Muotoilin tekstini vähän väärin. Ylilyödyllä meinasin koko tuota maailmaa, eli sotilaiden naurettavia muovihaarniskoja, kilometrin mittaisia sateenkaarenvärisiä mutantti-zeppeliinejä ja siis ylipäätään kaikkea mitä ruudulla näkyi. Ei realismin häivääkään yhtään missään ja ei se olekaan mikään välttämättömyys, mutta ei tuohon traileriin saanut oikeasti yhtään mitään kosketuspintaa. Ja se on helvetin suuri ongelma minusta ja asiaa vain korosti oikeasti täysin naurettavat hahmot ja niiden Advent Children liikehdinnät. Jotenkin katoaa kaikki uskottavuus ja halu pelata noilla superteineillä...
Mutta katsotaan nyt mitä sieltä tulee. Juonelta en uskalla odottaa enää yhtään mitään, sillä se alue on Square-Enixin kohdalla kuollut, mutta toiminta ja itse pelimaailman tutkiminen voi olla mahtavaakin parhaimmillaan. Tuo viidakko-matsku tosin toi mieleen FFX:n ja sen putkimaailman.
Ja tuo kaupunkihan ei ole yhtään sen ylivedetympi kuin mikään muukaan pääkaupunki missään aikaisemmassa (3d-)FF:ssä.
Mitähäh? Midgar oli sellainen harmaa teollisuuskaupunki. Alexandria käytännössä iso linnanpiha ja kutosen aloituskylä sellainen röttelökaupunki... XIII:n trailerista tulee mieleen Sithin Koston kaupunkinäkymät.
Gunbladekin löytyi jo FFVIII:stä ja erilaisia tuliaseita on ollut useammassakin FF:ssä.
Mutta niiden käyttö on ollut melko hiljaista kaikissa noissa peleissä. En minä halua mitään luotibalettia
Final Fantasyyn. Gunbladesta toki diggaan.
Barrethan se vasta emo onkin.
Mutta ei sentään
nössö-emo.Veikkaan että paljon voidaan laittaa PS2:n suorituskyvyn ynnä pelin taistelusysteemin piikkiin. Äärimmäiset taikaefektit olisivat kyykyttäneet vekottimen kun samalla olisi pitänyt muitten kuitenkin pystyä toimimaan ja tekemään omaa askarettaan. Efektit olisi saatu mukaan jos taistelu olisi muualla keskeytetty ja keskitytty näyttämään perinteisesti loitsuanimaatio, mutta se oli sitten puolestaan pilannut koko touhun virtaviivaisuuden.
Sanoisin, että se oli vain suunnittelumoka XII:ssä. Kyllä siinäkin oli muutama hieno loitsu, mutta kaikki perustaiat näyttivät niin yllätyksettömiltä kuin mahdollista. Flaressa oli jo vähän yritystä, mutta se oli niin paska taika, ettei sitä tullut ikinä käytettyä.
Vuoropohjainen taistelusysteemi se olla pitää. NIIN SAATANA!