Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 ... 33
721  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalaudan Tietotoimisto : 25.06.2008 17:41
Seuraavaksi voitaisiin kieltää yksittäiset olutpullot ja määrätä sixpackit minimikooksi.
722  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Super Smash Bros. : 25.06.2008 17:36
Partypelaamisen lisäksi peli soveltuu varmasti myös sinne jonnekkin casual- ja hc-pelaamisen välimaastoon. Se on juuri sitä mitä pelaaminen ennen oli. En usko että yksinkertaistettu pelimekaniikka vähentää mitenkään esimerkiksi minun ja veljeni välisiä smash -vääntöjä. Täysillä mennään, mutta kenelläkään ei ole naama norsunvitulla. Myös hyvä pelihenki on ennenkin pitänyt huolen siitä ettei tappelupelissä käytetä huarausliikkeitä.

Juuri tuolle asteelle ja siitä ylöspäin alkaa Melee olla pidemmällä tähtäimellä parempi peli. Siis ainakin, jos pelaa vähänkään kilpailullisemmalla mielellä, pitää pelissä paremmaksi kehittymisestä siinä sivussa ja tahtoo että taidollakin on jonkinlaista vaikutusta.

Eikös se pohjana oleva pelimekaniikka ole kuitenkin täysin sama mitä alkuperäisessä N64-versiossa jo käytettiin. Minusta jo sillä mennään pitkälle.

Ulkoisesti joo, mutta siihen ne ärsyttävimmät muutokset juuri ovat tulleet, ja juuri ne tekevät Brawlista aikaisempia osia huonomman. Pelin tempoa on hidastettu hieman turhan paljon, mutta suurimmat ongelmat ovat kaikkien hahmojen liian suuri leijuvuus, hit stunnin puuttuminen, jonka takia edes kahden iskun "comboa" 100% varmuudella on vaikea saada läpi ja automaattinen reunoista nappaaminen. Jos et lennä iskun voimasta ulos, pelastautumista ei tarvitse ajatella, sillä yleensä jo toisen hypyn käyttämisellä selviää takaisin kentälle leijuvuuden takia. Ohjattavuus tuntuu myös jollain tapaa kankeammalta ja palikkamaiselta, tiedä sitten mistä sekin johtuu.
723  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Super Smash Bros. : 25.06.2008 12:48
Mitenkäs muuten, paljon paskaa sataa Brawlin niskaan suunnasta jos toisesta, mutta miten ihmeessä ne arvosanat oikeasti vetelee samaa linjaa kun mitä joku Metal Gear Solid 4, joka se ainakin vaikuttaa loistavalta. Satasia napsahtelee.... Joten ei kai tämä nyt ihan totaalipaska voi olla? Itse pidän Meleestä, paljonkin, se on loistava, mutta koska en kuitenkaan mikään niin HC ole niin luulisi Brawlissakin kavereiden kanssa hauskaa olevan, vai? Älkää nyt ruvetko syyttelemään arvosteluihin vetoamista, mutta enpä ole kovin montaa totaalipaskaa sadan pisteen peliä nähnyt...?

Ainakin Euroopassa suurin osa Brawlin ennen PAL-julkaisua ostaneista ovat jo ennestään Smash-sarjan faneja, ja ovat siis yleensä pelanneet Meleetäkin paljon. Moni (minä mukaanlukien) on pitänyt Brawlista aluksi paljonkin, mutta mitä enemmän on pelannut, sitä tylsemmäksi peli on muuttunut. Syynä kaikin tavoin yksinkertaistettu ja tyhmennetty pelimekaniikka, joka ei sovi yhtään mihinkään muuhun kuin aivan partypelaamiseen. Enkä nyt tarkoita mitään advanced techejen sun muiden, mitä turnauksissa käytetään, puutetta, vaan ihan pohjana olevaa yksiulotteista pelattavuutta. Peliä on kiva pelata, kunnes uusien hahmojen ja kenttien tuoma uutuudenviehätys katoaa.

Ylhäällä luetellut lienevät myös syyt korkeisiin pisteisiin. En usko, että monikaan arvostelija on aikaisempia osia aktiivisesti pelannut, ja jos onkin, niin siitä on luultavasti pidempi aika, jokunen vuosi. Jotkut arvostelijat ovat sanoneet, etteivät huomaa pelattavuudessa mitään eroja, mutta saa olla aikamoinen puusilmä ja rähmäkäpälä, jos ei hetken molempia pelattuaan huomaa mitään. Azun mainitsema hype ja zoukan arvosteluaika ovat myös omat lukunsa. Hype on ollut valtavaa, mikä näkyy näkyy hyvin esimerkiksi Amerikassa, jossa ihmiset pitävät vieläkin epätoivoisesti turnauksia Brawlissa, koska se on jotain uutta ja hienoa, vaikka hyvin moni heistäkin sanoo pelin olevan tuohon tarkoitukseen täysin epäkelpo sekä äärimmäisen tylsä pelata ja katsella. Oli jotenkin ironista katsoa 1000$ pääpalkinnon omaavan turnauksen grand finalseista videota, jossa taustalla kuului jatkuvasti Meleen äänet. Peliajasta nyt tuskin tarvitsee mitään kummempia sanoa. Harvalla on oikeasti paljon aikaa perehtyä peliin, ja sitä Brawl juuri tarvitsee. Kyllä minäkin olisin luultavasti arvioinut Brawlin paremmaksi aiemmin, mitä sille nyt antaisin. Uutuudenviehätyksen katoamisen jälkeen peli vain laimenee niin paljon.
724  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 25.06.2008 02:01
Huoh vitun dorkat. Luuletteko et toi on aito.

Ei täällä ole kukaan tainnut tuota tosissaan ottaa? Etenkään, kun tuo "huhu" on näyttänyt lähtevän 4chanista liikkeelle. Ei se feikkiys kumminkaan sitä poista, etteikö tuo mielenkiintoinen ja freesi idea olisi.
725  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 24.06.2008 04:07
Huhheijaa, enpä muista milloin olisin viimeeksi pelannut jonkin yksinpelin alusta loppuun yhdeltä istumalta kyllästymättä kertaakaan pienimmässäkään määrin. Pelasin siis Super Metroidin ensimmäistä kertaa läpi. Tiedän, nyt vasta...

Aikaa kului vajaat kymmenen tuntia sen kummempia hoppuilematta. Pelikello näytti ajaksi 6:48 ja tavaroista sain kerättyä 77%. Mitenkään erityisen vaikeaksi ei peliä voi kutsua. Muutaman kerran onnistuin kuolemaan, ja niistäkin suurin osa johtui omasta sähläämisestä. Vain kolmatta pääpomoa jouduin yrittämään uudemman kerran, mutta kun idea oli selvillä, niin helpostihan sekin läpi meni. Ridley ja viimeinen vastus sen sijaan olivat luvattoman helppoja.

Vaikea tästä on mitään sanoa, mitä kaikki eivät jo tietäisi. Pelattavuus ja äänimaailma ovat timanttia, ja kaikki vaan toimii. Uusien salareiden, ja sitä myöten tavaroiden, löytämisestä tulee aina todella hyvä fiilis. Yhtäkään konkreettista negatiivista asiaa en tähän hätään keksi. Menee heittämällä top kymppiini, ja on ehkäpä Primen ohella ainut peli, joka omissa kirjoissani sanan täydellinen kohdalla. Jännän seikkana kumpaisenkin olen kumminkin pelannut vain kerran läpi (ja molemmat lisäksi noin puoleenväliin).

Nyt kun tämän on pelannut, niin pitäisi varmaan hankkia tämä jollakin tapaa konkreettisempanakin. Voisi varmaankin SNES:lle hankkia, kun siinä on kumminkin Virtual Consolea enemmän fiilistä. Pelottaa myös, suostuisiko Nintendo siirtämään Super Metroidin (ja muut tallennukset ja Nintendon verkkokaupasta ostetun tuotteet) uuteen konsoliin, jos vanha sattuisi laukeamaan. Vähän mietityttää heidän suhtautumisensa konsolin modaamiseen näet. Nythän pelasin tietokoneella emulaattorilla, koska en peliä vielä oikeasti omista. Padi ja emulaattorin mahdollistaman quicksave huorauksen käyttämättä jättäminen kumminkin pelasti paljon.
726  Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään? : 21.06.2008 18:01
Pitikös jauhojen olla tietynlaisia, jotta niistä löytyisi niitä surullisen kuuluisia rohmukuoriaisia? Vai pitikö pussin olla mahdollisesti olla suljettu, jotta niitä esiintyisi? Ollaan tehty hieman suurempaa siivoilua tänään, ja kaapista löytyi melkein täysi, avattu ruisjauhopussi, jonka päiväys oli mennyt kymmenen vuotta sitten, mutta kuoriaisen kuoriaista ei näkynyt.:(
727  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: PlayStation 3 : 21.06.2008 02:58
Olihan tuo kaksi ja puoli kuukautta myöhästynyt aprillipila? Olihan?

Nuo uusintapainokset menevät vuosi vuodelta ja konsoli konsolilta hirveämmiksi...:(
728  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Piirretyt (ei animehomoilut) : 18.06.2008 01:36
Heh, miitissä käymisestä oli selvästi jotain hyötyä. Paluumatkalla näin jonkun katsovan läppärillä Maailman ympäri 80 päivässä (josta muuten on ilmestynyt nelisen kuukautta sitten helmikuussa suomen kielinen DVD-boksi, jos sitä ei vielä joku tiennyt), ja kotiin päästyä piti taas verestää muistoja wikipedian ja jewtuben avulla. Hieno sarja, vaikka minulla onkin tuoreemmat muistot sarjan uudemmista osista, Matka maan keskipisteeseen ja Matka kapteeni Nemon kanssa. Pitkälti siksi, sillä noista suurin osa saatiin nauhoitettua, ja siten tuli myöhemminkin paljon katsottua. Saattaa muuten löytyä noita kasetilta vieläkin.

Videoita tuosta sarjasta katsellessa tuli kumminkin Alfred J. Kwak mieleen jälleen kerran. Siitä löytyikin paljon enemmän matskua youtubesta, esimerkiksi koko ensimmäinen jakso. Katselin sitten pätkät parista muustakin jaksosta, ja pienoisena yllätyksenä kaikki tuntui kovin tutulta. Hetken mielijohteesta surffasin sitten naapurimaamme piraattilahteen puoliläpällä katsomaan löytyisikö sieltä jotain. Ja löytyihän sieltä, kaikki jaksot suomen kielellä.:o Lataukseenhan nuo menivät, koska noita ei taidettu koskaan meillä nauhoittaa ja ensi vuoden kesään on vielä niin pitkä aika (tuolloinhan nuo on tarjoitus uusia ihan televisiossa).

Nyt olen katsonut kymmenisen jaksoa, ja fiilis on mitä mahtavin. Paljon on unohtunut, mutta yllättävän paljon tuolla on todella tuttuakin huttua. Tätä katsellessa alkaa harmittaa, miten paljon piirrettyjen taso on laskenut esimerkiksi 90-luvun alusta, jolloin minä noita katselin. Jos ette jaksa odottaa ja periaatteet antavat myöten, niin suosittelen lataamaan. Tulevat mukavan nopeasti, ja kuvanlaatu on pääsääntöisesti hyvää tai erittäin hyvää.
729  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? : 17.06.2008 15:13
Kauanpa oli Wii Freeloaderistakin iloa.
730  Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 16: Turnajaiset : 16.06.2008 00:03
Jotenkin on jäänyt fiilis, että pelaaminen jäisi miitti miitiltä vähemmälle paskanjauhannan upeine aiheineen vallatessa estradia. Tiedä sitten onko tuo hyvä vai huono juttu, mutta kyllä tuolta aika pelottavaa juttua lähti jo kahden kolmen aikaan päivällä. Jos ei muuta, niin ainakin miitit rikkovat suomalaista myyttiä, jonka mukaan ilman alkoholia ei voi olla hauskaa. Tiedä sitten minkälaiseksi meininki menee, jos porukka tosiaan aikoo ensi miitin jälkeen vielä baariin raahautua.:lol:

Kiva, että Boom Bloxista pidettiin. Pitää itsekin ostaa jossain vaiheessa, kun ei tuo netistä ladattu ole kumminkaan ollenkaan sama asia. Yksinpelikin on oikeasti yllättävän hyvä ja monipuolinen. Olen pelannut adventure modesta nyt hieman yli puolet, ja homma pysyy jatkuvasti freesinä, koska teemat ja pelitavat vaihtuvat juuri sopivalla tahdilla. Adventuren ja peruspuzzlejen lisäksi kiperämpiäkin puzzleja näyttää löytyvän vaikka kuinka. En ole vielä edes testannut omien tekemistä. EA on vihdoin ymmärtänyt, että omaperäisille ja uusillekin peleille on kysyntää.:)
731  Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 16: Turnajaiset : 12.06.2008 20:20
Pyrin tulemaan tuolla 11:43 junalla sitten myös. Viimeisen vaunun valtaus jälleen kerran?
732  Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 16: Turnajaiset : 12.06.2008 19:29
Onkos Loordi/Lohari/mikälie tulossa Jyväskylästä tuonne kahdeksitoista? Jos näin, niin VR näyttää tuolle parhaimmaksi vaihtoehdoksi Helsingin päässä lähijuna U:ta, joka lähtee Pasilasta 11:43 ja on Espoossa 12:03. Miltä tuo kuulostaisi muille?
733  Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 16: Turnajaiset : 12.06.2008 18:58
Ovat ihmiset taas tulossa tavalliseen tapaan Espooseen lähijunalla 12 aikoihin? Jos näin, niin millä junalla? Minulle lienee pitkälti sama, kun tällä kertaa olen Helsingistä päin tulossa. Olisi tosin aika jees, jos tietäisi millä tapaa julkinen liikenne kulkee lauantaiaamua Itäkeskuksen/Marjaniemen tietämiltä Pasilan tai Helsingin juna-asemalle päin.

Mites muuten nyt noiden yöpymispaikkojen kanssa? Makuupussin voisin toki hyvin ottaa mukaan tarvittaessa, ehkä makuualustankin jos sille pakottava tarve on. Jälkimmäisen kanssa olisi tosin jo aika paljon roudattavaa tavaraa, kun on Wii johtoineen kaikkineenkin mukana.

Niin, ja haluaisiko joku SD-muistikortin omaava napata sen mukaan täältä löytyvän Target Terrorin tallennuksen kera? Olisi kiva päästä minipelejä testaamaan, mutta jostain kumman syystä en niitä itse jaksaisi availla.;D
734  Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 16: Turnajaiset : 11.06.2008 16:35
Hmm, onkos Lanttu saapumassa Jyväskylästä päin myös paikan päälle vasta lauantai aamuna? Jos asia on näin, niin milläs junalla olet menossa, jos yrittäisi samaan tunkea. Mulle ainakin matkaseura maittaisi. Ja löytäisi jonkun vanhan seurassa varmaan paremmin finngamerin kämpillekin. :)

No tämä oli alkuperäinen suunnitelma, mutta menenkin luultavasti pelaamaan Smashia perjantaina Helsinkiin samaan paikkaan mihin TK:kin. Smash kun maistuu aina, ja tuo sattuu niin sopivaan kohtaan. Pitäisi vaan rekata Nintendon foorumeille ja ilmoitella itseni mukaan, mutta joku homo on jo vienyt tämän tunnuksen siellä...:(

Mutta... Millä junalla olit suunnitellut tulevan takaisin? Yöksihän olit kumminkin jäämässä. Katselin itse, että parhaat junat lähtisivät Espoosta 8:52 ja 11:42 (Jyväskylään n. 3h 45min). Muina aikoina junien odottelua tulee turhan paljon, ja kokonaisaika olisi 4h 20min.
735  Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 16: Turnajaiset : 11.06.2008 13:43
Pyrin tällä kysymyksellä myös varmistamaan ettei käy vähän vastaavaa kuin Kabanossille   :(

No eiköhän tuon pysty vältämään jo pyytämällä finngamerilta puhelinnumeroa ja/tai osoitetta etukäteen.;)
736  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Super Smash Bros. : 09.06.2008 22:26
Ei tässä casualeja miellytetty, vaan kustiin tiettyä osaa faneista silmään.

Tarkoitat varmaan niitä itseään eliittinä itseään pitäviä tyyppejä joiden tekniikka perustuu pelissä olevien bugien exploittaamiseen, ja yhden hahmon, joissakin tapauksissa jopa yhden liikkeen spammaamiseen? Itse peliä pelanneena ja omien kokemukseni mukaan suurin osa  turneefaneista itkee Brawlista sen takia, että se sattuu olemaan erilainen, ja heidän suosikkihahmoaan nerfattiin. Nopeudesta voidaankin kiistellä enemmän, mutta mielestäni hitaampi tempo antaa enemmän aikaa reagoida ja taktikoida. Mutta anyways, tätä vikisemistä on käynyt jokaisen suositun tappelupelisarjan kohdalla kun uudempi peli tulee. Se mikä tekee Smash Brossin suhteen tilanteen pahemmaksi, että pelillä on aika merkittävästi isompi fanikunta kuin esmes Tekkenillä, joten näitä äänekkäitä valittajiakin löytyy enemmän.

Lähinnä tarkoitin pelaajia, jotka haluavat peliltä vähän enemmän syvällisyyttä kuin vaikkapa Mario Partylta. Ei Brawlin ongelma ole se, että se olisi erilainen, vaan se, että pitkälti kaikki pelimekaniikan muutokset ovat olleet asioiden yksinkertaistamista ja poistamista. Ei yksinkertaisuus niin paljoa satunnaisesti pelaavia haittaa, mutta aktiivisemmin pelaaville peli käy miltei pakostakin tylsäksi. Tästä enemmän edellisessä viestissäni.

Syytkin yksinkertaistamiseen ovat järjettömät. Sakurai tuntuu kuvittelevat, että pelaajat 5-vuotiaita pikkulapsia, jotka juoksevat itkien äidin syliin, jos peliä ei opi viidessä minuutissä ja siinä voi hävitä jollekulle. Hänen mukaansa vain voittajalle jää hyvä fiilis. Taisi vaan unohtaa, että jotkut saattavat pitää hieman kilpailumielisemmästä pelaamisesta, etenkin, jos peli on tämän tyyppinen. Ja tällä tapaa pelaavat saattavat jopa nauttia pelistä, vaikka häviäisivätkin paremmilleen. Ne taas jotka eivät tämän tyyppisestä pelaamisesta innostu, pelaavat peliä omalla tavallaan ja yleensä porukassa, jossa muutkaan eivät ole erityisen hyviä. Peliä erittäin paljon ja satunnaisesti pelaavat tuskin kovin usein yhdessä pelaavat, joten kenellekään ei tule paha mieli. Brawlin online modiakaan ei voi käyttää tekosyynä, sillä tuntemattomia ihmisiä vastaan pelatessa asetukset ovat niin riisutut ja turhat, että taitavammat pelaajat siitä tuskin innostuvat.

Selvennetään nyt vielä, että olen pelannut Meleetä viisi vuotta, ja vieläkin maistuu, mutta Brawliin kyllästyin kuukaudessa. Minulla on myös kavereita, jotka eivät ole häikäisevän hyviä pelaajia, eivätkä käytä juuri mitään opetusvideossa nähtävää teknisempää, mutta pitävät silti Meleetä parempana. Lisäksi pitää korjata viestisi alun väitettä, jossa taitavampien pelaajien (joista muuten todella harvat ovat idiootteja elitistejä, jotka haukkuvat Brawlin lyttyyn perusteitta. Monet heistä jopa pitää Brawlista satunnaisesti täysin partymielessä pelattuna) tekniikka perustuu bugeihin. Varsinaisia käytettyjä bugejahan ei ole kuin muutama hassu hahmokohtainen, joista niistäkään en ole varma, toimivatko kaikki PAL-versiossa. Sen sijaan turnaustasolla pelatessa pakollisiksi/lähes pakollisiksi katsotut tekniikat on kaikki lisätty tarkoituksella peliin, tai ainakin niiden olemassa olo on ollut kehittäjien tiedossa. Tämä siis käy selväksi jo ihan maalaisjärjellä olemassa olevien todisteiden valossa.
737  Yleinen / Vapaa sana / Re: H-Town valtaa Suomen pelisivustoja : 06.06.2008 21:08
Johan tuo Konsolifinin mainostuspuoli on ollut pitkään H-Townin vastuulla. En tiedä kuinka kauan, mutta kun esimerkiksi noin vuosi sitten blokkasin mainokset tuolta, niin urlit johtivat H-Towniin jo tuolloin.

Nuo koko sivun peittävät mainokset ennen itse sivulle pääsyä ovat kyllä kaikista pahimpia heti pop-uppien jälkeen. Voisin kuvitella niiden pikemminkin etäännyttämään mainostuksen kohteesta kuin herättävän kiinnostusta, niin ärsyttäviä ovat.
738  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Linkkiketju : 06.06.2008 15:56
Mitä vittua oikeasti, ei tuohon oikein muuta voi sanoa.:???:

Tässäpä vielä parantamaan katselunautintoa. Kuka jaksaisi laskea joo-sanojen määrän?
739  Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään? : 06.06.2008 01:21
Hmm.. Eikö täällä ollutkaan matkailu-topicia?

Siellähän se oli kymmenisen ketjua alempana?

https://www.pelaajalauta.fi/index.php?topic=178.0
740  Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 16: Turnajaiset : 05.06.2008 20:22
Kuinka hyviä turnauspelien pitää olla? Voisin käyttää Wiin modausta hyväksi, ja tuoda Brawlin lisäksi jonkin, krhm, laadukkaan ajopelin turnauspeliksi (tai ihan muuten vaan testattavaksi).;D

Todennäköisesti kuhunkin turnaukseen menee aikaa enemmän kuin luullaan, joten ehkä ei niitä valtavasti ehditä vetää. Mutta tuo ihmeessä vaan jotain kyseenalaisia pelejä ainakin ihmeteltäväksi. :)

Jeps, näin ajattelinkin. Yritän kumminkin saada pari totaalisen paskaa peliä testattavaksi, sillä ne ovat aina mukavia. Tulisi tuo Target Terror nopeasti...

741  Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 16: Turnajaiset : 05.06.2008 19:16
Minulle passaisi taas kerran yöpaikka. Plussaa tietenkin olisi, jos ei mitään ylimääräistä enää tarvitsisi rontata mukana, mutta ehkä se maailma ei tuohonkaan kaatuisi. Mihin aikoihin tuolta pitäisi sitten sunnuntaina viimeistään lähteä?

Kuinka hyviä turnauspelien pitää olla? Voisin käyttää Wiin modausta hyväksi, ja tuoda Brawlin lisäksi jonkin, krhm, laadukkaan ajopelin turnauspeliksi (tai ihan muuten vaan testattavaksi).;D
742  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalaudan Tietotoimisto : 03.06.2008 21:51
http://www.iltalehti.fi/viihde/200806037741974_vi.shtml

Toivottavasti naurettaisiin päin naamaa ja jätettäisiin asemalle.

Eikös joku muukin totaalisesti suhteellisuuden tajunsa menettänyt amerikkalainen julkkis vaatinut poliisisaattuetta Suomeen tullessaan, muttei tuollaista saanut?
743  Yleinen / Pelikeskustelu / Super Smash Bros. : 03.06.2008 18:13
Niin, aktiivipelaamisellahan en todellakaan tarkoittanut mitään turnauspelaamista, vaan tuota edellisen viestini casual esimerkkiä aktiivisempaa pelaamista. Itse osallistuin ensimmäiseen turnaukseeni tämä vuoden alussa, miltei viisi vuotta sen jälkeen, kun ensimmäisen kerran Smashia pelasin. Noista vuosista kolme neljä meni ilman että olisin ollut millään muotota tietoinen tai ainakaan käyttänyt juurikaan mitään opetusvideosta löytyvää ihmeellisempää. Pelasin vain nelinpeliä kavereiden kanssa itemit päällä (jota muuten tehdään vieläkin). Periaatteessa varsin casualisti siis, mutten millään partymielellä kumminkaan. Koko ajan tuossakin oppi paremmaksi.

Sillähän ei toisekseen ole mitään väliä, vaikka syvällisempi pelattavuus olisi jäänyt sinne vahingossa. Se nyt vaan sattui tekemään pelistä entistä paremman. Toisekseen moni asia laitettu/jäänyt peliin tarkoituksella. Sakurai ei vaan osannut odottaa mihin se johtaisi. Löytyihän Brawlin E 4 All -demosta moni Meleen turnauspelaamisessa käytetty asia, jotka poistettiin lopullisesta versiosta. Sakurai päätti siis yksinkertaistaa (=tymentää) peliä tarkoituksella. Ei tässä casualeja miellytetty, vaan kustiin tiettyä osaa faneista silmään.

Mutta ei se ole advanced techejen sun muiden puute joka pelin ongelma on, vaan kustu perus pelimekaniikka. Hahmoja on lähes mahdoton tappaa. Yleinen minimi on siinä 100-150% paikkeilla, jossa on toivoa saada toinen ulos. Jos toista ei saa lennätettyä pihalle, niin ne leijailevat takaisin kentälle. Toisen hypyn joutuu ehkä käyttämään, mutta pelastautumiseen suunniteltua ylös B liikettä joutuu käyttämään suhteessa erittäin harvoin. Niilläkin pystyy usein pelastautumaan aivan mistä tahansa. Pelastautmisen estäminenkin on erittäin vaikeata, sillä ilmaväistöt ovat loputtomia ja hahmot tarttuvat reunoihin kesken liikkeidenkin kuin magneetit. Lisäksi mitättömän hitstunnin takia kahdenkin iskun liittäminen yhteen on yleensä mahdotonta. Pelimekaniikka toki voi ja pitää uudistaa, mutta ei tällä tapaa yksinkertaistamalla kaikkea.

Kaiken tämän takia peliin on vaikea saada yhtään minkäänlaista fiilistä. Yritetään saada yksittäisiä iskuja tarpeeksi kauan läpi, jotta lopulta olisi tarpeeksi vahinkoa uloslennättämisen mahdollistamiseksi. Brawlissa ei myöskään tule tilanteita, joissa sydän lyö tuhatta ja sataa, kun molemmat pelaajat ovat 100% vahingolla viimeisellä elämällä ja yksi hyvin osunut isku ratkaisee pelin. Ihan jo sen yleisen hitauden takia.
744  Yleinen / Pelikeskustelu / Super Smash Bros. : 03.06.2008 15:13
Ja biletys on toki jo testattu viime miitissä, ja ihan täydellistähän se oli. (Huom. bileissä tavarat ovat sitten päällä). Ja kun yksinpelimooditkin vielä ovat kaikkien aikojen messivimmät, niin onhan tämä nyt suorastaan ylilyövä jatko-osa.

Bilepeliksihän tuo on juuri suunniteltukin, harmi vaan ettei se mihinkään muuhun pelaamiseen sovellu. Melee taas sopii sekä bilepelaamiseen että aktiivisempaan (siis useammin kuin max kerran pari kuussa illanistujaisissa tms, jossa joku keksii, että nyt olisi kiva pelata pari peliä Smashia) ja "totisempaan" pelaamiseen. Brawl ei palkitse samaan tapaan vähänkään pidemmällä aikavälillä, sillä taidolla ja sitä myöten oppimalla pelaamaan paremmin, ei ole yhtä suurta merkitystä -> peli käy nopeasti tylsäksi.

Ei ole onnistuttu kovin hyvin, jos valtaosa sarjan aktiivisimmista faneista pitää Brawlia Meleetä tai jopa alkuperäistä Smashia huonompana. Casualejahan tämä varmasti miellyttää, mutta harmi vaan, että ne casualit pelaavat kutakin peliä hetken ja siirtyvät kohta seuraavaan. Meleessä onnistuttiin täydellisesti toimivaksi todetussa kaavassa: "helppo oppia, vaikea hallita".

Yksinpelistä voi olla montaa mieltä, mutta pitkälti kaikki Adventure modia lukuunottamatta on ottanut takaapakkia Meleestä. SSE onkin pelin ainoa asia, joka on mielestäni oikeasti hyvä. Toisaalta vaikka kuinka moni on haukkunut sen lyttyyn netissä, ja sanonut että siihen käytetty vaiva olisi pitänyt käyttää muihin osa-alueisiin. Jos näin olisi käynyt ja pelin fysiikat olisivat pysyneet samoina, niin olen enemmän kuin onnellinen, että kävi kuten kävi.

Classic on hirveä: lataustauot ovat pitkiä, vaihtelua ei ole nimeksikään, sillä joka pelikerta menee saman teemalistan mukaan, se on pidempi kuin ennen eikä tappelujen välistä löydy enää kuin Break the targets, sekin kahdesti. Break the targetsissa taas ei enää ole uniikkeja kenttiä jokaiselle, vaan yhteensä viisi todella tylsää kenttä ärsyttävillä musiikeilla. Jos haluaa avata kaiken pelissä, on noista jokainen pelattava läpi kaikilla hahmoilla läpi eli 35x5 = 175 kertaa (ja sama toistuu muidenkin itseään toistavien modien kanssa). Ei näin.

All-Stars on vieläkin tylsempi, sillä ainut vaihtelu tulee mahdollisista kenttien vaihtumisista pelikertojen välillä. Vastustajat tulevat joka kerta tismalleen samassa järjestyksessä. Eventeistäkin aivan liian moni on tylsiä hahmo/hahmot vastaan hahmo/hahmot tappeluja, joissa useasti hahmoilla ei ole mitään yhteistä edes teemallisesti, saatikka sitten pelillisesti.

Summa summarum, ylihypetetty jatko-osa, joka onnistuttiin kusemaan komeasti.
745  Yleinen / Vapaa sana / Re: Kauhistuttavimmat/noloimmat kokemuksesi? : 03.06.2008 14:24
Pyörällä ajaessa on tullut parikin pelottavaa kaatumista eteen.

Ensimmäinen tapahtui jokunen vuosi sitten. Olin läheisessä puistossa kavereiden kanssa. Tuolloin pelattiin vielä paljonkin keinupalloa sun muita mukavia, ja kun palloa ei ollut, lähdin sellaista vauhdilla kotoa hakemaan. Kummempia ajattelematta ajoin erään soramutkan varsin kovalla vauhdilla. Eipä käynyt mielessäkään, että sillä kohdalla olisi saattanut vielä jokin aika sitten olla pieni vesilätäkkö, joka olisi tehnyt mutkasta limaisen ja liukkaan. Kaaduttuahan siinä tuli, ja vaikka vammoitta ja naarmuitta selvittiinkin, niin pahimmassa tapauksessa tuossa olisi saattanut vaikka kuolla. Pyörän tanko nimittäin sattui kääntymään 90 astetta ja lensin rinta edellä sitä päin. Onneksi sattui juuri osumaan luihin, sillä pari kolme senttiä ylempänä olisi kaula ollut kohteena. Vieläkin puistattaa ajatella tuota tilannetta.

Tuoreempi tapaus tapahtui viime syksynä, josta tännekin jotain kirjotin. Olin siis tulossa kaupasta ja kauppakassi onnistui jotenkin lukitsemaan etupyörän, ja näin pysäyttämään vauhdin kokonaan. Kauhistuttavin tilannehan oli siis tuo yht'äkkinen pysähtyminen ja tangon yli lentäminen kädet edellä maahan. Pari päiväähän tuossa oli kädet aivan käsittämättömän kipeät, enkä tuona kyseisenä iltana kyennyt omin avuin syömään edes iltapalaa, kun kädet eivät taipuneet yhtään. Pieniä vaikutuksia käsissä oli käsissä vielä yli kuukauden perästäkin.

Näiden lisäksi keksin joskus viisi-vuotiaana keväällä, että talvella rakennetun lumilinnan raunion holvikaari olisi kivaa romahduttaa. Tietenkin samalla itse seisoen sen alla. Onneksi kaverin äiti sattui juuri sillä hetkellä kävelemään ohitse, sillä muuten tuon alle olisi saattanut tukehtua.
746  Yleinen / Pelikeskustelu / Super Smash Bros. : 03.06.2008 13:57
Ettei euromantereen onlinepalvelun myötä parantuisi toimivuus tms?

No ehkä With Anyone pelien kanssa, mutta aika laiha lohtu tuo on, kun se on jo valmiiksi niin käsittämättömän huonosti toteutettu. 2 minuutin pelit aivan random henkilöitä vastaavan eivät ole kovin mielenkiintoisia. Kavereiden kanssa pelatut pelitkin tuntuvat olevan täyttä lottoa lagin suhteen.

Mutta jos niitä pelikelpoisia kavereita löytyy lähettyviltä yksikin, niin Melee Brawlin sijasta on täysin päivän selvä valinta, jos haluaa pidempiaikaista viihdettä. Melee kestää paljon enemmän kulutusta. Itse pelaisin tällä hetkellä melkeinpä mieluummin vaikka Barbie's Magical Adventurea tms kuin Brawlia. Niin tylsä se on.
747  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Nintendo DS : 02.06.2008 23:50
Osta Castlevania normaaleilla kansilla minulta. En ole kumminkaan tuota enää pelaamassa, joten olisi kiva saada pois hyllystä pölyttymästä.
748  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Kysy/vastaa raudasta : 02.06.2008 22:24
Supreme Commander here I come!

Voi vaan toimia hieman kämäisesti, jos tuossa kerta tuo X1100, joka pikaisella googletuksella löytyi, näyttiksenä on. Itselläni on sentään sekä prossun (E4300 kellotettua 2.7 ghz) että näyttiksen (X1950 Pro 256 mb) osalta huomattavasti tehokkaampi kone, mutta silti tuntui hidastelevan myöhemmässä vaiheessa peliä. Siinä suhteessa, ettei juuri tee peliä mieli pelata. Ja kaikki asetukset ovat jo minimissään resoluutiota lukuunottamatta.
749  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 02.06.2008 21:59
SNESin paras peli. Epäreilusti ehkä mutta kuitenkin.

Super Mario All-Stars + Super Mario World?
750  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots : 01.06.2008 01:51
Mielestäni nuo jopa 90 minuutin videot ovat ok niin kauan, kun eivät hyppää aivan puun takaa silmille. Etenkään niiden, jotka haukkuvat tarinan lyttyyn alkuunsa, nillitystä asiasta en jaksa juuri ymmärtää. Jos se juoni niin paska on, niin tuskin siinä hirvittävästi menettään, jos ne skippaa? Jos joku pitää juonesta, muttei tavasta jolla se on esitetty, aina ei voi voittaa. Kyllä minuakin on ajoittain ylipitkät videot hajottaneet, kun kiire on ollut, mutta niiden kanssa on vain opittava elämään.
Sivuja: 1 ... 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 ... 33
Pelaajalauta 2007-2025
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines