Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 31
61  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Kahdeksannen sukupolven jälkitarkastelu : 25.10.2020 18:02
Aika paljon voi allekirjoittaa tuota TK:n näkemystä siitä, että AAA-pelit ovat nykyisin laimeita ja toisaalta pienemmän luokan tuotoksien joukosta löytyy aivan mielettömiä timantteja. Mutta on siellä AAA-puolellakin edelleen joitain todella tykkejä teoksia.
Tämä generaatio oli se, kun hyväksyin, että pelattavaa on niin paljon, vanhoja ja uusia pelejä, että ei vaan ole oikeastaan järkeä ostaa kuin yksi konsoli ja silläkään en ehdi millään pelata varmaan edes kymmentä prosenttia kaikista teoksista joita haluaisin.


Sonyn omista peleistä Days Gone, Gravity Rush 2 ja Driveclub iskivät todella kovaa. Kuin myös Horizon ja Everybodys Golf. Uncharted 4 oli jäätävää kuraa kampanjan puolesta, mutta co-op puolen löysin vasta tänä vuonna ja se on todella hyvää viihdettä pelisarjan hienon liike/ammunta-combon ollessa pääosissa turhien kiipeilyosuuksien sijaan. Sonyn ulkopuolelta ainakin Batman Arkham Knight, Dishonored, Evil Within, Alien Isolation, Rayman Legends, Tales from the Borderlands iskivät yksinpelien puolelta. FFXIV taas oli helvetin hyvä verkko-RPG ja Tekken 7 huippua vastakkain.


Itselläni generaatio oli paluu vanhoihin aikoihin siinä mielessä, että 2000-luvun molemmin puolin tuli pelattua aivan järjetön määrä NHL-sarjaa kavereiden kanssa ja nyt tuli palattua pelisarjan pariin lähes 15 vuoden tauon jälkeen. Ja aivan sama, ellei pahempi koukku pääsi syntymään. Etenkin NHL16-18 tuli hakattua naurettava määrä tunteja. 19 jäi vähän vähemmälle vaikka sitäkin kyllä tuli pelattua varmaan enemmän kuin mitään muita pelejä kyseisen pelisarjan ulkopuolelta tässä genissä ja 20 jäi ostamatta julkaisussa, mutta keväällä kun sen osti, oli koukku taas karmaiseva. Samaan aikaan nerokkat mekaniikat, huikeaa kilpailullista pelaamista ja kuitenkin aivan jäätävä määrä paskaa etenkin tekoälyn ja pelaajanvaihtomekaniikan osalta. Ristiriitaisin pelisarja koskaan. NHL hallitsi kyllä omaa generaatiotani todella vahvasti. Moni peli jäi senkin takia pelaamatta, ei vain ehtinyt sen rinnalla.


NHL:n lisäksi tuntuu, että co-op pelaaminen verkon yli oli omalla kohdalla suht isossa roolissa. Todella hyviä pelejä paljon, enkä ole päässyt pelaamaan lähellekään kaikkia, joita olisin halunnut. Helldivers, Overcooked 2, Destinyt, Killzone Shadow Fall, Uncharted 4, Ghost Recon Wildlands, The Division, Alienation ainakin. 3on3 Freestyle tuntui myös coopilta, vaikka siinä muita vastaan pelataankin ja tämä oli ehkä pelinä kaikkein isoin yllätys koko generaation kaikista peleistä. Aivan nerokas pelimekaanisesti ja kuorrutettu juuri oikeanlaisella street-fiiliksellä.


Housemarque tuntuu nykyisin ehkä suosikkistudioltani. Alienation, Dead Nation Apocalypse Edition (tämä tosin ulkopuolinen porttaus ja alunperin PS3, mutta sisältää kaiken Housen loistavan sisällön) ja Nex Machina olivat kaikki loistavia. Nex Machina ehdoton kruununjalokivi. Jos et ole pelannut Nex Machinaa ja tykkäät twinstick shootereista, olet missannut yhden kautta aikain parhaista peleistä. Resogun hauskasti itselläni vielä pelaamatta, sen pariin aion kyllä jossain välissä ehtiä. Kuin myös lisää Nex Machinan pariin, sekin jäi ”kesken” aikoinaan, vaikka aika paljon sitä alkuun pelasin.


Indie-puolella on ostettuna varmaan 100 peliä, mutta en ole saanut monia loppujen lopuksi pelattua, kiitos taas NHL:n viemien tuntien. Enter the Gungeon, 3on3 Freestyle, Not a Hero, Rocket League (jota en ole pelannut paljoa, mutta joka on selvästi yksi nerokkaimpia ja parhaimpia videopelejä koskaan etenkin mekaanisesti), Furi, Grow Home, The Swapper, Galak-Z, OlliOlli 2, Shovel Knight, Not a Hero tulevat mieleen loistavina peleinä. Järjetön määrä (melko varmoja) timantteja tosiaan itsellä kuitenkin pelaamatta.


PSVR tuli myös vietettyä aika paljon aikaa ja paljon on vielä pelejä kovalevyllä pelaamatta. Astro Bot, Resident Evil 7, Sparc, Headmaster, Thumper, Farpoint, Dirt Rally VR, Until Dawn Rush of Blood, Moss, Superhot VR iskivät erityisen kovaa.


Genin lopussa julkaistiin vielä ehdoton huippu eli THPS1+2. Tony Hawk on pelimekaanisesti jäätävän nerokas sarja ja tämä remake onnistui käytännössä täydellisesti fysiikoiden, animaatioiden, nopeuden jne. osalta siinä, että pelaaminen tuntuu siltä kuin pelisarjan pelaaminen parhaimmillaan tuntuu. Uskomaton paluu pelisarjalta takaisin parrasvaloihin jonne se kuuluu.


Generaation synnyttämiä pelaamattomia pelejä, joita haluaisin joskus pelata on naurettava määrä. Listaan joitain selkeimpiä potentiaalisia huippuja. Switchin ja Xboxin pelejä en jaksa erikseen alkaa etsiä, joten en niitä edes luettele. PS-puoli helpompi tarkistaa pikaiseen kovalevyltä ja toivelistalta.
Monster Hunter World (vain vähän aloittanut ja varmasti loistava), Persona 5, Dreams (etenkin VR), Control,DOOM, Yakuzat, Niohit, DMC5, Civilization 6, Cities Skylines, Dragons Dogma Dark Arisen, MGS5, Bloodborne, Witcher 3, XCOM 2, God of War, Ghost of Tsushima, Death Stranding, Sekiro, Dark Souls 3, FFVII:Remake, Hyper Light Drifter, Guacamelee 2, Steamworld Dig 2, Yokus Island Express, Celeste, Hollow Knight, Assault Android Cactus, Pyre, Crypt of the Necrodancer, Stardew Valley, N++, Cosmic Star Heroine, Axiom Verge, Mega Man 11, Divinityt, Darkest Dungeon, Rogue Legacy,  Salt & Sanctuary, Wargroove, Bloodstainedit, CTR Remake, River City Girls, Slay the Spire, Dead Cells, Resident Evil 2, Spelunky 2. Siinä joitain, lisäksi aika liuta VR-pelejä ja vähemmän nimekkäitä etenkin indie-pelejä, jotka itseä kiinnostavat ja ovat jääneet pelaamatta ainakin toistaiseksi.


Generaation parhaat seuraavaksi, en järjestele paremmusjärjestykseen. NHL-pelisarja on pakko sisällyttää. Sen peleille voisin arvostelussa antaa samaan aikaan lähes 10/10 ja toisaalta 5/10 sen lukuisten vikojen vuoksi.
NHL-pelisarja (samaan aikaan helvetin ärsyttävä ja viallinen ja kuitenkin nerokas.. silloin kun ottelut ovat parhaimmillaan, on pelisarja lähellä parasta, mitä videopeleillä on tarjota)
Evil Within (huikean omaperäisesti rytmitetty kauhuseikkailu)
Alien Isolation (vähän samaa kuin Evil Within plus mahtava Alien-tunnelma)
THPS1+2 (pelimekaanisesti nerokas, loputtomasti opittavaa ja pelattavaa, parhaimmillaan eräänlainen zen/meditaatio fiilis pelatessa)
Enter the Gungeon (huikea äänimaailma, graafinen tyyli, kokonaispaketti mekaniikoineen ja kenttineen)
Days Gone (mahtava peli kauttaaltaan ja yksi isoimpia yllätyksiä pelien saralla pitkään aikaan.. tuntui todelliselta matkalta hahmojen mukana, sellainen mitä pelit harvoin saavuttavat)
Helldivers (yksi parhaita cooppeja koskaan, ellei jopa paras, mahtavat mekaniikat, paljon opittavaa ja vaatii yhteistyötä)
3on3 Freestyle (huikeat mekaniikat, parhaiten lajia vastaava fiilis mitä olen peleissä kokenut)
Sparc (osoittaa, mitä virtuaaliurheilu pystyy tarjoamaan, tämä on käytännössä täysin uudenlainen urheilulaji)
Headmaster (”pelimekaniikka” nerokas, täydellisesti tasapainotettu haaste, sillä harvemmin nykyisin jaksan pelata kaikista pelin haasteista täydet tähdet, mutta tässä oli aina juuri siinä rajalla, että pakko pelata)
Dirt Rally VR (huikein ”siellä olemisen” tunne peleissä, ”perstuntuma” ekaa kertaa ajopeleissä oikeasti mukana, aivan seuraavan tason kokemus)
Rocket League (huikea mekaanisesti ja onhan paketti muutenkin mieletön)
Nex Machina (melko lailla täydellinen twinstick shooter, täydellinen arcade-peli)


Kunniamaininnat: Driveclub, Gravity Rush 2, FFXIV, Destinyt, Overcooked 2, Grow Home (oikeasti ihan huikea peli), Horizon, OlliOlli2, Galak-Z, Ghost Recon Wildlands (coop) ja Division (coop), Astro Bot


62  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Omat pelivideot |"Siis, mitä äsken tapahtui?" : 11.10.2020 19:57
Onko lätsä väärä, väri väärä, vai molemmat?  ;). Ja kiitos!
63  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Omat pelivideot |"Siis, mitä äsken tapahtui?" : 10.10.2020 16:24
Muutama improcombo yhteen leikattuna THPS1+2:sta. Luultavasti tulee jonkin verran tehtyä videoita pelistä.

https://youtu.be/1-kuxSXynJE
64  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Huomisen konsolit (PS5, Xbox Series X, Switch 2) : 06.10.2020 12:56
Fortnitehän ei taida muuten tarvita PS+, kun on F2P?
65  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 03.10.2020 14:14
Ei olisi vaikea päättää, jos pitäisi valita yksi peli autiolle saarelle loppuelämäksi. Itse asiassa helpoin päätös koskaan. Se olisi Tony Hawk 1+2 höystettynä kuvitellulla tulevalla DLC:llä, jossa peliin lisätään vielä pari mekaniikkaa ja kenttiä myöhemmistä peleistä. Pelin pelaaminen on suorastaan meditatiivista. Tuntuu, että muut pelit ovat jopa turhia tämän jälkeen.
66  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 14.09.2020 19:43
Ihan totta. Gameplay on niin saatanan smooth ettei ole tottakaan. Tämä pelisarja on jotain uskomatonta kyllä. En ymmärrä, miten koko pelin mekaniikat on tullut kehittäjille alunperin mieleenkään ja sitten vielä niin mestarillinen toteutus. Smooth. Se on se sana, joka tulee tästä remakesta mieleen.

On tässä mokia. Mm. freeskaten/lobbysysteemin puuttuminen onlinestä on iso moka. Siihen ilmeisesti tulee korjausta. Mutta itse pelaaminen. Huhhuh. Aika häviää tämän parissa.
67  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 11.09.2020 16:15
Tony Hawk 1+2 Remake. TÄMÄ on videopelaamista puhtaimmillaan ja parhaimmillaan. Taidot ruosteessa niin totaalisesti kuin voi olla, mutta siltikin tämä on vaan niin parhautta. Toivon todella, että tulee DLC:nä kaikki parhaat kentät myöhemmistä peleistä ja mekaniikat nostetaan vastaamaan THUGia. Tämä on sellainen peli, jonka mekaniikat mahdollistavat loputtoman kehittymisen. Et ole koskaan valmis.
68  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Super Smash Bros. Ultimate : 21.08.2020 14:44
Kovimmat Smash-fanit ovat samaa luokkaa jonkun poikabändi-fanituksen kanssa. Ehkä jopa pahempia.Hahmoista nyt vielä ymmärrän sen, että herättävät keskustelua, koska vaikuttavat tietenkin pelin yleisiin mekaniikoihin ja tasapainoon, mutta se, että porukka on kiimassa jostain hahmon keltapunaisista sukista, kun Nintendo sen isona featurena julkistaa, joka päivä kello 12.00 julkistetaan uudet sukat, kuka hypettää ja spekuloi parhaiten!!!....
69  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 14.08.2020 13:04
Kyllä! Evil Within ykkönen JA Alien Isolation ovat molemmat todellisia mestariteoksia. Mikä ei todellakaan käy ilmi arvosteluista.

Evil Within ei ole rytmitetty "perinteisellä mestarillisella tavalla", vaan se teki asioita todella erityisellä tavalla. Mielestäni nimenomaan EW on rytmitykseltäänkin mestariteos, toisin kuin moni arvostelijoiden maasta taivaaseen kehuma totaalisen kaavamaisesti toteutettu teos.
70  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Omat pelivideot |"Siis, mitä äsken tapahtui?" : 28.07.2020 17:00
Juu, ei tainnut olla tarpeeksi kysyntää pelille, että olisivat viitsineet kehittää jatkoa. :(
71  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 28.07.2020 16:57
Eli et varmaan saisi unta enää koskaan, jos astuisit VR:ssä kauhun maailmaan. :D Oikeasti en ole sen tason kylmiä väreitä kokenut, mitä VR-kauhussa tulee. Tai sellaista, että olkapäät vaan vetää väkisin jännitykseen, kun tietää vihollisen tulevan takana. Kauhu saa todella paljon lisää VR:stä.
72  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Omat pelivideot |"Siis, mitä äsken tapahtui?" : 28.07.2020 12:56
Hyvä video oli taas. Samaa mieltä Mortal Blitzistä, yksi aliarvostetuimpia PSVR-pelejä.
73  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 28.07.2020 12:43
Until Dawn oli hyvää viihdettä. Kiinnostaisi pelata uudelleenkin ja muuttaa hahmojen kohtaloita, mutta etenkin kävelyosuudet ovat liian pakkopullaa. Noihin pitäisi saada joku ratkaisu, jolla ne saataisi nopeammaksi. Vaikka hahmoille kunnon juoksuvauhti uudelleenpelatessa tai jotain. Nyt se, että viiden metrin matkan kulkemiseen menee minuutilta tuntuva aika, tappaa kyllä pelihalut.

Tuli monta kertaa ajateltua sitä, kuinka paljon tehokkaampi kokemus vielä olisi VR:ssä pelattuna. Tällainen "kävely-tarina"-genre ylipäänsä varmasti toimii VR:ssä todella hyvin, kun pääsee tarinan keskelle paremmin ja lisäksi pelin erilaiset kauhuelementit vahvistuisivat huomattavasti VR:n kautta.
74  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 24.07.2020 16:55
Crysikset on mielestäni ihan huippu FPS-pelejä. Tosin kolmonen taisi olla pieni pettymys ykkösen ja kakkosen loistavuuden jälkeen. Ykkösen loppupuoli on aika erikoinen, mutta mielestäni ihan siisti twisti. Kakkosta haukuttiin paljon suoraviivaisuudesta, mutta mielestäni oli aivan huippu peli. Vaikeimmalla vaikeusasteella ehdottomasti pelattava.

Itse tuli pelattua Days Gone tässä intensiivisesti parin viime viikon aikana. Kirjoitin KFINiin pidemmän tekstin ja kopsaan sen tähän sellaisenaan.

Peli ei varsinaisesti hirveästi kiinnostanut koskaan. En lukenut siitä paljoa. Videoita en peleistä nykyisin katso kuin minuutin tai pari, haluan kokea pelit ilman paljoa etukäteistietoa siitä, mitä on tulossa. Peli vaikutti vähäisen lukemani ja näkemäni perusteella melko geneeriseltä avoimen maailman hötöltä, jossa on vielä päälle huonot hahmot ja tarina. Lainasin pelin kuitenkin veljeltä ja pelasin sen läpi. Ja pakko sanoa, että "what in the actual fuck"! Tämähän on, ei enempää eikä vähempää, mestariteos.

Aivan jäätävän upea teos alusta loppuun. Tunnelmallinen matka. Vaikka peli oli kokonaisuutena aivan totaalinen yllätys siinä, kuinka hyvä se onkaan, niin isoin yksittäinen yllätys olivat kyllä hahmot ja tarina. Siis aivan helvetin hyvä ja muistettava matka tässä maailmassa, tällä tarinalla, näillä hahmoilla. En muista pelanneeni pitkään, pitkään aikaan peliä, jossa olisin välittänyt hahmoista yhtä paljon. Tai, että olisin nauttinut yhtä paljon tietyn pahiksen nitistämisestä, siinä oli oikeasti tunnetta mukana, paskiainen
Spoileri (osoita katsoaksesi)
. Jos koskaan olisi halunnut sen viimeisen napin painalluksen tehdä itse "QTE-tyyliin" (kuten MGS3:ssa), eikä cut-scenenä, niin tämän hahmon kohdalla. Ääninäyttelijät tekivät osaltaan aivan mahtavaa työtä ja herättivät hahmot todella henkiin. Paljon myös hyviä sivuhahmoja. Vaikka itselleni tuollainen "infinite brotherhood" Boozerin ja Deaconin välillä on vähän koominen konsepti tietyllä tapaa, niin todella hyvin se oli toteutettu. Noita veljeksiä on maailma täynnä. Eli pidin myös tästä "suhteesta". Myös flashbackit Sarahin suhteen ja muistelut/pohtimiset tämän kohtalosta ja miten tilanne pikku hiljaa etenee, oli todella hyvin toteutettu.

Deacon helposti yksi suosikkihahmoja peleissä koskaan. Pienenä, mutta melko merkittävänä yksityiskohtana Deaconin taisteluiden aikana hokemat piruilut vihulaisillle nostivat adrenaliininsävyistä tunnelmaa entisestään. Nämä "itsekseen puhumiset" ovat nykyisin yleisiä peleissä, aloittikohan Uncharted nämä, mutta yleensä ne ovat sellaista "toisesta korvasta sisään, toisesta ulos" -hommaa. Mutta se, miten Deaconin ääninäyttelijä pursusi vihaa kaikkia rikollisia kohtaan, joita kurmotti, nosti taisteluiden tunnelmaa kaiken muun loistavan (aseiden äänet, latausanimaatiot ja -äänet, musiikit, taistelun yleinen tuntuma) lisäksi vielä entisestään. Deacon on selvä "oikeuden puolustaja" ja siksi nuo "miltä nyt tuntuu saatanan murhaaja, kun joku ampuukin takaisin" heitot olivat täydellisen osuvia taistelun tiimellyksessä, sellaista omaa sisäistä vuoropuhelua, jolla kerää adrenaliinia taistelun tuoksinassa. Luin tämän ketjun pelin läpäisyn jälkeen ja Omier oli kritisoinut tuota, että se olisi jotenkin ristiriidassa hahmon cutscene-roolin kanssa. Oli hauska lukea tuo kanta, kun itse olin fiilistellyt koko pelin ajan Deaconin oikeudentajun mukaista murhaajille kostamista ja sitä, miten hyvin se kuului ääninäyttelijän kautta ja miten se sopii hahmoon mielestäni täydellisesti. :D Samoin muuten esim. se, kun Deacon lähestyi friikkereiden pesää, se hajun kuvottavuus tuli todella hyvin läpi ääninäyttelijän kautta. Ensimmäinen peli, jossa päänsisäinen puhe tuo kokemukseen jotain merkittävää plussaa, mielestäni.

Myös tarina ja esim. erilaiset pienet pohtimiset siitä, millainen asema tuollainen postapokalypsi on, mikä on merkittävää, mitä "vanhassa maailmassa" tapahtui jne. kolahtivat kyllä. Armeijasysteemi oli myös hyvä lisä peliin. Samoin pidin ihan älyttömästi Radio Free Oregonin tuomasta lisämausteesta, aivan loistava keksintö tuoda salaliittohommat mukaan tähän maailmaan ja Copelandin ääninäyttelijä sopi täydellisesti osaan. Koko NERO-hässäkkä ja tutkimukset sekä lopun ylläri jäävät myös takaraivoon. Huikea matka.

Mutta, tarina ja hahmot yksin eivät voi kantaa näin pitkää peliä, vaan itse avoin maailma ja pelin mekaniikat tulee olla hyvin toteutettu, jotta se jaksaa viihdyttää. Ja kyllähän lähes kaikki on pelissä kohdallaan.
Oikeastaan itse pelaamisen puolelle sanoisin ainoana kritiikkinä, että vaikeustaso olisi saanut olla esim. leirejä vallatessa korkeampi. Aloitin Hard 2-tasolla, joka ilmeisesti tuli päivityksenä myöhemmin peliin, mutta silläkään ihmisvihollisten tekoäly ei antanut tarpeeksi vastusta. Tekoäly on liian passiivinen siihen nähden, että pelaajalla on käytössään jopa Focus-tila, jolla hidastaa aikaa. Tekoäly olisi saanut vyöryttää agressiivisemmin päälle.
Lisäksi framerate tippui välillä pahasti avoimessa maailmassa prätkällä mentäessä, jonkinlaiselta maailman striimaukseen liittyvältä ongelmalta vaikutti. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut kokonaisuuteen paljoa, niin harvoin sitä tapahtui, eikä sitä tapahtunut kriittisissä pelaamiseen vaikuttavissa kohdissa koskaan.
Muuta moitittavaa en juuri keksi. Toki jotkut siviilien pelastamiset autosta friikkereiden kynsistä on halvasti ja nopeasti tehtyjä, mutta nämä on niin pieni osa kokonaisuudesta, että ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Oikeastaan ne oli aika hauskoja koomisuudessaan. Ei pysty käsittämään, miten nämä voi olla jollekin joku koko pelin pilaava tekijä.

Muuten sitten kaikki toimii. Taistelussa on mahtavaa tunnelmaa, oli kyse sitten hordeista tai pienemmistä taisteluista. Stealthin ja toiminnan suhde on saatu mielestäni kohdilleen. Toki se vihollisten agressiivisempi tekoäly leirejä vallatessa olisi tehnyt taistelusta vielä herkullisempaa. Melee-animaatiot on hyviä ja tuntuma kohdillaan, kun kurkut auki ja muuta vastaavaa kirveellä/lekalla/puukolla. Aseiden äänet, latausäänet ja animaatiot, hahmon liikkuminen, aseiden rekyylit, kaikki tuntuma kohdillaan, todella tyydyttävän tuntuista. Pelin musiikki luo tunnelmaa täydellisesti, oli tilanne mikä hyvänsä, niin musiikki on aina kohdillaan. Avoin maailma ja koko peli on mielettömän upea graafisesti ja tuo säätilojen vaihtelu oli itselleni ainakin todella vaikuttava tekijä. Sekin loi maailmaan tunnelmaa todella paljon, ihan omassa luokassaan koko systeemi. Hordet nyt on varmaankin universaalisti kehuttu ominaisuus pelissä, uskoisin, niistä ei tarvitse sen enempää mainita. Todella mielenkiintoinen konsepti ja teknisesti upea toteutus. Veikkaan, että jatko-osassa nousee vielä tämäkin uudelle tasolle. Ensimmäisellä yrityksellä näin vaikuttava setti.

Lisäksi tuo, miten maailmassa ei ole liikaa tehtävää, vaan sitä avataan sopivasti ja merkityksellisesti, on mielestäni tärkeä yksityiskohta, joka vaikuttaa pelaamisen mielekkyyteen. Myös bensan kanssa tasapainoilu ja muut resurssisysteemit oli mielestäni hyvin tasapainotettu. Fast travel-pisteiden avaaminen samoin, sekä infestationit, jotka häiritsivät fast travelia, sellaisia hyviä pikkuisia juttuja, joita tulee pelaamalla avata.
Survival-vaikeustasohan poistaa fast travelin ja siinä on varmasti aivan oma tunnelmansa, jonka haluaisin kokea, mutta peli on kyllä liian pitkä, että viitsisi uudelleen sen kokonaan pelata.

Tarina piti vetää 100%, oli vaan pakko ahmia kaikki. Tarinan jälkeen pelasin vielä challenge-moodia jonkin verran ja sekin on todella hyvin toteutettu. Haastemoodissa nuo prätkäosuudet saavat erilaisen merkityksen, ovat jopa yllättävän viiihdyttävää settiä. Toivoittavasti myös jatko-osaan tulee challenget. Näiden pariin tulee varmasti vielä palailtua, jos luultavasti hankin joskus todella halvalla digiversion kirjastoon. Suosittelen, jos et ole pelannut näitä, mutta tykkäsit pelin toiminnasta.


Days Gone on mestariteos. Menee suosikkipelieni listalla korkealle. Tämä peli, matka, jää muistiin. Syphon Filter oli aikoinaan älyttömän tunnelmallinen ja jotenkin jännällä tapaa omaperäinen teos ja Days Gone menee aivan samaan kategoriaan.

75  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 21.07.2020 22:45
Ette ymmärrä hyvän musiikin päälle.
76  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 21.07.2020 20:54
Olisiko vaikka klo 12.00 huomenna takarajaksi ja ekana ehtivä/kehtaava ratkaisee sen jälkeen, jos tilanne on vielä tasan. Jos tulee vielä ääniä ja voittaja ratkeaa muuten, niin sillä hyvä, klo 12 kuitenkin takarajana?
77  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 21.07.2020 20:03
No niin :lol:
78  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 21.07.2020 16:10
Hmm
79  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 12.07.2020 20:12
Kierros VI

Dragon Slayer: The Legend of Heroes II - Ending 2

Deltarune - Field of Hopes and Dreams

Tämä on loppujen lopuksi suht selkeä pari, vaikka molemmat todella hyviä kipaleita ovatkin. Dragon Slayer on god tieriä, Deltarune ei aivan sinne yllä. Minuutin ja kahden minuutin välissä oleva osio on todella hyvä, mutta jää muista osioista juuri sen verran, että kokonaisuus ei yllä Dragon Slayerin kappaleen tasolle, joka on kuitenkin timanttia alusta loppuun.
80  Yleinen / Vapaa sana / Vs: 10 vuotta Pelaajalautaa : 07.07.2020 13:29

Kukahan tuo akkuoz lienee ollut  :o

Jaa-a   :lol: Ainakin sillä oli jotenkin sellanen tyyli kirjoittaa, että ihan kuin olisin törmännyt siihen myöhemminkin ;)
81  Yleinen / Vapaa sana / Vs: 10 vuotta Pelaajalautaa : 07.07.2020 11:52

Snake: "Vitun finngamer, cd on oikeasti parempi."
Finn: "Haista paska Snake, ei ikipäivänä ole.
Finn: "Vitun vittu."
Snake: Saatanan saatana."
Cyrus: "Legendaarista vittuilua!"

Ei se ihan noin mennyt varmaan, mutta huvittavaa silti.  :lol:

Aika lähelle kyllä varmasti ja huvittavaa joka tapauksessa :lol:

Itsellä alkoi myös foorumiura tiltistä. Sieltä on jäänyt lähinnä muutamat nimimerkit ja konsolisota mieleen. akkuoz, ahweb, Hakkiz, Jayeizh lähinnä. Ranea en olisi muistanut, mutta nyt kyllä muistan kirkkaasti, kun hänet mainittiin :D

Zoukan avatar  8)
82  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 07.07.2020 11:47
Kierros V

Tulipa aika yllättävä TOP4. Todella hyviä kappaleita kyllä jokainen.

Enter the Gungeon - The Breach in Victory
Dragon Slayer: The Legend of Heroes II - Ending 2


Dragon Slayerin groovet vie tämän parin. Paras uusi tuttavuus kyllä kaikista uusista, joita tuli tässä kisassa vastaan.


Axiom Verge - The Axiom (Title Screen)
Deltarune - Field of Hopes and Dreams

Tasainen pari kyllä. Jotenkin jännä eteenpäin menevä flow Deltarunen kappaleessa.
83  Yleinen / Vapaa sana / Vs: 10 vuotta Pelaajalautaa : 06.07.2020 21:06
Olipa loistava postaus GBA  :)

Joo, originaali pelaajaboardia olisi hauska päästä lukemaan.  :lol: Enpä muistanut, että tuo oli se syy laudan perustamiselle. Itsekin tuli otettua digitilaus vuodeksi nyt koronan alussa ihan tukeakseni lehteä ja onhan sitä kiva lukea. Onpa pelaajacastia tullut myös kuunneltua kaikki nämä vuodet.
84  Yleinen / Vapaa sana / Vs: 10 vuotta Pelaajalautaa : 06.07.2020 13:16
Ohhoh, onpa jännä. Lauta siis todella "outlived" boardin.
85  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 06.07.2020 13:05
Tilasin adapterin ja pistän tänne fiiliksiä, kunhan pääsen säätämään.

Olen Titan Two -adapterilla nyt pari päivää säätänyt.

Kiitos kokemuksista. Tätähän pitää alkaa harkita, huhhuh.

Liian jäykät tatit tosiaan haittaa tähtäämistä. :D

Last of Us kommentit täällä saa kyllä harkitsemaan, että ehkä se pitää kuitenkin pelata. Olin jo päättänyt, ettei jaksa.


Tuosta ludonarratiivisesta dissonanssista taas olen joissain podcasteissa kuullut päinvastaisia kommentteja. Eli ovat sanoneet, että hahmo todellakin vastaa gameplayssä tehtyjä toimia. Toisin kuin vaikka Unchartedissa, jossa hahmo on muuten kevyt läpänheittäjä ja "hyvis", mutta sitten muuttuu massamurhaajaksi gameplayssä.
86  Yleinen / Vapaa sana / Vs: 10 vuotta Pelaajalautaa : 06.07.2020 11:49
Täällä tulee edelleen kaikkien vuosien jälkeen joka päivä käytyä tarkistamassa, onko uusia viestejä.

Maailmanmeno tosiaan täysin järjetöntä nykyisin. Pelaajalauta tasaisen varma vuodesta toiseen. Enpä ole pelaajaboardia käynyt katsomassa aikoihin, onko se tosiaan hiljennyt? Itse Ephramin tapaan pidän kyllä foorumeista. Onneksi eivät ole kokonaan kuolleet pois.
87  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? : 04.07.2020 14:13
Nimeomaan olen joidenkin asiantuntijoiden nähnyt sanovan, että tuo keskuspankkien finanssikriisistä lähtien ottama rooli olisi se markkinoiden vääristäjä.
88  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 30.06.2020 22:43
Ensimmäinen konsolimaailmansota :D Niitä aikoja..
89  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? : 30.06.2020 16:37
En ymmärrä sijoittamisesta mitään, mutta mitä olen lukenut, niin nuo pörssimarkkinat taitavat olla enenevässä määrin täysin tekohengitettyä vitsiä, millä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Olivat jo ennen koronaa etenkin finanssikriisistä lähtien ja nyt vielä törkeämmin. 
90  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 30.06.2020 15:02
Jep. Randomeiden kanssa yhteispelin löytäminen vaikeaa. Toki niitäkin mukaan silloin tällöin mahtuu, joiden kanssa peli onnistuu siis. Mutta kun ei onnistu ja vastassa tiimejä, jotka liikkuvat yhdessä, niin ei siinä yksin juuri tehdä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 31
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines