Noita D-Linkejä on tullut katseltua pääosin. Vanhan kunnon DIR-615:n (iänvanha, mutta perushyvää superhalvalla edelleen) lisäksi ainakin DIR-655:n pitäisi varmaan olla aika jepa. Ciscoja koitin Tanin fiilistelyjen vuoksi kans katella, mutta mikään malli ei oikein noussut ylitse muiden, enkä saanut niistä siis kiinni. Nuo katsomani ovat kuitenkin kaikki single bandeja, ja dualista olisi käsittääkseni nimenomaan kantomatkassa ja nopeudessa iloa. Aika pian silmää alkoikin tökkimään tämä Asuksen RT-N56U. Rokkaillut noita testejä kohtalaisesti ja on lisäksi mm. CNETin ja Engadgetin arvosteluissa tykätty. Sen mitä näistä ymmärrän, niin vaikuttaa ihan näppärältä. Varsinkin, kun hintakin on käytännössä sama kuin DIR-655:llä. Asus reititinvalmistajana on kuitenkin ihan mysteeri allekirjoittaneelle.
Tuosta D-Linkistä en tiedä, mutta itse omistan tuon RT-N56U:n, ja ainoa asia joka siinä "harmittaa" on hinta. Alta kuukausi oston jälkeen tuon olisi saanut 70 eurolla Expert Expoilta ja jonkin verran myöhemmin Kärkkäinen myi sitä alennuksessa 50 eurolla.
Ihan hirveästi eri malleista minulla ei ole kokemusta, mutta kaikista vuosien aikana käyttämistäni modeemeista/reitittimistä tuon on ylivoimaisesti paras. Mitään ongelmia ei ole ollut ja asetukset ovat taivaalliset. Kaikki tarpeellinen löytyy helposti, 19 eri kielellä (Suomi mukana, jos sitä kaipaa) ja kaikki muutokset tulevat voimaan välittömästi ilman nettiyhteyden katkeamista. Esimerkiksi kerran jouduin avaamaan portteja OpenRA:n moninpeliä varten. Reititin ei osannut vain listata kaikkia siihen kytkettyjä laitteita, vaan tietokoneiden kohdalla kertoi jopa niiden nimet. En siis joutunut tekemään mitään ylimääräistä selvittääkseni oman koneeni ip-osoitetta lähiverkossa.
Nettiyhteys ei ole tainnut puolen vuoden aikana katketa kertaakaan. Muutaman kerran wlan ei ole toiminut puhelimessa, mutta tuokin on ollut jokin bugi puhelimessa, joka on korjaantunut käyttämällä lentokonetilassa. Ulkoinen kovalevy toimii nätisti reitittimeen USB-kaapelilla liitettynä (toki USB3.0 olisi kiva, mutta 30 euron lisähinta RT-N65U:sta ei vaikuttanut sen arvoiselta), kuten myös tulostin. Tosin se toimii wlanin kautta eli ei ole kaapelilla kiinni, kaapelilla en nopeasti yrittäessä saanut edes toimimaan mutta liekö syynä yrityksen puute.
Ainut mistä en osaa sanoa oikein juuta tai jaata on langattoman verkon kuuluvuus. Itsellä, kun on sen verran pieni kämppä (42,5 m2), ettei noita eroja pääse juuri syntymään. Tässä juuri testaillessani reitittimen vieressä puhelin ylsi n. 30/5 nopeuteen (DNAWelho 50/5, pöytäkoneella 47/5) ja makuhuoneeseen mentyäni ja ovet suljettuani nopeus putosi 20/5. Tästä upea esimerkkikuva spoilereissa. Nopein puhelimeni muistissa oleva nopeus on 36/5.
EDIT: Pienellä lisätestillä wlanin nopeuden näyttävät riippuvan hyvin vahvasti siitä, millä laitteella nopeutta testataan. Tyttöystävän kannettava näytti reilua 10mb sisään samassa huoneessa reitittimen kanssa, kun taas iPhone 4 nopeudet olivat 23/3.7 ja makuuhuoneessa putosivat 3.5/2.5. Oma puhelimeni siis Samsung Galaxy Nexus.
NG+ lähtee automaattisesti käyntiin kun olet nitistänyt Gwynin. Tuo musa joka soi Gwynin aikana on kyllä aika jäätävän kova ja hieno ratkaisu vikalle bossille. http://www.youtube.com/watch?v=AB6sOhQan9Y
Tuo DLC-osio tulee myös suorittaa ennen Gwynin nitistämistä, muuten joudut venaamaan seuraavalle pelikerralle, että pääset testaamaan DLC:tä. Tuo lisäsisältökin on Dark Soulsin tapaan piilotettu totaalisesti ja vaatii aikamoista kikkailua, että siihen pääsee käsiksi. Suosittelen kyllä pelaamaan, pelialueet ja bossit ovat siinäkin timanttia.
Ah, no hyvä, että sitten vielä päässyt sitä läpi. Pitääkin yrittää etsiä tuota DLC-osiota. Tai turvautua wikiin. Ainakaan näin suorilta ei tule mieleen mitään selvää paikkaa mistä tuonne päästäisiin. Olen kuitenkin mielestäni tutkinut maailman tähän asti varsin perusteellisesti.
Ehkä sen verran voisi tuosta kysyä, että onko tuo alue/alueet auki ns. milloin tahansa (olettaen, että tarvittava alue on avattu, esim. kelloja soitettu) vai aukeaako vasta tietyn pisteen ylittämisen jälkeen?
NG+ tapahtuu heti Gwynin tappamisen ja endingin jälkeen. Se DLC on ennen Gwynia, et pääse sinne mitenkään suoraan vaan vähän kikkailemalla. Pitää tappaa se sininen goleemi ennen Duke's Archivea (tai oikeastaan siellä aulan edessä, kahden sian jälkeen) , mutta sitä ennen pitää tappaa se kultainen goleemi sieltä Leviathanin vasemmalta puolelta Dark Root Basinissa, jotta se sininen goleemi tiputtaisi Broken Pendantin, jonka kanssa sitten menet takaisin sinne kultaisen goleemin tappoalueelle, mistä "warppaat" sitten sinne DLC- alueelle.
Ja tässähän se sitten selvisikin viestiä kirjoittaessa.
Zero Punctuation arvio Dark Soulsista näin Dark Souls II julkaisun alla. Hirveästi en ole näitä viime aikoina enää kuunnellut, mutta jos ei linjauksiaan ole kovin radikaalisti muuttanut, niin harvinaisen positiivinen arvio. Suorastaan ylistävä. Kuvannee myös hyvin monen kokemuksia Dark Soulsista.
Itse olen päässyt Gwyniin asti, mutta nyt pitänyt pari päivää taukoa eikä syystä tai toisesta juuri nyt ole edes hirveää hinkua päästää mokomaa hengiltä. Muutaman kerran jo kokeilinkin, mutta totesin Zweihanderin olevan turhan hidas vempele. Ajattelin vaihtaa astetta "kevyempään" Black Knight Swordiin, joka tekee edes jotain vahinkoa (+14 kehitetyt Short Sordit enemmänkin kutittivat) ollen jossain määrin järkevällä nopeudella. Toisaalta spoilasin itseäni sen verta, että luin parryamisen + riposte toimivan Gwyniinkin. Olen tuota joskus yrittänyt opetella, mutten tajunnut käyttäneeni liian isoja kilpiä tuota varten. Nyt pienempään vaihdettuani tuo onkin aika helppoa. Saakin nähdä miten lopulta tuon taistelun selvitän.
On tunnelmallisin upein pomotaistelu tähän asti. Surullinen pianomusiikki yhdistettynä Gwynin yleisilmeeseen tuo fiiliksen, että nyt todella ollaan jokin lopullisen äärellä. Harmi, että nopealiikkeinen Gwyn tappaa niin nopeasti, ettei tunnelmasta pääse nauttimaan pidempään yhdellä kertaa.
Mitenkäs tuo NG+ aloittaminen toimii? Ilmeisesti vahingossa tätä ei voi tehdä, vaan pitää aina mennä jonkin yes-no-dialogivalinnan kautta? Onhan tuossa vielä DLC-osiokin Gwynin jälkeen.
Gwyniä lukuunottamatta peli on kyllä helpottunut huomattavasti loppua kohti. About puolet bosseista on mennyt ensimmäisellä kerralla, ja esimerkiksi Nito ja Four Kings, jotka nekin vaikuttivat ensimmäisellä kerralla haastavilta, pamahtivat uusintakierroksilla ensiyrittämällä läpi. Toki varusteillakin on ollut suuri merkitys, kun Zweihanderin päivitin +15 asti. Four Kingsiä lukuunottamatta olen tappanut sillä kaikki pomot loppupuolella peliä.
Solairen pimahtaminen oli kyllä yllätys. Oliko juonessa mitään mistä tämän olisi etukäteen voinut aavistaa? Itse, kun en ole sille juuri ajatuksia uhrannut. Tokihan mokoma tuntui olevan jo aika tuskissaan Centipede Demonin jälkeisellä Lost Izalithin nuotiolla. Ainakin Wikistä lukiessa tuli mieleen, että mistä hitosta tuon järjissään pitämisen olisi voinut keksiä itse. Onneksi en olisi häntä Gwyniä vastaan tarvinnutkaan, koska haluan päihittää jokaisen bossin ilman ylimääräisiä apukäsiä.
Ei ole menettänyt tatsiaan uusienkaan kappaleiden perusteella. Tässä postaus NeoGAFista, joku nähnyt vaivaa ja etsinyt nuo kaikki linkit:
Tämäpä hyvä kuulla. Ja erittäin huono samaan aikaan, kun tuon listankin niin ystävällisesti linkitit. Jotta kiusaus ei vain nousisi liian suureksi. Ehdin jo muutaman remixin lisää kuunnella ja yhden uudenkin, koska "best song ever created ever". Hyvältähän nuo kaikki kuulostivat, mutta jos nyt silti yrittäisi rajoittaa tähän väliin. Sen sijaan tuo uusi haastattelu pitää kuunnella välittömästi.
Donkey Kong Country Tropical Freeze kiinnostaisi niin pirusti jo yksinomaan musiikkiensa takai. Toki en ole uusia kappaleita viitsinyt vielä kuunnella, jos vaikka joskus pääsisi itsekin peliä pelaamaan. Kuuntelin kuitenkin parin vanhan kappaleen uusiversiot sängyssä ennen nukkumaan menoa ja ai, että miten hyvältä voikaan kuulostaa. Samalla kuitenkin hieman pelottaa onko David Wise osannut säveltää yhtä kuolemattomia kappaleita näin 20 vuotta myöhemmin.
Aquatic Ambience. Aivan tajuttoman upea versio, joka on erittäin uskollinen alkuperäiselle. Jos 1:26 alkavan päämelodian soundi olisi hieman lähempänä alkuperäistä, voisin julistaa tämän uuden version suorilta käsin paremmaksi. Nyt menee hieman fiiliksen mukaan kumpi on lopulta parempi, joten lienee parasta julistaa tasapeliksi.
Stickerbrush Symphony on kokenut täydellisen muutoksen. Kapple on sama mutta soundi ja fiilis täysin eri. Päämelodioissa käytetty panhuilu kuulostaa varsin siistiltä, mutta ei tästä olisi alkuperäisen korvaajaksi ikipäivänä. Tästäkin huolimatta 1:15 alkava osio ja etenkin 1:33 sai ensimmäistä kertaa kuunnellessa kyyneleen silmäkulmaan. Sen verta upealta se kuulosti, ja samalla alkuperäinen kappale ja ylipäätään se kuinka paljon alkuperäiset Donkey Kong Countryt musiikkeineen kaikkineen loppupeleissä merkitsevät minulle tulvi päähäni. Puhumattakaan ajatuksesta, että nyt olisi vihdoin tarjolla potentiaalisesti jotain yhtä upeaa David Wisen palattua kuvioihin.
Kenties ensimmäinen, muttei viimeinen Treasure-peli Steamissa. Eikä puhuta vain porteista, vaan suunnittelevat kehittävänsä nimenomaan jotain täysin uutta Steamia varten. Itselleni ei toki kummoinenkaan uutinen, kun en Shoot 'Em Upien suuri ystävä ole (ehkä voin Ikarugan ostaa ja testata sitten joskus -75% alesta), mutta monelle tämä voi olla kovakin juttu. Tai/ja yllättävä.
Todella kovaa settiä siis jälleen kerran. Antichamberille erityisen suuret suosittelut. Upea first person puzzle-peli, joka pistää aivot solmuun. Rikkoo jatkuvasti totuttuja sääntöjä, ja juuri kun luulee pääsevänsä jutun jujusta perille, kääntää peli taas kaiken päälaelleen. Toisena nostona voisi ottaa The Swapperin, joka on kotimaista käsialaa. Todella tunnelmallinen puzzle-peli tämäkin.
Netti"uutisten" otsikoinnin taso. Onhan se tiedossa miten täyttä paskaa se pääsääntöisesti on ja se, että Ylekin on tähän kelkkaan hypännyt. Silti vituttaa nähdä otsikoita tyyliin:
Naisleijonat näytti mallia - näin hienosti Venäjä kaatui Tässä ovat Leijonien ketjut puolivälierään - Jokiset kakkosessa
Piti oikein palautetta pistää. Ei tuollaisen pitäisi olla sallittua, jos rajoitus saadaan verovaroista eikä mainosklikkejä tarvitse myydä. Ärh!
Alkuperäinen Dungeon Keeper ilmaiseksi jaossa GOG.comissa, ilmeisesti vittuiluna EA:lle mobiiliversion mikromaksuista.
Vai olisiko sittenkin EA:n keino yrittää ostaa pelaajien sydämet takaisin? Oli mikä oli, pelaajathan tässä lopulta voittavat. Vielä kun mobiilikasuaalit kuulisivat tästä ja tulisivat järkiinsä. Samalla Dungeon Keeper 2 on -75% alennuksessa eli lähtee 1.49 dollarilla.
Olin pistämässä tilausta sisään tuonne Nuclear Blastin kauppaan, kunnes kertoi postikulujen olevan 14€ luokkaa tuolle pelkälle CD:lle. Joo ei kiitos.
Nightwishin sivuilla oli linkki tänne, mistä ainakin saa tuota digipack-versiota. Postaritkin inhimilliset 3€ ja saanee nopeammin kun kauppa sijaitsee Suomessa. Bonarina Holopaisen nimmari, vaikka tietysti Rosan nimmari olisi ollut vielä kovempi sana. Onneksi sellainenkin jo löytyy.
Eiköhän tuota saa esimerkiksi Äxästäkin kutakuinkin samaan hintaan (mutta ilman postikuluja, jos liikkeestä hakee) lähempänä julkaisua, vaikka ei vielä listoilla näykään. Toki Holopaisen nimmari jää sitä kautta saamatta. Itse en ole koskaan antanut mitään arvoa nimikirjoituksille, vaan pikemminkin olen kahden vaiheilla, pidänkö niillä "sutattua" kantta miinuksena. Etenkin jollain tapaa rajoitetummissa painoksissa. Joiltain suosikkibändien henkilöiltä olisi ollut mahdollisuus nimmareita saadakin, mutta muutaman sanan vaihtaminen on aina ollut paljon siistimpi juttu.
Tästä Holopaisen levystä, en voi kieltää, etteikö hieman tekisi mieli tilata tuota julisteversiota suoraan Nuclear Blastille. Esteiksi tulevat hinta ja kovat postikulut. Lisäksi tuon koosta ja laadusta (taiteltu, putken sisällä vai jotain muuta?) ei ole mitään mainintaa. Tämä ensimaistiainen on ollut aika mannaa, ja parantunut joka kuuntelukerralla. En kuitenkaan viitsi enää tuosta kolmesta kerrasta kasvattaa, ettei tule kyllästymisefektiä ja kappaletta jaksaa kuunnella vielä levyltäkin, jos sen satun ostamaan.
Täytyy muuten "arvostaa" Nintendon totaalista nettipuolen kusemista. Jos heillä olisi järkevä, kaikkien alustojen välinen tunnusysteemi käytössä, jossa pelejä voisi ostaa laitteelle, jota ei omista, olisin saattanut ostaa jo jokusen alennuksessa olleen pelin odottamaan itse laitteen hankintaa. Nyt alennukset ovat menneet ja menevät jatkossakin iloisesti ohi enkä ikimaailmassa niitä täyteen hintaan digitaalisena osta. Samalla siis tavallaan harmittaa ja ei harmita.
Gigantissa viikonlopputarjouksessa Nintendo 2DS -50% eli 69 eurolla. Halpahan tuo olisi enkä itsekään omista vielä 3DS, vaikka jotkut pelit kiinnostaisivatkin. Silti taidan ennemmin ostaa 3DS XL, jos jonkin joskus ostan.
Itsehän en ole sarjan pelejä pelannut, vaikka kaikkien kehujen jälkeen kovasti kiinnostaisikin. Ehkä voisi harkita 999 etsimistä jostain halvalla. VLR jäisi silti toistaiseksi kokematta 3DS puutteen takia. Silti aina todella harmillista kuulla tällaisia ikäviä uutisia, joissa ne oikeasti kiinnostavat ja erilaiset pelit jäävät vaille ansaitsemaansa huomiota ja rahoitusta.
Kickstarter lienee pois kuvioista, mutta Indiegogo saattaisi toimia. Sivusto tuli Kotaro Uchikoshille yllätyksenä mutta twiitissään vaikutti kiinnostuneelta.
Dark Souls II on ensimmäinen (yksin)peli vuosiin, jota olen odottanut näin paljon. Vain Dota 2 on aiheuttanut samanlaisia fiiliksiä, ja sekin on täysin eri asia, koska käytännössä samaa peliä oli siinä vaiheessa ehtinyt pelata jo seitsemän vuotta. Hyvin todennäköisesti ostan DS II myös suoraan julkaisussa. Edellisestä täyshintaisesta ostoksesta (Left 4 Dead 2, silloinkin ennakko- ja 4 pack -alennukset) onkin ehtinyt kulua lähemmäs viisi vuotta. Harmittaa vain, että PC-versiota joudutaan ilmeisesti odottamaan vähintäänkin kuukausi pidempään kuin konsoliversioita. Haluaisin niin päästä mukaan alusta asti mutta kun ei niin ei.
Alkuperäisessäkin Dark Soulsissa riittää vielä hyvin pelattavaa. Peliaikaa on kellossa reilut 35 tuntia ja levelit 70 tietämillä. Sieluja tuppaa välillä kerääntymään, niin olet katsonut paremmaksi pistää ne hahmoon kiinni. Kuitenkin muuten kuolisin jossain vaiheessa menettäen kaiken. Tälläkin hetkellä niitä on yli 100 000, kun Painted Worldia tutkiessa niitä tuppaa kerääntymään.
Bossit ovat kyllä olleet tämän pelin suola. Iron Golem toi sadistisella tavalla hyvän olon, kun ensimmäisellä iskulla osui minuun ja lennätti alas tornista kuolemaan. Toki tuollainen hidas löntystelijä meni suhteellisen kivuttomasti alas toisella yrittämällä, kun otin rauhallisemmin, mutta silti harva peli rankaisee pelaajaa virheistä yhtä kouriintuntuvasti enää nykypäivänä.
Ornstein & Smough taas oli kenties miellyttävin tähän asti vastaan tulleista pomoista. Juuri sopivasti haastetta, kunhan jaksoi tarpeeksi rauhallisesti pelata. Paljon olen lukenut ihmisten tuskailuja tuosta kyseisestä taistosta, ja onpa joillakin eteneminen katkennut kuin seinään. Ei silti käynyt edes mielessä, että yrittäisin summonoida apua. Estus Flaskejakin (teho kerran buustattuna) oli käytössä sen normaalit viisi kappaletta, kun nuotioita en ole koskaan kindlaillut. Toki minulla oli strenghtia jo 40 ja dexterityäkin reilut 20, joten täyteen päivitetty Silver Knight Straight Sword teki varsin mukavasti vahinkoa.
Nyt pitäisi taas päättää mihin lähteä etenemään Painted Worldin jälkeen. New Londo Ruinseilla etenin sinne veden laskemisen jälkeen löytyvään sumuseinän takana sijaitsevaan torniin, mutta en keksinyt mitä siellä pitäisi tehdä. Ilmeisesti jotain boss-eventiä pitäisi olla, kun sumu jäi estämään pois pääsyä, mutta jonkin aikaa portaita ylös alas rampattuani päätin palata muuta maailmaa tutkimaan. Tomb of Giantsissa pääsin pomoon asti, mutta vaikutti sen verta ikävältä ilmestykseltä, että ajattelin senkin jättää hieman myöhemmäksi. Regeneroituvien luurankojen ja maasta pistävien piikkien takia en parilla yrityksellä päässyt edes iskuetäisyydelle pomosta.
Kaiken kaikkiaan lumoava peli. Töissäkin kun on ollut hiljaisempaa, niin on yksinkertaisesti ollut pakko lukea jo käytyjä keskusteluja pelistä. Voi olla, että olen spoilaantunut hieman joistain asioista, mutta toisaalta olen suosiolla skipannut jutut, jotka koskevat asioita tai alueita, joihin en ole vielä päässyt. Toivottavasti Dark Souls II kanssa sitten toisin. Pääsisi mukaan juttuihin, kun ne ovat vielä tuoreimmillaan.
Kaksi asiaa keskusteluissa jaksaa hämmästyttää aina vain uudestaan, jos niitä peilaa omaan pelikokemukseeni: Capra Demon ja Anor London kaksi jousiampujaa. Capra Demon kuulostaa olevan pahimmillaan totaalinen show stopper, vaikka itselleni se on yhä ainoa pomo, jonka olen päässyt läpi ensimmäisellä yrittämällä ja ilman suurempaa keskittymistä tai ajattelua. Luultavasti Drake Sword yhdistettynä seikkailu Darkroot Gardenissa (mm. Wolf Ring) ennen Capraa selittää taistelun helppoutta. Anor London jousiampujista sen sijaan oli lukenut jo ennen pelin aloittamista. En ollut kuitenkaan enää varma oliko alueena Anor Londo vai New Londo Ruins. Kohdan itse pelattuani päättelin jälkimmäistä, sillä mokomat eivät ylös juostessa osunneet kertaakaan, kunhan pysyi liikkeessä. Lisäksi toinen jäi pylvään taakse, jolloin jäljelle jäävää pystyi lähestymään kilpi tanassa ilman vaaraa vahingon ottamisesta. Väärässä kuitenkin lopulta olin. Noh, olenpa toisaalta lukenut samanlaisia tarinoita kumpaistestakin kohdasta muilta, mutta toisella läpipeluukerralla ovatkin olleet pulassa. Ehkä siis minäkin, jos joskus uudella hahmolla aloitan?
Tulossa hirmuinen tekstimuuri tähän astisista kokemuksista, pahoittelut etukäteen.
Upea peli tämä Dark Souls. Vuoden ehti odotella Steamin kirjastossa mutta saikkupäivä reilu viikko sitten sai vihdoin tämänkin asentamaan. Tietokoneella istuminen oli poissuljettu vaihtoehto, eikä sängyssäkään huvittanut makailla, niin sohvalta pelattavat pelin jäivät ainoaksi vaihtoehdosti. Mukavasti peliaikaa kertyikin lopulta lähemmäs 10 tuntia heti ensimmäisenä päivänä.
Pyrin välttelemään liiallista wikien ja muiden lukemista etukäteen. Pelin aloitinkin käytännössä tietämättä mitään mistään. Master Key kuulosti kivalta (ajattelin, että saattaisi vaikuttaa johonkin arkkuihin), joten valitsin aloitusluokaksi thiefin. Vaan kuten arvata saattaa, niin eihän siitä ensimmäisellä kerralla mitään iloa ole/ollut. Toki sain Astora's Straight Swordin mutta tuon käyttöönottoa varten olisi pitänyt tajuta nostaa faithia, josta ei varmaan juuri muuta iloa olisi ollut? Eipä siinä, meni hetki, että edes tajusin mistä näkee mitä mikäkin ase vaatii. Dragon Crest Shieldistäkään ei ollut mitään iloa, kun en tajunnut kuinka tärkeää tai vähintäänkin hyödyllistä kilven käyttäminen on.
Thiefillä ehdin pelata Belfry Gargoyleseihin asti kunnes totesin, ettei pelistä tule yhtään mitään. Tuntui, etten tee tarpeeksi vahinkoa mihinkään (käytössä Estoc kahdella kädellä), ja sieluja oli mennyt hukkaan valtavat määrät. Säästin niitä liikaa levelien kasvattamisen sijaan. Viimeinen niitti oli se, että olin unohtanut täysin Taurus Demonin sillan jälkeen löytyvän oven, josta pääsisi Undead Burgin alaosiin. Kymmenisen tuntia taukoineen ehti kertyä pelikelloon.
Pidin taukoa päivän, ja päätin aloittaa alusta uudella hahmolla. Tällä kertaa halusin tuntea edes pientä voiman poikasta, joten päädyin warrioriin. Kummasti helpotti ensimmäiseen kertaan nähden. Enemmän voimaa aseita varten, opin käyttämään kilpeä ja tiesin mitä tuleman pitää. Pääsin reilussa parissa tunnissa samaan pisteeseen kuin edellisellä hahmolla mutta tuplamäärällä leveliä. Taurus Demon ei tosin vieläkään mennyt vasemmalla kädellä, vaan päädyin yhä rollailemaan sitä pakoon samalla Firebombeja viskoen. Lisäksi Drak Sword tuntui tekevän naurettavaa vahinkoa jonkin aikaa. Thiefillä pelatessa en sitä tajunnut ensin edes hakea, ja senkään jälkeen statsit eivät riittäneet sen käyttöön. Joku netissä kehotti olla käyttämättä tuota lainkaan, koska opettaa huonoille tavoille. Olin kuitenkin ehtinyt tuntea itseni voimattomaksi aivan tarpeeksi kauan, joten tuo oli vain mukavaa vaihtelua.
Warriorilla peluun mielekkyyttä helpotti myös se, että tällä kertaa eksyin uudestaan Lower Undead Burgin ovelle varsin pian Basement's Keyn saatuani. Sekin tosin sattumalta. Lähinnä halusin testata, josko jostain olisi sattunut matkaan avain, jolla olisin saanut ennen Taurus Demonia olevan oven auki. Thiefillä sain sen auki Master Keyllä mutta siitä ei ollut mitään iloa, alhaalla odottelevan öllimöllin takia. Olisin halunnut testata saisinko tällä kertaa sille mitään aikaiseksi. Noh, ei auennut ovi mutta, koska en halunnut palata samaa tietä takaisin, törmäsin juurikin tähän toiseen oveen, jonka avaimen olin juuri tajuamattani saanut.
Tuosta eteenpäin eteneminen olikin todella verkkaista aina Blighttowniin asti. Vaikka Capri Demon onkin ollut ainut pomo johon en kuollut kertaakaan, tuntui Gaping Dragon suorastaan vitsilä pelin yleiseen vaikeustasoon suhteutettuna. Olin aivan pelko perseessä, kun näin sen ensimmäisen kerran. Juoksi päälle ja talloi suoraan hengiltä. Toisella yrittämällä tajusin, ettei mokomasta ole pienintäkään vaaraa. Kunhan väistää päälle juoksun, iskee muutaman kerran kylkeen ja pinkoo pakoon, kunnes pomo on taas valmis ottamaan ilmaisia iskuja vastaan. Jälkikäteen luin, että hännän katkaisemalla olisi saanut Dragon King Axen. Onneksi en ole kiinnostunut tuollaisista superraskaista aseista.
Ensimmäinen reissu Blighttowniin ns. etuovesta (theifillä ehdin käydä takaoven kautta, turpiinhan siinä tuli) masensi. Menetin ensimmäistä warriorilla kertaa sielut ja saadut humanityt (mittari näytti 7, kaikki tullut taistelemalla) kokonaan. En malttanut taistella rauhassa Infested Barbarianeiden kanssa, vaan kuoli niistä ensimmäiseen ennen veritahralle pääsyä. Tämän jälkeen palasin uudeestaan vasta muuta maailmaa tutkittuani ja mm. Belfry Gargoylet tapettuani. Ei tuo niin paha nakki ollutkaan, kun vähän enemmän jaksoi keskittyä. Vitutuskäyrä laskin etenkin siinä vaiheessa, kun tajusin, etteivät Blowdart Sniperit herää enää henkiin kerran ne tapettuaan. Oikeastaan ainut todella rasittava asia tuolla alueella oli se perhanan suo. Ei sekään muuten, mutta kun sen läpi joutui juoksemaan yhä uudestaan Quelaagia varten.
Queelag kun ei aivan helppo pomo ollut one shot killeineen ja varsin ikävästi vahinkoa tekevine iskuineen. Useamman kerran kuolin naamaan oksennettuun laavaan, kun olin vahingossa paennut selkä seinää vasten. Lopulta maneerien opettelun jälkeen haastetta löytyi juuri sopivasti. Tajusin myös Crystal Straight Swordin tehokkuuden kahdella kädellä. Huomattavasti nopeampi kuin Zweihander, mutta teki silti enemmän vahinkoa. Harmi, että melko pian myöhemmin tajusin myös sen naurettavan huonon kestävyyden, ja ettei kristallista tehtyjä aseita noin vain korjatakaan. Ei vaikka kuinka haluaisi. Tästä masentuneen olen yrittänyt etsiä uutta, tarpeeksi nopeata ja vahinkoa aiheuttavaa asetta. Drake Sword alkaa staattisella vahingollaan jäädä jalkoihin...
Nyt pitäisikin keksiä mihin lähtisi etenemään. Sen's Fortressissa ehdin vähän aikaa seikkailemaan, mutta liskot tuntuvat sen verran voimakkailta, että voisin taas keskittyä muun maailman tutkimiseen. Voisi vaikka yrittää puhdistaa löytämäni The Great Hollowin lootista. Osan ehdin jo hakea, mutta kirouksen saatuani motivaatio lopahti. Tuonkin hankin "tarkoituksella". Kiinnosti nähdä mitä Basiliskien kaasussa seisomisesta tapahtuu. Wikien etukäteen lukemattomuuden huonoja puolia. Oli muuten aika perseestä kiivetä takaisin ihmisten ilmoille ostamaan Purging Stonea, jotta saisin mokoman kumottua. Ylipäätään wikeistä olen tutkinut tavaraa tasaiseen tahtiin maailmaa itse ensin tutkittuani. Esimerkiksi Fire Keeper Soulin käytön jälkeen piti katsoa mitä sillä oikeasti voi tehdä, kun tooltip kertoi parantavan Estus Flaskia, vaikkei mitään sellaista tapahtunutkaan.
Hyvää pohdiskelua Viniltä. Olen itsekin välillä miettinyt näitä asioita, ja tullut monessa asiassa samoihin johtopäätöksiinkin, vaikken samaan tapaan olekaan niihin puuttunut. Ehkä pitäisi.
Toisekseen, olen alkanut huomaamaan itsessäni suoranaisia riippuvuuden merkkejä nettiä kohtaan. Ja uskallan väittää samaan hengenvetoon, että suurella osalla länsimaisista ihmisistä on jonkinasteinen nettiriippuvuus, tiedostivat he sitä tai eivät. Sen näkee jo kaupungilla liikkuessaan puhelinta räpläävien ihmisten määrästä. Tämä Epin aikanaan linkkaama video aiheesta osuu varsin hyvin nappiinsa.
Huomasin vähän tätä efektiä eilen, kun kävin kaverin luona pyörähtämässä. Paikalla oli tuolloin viisi ihmistä pelaamassa Monopolia ja jokaisella oli kännykkä pöydällä. Luonnollisesti niillä näpräiltiin ja viestiteltiin muiden kanssa säännöllisesti pelin ohessa. Välissä yksi pöydässä istuvista lähetti toiselle pöydässä istuvalle jopa hauskan kuvan WhatsAppin välityksellä. Ei niin, että tämä olisi erityisesti häirinnyt (enhän ollut edes pelissä mukana ja (ehkä juuri siksi?) itsekin jotain katselin jotain puhelimella välillä), mutta kunhan kiinnitin huomiota asian "hauskuuteen".
Pelkkää Premiumia sai muuten reilu kuukausi sitten 229 tai 239 eurolla Expertiltä. Tätä tosin mainostettiin vain kanta-asiakkaille. Kaveri kuuli tästä kaveriltaan, ja kävi poimamassa talteen tuolla hinnalla.
EDIT: NetAnttilasta näyttää löytyvän Zelda-pakettia hintaan 269 e. Postikulujahan ei tule, jos myymälästä noutaa.
Joo... Hyvä diili sinänsä. Ongelma on vain se että Wind Waker ei kiinnosta pätkääkään. Ei sillä että Nintendo Landkaan mikään erikoinen tapaus olisi, mutta sillä sentään voi vähän demota tietämättömille tai uteliaille mistä on kyse. Joten sillä olisi jonkinlainen (vaikkakin pieni) lisäarvo. Ja tulisihan se Nintendo Land joskus varmaan laitettua pyörimään. Tietty jos Premiumia ei löydy niin sitten tuo Wind Waker paketti voisi tulla ajankohtaiseksi. Mutta tällöinkin enemmän arvoa ehkä antaisi Mario + Luigi paketti. Sitä saataisi joskus jopa pelata. Varsinkin jos se SM3DW ei ilmesty GS:n hyllyille. Tässä Mario + Luigi paketissa taitaa vielä olla peli fyysisenä levynä mukana(?).
Huomasin aiemmin jonkun myyvän tuota Zeldan latauskoodia MuroBBS, ja kun eilen taas vilkaisin, niin ilmeisesti oli saanut 30 eurolla myytyä. Lisäksi mukana taitaa tulla Hyrule Historia, jonka voi myös yrittää myydä jokusesta roposesta. Nintendo Landinhan saa varmasti käytettynä 20 euroon, joten jos jaksaa vähän nähdä vaivaa koodin myymiseksi, niin ainakin tuohon 269e kokonaishintaan pitäisi suht helposti päästä. Sitten tosin meneekin jo hankalammaksi, jos koristeltua ohjainta vieroksuu.
Samoin Sellon ja Jumbon Prismat: WiiU Premium 269€ (tai oikeastaan kaikki WiiUt) loppu.
Mikset ostanut et ostanut WiiU Premium + New Super Mario Bros. U + Luigi (tai Zelda) 279 eurolla (-20e kupongilla), jos nyt olet valmis maksamaan 269 pelkästä Premiumista?
Pelkkää Premiumia sai muuten reilu kuukausi sitten 229 tai 239 eurolla Expertiltä. Tätä tosin mainostettiin vain kanta-asiakkaille. Kaveri kuuli tästä kaveriltaan, ja kävi poimamassa talteen tuolla hinnalla.
EDIT: NetAnttilasta näyttää löytyvän Zelda-pakettia hintaan 269 e. Postikulujahan ei tule, jos myymälästä noutaa.
Steamin alennukset alkoivat jo noin viikko sitten. Tämän päivän erikoisdiilinä jakavat kuitenkin Left 4 Dead 2 ilmaiseksi. Tarjous kestänee huomiseen klo 20 asti. Laittaisin linkin, jos koko sivu ei olisi alhaalla massiivisen liikenteen takia.
Vanhahan tuo alkaa olla, mutta kavereiden kanssa pelatessa ei paljoa hauskempaa peliä löydy. Kahdeksan hengen laniversukset nousevat heittämällä parhaiden pelikokemusten joukkoon ikinä. Suosittelen siis varauksetta, jos koneesta löytyy yhtään puhtia tuota varten. Konsoliversiot eivät ole mitään definitiivisen PC-version rinnalla. Kauaa tuon lunastamiseen ei mene sitten, kun sivut taas toimivat normaalisti.
Gog.comissa alkoivat talvialet. Tiedossa päivittäin vaihtuvia alennuksia. Lisäksi joka päivä voi avata yhden kolmesta lahjapaketista, josta saa vielä ylimääräisen tarjouksen (vanha, uusi tai täysin satunnainen peli).
Tarjoavat myös Fallout 1, 2 ja Tacticsia ilmaiseksi vielä seuraavan 46 tunnin ajan.
Vaikuttaako Marketplacen alueen valinta jotenkin sen toimintoihin tai käytettävyyteen? Anteeksiantamattoman hirveä ominaisuus, jos vaikuttaa.
Ilmeisesti menee niin, että määrittelet itsellesi koneen sijainniksi Suomen ja siihen suomessa sijaitsevan Live-tilin, tulee sinulle Suomen Marketplace käyttöön. Näin se toimii myös Xbox360:llä, ei siinä mitään kummallista. Kummalista on kuitenkin tuo, että ilmeisesti Marketplacen mukaan määräytyy Kinectin ja pelien kieliasetukset. Eli jos pelissä on suomen kieli valittavissa, peli on automaattisesti suomeksi ja sitä ei voi vaihtaa.
Lähinnä mietin, että muuttuko Marketplacen sisältö, hinnat, saatavuudet ja sen semmoiset, jos valitsisi kauppapaikaksi esim. Britit. Koska jos kielen perässä vaihdettu maa aiheutta säätöä (=ongelmia) mihinkään, niin onhan tuo aivan älytöntä. Onneksi suomen kieli taitaa olla vielä aika harvinaista peleissä, etenkin Boxilla.
Itseänihän ei edes haittaa se, että oletuskieli on suomi, kunhan annetaan mahdollisuus vaihtaa pelin sisällä kieli haluamakseen. Tulee väkisinkin mieleen, että joku pelkää työnsä puolesta, jos niitä käännöksiä ei välttämättä kukaan tarvitsekaan.
Liian simppeli ratkaisu? PC:llä pitänee odottaa, että Origin tai joku muu iso kilpailija lisää tämän mahdollisuuden, jotta Steam liikuttaisi eväänsäkään. Kummasti tallennuskansion valinnastakin saatiin valittaa vuosia, kunnes ominaisuus saatiin lopulta muutaman viikon sisään siitä, kun Origin oli sen palveluunsa lisännyt.
Lisäksi NeoGAF:ssa oli juttua, että Xbox One pakottaa pelin kielen samaan kuin Xboxin Marketplacessa. Eli jos Marketplacen alueeksi on valittu Suomi, Xbone pakottaa pelin kielen suomeksi mikäli se on vaihtoehtona. Seuraavassa Burnoutissa pääsee siis nauttimaan KYLKIKAHINASTA ja T-LUU RUNTTAUKSESTA.
Vaikuttaako Marketplacen alueen valinta jotenkin sen toimintoihin tai käytettävyyteen? Anteeksiantamattoman hirveä ominaisuus, jos vaikuttaa.
Esimerkiksi Steamiahan on mahdotonta pitää suomenkielisenä, koska pelien kieli määräytyy Steamin käyttöliittymän mukaan. Käännetyt pelit ovat suht harvassa, mutta ainakin kaikki(?) Valven pelit putoavat tähän kategoriaan. Ei siinä, kyllähän esimerkiksi Dota 2 suomennoksista saatiin joskus aamuyön tunteina viihdettä irti, kun vielä käytiin suomentamaan suomentamattomia osia, mutta täysin mahdotonta noita on jatkuvasti katsella. Silmäthän siinä menevät ja aivotkin sulavat siinä rinnalla nätisti. Muuten Steamin toiminnallisuus ei ole mitenkään sidottuna käytettyyn kieleen, vaan hinnat, pelien saatavuudet yms määräytyvät IP-osoitteen sijainnin mukaan.
Toissapäivän tämä olisi mennyt Vitutus-ketjuun, eilen Mitä tänään tapahtui -ketjuun ja tänään sopinee parhaiten tänne. Se on kumma miten niinkin pieni asia kuin se, että pystyy pitämään suuta kiinni ja hampaita yhdessä, voikin saada niin onnelliseksi.
Viime viikon loppupuolella alkoi viisaudenhammas vihoittelemaan ja teki ikävän haavauman poskeen aiheuttaen suunnatonta kipua. Ei siis mahtunut suuhun. Käytännössä en viikonloppuna pystynyt enää pureskelemaan mitään, vaan jouduin elämään jugurtti/rahkalinjalla. Eilen kävin päivystyksessä, jossa mokoma pirulainen vedettiinkin irti. Varsin nopea ja yllättävän kivuton operaatio. Haavakin on parantunut todella nopeasti. Ylähammas kyseessä tosin, alahampaat ovat ilmeisesti huomattavasti hankalampia, jos niitä joudutaan joskus poistamaan.
Käytännössä kaikki kivut ovat kadonneet tämän päivän aikana, ja vaikkei hammas tosiaan kauaa kiusannutkaan, tuntuu suu silti vapaammalta kuin aikoihin. Pitkin päivää on pitänyt suorastaan purra hampaita yhteen, jotta pääsee tuntemaan kuinka hyvältä se tuntuukaan. Vain suun ammolleen avaaminen ei onnistu ilman pientä vihlaisua.
Yhtä asiaa en käsitä: miksi peliin ei ole tehty optiota, että sitä voisi moninpelissä pelata Gamepadilla yksi pelaaja ja loput Wiimotella? Tarkoitan perinteistä pelaamista enkä vain muiden auttamista kosketusnäyttöä hyödyntäen. Nintendo voisi varmasti halutessaan laittaa päivityksen, että voisi moninpelissä valita käyttääkö GamePadia toisten pelaajien auttamiseen vai yhtenä ohjaimena itse hahmojen ohjaamiseen. Tarvittaisiin tässä tapauksessa yksi ohjain vähemmän neljän pelaajan moninpeliin.
Koska Nintendolla on peukalo keskellä kämmentä tuollaisissa asioissa eivätkä välitä tarpeeksi petratakseen. Pelit ovat rautaa mutta eivät osaa lisätä optioita ohjaustapoihin tai itse konsoleidenkaan toimintaan, ei sitten millään. Tuonkin toivomasi ominaisuuden lisääminen kuulostaa äärimmäisen triviaalilta, jos yhtään suurempaa kuvaa tarkastellaan.
Asiaan liittyen itseäni vitutti kuin pientä sikaa, kun pari viikkoa sitten unohdin ottaa Wiin mukaan Wiimoten ja Smashit jäivät sen takia pelaamatta. Konsolin peruskäyttöliittymässä kun ei ole mitään, mitä ei saisi GC-ohjaimella tehtyä. Toisaalta en myöskään näe mitään syytä miksei peliä voi mitenkään bootata suoraan ja ohittaa käyttöliittymää kokonaan. Etenkään Gamecube-pelien kanssa, joissa Wiimote ei edes toimi.
Ohjaustavoista voisin myös valittaa Metroid Prime Trilogyn GC-ohjauksen poistamisesta, mutta siitä olen tainnut jo pariinkin kertaan täällä avautua...
Näkyy olevan Wii U + Wind Waker -bundle Saksan Amazonilla Black Friday-tarjouksessa myöhemmin tänään. Kannattaisikohan tuohon tarttua, jos hinta on tarpeeksi alhainen? Lähinnä mietin, että kannattaako Saksasta tilata konsolia? Pistoke sentään sama ja ilman tulleja tulee onneksi.
Mitään eroa täkäläisiin koneisiin ei varmaan pitäisi kuitenkaan olla? Takuuhommelien kanssa voi tietysti olla vähän vaikeampaa, vai hoitaako maahantuoja nämä kun kone on EU-alueelta ostettu? Ei varmaan..? Tai sitten pelin on saksankielinen ilman kielivalikkoa tms..
Ai niin joo, Amazonin black friday -viikko on alkanut. Pitääkin muistaa tsekkailla, vaikka tuskinpa tuolta tällä kertaa itselle mitään löytyy. Wii U kieltämättä hieman kiinnostaisi, mutta aika paljon saisivat tuonkin Bundlen hintaa pudottaa, että viitsisi edes harkita. Laitoin tuon testiksi nykyisellä 299€ hinnalla ja postikulut sun muut nostivat hintaa vielä reilut parikymppiä tuosta.
Juuri kuulin vähän Forza 5:n uskomattoman törkeästä micro-rahastuksesta
Eurogamerin sivuilla oli melko hyvä kirjoitus tästä. Jossain vaiheessa huijauskoodien lisäys on muuttunut mikrotransaktioiksi, ja pelimekaniikoita muutettu grindattavammaksi mikromaksujen maksimoimiseksi...
Olen joskus miettinyt kuinka "siistiä" olisi testimielessä nähdä miten vanhantyyppiset huijauskoodit toimisivat mikromaksujen kanssa. Pelissä olisi vaikka huijauskoodivalikko, johon koodit saisi avattua joko näppäincombolla tai mikromaksulla, ja ennen mikromaksua oikein mainostettaisiin sitä, että koodit saa auki ilmaiseksikin, jos vähän jaksaa googlettaa. Kuinka moni oikeasti maksaisi jotain? Luonnollisesti koodit olisivat övereitä, jotka tappaisivat etenemisen tunteen kuten muinoin tuppasivat toimimaan.
Luulisi, että next gen koneesta löytyisi sen verran tehoa, että 720p julkaisupelit saataisiin edes brute forcettua 30fpsään mutta pahalta alkaa vaikuttamaan. Vaikka optimoinnilla voidaankin saada ihmeitä aikaan, on lähtötaso sitä varten vähintäänkin kehno. Jos meno jatkuu tällaisena, niin toivottavasti kuolisi koko kone nopeasti pois kehitystä jarruttamasta.
No jaa... Nämä ensimmäisen aallon pelit kertovat enemmän kehittäjästä tai kehitysajasta, kuin siitä mihin rauta kykenee. Samassa jutussa vielä sanotaan että Battlefield toimii 720p60fps (With Battlefield 4 on Xbox One, the drop to 720p opened the door to 60fps gameplay). Killer Instinctissäkin on juttujen mukaan 60fps.
Capcomilla ei ole napit ihan loksahtaneet paikoilleen kehityksessä. Vaikka ei kai tuokaan vielä valmis ole(?). Eikö M$:llä ollut vaikeuksia vielä vahvistaa raudan kokoonpanoa? Ilmeisesti kehittäjät saivat varman tiedon vasta kesällä millaiselle raudalle kehitetään, niin aika vain loppuu kesken.
Mutta oli kyse mistä vaan, olen aika varma että raudan tehosta ei kannata olla huolissaan. Varsinkin jos vertaa edelliseen sukupolveen. Muistia yli kymmenen kertaa enemmän, uusi prosessori arkkitehtuuri, kolme vai neljä sukupolvea uudempi näytönohjain arkkitehtuuri,... onhan ero ihan selvä. WiiU:hunkin. On ne WiiU pelit komeita ja 720p(60fps?) on hieno merkkipaalu, mutta uskallan epäillä sitä että luvut olisivat tuollaisia jos ruudulla olisi sama määrä zombeja mitä DR3:ssa on.
Itse taas en näe miksi raudan tehosta ei kannattaisi tai jopa pitäisi olla hieman huolissaan, jos Playstation 4 pystyy kykenee samaan aikaan Battlefieldin kanssa 1080p 60fps, kun Xbonella joudutaan resoluutiota pudottamaan 720p. Sieltä konepellin alta ei vaan löydy mitään maagista, jota saataisiin parhaimmallakaan optimoinnilla samalle tasolle vaikkapa juurikin Playstation 4 kanssa. Optimointi toki auttaa aina, mutta jos kehittäjät eivät laiskottele, pysyy ero varmasti pitkälti samana, kun optimointia tehdään tehokkaaman raudan PS4 kanssakin.
Ero Wii U:hun ei sen sijaan ole mitenkään ihmeellinen asia, sehän oli jo julkaisussaan auttamattoman vanhaa rautaa, ja se valitettavasti myös näkyy. Esimerkiksi Finngamerin miitissä demoama Lego City Undercover näytti nätiltä, hauskalta ja hyvältä peliltä, mutta sen alhainen fps (kaukana edes tasaisesta 30:stä) häiritsi sivusta katsellessakin todella paljon.
Ylipäätään on todella tympeää, jos "next gen" -konsolit eivät kykene nykypäivän standardiin (1080p) edes 30fps rajoitettuna, ja siitä huolimatta joudumme katselemaan niitä seuraavaat ties kuinka monta vuotta. Kärjistettynä hieman sama tilanne, kuin jos Blu-ray-leffat jouduttaisiin yht'äkkiä tuottamaan DVD:n kuvalaadulla, koska muuten ei saavutettaisi 24 kuvaa sekunnissa. Huono esimerkki mutta silti. Optimoimallakaan ei ihmeitä saavuteta, kun yleisö vaatii jatkuvasti kehittyviä grafiikoita, joka taas vaatii enemmän tehoja johtaen heikompiin resoluutioihin ja ruudunpäivityksiin. Johan tämä kehitys nähtiin nykygenissä.
Dead Rising 3 on vissiin 720p ja 30fps. Ei se Wii U ihan last geniltä tunnu enää.
Vaan kuinkas sitten kävikään? Fps ei pysy edes tuossa 30 vaan putoaa säännöllisesti 20 tietämille, kun tavaraa on enemmän ruudulla. Alhaisin mitattu tulos artikkelissa oli 16.
Luulisi, että next gen koneesta löytyisi sen verran tehoa, että 720p julkaisupelit saataisiin edes brute forcettua 30fpsään mutta pahalta alkaa vaikuttamaan. Vaikka optimoinnilla voidaankin saada ihmeitä aikaan, on lähtötaso sitä varten vähintäänkin kehno. Jos meno jatkuu tällaisena, niin toivottavasti kuolisi koko kone nopeasti pois kehitystä jarruttamasta.
EDIT: Huomattavasti positiivisempana muutoksena Amazon avasi oman Playstation Network Storensa. Tähän asti konsolien digitaaliset kaupat ovat olleet täydellisiä monopoleja, mutta tämä tuo toivottavasti lisää kilpailua johtaen halvempiin hintoihin ja parempaan palveluun. Luultavasti tosin aluelukittu PC-puolen tapaan, vaikka asiasta ei Kotakun uutisessa erikseen mainitakkaan. Kehitystä oikeaan suuntaan silti.
Humble Bundlen uusin aluevaltaus, The Humble Store. Ei hajuakaan miten tulee lopulta toimimaan (jatkuvia tarjouksia vai lopulta kaikki ostettavissa normaaliin hintaan), eikä blogipostauskaan juuri asiaa selvennä. Toistaiseksi ainakin näyttäisi tulevan päivittäin uusia kovia diilejä. Seuraavat reilut 23 tuntia tarjolla seuraavat pelit:
Prison Architect Alpha $29.99 $14.99
Gunpoint $9.99 $4.99
Natural Selection 2 $24.99 $6.25
The Swapper $14.99 $4.99
Chivalry: Medieval Warfare $24.99 $6.25
Orcs Must Die 2 - Complete $24.99 $6.25
Rogue Legacy $14.99 $7.49
Euro Truck Simulator 2 $24.99 $6.25
Don't Starve $14.99 $7.49
Eipä ole mitään järkeä enää käyttää Steamia indiepelien ostoon, jos tällaisia hintoja on useammin tarjolla. Dollarihinnat ovat euroja halvempia, pelit ovat DRM-vapaita, mukaan Steam-avaimet, kehittäjät saavat suuremman osuuden ja samalla tukee hyväntekeväisyyttäkin. What's not to like?