Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 [2]
31  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 27.04.2016 16:22
No, eihän DS:n pitänyt olla Game Boyn korvaaja, mutta kuinkas kävikään.

Joo ei pitänyt. Muistan saman. "Tämä ei merkkaa GB:n kuolemaa. Bisneksemme tulee turvatumaan näihin 'kolmeen pilariin', GBA, DS ja Wii." Ei tainnu mennä vuottakaan, niin GBA oli heihei.

Pointti oli silloin jättää takaportti auki jos DS on floppi ja jatkaa Game Boy linjalla. Nyt voi olla osittain sama vaikka Wii U linjalla ei voidakaan jatkaa. Idea kuitenkin on eriyttää NX brändi hiipuvista Wii ja DS brändeistä ja ehkä taas jättää takaportti auki jotta näihin voidaan tarvittaessa palata.
32  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 27.04.2016 13:51
Siis itsehän olen koko ajan miettinyt että mobiilipuolella koitetaan promota Nintendon konsoleita. Tietty rahanteko on ensimmäinen tavoite, mutta toinen voisi olla saada mobiilipelaajat kiinnostumaan myös Nintendon konsoleista. Koko Miitomo on selvä promoamisväline kaikkine Nintendo brändeineen ja Mynintendo myös pistejärjestelmineen ja palkintoineen. Uutisessa mobiili Animal Crossingista mainittiin selvästi että toimii yhdessä (käsi)konsoli Animal Crossingin kanssa joten sellainenkin on siis tulossa. Mikään ei selvästikään viittaa siihen että tietyt sarjat sellaisenaan siirtyisivät mobiilipuolelle. Ainakaan toistaiseksi. Voi olla että Nintendo käyttää fiksusti mobiilin hyödyksi niin että siitä meille pelaajille ei ole haittaa. Myönnän että voi olla vain toiveajattelua.

Aika negatiivinen fiilis jäi tästä päivästä kun NX ja Zelda vasta ensi vuonna. Tai suurin ärsytys on että NX:stä ei saa tietää vielä e3:ssa. 2017 alkuvuotta muuten vähän aavistelinkin. No ainakin saadaan kunnolla Zeldaa e3:lla. Ilmeisesti ainakaan show floorilla muuta ei olekaan pelattavana mikä myös outoa. Tietty esim treehouse livessä voi olla muitakin pelejä pelattavana jos sellaista nyt edes tulee. Vähän sellainen fiilis että nyt on tiputettu pallo kokonaan tai sitten valmistellaan jotain suurta. Tietty haluan uskoa jälkimmäiseen. Itselleni Nintendon toimet on toimineet yleensä paljon paremmin kuin keskivertopelaajille, mutta nyt olen vähän äimän käkenä.
33  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 23.04.2016 13:03
Ei kannata Star Foxia heti tuomita sillä itselleni se oli aivan järkyttävän positiivinen yllätys. Peli on kuin olisi yhdistetty simulaatiota äärimmäiseen arcade räiskintään :D Kontrollit ovat haastavat, mutta se on yksi pelin idea. Itse olen aina tykännyt liiketunnistus kontrolleista muutenkin ja ärsyttää kuinka osa porukasta vain ei hyväksy erilaisia ohjausmetodeja ja uusia asioita. Varmasti kuka tahansa voisi ne oppia kunhan antaisi mahdollisuuden. Tietty suuri osa niistä on toteutettu huonosti niinkuin kaikista peleistä muutenkin kaikki asiat, mutta siitä ei ole Star Foxissa kysymys. Splatoonissa esim on mielestäni yhdet parhaista kontrolleista vuosikymmeniin kunhan antaa niille mahdollisuuden ja tuon pitäisi mielestäni olla yksi räiskintäpelien vakioista jatkossa.

Kymmenen minuuttia Star Foxia niin alkoi kotrollit toimia niin että kykenee pelaamaan, tunti ja ne toimivat jo hyvin, pari tuntia ja tuntee itsensä mestariksi ja kokoajan paranee. Kontrollit on rakennettu niin että tuntuu kun oikeasti lentäisit kyseisillä aluksilla. Tämä on oikea tosipeli eikä sellainen pullamössöpeli kun nykyään suurinosa. Tältä ei ole tuntunut sitten Steel Battallionin. Perus Star Fox olisi ollut vain tylsä toisinto N64:ltä joka teki jo oman tyylinsä täydellisesti. Modernisoimalla se pelistä tulisi jotain muuta kuin Star Fox. Tämä uusi kontrolli on hyvä keskitie. Pidetään peli aitona Star Foxina, mutta uudistetaan miten sitä pelataan. Mukana sopivasti vanhaa ja uutta.

En nyt halua johtaa harhaan. On tämä silti vain Star Fox eikä mikään uusi tuleminen. Mutta kontrolleista peliä ei pidä haukkua. Jos et osaa, et osaa ja jos et nauti monimutkaisemmista kontrolleista, sitten et nauti ja se ok, mutta ei tarvitse kontrollien huonoutta minään yleisenä totuutena julistaa. Varsinkaan pelaamatta. Kontrollit toimii jos haluaa opetella ne. Se on minusta minimi ja sen jälkeen voi miettiä tykkääkö niistä.

Pelin kontrollit ei ole vain erilainen tapa pelata vaan myös uusi tapa. Toisinsanoen se tuo peliin uusia asioita jotka muuten eivät olisi mahdollisia. Gamepadi kuitenkin mahdollistaa muun muassa tähtäyksen suuntiin mitä et televisiosta näe ja tarkkuus on omaa luokkaansa. Voit myös itse päättää kuinka vahvasti käytät gamepadia. Aluksi kannattaa käyttää vähemmän ja keskittyä tv:seen, mutta mitä enmmän opit käyttämään gamepadia sitä parempi olet. Peli sisältää myös aivan mahtavan oloisen co-op mahdollisuuden jossa toinen ohjaa alusta pro controllerilla ja toinen tähtää ja ampuu gamepadillä. En ole sitä vielä ehtinyt testaamaan. Peli tarjoaa tällä kontrollilla ja 3d-äänillään aikamoisen adrenaliini virran. Sen verran hektistä on touhu ja saa kokoajan olla tekemässä töitä. Mutta se on sen arvoista.

Minusta Miyamoto on viimevupsina ollut nimenomaan nerokas, ehkä Wii aikoina ei niinkään. Esim. Pikmin 3 on parhaita pelejä viime vuosilta. Taitaa mies haluta ennen eläkettään tehdä vielä suuria asioita.

Edit: Guard on myös erittäin hauskan oloinen peli. Sitä en ole vielä paljoa ehtinyt pelaamaan. Sen tyyppinen peli, että varmaan vaikeutuessaan muuttuu ärsyttäväksi.
34  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 24.03.2016 15:33
Minusta on aivan selvää, että NX täytyy julkistaa ennen E3:a. Sielä on niin paljon mikä vetää hypeä pois NX:stä, että huomiosta joutuu taistelemaan tosissaan. Ehdottomasti pitäisi julkistaa hyvissä ajoin ennen E3:a. Vieläkin veikkaan vähän huhtikuuta. Toukokuussa E3 hype alkaa kuitenkin olemaan jo aika näkyvää, vuotojen vuoksi, joten Nintendon pitäisi päästä hypen harjalle ennen tätä. Nyt se ensivaikutus on kuitenkin helpointa tehdä, kun alalla ei liiku juuri mitään ihmeellistä. Sielä on kuulunut jo huhuja PS4K:stakin joka alkaa olemaan jo aika varma juttu ilmeisesti, niin se vie varmasti NX:ltä huomiota vaikka olisi kuinka turha ja paska julkistus, jos se julkaistaan virallisesti ennen NX:ään.

Olen samaa mieltä että ainakin itse laite kannattaa julkistaa ennen e3:sia. Itsekin olen veikkaillut huhtikuuta. Huhtikuun alussa alkaa Nintendon uusi tilivuosi johon on ollut järkevä säästää NX julkistus.
35  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 24.03.2016 14:54
No mehän emme voi tietää tietääkö pelintekijät NX:stä. Varmasti monet tietävät. Ehkä jopa sama määrä joka tiesi vaikkapa PS4:stä ennen laitteen virallista julkistamisesta. Se mitä julkisuudessa tapahtuu ei mitenkään kerro siitä mitä pelinkehittäjät tietävät. Nintendo vaikuttaisi olevan aika tiukka tietovuotojen kanssa tällä kertaa. Jos siis oletetaan että tämä ohjainvuoto on feikki, jota mieltä myös 99 % varmuudella olen. Sitä paitsi tuosta toisesta kuvasta varsinkin huomaa että ainakin tatti on 3d printatun näköinen. Jossain huomioitiin myös se että devkiteissä yleensä ohjain on pultattu jotenkin devkittiin ja tässä tapauksessa niin ei ole.

Wii U:n suurin ongelma oli markkinointi. Ennakkohypellä tavoitetaan vain pieni innokkaimpien pelaajien joukko. Hyvä vain jos mitään ei vuoda etukäteen. Vaikutus on isompi julkistuksessa. Jopa noihin innokkaimpiin pelaajiin. Kyse on vain siitä miten julkistus ja sen jälkeinen markkinointi suoritetaan. Toivottavasti Nintendo on oppinut Wii U:sta miten tuotettaan markkinoida. Liian aikainen paljastus saattaa myös latistaa odotuksen. Henkilökohtaisestihan en jaksaisi odottaa e3:siin asti, mutta saa nähdä. Oikeiden vuotojen riski kyllä kasvaa mitä pidemmälle mennään.

36  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 23.03.2016 21:38
Ei nyt vielä kannata tosissaan tätä ottaa. Jonkinlaista uskottavuutta nauttiva Liam Robertson twiittasi näin.
37  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 23.03.2016 20:42
Okei. Kuka on Perkele37? Myöntäkää.

Siis reddit vuotajan nimimerkki on tuo.
38  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 21.03.2016 08:30
Taas ilmeisesti lukeudun vähemistöön, kun minusta Nintendon aiemmat ohjaimet ovat olleet kaikki hyviä. Liiketunnistus nyt aiheutti myös ongelmia joissain peleissä, mutta hyvissä peleissä se toimi loistavasti. Wii U gamepad taas on minusta loistava ja vaikea keksiä miksi kukaan siitä valittaisi mitään. Se kuitenkin tarjoaa jo itsessään myös perinteiset kontrollit. Pelkkä kartta ja valikot ruudulla on jo iso juttu vaikka se näin luettuna ei siltä ehkä vaikuta. Itselläni ainakin on vaikea mennä takaisin normaaliin ohjaimeen tuon jälkeen peleissä missä luetaan karttaa tai käytetään agressiivisesti valikoita. Siihen päälle vielä ohjaimen gyro, jota on käytetty aivan liian vähän, mutta esim Splatoonissa se tekee yhdessä tattien kanssa yhden parhaista ohjauksista koskaan. Kosketusnäyttö nyt on toiminut hienosti jo DS:stä lähtien ja toivon että se ei katoa.

Minusta tuo uusi ohjain on ihan ok sen perusteella mitä tiedetään. Paitsi mahdollisesti kosketusnäyttönapit. Niissäkin plussana ilmiselvä kustomoitavuus. Ensin täytyy sanoa että enempi luulen että tuo ei ole aito monestakin syystä ja jos on niin ei lopullinen versio ohjaimesta. Mutta jos oletetaan sen olevan aito niin tatit näyttää mahdollisesti erilaisuutensa puolesta viittaavan huhuttuihin force feedback moottoreihin, joka minusta voisi olla suuri ja tervetullut innovaatio. Olkanapit on taidettu korvata Nintendon patentoimilla rullilla. Tai ainakin ylemmät. Minusta oikein potentiaalinen ohjain. Ja ei, ei ne kädet ole sen ruudun tiellä, koska ajatelkaa vaikka gamepadia. Samalla alueella uudessa ohjaimessa voi olla ihan sama tv:n muotoinen kuva ja kaikki muu on vain ekstraa jota varmasti käytettäisiin valikkoihin ja nappeihin. Minusta tuo on oikeastaan siis täysin toivottava evoluutio gamepadista, jos spekulaatiini menevät kohdilleen. Mutta minulla on tuossa se yksi suuri huolenaihe. Nimittäin ne fyysiset napit olisi pakko olla. Ei kosketusruutunappeja vain pysty käyttämään edes haptisella palautteella, koska fyysisien nappien päällä voi pitää sormia valmiina kohdillaan ja painaa kun täytyy. Reagointi ja osumatarkkuus on eri luokkaa kun kosketusnapissa. Jollekin toissijaselle toiminnalle ruutu on ihan jees tyyliin valikot tai tavaroiden vaihtaminen Wii U:n Zeldoissa.

Mutta siis tuossa ruudun kuvassahan on joku UE4 mobiili demo parin vuoden takaa ja se on täsmälleen sama kuva kuin yhdestä framesta otettu pieni osa ruudusta ja ei oikein siis vaikuta että kyseessä olisi aito ohjain, vaikka sinänsä sitä voitaisiin demota tuollaisella. Kuvakulma ja ruudunosa ei vain tue tuota vaan enemmänkin vaikuttaa päälleliimatulta kuvalta valmiista demosta. Tässä taidettu ottaa Nintendon patentit ja tehdä oma mockup ohjain.

Tuota en ymmärrä että miksei muka kehittäjät tiedä mikä NX on. Muutama pienempi kehittäjä joka ei ole saanut devkittiä valittanut ettei tiedä. Ihan normaalia. Ne jotka titää ei voi puhua. Ei muillakaan konsoleilla käsittääkseni ennen julkistusta ole paljoa jaeltu devkittejä muuta kun suurimmille kumppaneille.

Edit: Kyseessähän voisi muuten olla myös kannettava pelilaite eikä vain ohjain.

Edit2: Gamepadissa on yksi miinus. Kuten myös muuten loistavassa Wii U:n pro controllerissa. Niissä ei ole analogisia liipaisimia. Pelaa siinä nyt sitten jotain kunnon autopeliä. Wii U pelieistä nyt moni ei noita tarvitsisi, mutta kuitenkin. Esim Most Wantediin viritin kaasun toiseen analogiin joka taas sotkee kaikki muut napit typerästi. Mistähän puute johtuu? Patentti tai kustannuskysymys? Saattaa olla molempia. Eli jollain patentti ja joudutaan maksamaan käytöstä. Mutta tärkeä ominaisuus minusta kuitenkin ja muilla valmistajilla nuo on käytössä ja Nintendollakin oli Gamecubella.
39  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 09.03.2016 08:42
Tuo TPHD on kyllä hitusen bugisemman oloinen kuin useimmat Nintendon pelit. Varjot menee välillä minne sattuu ja ilmeisesti pelin kello ei pysähdy home menun ajaksi, vaikka itse en ole kyllä tuota testannut. Jollain oli ollut myös jotain lataamisongelmia ulkoiselta ajettaessa. 
40  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Nintendo NX -spekulaatioketju : 08.03.2016 13:27
Tai sitten Nintendo paljastaa E3:lla selvästi Ps4:sta tehokkaamman laitteen, samalla kun Retro Studiosin uusi Metroid pamahtaa ruudulle ja julkaisu jouluksi. Perään vielä uudesta Zeldasta uutta videota ja NX:n version julkistus paremmilla grafiikoilla, sekä heti julkaisusta lähtien kaikki koskaan Wii:llä ja Wii u:lla julkaistut virtual console -pelit heti ladattavana cross buy -ominasuuksilla. Lopuksi joku Pokemon MMO.
Ja kaiken tämän E3:ssa esittelee haudasta noussut Iwata.




Hauska miten tämän vanhan giffin merkitys on muuttunut :D Vaikka ehkä vähän karmivammaksi.
41  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo NX -spekulaatioketju : 08.03.2016 10:39
Nintendon kohdalla logiikka voidaan varmaan heittää kaivoon, mutta loogisesti ajatellen Wii U:n heikon menestyksen huomioon ottaen voisi luulla että Nintendo tajuaa panostaa tällä kertaa myös jossain määrin tehoihin. Muutamat huhut siihen suuntaan myös viittaavat. Siis todellisuudessahan PS4/X1 eivät edes ole kovin tehokkaita ja jo muutaman vuoden vanhoja tässä vaiheessa. Tässä sukupolvessa ollaan jääty konsolipuolella entistä enemmän tehokamppailussa jälkeen tietokoneisiin verrattuna. Minusta joko X1 tai PS4 tasoinen laite on ihan suht realistinen Nintendolta. Ei ole mitään järkeä julkaista uutta Wii U:ta suoraan kuolemaan. Sitä paitsi eihän Nintendo ennen Wii:tä ole mitään tehottomia konsoleita edes julkaissut. Wii oli hyvin poikkeuksellinen konsoli ja Wii U on vain Wiin äpärälapsi muutenkin. Itse veikkaan vähintään X1 tasoista konetta jollain kikoilla. Jos PS4 tehoista mennään yli niin tuskin paljoa. Nintendo ei lähde hakemaan seuraavaa konsolisukupolvea jo kustannustenkaan takia. PS4/X1 taso sopii hyvin Nintendon logiikkaan julkaista vähän halvempaa rautaa, koska tämän vuoden lopulla puhutaan jo kolme vuotta vanhoista nykysukupolven konsoleista, jotka eivät alun alkaenkaan olleet niin tehokkaita.

Patenteista löytyy kaikkea mielenkiintoista kuten free form displaytä ja rullattavia olkanappeja jne. Free form display saattaa tarkoittaa mitä vain. Iso näyttö ohjaimessa tyyliin Wii U tai yhdessä spekulaatiossa puhuttiin jopa analogien ympärillä olevasta ympyrän tai donitsin muotoisesta pienestä näytöstä. Tuo donitsin muotoinen näyttö on muuten mainittu jo aikaa sitten jossain huhuissa vai oliko peräti patentissa, mutta käyttötarkoitusta ei oltu manittu. Ainoastaan muoto. Jotkut spekulaatiot sivuuttivat tuon Nintendon ilmeisesti tällä hetkellä jäissä olevaan QOL-alustaan liittyvänä. Vihjailuja on ollut myös analogitateista force feedbackillä, joka olis varmasti siisti juttu. Myös paluu "pelikasetteihin" vaikuttaisi olevan hyvin todennäköinen erään patentin mukaan. Joka tietty voisi viitata myös siihen että samat pelit voisivat toimia sekä kotikoneessa että kannettavassa. Tai sitten kyse on vain kustannussäästöistä jos molemmilla alustoilla on sama formaatti.

Itse en usko suoranaiseen hybridikonsoliin ja Nintendo on tainnut sen jollain omalla tulkinnanvaraisella tavallaan kieltääkin. Ovat myös puhuneet erikseen kannettavasta ja kotikonsolista. Nintendo on puhunut myös pelikehitysympäristöstään ja siitä kuinka hankalaa on kehittää pelejä kun 3ds ja Wii U ovat niin erilaisia laitteita. Siis omat mutuilut kaiken tiedon ja spekuloinnin perusteella on että Nintendo julkaisee sekä koti- että käsikonsolin, joissa vähintään on samanlainen arkkitehtuuri, jotta samat pelit olisi helppo kääntää molemmille ja pelien assetit toimisivat molemmissa laitteissa joten niitä voisi hyödyntää laajemmin monissa peleissä. Tämä siis helpottaisi pelikehitystä molemmille alustoille samaan aikaan. Mutta tämä saattaa hyvinkin mennä myös askelta pidemmälle ja onkin hyvin mahdollista että samat pelit samoilta kaseteilta toimisivat molemmilla koneilla ja se miten ne toimisivat olisi skaalautuminen. Aivan kuin PC-peleissä minimi ja maksimi grafiikat. Pelkkä resoluution pudotus käsikonsolitasolle kuitenkin vähentää jo paljon tehovaatimuksia ja alustat olisi voitu rakentaa siten että tietynlaiset asiat skaalautuisivat helposti melko suoraan alemmille tehoille, joten kehityskään ei olisi niin vaikeaa. Tämä taas muuttaisi Nintendon pelitilanteen paljon paremmaksi, sillä jos kaikki pelit heiltä tulisivat molemmille alustoille, se tarkoittaisi tuplasti Nintendon pelejä alustalle jolla pelaat. Vaikka muut pelivalmistajat eivät lähtisi kelkkaan mukaan niin silti Nintendolla olisi tuplasti pelejä tarjolla yhdelle alustalle. Tästä on tietysti lukuisia mahdollisia variaatioita kuten se, että osa peleistä olisi silti vain kannettavalle tai konsolille, mutta se vaikuttaisi vähän sekavalta.

Tässä mutuilussa ei niin ole otettu huomioon tuota teknistä puolta koska en sitä niin tarkkaan ymmärrä. En tiedä miten tuo kahden konsolin samankaltaisuus olisi toteutettavissa noin teknisesti. Varsinkin tehokas käsikonsoli on aina ongelmallinen jo virrankäytön suhteen. Toinen asia mistä en osaa tarkkaan sanoa on nuo kustannuskysymykset. Nintendohan ei mielellään julkaise kallista konsolia ihan ymmärrettävistä syistä. Tietenkin PS4 tason rautakin on suht halpaa varmaan nykyään, mutta jos ottaa huomioon myös Nintendon omat mahdolliset innovaatiot niin tiedä sitten tuleeko niistä lisäkustannuksia. Wii U ohjainhan oli kallis ja nosti Wii U:n hintaa.

Tässä siis minusta loogista ajattelua, mutta tuota ensimmäistä lausettani ei voi liikaa korostaa.
42  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 08.03.2016 09:05
eikä uusi Skyward Sword.

SS olisi ehkä jännittävin Zelda-remaster, jos se käännettäisiin toimimaan perinteisellä ohjaustyylillä. Wii-kontrollit olivat toimiessaan ihan OK, mutta tuli siinä lukuisia kertoja huitoessa mieleen että kyllä tätä mieluummin pelaisi ihan wanhaan tyyliin.



Itse olen kyllä ihan eri mieltä tuosta eli minusta ne kontrollit toimivat lähes täydellisesti. Oikeastaan ainoana miinuksena se että liiketunnistusta oli käytetty ehkä muutamassa kohtaa turhaankin. Mutta tämä nyt on niin ikuinen vääntö että ei kannata aloittaa väittelyä :D Mutta mietin vain mitenhän tuo edes toimisi käytännössä, koska pelissä on asioita jotka on rakennettu täysin liiketunnistuksen varaan. Siis varmasti jotenkin aina toimii, mutta se pointti menee myös samalla. Olen kyllä varma että Nintendo ei lähde tekemään versioita ilman liiketunnistusta. Ja jos tekee niin minä en siihen koske. Ja sitten toisaalta Wii U:lle ei sellainen enää ehtisi ja voi hyvin olla että NX ei enää wiimotea tue, koska luultavasti oltava sen verran eri tyylistä rautaa että taaksepäin yhteensopivuus voi olla heikossa. Vaikka eihän se suoraan tuota wiimoten tukemista estä. Oikeastaan jos Nintendo haluaa jatkaa Wii-pelien virtual console tukea niin voi olla että wiimote toimii sittenkin. Pelit vaan tuskin pyörii suoraan kuten WiiU:lla vaan vaatisivat jonkun emuloinnin. Pointtihan tässä on se että NX ei voi minkään järjen mukaan jatkaa samaa vanhentunutta arkkitehtuuria kuin Wii U. Mutta toisaalta Nintendo.

Itse en allekirjoita puheita että uudesta Zeldasta ei voi tulla N64 pelien tasoista. Ei ne ilman nostalgialaseja sen parempia pelejä ole minusta. Majoras Mask on ehkä rakenteensa takia kyllä oma lemppari Zeldani, mutta ei se niin paljoa muiden yläpuolella ole. Ocarina taas on vain todella perus Zelda. Todella hyvä, mutta perus. Johonkin Twilight Princessiin verrattuna tosin paljon tasapainoisempi, mutta muuten pidän TP:tä ilman nostalgialaseja varmaan vähintään samanarvoisena pelinä. Vaikea näitä on verrata. Kaikki ne hyviä ovat omalla tavallaan. Jopa monien parjaama Skyward Sword.

Liiketunnistuksesta vielä sen verran että TPHD:n kohdalla on yksi asia kontrolleissa joka on huonontunut Wii-versiosta. Nimittäin kalastus. Tähtäys on toinen joka olisi voinut huonontua, mutta gyro kontrollit toimii kyllä täydellisesti. Moni on tuota Eponan kontrollia haukkunut, mutta minusta se ei ole huonontunut. Ennen hevonen meni vähän minne sattuu ja nyt se ei tahdo mennä minnekään. Plus miinus nolla. Heikohko se kontrolli edelleen on.
43  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 07.03.2016 01:11
Twilight Princessiä auttaa paljon sarjan parhaat luolastot ja ehkä yksi sarjan mielenkiintoisimmista juonista. Vaihtelua on myös kivasti. Välillä vaan turhan tylsiäkin hetkiä. Pelin rytmitys on aika outo. Alkupuoli, noin 8-10 tuntia on aika hidasta ja ajoittain ärsyttävää pelattavaa (ekalla kerralla ei niin haitannut), mutta muistaakseni toisen tai kolmannen luolaston jälkeen peli alkaa avautumaan. Rytmitys on silti vaihteleva, mutta suoraviivaisuus vähenee huomattavasti. Siis hirveästi kritiikkiä peliä kohtaan löytää, mutta samalla se on yksi lempi Zeldoistani.

HD versiota olen pelannut kahden luolaston verran ja oikeastaan olen positiivisesti yllättynyt. Versionti on varsin hyvä ja grafiikat ajoittain kauniitakin. Ja tavallaan olen tyytyväinen ettei pelin ulkonäköä ole muutettu liikaa. Nyt pelin grafiikka näyttää vanhahtavalta, siis hyvässäkin mielessä, mutta reso ja tekstuurit on tarkennettu nykypäivälle sopivaksi. Vanhan tyylistä grafiikkaa nykyaikaisena. Ei muuta pelin tunnelmaa liikaa. Siis pelin vanhat versiothan ovat ulkonäkönsä takia lähes pelikelvottomia HD töllössä. Tiedän koska yritin puoli vuotta sitten pelata Wii-versiota jälleen läpi. Kesken jäi aika nopeasti ja onneksi jäi.

Zeldoissa tuntuu kaikissa olevan puolensa. Kun saisi vain yhdistettyä Majora's Maskin rakennetta ja sivutehtäviä, Twilight Princessin luolastoja, Ocarinan tasapainoisuutta, Wind Wakerin avointa maailmaa ja tutkimista ja ekan pelin epälineaarisuutta ja vaikka Skyward Swordin pelattavuutta sekä erinäisiä pikku juttuja kustakin pelistä niin peli olisi parasta ikinä. Jokaisella tietty tämän sarjan kohdalla tuntuu olevan omat mielipiteensä mitkä ovat pelien hyviä ominaisuuksia, mutta tuossa vähän omiani. Uudesta Zeldasta on jotenkin tosi hyvät fiilikset. Eipä tässä kauaa tarvi enää odotella lisätietoja varmastikaan.
44  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 24.02.2016 00:09
Jännä huomio. Itse kun olen ollut vahvasti sitä mieltä, että yleisen konsensuksen perusteella Legends on kiistatta kovempi. Helpompihan se on, ehkä se sitten painaa joillain vaakakupissa, mutta samalla luovuus, kenttäsuunnittelun monipuolisuus ja pelaamisen yleinen sulavuus on nostettu ihan uudelle asteelle. Plus nettihaasteet olivat aika pitkään parasta huumetta.

Tämä perustuu aika pitkälle neogaffin keskusteluihin, jossa lähes kukaan ei tunnu pitävän Legendsiä parempana.
45  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 22.02.2016 11:16
Onko tuossa Rayman Legendsissä minkä verran noita murphy-kenttiä, vai pelkästään alussa? Kiinnostaisi pelata peli läpi, kun hyllyssä maannu vuosia, mutta heitän koko pelin lepikkoon jos noita kenttiä joutuu enemmänkin pelaamaan. Taas pitänyt "hyödyntää" Wii U:n gamepadia lisäämällä peliin jotain gimmick-paskaa, joka pilaa koko pelin.

Oiskohan niitä 1/maailma tai jtn sen suuntaista. Äkkiäkös ne pelaa ja itse ainakin pidän tuota parempana ratkaisuna mitä muilla konsoleilla. Niillä Murfy toimii omasta napistaan jota täytyy sitten painaa oikeaan aikaan siinä loikkimisen lomassa.
WiiU versio sentään tuo hieman vaihtelua ja noita tosiaan on hyvin vähän.

Mutta heitä vaan se peli ikkunasta pihalle jos pari kenttää joissa pitää styluksella pari narua katkaista oikeaan aikaan jne pilaa kokonaan muuten helvetin loistavan pelin.

Itse muistelisin että Murphy kenttiä on ehkä kaksi per maailma. Voin olla väärässäkin. itsehän pidän noita hyvänä vaihteluna. Siis Wii U:lla. Mutta toisaalta myös pelasin ne kentät moninpelinä myös usein jolloin niiden arvo nousee huimasti. Ne voi sitä paitsi skipata. Itse skippasin siihen asti kun oli seuraa paikalla. On niitä ehkä vähän liikaa, mutta muuten vain hyvää vaihtelua. Varsinkin kaksinpelinä ne voi pelata lähes normaalin kentän tavoin paitsi toinen pelaaja auttelee mukana. Toisaalta olen myös ilmeisesti ainoa ihminen maailmassa joka pitää Legendsiä parempana pelinä kun Originsia että tiedä sitten minun mielipiteeni arvosta.
46  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 19.12.2015 02:04
No Star Wars katsottu. Itsehän olen nykyään lähinnä sellainen taideleffa friikki. Kaikki perus massaelokuva on sontaa ollut jo monet vuodet. kaikenmaailman tietokone efektit ja 3d ovat tehneet elokuville hallaa. Keskitytään pintaan sisällön sijaan. Olen ihannoinut tässä 80- ja 90-lukujen leffoja jo jonkin aikaa ja katsellut niitä nostalgiamielessä ja silloin osattiin tehdä hyvää ihan normaalia taviksille suunnattua elokuvaa. Minusta tämä uusi Star Wars osoittaa että se on vieläkin mahdollista. Tykkäsin aika paljonkin kun ottaa huomioon että vasta trilogian eka osa. Ei ihan isoissa sfääreissä oltu vielä kuten ei oltu aikanaan episode IV:ssäkään vielä. Pohja hyvälle trilogialle on olemassa. Ja oikeasti en ole nauttinut tämän tyyppisistä elokuvista kunnolla varmaan ainakaan kymmeneen vuoteen. Miinuksena nyt voi sanoa että kaikki juonenkäänteet arvasin ja liiaksi samoja kikkoja ja juonenkäänteitä kun aiemmissa. Mutta toisaalta ehkä se tekee osittain saman fiiliksen kuin silloin joskus. Joka tapauksessa tykkäsin paljon sellaiseksi elokuvaksi kun se on. Ja ehkä tämä saa hanat nyt auki ja aletaan tekemään hyvää perusleffaa pitkästä aikaa.
47  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 09.11.2015 12:37
Siis musiikit on itseasiassa hyviä muuten, mutta tuo laulu pilaa paljon. Mitä nyt olen kuunnellut niin onneksi huonoja purkkapop biisejä ei ole kuin muutamia mitkä ärsyttää. Instrumentaalit taas toimii todella mahtavasti. Räppiä nyt vihaan muutenkin, mutta jostain syystä pelivideoissa se ei niin ota korvaan pelatessa. Eniten huolestuttaa juuri tuo mechabiisi ja mahdolliset vastaavat, koska se varmaan soi usein.

Peli muuten kyllä vaikuttaa ihan mahtavalta ja suurinosa kaikesta mitä etukäteen ollaan haukuttu on minusta vain plussaa (miinus osa musiikista ja hahmomallit, joiden kanssa pystyn kyllä elämään). Xenoblade oli kuitenkin lopulta juonirakenteeltaan varsin suoraviivainen peli, jossa aina seuraava tavoite selvillä ja siinä sitten sai tehdä sivutehtäviä jos huvitti. Tässä tuntuu olevan pääjuonen lisäksi merkittävä osa tärkeästä juonesta myös sivutehtävissä ja tehtävärakenne vapaampi. Vaikuttaa että saa enemmän päättää miten pelaa. Tykkään. En tarkoita niinkään mitään juoneen liittyvää valinnanvapautta vaan vapautta päättää mitä tekee ja koska. Pelin asetelma myös toimii itselleni todella hyvin. Kiinnostava tuollainen siirtokunnan selviytyminen ja ympäristön tukiminen ja resurssien keräily.

Monet kritisoi jo ensimmäisen Xenobladen kohdalla sivutehtävien yksinkertaisuutta ja vaikka ne voisivat monipuolisempia ollakin niin eipä ne monessa muussakaan pelissä lopulta muuta ole kuin vihollisten tappamista tai tavaran löytämistä. Tykkäsin siitä kuinka kaikella oli kuitenkin taustansa ja miten kaikki kuitenkin sen pikkuisen verran edes vaikutti maailmaan, edes sen yhden hahmon osalta jolle tehtävä tehtiin. Tässä uudessa pelissä käsittääkseni on tosiaan myös isompia juonia osassa sivutehtävistä ja jos juonesta haluaa saada kaiken irti niin täytyykin pelata laajemmin kuin vain päätehtävät.

Porukka ei tule tätä peliä täysin ymmärtämään. Liian erilainen nykystandardeilla. Ja juonen hajanaisuus ja vähyys ensimmäiseen peliin nähden vaikuttavat myös. Odottakaa suosiolla n. 70 paikkeilla olevaa metacritic arvosanaa. Wiin Xenobladen arvostus oli kyllä ihme, mutta olisiko se nykyään enää saanut samoja kehuja? Mene ja tiedä. Itsellenihän tuo kuuluu jrpg top5:seen ja kilpailee jopa parhaan tittelistä. Tämä ehdottomasti taas vuoden odotetuin peli itselleni ja kaiken kuulemani ja näkemäni perusteella varaudun pitämään tästä enemmän kuin ensimmäisestä.
48  Yleinen / Pelikeskustelu / Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! : 16.09.2015 14:22
Mario Maker on kyllä aivan loistava muutamia jo mainittuja miinuksia lukuunottamatta, mutta itse peli on rautaa. Olen yrittänyt tehdä normaaleja kenttiä enkä tunkea kenttiä täyteen kaikkea mahdollista tai tehdä kentistä liian epämariomaisia kuten suurin osa suosituista kentistä on. Jotkut toki niistä hyviä ja niillä paikkansa, mutta liika on liikaa. Itse suosin perinteisempiä kenttiä. Tässä muutama kenttä:

0CCF-000-0030-8CBF
7D74-0000-003D-17C1
C001-0000-0038-2BB2

Vinkkinä, että laita yksi koodi ja valitse kentästä käyttäjä niin näet muut kentät suoraan.

Tässä myös paremman puoliskon tekemä kenttä, joka minusta aivan huippu:
7F16-0000-003B-CE41

Pelailen seuraavaksi muitten tähän ketjuun laittamia kenttiä ja mielelläni seurailenkin tuolla tulevia kyhäelmiä. Laittakaa ihmeessä lisää!
49  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2015 – virallinen ketju : 17.06.2015 10:18
Kyse taitaa olla enemmän tosiaan siitä että tulevaan tai tuleviin konsoleihin nyt isot tiimit jo panostaa. Esimerkiksi Galaxy/3d World tiimi ja Retro. Sinänsä saattaa luvata hyvää NX:n tai mahdollisen toisenkin konsolin julkaisun kannalta. Pelejä saattaa olla erilailla tarjolla heti alussa. Wii U:sta opittu jotain. Vihdoinkin tajutaan ekaa kertaa N64:n jälkeen että se 3d Mario peli julkasussa voisi olla kova juttu. Toinen syy heikkoon pressiin on että isoja pelejä on vielä tulossa ja siksi mitään suuria julkistettavia ei ollut lähitulevaisuuteen. Eli ehkä liian aikaisin paljastettu pelejä. Tässä kuitenkin paljastettiin vain ensi vuoden alkuun asti pelejä ja vielä pääasiassa gameplayn kanssa. Sinänsä ihan hyvä ratkaisu, mutta tuntuu tuo Sonyn tyylikin toimivan yleisöön, että käytännössä annetaan vain pelin nimi, ei gameplaytä ja kehitysaikakin saattaa sitten olla sen kolme vuotta vielä, ehkä enemmänkin. Joku keskitie näistä kahdesta olisi varmaan se paras. Itse ainakin vihaan pelien liikaa odottamista. Mutta henk koht vaikea uskoa että Xenobladen ja Zeldan lisäksi suuria panostuksia nähdään enää Wii U:lla. Ja ehkä hyvä niin jos se tarkoittaa tulevien konsoleiden alkutaipaleelle hyvää. Sitä vaan ei Nintendon kanssa koskaan oikein tiedä mitä tapahtuu. Wii U jo näillä peleillään, joita on vielä tulossakin, on kyllä ollut mahtava kokemus henkilökohtaisesti. Nintendo tehnyt lähes järjestäen parastaan koskaan ainakin minun makuuni. Nautitaan nyt tästä lopusta vielä ja asennoidutaan Wii U:n hitaaseen hiipumiseen ja uusien konsolien odottamiseen. Pelit ei maailmasta lopu vaikka Nintendon kanssa välillä joutuisikin pitämään taukoa. Miyamoto muuten vakuutti uuden Zeldan edelleen olevan tulossa nimenomaan Wii U:lle. Itse pidän jonkinlaisena mahdollisuutena Twilight Princessin kaltaista julkaisua kahdelle konsolille kuitenkin.
50  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2015 – virallinen ketju : 16.06.2015 20:19
Star Foxissa on Platinum kehittäjänä. Sanoivat Treehousessa.
51  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 20.02.2015 19:30
No ainakin toistaiseksi amiibot ovat vaikuttaneet tuovan oikeata lisäsisältöä eikä valmiiksi lukittua sisältöä. Pikkujuttuja jota ei tähän asti peleissä olisi ollut ilman amiiboja. Kaikki nuo lisäsisällöt ovat käsittääkseni tulleet vielä päivityksellä paitsi tietty jos hahmoa käytetään suoraan itse pelissä kuten Smash Brossissa. Sekin lisäominaisuus joka ei ole muusta Smashistä mitenkään pois. Toistaiseksi Nintendo on pääasiassa osannut nämä DLC jutut varsin hyvin. Toivottavasti asiat pysyvät samalla mallilla. Itselläni on pari Amiiboa ja niillä en vielä paljoa ole tehnyt, mutta katsotaan mihin suuntaan asiat menevät. Amiiboistahan on tulossa myös korttiversioita eli saman sisällön saa auki myös halvemmalla jos figuuri ei kiinnosta.
52  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 05.11.2014 13:44
Smashillä oli jo oma directi joten tuskin siitä paljoa puhutaan. Saattaa tosin olla että directi alkaa Duck Hunt koira trailerilla. Sitä ei ole vielä nähty.

Kovia toiveita olisi: F-Zero, koska Mario Kartin dlc:ssä edustetuna. Animal Crossing samasta syystä. Platinum Gamesiltä uusi peli, koska edellinen saatiin nyt pois alta ja jossain haastattelussa vihjailtiin että Platinumilta vielä Nitentendolle tulisi lisää jotain (voi olla Star Fox). Uusi HD remake, koska huhut ovat kertoneet sellaisen tulemisesta. Nämä kaikki saattaa olla todellisuutta ja silti niistä ei välttämättä kerrota mitään tässä directissä, joten odotukset kannattaa pitää alhaalla. Näin itse aina teen ja en siksi pety. Yleensä on aina jotain uutta, mutta se saattaa olla myös yhtä hyvin joku pieni ladattava peli.
53  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 24.10.2014 11:24
Eilinen Smash Bros Direct https://www.youtube.com/watch?v=j0BBGzfw0pQ

Sen verran tiukkaa kamaa etten viitsi spoilata, mutta kannattaa katsoa! Melkoista tykistystä alusta loppuun. Ostoon menee. Mieletön määrä sisältöä.
54  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 27.08.2014 11:00
Siis käsittääkseni 12 euroa yhteispaketti. Ratojen määrässä tuo on puolet alkuperäisestä pelistä.
55  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 27.08.2014 09:12
Mario Kart DLC! http://www.nintendolife.com/news/2014/08/mario_kart_8_dlc_coming_in_november_features_zelda_f_zero_and_animal_crossing
56  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2014 : 12.06.2014 12:48
Käsittääkseni peli ei pyöri lopullisella enginellä vaan jollain vanhalla Starfox 64 3d enginellä tai vastaavalla, joten eivät halua näyttää vielä pelikuvaa. Tekniikkademo asteella. Tuskin siis nähdään vielä aikoihin yhtään mitään, vaikka noin vuodessa sitä lupailtiinkin. Saa nähdä. Mitäs mieltä olette S.T.E.A.M:istä? Aika mielenkiintoinen idea ainakin paperilla. Demoavat tänään peliä vielä Treehouse livessä. ruutukaappaukset näyttivät aika karuilta, mutta ne nyt tuskin mitään lopullista kertovat. Nintedolta tulee vaan lisää kaikkea kivaa kokoajan :)
57  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2014 : 10.06.2014 21:12
Reggie jo vihjaili käsittääkseni IGN:n livessä että pelejä on vielä tulossa. Oli sanonut että aikoo pitää huomenna Metroid pinssiä.
58  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) : 05.04.2012 11:43
Kummallisesti ihmisillä on tapana uskoa sitä yhtä nimetöntä lähdettä oikeiden pelikehittäjien komenttien sijaan, jotka he ihan omilla nimillään ovat antaneet julkisuuteen.

Uskokaa vaan. WiiU on varmasti tehokkaampi kun nykyiset HD koneet. Jos ei paljoa niin joka tapauksessa vähän.

Viittaan nyt aikaisempaan viestiini. Esim nämä ovat ihan oikeita lausuntoja. Lähteitä en jaksa kyllä etsiä vaan kopsasin suoraan toiselta foorumilta, mutta muistan kyllä kyseiset haastattelut missä nämä on sanottu:

THQ: “WiiU is just a lot more powerful than current HD consoles it does 1080p very easy.”
Epic: “It will do things current HD consoles simply can't do, it's going to be a powerful box.”
Crytek: “WiiU devkits are very powerful,the specs are very good”
Vigil Games: “We had the game at the same level as high end pc version in a matter of days and a few lines of code got the game up and running on tablet in 5 mins.”
EA: “Wii U is not a transitional platform, it is a true next generation system.”

Siihen päälle vielä eilen tullut haastattelu Gearboxilta jonka myös jo linkkasin http://www.joystiq.com/2012/04/04/gearbox-boss-says-impressive-wii-u-a-really-nice-bridge-to-the/

Samana päivänä siis tulee nimettömältä lähteeltä huhua että WiiU ei ole yhtä tehokas kun nykysukupolvi sekä ihan omalla nimellään videohaastattelun antanut peliä WiiU:lle parhaillaan kehittävä pelintekijä ja ihmiset uskovat mielummin epämääräistä nimetöntä kehittäjää, josta kukaan ei tiedä mitään?


Edit:

Todella pikaisilla googlauksella löysin vähän linkkejä positiivisempiin lausuntoihin:

http://www.zeldainformer.com/2011/09/wii-u-developer-quote-of-the-day-thq-on-power-and-graphics.html

http://hearmiii.blogspot.ca/2011/09/according-to-crytek-wii-u-is-very.html

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/06/07/could-project-caf-233-be-the-best-platform-for-darksiders-ii.aspx
59  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) : 04.04.2012 22:26
No kuulostaa nyt aika erilaiselta kuin aikaisemmat anonymous sourcet:

http://www.joystiq.com/2012/04/04/gearbox-boss-says-impressive-wii-u-a-really-nice-bridge-to-the/

WiiU:sta on useita eri devkit versioita, joissa ilmeisesti on aika suuriakin eroja ja joista uusimmat eivät ole kuin suurimmilla julkaisijoilla (tosin saattaa olla vain huhupuhetta, en muista mistä olen lukenut). Aikaisemmat kommentit ovat saattaneet liittyä johonkin vanhempaan kehitysversioon. Tai sitten kuten niin usein ne ovat täysin tuulesta temmattuja.

WiiU:n kanssa tuskin kannatta tehoilta odottaa liikoja, mutta en käsitä miten se voisi olla tehottomampi kuin tämän sukupolven HD koneet. Vaatisi jo kunnolla yrittämistä. Sen verran halvalla saa parempaa rautaa. Edes hieman parempaa.
60  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) : 04.04.2012 12:35
Tuskin kannattaa uskoa jotain yhtä hämärää artikkelia, joka ei tarkemmin kerro lähteitään, kun meillä jo on ihan aitoja lausuntoja jotka viittaavat päinvastaiseen:

THQ: “WiiU is just a lot more powerful than current HD consoles it does 1080p very easy.”
Epic: “It will do things current HD consoles simply can't do, it's going to be a powerful box.”
Crytek: “WiiU devkits are very powerful,the specs are very good”
Vigil Games: “We had the game at the same level as high end pc version in a matter of days and a few lines of code got the game up and running on tablet in 5 mins.”
EA: “Wii U is not a transitional platform, it is a true next generation system.”
Sivuja: 1 [2]
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines