Nintendolta oli tullut eilen sähköpostia. "Thanks for playing Xenoblade Chronicles 2! To celebrate the launch of the prequel story, Torna - The Golden Country, here are some free in-game items to help you along in your journey! "
Redeem the download code to get the following helpful items: •Legendary Core Crystal x15 •Char-Grilled Grumbird x3 •Crispy Blendshake x3 •Clicky-Clacks x3
Kyllä mulle core crystallit aina kelpaa. Nythän voisi tehdä halutessaan niin, että jos noista ei saa yhtaan rarea niin lataa tallennuksen vaan pilvestä ja koittaa uudestaan.
Mulla oli virtua racing mega drivelle ja kultaisissa muistoissa se näyttää samalta kuin tuo arcade versio. Totuus oli "hieman" toinen kun pari viikkoa sitten näin sen jollain videolla :D
Itselläkin tuo olisi pakettiautomaatissa odottamassa. Tiedä sitten koska tulee aloitettua. Kiinnostaa kyllä kovasti, mutta tornan kohdalla täytyy opetella uusi taistelumekaniikka ja peruspelin lisärit taas pakottaa opettelemaan vanhan uudestaan kun ei siitäkään mitään enää muista.
Olihan se hieno traileri, mutta informaatio oli aika nolla. Onhan se kivaa, että pelissä on oma kieli, mutta voisi sitä infoa edes hieman laittaa englanniksi eikä vaan lopussa käskeä menemään nettiin katsomaan mitä päivitys sisältää. Pelkän videon perusteella voisi luulla, että peliin tulee yksi uusi kenttä, uusi kranaatti ja vissiin pari uutta asetta.
Syyn sinänsä ymmärrän, mutta eikö muka olisi teknisesti mahdollista kiertää tätä? Varmasti olisi, mutta Nintendolta on ehkä loppunut aika tai tahto tehdä niin. En usko, että Xboxilla ja Pleikkarilla pilvitallennukset toimivat online-keskeisissä peleissä näin rajoittuneesti. Kyse lienee tavasta, millä Nintendo on oman pilvipalvelunsa toteuttanut.
Olen pelannut Splatoon 2:ta enemmän kuin mitään muuta Switch-peliä, ja haluaisin tuon saavuttamani progression olevan turvassa – ja sitten saa lukea tällaista pazkaa.
Eihän tuo muuta vaadi kuin sen, että se online data tallennettaisiin nintendon servereille. Noinhan se toimii oikeastaan jokaisessa modernissa pelissä aina codeista gta onlineen. Ainoastaan yksinpeli data on koneen kovolla ja kaikki online matsku servereillä. Noin se olisi alunperinkin pitänyt tehdä ja oikeasti yllätyin siitä, että kaikki on vain switchin muistissa.
Ilmeisesti ainakaan splatoon 2 ei tule tukemaan pilvitallennusta. Nythän kaikki online data on vain switchin muistissa. Pakko kysyä, että mitä helvettiä siellä taas ollaan poltettu tai syöty. Tietenkin jo alunperinkin kaikki online data pitäisi olla sidoksissa tiliin ja nintendon omilla servereillä tallessa, mutta minkäs teet kun iso N haluaa tulla jäljessä.
"On Nintendo’s North American website, the Splatoon 2: Starter Pack page states: “This game does not support Save Data Cloud backup.” Unless this is an error or a misunderstanding, cloud saves won’t be supported here. We’ll know for sure once the service officially starts this month."
"The game pages for Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee also have the same notice. Both may not support cloud saves as well. "
"Same notices are also on the game pages for NBA 2K19, FIFA 19, Dead Cells, and Dark Souls: Remastered."
Jos pitää paikkansa niin todella "vahva" aloitus maksulliselle onlinelle.
Eikö tässä yhtään ajatella pientä ihmistä? Skyrim? Diablo 3? Civ VI? Portablena?!
Tuosta tuli mieleen, että en tiedä onko verkkiksellä virhe hinnoittelussa vai ei, mutta switchin diablo 3 on siellä 37.9e. Ihan positiivinen asia jos noinkin vanhan pelin hinta älytään pitää järkevänä eikä lyödä sitä 60e lappua.
Posti toi eilen play-asia tilauksen joka sisälsi kaikki kolme splatoon albumia sekä botw:n 5cd limited edition soundtrackin jossa tulee myös 13 biisiä sisältävä playbutton mukana.
^ Odotat, että sarjoista on kaikki kaudet tehty ja otat palvelun vasta sitten ja keskityt vain siihen yhteen sarjaan kerrallaan. Jos muu tarjonta ei kiinnosta niin tuossa säästää aika helvetisti rahaa ja lisäksi voi katsoa ihan omaan tahtiin.
Tuosta sun videosta tuli kunnon deja vu fiilikset kun shifty station kentässä tuli vastustajan basesta curling pommeja kauhea määrä kun portin avasi. Tuossa omaa eilistä settiä. Tuo tuli tehtyä ihan itselle vaan muistoksi, mutta äkkiäkös sen tubeen latasi myös.
Eilen tuli myös loput kolme maailmaa pelattua yksinpelistä dualien kanssa ja nyt siitäkin jäi paljon parempi fiilis kun sai käyttää asetta josta tykkäsi. Ainoa poikkeus oli octo shower matsi joka kesti 26 minuuttia vaikka en kuollut kertaakaan. Siihen ei vaan meinaa mitenkään osua kun dualeissa on niin surkea kantama. Tosin mitä muutakaan voi odottaa kun aseiden piiput osoittaa kohti maata :D
Edit:
Gamefaqsista poimittu
Adventure vs. Relax was the theme.
Popularity: 34.12%-65.88% Solo Wins: 50.11%-49.89% Team Wins: 52.13%-47.87%
Itsellä kun ei koskaan saturnia ollut niin daytona usa ja sega rally olisi sellaisia joista voisin 8e maksaa. Mega drivelta ei tule yhtään peliä mieleen, koska sillä tuli aikoinaan pelattua streets of raget, golden axet ja muut.
Tuli neljä tuntia pelattua splatfestia ja onhan tuo ihan pirun siistiä kuinka paljon peli tuntuu muuttuvan. Aiemmin tänään oli aukiolla jo lava pystyssä luomassa tunnelmaa ja itse tapahtuma laser valoineen ja valaistuine kyltteineen muutti koko alueen fiiliksen. Samoin osa kentistä tuntui yllättävän erilaisilta uuden valaistuksen myötä ja esim piranha pit ja new albacore hotel kenttiä ei meinannut aluksi edes tunnistaa.
Itse en tuota pysty prolla pelaamaan gyron kanssa. Se ohjaimen kääntäminen sivu suunnassa vaan tuntuu niin luonnottomalta. Joy-conit erillään luonnistuu hyvin kun ainoastaan oikeaa tarvitsee liikutella. Käsi tosin ei vielä ole tuohon tottunut. Mulla on pienet kädet, mutta kuitenkin kohtuu pitkät sormet joten tukevan otteen pitäminen ei ole kovinkaan helppoa kun oikea tatti kuitenkin on kohtuu alhaalla. Parin tunnin jälkeen alkaa jo tuntumaan kipua kun sormet suoristaa. Silti tuo on mulle se ainoa tapa pelata. Pikaisesti koitin pelkillä tateilla ja niillä oli jo pelkkä lattian maalaaminenkin tönkköä.
Pari päivää sitten aloin vasta kunnolla kuunnella pelin soundtrackia kun kaikki löytyy tubesta ja tykkäsin niin paljon, että äsken heitin play-asiasta ykkösen, kakkosen ja octo lisärin levyt tilaukseen. Saksan amazonista on tulossa Pearl ja Marina amiibot kun yhteispaketti maksoi vain 20e ja tänään tilasin cdonista ykkösen ja kakkosen inkling girl amiibot.
Pakko mainita asia jota harva tuntuu arvostavan, mutta itse tykkään erittäin paljon eli pelin maailman yhtenäisyys. Kaikelle on tavallaan syy tai selitys kun taas monen pelin kohdalla tuollaista ei ole. Esim. Uncharted 4:ssa voi pelata vaikka Elenalla ja tappaa Nathanin jossa ei ole mitään järkeä eikä sille tarjota mitään selitystä. Tässä taas taistelut on vaan ystävällistä urheilua ja off the hook ohjelmassakin käy ilmi, että Pearl on jekuttanut Marinan (saattoi myös olla toisinpäin) hyppäämään veteen ja kaikki tietää miten siinä käy. Eli splattaus ei tarkoita kuolemista.
Tänään tuli myös huomattua, että jos off the hook lähetyksen aikana taustalla näkyy porukkaa ikkunan takana niin ne samat hahmot on ihan oikeasti myös siellä kadulla studion ikkunan takana.
Horde moodi selitetään sillä, että mennään tekemään grizzcolle hommia. Kukaan ei tiedä mitä se niillä munilla tekee ja tuota duunia pidetäänkin tavallaan hieman epäilyttävänä.
Suurin osa kadulla notkuvista tyypeistä näyttää olevan niitä joiden kanssa / vastaan olet muutamassa viime matsissa pelannut.
Pelaajien tekemiä teksti ja kuva postauksia näkyy myös kaupungin seinillä graffiteina sekä myös ihan taistelukentilläkin mainostauluissa sekä esim. laivan liehuvassa lipussa.
Vasta eilen otin selvää millainen splatfest oikeasti on ja sekin on ihan oikea festivaali. Päivä vaihtuu yöksi ja porukka tanssii kadulla ja silloin todellakin pelataan 24 tuntia vain sitä splatfestin turf waria ja ainoastaan silloin on yksi muuttuva kenttäkin pelattavissa. Nyt oikeasti odotan lauantaita kun seuraava splatfest alkaa.
En tiedä voiko tällaisen pelin kohdalla varsinaisesti immersiosta puhua, mutta itselle kaikki nuo asiat on ihan hemmetin siistejä huomata.
Koitin mä sitä bossia kahdesti. Kuolin n. kymmenessä sekunnissa. En aio kokeilla uudestaan. Tuo on juuri sellainen matsi jossa multiplayer veteraanit pärjää paremmin ja lukemani perusteella monet on joutuneet yrittämään kymmeniä kertoja. Enkä kirjoituksellani vaikeudesta viitannut vain sun tekstiin vaan julkaisun aikoihin gamefaqsissa oli paljon kommentteja siitä, että 100+ tuntia pelanneiden oli pakko skipata monta haastetta vaikeuden takia. Myös monissa tube arvosteluissa tätä sanottiin äärimmäisen haastavaksi joten olin varma, että mun täytyy varmaan skipata puolet haasteista.
Salmon runia tuli eilen pelattua useampi matsi, koska halusin päivän super palkinnon ja nuo random aseet oli ihan jees. Paitsi silloin kun peli antaa jonkun vaari vainaan vanhan sniperin. Sniperit tuntuu tuossa moodissa niin turhilta kun katomatka ei kuitenkaan riitä keskeltä kenttää rantaan asti. Sitten jos menet lähemmäs vihollisten nousu paikkaa niin oletkin äkkiä kusessa hitaan tulinopeuden takia. Siitä kiva moodi kyllä, että siinä on aina vain ne kolme aaltoa vihollisia eikä kymmeniä kuten jossain gears of warissa.
Samalla salmon run taitaa olla ainoa horde moodi jota olen jaksanut pelata halo: reachin firefightin lisäksi. Kaipa tätä voisi tänään vielä pelata ja sitten alkaakin olemaan vuoden online räiskintä kiintiö täynnä. Splatfestin aikoihin täytyy varmaan pari matsia pelata jos sieltä saisi rytmipelin puuttuvat biisit. Multa puuttuu edelleen seitsemän biisiä niiden amiibo lukittujen lisäksi ja splatfest on ainoa moodi jota en ole pelannut.
Tänään kyllä moninpeli maistui ja tuli pelattua kuusi tuntia putkeen eikä haitannut edes se, että sama kenttä tuli pahimmillaan seitsemän kertaa peräkkäin. Olin vaan pelannut tätä täysin väärin eli selvinpäin :D Kummasti fiilis kohenee kun saa alkoholia vereen ja myös osumatarkkuus kasvaa kummasti.
Tuli myös ostettua octo expansion ja valehtelisin jos väittäisin, että suurin syy ei muka olisi ollut paljon söpömpi hahmo moninpelin puolelle. Ei inklingit nyt varsnaisesti rumia ole, mutta en yhtään tykkää niiden silmistä enkä "hiuksista". Toki octo lisäri alunperin kiinnosti muutenkin kunnes 100+ tuntia peliä pelanneet kirjoitteli kuinka perkeleen vaikea tuo lisäri on joten osto halut jäi. Eilen kuitenkin otin riskin ja pakko sanoa, että puheet vaikeudesta on suuresti liioiteltuja. Eilen pelasin yli 60 kenttää läpi ja tänään loput. Kuolinko monesti? Kyllä. Tekikö mieli heittää ohjain seinään? Pari kertaa, mutta silti pääsin kaikki läpi ja ainoastaan muutama haaste oli ihan oikeasti vaikea.
Toki jos noita lähtee pelaamaan moninpeli asenteella ja tyylillä eli juostaan ja ammutaan kovaa vauhtia niin varmasti henki lähtee jatkuvasti. Itse taas olen...no ellen aivan paska niin ainakin reippaasti keskivertoa huonompi moninpelissä ja lähestyin noita varsin rauhallisesti ja varovaiesti. Toki ne rainmaker ja ride the tower haasteet octolingeja vastaan olikin mulle sitten täyttä helvettiä.
Octo expansion oli reippaasti parempi yksinpeli kokemus mitä perus kampanja joka kävi loppua kohden jo puuduttamaan vaikka lyhyt olikin. Varsinkin viimeinen hub maailma oli puuduttava, koska se oli täynnä liikkuvien tasojen odotusta ja näkymättömien lattioiden maalaamista näkyviin. Kumpikaan ei lisää haastetta vaain ainostaan hidastaa etenemistä.
Octossa taas vaihtelua riitti eikä se alkanut puuduttaa missään vaiheessa vaikka aikaa meni yli 10 tuntia. Tarinaakin oli enemmän ja ne uudet chat jutut tuli aina luettua välittömästi. Todellakin 15e (käytin kultakolikoita) arvoinen hankinta.
Juu ei ole kyllä meikäläisen peli tämä. Vasta tasolla seitsemän ja olen jo niin kyllästynyt, koska pelissä on vain kaksi kenttää rotaatiossa kaksi tuntia kerrallaan. Matsi kestää kolme minuuttia joten tuossa on aivan jumalaton määrä toistoa. Kenen mielestä tuo on ollut hyvä idea ja miksi tunnun olevan ainoa jota tuo häiritsee. Mitä iloa on siitä, että peliin on tullut paljon uusia kenttiä julkaisun jälkeen kun niitä ei pääse pelaamaan. Toki rankedissa olisi tälläkin hetkellä eri kartat ja uusia moodeja verrattuna turf wariin, mutta se aukeaa vasta tasolla 10 ja motivaatio jatkaa on täysin nollissa. Salmon runia koitin kolme matsia ja sielläkin on nyt vain se sama kenttä kokoajan joten kyllästyin siihenkin.
Pelin parasta antia onkin keskusaukiolta löytyvä rytmipeli jossa on yli 40 biisiä. Valitettavasti niistäkin kahdeksan on lukittu amiiboiden taakse eli yksi splatoon 2 amiibo avaa yhden noista biiseistä. Blah.
Tuli se master modekin pelattua läpi toukokuussa. Siinä meni 34 tuntia. Yhtään divine beastia en vapauttanut ja esim death mountainilla en käynyt ollenkaan eli aika "vauhdilla" tuli pelattua. Nyt kun tiesi mitä kannattaa hankkia ja mitä ruokia tehdä niin tuo tuntui helpommalta mitä eka läpipeluu normalilla. Ganon tappelu kyllä venyi kun onnistuin aina ryssimään parryn tai väistön joten se sai kestävyyttä takaisin. Ne leijuvat tasot oli kiva lisä, mutta jotain muutakin tuohon olisi voitu keksiä eikä vaan buffata vihollisia.
Tuli sitten ostettua breath of the wild switchillekin ja samalla myös expansion pass. Siihen tosin käytin 999 kultakolikkoa joten rahaa meni tasan kymppi. Tuon verran maksan mielelläni jo pelkästään siitä, että saan ancient saddlen hevoselle joten sen voi spawnata viereen sekä travel medallionin. Varsinkin tuo satula teki pelaamisesta niiiiin paljon mukavampaa kun sitä pääsi alusta asti käyttämään kun aloitin master moden viimeksi. Nyt hevosta tulee käytettyä todella paljon. Noiden molempien olisi kyllä pitänyt olla pelissä jo alusta asti eikä osana maksullista dlc:ta.
Nyt on varmaan jo 40 tuntia tullut pelattua ja ihan samalla innolla mitä yli vuosi sitten kun kaikki oli vielä uutta. 65 shrinea tehty, divine beastit hoidettu ja trial of sword tehty myös. Seuraavaksi voisi aloittaa champions balladin jotta saa champion kyvyile lyhyemmän cooldownin.
Nyt tulee myös pelattua HUD pro moodi päällä ja ihan vaan paremman fiiliksen vuoksi otin kynän ja vihon esiin ja kirjoitan siihen eri kirjoista ja talleilta löytyvät reseptit ja valmistan vain niitä eli jätän kaikki parhaat safkat tekemättä. Myös wolf link (vaatii amiibon) on ollut kaverina melkein jatkuvasti. Nyt se pysyy jopa hengissä kun hommasin sille 16 sydäntä. Master modessa tosin lähti henki äkkiä tuostakin huolimatta, mutta normalilla varsin kiva kaveri. Se kun käy kaikkien elukoiden kimppuun niin usein se tappaa niitä samalla kun itse keräilee kaikkea muuta mukaan ja sitten vaan käy poimimassa lihat talteen.
En ole vielä testannut graafisia eroja switch ja WiiU version välillä, mutta ruudunpäivityksessä on todella iso ero. WiiU versiossa kaikki kylät nykiä nylkyttää aika pahasti. Switch versiossa kakariko nykäisee välillä kun juoksee ja kääntelee kameraa. Edes sade ei pahentanut tuota. Hateno ei pätki ollenkaan. Zoras domain ei pätki ollenkaan edes sateella. Rito kylän edustalla tulee kameraa käännellessä ongelmia, mutta itse kylässä ei. Korok metsä nykii molemmilla aika reippaasti.
Tämä tarttui Switchin E3-alennuksista, osittain Partajeesuksen tarjoustredin ostoviestin innoittamana. Muistelisin ohimennen kuulleeni pelistä myös aiemmin, kuinka Switch-versio pelasti studion, koska Steamiin "pääsy" ei ole enää mikään menestymisen tae. Pikainen googlaus myös vahvisti.
Odotin ihan kivaa pientä seikkailua ja noh. Ihan kivahan tämä on... parhaimmillaan. Eli pettymyshän tämä oli.
Zeldan kopiointi on aivan ilmiselvää, ja vaikka konsepti paperilla vaikuttaakin toimivalta, niin jokin tästä vain puuttuu. Seikkailun tuntua ja uuden löytämisen iloa ei oikein ole. Perus miekansivallus ei tee mitään vahinkoa. Y-namiskaan olisi mahtunut vielä yksi pikanäppäin esineelle (nyt paljon menurumbaa). Pomot ovat onneksi sentään olleet varsin hyviä.
Grafiikat eivät herätä innostusta ja musiikit ovat pahimmillaan jopa huonoja. Esimerkiksi Haven Villagen musiikista ei jäänyt mieleen kuin väärältä kuulostava Zelda's Lullaby -viittaus. Oikeastaan ainut muu edes mieleen jäänyt kappale oli Frost Zone. Se onneksi positiivisena yllätyksenä, jota pelatessa kuunteli oikein mielellään.
Viimeinen linna olisi vielä jälellä. Eiköhän se jossain vaiheessa tule vielä pelattua. Tässä vaiheessa kuitenkin fiilis, ettei ollut 10,9€ hintansa arvoinen. Valitettavasti. Kiva silti, että tarpeeksi menestystä sai lopulta, sillä monelle muulle tämä on vaikuttanut toimivan paremmin.
Itse pelasin tuon vloppuna ja tykkäsin kyllä. Samalla peli todisti, että ehkä en sittenkään ole kyllästynyt perinteiseen zelda kaavaan kuten phantom hourglassin jälkeen ajattelin vaan vika oli phantomin toteutuksessa. Minulle blossom tales on ihan heittämällä parempi zelda mitä phantom hourglass. Visuaalinen anti miellytti myös silmää ja musiikit oli ihan ok. Ei mitään mahtavaa, mutta ei ne taustalla häirinneetkään. Omaan mielipiteeseen varmaan vaikuttaa myös se, että en ole pelannut link to the pastia alkua pidemmälle.
Itsellekin kertynyt taas kympin edestä kultakolikoita. Säästin niitä xenobladen expansion passia varten, mutta päätinkin laittaa verkkiksestä fyysisen paketin varaukseen vaikka hintaa tulee reippaasti enemmän. Nyt saa sitten rabbids lisärin halvalla.
Ihan mukava yllätys jos pitää paikkansa. Gamefaqsissa kirjoitettiin, että DK lisäri on ainakin jenkeissä tänään saatavilla expansion pass omistajille ja huomenna sen voi ostaa erikseen 15$ hintaan joka on vitosen vähemmän mitä expansion pass. Itse kun en laske mitään arvoa niille aiemmille extra vaikeille haasteille niin ihan mielelläni ostaisin vain tämän.
Pakko taas todeta, että on tuo RE: revelations 2 vaan helvetin hyvä. Nyt on tarina vedetty casual, survivor ja no escape tasolla läpi ja raid moodissa pelattu kaikki Clairella läpi ja se on nyt tasolla 100. Tänään aloitin raidin Moiralla ja sille tuli hommattua Cipherin katana joka sopii kuin nenä päähän Moiran urban ninja asun kanssa ja Weskeriltä tuli otettua evade cancel jonka avulla voi vaikka aseen latauksen lopettaa kesken väistöliikkeen avulla.
Raid moodissahan voi siis "periä" muiden hahmojen skilleja kun ensin kehittää ne maksimiin ja sitten vielä kerran päivittää ne.