Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 63
Tulostusversio
Aihe: Viimeksi nähtyjä elokuvia  (Luettu 487218 kertaa)
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #180 : 18.11.2007 11:38 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ehkäpä juuri tästä syystä pidän Jadesoturia tämän vuosituhannen alun parhaimpana suomalaisena elokuvana. Sitä ei sentään oltu tehty sillä asenteella, että tehdäänpä nyt kova leffa, jossa kiroillaan, ryypätään ja käydään huorissa. Ei, se oli tehty tarinan ollessa etusijalla.

IMO Akin Mies vailla menneisyyttä on tämän vuosituhannen paras suomalainen elokuva. Ja vieläpä ihan kevyesti.

Mutta suomalainen elokuva on ollut aika ripulipaskaa jo sieltä Erkki Karun Nummisuutareista asti. Historian saatossa on saatu tietysti aikaan ihan mukavia tekeleitä (mm. Kassilan elokuvat, Tuntematon sotilas ja Talvisota). Valkoista peuraa en ole nähnyt, joten sitä en osaa arvottaa.
Nice beaver!
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #181 : 18.11.2007 12:15 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Ero onkin siinä että Paha Maassa päihteet, seksi, väkivalta ja petos eivät ole mukana "cooliuden" takia niin kuin vaikkapa Vareksissa.
N
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #182 : 18.11.2007 14:16 »
Atskuli The Corps is mother, the Corps is father. Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 1 Profiili
:lol: Kolmestanen tosimies elokuva, hahmot loistavia, näyttely parasta...... NOOOOOOOOOT!

Atskuli taitaa olla tuollainen nettibodari joka ei oo sinne salille uskaltautunu viel menemää, ku pitää animetyttöjäkin kiusata. Lättyys tänää :|

Otas ihan iisisti herra Universumi, ei tästä tarvi mitään flamewarsia aloittaa. Jos koet eri mieltä olemisen kiusaamiseksi, sinulla tulee olemaan vaikeaa elämäsi aikana. 300 ei ole mielestäsi tosimies elokuva? Saanen nauraa. Ja täytyy panna muistikirjaan muistiin, että jos pitää jostain elokuvasta, on siis 'nettibodari'. Aivan uusi ilmiö minulle! Btw, siisti mielipidettäsi pönkittävä avatari.  Jottei nyt aivan offtopiciksi menisi niin..

Nousukausi on ainakin yksi parhaita suomalaisia leffoja, mitä olen nähnyt. Varekset eivät nyt ole muuta kuin kiroilua ja mäiskettä, vaikka onhan niilläki vähän viihdearvoa. Äideistä parhain on myös yksi parhaista suomalaisista leffoista. Muutenkin Suomesta tulee paljon enemmän hyviä komediasarjoja kuin hyviä elokuvia.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #183 : 18.11.2007 18:10 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ihmettelen miksi edes menit katsomaan 300-elokuvan. Se kun on tehty sarjakuvan pohjalta, ja päällimmäinen ajatus oli saada kuvat elämään. Puheistasi päätellen et pidä tälläisistä elokuvista. On aivan totta että 300 ei kuvannut todellisuutta, sotaa realistisesti tai omannut mitään sen syvempää kuin "this is SPARTA!" huudahduksia. Mutta jos nyt katsoo elokuvan lähtökohtia ja tekijöitä, en usko että sillä oli tarkoituskaan olla mitään muuta. Joten kyse ei ole siitä että elokuva olisi erityisen huono, se on vain väärä genre sinulle.
En minäkään jaksa katsoa elokuvaa Ylpeys ja ennakkoluulo, ja se mitä siitä vähän katsoin oli vain tylsyyttä. Mutta on se varmaan genressään ok tai hyvä. Minä en vain pidä genrestä.
Kaveri tahtoi 300:sen nähdä ja pyysi minut muukaan, joten lähdin seuraksi. Meillä on ollut jo pitemmän aikaa tapana käydä elokuvissa yhdessä, kun ei yksin koskaan viitti, eikä seurustelurintamalla mene kummallakaan hyvin. Jos ei kaveri olisi pyytänyt mukaan, en olisikaan sitä mennyt katsomaan.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #184 : 26.11.2007 10:29 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei Frankin tarvitse perustella leffojenkatseluaan. Maailma ei toimi niin, että kaikki käyvät katsomassa vain sellaisia elokuvia joista varmasti pitävät ettei vaan tulisi status quo -tilannetta sotkevaa ikävää kritiikkiä.

Uudet Futurama -"elokuvat" ovat vihdoin tuloillaan, ja ensimmäinen, ilmeisesti kolmesta jaksosta koostuva pläjäys on jo pitkäkyntisten saatavilla netissä. Simpsonien turruttamana odotin tätä hartaasti, ja pettymyskin oli kaamea kun huomasin miten surkeasti uusin tekele on toteutettu.

Leffa ei sinänsä ole maailman huonoin tuotos, mutta sitä ei tarvitse katsoa luupilla huomatakseen miten jokaisessa asiassa oli oiottu mutkia. Ensimmäisenä silmiin pistää karkea ja yksityikohdaton ulkoasu - siis verrattuna totuttuun. Juoni, jos sitä nyt juoneksi voi sanoa, oli kyllä selvästi Futurama-kamaa, mutta silti selvästi b-luokkaa. Vitsitkin olivat "melkein siinä", mutta eivät päässeet samaa sfääriin kuin tv-sarjan heitot. Oikeastaan fan servicellä oli suhteettoman suuri osuus, ja puolitoista tuntia kului kun telkkarista vyörytettiin sarjasta tuttuja elementtejä pikavauhdilla. Kokonaisuutena siis koko pläjäys oli kuin downgradetettu Futurama. Ja eihän se tee kuin vihaiseksi.

Futurama on ehkä muuten ainoita sarjoja, joiden hahmoista olen aidosti alkanut pitämään. He tuntuvat karikatyyrisuudestaan huolimatta aidoilta ja mielenkiintoisilta, ja voin jopa sanoa kiintyneeni näihin kaksiulotteisiin mielikuvituksen tuotteisiin.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #185 : 26.11.2007 10:38 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ei Frankin tarvitse perustella leffojenkatseluaan. Maailma ei toimi niin, että kaikki käyvät katsomassa vain sellaisia elokuvia joista varmasti pitävät ettei vaan tulisi status quo -tilannetta sotkevaa ikävää kritiikkiä.
No ei tietenkään. Miehen asenne tuntui vain olen niin alusta lähtien vastaan elokuvaa, että tilanne tuntui samalta kuin minä olisin lähtenyt katsomaan espanjalaista taide-elokuvaa.

Uudet Futurama -"elokuvat" ovat vihdoin tuloillaan, ja ensimmäinen, ilmeisesti kolmesta jaksosta koostuva pläjäys on jo pitkäkyntisten saatavilla netissä. Simpsonien turruttamana odotin tätä hartaasti, ja pettymyskin oli kaamea kun huomasin miten surkeasti uusin tekele on toteutettu.

Leffa ei sinänsä ole maailman huonoin tuotos, mutta sitä ei tarvitse katsoa luupilla huomatakseen miten jokaisessa asiassa oli oiottu mutkia. Ensimmäisenä silmiin pistää karkea ja yksityikohdaton ulkoasu - siis verrattuna totuttuun. Juoni, jos sitä nyt juoneksi voi sanoa, oli kyllä selvästi Futurama-kamaa, mutta silti selvästi b-luokkaa. Vitsitkin olivat "melkein siinä", mutta eivät päässeet samaa sfääriin kuin tv-sarjan heitot. Oikeastaan fan servicellä oli suhteettoman suuri osuus, ja puolitoista tuntia kului kun telkkarista vyörytettiin sarjasta tuttuja elementtejä pikavauhdilla. Kokonaisuutena siis koko pläjäys oli kuin downgradetettu Futurama. Ja eihän se tee kuin vihaiseksi.

Futurama on ehkä muuten ainoita sarjoja, joiden hahmoista olen aidosti alkanut pitämään. He tuntuvat karikatyyrisuudestaan huolimatta aidoilta ja mielenkiintoisilta, ja voin jopa sanoa kiintyneeni näihin kaksiulotteisiin mielikuvituksen tuotteisiin.

Näitä odotan yhtä innokkaasti kuin odotin Simpsons-elokuvaa. Todella harmillista jos ne on ryssitty...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #186 : 26.11.2007 10:55 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili
1) Miksi et mene katsomaan sitä taide-elokuvaa? (Voisit ainakin sitten monisanaisesti kertoa, minne Paolo saa sinun puolestasi tunkea sen viulunsa ja sen omenapuun herkän verson...

2) Ei siihen uuteen Futuramaan kuole, mutta on se selvästi heikompi kuin tv-sarja.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #187 : 26.11.2007 11:11 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
1) Miksi et mene katsomaan sitä taide-elokuvaa? (Voisit ainakin sitten monisanaisesti kertoa, minne Paolo saa sinun puolestasi tunkea sen viulunsa ja sen omenapuun herkän verson...

Olen liian laiska sen arvioimiseen. Ja en omaa niin suurta tarvetta itseni ilmaisemiselle että menisin katsomaan (minulle) läpeensä tylsän elokuvan, vain siksi että voisi haukkua sitä jossain. Samalla kun sinne kuitenkin tulisi joku Paolo-fani ja haukkuisi minut lapsellisena Hollywood roskan kannattaja joka musertaa elokuvan arvoa ja ajaa kaikki Paolo elokuvat pieneen nurkkaan jotka kuitenkin ovat merkki ihmisen herkkyydestä ja toivosta paskan yhteiskunnan keskellä.

Että sillee....
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #188 : 26.11.2007 11:36 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili
Olen liian laiska sen arvioimiseen. Ja en omaa niin suurta tarvetta itseni ilmaisemiselle että menisin katsomaan (minulle) läpeensä tylsän elokuvan, vain siksi että voisi haukkua sitä jossain. Samalla kun sinne kuitenkin tulisi joku Paolo-fani ja haukkuisi minut lapsellisena Hollywood roskan kannattaja joka musertaa elokuvan arvoa ja ajaa kaikki Paolo elokuvat pieneen nurkkaan jotka kuitenkin ovat merkki ihmisen herkkyydestä ja toivosta paskan yhteiskunnan keskellä.
Vai että laiska, vielä mitä: olet selvästi miettinyt tämän asian tarkkaan jo etukäteen! Minäkään en olisi osannut pukea asiaa paremmin sanoiksi, ei sillä että Paolo-elokuvia ikinä katsoisinkaan.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #189 : 26.11.2007 15:34 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Uudet Futurama -"elokuvat" ovat vihdoin tuloillaan, ja ensimmäinen, ilmeisesti kolmesta jaksosta koostuva pläjäys on jo pitkäkyntisten saatavilla netissä. Simpsonien turruttamana odotin tätä hartaasti, ja pettymyskin oli kaamea kun huomasin miten surkeasti uusin tekele on toteutettu.

Leffa ei sinänsä ole maailman huonoin tuotos, mutta sitä ei tarvitse katsoa luupilla huomatakseen miten jokaisessa asiassa oli oiottu mutkia. Ensimmäisenä silmiin pistää karkea ja yksityikohdaton ulkoasu - siis verrattuna totuttuun. Juoni, jos sitä nyt juoneksi voi sanoa, oli kyllä selvästi Futurama-kamaa, mutta silti selvästi b-luokkaa. Vitsitkin olivat "melkein siinä", mutta eivät päässeet samaa sfääriin kuin tv-sarjan heitot. Oikeastaan fan servicellä oli suhteettoman suuri osuus, ja puolitoista tuntia kului kun telkkarista vyörytettiin sarjasta tuttuja elementtejä pikavauhdilla. Kokonaisuutena siis koko pläjäys oli kuin downgradetettu Futurama. Ja eihän se tee kuin vihaiseksi.

Futurama on ehkä muuten ainoita sarjoja, joiden hahmoista olen aidosti alkanut pitämään. He tuntuvat karikatyyrisuudestaan huolimatta aidoilta ja mielenkiintoisilta, ja voin jopa sanoa kiintyneeni näihin kaksiulotteisiin mielikuvituksen tuotteisiin.
No voi kökkö. Tosin ei ollut mikään ihmekään. Muistan lukeneeni Futurama-elokuvista ja mahdollisesta sarjan comebackistä, mutta en niin hirveästi niitä odotellut, vaikka pidänkin aivan älyttömästi Futuraman neljästä tuotantokaudesta (paljon parempi kuin nyky-Simpsonit ;)). Arvelin jo etukäteen, ettei hyvää seuraa, kun yritetään elvyttää nelisen vuotta sitten kuopattua tv-sarja lähinnä fan servicen takia. Pitää varmaan jossain vaiheessa nuokin etsiä jostain ja katsoa, tv-sarja kun oli yksi parhaimmista animaatioista.
Ei Frankin tarvitse perustella leffojenkatseluaan. Maailma ei toimi niin, että kaikki käyvät katsomassa vain sellaisia elokuvia joista varmasti pitävät ettei vaan tulisi status quo -tilannetta sotkevaa ikävää kritiikkiä.
No ei tietenkään. Miehen asenne tuntui vain olen niin alusta lähtien vastaan elokuvaa, että tilanne tuntui samalta kuin minä olisin lähtenyt katsomaan espanjalaista taide-elokuvaa.
En ollut elokuvaa vastaan sitä katsomaan mennessä. Olin nähnyt trailerin muutaman kerran ja olin nauranut sille, mutta samalla katsonut, miten upealta elokuva näyttää. 300:n traileri oli oikeasti hyvä, mutten silti odottanut juuri mitään. Teatterissa tämä vahvistui: traileri oli todellakin elokuvan parasta antia ja itse elokuva oli lähinnä surkuhupaisa. Kritiikki tuli siis mukaan vasta kun olin elokuvan nähnyt, eikä jo ennen kuin raina alkoi.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #190 : 26.11.2007 17:04 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
traileri oli todellakin elokuvan parasta antia ja itse elokuva oli lähinnä surkuhupaisa. Kritiikki tuli siis mukaan vasta kun olin elokuvan nähnyt, eikä jo ennen kuin raina alkoi.

Minusta traileri kertoi kaiken pienessä kaavassa mitä elokuva :) Eli verta, visuaalisuutta, mörköjä, uhoamista, miekkoja, nuolia ja lisää verta. Aika pitkältihän se noin meni..
Mutta saahan sitä tietty toisinkin ajatella.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #191 : 26.11.2007 17:12 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Evan Taivaanlahja

Lähdin sillä asenteella katsomaan leffaa, että tää on yhtä paska kuin Nuija ja Tosinuijan "jatko-osa". Olin väärässä. Olihan tää täynnä kliseitä, etenkin alussa. Leffa kuitenkin parani mitä pidemmälle mentiin. En oikeastaan tiedä miksi. Hymyilytti katsoa "Nooan" puuhia. Jumala siis antaa elokuvan päähenkilölle tehtäväksi rakentaa arkki. Tietenkin tämä kuullostaa alussa ihan höpönlöpöltä, eihän Jumalaa ole olemassa! No muutaman tempun jälkeen Evan vihdoin uskoo, ja käy töihin. Kaikenlaisten käännösten jälkeen kaikki päättyy tietenkin hyvin. Loppujen lopuksi ihan ok leffa.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #192 : 26.11.2007 17:12 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Beowulf

Tuossa perjantaina kävin katsomassa elokuvan ensi-illassa. Kuten monet varmaan tietävät, leffa on toteutettu kokonaan liikkeentunnistuksella(vai mikäs nyt olikaan) eli elokuva on kokonaan 3D. Tämä on uusi toteutustapa, tai en ainakaan itse ole samanlaiseen tyyliin ikinä törmännyt.

Itse leffa oli ihan viihdyttävä ja päähahmo ei ole totutunlaismaisen täydellinen, hiljainen ja yksinäinen megasotilas vaan hänellä on ihan luonnekin ja tyyppi liioittelee ja leijuu aivan helvetisti. Visuaalisesti Beowulf on todella hieno ja jotkut toimintakohtaukset toivat heti mieleen, hieman yllättävästi, God of Warit. Nämä kohtaukset on vitun hyvin toteutettu ja tekevät elokuvasta sellaisen jonka laista ei ole ennen tehty. Pelkästään näiden takia kannattaa leffa katsastaa. Juonellisesti Beowulf on yksinkertainen mutta ehkä liiankin yksinkertainen. Puolet leffasta tapahtuu melkein kokonaan yhdessä mökissä joten itseäni alkoi kyllästyttämään miljöö mutta onneksi asia korjattiin puolessa välissä. Anthony Hopkins on roolissaan hyvä, John Malkovich on loistava, Angelina Jolieta näkyy 20 sekuntia ja Ray Winstone näyttelee Beowulfia erinomaisesti.

Beowulf on ihan OK-elokuva mutta vähän tuntuu siltä että se on tehty vain IMAX-3D teattereihin katsottavaksi. Silloin tämä leffa olisi huomattavasti parempi. Nyt se on ehkä kolmen tähden elokuva eli ei mikään paras mahdollinen.

tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #193 : 26.11.2007 18:26 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
traileri oli todellakin elokuvan parasta antia ja itse elokuva oli lähinnä surkuhupaisa. Kritiikki tuli siis mukaan vasta kun olin elokuvan nähnyt, eikä jo ennen kuin raina alkoi.

Minusta traileri kertoi kaiken pienessä kaavassa mitä elokuva :) Eli verta, visuaalisuutta, mörköjä, uhoamista, miekkoja, nuolia ja lisää verta. Aika pitkältihän se noin meni..
Mutta saahan sitä tietty toisinkin ajatella.
Ja juuri tuo siitä tekikin paremman kuin itse elokuva. Kaikki hyvät kohdat oli tungettu traileriin, eikä elokuva enää yllättänyt, vaan enemmänkin kyllästytti.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #194 : 26.11.2007 18:44 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili
..Angelina Jolieta näkyy 20 sekuntia...

Tissit?
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #195 : 27.11.2007 00:32 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili
..Angelina Jolieta näkyy 20 sekuntia...

Tissit?

Kaikki kysyy kokoajan samaa. Koulussakin jokainen kysyi tuota :) Tissit näkyy mutta niitten päällä on jotain kultaa tai jotain joten leffaa ei kannata mennä katsomaan sen takia ;D
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #196 : 27.11.2007 01:41 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Jolien tissit näkyy varmaan kymmenessä elokuvassa muutenkin   ;D

Saa nähdä, jos tuon Beowulfin viitsisi katsastaa viikonloppuna. Vai onko jollakin suositella jotain elokuvaa, mikä tällä hetkellä menee?
Bourne Supremacy ilmeisesti menee vielä jossain. Kaksi edellistä osaa nähty joten pitäisihän sekin katsella.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #197 : 27.11.2007 16:03 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili
Vai onko jollakin suositella jotain elokuvaa, mikä tällä hetkellä menee?

Superbad
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #198 : 27.11.2007 16:13 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Eastern Promises kannattaa käydä katsomassa. Helvetin hyvä leffa David Cronenbergiltä History of Violencen jalanjäljissä. Kertoo Venäjän mafian saamasta jalansijasta Lontoossa. Pääosassa jälleen loistava Viggo Mortensen.

E: Superbad on myös loistava, iski ainakin minuun paremmin kuin alapääpätkät Knocked Up tai American Piet.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #199 : 01.12.2007 00:00 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili Viime aikoina on ollut vähän outo olo, jota olen yrittänyt turruttaa kasalla elokuvia.

Jossain välissä katsoin Apocalypse Now'n teosta kertovan dokumentin nimeltään Heart of Darkness, joka ei ollut yhtään niin pitkä tai. . . Apocalypse Now-mainen kuin luulin sen olevan. Lähelle se tuossa jälkimmäisessä pääsee: on jännää nähdä miten Coppola yrittää saada jonkinlaista elokuvaa kokoon samalla kun häneltä muun muassa viedään helikopterit pois, koska niiden täytyy käydä pommittamassa ihmisiä, hänen näyttelijänsä saavat sydänkohtauksia, ovat pilvessä tai alaikäisiä tai muuten vaan huonoja (jonka ei-Redux-versiossa ei nähdä plantaasikohtausta).
Ennenkaikkea Heart of Darkness vahvistaa teoriaani siitä, että elokuva, jonka tekeminen on ihan kunnon dokumentin arvoinen, ei voi olla huono.

Vietnamin tuskailusta oli kiva vaihtaa paikkaan, jossa sijaitsevat unelmat, rock'n'roll, Cadillacit ja kaikki muu kiva, eli toisinsanoen Memphis, Tennessee, US of A. Pääsylippuna toimi Jim Jarmuschin Mystery Train, joka on kolmesta pienestä jaksosta koostuva elokuva täynnä kauniisti rähjäytyneitä reliikkejä siitä vanhasta kunnon Amerikasta sekä sitä asuttavia ja vierailevia erikoisia hahmoja. Kolmea jaksoa yhdistävät Memphisin lisäksi vain pari pientä asiaa, mutta tärkeintä Mystery Trainissa onkin jaksojen hahmot: Screamin' Jay Hawkins hotellinvetäjänä, Tom Waits tiskijukkana, kaksi japanilaista teiniä (toisella, tytöllä, lukee nahkatakin selkämyksessä "mister baby" ja toinen, myrtsi poika, käsittelee zippoa käsittämättömällä taidolla ja vakaumuksella) rock'n'roll-pyhiinvaelluksella, Nicoletta Braschi joka näkee Elviksen haamun ja Joe Strummer sekä Steve Buscemi omalla pienellä "pyhiinvaelluksellaan".

Anton Corbijnin Control, Joy Divisionin Ian Curtiksesta kertova elokuva, oli taasen sitä rock'n'rollin synkempää puolta. Ei tullut kiva mieli kun Niagaran salista poistui.

Eikä oikeastaan tullut sen kivempi mieli kun poistuin Wong Kar Wain My Blueberry Nightsin näytöksestä. Ei sen takia, että elokuva olisi ollut synkkä, vaan koska en oikeastaan pitänyt siitä. . . Taisin tosin odottaa uutta In the Mood for Lovea, joka oli typerää. Blueberry Nightsin suurin heikkous taitaa olla siinä, ettei Wai näytä oikeastaan mitään uutta englanninkielen lisäksi. Jokaisen elokuvan kohtauksen olisi voinut laittaa melkein jokaiseen Wain aiempaan elokuvaan, enkä olisi huomannut mitään.
Pari nättiä kohtausta sentään oli joukkoon eksynyt mukaan ja musiikinkäyttö Wailta on aina onnistunut. Mutta silti. . . näin katsoin elokuvan viisi tuntia sitten, enkä oikeastaan muista siitä enää mitään muuta kuin Norah Jonesin. Joka johtuu tosin siitä, että Norah Jones on Norah Jones.

Onneksi Werner Herzogin Rescue Dawn palautti uskon elokuvaan. Herzog on mahtava ohjaaja, joka osaa tehdä elokuvia, jotka jännittävät, itkettävät, riemastuttavat ja kaikilla muilla tavoin liikuttavat katsojaa, ilman katsojan manipulointia. Käykää katsomassa tämä elokuva.

(postaus taitaa olla täynnä kaikenlaisia typoja, mutta nyt nukuttaa liian paljon, jotta niitä viitsisin korjailla.)
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #200 : 01.12.2007 16:18 »
delirious Fear & Loathing Jäsen Viestejä: 45 Basaaripisteet: 0 Profiili Tulipahan vaihteeksi pyörähdettyä taas katsomassa muutama elokuva:

The Kingdom:

Ah hollywoodismi, ah Lähi-Itä, ah öljy ja almighty USA. Ei, elokuva ei ollut läpeensä paska. Liiallinen Hollywood-massassa erottumisen tarve pilasi kohdallani katselunautintoa. Koitetaan tuoda esiin sitä Islamin-uskoa ja inhimillistetään terroristeja, aww. Ja sitten rynkyt laulaa ja terroristia kaatuu niin jumalattomasti, hittojako siinä sitten. Roolituskin seurasi tuttua kaavaa: on musta kova jätkä, sitten on se vähän vanhempi kokenut jätkä, joka ei siedä paskaa keltään, hauska tyyppi löytyy myös, niin ja nainenhan pitää olla kanssa, eikös? Foxx on toki aina loistava, ei valittamista. Henkilökohtainen vihani Garneria kohtaan on täysin perustelematon ja tarpeeton, sen kanssa on silti elettävä. Chris Cooper ei osaa olla paska. Jason Bateman hämäsi allekirjoittanutta tällaisessa roolissa suuren Arrested Developement -fanituksen vuoksi. The Kingdom kuitenkin toimi rämistelynä ja räimintänä varsin mukavasti, jos vaan ne aivot oltaisiin jätetty narikkaan jopa hieman aikaisemmin.

 **½

Eastern Promises:

Kaverini sai liiallisia Aragorn-viboja. Minä en. Jesus miten loistavasti Eastern Promises pitää otteessaan. Kaikki mafiaa koskeva on aina mielenkiintoista, omalla kohdallani. Viggo hoitaa roolinsa pirun vakuuttavasti ja muutkin itänaapurin pojat on roolitettu hienosti. Naomi Watts on aivan törkeän kuuma, niin ja osaa se näytelläkin. Räiskinnän vähäisyys yllätti, mutta varsin positiivisella tavalla. Riittävän hidas tempo tukee elokuvan tummanpuhuvaa tunnelmaa, ja pohjustaa hienosti juonenkäänteitä. Jos ikää riittää mene elokuvateatteriin ja looppaa Madventures Eastern Promises!

  ****½

Myöhemmin, kun luoja suo, vuorossa ainakin Control ja Golden Compass.
Sinne, minne tuuli tuuli kuljettaa
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #201 : 03.12.2007 00:45 »
Atskuli The Corps is mother, the Corps is father. Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 1 Profiili Itse katselin juuri tuon 28 Weeks Later, joka oli aivan saatanan kova leffa. Ei mikään ihme, että sai Episodissakin 5 tähteä. Turhat hitaasti kävelevät idioottizombit on hienosti korvattu täysiä juoksevilla raivotautisilla ja muutenkin se muiden zombieleffojen "huumorimaisuus" on saatu hienosti pois.
Hahmot eivät ole shotgunit kädessä juoksevia vähäpukeisia naisia vaan ihan tavallisia ihmisiä. Myös valtion reaktio zombihyökkäykseen on paljon parempi kuin useissa muissa leffoissa, joissa hallitus seisoo kadet taskuissa kun naurettavat amerikkalaiset kovississiryhmät rynkyttävät ammattitaitoisesti konekivääreillä monsuja kumoon. Tässä valtio todellakin tekee kaikkensa ja hoitaa homman järkevästi. 
Enää ei myöskään tarvitse porkkana perseessä odottaa kun joku muuttuu pureman jälkeen zombiksi, vaan raivotautivirus vaikuttaa realistisemmin, heti samalla sekunnilla.
Kaikki sekavat toimintakohtaukset ovat hienosti toteutettuja ja leffa kyllä ansaitsee sen k18 leiman. Musiikit ovat mahtipontisia ja lopetus on nerokas. Kauhuelementti elokuvaan on saatu myös mahtumaan, ja kauhua tämä on ennemmin kuin toimintaa.
Selvä viiden tähden raina.

IMDB 7.2             Home
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #202 : 03.12.2007 22:29 »
Mrum Jäsen Viestejä: 192 Basaaripisteet: 0 Profiili Siis tuohan oli vain 28 Days vauhdikkaampana versiona. Pidin kuitenkin Weeksistä ehkäpä vähän jopa enemmän juuri toiminnan takia. Toisaalta Daysin tyhjää Lontoota kuvaavan kohtauksen tasoisia hetkiä ei löydy, mutta yllätyin positiivisesti ristiriitaisten arvioiden jälkeen. Leffan aloituskohtaus tylyydessään iski kyllä.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #203 : 12.12.2007 16:24 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Pöh pöh, 28 päivää on taidetta ja viihdettä, 28 viikkoa on "viihdettä".

Käväisin Dublinissa katsomassa Beowulfin. Ja HUOM, tässä on nyt sellainen viihdeleffa, jollaista voi surutta katsoa pelkän viihteen kannalta. Jos Beowulfissa oli symboliikkaa tai sanomaa, niin minä en sitä ainakaan huomannut. Jos 300 olisi ollut näin rehellinen, niin kaikkien teinipoikien ympäri maailmaa ei nyt tarvitsisi itkeä sitä, miten pahat ihmiset pilaavat sen ajattelemalla. Beowulf oli rehellistä viihdettä, ja oikeastaan ihan onnistunut pläjäys.

Ainoa oikea kritiikki täältä suunnalta kohdistuu kuningattaren hahmoon, sillä se oli mielestäni todella kömpelö. Tuli mieleen tilanteet, joissa vain miehiin keskittynyt hahmosuunnittelija/kirjailija yrittää ensimmäistä kertaa vangita naisellisuuden olemuksen. Ei näin.
Toisaalta aluksi Beowulfin uho hieman ällötti ja nauratti, mutta loppua kohden senkin tarkoitus oli mielestäni selvä, joten ei marinaa siitä. Lohis oli vähän tylsä, mutta sille asialle ei varmaan voi mitään.

Beowulf ei jättänyt minuun varsinaisia ajatuksia, siinä ei ollut moraalia, politiikkaa tai viestiä. Paitsi ehkä, että naiset, valta ja raha ovat miesten tuho, mutta vasta vanhana.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #204 : 14.12.2007 23:52 »
Zuor Jäsen Viestejä: 180 Basaaripisteet: 2 Profiili Jees, tuli tossa eilen katottua Superbad



Oli muuten yllättäen aivan järkyttävän hyvä. Pitkästä aikaan tuli katottua hyvä komedialeffa. Hahmot olivat loistavia ja mielestäni myös hyvin uskottavia. Kun luin finnkinosta juonen, tuli mieleen vain American Pie-tyyppinen tylsä amerikkalainen komedia, jonka tuskin jaksaa katsoa. Superbad oli aivan muuta, loistavat vitsit ja hyvät hahmot pitivät yllä elokuvan viihdettä eikä tylsiä kohtia tullut. Näyttelijätkin hoitivat hommansa hienosti, en tainnut tuntea ennestään melkeimpä ketään näyttelijöistä, paitsi Evania näyttelevän Michael Ceran. Tosin hänetkin sivusilmällä nähnyt jossain subin sarjassa, nimeä en nyt jaksa väsyneenä muistaa. Kumminkin, suosittelen kaikkia katsomaan Superbadin, todellakin sen arvoinen!

tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #205 : 15.12.2007 00:00 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili
Itse katselin juuri tuon 28 Weeks Later, joka oli aivan saatanan kova leffa. Ei mikään ihme, että sai Episodissakin 5 tähteä.

Minun mielestä 28 Weeks Later on äärimmäisen epäonnistunut jatko-osa. Huojuva kamera oli täysi lataus paskaa. Ja tarinassa oli paljon ärsyttäviä epäloogisuuksia, joita en viitsi tässä spoilata. Onneksi en vaivautunut teatteriin.
Nice beaver!
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #206 : 15.12.2007 01:16 »
delirious Fear & Loathing Jäsen Viestejä: 45 Basaaripisteet: 0 Profiili Golden Compass

Saatan olla liian väsynyt tähän, mutta yritetään silti. Ensimmäisten trailereiden jälkeen odotus oli suunnaton, oli hommattava kirja ja luettava se. Golden Compass perustuu siis Philip Pullmanin teokseen. Kirja on fantasiamassan taakseen jättävä teos: oivaltava, hyviä roolihahmoja sisältävä ja otteessaan pitävä. Valitettavasti nyt ei ole kyse kirjasta. Elokuva vaipuu lapsiperheille suunnatun fantasiahutun alempaan keskiluokkaan. Käsikirjoituksessa on karsittu liikaa kirjasta hienon tehneitä piirteitä, olennaisia kohtia puuttuu ja loppukin on vesitetty jatko-osaa odotellessa. Pääosan hoitava Dakota Blue-Richards ei ole huono, muttei erityisen säväyttäväkään. Tyttö hoitaa roolinsa häiritsemättä millään osa-alueella, tarjoamatta kuitenkaan mitään muistettavaa. Daniel Graig on jenkillän karismaattisimpia miesnäyttelijöitä, rooli ei kuitenkaan mahdollista minkäänlaista erottumista. Nicole Kidman on kissa, kuitenkin jokseenkin tylsä tässä tapauksessa. Bluescreenillä kikkailu kuitenkin näkyy turhan selvästi useissa kohdissa.
Oikein toteutettuna Golden Compass olisi voinut olla opiumia kansalle. En kuitenkaan ihmettele, että elokuva floppasi jenkkilässä pahanlaisesti. Älä siis katso elokuvaa, lue mielummin kirja ja säilytä illuusio hienosta fantasiatarinasta.

**

To be Continued: Control, I'm not There. Hitman, We own the Night... teatterit täynnä laatua, leffafriikki hajoilee.
Sinne, minne tuuli tuuli kuljettaa
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #207 : 15.12.2007 20:56 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili Onko kukaan vielä käynyt katsomassa Hitmania? Oliko hyvä vai ihan helvetin hyvä?
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #208 : 16.12.2007 22:04 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Onko kukaan vielä käynyt katsomassa Hitmania? Oliko hyvä vai ihan helvetin hyvä?
Katsomatta paskaa.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #209 : 17.12.2007 00:12 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Vuokrasin pari viikkoa sitten Makuunista Pedro Almodóvarin elokuvan Volver. Elokuva oli mielenkiintoinen, juuri mitään siinä ei tosin tapahtunut. Espanjalainen miljöö oli kaunis. Pakko sanoa että jos joskus olen pitänyt Penelope Cruzia yliarvostettuna niin nainen todella pääsee oikeuksiinsa espanjankielisessä elokuvassa. Kauniisti soljuva espanja ja uhkeat muodot saivat minut pyörryksiin. En vaan tajua että miten noin hurmaava nainen on joskus voinut haksahtaa suhteeseen Tom Cruisen kanssa, mutta ehkä Cruise ei vielä silloin ollut niin sekaisin.

Kävin tänä syksynä espanjankielen alkeiskurssin ja yritin aluksi katsoa elokuvan ilman tekstitystä. Ei tullut yhtään mitään.
N
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 63
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines