Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 ... 15
Tulostusversio
Aihe: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS  (Luettu 124472 kertaa)
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #210 : 10.02.2008 15:34 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Heh, santiksen vässykät. Mitä olen "kaksjiikoosta" kuullut niin en itse ihan noin sanoisi. Tai no jo ihan senkin perusteella ettei ole omakohtaista kokemusta. (HelITR)

Niin ja hiihdettiin ainakin hyrylässä. Mieluusti olisin valkealla hangella hiihtänyt kun piti hiekoitetulla ja loskaisella asfaltilla "hiihtää".
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #211 : 10.02.2008 15:50 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili
Niin ja hiihdettiin ainakin hyrylässä. Mieluusti olisin valkealla hangella hiihtänyt kun piti hiekoitetulla ja loskaisella asfaltilla "hiihtää".
Selvisihän sekin mysteeri että miksi niissä suksissa on aina sitä pitoa niin reippaasti.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #212 : 10.02.2008 16:18 »
tuhis Vieras En osaa sanoa että onko se vitsi nyt ylläpitokustannuksia silmälläpitäen kuinka järkevää että suksia hajotetaan tahallaan, kun meilläkin ensimmäinen hiihto taisi olla reipas hiihto (kävely) lumettomassa metsässä talvivarusteissa auringonpaisteessa.

Tosin, varmaan olisi nuo sukset ainoat asiat mitkä ydinsodasta selviäisivät, että kai sitä voi hyvillämielin hupsutella.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #213 : 10.02.2008 18:17 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 914 Basaaripisteet: 0 Profiili
Heh, santiksen vässykät. Mitä olen "kaksjiikoosta" kuullut niin en itse ihan noin sanoisi. Tai no jo ihan senkin perusteella ettei ole omakohtaista kokemusta. (HelITR)

Niin ja hiihdettiin ainakin hyrylässä. Mieluusti olisin valkealla hangella hiihtänyt kun piti hiekoitetulla ja loskaisella asfaltilla "hiihtää".

Hei tuo oli vain leikkimielistä vittuilua. Olisin itsekin mieluimmin santiksessa. ;D

Ihan perseestä se hiihtäminen täälläkin on. Toivottavasti lumet sulaa nopeasti.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #214 : 10.02.2008 23:02 »
Stavros Jäsen Viestejä: 81 Basaaripisteet: 13 Profiili Itse olin viime viikolla kertaamassa Vekaranjärvellä. Oli mukavaa käydä fiilistelemässä pitkästä aikaa. Olen siis saapumiserää II/02, tykkimies, HelItR:n käynyt. Pääosan ajasta ammuimme kovaspanoammuntoja "Sergeillä". Kyllä me niitä kranaatteja sitten taivaalle ammuttiinkin niin maan perkuleesti. Varmaan enemmän kuin inttiaikana yhteensä. Mutta toisaalta senhän takia me sinne oltiin tultukin. Ja kyllä me pari konetta sentään saatiin ammuttua alaskin. Ihan hyvä saldo, kun normaalisti tuolla tykillä ei osu mihinkään. Kaiken kaikkiaan mukava reissu ja tuli sitä tiennattuakin kolme hunttia. Ihan mukavasti työttömälle opiskelijalle. Saa nähdä milloin joutuu uudestaan kertaamaan, kun vihjailivat siihen suuntaan, että meille olisi jo jotain suunnitteilla.

Kyllä muuten vähän ihmetytti, kun alokkaat lähtivät hiihtämään pelkät smurffiasut päällään. Pakkasta kumminkin oli jokunen aste. Mutta sehän taitaa olla sitä tyypillistä inttiä. Kuten sekin, kun joku liukastuu niin huudetaan "ei ollut lupa kaatua!".  :rollaus:

Kuva meidän Sergeistä vielä loppuun (salaa otettu, kun ammuntojen aikana kuvaaminen oli kieletty).  8)

Elämä on kuin sardiinipurkki - kaikki me etsimme purkin avainta.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #215 : 11.02.2008 10:59 »
6puu Jäsen Viestejä: 77 Basaaripisteet: 0 Profiili
6puu, oliko teillä tetsarit, rynkyt ja sipulisäkit niskassa? Kyllä meilläkin oli hauskaa ilman niitä, kun suksifutista pelattiin.

Joo, ei ollut, eikä todennäköisesti tule olemaankaan, ainakaan minulla.
Always roll deep on the streets like the mafia
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #216 : 11.02.2008 11:21 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Tetsarit, sirpat, rynkky, viestikamat ja kela. Oli tällaisella ruipelolla vähän sulattelemista nuo päällä juostessa. Pyörän selässä vielä pahempi.

Paljonkohan noista tulee kiloissa? Ihan vitusti jokatapauksessa.

Tosin tulenjohtomieskurssin jälkeen olisin ollut "tulenjohtomies" enkä viestimies, joten radiota ei ainakaan olisi tarvinnut roudata.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #217 : 11.02.2008 11:26 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Tosin tulenjohtomieskurssin jälkeen olisin ollut "tulenjohtomies" enkä viestimies, joten radiota ei ainakaan olisi tarvinnut roudata.

Minustakin piti alunperin tulla tulenjohtomies. Sitten kun luti niitä valitsi, niin en kuulemma kelvannut ja laittoi minut ihan perusrynkkymieheksi. Onneksi kävi näin, sillä sitten VMTK:n TOS-haussa olin vasta toisella varasijalla TOS:ksi. Kaksi edellä olevaa dudea olivatkin tulenjohdosta, mutta koska siellä oli niin vähän porukkaa niin ei poikia voitu päästää TOS:n unelmavirkaan. Sen sijaan tämä rynkkymies pääsi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #218 : 13.02.2008 02:02 »
KOSHIRRO Jäsen Viestejä: 93 Basaaripisteet: 0 Profiili Kuusi kuukautta pioneerina vekaralla. Kyllä se intti oikeestaan on vaan sellaista naurettavaa pelleilyä jossa ei todellakaan tehdä pojista miehiä.

On muuten lottovoitto saada keuhkokuume ennen jotain leiriä. Viikko osastolla ja viikko kotona oli mukavaa aikaa.
"Tasa-arvoasioista vastaava ministeri Stefan Wallin (Rkp) korosti, että tasa-arvon lähtökohdat ovat kolme K:ta"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #219 : 13.02.2008 08:25 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Tosin tulenjohtomieskurssin jälkeen olisin ollut "tulenjohtomies" enkä viestimies, joten radiota ei ainakaan olisi tarvinnut roudata.

Minustakin piti alunperin tulla tulenjohtomies. Sitten kun luti niitä valitsi, niin en kuulemma kelvannut ja laittoi minut ihan perusrynkkymieheksi. Onneksi kävi näin, sillä sitten VMTK:n TOS-haussa olin vasta toisella varasijalla TOS:ksi. Kaksi edellä olevaa dudea olivatkin tulenjohdosta, mutta koska siellä oli niin vähän porukkaa niin ei poikia voitu päästää TOS:n unelmavirkaan. Sen sijaan tämä rynkkymies pääsi.

"Et kelvannut" ? Olen siis virallisesti parempi kuin sä, vaikka maitojuna kutsuikin :lol:
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #220 : 13.02.2008 10:49 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
"Et kelvannut" ? Olen siis virallisesti parempi kuin sä, vaikka maitojuna kutsuikin :lol:

Ilmeisesti sillä lutilla oli jotain mua vastaan. Syyksi hän sanoi, että en kelpaa silmälasien takia. Hauskinta siinä oli se, että jonossa minua edellä oleva dude pääsi tulenjohtoon pullonpohjalaseineen.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #221 : 13.02.2008 11:20 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
"Et kelvannut" ? Olen siis virallisesti parempi kuin sä, vaikka maitojuna kutsuikin :lol:

Ilmeisesti sillä lutilla oli jotain mua vastaan. Syyksi hän sanoi, että en kelpaa silmälasien takia. Hauskinta siinä oli se, että jonossa minua edellä oleva dude pääsi tulenjohtoon pullonpohjalaseineen.

Jaa no löytyihän noita mulkkuja täältäkin. Yksikin aikoi ihan minun kuisaksi suositella mua aukkiin, vaikka aina sanoin, että en vitussa mene. No eipä loppujenlopuksi ollut silläkään mitään väliä.

Mutta kiitä persettäsi, ettet joutunut tulenjohtopartioon, sillä se homma on käytännössä vain kuormajuhdan pesti. Välillä tosin saa sentään maalailla maaleja ja datailla sanlalla :x
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #222 : 13.02.2008 11:43 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili
On muuten lottovoitto saada keuhkokuume ennen jotain leiriä. Viikko osastolla ja viikko kotona oli mukavaa aikaa.

Tai ennen koko intin raskainta testiä, jossa muut talsi montakohankymmentä kilometriä olikaan kahden päivän aikana, yöpyen maastossa. Itseppä sitten makailin osastolla sen kaksiviikkoa ;D
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #223 : 13.02.2008 11:55 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Mutta kiitä persettäsi, ettet joutunut tulenjohtopartioon, sillä se homma on käytännössä vain kuormajuhdan pesti. Välillä tosin saa sentään maalailla maaleja ja datailla sanlalla :x
Joo ja kuten tossa sanoin, en olisi päässyt sinne VMTK:lle, jos olisivat ottaneet minut tulenjohtoon.

On muuten lottovoitto saada keuhkokuume ennen jotain leiriä. Viikko osastolla ja viikko kotona oli mukavaa aikaa.
Morttileiri meni sopivasti osastolla kuumeessa maaten ja GBA:a pelailen. Tylsää siellä kyllä oli, mutta ei siellä leirilläkään kuulemma mukavaa ollut. :)
Play-Asia
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #224 : 13.02.2008 19:04 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
On muuten lottovoitto saada keuhkokuume ennen jotain leiriä. Viikko osastolla ja viikko kotona oli mukavaa aikaa.
Morttileiri meni sopivasti osastolla kuumeessa maaten ja GBA:a pelailen. Tylsää siellä kyllä oli, mutta ei siellä leirilläkään kuulemma mukavaa ollut. :)
Taiteellisten ei tarvitse edes sairastua, terveisin nimimerkki "loppusodassa neljä päivää". Kävin pari päivää lomilla teatteritöiden takia(jo tästäkin kaikki olivat pirun hämmästyneitä), ja kukaan ei sitten lopulta jaksanut siirtää mua takaisin sinne metsään Rovalle, joten viimeiset viitisen päivää kassulla suljetussa yksikössä. Grillille puolen yön maissa ja pirunmoisia housemaratoneita.

Booyaka!  ;D
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #225 : 13.02.2008 19:42 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 942 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Taiteellisten ei tarvitse edes sairastua, terveisin nimimerkki "loppusodassa neljä päivää". Kävin pari päivää lomilla teatteritöiden takia(jo tästäkin kaikki olivat pirun hämmästyneitä), ja kukaan ei sitten lopulta jaksanut siirtää mua takaisin sinne metsään Rovalle, joten viimeiset viitisen päivää kassulla suljetussa yksikössä. Grillille puolen yön maissa ja pirunmoisia housemaratoneita.

Booyaka!  ;D

Heh. Pistän paremmaksi. Loppusodassa 0 päivää. Oli niin "kova kiire järkätä" varusmiehille konserttia ettei voinut ehtiä loppusotaan leikkimään. Todellisuudessa katseltiin VMTK:n toimistolla videotykillä leffoja, pelattiin boxia ja muuta mukavaa. VMTK:n toimisto oli sopivasti sotkun kellarissa, joten ei ollut myöskään pitkä matka munkkikahville.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #226 : 13.02.2008 22:09 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili
Taiteellisten ei tarvitse edes sairastua, terveisin nimimerkki "loppusodassa neljä päivää". Kävin pari päivää lomilla teatteritöiden takia(jo tästäkin kaikki olivat pirun hämmästyneitä), ja kukaan ei sitten lopulta jaksanut siirtää mua takaisin sinne metsään Rovalle, joten viimeiset viitisen päivää kassulla suljetussa yksikössä. Grillille puolen yön maissa ja pirunmoisia housemaratoneita.

Booyaka!  ;D

Heh. Pistän paremmaksi. Loppusodassa 0 päivää. Oli niin "kova kiire järkätä" varusmiehille konserttia ettei voinut ehtiä loppusotaan leikkimään. Todellisuudessa katseltiin VMTK:n toimistolla videotykillä leffoja, pelattiin boxia ja muuta mukavaa. VMTK:n toimisto oli sopivasti sotkun kellarissa, joten ei ollut myöskään pitkä matka munkkikahville.

Paha tuota nollaa päivää mennä rikkomaan, mutta sanottakoon nyt että Tj-VPtri viestijaokseen kuuluvana loppusota oli kokonaisuudessaan 5 päivää, josta kaksi ensimmäistä (ja meidän tapauksessa viimeinen päivä) vaan maattiin. Kahtena ensimmäisenä siis oli se hyökkäysvaihe, jolloin vain tykit ammuskelivat, ja myö ei tehty mitään ;)
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #227 : 14.02.2008 10:48 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Varusmies kuoli kesken Cooperin testin.

Voin hyvin kuvitella taustatilanteen: se perinteinen inttiflunssa jyllänyt jo viikkoja, "Ne jotka eivät osallistu, juoksevat viikonloppuna!" -ja "Alle 2000m juosseet juoksevat myöhemmin uudelleen!" -uhkailut ennen juoksua, veksistä päivä vmtl:ää ja pari buranaa - ei kuumetta, paskantärkeä päivystysvuoro aamuyöstä ja parin tunnin yöunet, ym. kivaa.


Itse olin yhteensä kaksi kuukautta puolikuntoisena (flunssa-kuume-nielurisantulehdus-poskiontelontulehdus -kierrätystä), ja vapautuksia taisi olla yhteensä kolme päivää + viikko osastolla, josta suoraan leirille ja lämäreitten evakuointiharjoituksiin (parin muun puolikuntoisen kaverin kanssa yritettiin selittää alikeille tilannettamme, mutta eiväthän ne homot mitään kuuntele). Silti osallistuin kaikille leireille ja liikuntakoulutuksiin, koska ilmassa oli aina pelko rästimisestä.


Olen siis oikeastaan enemmänkin yllättynyt siitä, että näitä kuolemantapauksia on ollut näinkin vähän.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #228 : 14.02.2008 11:05 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Äärimmäisen ikäviä tuollaiset tapaukset.  :(


Onneksi ei sentään Venäjän kaltaista meininkiä ole, kun siellähän menehtyi pelkästään viime vuonna yli  400 varusmiestä...
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #229 : 14.02.2008 11:10 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Jossain välissä venäjän armeijan sallittu kuolleisuusmäärä oli noin 10% kaikista varusmiehistä. Se kun ylittyi niin alettiin toppuuttelemaan.

Eipä ollut mullakaan yhtään vemipäivää koko palvelusaikana ja pariin otteeseen sai taudissa hytistä makuupussissa. Mutta niin siellä hytisi jokatoinen ukko. Saipahan ainakin melkoisen vastustuskyvyn vaivojensa palkaksi. Ei ole intin jälkeen edes nuhaa ollut.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #230 : 14.02.2008 21:59 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili
Välillä tosin saa sentään maalailla maaleja ja datailla sanlalla :x

Meillä oli sentään keskussanomalaite aka. "kösseli". Se oli poijjaat kuule semmoonen vehe että ihan itkettää kun sitä muistelee...
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #231 : 15.02.2008 16:14 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili
Meillä oli sentään keskussanomalaite aka. "kösseli". Se oli poijjaat kuule semmoonen vehe että ihan itkettää kun sitä muistelee...
Jännää, kun mua taas meinaa naurattaa. Ja tuskin se siitä johtuu, että sitä teidän touskausta sai vain katsella sivusta ja nukkua omat päivystykset... ;)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #232 : 27.02.2008 20:20 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Jeh. Maanantaista lähtien on ollut 1. JK:n viestijoukkueella (meillä) asutuskeskustaistelua eli aketusta. Helvetin siistiä ja piristävää vaihtelua kurssikauden viestikurssin jälkeen. Viestilaitteet me kyllä osataan ja ollaankin varmaan ihan kohta opiskeltu koko Puolustuvoimien viestikalusto läpi. Taistelukoulutusta ei puolestaan ole ollut ollenkaan tarpeeksi, joten se on nyt tämän J–kauden aiheena. VK:ssa leireilläkin vedettiin vaan kaapelia mettään tai konffattiin vipan laitteistoa, mukaan lukien kösseliä.

Tänään harjoittelimme aketuksen käytännön temppuja sellaisessa isossa kaksikerroksisessa talossa. Yksi ryhmä hyökkäsi, toinen ja kolmas seurasi. Toisen kerroksen päällä oli tasanne, josta seuraajat seurasivat, mitä alhaalla tapahtuu. Osa ylimääräisistä miehistä oli maalimiehinä eli terroristeina. Tarkoituksena oli vallata rakennus ja eliminoida viholliset. Hyökkäyksen jälkeen vaihdoimme osia. Aseina oli RK:t paukkupatruunoilla ja käsikranaatteja simuloi tulenosoituspanokset. Koko iltapäivä aketettiin putkeen. Porukka otti mukaan kännykänsä ja muutaman kameran, joilla kuvattiin tasanteelta alhaalla tapahtuvaa toimintaa. Pistäisin yhden clipin, mutta file on turhan iso. Pitää koittaa viikonloppuna pakata sitä vähän. Lohdutukseksi kuva minusta, the urban warfighterista.
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #233 : 27.02.2008 22:13 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili Damn! Oispa meilläkin ollu tommosta...

Teittekö te niitä viestiyhteyksiä yvi-tyyliin tekasta tekaan, vai oliko teillä jotkut muut systeemit? Leireillä meinasi aina palaa vähän pinna niiden viestitekojen kanssa kun ei mikään tuntunut toimivan kunnolla. Kösseliyhteydet varsinkin oli aina tukossa ja yleensä ongelman sai ratkaistua heiluttamalla jotain random piuhaan tekan seinästä. Kösseli RLZ!"""""#E!E#!"#!
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #234 : 27.02.2008 22:34 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Meikästä taas nuo eri viestijärjestelmien rajapintasäädöt oli aina parhautta(esimerkiksi meiltä tekasta paseihin taikka alville), kun kumpikaan joukko ei taatusti tiedä hevon kassiakaan siitä, minkälaiset vehkeet vasta-aseman kavereilla on(intissä tämä pätee kaikkeen). "Ai, teillä olikin kaikki liitännät sisäpuolella, siellä takimmaisessa seinässä. Njoo, nostetaan sitten tämä koko kela sisään. Pidätte ovet auki ja silleen..."

Hieno laitos.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #235 : 27.02.2008 23:12 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili Oli aina lohduttavaa muistaa että siellä vasta-asemalla on ihan yhtä pihalla heput kuin omallakin....
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #236 : 28.02.2008 18:27 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Spolleilla oli luonnollisesti myös aika paljon asutuskeskustaisteluharjoitusta. Ehdottomasti hauskinta oli se keikka RUK:issa kun tehtiin rynnäkkö pimeään rakennukseen yöllä ja jengi oli teippaillut taskulamput kiinni piipunvarteen. J-kaudella sitten tehtiin ekskursio Santahaminan "kaupunkisimulaattoriin" joka ei kyllä lopulta ollut niin hieno kun olisi osannut odottaa. Siellä parasta olivat köysilaskeutumisharjoitukset, ikkunoista sisään hyppimiset etc. Täytyy myöntää että jopa itseäni pelotti ennen lipalta tehtävää helikopterihyppyä.

N
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #237 : 01.03.2008 01:47 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili
Teittekö te niitä viestiyhteyksiä yvi-tyyliin tekasta tekaan, vai oliko teillä jotkut muut systeemit? Leireillä meinasi aina palaa vähän pinna niiden viestitekojen kanssa kun ei mikään tuntunut toimivan kunnolla. Kösseliyhteydet varsinkin oli aina tukossa ja yleensä ongelman sai ratkaistua heiluttamalla jotain random piuhaan tekan seinästä. Kösseli RLZ!"""""#E!E#!"#!
Mikä on teka? Joku viestikontti vai? Ei meillä mitään kontteja ollut VK:ssa. Erilaisia paseja vaan. Vipoja, epoja ja kopia. AUK–linja hoiteli nuo vipat ja esikuntalinja (eli viestimiehet) epat. Yleensä yhteydet toimi ihan hyvin vipojen välillä. Se laitteisto koulutettiin meille todella huolella.

Viimeisillä leireillä osa porukasta laitettiin muihin hommiin kuten kopalle tai telejoukkueeseen. Itse jouduin telemieheksi. No sai siinä nukkua enemmän kuin vipa-asemalla, jossa oli öisin päivystämistä, poterovartiointia ja vielä kipinävuorotkin. Tele huolehti öisin vain omasta kamiinasta, kun kopan porukka piti vartiota.

Kurssikaudella tutustuimme alvikontteihin, koska niitä käytetään rauhanturvaamisoperaatioissa. Niistä ei nyt oikein muuta sanottavaa ole kuin, että jos ne saa toimimaan, paras olla koskematta mihinkään enää. Minusta vipojen YVI2–kalusto oli paljon varmatoimisempaa ja viat oli helpompi löytää.

EDIT: Teka on näköjään telakuorma-auto.


« Viimeksi muokattu: 01.03.2008 01:53 kirjoittanut Joel-san »
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #238 : 01.03.2008 18:01 »
Rignel Jäsen Viestejä: 175 Basaaripisteet: 0 Profiili Tykkimiehenä ollaan nyt oltu viikko, ja säämieskurssille valittu. Pari päivää ollaan rötvätty aivan täysin, kun mitään tekemistä ei ole ollut. Vasta tänään oli ensimmäinen oppitunti ja siinäkin vai esiteltiin jotain häröjuttuja sääjaoksien vahvuuksista tms. Luvassa on 4 viikon tiivis kurssi, joten ei ole kovin paljoa aikaa olla cujalla asioista.

Ei helvetti, morttikaudella olin Tulenjohto- ja Tiedustelupatterissa parin hullun vänskän runnutettavana. Kyllä tuntuu säämiehen elämä parin ekan päivän osalta aika löysältä. Samassa talossa asuu myös spollekurssilaiset, ja siinä missä he lähtevät ekstraruntuaamulenkille, me vasta pyyhitään hiekkoja silmistä. :rollaus:
Wii: 1770 1925 2790 4764
tallennettu
Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS « Vastaus #239 : 01.03.2008 18:54 »
6puu Jäsen Viestejä: 77 Basaaripisteet: 0 Profiili Ja löysäilylinja vaan jatkuu. Maanantaina olisi edessä muutto Mikkeliin maavoimien esikuntaan esikuntalähetin hommia tekemään. Alikessu tämän kuultuaan sanoi, että "voi jumalauta mitä suklaahommia!" Ei siinä mitään, leirit, pakkiruokailut, tetsailut yms. jää väliin.
Always roll deep on the streets like the mafia
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 ... 15
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines