Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 263
121  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 26.10.2022 12:03
DF:n arvostelu Bayo 3:sta tulee perjantaina, mutta Linneman ehti jo varoitella Twitterissä, että pelin tekniikka ei välttämättä ole hyvässä jamassa... Haistan, että pelissä on massiivisia ruudunpäivitysongelmia, kun Platinum on yrittänyt pitää visuaalisuuden korkealla tasolla NS:n ikääntyvällä raudalla. Ei olisi ihme, jos peli sahaa tyyliin 40-60:n fps:n välillä tiukimman toiminnan aikana.

Mutta ehkä ensimmäisen päivän patch tulee ja auttaa hieman.  
122  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Resident Evil 4 Remake : 25.10.2022 21:00
Capcom jo retosteli, että pelin pituus on about sama kuin originaalin. Alueiden painotus toki voi olla erilainen, kuten Scarfkin ounasteli.

Kaikki kuitenkin viittaa siihen, että tästä tulee ikimuistoinen rimeikki.
123  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 25.10.2022 20:57
Persona 5 Royal tuli aloitettua Game Passissa, ja täytyy sanoa, että tämä on kyllä yksi tyylikkäimmistä peleistä, mitä on kuunaan tullut pelattua. Yleensä en lämpeä tällaiselle animetyylille, mutta P5 näyttää kyllä järisyttävän hyvältä, kiitos 4K-reson (assetit näyttävät taivaallisen hyvältä) ja OLED:n - pelissä on pikimustaa ja paljon, sekä kontrastina paljon räikeitä värejä.

Tämän kommentin jälkeen odotin jännittyneenä, miltä Persona 5 Royal näyttäisi Switch OLEDin ruudulla.

Ensimmäisen tunnin jälkeen; vau, todella hyvältä! UI on 720p, eli natiivi ja siten veitsenterävä. Tekstuurit toki häviävät Series X -versiolle, mutta jälleen kerran pienempi näyttökoko antaa paljon anteeksi.

Peli on kannettavaan muotoon niin ideaali kuin olla ja voi, enkä voi ilmaista enempää kiitollisuuttani siitä, että tämä melkein yksisarviseksi osoittautunut Switch-versio ylipäätään ilmestyi. On aivan mahtavaa käpertyä pimeässä huoneessa ambient-valaistuksen loisteessa kylmänä syksyiltana ja kaakaomuki vieressä Persona 5:n ääreen.

Aloituskin on kuin malliesimerkki siitä, miten tämän genren peli potkaistaan superkiinnostavasti käyntiin. Turhan monet JRPG:t syttyvät liekkiin vasta 10-15 pelitunnin jälkeen. Persona 5 vetäisi minut välittömästi mukaansa ja sai myös kiinnostumaan sen maailmasta kertarysäyksellä.

Tämä on ollut intohimoiselle Switch-pelaajalle USKOMATON kuukausi, eikä siitä tule loppua ennen kuin Bayo 3 saapuu!
124  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 21.10.2022 19:10
Mario+Rabbids: Sparks of Hope ollut tulilla n. 6,5 tunnin verran. Tässä ajassa ehdin suorittaa pelistä n. 19% sen kokonaiskontentista.

Kingdom Battle oli vuoden 2017 suurimpia yllätyksiä. Se oli (ja on) hieno kevytstrategia tip top -luokan teknisella kuorrutuksella. Nintendokin oli Ubisoftin tuotokseen niin ilmeisen tyytyväinen, että ei ihme että jatkoa alettiin pian suunnitella.

Ja onhan tämä alun perusteella aivan timanttista jälkeä taas:

- Grafiikat ovat aiempaa yksinkertaisempia, mutta pelin mittakaava ja tyyli on "monimutkaisempi". Maailmassa kameraa voi pyöritellä vapaasti ja alueet ovat varsin avoimia. Mikään avoimen maailman peli tämä ei ole, mutta edeltäjään verrattuna paljon vapaamman oloinen. Ubi-tyyliin sivutehtäviä löytyy joka puolelta, mutta mitään hengästyttävää määrää ikoneita kartalla ei onneksi näy. Peli ei ole missään tapauksessa ruma, mutta Kingdom Battle on visuaalisesti hienompi ja vieläkin yksi alustansa graafisesti näyttävimpiä pelejä.

- Taisteluiden aikana korostetaan myös vapauden ilosanomaa: gridiä ei enää ole, ja tietyn alueen rajoissa hahmot voivat liikkua eri paikkoihin vapaasti. Peli tuntuu tämän takia todella raikkaalta ja uudenlaiselta. Sanoisin, että uusi systeemi on hauskempi kuin Kingdom Battlen vastaava ja myös varmasti helpompi ensimmäistä strategiaansa pelaaville. Haastetta tässäkin tosin on, sillä yhdellä huonolla kierroksella voi saattaa tiiminsä sellaiseen pulaan, josta ei enää ketkutella itseään ulos.

- Sparks of Hopessa voi vihdoin pelata täysin sellaisella kokoonpanolla kuin haluaa, eli Mariota ei ole lukittu tiimiin eikä muitakaan hahmoja (paitsi tietyissä sivutehtävissä). Olen itse tykitellyt menemään triolla Mario+Luigi+Peach ja tavallaan puolittain unohtanut, että tämä on myös Rabbids-peli! Mutta ihan vekkuleita otuksiahan nekin loppujen lopuksi ovat, eivätkä ainakaan minua ärsytä. Heittävät jopa hauskoja one-linereita tällä kertaa, kuten Rabbids Peachin "So satisfying!", kun hahmolla taklaa Goombajonon kumoon.

Davide Soliani on saanut käsiinsä erityisen franchisen, ja tämä kiittää Ubisoft Milan -tiiminsä kanssa tälläkin kertaa luottamuksesta julkaisemalla todella kovan tason pelin, jonka ei tarvitse hävetä edes Nipan omaa tuotantoa vastaan laitettuna.
125  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Skyrim: Special Edition : 21.10.2022 12:55
Mulla on vielä tämä järkäle kokematta, milloinhan lie uskaltaisi aloittaa? Tällä iällä pelien läpipeluut alkaa vaan olla puolen vuoden projekteja, niin kynnys aloittaa joku skyrimin kaltainen möykky on aika suuri.

Paras tyyli mielestäni lähteä pelaamaan Skyrimiä on aloittaa vain katselemaan mitä sieltä löytyy. Pääjuoni ei edes ole mitenkään ihmeellinen, eli sen ei ole pakko olla päätavoite, jotta pelistä saisi paljon irti. Maailma on iso, mutta pala kerrallaan se on helppo sulattaa; uppoaa yksi kylä ja luolasto kerrallaan enemmän pelin ilmapiiriin, loreen ja maailmaan. Se on kolkko, mutta myös sitä kotoisampi, mitä enemmän sitä pelaa.
126  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Skyrim: Special Edition : 21.10.2022 08:32
Vanha kunnon Bethesda patchasi Switch-version eilen, ja Anniversary-päivityksen myötä peliin ilmestyneet fps dropit on täysin korjattu. Peli on taas 99% ajasta lukittu kolmeenkymppiin.

Olen taas pelaillut iltaisin tunnin, puolitoista kerrallaan Skyrimia Switchillä. Rikollista, miten peli vetää vieläkin näin voimakkaasti puoleensa. Pelissä minulla on joku 500 tuntia eri alustoilla, ja uusia tehtäviä ja paikkoja tulee silti säännöllisesti vastaan. Anniversary-lisäkaman myötä NS-versio on aivan mahtava, enkä jaksa aina säätää modien kanssa Xboxilla. Monien mielestä se on varmasti kivaa, mutta minulle modaaminen on jotenkin uuvuttavaa ja syö pois varsinaista aikaa itse pelin pelaamisesta. Ja vaikka asentelisin mitä lie kehutuimpia grafiikkamodeja, tuntuu että lopputulos on vain "erilainen" eikä objektiivisesti parempi. Monet modit myös ovat pahassa ristiriidassa alkuperäisen grafiikkatyylin kanssa.

Mutta molempi parempi, ja onneksi vaihtoehtoja on tarjolla.
127  Yleinen / Pelikeskustelu / Resident Evil 4 Remake : 21.10.2022 07:43
https://www.youtube.com/watch?v=9p0YVZy2hXI

Oli kyllä hymy herkässä, kun katselin tätä uusinta gameplaytä tänä aamuna. Ei tietenkään 1:1-kamaa originaaliin verrattuna, mutta kuitenkin uskollisempaa kuin odotin. Alun huikea kaaos kylässä on ainakin yhtä hullua settiä, ellei jopa hullumpaa.

Pelkäsin myös, että pelistä tehtäisiin liian vakava ja originaalin camp-henkisyys kadotettaisiin täysin, mutta jo Leonin uudet onelinerit vievät tätä pelkoa pois. Tuleeko tästä tusinakamaa? No fucking way!  8)

Starfieldin ohella odotan tätä nykyisen sukupolven peleistä eniten.
128  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 11.10.2022 07:57
NieR ja No Mans Sky liittyvät molemmat lähes uskomattomien Switch-porttausten joukkoon; toimivat hienosti ja näyttävät todella hyviltä portable-moodissa.

NieRiä en ollut koskaan aiemmin pelannut enkä tiennyt siitä etukäteen mitään. Kolmen ensimmäisen tunnin jälkeen tuntuu siltä, että tässä ollaan jonkun ikimuistoisen äärellä. Ainoa asia minkä olen kuullut, on kehotus pelata peli läpi lopputekstien jälkeen useammankin kerran, sillä se ilmeisesti muuttuu jonkin verran. Kerrassaan upea porttaus, joka ei videoiden perusteella liikkeessä häviä paljon visuaalisesti edes PS4-versiolle.

No Mans Sky taas on ikuisuuspeli, jotka eivät yleensä ole ihan minun juttuni. Uusin päivitys toi kuitenkin mukanaan paljon virtaviivaistusta tähän syvään peliin ja Relaxed-moodin, joka vähentää grindaamista ja tekee tutkimisesta helpompaa ja nopeampaa – ja juuri se on tyylini pelata tätä peliä; kun otan NMS:n tunniksi käsiini, en halua kuluttaa sitä aikaa resurssien etsimiseen ja louhimiseen, vaan haluan nähdä minkä planeetan seuraavaksi löydän. Relaxed on omiaan tällaiseen pelityyliin.

Switchin pelikirjasto on näiden kahden lisäyksen jälkeen taas piirun verran aiempaa maagisempi.

129  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 10.10.2022 08:09
https://www.youtube.com/watch?v=bu1RD4qV7YI

Kiertää huhu, jonka mukaan Respawn olisi luovuttanut cross progressionin suhteen. Jotain virallista sanaa tästä on kai lähiaikoina tultava, kun aiemmin ovat lupailleet sitä vuodelle 2022.

Uskon, että CP:n ymppääminen source-pelimoottoriin on varmasti helvetinmoisen työn takana, mutta pelihuumori alkaa silti pettää. Jos peruuttavat tämän tai ensi kauden alussa ei kuulu mitään, täytyy kai vihdoin hankkia Battle Pass Series X -versioon ja ottaa se pääalustaksi. Mutta enpä sen jälkeen enää ostaisi rahalla peliin mitään muuta kosmetiikkaa.

Saa nähdä mitä kausi 15 tuo tullessaan uuden mapin lisäksi. Kolmisen viikkoa vielä. Ja aina on mahdollisuus hypätä Warzone kakkoseen, jos haluaa ottaa Apexista taukoa. 
130  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka : 08.10.2022 16:50
Potentiaalisesti loistavia uutisia kompaktimpaa OLED-pelinäyttöä odottaville: https://hothardware.com/news/oled-gaming-monitors-soon

Lainaus
According to the report, LG is generally focusing on OLEDs in the 20-40" range, but it also specifically remarks on 27" and 32" panels as being slated for mass production. The report also says that LG will bring out a 27" OLED TV and gaming monitor in the first quarter of next year, which is quite soon if production is only starting at the end of the month.

27" 1440p 144hz olisi aika ideaali LG:n ensimmäiseksi kuluttajatason 27" OLED-näytöksi. Lähtisi aika haipakkaa tulemaan.

Puolen vuoden sisällä voi siis alkaa tapahtua, mikä on nopeammin kuin odotin. Hemmetin hienoa!
131  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 07.10.2022 11:26
Raporttia Coolshopin toimitusnopeudesta:

Coolshopin lähetykset tulivat vielä 3-4 vuotta sitten yleensä aina kirjepostina perille joko julkaisupäiväksi tai julkaisupäivän jälkeisenä maanantaina. Parina viime vuotena kirjepostin kulkuun on tehty muutoksia ja se vaikutti aika paljon tällaisten lähetysten kulkuun; pelit tulivat Coolshopista minulle jopa viikko julkaisun jälkeen tavallisena kirjetoimituksena.

Nyt Coolshop on tod.näk tehnyt asialle jotain, sillä se on alkanut käyttämään pikkupaketteja, jotka menevät postilaatikon sijasta toimitusautomaattiin.

Tilaamani Nier Automatan Switch-versio lähetettiin tiistaina, ja tänä aamuna sain Postin appiin tiedon, että saisin hakea pelin automaatista tänään perjantaina. Perillä siis päivä julkaisun jälkeen? Ei paha.

Jos tämä kaava toteutuu jatkossa, perjantaina julkaistavat pelit voisivat tulla automaattiin lauantaina. Saapa nähdä, miten Persona 5:n kanssa käy.

Mutta kokonaisuutena, erittäin hyvä muutos Coolshopilta.

EDIT:

Nyt kun testailin, niin pakettiautomaattiin toimitus näyttää koskevan vain ennakkotilauksia, eikä tuotteita jotka on ehditty saada varastoon (jos siis kyseessä on yksi peli eikä isompi tilaus). Hyllytavara lähetetään yhä pelkkinä kirjeinä. Hyvä kuitenkin, että nimenomaan ennakkotilaukset toimitetaan tätä nykyä taas ripeästi.
132  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 07.10.2022 07:58

Ei niin! Marion hahmomallikin näytti hyvältä liikkeessä. Ääninäyttelyn puolesta Chris tuntui puhuvan lähinnä itsenään.

Olisi siistiä nähdä tästä kunnon making off koko 7-vuotisen tuotantokaaren ajalta; mikä on lopulta ollut prosentuaalisesti Nintendon osuus? Miyamoto ainakin ollut vissiin aika syvällä prosessissa ja taitaa olla miehen intensiivisin projekti sitten ensimmäisen Pikminin?
133  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 05.10.2022 12:16
BREAKING!!! Marion naama on vuotanut! https://www.youtube.com/watch?v=nwUwpOnEvMw

Tuo kyllä vaatii vähän totuttelemista. Odotin, että se olisi ollut melkein samanlainen kuin Odysseyn render-kuvissa. Ei nyt mikään Sonic-leffan ensimmäisen version naaman tapainen järkytys onneksi kuitenkaan.

Toivottavasti teaserissa kuullaan jo Prattin ääninäyttelyä kokonaisin lausein. Uskon, että se on ollut aika hankalaa saada toimimaan hyvin.
134  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 05.10.2022 08:34
Joo kyllähän nuo taipuvat animaatioksi hienosti ja varmasti, mutta kuinka moni uskoo että Nintendo tekisi Zeldalle tai edes Metroidille samaa mitä Netflix teki Castlevanialle? Minä en. Sieltä tulee kevyttä max K7 luokituksen kamaa.

Mutta kyllähän tuokin on brändin mukaista. Jotkut fanit varmaan haluaisivat, että Zeldasta tulisi jokin GoT-tyylinen sarja, missä Ganondorf kaappaa ja raiskaa Zeldan, Link kärsii alkoholiongelmasta ja Tingle on yksinään puumajassaan asuva vinksahtanut ja lapsia houkutteleva sarjamurhaaja.

Castlevaniaan tämä "fuck fuck fuck" -tyyli kyllä sopi aika hyvin, mutta Nintendo-pelit ovat värikkäitä ja kaikille suunnattuja, eikä niihin perustuvien elokuvien tarvitse olla mielestäni erityisen edgyjä.

Jos Mario-leffa on tehty oikein, siinä on Pixar-tyyliin silmäniskuja ja vitsejä, jotka uppoavat lapsiyleisön lisäksi myös aikuisiin. Tämä olisi ideaalia.

Posterissa on jo ainakin yksi; antiikkikaupan hyllyllä komeilee SMB 3:n soittorasia ja SMW:n(?) sininen P-kytkin.  8)
135  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 05.10.2022 06:37
Tämä on otsikko joka on lopulta hyvin erikoinen:

Nintendo Direct: The Super Mario Bros. Movie

Nintendo muuten perusti tuossa uuden haaran: Nintendo Pictures.

Selvästi aletaan nojaamaan Disneyn bisnestä kohti :) Pakko myöntää, tunnen pientä katkeruutta tämä ei tullut 30-40 vuotta sitten :lol: Nykyään aika meh, mutta kakarana... olisi ollu aika kova :)



Mario-leffan lopputulos on varmasti autenttisuuden/Nintendomaisuuden kannalta hyvä, Miyamoto on pitänyt jöötä ja vaatinut sen viimeisimmänkin viiksikarvan näyttävän oikealta.

Kyllä tässä hukkuu haavemaailmaan, kun miettii miltä maailmanluokan budjetilla tehty Zelda- tai Metroid-elokuva voi näyttää. Splatoonkin taipuisi animaatioksi hienosti. Mahdollisuudet ovat tolkuttomat  8)
136  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Battle Royale -pelien suosio : 04.10.2022 17:47
https://www.youtube.com/watch?v=oZ-G8OZwkkY

Warzone 2 näyttää mielestäni aika lupaavalta. Tai ainakin kartta näyttää.

Luin myös, että betan perusteella konsoli-versiot saavat vihdoin myös FOV-asetuksen, joka puuttui kokonaan Warzonesta: https://www.youtube.com/watch?v=MUaCTNurgz8

Kakkonen isketään linjoille virallisesti 16.marraskuuta. Kiinnostaisi kyllä tsekata. Jos pistetään tiimi täältä pystyyn, saataisiinko neljä kasaan? Gba? Rocky? Joku neljäs?  :)

Käy. Duo ja trio kans pelimuotoina niin tämäkin riittää, mutta toki neljän poppoolla vielä retardimpi meno.


Snake vois tulla, niin tietynlainen aktiviteetti olisi valmis alkamaan!  8)
137  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Battle Royale -pelien suosio : 04.10.2022 11:09
https://www.youtube.com/watch?v=oZ-G8OZwkkY

Warzone 2 näyttää mielestäni aika lupaavalta. Tai ainakin kartta näyttää.

Luin myös, että betan perusteella konsoli-versiot saavat vihdoin myös FOV-asetuksen, joka puuttui kokonaan Warzonesta: https://www.youtube.com/watch?v=MUaCTNurgz8

Kakkonen isketään linjoille virallisesti 16.marraskuuta. Kiinnostaisi kyllä tsekata. Jos pistetään tiimi täältä pystyyn, saataisiinko neljä kasaan? Gba? Rocky? Joku neljäs?  :)
138  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Skyrim: Special Edition : 30.09.2022 12:15
Ehdin pelata n. 4 tuntia uutta tallennusta Switchin Anniversary Editionissa.

- Päivityksen myötä tähän versioon on ikävä kyllä ilmaantunut ruudunpäivitysongelmia, joita tuntuu esiintyvän varsinkin suurten kaupunkien läheisyydessä. Luolat ja sisätilat pyörivät yhä täydellisesti sekä myös leijonasosa samoilusta. Ongelmat eivät siis onneksi ole jatkuvasti kiusaamassa. Silti harmi, koska Skyrim oli aiemmin käytännössä lukittu kolmeekymppiin Switchillä. En tiedä miten hiottu tämä on ja voiko ongelmia korjata? Toivottavasti.
- Kaukaiset LODit vaikuttavat aiempaa tarkemmilta ja paremmilta graafisesti. En mene kuitenkaan vannomaan, että näin on. Haluan itsekin vahvistuksen asiasta.
- Puut huojuvat tuulessa, ne olivat aiemmin staattisia?
- Switch-versio ei tue modeja, joten Anniversaryn lisäsälä on tässä versiossa verrattain suurempi juttu kuin mitä se oli Boxilla ja Pleikkarilla. Oli siistiä löytää alkupään luolista mm. tulinuolia, joita vanilja-versiossa ei ole lainkaan.
- Skyrim OLED Switchillä handheld-moodissa Horin Pro-joykkareilla on minulle definite way pelata Skyrimiä. Se on niin hemmetin comfyä käpertyä sohvannurkkaan kuulokkeet päässä ja kadottaa itsensä Skyrimin maailmaan.

11 vuotta ja Godd Howard laittaa pokkana pelinsä 70 eurolla eShoppiin! On se äijä. Itse maksoin Anniversary-päivityksestä vajaat 8 euroa kultakolikko-alennuksen jälkeen.

139  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Skyrim: Special Edition : 29.09.2022 14:39
Tiputtivat sitten Skyrimin Anniversary Editionin Switchille hetki sitten: https://nintendoeverything.com/the-elder-scrolls-v-skyrim-anniversary-edition-gets-surprise-release-on-the-eshop/

20 euron päivitys, jos omistaa jo pelin.

Todd saa taas minulta lisää massia, sillä hamuilen vieläkin säännöllisesti Switch-version suuntaan, vaikka omistan pelin myös Series X:lle. Upeaa saada läjä uusia ominaisuuksia, questeja ja tavaroita myös Switch-versioon. Raportoin mahdollisista muista muutoksista/parannuksista myöhemmin. Tod.näk testailen illemmalla.
140  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Super Mario Maker 2 | Zelda Maker 1 : 28.09.2022 17:52
https://www.polygon.com/23372865/super-mario-bros-5-maker-2-level-id-details

Lainaus
After what they describe as seven years of work, Metroid Mike 64 (aka Mikey_Mike on Switch Online) has built a spiritual successor to the original Mario tetralogy, boldly titled Super Mario Bros. 5.

Metroid Mike’s Super Mario Bros. 5 contains 40 courses and eight full worlds. They use a wide variety of game styles in the levels too, with Super Mario World making up 24 courses, Super Mario Bros. 3 making up 14, and the final two courses made in the original Super Mario Bros. style. (Metroid Mike 64 says that the Super Mario Bros. 2 mushroom also makes an appearance in the game).

Tykittelin tänä aamuna SNES-ohjaimella läpi; aivan ilmiömäisen hyvä fanipeliksi. Vaikeusaste ehkä hivenen helpon puolella, mutta kyllä muutamassa kohdassa silti vaaditaan hyvää tatsia. Check pointit yleensä aina fiksusti aseteltu.

Parasta tässä on suunnittelun loogisuus, joka toimii yhtä hyvin kuin esikuvissaan. Nintendo-klassikoita pelatessa pelaajalla on kuin kuudennen aistin kautta kyky hahmottaa ja lukea kenttää sekä keksiä vaistomaisesti mitä pitää tehdä ja miten. Tässä kentät soljuvat yhtä jouhevasti. Ja kuka tahansa Mario Maker 2:n omistaja pystyy varmasti ymmärtämään, miten haastavaa tämän toisintaminen perinteiseen Mario-pelityyliin on – minä en siihen kykene, sen voin myöntää kirkkain silmin.

Tämähän ei todellakaan ole ainoa laadukas "traditional Super World" mitä Maker 2:ssa on. Täytyykin ryhtyä taas etsimään ja pelaamaan niitä.
141  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto : 16.09.2022 12:26
Mietteitä G6:sta yhden testipäivän jälkeen:

- Volyymin maksimi kasvaa järkyttäviin lukemiin G6:n kanssa. Se ei ole mikään yllätys, jos näillä voisi käyttää jopa 600 Ohmin kuulokkeita. DT 900 Pro X:illä tyyliin 25% low gain -asetuksella on jo ihan riittävä voimakkuus.
- HyperX Cloud Alphojen ja DT 900 Pro X:n laatuero kasvaa suuremmaksi G6:n kanssa.
- Kun G6 on käytössä, ääni kuulostaa suuremmalta, selkeämmältä ja "kirkkaammalta", ihan kuin joku olisi tyyliin pyyhkäissyt tomuisen ikkunan kristallinkirkkaaksi. Esimerkiksi Wreckfestissä autojen moottorin murina ja taustamusiikki erotellaan G6:tta käytettäessä todella selkeästi, kun se aiemmin hieman sotkeentui yhteen. Apexin Switch-versiossa kuulin aivan uusia yksityiskohtia mm. aseiden latausäänistä. G6:lla Apex kuulostaa Switchillä paremmalta kuin Series X:llä ohjaimen kuulokeliitännän kautta, vaikka teknisesti NS-versiossa on kai hieman pakatumpi ääniraita.
- Silti, vaikka kaikki kuuluu periaatteessa "kovempaa" ja selkeämmin, ei se tapahdu korvia rasittavalla tavalla. Kokonaisuus on silti tasapainoinen.
- Switch-käytössä tässä on ainakin yksi ärsyttävyys: jos laitteen jättää kiinni Switchiin sen ollessa unitilassa, G6 aloittaa loputtoman reboottiloopin. Se on siis syytä napsaista käytön jälkeen pois USB:n päästä. Ei optimaalista, muttei myöskään kynnyskysymys ainakaan minulle. Tämän toki saa ratkaistua helposti hankkimalla virtakytkimellä varustettu USB-johto, mitkä taitavat maksaa kympin pintaan.
- En pääse käsiksi G6:n hallintapaneeliin Macilla. Ohjelmisto toimii vain Windowsilla. Tämä oli toki odotettua.
- Hyvällä äänenlaadulla varustetut pelit kuulostavat jumalaisilta, esimerkiksi Metroid Dread, Splatoon 3, Super Mario Odyssey ja Borderlands 2. En olisi uskonut, että Switchistä on mahdollista saada kuulokkeisiin irti näin hyvää äänenlaatua. Switchin kotiteatterivahvarille syöttämä LPCM 5.1-monikanavaääni on erinomainen, tämä on vähän kuin sen vastine kuulokkeisiin.

Vertauskuvana: jos uusien kuulokkeiden hankinta oli kuin siirtyminen 720:stä 1080p resoluutioon, on G6 kuin mClassic, joka ylösskaalaa koko setin 1440p:ksi. Kirsikka jo ennestään herkullisen kakun päälle.

EDIT:

On muuten kätevää NSO-appia käytettäessä liittää iPhone G6:n linjatuloon; kuulen silloin sekä peliäänet että iPhonesta NSO:n voice chatin samoista kuulokkeista, ja voin puhua iPhonen mikrofoniin. En tullut edes ajatelleeksi, että tämä mahdollistaa Switchin kanssa tämän toiminnallisuuden.

Hyvä hankinta kaikin puolin, kunhan kestää käytössä. Creativen laatu on varmasti heiveröisempää kuin ns. perinteisillä HiFi-valmistajilla. Sisukset ovat kuitenkin erinomaiset, kuten tästäkin ketjusta voi lukea.

142  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto : 14.09.2022 09:15
Pistin SoundblasterX G6:n tilaukseen: https://fi.creative.com/p/sound-blaster/sound-blasterx-g6

https://www.youtube.com/watch?v=yd1VbmMUldI


Aika paljon luin tästä viime päivinä käyttäjien palautetta ja arvosteluita; enimmäkseen vuolaita kehuja varsinkin äänenlaadun suhteen, mutta softa on kuulemma vähän bugista ja epäluotettavaa. No, lähinnä Mac- ja Switch-käyttöön tämä tulisi, joten ei ehkä paha miinus.

Switch tosiaan ymmärtää tätä USB DACia ilman mitään kikkailuja, mutta Series X:n kanssa tätä ei voikaan käyttää tuosta vain (One-konsolien kanssa kyllä, koska niistä löytyy vielä optinen liitäntä). Minun pitäisi ymmärtääkseni ostaa HDMI Audio Extractor saadakseni Xboxista äänet G kutoseen. HDMI 2.1-yhteensopiva sen ei tarvitsisi tällä hetkellä olla (jos pelaa 1440p-näytöllä), mutta tulevaisuutta olisi toki kiva aina miettiä.

Olen muuten ollut DT 900 Pro X -kuulokkeisiin kasvavassa määrin tyytyväinen. Hyvä-ääniset Switch-pelit kuulostavat upeilta, tuoreimpana Splatoon 3:n mainitakseni. Jos G6 vielä tuo pienen boostin tähän äänenlaatuun, niin hymy sen kuin levenee.

Täytyy myös muistaa, että G6:ssa on oma asetus SBX spatial -tilaäänelle. Switchillä voi olla validi asetus, mikäli laatu on kohdallaan. Soundblasterin omaa tilaääntä on ainakin kehuttu paljon, jopa vertailtaessa Dolbyn ja DTS:n vaihtoehtoihin.

143  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 13.09.2022 19:32
Trilogy saattaa tulla kesäksi nostamaan Metroid hypeä Pron julkaisuun. Ja näin on tapahtuva, UGH!

Hyvä veikkaus, kuomaseni. Julkistus tapahtuu LÄHES VARMASTI seuraavassa Directissa tammi- tai helmikuussa. Tai Game Awardsissa joulukuussa.

Aika laittaa taas uusi hypesykli käyntiin!

EDIT:

Okei, ajatusleikkinä: mitä jos Metroid Prime Remaster julkistetaan lähiviikkoina Twitterissä? Miksi ihmeessä? No, Nintendo on hyvin perillä faniensa odotuksista, ja se tietää ettei voi oikein tuoda Prime Remasteria esiin ilman mainintaa siitä mitä Prime neloselle kuuluu. Mitä siis tehdä, jos Nintendo haluaisi julkistaa MP Remasterin ilman, että sen pitää vielä näyttää Prime 4:sta?

Vastaus on, että Nintendo voi eristää Remasterin omaan kuplaansa, Twitter-julkaisuun. Se saa ansaitsemansa huomion, kun Direct-huuma ja TGS on taputeltu.

Peli pitäisi päivätä tyyliin marraskuun loppuun tai joulukuun alkuun. Riittääkö kahden kuukauden väli julkistuksesta julkaisuun? Mielestäni se voisi olla ok.

Tässä siis viimeinen oljenkorsi niille, jotka vielä haaveilevat pelin julkaisusta tänä vuonna.

144  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 13.09.2022 18:19

Tämä on mahtava juttu! Pelkäsin, että maailmantilanne myöhästyttää peliä vielä lisää. Tarkoittaako "pian" tässä kuussa, onko tämä seuraava NSO-peli?

Ottakaas kurssi kohti Vessaa, niin pistetään pistoolihipat pystyy onlinessa.  8)

Tämä myös tarkoittaa sitä, että Perfect Darkin julkaisu tulevaisuudessa NSO:ssa täysin mahdollinen.

EDIT: Online-peli on muuten vain Switch-versiossa, joka johtunee siitä, että online on tavallaan NSO:n ominaisuus eikä niinkään pelin. Subatkaa nyt saakeli niin päästään räiskimään! https://www.007.com/goldeneye-007-coming-to-nintendo-switch-online-xbox-gamepass/

PS: liimaan mun OLEDiin pahvinpalat, niin en näe teidän ruutuja  :o
145  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 13.09.2022 18:15
Octopath Traveler II näyttää aivan vitun hyvältä ja uusi Zelda-traileri julkaisupäivän kera oli totta kai mannanryyniä...

MUTTA MISSÄ ON METROID?! Myönnän, että tämä alkaa olla tragikoomista, kun Remakea ja nelosta veikataan joka Directiin, eikä mitään kuulu  :lol: Pettymys oli myös se, ettei huhutuista Gamecube-remastereista sanottu mitään.

Pelejä kyllä riittää ja pettymys on osin itseaiheutettua, kun on lukenut spekulaatiota, huhuja ja muuta vastaavaa kuukausia. Onneksi myös NSO etenee hienosti ja monia hyviä N64-pelejä on tulossa tänä ja ensi vuonna.


Zelda siis toukokuussa, mutta kera uuden raudan vai ei? Veikkaan, että kera.
146  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 13.09.2022 16:32
Vuoto, tämä on tod.näk Directissa:

Spoileri (osoita katsoaksesi)
147  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 13.09.2022 16:08
Voisin ostaa Switch PRO:n jos yhteensopivuus olisi samaaluokkaa kuin PS5, Series X -konsoleilla. Eli niin että jo julkaistut pelit toimisi sulavammin ja mahdollisesti ylösskaalattuina. + parempi ja jouhevampi käyttökokemus.

Arvioni, miten tämä tulee toimimaan:

1) kaikki pelit, joissa on dynaaminen resoluutio ja ruudunpäivitys ei ole lukittu (peli esimerkiksi pyörii OG Switchillä 800p:n-1080p;n välillä ja 40-60 fps:n frameratella) saavat saman tien hyödyn uudesta konsolista. Resoluutioksi lukittuu 1080p ja ruudunpäivitykseksi 60. Nämä luvut tietenkin docked-moodissa.
2) Peli, joka on OG Switchillä lukittu pyörimään 1080p:nä ja frameratella 30/60, ei saa hyötyä uudesta konsolista ilman, että kehittäjät patchaavat pelin.

Otetaan esimerkiksi vaikkapa tuore Splatoon 3. Pelissä mennään ruudunpäivitys edellä ja dynaaminen resoluutio palvelee sitä. Uusi konsoli ei tarjoaisi ilman patchia kuin minimaalisen päivityksen, koska peli pyörii yleensä hyvin lähellä Switchin tarjoamia natiiviresoja (720p / 1080p).

Uskon kuitenkin, että monet kehittäjät olisivat suopeita päivittämään pelejä uudelle raudalle, jos se ei ole liian vaikea ponnistus. Jos Nintendo nimittäin julkaisee tämän tapaisen konsolin – joka käytännössä on Switch 2 – kehittäjät voivat olla varmoja, että pelejä tullaan myymään eShopissa vielä monia vuosia.

Framerate-lukon poistaminen lienee kuitenkin monta kertaa helpompi juttu duunata kuin ympätä mukaan uuden konsolin tod.näk tarjoama DLSS-tuki ja siten jopa 4K-resoluutio. Näkisimme todennäköisesti laadultaan vaihtelevia Super Switch -päivityksiä eri peleihin, riippuen kehittäjien (ja julkaisijoiden) kiinnostuksesta sekä budjetista.
148  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 12.09.2022 17:03
https://www.nintendo.com/nintendo-direct/09-13-2022/

Ja siinä! Direct huomenna klo 17.  8)

Tulee muuten aikaisempaan aikaan Euroopassa kuin yleensä. Samaan aikaan kuin E3 Directit ja Minit.
149  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 12.09.2022 13:08
Uusimmat TOTUUDET koskien uutta Switch-konsolia: https://famiboards.com/threads/future-nintendo-hardware-technology-speculation-and-discussion-st-nate-drake-is-this-a-new-thread-or-a-revision-of-the-previous-thread.55/page-473#post-390862

- Nintendo on hiljattain informoinut kolmansia osapuolia strategiastaan: uusi Switch lisätään NS-tuoteperheeseen Pro-vaihtoehtona, vaikka sen tehot oikeuttaisivat sen olevan kokonaan uusi konsoli. Nintendo voi kuitenkin tehdä hiljaisen siirtymän, niin että parin, kolmen vuoden päästä uudesta mallista tulee pääkonsoli. Se käy järkeen.
- Muistin määrää on nostettu kuudesta gigasta kahteentoista gigaan. Kehittäjät ovat esittäneet toiveen 16:sta gigasta, mutta tämä ei todennäköisesti enää muutu. Aikoinaan Nintendo tosin shippasi alkuperäisen Switchin  mm. Capcomin toiveesta neljä gigaa sisässä (kahden sijaan). Uskon, että sen ansiosta meillä on Monster Hunter Rise ja moni hieno Switch-porttaus.
- Julkaisuikkuna Q1 2023.


Kuulostaa aivan täydelliseltä!

Jos julkaisu todella tapahtuu ensi vuoden ekalla neljänneksellä, voidaan miettiä milloin olisi hyvä aika julkistaa konsoli. Olisiko tammikuussa liian myöhään? Se voisi olla myös monelle jouluna konsolin hankkiville pettymys, kun uutta rautaa julkistetaan parin viikon päästä laitteen saamisesta.

Toisaalta, jos Nintendo julkistaa konsolin nyt syksyllä se vaikuttaisi väistämättä joulumyynteihin. En tiedä, kumpi on todennäköisempi. OG Switch ensiesiteltiin aikoinaan lokakuussa, jota seurasi varsinainen esittelytapahtuma tammikuussa. Silloin tosin WiiU oli kuollut konsoli.
150  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Konsolien ja pelien myyntilistat & tilastot : 12.09.2022 12:44
https://www.nintendo.co.jp/corporate/release/en/2022/220912.html

Splatoon 3 myi pelkästään Japanissa julkaisuviikonlopun aikana 3,45 miljoonaa kopiota – suurin launchi millään alustalla. Ja se joka peliä on pelannut (yksin-, moninpeliä tai molempia), tietää että nämä numerot ovat todellakin oikeutettuja. 

Splatoon on nyt ilman pienintäkään epäilystä yksi Nintendon ikonisista pelisarjoista, sen voi liittää Zeldan, Marion, Pokemonin ja kumppaneiden rinnalle huoletta.
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 263
Pelaajalauta 2007-2025
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines