
Seikkailu kolmannessa Mega Manissa jatkuu. Sparkman olkoon viides nujertamani bossi.

Sparkmanin kenttä sisältää ainakin yhden tukalan kohdan, jossa ilman asiaankuuluvaa keskittymistä saattaa käydä kalpaten

Kun pelaaja astuu tasanteille, ne aloittavat saman tien vauhdikkaan matkan kohti miinoja. Tässä kohtaa menettää helposti muutamankin elämän.

Sparkman ei ole pomona kovinkaan vaikea. Se liikkuu hitaahkosti eikä tämän jakelemat ammuksetkaan ole erityisen nopeita. Perusaseellakin selätetty nopeasti!

Shadowmanin valitsin seuraavaksi. En ole pomosta ikinä hirveästi pitänyt, eikä kenttäkään herätä ainakaan meikäläisessä kauheasti mielenkiintoa.

Varjomies on siis tehnyt "pesänsä" jonkinlaiseen laavakenttään. Jotkut elementit muistuttavat MM1:n Fireman-tasoa.

Tässä kohtaa saa pitää varansa, etteivät taivaalta putoavat laskuvarjorobot tiputa Mega Mania laavaan. Ennen hyppyä seuraavalle alustalle ne voi kuitenkin houkutella esiin "aikaisin", tekemällä feikkihyppäyksen tasanteen reunalla.

Odotin Shadowmanin olevan vaarallisuusasteeltaan MM2:n Quickmanin luokkaa, mutta huomattavasti kesympi tapaus on kyseessä. Topmanin aseella muutama kosketus listii vastustajan.

Snakemanin vehreään kenttään matkamme käy.

Kentän mielenkiintoinen design tekee siitä yhden MM3-suosikeistani. Musiikkiteemakin on todella tarttuva.

Näiden jättiläisten ampuvat "pallot" eivät tee niin paljoa vahinkoa kuin olettaa saattaisi. Nyt alkaa huomata, miten Mega Manin kestävyyttä on lisätty, varsinkin sitten ensimmäisen osan.

Sneiiiiiikkkkkk! Needlemanin aseen piikit tekevät tälle kaverille kivasti vahinkoa. Snakeman ryntäilee kentän päästä päähän, mutta on melko hidas liikkeissään.

Viimeinen peruspomo! Se saa kunnian olla tällä kertaa Geminiman, joka tarjoaa erittäin muistettavan ja hienon kentän.

Protoman räjäyttää tässä kentässä Mega Manille auki kulkutien! Mutta ei puhu eikä pukahda.

Tässä kentässä Mega Manin pitää raivata tiensä läpi "kudun", jonka johdosta syntyy varsin jännän näköisiä otuksia...

Päätän neiteillä ja mennä läpi tämän pahahkon kohdan Rush Marinella. Kyseistä apuvalinettä ei juuri tule pelin aikana tarvinneeksi. Sääli, sillä se on aika kiva laite.

Geminiman jakautuu kahdeksi, mutta noin ennalta-arvattavalla taistelukuviolla pataan tulee ja kovaa. Ilman Snakemanin asettakin. Nytkös sitä sitten pääsee taas Wilyä jahtaamaan?

Mut..Mut... Mitä ihmettä tämä nyt on?! Sen sijaan, että vanha kunnon valkotakkinen gubbe tulisi esiin ilma-aluksessaan vattuilemaan, saammekin eteemme 4 uudenlaista maailmaa. Mitä ihmettä ne pitävätkään sisällään?

Kentän valittuaan kysymysmerkki luo ilmaan hypeä: mikä kumma siellä odottaa?

Nämä neljä maailmaa perustuvat kahdeksaan peruskenttään, jotka ovat tällä kertaa kyllä vaikeampia. Hyvä keino pitkittää peliä? Eittämättä.

Vihollisia, ammuksia ja vaarallisia rotkoja on lisäilty sitten "normaalien" kenttien. Vaikestaso ei kuitenkaan kuuhun nouse, sillä jotkut MM1:n peruskenttienkien paikoista olivat paljon, paljon ärsyttävämpiä.

WHAT A TWIST!? Wily on parsinut kaikki MM2:n perusrobotit taas toimintaan ja ne ottelevat auliisti uusintamatsin "taisteluhaarniskan" sisällä Mega Mania vastaan. Todellista fanipalvelua, todellista pelin pitkitystä!

Ja näitä pirulaisiahan tulee vastaan vielä kaksi per kenttä. No eipä siinä mitään, hauskaa tappa vanha tuttu.

Ja sitten etiäpäin. Jäljellä on siis kolme vaihtoehtomaailmaa.

Needlemanin kenttään perustuva vaihtoehtomaailma on parempi kuin edellinen, minun mielestäni. Myöhemmin luvassa kiva Rush Jet- osuus.

Jos tämä olisi 2000-luvun videopeli, energiatankki tunnettaisiin product placementin takia ehkä Red Bullina...

Vihdoinkin tätä kivaa apuvälinettä pääsee kunnolla käyttämään! Matka on pitkä, ja vihulaiset ovat aiheuttamassa häiriöitä jatkuvalla syötöllä, mutta se ei tee tätä osuutta kentästä yhtään huonommaksi.

Vattumainen Airman on tässä kolmosessakin ikävä. Yllättäen Hardmanin nyrkkiase tehoaa parhaiten.

Ja sitten Crashman saa mahdollisuutensa revanssiin, mutta pian tämäkin on lyöty.

Tilanne tauolle mentäessä: 2 vaihtoehtomaailmaa jäljellä. Ja Wilyn linnake niiden jälkeen?



    Jenkeissä R.



























































































). Legendaarisista katoilevista tiilistä en ole digannut koskaan. Ja lisäksi kuvassa näkyvä kohta on todella ärsyttävä, sillä liikkuvilta tasanteilta on erittäin helppoa tippua tyhjyyteen. Välillä tuntuisi tippuvan bugin takia, vaikka hyppy tuntuikin menneen kohdalleen. Haastetta on. 




