi armeijan suorittaville (ja kaikkihan sen melkein suorittavat) todella epäreilu temppu. Sivari kestää nykyisellään sen 13kk, maksimissaan tuosta voisi napsaista ehkä kuukauden tai pari pois. Jos kuudella kuukaudella mentäisiin, sivarit päästettäisiin aivan liian helpolla.

EN ole käynyt vielä armeijaa.

Tämä on varsin klassinen kiistelyn aihe. Uutta siviilipalveluslakiahan ollaan valmistelemassa, joten keskustelu on kyllä hyvin ajoitettu. Saas nähdä mitä eduskunnassa päättävät. Ymmärtääkseni pientä painetta siviilipalveluksen lyhentämiseen on ilmassa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #2 : 29.06.2007 23:31 »
Networx Jäsen Viestejä: 41 Basaaripisteet: 0 Profiili Tulipas oikein liikuttunut olo.
Itse en osaa yhtään arvostaa ihmisiä ketkä menevät sivariin.Ai miksi en?
Mitä vitun hyötyä Suomelle on nuorista ketä osaa pyyhkiä vanhusten perseet
puhtaaks??Ei mitään.

Tai tapaukset aseet ei kiinnosta.Ymmärrän ettei kaikkia voi aseet kiinnostaa ja eikä siinä
mitään pahaa olekkaan mutta jos ja kun tulee sota niin kyseiset hemmot eivät tiedä mitä tehdä...
Annat heille (Sivarit/kieltäytyjät) rynkyt niin he tunkevat sen ahteriinsa ja uivat ruotsiin.

Ps.Olispa Suomen puolustusvoimilla AK:t käytössä!
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #3 : 29.06.2007 23:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Mitä vitun hyötyä Suomelle on nuorista ketä osaa pyyhkiä vanhusten perseet
puhtaaks??Ei mitään.
Huvittava urbaani legenda, joka yhä jatkaa elämistään.

Nykyään sivareille on tarjolla varsin monipuolisia ja palkitseviakin tehtäviä: virastomestari, valtion alaisuudessa toimivan julkaisun apulaistoimittaja, mikrotukihenkilö, tärkeiden tutkimusten tallentaja & raportoija. Jos omaa sopivan koulutuksen, on saadusta työkokemuksesta varmasti paljon hyötyä jatkossa.

Suhtaudun moneen asiaan fanaattisesti, mutta asevelvollisuus ei ole yksi niistä. Yritän nähdä molempien hyvät ja huonot puolet.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #4 : 29.06.2007 23:37 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Jos kuudella kuukaudella mentäisiin, sivarit päästettäisiin aivan liian helpolla.

No, niin. En tiedä helpolla päästämisestä, mutta minusta 12 + koulutusjakso oli varsin sopiva aika sivariksi. Kauemminkin olisin melkein voinut olla, mutta kai minulla kävi tuuria, että löysin sen verran mukavan paikan, jossa mieluusti kävi töissä.

Koulutusjakso tuntuu kyllä aivan turhaan käytetyltä ajalta, jonka aikana voitasiin tehdä paaaaljon enemmän. Ihan pari luentoa jaksolla olivat jotain asian tapaista, muut olivat täyttä diipadaapaa ja yksi luento oli periaatteessa yksi vitsi. Onneksi sentään ainakin pari jaksoa vuodesta keskitetään esimerkiksi öljyn torjuntaan. Hieman harmittaa itseasiassa, että valitsin ihan tavallisen koulutusjakson. . .

Lainaus
Mitä vitun hyötyä Suomelle on nuorista ketä osaa pyyhkiä vanhusten perseet
puhtaaks??Ei mitään.

Hemmetti, ei minulle tälläistä taitoa opetettu. . .

Lainaus
Annat heille (Sivarit/kieltäytyjät) rynkyt niin he tunkevat sen ahteriinsa ja uivat ruotsiin.

Mutta tämä toki opetettiin!


« Viimeksi muokattu: 29.06.2007 23:43 kirjoittanut sleepy »
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #5 : 29.06.2007 23:38 »
Suurvisiiri "crevice" is a dirty word, but "security" isn't Jäsen Viestejä: 148 Basaaripisteet: 0 Profiili Melficen kanssa olen hyvin pitkälti samaa mieltä. Siviilipalveluksen suorittamisessa ei ole mitään vikaa, jos oikeasti vakaumus ei salli asepalvelusta. Sivarin lyhentäminenkin on OK, kunhan se suoritetaan järkevästi, eikä noilla järjettömillä perusteilla.

Ei minulla mitään totaalikieltäyjiäkään vastaan ole, mutta turhaa heidän elämöintinsä on. Jos ei tartu aseeseen, tekee sitten sen sijaan jotain muuta yhteiskunnalle hyödyllistä eikä perseile missään Belgiassa valittamassa kun äitin luota viedään synkkään armeijaan. Amnestyn meininki totaalikieltäytyjien kanssa pisti sen verran sapettamaan, että poistin samointein viiden euron kuukausittaisen avustuksenikin järjestöltä. Mieluummin annan senkin SPR:lle.
Vaahterasiirappi on sairasta.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #6 : 29.06.2007 23:42 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ps.Olispa Suomen puolustusvoimilla AK:t käytössä!
Suomen armeijan käyttämä RK on AK–variantti. Eihän se nyt ihan 47 ole, mutta melkein.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #7 : 29.06.2007 23:46 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Laiskuuttani en jaksa hirveää stooria kirjoittaa, kun ei siitä mitään selvää kuitenkaan saisi. Itse asiassa Kurpitsa-Jafar tuossa edellä osui hämmästyttävän lähelle omaa kantaani ja oikeastaan kaikki muutkin tässä ketjussa.

Hitto, että repesin tuolle "YLEINEN TAKTISUUS"- jutulle tuossa otsikossa...  ;D

Lisänä mainittakoon, että RK-95 vie AK:ta 6-0.



« Viimeksi muokattu: 30.06.2007 14:02 kirjoittanut despire »
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #8 : 29.06.2007 23:51 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Kyllä kyllä, Joelilla näyttää tosiaan olevan nippelitieto kunnossa jo etukäteen. RK-62 on valmistettu AK-47:n pohjalta, taitaa olla hieman käyttövarmempi. Pakko kyllä myöntää ettei sillä yhtä klassisiin terroristifiiliksiin pääse. RK-95:a en päässyt edes koskemaan koko asepalvelukseni aikana, taittoperäinen 62 mulla kyllä oli.

Olis ehkä syytä mainita tässä vaiheessa etten ole mikään militantti kusipää. En mennyt kertausharjoituksiin viime kesänä. Työkiireet.


« Viimeksi muokattu: 29.06.2007 23:59 kirjoittanut Melfice_ »
N
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #9 : 29.06.2007 23:55 »
Networx Jäsen Viestejä: 41 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ps.Olispa Suomen puolustusvoimilla AK:t käytössä!
Suomen armeijan käyttämä RK on AK–variantti. Eihän se nyt ihan 47 ole, mutta melkein.
Heh. Melkein ei aina riitä
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #10 : 29.06.2007 23:58 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili En kyllä itsekään taju, että miksi jotkut aseistakieltäytyjät ei tajua mennä vaan suosiolla sivariin vaan rupeaa vinettämään turhia ja menee sitten vankilaan, jossa saa varmasti kuulla vittuilua.

Itselläkin alkaa tuo armeija tuossa reilun viikon päästä ja tällä hetkellä on semmonen fiilis että sama sinne on mennä vaikka vituttaakin. Mutta kyllä siellä varmasti vähän saa kuntoa ja reipastuu. Ja saa nämä juuret revittyä irti perseestä.

Ps.Olispa Suomen puolustusvoimilla AK:t käytössä!
Suomen armeijan käyttämä RK on AK–variantti. Eihän se nyt ihan 47 ole, mutta melkein.

Ottakaapa MGS2:ssa AK esille ja soittakaa Pliskinille. Kuulette asiaa Suomesta ja siltä minä ainakin tämän asian opin. Valmethan niitä valmistaa.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #11 : 30.06.2007 00:02 »
Networx Jäsen Viestejä: 41 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kyllä kyllä, Joelilla näyttää tosiaan olevan nippelitieto kunnossa jo etukäteen. RK-62 on valmistettu AK-47:n pohjalta, taitaa olla hieman käyttövarmempi. Pakko kyllä myöntää ettei sillä yhtä klassisiin teroristifiiliksiin pääse. RK-95:a en pääsyt edes koskemaan koko asepalvelukseni kanssa, taittoperäinen 62 mulla kyllä oli.

Olis ehkä syytä mainita tässä vaiheessa etten ole mikään militantti kusipää. En mennyt kertausharjoituksiin viime kesänä. Työkiireet.

Itse olen hieman sotahullu...ehkä?
Ei mekään päästy käyttämään AK:ta kuin vesistöharjoituksissa ja ikävä kyllä niillä ei olisi edes pystynyt ampumaan vaikka olisi ollut pateja.Oli siinä kyllä fiilistä hiukan.No mutta tuli sitä kuitenkin aikas paljon aseiden kanssa leikittyä(6 eri asetta)*RannJV*
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #12 : 30.06.2007 00:13 »
Networx Jäsen Viestejä: 41 Basaaripisteet: 0 Profiili
En kyllä itsekään taju, että miksi jotkut aseistakieltäytyjät ei tajua mennä vaan suosiolla sivariin vaan rupeaa vinettämään turhia ja menee sitten vankilaan, jossa saa varmasti kuulla vittuilua.

Itselläkin alkaa tuo armeija tuossa reilun viikon päästä ja tällä hetkellä on semmonen fiilis että sama sinne on mennä vaikka vituttaakin. Mutta kyllä siellä varmasti vähän saa kuntoa ja reipastuu. Ja saa nämä juuret revittyä irti perseestä.

Minnepäin olet menossa suorittamaan palvelusta??
Tärkein mitä pitää muistaa ainakin alokas aikana on että jättää kaiken miettimisen alikessuille.
Tekee mitä pyydetään ja se että jokapäivä oppii uutta.Kun sitten kun rupeaa vituttamaan niin
kannattaa miettiä mitä isiesi isät tai heidän isät tekivät joskus että saamme elää vapaasti ja puhua
omaa suomen kieltämme.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #13 : 30.06.2007 00:24 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Aaah hyvä aihe vaan saanko aivoni tekstikenttään? Kokeillaan!

Juuri Alejandro Jodorowski (oikea nero. Ei mikään leikkiälykkö) kamaa/haastatteluita katseltuani on jännä kirjoittaa tästä asiasta, varsinkin kun Jodo on vakaasti sitä mieltä, että jos kaksi ihmistä voi tehdä vilpittömän rauhan keskenään niin koko maailmakin voi. Sodatkin voidaan siis ihmisläheisesti lopettaa. Henkilökohtaisesti olen aina ollut sodanvastainen ja inhoan suuresti (ei mitään henkilökohtaista) näitä ase/sota-hulluja kusipäitä jotka eivät oikein sovi sivistyneeseen yhteiskuntaan, joka pyrkii tekemään meistä ihmisiä nussivien, syövien, tappavien ja paskovien eläinten sijaan. Ja ylläri ylläri mitä sitten syntyy kun näitä militaristeja kerääntyy yhteen. Pum pum... (joo olisi pitänyt postata tähän väliin kuva ydinräjähdyksestä)

Niin asiasta kolmanteen vaikka itse inhoankin armeijaa ja kaikkea sitä mitä se edustaa, niin menen silti sinne hikoilemaan. Siksi lähinnä, että en ole "absolutisti", eli vaikka en hyväksykään armeijaa niin se, että minä olen siellä ei pahenna maailmaa koska en minä niitä armeijassa opittuja taitoja aio koskaan hyödyntää. Menen sinne emotionaaliset suojakilvet päällä kuntoilemaan puoleksi vuodeksi. Kukaties jotain kivoja ihmisiäkin tuntemaan.

Toki tämä on mahdollista siksi, että minulla on "vapaan" ajattelun ja henkisen aidattomuuden luksus jota esimerkiksi sodan aikana ei olisi. Silloin menisin rintamalle muiden mukana ja ehkä jäisin johonkin poteroon. Onneksi ei tarvitse. Tavallaan tämä keskustelukin on täysin turha, sillä "valitseminen" ei olisi kuitenkaan oikeissa olosuhteissa mahdollista. Mutta ei mikään keskustelu ole turhaa joten kivaahan tämä on!


Mitä tapaus Jussiin tulee niin ei kiinnosta. Jos hänen piti mielenterveyden säilyttääkseen karata Belgioihin niin siitä vaan. Mikä minä olen tuomitsemaan hänen tekojansa sen isommin. Samalla tavalla mua vituttaa vanhempien elättämät pullamössöprinssit joiden suurin kamppailu elämässä tulee olemaan vanhempien kuolema ja siitä toipuminen perintöhuvilalla ja rahallisen perinnön tuhlailu.


Ja niinhän se on, että kun sotaa ei ole niin sotaa pitää leikkiä. Oli se sitten mielikuvituksessa, painttis-kentällä tai videopeleissä. Absurdia unelmoida jostakin josta jokainen sen kokenut haluaa päästä irti kaikin keinoin ja kuolemaansa asti. Ehkä siitä pitäis jotain vaaria ottaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #14 : 30.06.2007 00:29 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Huoh, että mua ärsyttää nää keskustelut, kun jotkut tulevat heti laukomaan noita aivopierujaan. No nytpä saatte lukea sivarista, jonka palvelus alkaa koulutusjaksolla ylihuomenna. Mulla ei ole mitään aseita vastaan. Päinvastoin, olis ihan kiva päästä paukuttelemaan ja armeija oli mulle ihan oikea vaihtoehto. Mä mietin kuitenkin hyötynäkökohtia: armeija, josta hyöty tulee valtiolle vasta tulevaisuudessa, jos ollenkaan, vai siviilipalvelus, josta hyvinvointiyhteiskunta nappaa hyödyn samantien. Mulla on myös sen verran hyvä itsetunto, ettei mun pidä todistella muille "miehuuttani" menemällä armeijaan. Päädyin siis siviilipalvelukseen. Totaalikieltäytymistä vastustan. Laissa on säädetty miehille velvollisuus ja se on hoidettava kunnialla alta pois.

Pyydän tässä välissä, jaksakaa lukea, vaikka pitkä teksti tuleekin. :)

Sivareissa on vätyksiä, jotka yrittävät päästä mahdollisimman vähällä, mutta väittääkö joku tosissaan, ettei intissä muka ole? Jotkut alisuoriutuvat testeissä, etteivät vaan joutuisi johtajakoulutukseen ja kuulemma intinkin voi oikeilla taktiikoilla päästä aika vähällä. Musta tuntuu, että ne jotka eniten huutelevat isänmaata Suomi-leijona kaulassa ja haukkuvat sivareita, ovat niitä, jotka ensimmäisenä pötkisivät rintamalla karkuun.

Sivarit joutuvat sodan aikana armeijan harmaisiin. Tätä vastustetaan aivan syystäkin, mutta minä liittyisin puolustusvoimiin vapaaehtoisesti, jos maanpuolustus sitä vaatisi.

Siviilipalvelusaika on tällä hetkellä kuukauden liian pitkä. 12 kuukautta olisi sopiva. 13. kuukausi on puhdasta vittuilua ja rangaistus, sillä se voi vaikeuttaa merkittävästi opiskelujen aloittamista.

Tässä esimerkki aivopierusta:

"Mitä vitun hyötyä Suomelle on nuorista ketä osaa pyyhkiä vanhusten perseet
puhtaaks??Ei mitään."

Hyvinvointiyhteiskunnan tarjoamia palveluita ajetaan kiihtyvällä tahdilla alas. Eikö sinun mielestäsi ole Suomelle mitään hyötyä miehistä, jotka lähes ilmaiseksi hoitavat valtion laitoksissa hommia, joihin ei palkata kunnon työntekijöitä? Eikö esimerkiksi vanhainkodissa työskentelvästä sivarista ole mitään hyötyä, jos hän muun työn ohessa pitää seuraa vanhoille ihmisille ja näin heitä virempänä? Olisko kivaa jos nämä ikäihmiset nukkuisivat omassa sonnassaan, kun ei olisi edes sitä sivaria vaihtamassa vaippoja? Mietipä TARKASTI uudelleen, mitä päästit näppäimistöstäsi äsken.

Nämä keskusteluthan menevät yleensä niin, että sivari latoo tällaisen älyttömän romaanin hyviä perusteluja, ja joku huutaa siihen, että "mummojen perseitä pyyhitte". Kertookohan tuo jotain sivareiden ja sivarin vastustajien välisestä sivistystason erosta?

Sivarit ovat suuria arjen sankareita myös kaiken sen paskan takia, jota heidän niskaansa heitetään. Arvatkaapa oliko kivaa kuunnella omalta papalta sitä paskaa, mitä hän laukoi sen jälkeen, kun ilmoitin valinnastani hänelle? Ja ei, hän ei ole veteraani. Veteraanit ymmärtävät yleensä sodan merkityksen niin hyvin, että heillä riittää ymmärrystä myös siviilipalvelukselle ja aseistakieltäytyjille. Siviilipalvelushan ei ole mitään vittuilua veteraaneille. Itse kunnioitan veteraaneja sydämeni kyllyydestä.

Oma siviilipalveluspaikkani on koulutusjakson jälkeen näkövammaisten koululla. Toimenkuvaan kuuluu oppilaiden avustaminen luokissa ja muutenkin, kerhojen vetäminen iltapäivisin, koulun iltakierrot sekä pienimuotoiset oppilaskuljetukset. Turhaa työtäkö?

Tiivistettynä: Perusteluni siviilipalvelukselle ovat isänmaallisia.
Ja loppuun myös pyyntö: Älkää yleistäkö! (Tämä siis "mummojen perseiden pyyhkintää" -tyypeille)

Ja tämä oli paikoin hieman provokatiivinen kiihkeimpiä sivarin vastustajia kohtaan. En vaan pysty pysymään kylmänä, kun joudun lukemaan tuota perseidenpyyhkimis -schaibaa.

Muok: Ja vielä: Siviilipalvelus esimerkiksi vanhainkodissa voi olla psyykkisesti paljon rasittavampaa kuin intti.


« Viimeksi muokattu: 30.06.2007 00:37 kirjoittanut Turilas »
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #15 : 30.06.2007 00:46 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Sanaa sivari ympäröi kyllä tavaton negatiivisuuden ilmapiiri.

- Sivari on hopo
- Jos mainitsee baarissa olevansa sivari.. aijai mikä moka...
- Vanhemmat ja koko suku häpeää silmät päästään
- Naiset haluavat tosimiehen, eivät sivaria. Sivarin tarvitsee valehdella olevansa armeijan käynyt jos mielii joskus naimisiin.
- Sivarit ovat pilviveikkoja

Jostain luin, että vuosittain n. 3000 ihmistä valitsee kuitenkin tämän vaihtoehdon armeijalle. Ja luku on ymmärtääkseni vielä kasvamaan päin.


Armeijan suorittaminen on ylvästä. Se on velvollisuus, jonka jokaisen miehen täytyy luovia läpi. Juurikin MIEHEN.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #16 : 30.06.2007 00:47 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Tähän aiheeseen en koske enää kymmenen metrin tikullakaan...(eli olen siis oppinut jotain.) Varsinkaan netissä ei voi keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotkas puhuvat tunteella asioista jotka pitäisi puhua järjellä.

Nimim. Minulta ei Suomi odota mitään?
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #17 : 30.06.2007 00:48 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Minulle aivan yks hailee mihin kukin menee. Itse tod. näköisesti armeijaan. Sivarikaan ei ole poissuljettu. Kerään Venäläistä/CCCP militariaa, harrastan airsoftia, pelaan välillä FPS:iä, olen siis sotahullu militaristihomo ja kaikenlisäksi ISÄM MAAM pettäjä. Ei vaan, ei, en ole militaristi.
Hyväksyn siis kaikki vaihtoehdot. Hyväksyn siis myös totaalikieltäytymisen. Aina jaksa kyllä naurattaa nämä ''Nössöt menee sivariin'' jutut. Kamoon, ehkä ne yhteiskunta paineet on kumminkin kovemmat sivariin menejille, ja hommatkin mahdollisesti haastavampia.
Ja btw, on se RK-62 nykymittapuulla jo aika kakka-ase.

tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #18 : 30.06.2007 00:49 »
Networx Jäsen Viestejä: 41 Basaaripisteet: 0 Profiili Järkevää tekstiä Zoukalta.
Tosiaan palveluksen aikana tapaa uusia ihmisiä eli saa uusia kontakteja ja se jos mikä helpottaa palvelusajan kestämistä.Olen ylpeä jos Zoukkaa ei kiinnosta pätkääkään koko toiminta mutta menee silti palvelukseen.

Koska uskon että tulet saamaan hyviä muistoja joille on mukava naureskella jälkeenpäin.

Tapaus Turilas...

Hyvinvointiyhteiskunnan tarjoamia palveluita ajetaan kiihtyvällä tahdilla alas. Eikö sinun mielestäsi ole Suomelle mitään hyötyä miehistä, jotka lähes ilmaiseksi hoitavat valtion laitoksissa hommia, joihin ei palkata kunnon työntekijöitä? Eikö esimerkiksi vanhainkodissa työskentelvästä sivarista ole mitään hyötyä, jos hän muun työn ohessa pitää seuraa vanhoille ihmisille ja näin heitä virempänä? Olisko kivaa jos nämä ikäihmiset nukkuisivat omassa sonnassaan, kun ei olisi edes sitä sivaria vaihtamassa vaippoja? Mietipä TARKASTI uudelleen, mitä päästit näppäimistöstäsi äsken.

Voit päästä karkuun puolustusvoimia sivarilla mutta kyseistä hommaa et tule koskaan tekemään työksesi.Joten turha sun on mulle selitellä sivareitten työn tärkeyttä.
Mun silmissä olet 0.Ja luuletko että nykypäivän porvareilla on muuta mielessä kuin perinnöt??
että se niistä vanhuksista.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #19 : 30.06.2007 00:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Nimim. Minulta ei Suomi odota mitään?

Voidaan vetää tähän triidiin keskustelua aiheesta "kyllä miesten pitää mennä armeijaan kun naistenkin on synnytettävä lapsia"  ;D

 ;)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #20 : 30.06.2007 01:02 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
Tapaus Turilas...

Voit päästä karkuun puolustusvoimia sivarilla mutta kyseistä hommaa et tule koskaan tekemään työksesi.Joten turha sun on mulle selitellä sivareitten työn tärkeyttä.
Mun silmissä olet 0.Ja luuletko että nykypäivän porvareilla on muuta mielessä kuin perinnöt??
että se niistä vanhuksista.
Luitkohan nyt, mitä mä kirjotin? Mä en nimittäin mene armeijaa "karkuun" enkä ole aseistakieltäytyjä. Jos kriisi tai sota tulee, olen valmis armeijan koulutukseen, sillä kyllä niitä sotilaita sodankin aikana koulutetaan. Tällä hetkellä se ei tunnu kovin ajankohtaiselta. Kuka väittää pokalla, että tässä ois lähiaikoina Karjalan kannasta puolustettava? Ja mitä noilla nykypäivän porvareilla meinasit? Ja sillä että se niistä vanhuksista? Nekö saa sun puolesta jättää niihin omiin eritteisiinsä makaamaan?

Mä en ymmärrä, miten jollain voi olla niin kielteinen asenne siviilipalvelukseen, ettei voi ymmärtää edes tota mun asennetta, eli en ole aseistakieltäytyjä ja olen valmis puolustamaan maata tarvittaessa, JA teen lisäksi vielä siviilipalvelusmiehen työn, joka ei sitten ilmeisesti ole missään tapauksessa hyödyllistä.

Ai niin, ja pidetään sitten tää mahdollinen vihamielisyys meidän välillä tässä ketjussa. :) No hard feelings.

Muok: Ja se, että mä oon sun silmissä 0, ei merkkaa mulle yhtään mitään. Enemmän merkkaa ne iloiset lasten kasvot, jotka näen, kun pidän heille maalipallokerhoa ensi syksynä


« Viimeksi muokattu: 30.06.2007 01:08 kirjoittanut Turilas »
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #21 : 30.06.2007 01:06 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili

Nimim. Minulta ei Suomi odota mitään?

Niin nimenomaan sun pitää tuottaa sitä tykinruokaa.

Ja mitäs NetWorx aikoo sitten vanhana tehdä ? Seivästää itsensä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #22 : 30.06.2007 01:08 »
Networx Jäsen Viestejä: 41 Basaaripisteet: 0 Profiili
Nimim. Minulta ei Suomi odota mitään?

Voidaan vetää tähän triidiin keskustelua aiheesta "kyllä miesten pitää mennä armeijaan kun naistenkin on synnytettävä lapsia"  ;D

 ;)

 :)Aikas hyvä! Sivari=Abortti?
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #23 : 30.06.2007 01:13 »
Networx Jäsen Viestejä: 41 Basaaripisteet: 0 Profiili

Nimim. Minulta ei Suomi odota mitään?

Niin nimenomaan sun pitää tuottaa sitä tykinruokaa.

Ja mitäs NetWorx aikoo sitten vanhana tehdä ? Seivästää itsensä.

Sovitaan vaikka niin.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #24 : 30.06.2007 01:16 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili

Nimim. Minulta ei Suomi odota mitään?

Niin nimenomaan sun pitää tuottaa sitä tykinruokaa.

Ja mitäs NetWorx aikoo sitten vanhana tehdä ? Seivästää itsensä.

Sovitaan vaikka niin.

Eikun oikeesti.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #25 : 30.06.2007 01:20 »
Networx Jäsen Viestejä: 41 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tapaus Turilas...

Voit päästä karkuun puolustusvoimia sivarilla mutta kyseistä hommaa et tule koskaan tekemään työksesi.Joten turha sun on mulle selitellä sivareitten työn tärkeyttä.
Mun silmissä olet 0.Ja luuletko että nykypäivän porvareilla on muuta mielessä kuin perinnöt??
että se niistä vanhuksista.
Luitkohan nyt, mitä mä kirjotin? Mä en nimittäin mene armeijaa "karkuun" enkä ole aseistakieltäytyjä. Jos kriisi tai sota tulee, olen valmis armeijan koulutukseen, sillä kyllä niitä sotilaita sodankin aikana koulutetaan. Tällä hetkellä se ei tunnu kovin ajankohtaiselta. Kuka väittää pokalla, että tässä ois lähiaikoina Karjalan kannasta puolustettava? Ja mitä noilla nykypäivän porvareilla meinasit? Ja sillä että se niistä vanhuksista? Nekö saa sun puolesta jättää niihin omiin eritteisiinsä makaamaan?

Mä en ymmärrä, miten jollain voi olla niin kielteinen asenne siviilipalvelukseen, ettei voi ymmärtää edes tota mun asennetta, eli en ole aseistakieltäytyjä ja olen valmis puolustamaan maata tarvittaessa, JA teen lisäksi vielä siviilipalvelusmiehen työn, joka ei sitten ilmeisesti ole missään tapauksessa hyödyllistä.

Ai niin, ja pidetään sitten tää mahdollinen vihamielisyys meidän välillä tässä ketjussa. :) No hard feelings.

Muok: Ja se, että mä oon sun silmissä 0, ei merkkaa mulle yhtään mitään. Enemmän merkkaa ne iloiset lasten kasvot, jotka näen, kun pidän heille maalipallokerhoa ensi syksynä

Luin kyllä viestisi ja hyvin luinkin.Jos minulla on vahvat mielipiteet niin sille ei voi mitään.
Jos 1940 Suomessa olisi ollut yhtä paljon siviilipalveluksen suorittaneita kuin nyt on. Niin olisi Suomi tällä hetkellä kokonaan ryssien hallussa.Mutta onneksi ei ollut nimittäin menetimme vaan about 10% ryssille.

Ja Zoukka en halua haastaa riitaa.Jos haluat tietää mitä teen "Vanhana" niin tule kysymään 40 vuoden päästä.Tuskin elän edes silloin koska lääkkeiden voimalla eläminen on mielestäni sairainta mitä maailmasta löytyy.Se on tietyllä tavalla kiduttamista mielestäni ja sitä en itselleni halua.


« Viimeksi muokattu: 30.06.2007 01:31 kirjoittanut Networx »
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #26 : 30.06.2007 01:23 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Sepä se onkin. Maailma ja ajat nääs muuttuvat ja niin myös jalkaväkiarmeijan tarve.

Heh, huomasin, että sleepyllä on oikea asenne. :lol: Kunpa minäkin pystyisin tuohon, mutta kun aina pitää aloittaa suu vaahdossa selittäminen... Oliko sulla missään vaiheessa tätä vaihetta vai ootko aina ottanu noin rennosti?
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #27 : 30.06.2007 01:25 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Networx, muokkaa edellistä viestiä, jos tulee jotain lisättävää. Tuplapostaukset ei ole kivoja.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #28 : 30.06.2007 01:42 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili
Oliko sulla missään vaiheessa tätä vaihetta vai ootko aina ottanu noin rennosti?

Kai tässä aika löysin rantein on otettu. En itse ole missään vaiheessa saanut sitä kuuluisaa kakkaa niskaani, joten ihan mielenkiinnolla sitä lukee esimerkiksi Networxin tekstiä, kai.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #29 : 30.06.2007 11:04 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili
Voidaan vetää tähän triidiin keskustelua aiheesta "kyllä miesten pitää mennä armeijaan kun naistenkin on synnytettävä lapsia"  ;D
Pitää tässä varmaan odotella postia valtiolta... Kai sieltä joku kirje tulee jossa kerrotaan mikä kiintiö minun tulee täyttää.

Kukahan tämän homman muuten tulee kanssani alullepanemaan?  Onneksi kaupungissa on paljon sivareita, vaikka ne MIEHET ovat metsässä puolustamassa isänmaata. ;)
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 15
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines