30% komeilee nyt profiilissa läpäisyasteikoissa. Ajaminen maittaa yhä.
Olen pelannut peliä aika pienissä annoksissa ja olen ymmärtänyt, että pelin level-systeemin ongelmat nostavat päätään myöhemmässä vaiheessa, kun pelaaja pakotetaan höyläämään supertylsiä maratonkisoja kokemuspisteiden toivossa. Puistuttaa ajatellakin viiden tunnin skaboja, joissa ainoa jännitys on montako kertaa ehtii ohittaa tietokoneen kierroksella. Pitäisi hankkia ajotiimi paikalle ja virvokkeita.
Toisaalta taas GT5:n ajomalli on parhaimmillaan niin hieno, että se jättää kaikki heikkoudet varjoonsa.
Ajoin eilen soralla sitä kaikkein vaikeinta rallikilpailua, johon saa osallistua vain oikealla ralliautolla. Vajaan 25 minuutin ja kahdeksan erikoiskokeen kilpailun hävisin 0,2 sekunnilla, mutta hymy oli silti herkässä, koska sivuluisuttaminen oli todellista mannaa taivaasta.
Meitsi tahtoo Lancia Stratoksen. Olen sitä namua metsästänyt käytettyjen joukosta, mutta vielä ei ole tärpännyt. Haluan sen originaalina vakioautona, haluan sen ralliautona, haluan sen kaikissa mahdollisissa muodoissa. Minä jumaloin kyseistä autoa. Oi miksi, oi miksi Polyphony et tehnyt siitä premiumia?!
Ensi vuoden marraskuussa Uncharted 3 ja Elders Scrolls 5! Aika huikeaa.
Oblivionia pelasin vuosia myöhässä PS3:lla, mutta silti se vangitsi immersiollaan ja kauniilla fantasiamaailmallaan. Olkoon vain bugeja pullollaan, mutta taikaa siinä niistä huolimatta oli vaikka muille jaettavaksi. Vitosta odotan kovasti, ja päätyy varmasti ostoskärryihin heti 11.11.11.
Aika eeppinen julkaisupäivä, muuten. Vain kahden vuoden päässä häämöttävä 12.12.12 on vieläkin enemmän bad ass.
Uncharted 3:n traileri näytti siltä miltä pitääkin. Kylmät väreet nousivat kun Drake loi katseen kohti aavikon loputonta hiekkahelvettiä. Lopussa annettiin vielä lyhyt maistiainen muista tapahtumapaikoista. Hyvältä näyttää.
Saatan sittenkin ehtiä ajamaan sunnuntaina jos illasta ajetaan. Juna lähtee puoli neljän aikaan ja menee yhteensä n. puolitoista tuntia kotimatkassa, joten ehtisin illaksi kisaa ajamaan. Ostin muuten Verkkokaupasta jonkun 10 e maksavan bluetooth-kuulokkeen, jonka pitäisi myyjän mukaan kelvata Pleikkariinkin.
Hyvä homma. Tänään siis pyritään 20:00:n aikoihin aloittamaan. Serverin luon n. 15 minuuttia ennen alkua.
Ostit tohveli vissiin saman bluetooth-mikin kuin minäkin aikoinaan, tuollaisen MyfoneKitin. Ei siinä paras äänenlaatu ole, mutta on se ihan hyvin toiminut PS3:n kanssa, varsinkin noin edulliseksi ratkaisuksi.
No jaa. Seliteltiinhän sitä jo 90-luvulla noiden kanssa, vaikka näennäisesti "sallittuja" silloin olivatkin.
Schumi meni Irvinestä ohi ja kisan jälkeisessä lehdistötilaisuudessa Eddie kertoi pokkana että jarruongelmia oli, poistuivat sitten äkisti kun Michael pääsi ohi.
Arvostan yhä Red Bullin menneen kauden korkealle juuri siksi, että Ferrarimaisiin tallimääräyksiin ei turvauduttu. Saa nähdä miten tämä muuttaa ensi kaudella energiajuomamullien suhtautumista tallimääräyksiin.
Sully tarinan keskiössä?! U3 tulee olemaan mahtava jo tuon takia.
Uncharted 2:ta on monella alueella aika paha ylittää, mutta eiköhän Naughty Dogilla tehdä kaikki mahdollinen, jotta se onnistuisi. Onneksi eivät sijoittaneet tarinaa vain yhteen lokaatioon, vaan kuljettavat Drakea ympäri ämpäri, joka oli kakkosessakin todella mainio ratkaisu. Aavikko ympäristönä toki on mielenkiintoista nähdä.
Indiana Jones ja viimeinen ristiretki pelimuodossa? Eihän se kuulosta yhtään pahalta?
Löytyvätköhän Draken oikea faija ja setä jo pelistä, jotta Pesci ja DeNiro pääsevät ääneen myös pelissä
Aika varmasti vitonen lähtee tämän illan aikana kävelemään AppStoren suuntaan. Pitää vielä lukaista käyttäjäarvioita läpi. Kaiken kaikkiaan peli vaikuttaa hyvältä, varsinkin hinnan huomioon ottaen.
En vaan pystynyt ,koska en päässyt koneelle kun läppäri on huollossa. Nytkin olen faijan koneella. Miks ette puhunut kisan jälkeen miten Keskiviikko? No mennyt on mennytta. En hirveemmin voi auttaa Talli taistossa jos olen ajanut vain 1/3 kisasta.
E: Sunnuntaina kello 20.00 Sopii.
Sori vielä, kisa tuli kyllä liian vähäisellä varoitusajalla. Pitäisi tietää seuraavan GP:n ajankohta paria päivää etukäteen eikä mielellään ilmoittaa että ajetaan seuraavana päivänä. Kisan jälkeen ei usein vielä ole tiedossa heti seuraavan kisan ajankohtaa, kuten ei viimeksikään.
Tallisi on vielä hyvin taistossa mukana, ainoastaan 21 pistettä kärkeä jäljessä.
Runner, voidaan viivyttää kisan alkua vaikka 20:30:een jos se auttaa mukaan pääsemisessä?
Toivoin muuten koko kisan ajan, että alkaisi satamaan vettä. Varsinkin siinä vaiheessa kun muut olivat jo tehneet stoppinsa ja alla oli kovat renkaat, jotka kestivät vielä monta kierrosta. Siinä olisi ollut kiintoisaa "pelata sitä peliä" ja tarkkailla tilannetta.
Auto tuntui kyllä hyvältä viimeiset 6 kierrosta, kun sai pehmeät alle. Se olikin avain siihen, että pystyin puolustamaan asemiani NonRunneria vastaan. Olen ihan tyytyväinen, että jäi kaksi kuljettajaa taakse.
Taasko se bensamittari kiusas hyväristä? Itselläni ei ole vilkkunut vielä tämän kauden aikana.
Elikkäs olette vetäneet Malesia tänään? Ahaa todella kivaa...
Eli et ehtinyt huomata ilmoitusta kisasta? Kannattaa jatkossa tsekata aihe päivittäin.
Itse kisasta: sori tohveli ja aataminpoika alkukierrosten onnettomuuksista. Olin ehkä vähän liian aggressiivinen niissä tilanteissa. Kilpailutilanteiden piikkiin varmaan menee.
Aika pöljää jos ensi kaudella on oikeasti lähtöruudukossa kaksi Lotusta, vieläpä musta-kulta värityksessä.
En aluksi lämmennyt Fernandezin Lotukselle. Kesti aikansa, ennenkuin pistin merkille Tonyn lämminhenkisen fanit ja toimittajat lähelle tuovan tavan pyörittää tallia. Kun huomioi, että heillä on Clive Chapmanin siunaus ja oikeudet Team Lotus -nimeen, niin ei liene epäselvää ketä itse kannatan ensi kaudella sinä "oikeana" Lotuksena. Heikki Kovalaisenkin takia toki joutuu vetämään vähän kotiinpäin.
Mutta saapa nähdä miten tilanne elää vielä tulevien kuukausien aikana.
Sen verran pyytäisin, että voitaisiin siirtää aikaa 15 minuutilla, niin kerkeän varmasti 10 minuuttiakin saattaa riittää.
Voidaan aloittaa 20:15, lähettelen kutsuja alkaen kasilta.
Toivottavasti aataminpoika pääset mukaan! Kaikille muille tämä ilta ilmeisesti sopii. Ilmoittele vaikka hetki ennen tuota kisan ajankohtaa mikä on tilanteesi.
Tsiisus että osaa olla ulkona nyt hienon näköistä. On kuin olisi satukirjan sisään astunut kun juna-asemalle kävelin. Helsingissähän on nyt tyyliin eniten lunta koko Suomessa, joka on tietenkin joulukuun alkupuolella hyvin epätavallista. Meitsi diggaa.
Ajelin eilen Sebastian Loeb rally challengen kisat kaikki kultaisiksi ja sieltähän tuli palkinnoksi jotain sellaista, joilla oli aika kiva mennä ajamaan itse ralli-EK:ita.
Kisa oli hyvä, vaikka yhdessä vaiheessa jouduinkin ajelemaan melko yksikseni. Onneksi NonRunner piti painetta yllä ja nousi yhdessä vaiheessa todelliseksi uhaksi. Halusin pitää kynsin ja hampain kiinni kuudennesta sijasta ja pisteistä. Tiukille se meni ja meillä oli NonRunnerin kanssa todella hyvä vääntö. Taisi ratketa kuitenkin pieneen NonRunnerin virheeseen?
6. sija oli tänään aikalailla se mitä oli otettavissa, varsinkin lähtökohelluksen jälkeen.
Aika mielenkiintoinen tuo Tomb Raider rebootin konsepti (haaksirikko, selviytymistaistelu, nuori ja kokematon Lara).
Tästä taitaa olla kymmenisen vuotta aikaa kun viimeksi todella innostuin TR-pelistä, joten ei haittaisi jos saisi seikkailugenre tästä kunnon edustajan ensi vuodelle. Varsinkaan jos Uncharted 3:a ei tule vielä 2011.
Joo, ilmeisesti kuitenkin tämän kuun aikana on tulossa ainakin yksi päivitys.
Ajelin eilen Sebastian Loeb rally challengen kisat kaikki kultaisiksi ja sieltähän tuli palkinnoksi jotain sellaista, joilla oli aika kiva mennä ajamaan itse ralli-EK:ita.
Ajoin myös I-C lisenssin viimeistä vaille kullalle. GT-peleissä pakkomielteeni on vetäistä kaikki lisenssit kultaiselle ja yritän jatkaa perinnettä myös tässä viidennessä osassa.
Vaikein oli 1000 metrin pysähdystesti, ainakin minulle. Kulta irtosi muistaakseni ajalla 26.700. Kuinka ollakaan kellot pysähtyivät juuri aikaan 26.700! Yksikin tuhannesosa lisää ja ärräpäät olisivat taas lennelleet. Kultien metsästäminen lisensseistä on kyllä oivaa hupia!
Itse olen pelissä tällä hetkellä levelillä 19 (A-spec).
Itse en muuten noista kytkimistä ja H-kaavion vaihdelaatikoista niin välitä. Eihän nyky urheiluautoissa muutenkaan sellaisia enää ole.
Hyvä pointti kyllä. Tosin vaikkapa GT5:ssä on todella paljon autoja, joissa H-kaavio tuo tunnelmaa lisää. Hienoa ajaa vaikka jollain Lancia Deltalla ja iskeä vaihteita silmään.
Toki katson aina autokohtaisesti tämän: jos autossa on rattivaihteet, niin sitten käytän niitä myös ratissa, jos H-kaavio niin sitten ajan sillä.
EDIT:
Verkkokauppa alensi G27:n hintaa ja myy sitä nyt 244,90 eurolla, toimitusaikana on 3-6 viikkoa. Peruin Jimmsin tilauksen ja iskin tilaukseen verkkiksestä.
Hämää tosin, että GT5 ei tue sataprosenttisesti G25 ja G27 -ratteja. Kazunori lupaili Twitterissä, että tulossa on jossain vaiheessa päivitys, joka parantaa näiden Logitechin lippulaivarattien toimintaa pelissä. Toivottavasti tuo päivitys saapuu ennenkuin omani kotiutuu Jimssistä...
Logitech muuten ilmeisesti menetti oikeuden tehdä virallisia GT-ratteja, sillä Thrustmaster on julkaisemassa uutta Gran Turismo -ohjauspyörää, josta luvataan uutta rattien kuningasta. Kyseessä on kuulemma high end -tuote ja kalleimmillaan hinta asettuu sinne 500 dollarin kieppeille, jos ottaa H-kaavion vaihteet mukaan. Ne siis ilmeisesti myydään tähän settiin erikseen.